Vain ihmisen sielu on ikuinen, kuolematon! Eläimen sielu ei ole kuolematon, (ja menee sitten minne menee.) Ne jotka taivaaseen pääsee näkevät ketä kaikkia sielä on. Mutta jos mun kissalapseni ei pääse Taivaaseen mitä minäkään sielä tekisin? Kissat ovat minun lapsiani, joita rakastan enemmän kuin pirullisia ja koiramaisia ihmisiä. Olivathan ne kisut viattomia luontokappaleita, ja Jumala loi heidät maailmaan ja vie ne takaisin taivaaseen???
Vastaukset 18
- arjuuna
Eläimet elävät paratiisissa,mutta ihmisen sielulla ei ole sinne pääsyä,koska se on pahan kokemisesta syntynyt ja sen takia joutunut ulos paratiisista. Ja paluu paratiisiin käy vain sielun eli ajattelijan kuoleman kautta
- Että eläimet
Siirtyvät kuoleman jälkeen paratiisiin ja ihmiset taivaasen?
- arjuuna
Että eläimet kirjoitti:
Siirtyvät kuoleman jälkeen paratiisiin ja ihmiset taivaasen?
Ellet ole paratiisissa tänään et ole milloinkaan,sillä huomista ei ole,kun aamulla heräät on aina tänään. Eläimet on paratiisissa nyt,vain harvat ihmiset ovat siellä nyt,ja ellet ole siellä ennen kuolemaa,niin se on liian myöhäistä Paratiisi ja taivas on sama Ihminen eli maanpäällä paratiisissa,ja täällä maanpäällä ollessaan hänen palattava sinne takaisin. Paratiisi ei ole mikään omenatarha,vaan henkinen tila jossa kaikki tuska,ahdistus,väkivaltaisuus ja joksikin tuleminen ovat päättyneet,ja tilalle rakkaus autuus
- Hyvää tarkoittava
arjuuna kirjoitti:
Ellet ole paratiisissa tänään et ole milloinkaan,sillä huomista ei ole,kun aamulla heräät on aina tänään. Eläimet on paratiisissa nyt,vain harvat ihmiset ovat siellä nyt,ja ellet ole siellä ennen kuolemaa,niin se on liian myöhäistä Paratiisi ja taivas on sama Ihminen eli maanpäällä paratiisissa,ja täällä maanpäällä ollessaan hänen palattava sinne takaisin. Paratiisi ei ole mikään omenatarha,vaan henkinen tila jossa kaikki tuska,ahdistus,väkivaltaisuus ja joksikin tuleminen ovat päättyneet,ja tilalle rakkaus autuus
Laita pilkun ja pisteen jälkeen tyhjälyönti! On kivempi lukea, ei ole niin ahdasta. Tämä on pelkästään hyvä neuvo sinulle, ei pahalla tarkoitettu.
- Mitä hänelle on opetettu
Mikään elävä joka kuolee, ei ikinä kuuna päivänä siitä tokene. Sielut sun muut ovat täyttä satua, ei ole yhtäkään todistetta esitetty mokomasta sieluste, ei ihmiselläei eläimellä tai kasvilla. Kuollutta kattiasi et tule enää milloinkaan näkemään. Et liioin mitään muutakaan kun silmäsi ummistat viimeisen kerran. Valitan, ikävä kyllä tämä on totuus! Unessa saatat rakkaan kattisi vielä eläessäsi nähdä. mutta ikiunen koittaessa olet lopullisesti pimeydessä, toki itse et siitä mitään tiedä, koska olet kuollut. Papit puhuvat pelkkää paskaa muka tulevasta, ei sellaista ole eikä tule!
- jäkä jäkä
joka kertoo mikä on "totuus" vaikkei itsekään tavallisena ihmisenä voi tietää. aika näyttää
- Edes väitellä
jäkä jäkä kirjoitti:
joka kertoo mikä on "totuus" vaikkei itsekään tavallisena ihmisenä voi tietää. aika näyttää
Koska ei ole eksaktia tietoa yhdelläkään ihmisellä, olipa hän oppinut tai oppimaton. Tieteellistä todistusta elämän jatkumisesta jossain toisessa olomuodossa ei kuitenkaan ole olemassa. Usko ja tieto kun nyt sattuvat olemaan aivan eri asioita. Se on raadollisesti ajateltuna kuin sanoisi että minulle tipahtaa lottovoitto ja saan miljoonan. Toinen sanoo, minulla on miljoona pankissa. Kumpaa miljonääriä uskoisit todenpuhujaksi. Toinen on miljonääri ja toinen uskoo sellaiseksi tulevansa!
