http://www.iltalehti.fi/terveys/200904299502178_tr.shtml Kenellä ovat nämä asiat kunnossa? (Sinkku ja mielekäs työ). Minulla on.
Pitkä elämä edessä?
49
651
Vastaukset
- trsatrrw
sinulle sitten vaan. Hyvin osaat suomea.
- FiliaFerusFabulosus
Sinkkuelämä ja mielekäs työ riittävät, ei pitkään elämään mitään nobeleita (tai toisten hyväksyntää, ylistystä jostakin suorituksesta) tarvita.
- trsatrrw
FiliaFerusFabulosus kirjoitti:
Sinkkuelämä ja mielekäs työ riittävät, ei pitkään elämään mitään nobeleita (tai toisten hyväksyntää, ylistystä jostakin suorituksesta) tarvita.
Ei tarvita vai, mistä sinä sen tiedät? Nobelistikin puhuu vaijn omasta puolestaan.¨ Maailman vanhin nainen (jonka ikä on pystytty todistamaan) ei käynyt työssä eikä ollut sinkku. "Jeanne Louise Calment (IPA: [ʒan lwiz kalˈmɑ̃]; 21 February 1875 4 August 1997)[1] was a French woman with the longest confirmed lifespan in history at age 122 years 164 days.[2] She lived in Arles, France, for her entire life, and outlived both her daughter and grandson. Because her husband was a bourgeois, she never worked, instead living a comfortable lifestyle. " http://en.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment
- FiliaFerusFabulosus
trsatrrw kirjoitti:
Ei tarvita vai, mistä sinä sen tiedät? Nobelistikin puhuu vaijn omasta puolestaan.¨ Maailman vanhin nainen (jonka ikä on pystytty todistamaan) ei käynyt työssä eikä ollut sinkku. "Jeanne Louise Calment (IPA: [ʒan lwiz kalˈmɑ̃]; 21 February 1875 4 August 1997)[1] was a French woman with the longest confirmed lifespan in history at age 122 years 164 days.[2] She lived in Arles, France, for her entire life, and outlived both her daughter and grandson. Because her husband was a bourgeois, she never worked, instead living a comfortable lifestyle. " http://en.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment
mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Kaikkihan me emme ole samanlaisia ja hyvä niin. Itse elän nyt onnellisempaa aikaa kun epätyydyttävässä suhteessa. Tietysti voisin olla onnellisempi oikeanlaisen ihmisen kohdattuani ja hänen kanssaan eläen, mutta toisaalta olen onnellinen tähän sinkkuustilanteeseeni nyt, etten ihan pienestä ala seurustelemaan kenenkään kanssa vaan ihan vasta sitten, kun oikeasti välitän.
- trsatrrw
mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Kaikkihan me emme ole samanlaisia ja hyvä niin. Itse elän nyt onnellisempaa aikaa kun epätyydyttävässä suhteessa. Tietysti voisin olla onnellisempi oikeanlaisen ihmisen kohdattuani ja hänen kanssaan eläen, mutta toisaalta olen onnellinen tähän sinkkuustilanteeseeni nyt, etten ihan pienestä ala seurustelemaan kenenkään kanssa vaan ihan vasta sitten, kun oikeasti välitän.
No nyt jos vakavasti puhutaan, onnellisuus on kai yksi elämää pidentävä tekijä. Itsekin olen sinkku ja sinkkuna on kiva elää, varmasti helpompaa, parempaa ja mukavampaa kuin huonossa tai samantekevässä suhteessa.
- MMies
niin miksi sitten mesoat aiheesta?
- FiliaFerusFabulosus
vaan kysyn, kenellä ovat nämä edellytykset. Kateutta ilmassa? Avaa toinen pullo....
Siinä, missä naisen kannattaa pysyä sinkkuna, miehen kannattaa pyrkiä naimisiin ja pysyäkin avioliitossa elääkeseen pitkään. Siis tilastollisesti. Sinäkin voit huomenna jäädä autonalle ja potkaista tyhjää.
