Taidegalluppi

...

Millaisen taulun ottaisit seinällesi? Vai pidätkö enemmän veistoksista? Millaisia sinulla on?

21

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai Milon venuksen tököttämään olohuoneen nurkkaan. Tarvitsisi varmaan hankkia oveen toinenkin turvalukko ja murtosuoja.

• ...

Tekeekö taiteesta hyvän se että se on arvokasta? Voisitko hankkia jonkun tuntemattoman taiteilijan teoksen vain siksi että pidät siitä?

• ennen kuin näkee. Jokin taulussa tai veistoksessa pitää herättää tunteita tai ajatuksia. Enemmän tunteita. Pidän veistoksistakin, mutten niitä omista. Veistokset yleensä kaipaavat ympärilleen tilaa ja sitä ei tällä hetkellä ole niin paljoa. Taulut jotka omistan ovat paria lukuunottamatta tuttujen taiteilijoiden tekemiä. Jonkun olen saanut lahjaksi, enimmäkseen kuitenkin ostanut. Olen valinnut sen mukaan, mikä on kolahtanut. Vaikea selittää. Taidelainaamot ovat muuten loistava tapa tehdä tauluostoksia. Kuukaudessa maksetaan pieni erä ja lopulta lunastetaan itselle. Jos ei haluakaan taulua, voi palauttaa, eikä tarvitse maksaa kuin yksi kk-maksu. Sijoitusmielessäkin haluaisin joskus ostaa nykytaidetta, jos olisi ylimääräistä rahaa. Mutta silloinkin oman maun mukaan, en vain nimen takia. Taulu lahjana on muuten minusta huono ajatus,ainakin mulle. Haluan itse valita taulun.

• ...

En antaisi ikinä taidetta lahjaksi, paitsi jos lahjan saaja saisi itse valita minkä hänelle annan.

• teme.

on seinillä, muttei toki minään varsinaisina arvoteoksina. Ovat helppoja sijoittaa mihin yhteyteen tahansa, eivätkä vaadi paljoa tilaa. Helppoa, suhteellisen halpaa ja esittävää taidetta. Veistoksia ei lapsiperheessä oikein pysty olemaan, tai no pysymään ehjänä.

• ...

Jotain pienehköä pronssiveistosta tuskin saisi lapset rikottua, mutta sillä voisi rikkoa kaikenlaista muuta ;)

• persona-non-grata

seinällä. Joskaan en kauhean ihastunut siihen ...

• almasty

Taidettako no en harrasta juuri lainkaan jos ottaisin kotiini jonkun taulun niin vain puhtaasti siksi että se miellyttää silmää. Siitä mikä on taidetta joidenkin standardien mukaan en ymmärrä hönkäsen pöläystäkään Kävin kerran Reidar Särestöniemen ateljeessa muiden paikalla olijoiden mielestä se oli hienoa taidetta minä en niissä tauluissa nähnyt kuin tikku ukkoja. Jos jonkun maalauksen ottaisin kotiini olisi se ehdottomasi esittävää taidetta mistään abstraktista en pidä lainkaan.

• ...

Kuka nyt niin tyhmä olisi että ostaisi kotiinsa taidetta josta ei pidä? Sijoitustaidetta voi toki pitää varastossa ;) Yleensä taiteen keräilijätkin ostavat vain sitä mistä ihan oikeasti pitävät. Nykyään on tarjolla sekä esittävää että abstraktia ja molemmille on ostajia.

• ...

Yksinäisyyttä, surua, etsimistä ja voimaa. Se tuli mieleen... Et usein kuvaa kasvoja vaan katsot samaan suuntaan kuin henkilö tauluissasi?

• ... kirjoitti:

Yksinäisyyttä, surua, etsimistä ja voimaa. Se tuli mieleen... Et usein kuvaa kasvoja vaan katsot samaan suuntaan kuin henkilö tauluissasi?

nuo muualle katsojan, suhde 11/8. Luonteenlaadultani ole tarkkailija, kuten torstai-lapsen tulee olla.

• ...
        runontaja kirjoitti:

nuo muualle katsojan, suhde 11/8. Luonteenlaadultani ole tarkkailija, kuten torstai-lapsen tulee olla.

Oliko siinä koivussa tarkoituksella kasvot? Pidin siitä.

• ... kirjoitti:

Oliko siinä koivussa tarkoituksella kasvot? Pidin siitä.

Aivan vahingossa tulleet. Tarkoititko nurinpäin päälaen kohdalla silmät ja suu hieman ylempänä?

• ...
        runontaja kirjoitti:

Aivan vahingossa tulleet. Tarkoititko nurinpäin päälaen kohdalla silmät ja suu hieman ylempänä?

Näen siinä monetkin kasvot.

• persona-non-grata

veistetty patsas. Otan/ottaisin sellaisia tauluja seinälleni, jotka minua myös jollain tavoin puhuttelevat ...

• ...

Entä jos puoliso haluaisi jonkin taideteoksen, mutta se ei puhuttelisi sinua tai jota jopa inhoaisit, voisitko hyväksyä sen seinällesi?

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

Entä jos puoliso haluaisi jonkin taideteoksen, mutta se ei puhuttelisi sinua tai jota jopa inhoaisit, voisitko hyväksyä sen seinällesi?

ja sopuun on aina päästy :). Tosin nykyään ehtona se, ettei mitään taidetta sitten noin vain ilman molempien hyväksyntää pläjäytetä vaan minnekään seinille, paitsi oma työhuone asia erikseen kumpaisellakin.

• ...
        persona-non-grata kirjoitti:

ja sopuun on aina päästy :). Tosin nykyään ehtona se, ettei mitään taidetta sitten noin vain ilman molempien hyväksyntää pläjäytetä vaan minnekään seinille, paitsi oma työhuone asia erikseen kumpaisellakin.

Teillä on sitten hyvin asiat, oma tila molemmilla. Itse pidän paljaista seinistä. Ehkä välillä joku maalaus piristää, mutta ei sama aina ja ikuisesti. Vaihtelu virkistää.

• tauluton

minä en tiedä... ehkä jonkun miniatyyrimaalauksen.

• ...

Vähemmän on enemmän.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2615
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1805
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1397
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      350
      1326
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1264
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1176
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1113
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1022
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      893
    Aihe