Miten voi kauniisti antaa ymmärtää ettei halua jutella? Mulla on pieni puutarhapalsta vuokrattuna ja naapuripalstalainen kovasti haluaa jutella kanssani kun samaan aikaan paikalle satutaan. En jaksaisi keskustella, mutten halua olla tylykään. Tervehdin, mutta en halua höpötellä. Eikä hän tunnu tajuavan että haluan vain rauhassa puuhata maatilkullani ja kasvien kanssa ilman ihmisten höpinöitä. Sanonko suoraan vai olenko vain hiljaa? Mitä teen?
Ongelma palstalla
16
404
Vastaukset
- orpana-67
kuulokkeet korvillesi ja kuuntele/ole kuuntelevinasi musiikkia ;)
- ...
Helvetin hyvä idea! Kiitos.
- olla kohtelias
Keskustelet hänen kanssaan yhden kerran kunnolla. - Annat hänen jutella asiansa ja sanot sitten suoraan, että itse asiassa olet vuokrannut palstan sen tähden, että saat nauttia rauhassa hiljaisuudesta ja yksin olemisesta. - Sanot, että kerroit hänelle asiasta juuri siksi, ettet halua hänen ajattelevan sinun olevan tyly, kun et useinkaan ole juttutuulella.
- ...
Täytyy uskaltaa sanoa nuo sanat.
- FiliaFerusFabulosus
mäkin sen ajattelin. Veit sanat näpeiltäni. ;)
Täällä on myös puutarhapalstoja. Eikä tarvitse pelätä että kukaan höpöttelee, jossei satu joku karjalainen evakko naapuriin..
- ...
Turussa olen :D
- KoppavaHoro
(kurkku kipeä, kiire, pitää soittaa jollekin) tarpeeksi usein ja tarpeeksi läpinäkyvästi niin eiköhän siitä normaali aikuinen ymmärrä... Tai sitten voit keksiä jotain ihan älytöntä puhuttavaa itse. Tai voit olla rehellinen. Tai sitten puuhailet omiasi vastaamatta. Lopuksi hymyilet vain ystävällisesti. Mistä mäkään mitään tiedän... en ole hyvä tällaisissa jutuissa ja joudun pulaankin sen takia, etten vaan osaa.
- kcjpokopd
hajamielisesti ympäripyöreitä ja sitten aina sanot, ettet kuunnellut, kun niin omissa ajatuksissasi aina kasvien kanssa puuhastelet. Voit ottaa kuulokkeet kaulalle ja vetää ne aina korville, jos se tulee pyörimään lähelle. Ei sitä kannata loukata, kun joskus haluat ehkä lainata siltä jotain puutarhatyökalua tms.
- sen...
kohteliaan rehellisesti ja kerta pitäis riittää. Niin minä teen. Joskus opiskeluaikana asuin solutyyppisessä kahden ihmisen asunnossa. En ole mitään juttumiehiä, eikä aina oikein kiinnosta moikkaillakaan. Ilmoitin asian kerran, jo melko kärkeen, ja ihan hyvin tultiin vuosi toimeen. Luulen että kämppikseni arvosti suoruuttani.
- ...
Mutta ehkä paras sanoa suoraan kohteliaasti ennenkuin hermot menee ja sanon pahasti.
- niin,
... kirjoitti:
Mutta ehkä paras sanoa suoraan kohteliaasti ennenkuin hermot menee ja sanon pahasti.
eikä vastapuolen tarvitse ihmetellä ynseää tuppisuuta, kun tietää miten asiat on.
- dseffe
... kirjoitti:
lievä kuulohäiriö, etkä saa selvää. Kävele sen luo pari kertaa kysymään, että oliko sillä asiaa. Eiköhän opi olemaan höpöttelemättä turhia.
- Kukkonen.
dseffe kirjoitti:
lievä kuulohäiriö, etkä saa selvää. Kävele sen luo pari kertaa kysymään, että oliko sillä asiaa. Eiköhän opi olemaan höpöttelemättä turhia.
Sen jälkeen se alkaa HUUTAAN jos vaikka ymmärtäisit. Olen ollut tilanteessa jossa umpikuuro ihminen on selittänyt sellaiselle höpöttelijälle että hän on _kuuro_ ... ja se höpöttäjä alkoi nimenomaan siitä lähtien huutamaan asiansa että se kuuro kuulisi. Sama tapahtuu joillain yksilöillä kun ei ymmärrä samaa kieltä. Tällöin äänenvoimakkuutta korottamalla ilmestyy lopulta mystinen tulkki joka pistää asian ymmärretyksi... Tää juttu on sit ... pelottavaa kyllä... totta.
- dseffe
Kukkonen. kirjoitti:
Sen jälkeen se alkaa HUUTAAN jos vaikka ymmärtäisit. Olen ollut tilanteessa jossa umpikuuro ihminen on selittänyt sellaiselle höpöttelijälle että hän on _kuuro_ ... ja se höpöttäjä alkoi nimenomaan siitä lähtien huutamaan asiansa että se kuuro kuulisi. Sama tapahtuu joillain yksilöillä kun ei ymmärrä samaa kieltä. Tällöin äänenvoimakkuutta korottamalla ilmestyy lopulta mystinen tulkki joka pistää asian ymmärretyksi... Tää juttu on sit ... pelottavaa kyllä... totta.
Ookei...
- Turhanruusu
Selität asian hänelle suoraan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4881835Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781557Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641368Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H171350- 103945
- 51909
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19906Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15761Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65756Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7742