- FiliaFerusFabulosus
oikeassa. Mies tuo naiselle yhden työpäivän viikossa lisää (fakta) - tressitaso nousee. Olen sen itsekkin huomannut. Varsinkin jos mies on "lapsi", eli ei ota vastuuta vaan sälyttää sen toisen harteille ja elää itse viihteellä.
- ldönsnlkv
ei ole kausaatiota. Ehkä sellaiset arjen pikku hiirimiehet vain hakeutuvat naimisiin, jotka muutenkin eläisivät pidempään? Tuskin tällaiset jännittävät James Bond -tyyppiset miehet, kuten minä, kuokkivat pensaita rivarin takapihalla.
- FiliaFerusFabulosus
ldönsnlkv kirjoitti:
ei ole kausaatiota. Ehkä sellaiset arjen pikku hiirimiehet vain hakeutuvat naimisiin, jotka muutenkin eläisivät pidempään? Tuskin tällaiset jännittävät James Bond -tyyppiset miehet, kuten minä, kuokkivat pensaita rivarin takapihalla.
rivarin pihassa ole mitään kuokkimista, mutta asunkin omiksessa.
- ldönsnlkv
rivarin pihassa ole mitään kuokkimista, mutta asunkin omiksessa.
rivareissakin on pihoja.
- FiliaFerusFabulosus
ldönsnlkv kirjoitti:
rivareissakin on pihoja.
ei niitä muutamia neliöitä voi pihoiksi oikein sanoo.
- ldönsnlkv
Et ole sitten seurannut Pokka pitää -sarjaa?
- se on
vaikka metrinen pläntti, jos niin tahtoo. Mielikuvitus kehiin.
- FiliaFerusFabulosus
ldönsnlkv kirjoitti:
Et ole sitten seurannut Pokka pitää -sarjaa?
koska en omista televisiota, koska sieltä ei tule mitään sellaista jota ilman en tulisi toimeen ja mielekäs tekeminen vie kaiken aikani, etten ehtisi edes sitä seuraamaan ja toiseksi en halua televisiota kun vasta EHKÄ sitten kun tulee voimaan sama kuin puhelinlaskuissa, eli maksat sen mitä katsot. Mulla on niin paljon kaikenlaista muuta tekemistä, että en ole ehtinyt aina edes tietokoneellenikaan.
- FiliaFerusFabulosus
se on kirjoitti:
vaikka metrinen pläntti, jos niin tahtoo. Mielikuvitus kehiin.
olkoon niin...
ne loparit ja mieskin osoittautui vääräksi arvioksi. Mene ja tiedä nyt sitten. Meil on sellaset syöpägeenit suvussa etten usko satasen rikkoutuvan.
- FiliaFerusFabulosus
jos ei ajattelis ikäänsä, eläis vain. Lääketiede kehittyy kuitenkin vauhdilla ja eihän sitä tiedä, vaikka vanhana elettäis proteesielimien ym. proteesien kanssa vielä 120-vuotiaana. Pattereiden voimalla - yöllä johto seinään latautumaan.... heh...
- ei nämä
miesasiat onnistu :( Joskus olen ivaillut sulle, mutta nyt alkaa jo oikeasti surettamaan puolestas. Vitsinä heitän tuonne jonnekin alemmas ketjuun, että timanttialla ne on nämä miessuhteet aina olleet määräaikaisia, kun kyseltiin seuraavaa eroajaa. Vähä harmittaa, kun se arvaus osu taas oikeaan. Hei, mutta nyt alko se karpo!
jos ei ajattelis ikäänsä, eläis vain. Lääketiede kehittyy kuitenkin vauhdilla ja eihän sitä tiedä, vaikka vanhana elettäis proteesielimien ym. proteesien kanssa vielä 120-vuotiaana. Pattereiden voimalla - yöllä johto seinään latautumaan.... heh...
ajattelemasta 10 vuotta sitten. Sillon tulon kolmenkympin kriisi. Ja se oli ihan turha.
ei nämä kirjoitti:
miesasiat onnistu :( Joskus olen ivaillut sulle, mutta nyt alkaa jo oikeasti surettamaan puolestas. Vitsinä heitän tuonne jonnekin alemmas ketjuun, että timanttialla ne on nämä miessuhteet aina olleet määräaikaisia, kun kyseltiin seuraavaa eroajaa. Vähä harmittaa, kun se arvaus osu taas oikeaan. Hei, mutta nyt alko se karpo!