- Niin vain koska
Menetit nuorenpana ehkä lapsena jotai sinulle hyvin rakasta! Toisen vanhemmistasi? Sisaruksistasi? Jotain pahaa tapahtui kun paadutit sydämesi. Olin valmis kieltämään Jumalan kun kuulin että vain ihmisen sielu on ikuinen, ja eläimen taas kuolevainen. No totuus tässä on se että yksin Jumala tietää totuuden! Voisipa häelle soittaa! Me voimme kuitenkin Rukoilla lakkaamatta, Vastaus kyllä saapuu! Mooseksen ensimmäinen kirja 9 luku jakeet; 4-6. (käy muuten ilmi se, että älkää syökö lihaa jossa on sen sielu ja veri on.) Eläimillä on sielu. Ja Raamatusta löytyy kohtia, joissa vaaditaan jokainen eläin kuin ihminenkin tilille jos on vahingoittanut lähimmäistään vuodattamalla tämän veren. Paavalin kirje Roomalaisille 8-luku jae 22-23. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti. Eikä ainoastaa se, vaan myös me, joilla on Hengen erikoislahja, mekin huokaamme sisimmissämme, odotamme lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Eläimet kuuluvat tähän luomakuntaan kuten ihmisetkin. Raamatussa ei suoraan missäänkohdin kerrota minne eläinten sielut menevät ja minne eläinten henki menee. Kaikkihan maatuu maaksi niin ihmisen jäännökset kuin eläimenkin.
- arjuuna
Edes väitellä kirjoitti:
Koska ei ole eksaktia tietoa yhdelläkään ihmisellä, olipa hän oppinut tai oppimaton. Tieteellistä todistusta elämän jatkumisesta jossain toisessa olomuodossa ei kuitenkaan ole olemassa. Usko ja tieto kun nyt sattuvat olemaan aivan eri asioita. Se on raadollisesti ajateltuna kuin sanoisi että minulle tipahtaa lottovoitto ja saan miljoonan. Toinen sanoo, minulla on miljoona pankissa. Kumpaa miljonääriä uskoisit todenpuhujaksi. Toinen on miljonääri ja toinen uskoo sellaiseksi tulevansa!
Kun tuo titokin on vain tieteelisä uskoa. tekniikan alueella saattaa olla oikein,mutta kun siirrytään henkisiin asoihin,niin tiedekin on uskoa
- arjuuna
Niin vain koska kirjoitti:
Menetit nuorenpana ehkä lapsena jotai sinulle hyvin rakasta! Toisen vanhemmistasi? Sisaruksistasi? Jotain pahaa tapahtui kun paadutit sydämesi. Olin valmis kieltämään Jumalan kun kuulin että vain ihmisen sielu on ikuinen, ja eläimen taas kuolevainen. No totuus tässä on se että yksin Jumala tietää totuuden! Voisipa häelle soittaa! Me voimme kuitenkin Rukoilla lakkaamatta, Vastaus kyllä saapuu! Mooseksen ensimmäinen kirja 9 luku jakeet; 4-6. (käy muuten ilmi se, että älkää syökö lihaa jossa on sen sielu ja veri on.) Eläimillä on sielu. Ja Raamatusta löytyy kohtia, joissa vaaditaan jokainen eläin kuin ihminenkin tilille jos on vahingoittanut lähimmäistään vuodattamalla tämän veren. Paavalin kirje Roomalaisille 8-luku jae 22-23. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti. Eikä ainoastaa se, vaan myös me, joilla on Hengen erikoislahja, mekin huokaamme sisimmissämme, odotamme lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Eläimet kuuluvat tähän luomakuntaan kuten ihmisetkin. Raamatussa ei suoraan missäänkohdin kerrota minne eläinten sielut menevät ja minne eläinten henki menee. Kaikkihan maatuu maaksi niin ihmisen jäännökset kuin eläimenkin.