suremiseen. Se mies heittäytyi väkivaltaiseksi ja sellaista en suvaitse joten loppu hyvin kaikki hyvin :)
- sulle
timanttia kirjoitti:
suremiseen. Se mies heittäytyi väkivaltaiseksi ja sellaista en suvaitse joten loppu hyvin kaikki hyvin :)
pitäis hyvä ja vakaa mies jo jostain löytyä.
sulle kirjoitti:
pitäis hyvä ja vakaa mies jo jostain löytyä.
puoleeni aina vääränlaisia miehiä, mutta en tunnista niitä heti vääriksi.
- pointti.
Maksimissaan kaksi ateriaa päivässä. Pieni energiasumma on vähintään yhtä tärkeää kuin nuo kaksi sinun mainitsemaa. Mulla on myös. Tuosta sinkkuuden vaikutuksista miehiin tutkimustieto kait näyttää vähän toista. Pitäisi olla naimisissa, jotta eläisi pidempään. Mutta minä luotan siihen, että minussa on tarpeeksi feminiinistä puolta ja sinkkuus toimii minullekin :)
- on selvä
miesten vihaaja. Haistakoot vittu mokomakin kurppa.
- FiliaFerusFabulosus
ettei iän puolesta selkä taivu... haistelemaan ....
- helvatassa
tulee pitkä elämä, ainakin pitkästyttävä noilla keinoilla :D
- FiliaFerusFabulosus
ei tule välttämättä pitkästyttävä elämä. Ei sinkkuna olo tarkoita yksinäisyyttä tai sitä että ei olisi omaa elämää. Voi sinkuilla vasta voikin olla sitä elämää (ja vapautta elää) enemmän. Voi tehdä itsenäisiä päätöksiä ilman kompromisseja ja suunnitella kaikki mielensä mukaan. Yhteiselämässä pitää tehdä kompromisseja, luopua ehkä tietyistä asioista ajanpuutteen tms. vuoksi ja olla muutenkin riippuvainen toisesta ja toisen mielipiteistä ja päätöksistä. Toinen voi sitten olla vaikka tyranni tms., jonka kanssa voi olla vaikea elää ja toteuttaa itseään. Pahasti täytyy olla meikäläisen rakastunut, jos mie muutan enää kenenkään kanssa yhteen. Rakkaushan tekee sokeaksi....
- hymyilevä.:)
Niin. Otsikossa siis kysymys.:) Filosofisesti myös nimimerkkisi on kirjoitettu päin erkkiä, mutta mikäli asia ei itseäsi haittaa, niin mikäs siinä.:) Mitä kysymykseesi tulee: olen keskimäärin tyytyväinen elämääni.
- FiliaFerusFabulosus
sen verran että tiedän, et nimeni olisi tullut kirjoittaa FiliaFerusFabulosa eikä FiliaFerusFabulosus, mutta valitsin jälkimmäisen, koska elämä on kouluttanut minusta vahvan naisen, eli tuonut hieman maskuliinisuutta vahvuuden merkissä ja inhoan tuota Fabuloosa, ...loota, loossi... jne. Mielestäni Fabulosus sointuu paremmin ja olen Villi ja kesytön. Sydäntäni ei ole vielä kukaan pystynyt kesyttämään ja minun todellisesta sisäisestä minästä ette todellakaan tiedä. Ette todellakaan...
- ...
Se varmaan on tärkein tekijä pitkälle iälle.
- FiliaFerusFabulosus
siitä, että miten niukka se ruokavalio on. Joskus niukka ruokavalio voi tehdä sairaaksikin: http://www.crescent.edu.sg/pbl/2ksec1/1g2(3)/images/anorexia.JPG
delaan tänä vuonna
- FiliaFerusFabulosus
Eihän sulla ole vain itsetuhoisia ajatuksia?
Eihän sulla ole vain itsetuhoisia ajatuksia?
on vain sellainen aavistus et tulee lähtö
- FiliaFerusFabulosus
monte24 kirjoitti:
on vain sellainen aavistus et tulee lähtö
tommoiset joutavat pulinat saat heittää pois! http://www.youtube.com/watch?v=nYXdTBti6KA
- Papeete1
Mullakin. Tosin työ-orientoitunut en ole ikinä vaan saan sen mielekkyyden muutenkin. Itseasiassa uskoisin että onnellisin olisin, kun saisin olla joku taivaanrannanmaalari, mutta muuten kuulostaa loistavalta. Ymmärrän hyvin miksi sinkku elää parisuhteessa olevaa pidempään, eikä mulla mitään haluja suhteeseen enää olekkaan. Vielä kun sais tuon ruokavalion siihen kuntoon ettei nyt ainakaan veritulppaan kuole ennen aikojaan :)
- FiliaFerusFabulosus
vanhapiika eli yli 100-vuotiaaksi ilman minkäänlaista suhdetta mieheen/miehiin ja oli tyytyväinen.
- ees lähellä
se hengenlähtö?
- Papeete1
ees lähellä kirjoitti:
se hengenlähtö?
Tää oli ulkoinen tulppa, eikä kuulemma mitenkään kummemmin vaarallinen. Hyvin olis kerinnyt maanantaihin odottaan. Ma sitten tilaan aikaa omalle lääkärille kaikenmaailman kokeita varten. Tuota varten mä sitten kävelin 1,5h per suunta. Matkan pituus olikin joku 7-8km eli yhteensä sitä tuli tänään lenkkeiltyä pelkästeen tuolla reissulla 14-16km. Siihen pari-kolme kilsaa päälle kaupparetkeä. Ei mikään ihme että jalat on kipeet :D
- ehkäisyä
Papeete1 kirjoitti:
Tää oli ulkoinen tulppa, eikä kuulemma mitenkään kummemmin vaarallinen. Hyvin olis kerinnyt maanantaihin odottaan. Ma sitten tilaan aikaa omalle lääkärille kaikenmaailman kokeita varten. Tuota varten mä sitten kävelin 1,5h per suunta. Matkan pituus olikin joku 7-8km eli yhteensä sitä tuli tänään lenkkeiltyä pelkästeen tuolla reissulla 14-16km. Siihen pari-kolme kilsaa päälle kaupparetkeä. Ei mikään ihme että jalat on kipeet :D
Eikös liikunta vähennä tulppia, kohjuja ynnä muuta ylimääräistä ryönää.
- Papeete1
ehkäisyä kirjoitti:
Eikös liikunta vähennä tulppia, kohjuja ynnä muuta ylimääräistä ryönää.
Musta tuntuu että mun liikkuminen on kellahtanut sinne toiselle puolelle. Se liikunta itsessään alkaa jo aiheuttaan pieniä ongelmia. Mutta kohtuudessa pysyen se olisi yksi osa tärkeässä ennaltaehkäisyssä.
- KoppavaHoro
en ole koskaan halunnutkaan naimisiin, haittaakohan tää etäsuhteessa oleminen? Ja, kyllä, nyt työ on mielekästä. Taas vaihteeksi, onneksi ja pitkästä aikaa.
- FiliaFerusFabulosus
voi olla jopa toimivampi kuin lähisuhde. Riippuu niin ihmisestä itsestään. :)
- Va-Nil-La
Tosin en kyllä välittäisi elää noin vanhaksi. :)
- FiliaFerusFabulosus
voit tietää, miten elämänhaluinen saatat olla esim. 10-vuoden kuluttua?
- Va-Nil-La
voit tietää, miten elämänhaluinen saatat olla esim. 10-vuoden kuluttua?
Kyllä minä uskon olevani kovinkin elämänhaluinen vielä kymmenen vuoden kuluttua, mutta mitä elämässä on enää 100-vuotiaana... Kaikki tutut on kuolleet, itsekin voi kuolla hetkellä millä hyvänsä ja varmasti terveyskin on jo aika heikko. Mä olen ajatellut heittää veivini joskus 70-80-vuotiaana... :)
- penttiperuspatu
päästä käymään. Pitkä ja pitkältä tuntuva. Kaikki vaaralliset harrasteetkin puuttuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131444Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531374- 1061108
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76736
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 52572
- 107562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515