Ei sielu,vaikka uskonnot yrittävä sitä ikuistaa oppiensa avulla Sielu on se syy jonka takia ihminen joutui ulos paratiisista,koska se syntynyt ihmisen kokemasta pahasta
- Aritta
ne papit luulevat. Mutta hei, koirat ovat myös viattomia eläimiä!
- Sitten jos se koira
On raadellut ihmisen kuoliaaksi taikka vahingoittanut ihmistä, silloin se koira ei ole enä viaton. Teksti ylenpänä Mooseksen kirjasta.
- Aritta
Sitten jos se koira kirjoitti:
On raadellut ihmisen kuoliaaksi taikka vahingoittanut ihmistä, silloin se koira ei ole enä viaton. Teksti ylenpänä Mooseksen kirjasta.
vielä silloinkin. Mistäpä se tietää ettei ihmisiä saa raadella. Se on vain koira.
- Tuomitsee kuitenkin
Aritta kirjoitti:
vielä silloinkin. Mistäpä se tietää ettei ihmisiä saa raadella. Se on vain koira.
Niin raatelevat hyeenan kuin raatelevan koirankin sekä ihmisen joka on toisen verta vuodattanut, oli sitten vajaamielinen ja ymmärtämätön tai ei. Ihminen voi kuitenkin katua tekoaan ja anoa syntiensä anteeksiantoa sekä ottaa Jeesus vastaan lunastajakseen. (Eläimellä ei vain sellaisia ominaisuuksia liene tulla uskoon, ellei ne tiedä jo mailmaan syntyessään että Jumala on heidän Jumalansa joka lunastaa heidät kun kuolema koittaa oli heidän maallinen isäntänsä kuinka kurja juoppo tahansa. Taivaassa kärsimykset palkitaan. Tämä on minun lapsenusko. Kaikki kisuni olen haudannut kotipihalleni. "Jos sijaltain en nousiskaan, niin taivaaseen ota tykösi". Aamen! Niin vain on.
- Aritta
Tuomitsee kuitenkin kirjoitti:
Niin raatelevat hyeenan kuin raatelevan koirankin sekä ihmisen joka on toisen verta vuodattanut, oli sitten vajaamielinen ja ymmärtämätön tai ei. Ihminen voi kuitenkin katua tekoaan ja anoa syntiensä anteeksiantoa sekä ottaa Jeesus vastaan lunastajakseen. (Eläimellä ei vain sellaisia ominaisuuksia liene tulla uskoon, ellei ne tiedä jo mailmaan syntyessään että Jumala on heidän Jumalansa joka lunastaa heidät kun kuolema koittaa oli heidän maallinen isäntänsä kuinka kurja juoppo tahansa. Taivaassa kärsimykset palkitaan. Tämä on minun lapsenusko. Kaikki kisuni olen haudannut kotipihalleni. "Jos sijaltain en nousiskaan, niin taivaaseen ota tykösi". Aamen! Niin vain on.
Vain itse teemme sen. Ja eläimet eivät tee koskaan väärin. Ne elävät vaistojensa varassa.
- sunnyriver
Vaan jos olisi vain kaksi vaihtoehtoa: 1. Olla kymmenen vuotta tyytyväisenä kevätauringossa venyttelevä mirri ja sitten rauenta tyhjiin 2. Olla 70 vuotta Jumalalle kapinallinen ihminen ja siirtyä sitten helvettiin iäisiksi ajoiksi, niin kyllä minä mieluummin se kissa olisin, joka tyhjiin raukeaisi. Onneksi on kolmaskin vaihtoehto!
- sunnyriver
MarkkuP kirjoitti:
eläimet voi olla ensinkään tottelemattomia Jumalaa kohtaan. Niillähäm ei ole vapaata tahtoa.
Niin, ei eläimellä ole sillä tavalla vapaata tahtoa ja käsityskykyä kuin ihmisellä, vastuuta hyvästä ja pahasta. Vaistot vain. Eli ei siis helvettiäkään. Ja hyvä niin. Ihmisistä minä paljon enemmän huolissani olen, niistäkin, jotka sen takia Jumalaa halveksivat, että mirreille ei ole taivaspaikkaa luvattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.801138Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27729- 11702
- 90695
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30687- 46658
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14645Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68639- 57594
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj25593- 41571
- 61559
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan82558Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?46540- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129517Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13492Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa52483Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31455Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27447