Rukoilin, ja kysyin Jumalalta, onko evoluutio vai älykäs suunnittelu oppina totta, ja Hän vastasi, että evoluutio on totta ja sitä tapahtuu kaiken aikaa.
Jumala ilmoitti minulle totuuden ja uskon Häntä.
Näin se on, aamen.
Jumala ilmoitti minulle
6
122
Vastaukset
- Näin siis
Syytät Jumalaa valehtelusta. Jos väittämäsi olisi totta, olisi Jumala valehdellut joko ihmiskunnalle erehtymättömässä Sanassaan tai sitten sinulle juuri äsken. Tiedäthän, että syyllistyit hirvittävään syntiin.
- Apo-Calypso
Kukas sinut on Jumalan oraakkeliksi valinnut?
- valehdellut
ennenkin... Hänen suorassa lainauksessaan Mooseksen kirjassa hän väittää jäniksien ja tamaanien olevan märehtijöitä, vaikka kumpikaan ei ole. Liekö jumala piruillessaan lasketellut lööperiä, tai ei vain oikeasti ole perillä mitä on tullut luotua, heh heh.
Näin ollen kun virheitä ja valehtelua löytyy oikein raamattuun painettuna, ei voida tietää mikä muu siellä on totta ja mikä jumalan valehtelua... - rukoilumies
"Syytät Jumalaa valehtelusta."
Kerroin vain rukoilukokemuksesta, joka tapahtui pääni sisällä.
Ensin sinun pitäisi päästä pääni sisälle jotta voisit syyttää minua valehtelusta. Helppoa, eikö totta.
Opimme siis, että kun joku ketoo jutelleensa yläkerran kanssa, emme oikeasti voi tietää mitä, jos oikeasti mitään, on tapahtunut, tai onko informaatiota vaihdettu rukoilijan ja yläkerran välillä.
Uskonnollisen "omaan kokemukseen perustuvan" väittämän voi siis esittää kuka tahansa, eikä sen todenperäisyydestä ole takeita.
Olisiko mahdollista, ettei rukoilutilanteessa oikeasti välitykään mitään informaatiota mihinkään suuntaan? Tätä olen joskus rukoillessani pohtinut.
"Tiedäthän, että syyllistyit hirvittävään syntiin."
Leikitään ajatuksilla hiukan: voiko sellainen uskonnoton, joka ei usko jumaliin, syyllistyä synnin tekemiseen, jos teko lasketaan synniksi erään uskonnon sisällä?
Voisiko vaikkapa ateisti olla syntinen? Jos vastaat myöntävästi, lukisin mielelläni myös perustelut, kiitos. - Jaakko31
rukoilumies kirjoitti:
"Syytät Jumalaa valehtelusta."
Kerroin vain rukoilukokemuksesta, joka tapahtui pääni sisällä.
Ensin sinun pitäisi päästä pääni sisälle jotta voisit syyttää minua valehtelusta. Helppoa, eikö totta.
Opimme siis, että kun joku ketoo jutelleensa yläkerran kanssa, emme oikeasti voi tietää mitä, jos oikeasti mitään, on tapahtunut, tai onko informaatiota vaihdettu rukoilijan ja yläkerran välillä.
Uskonnollisen "omaan kokemukseen perustuvan" väittämän voi siis esittää kuka tahansa, eikä sen todenperäisyydestä ole takeita.
Olisiko mahdollista, ettei rukoilutilanteessa oikeasti välitykään mitään informaatiota mihinkään suuntaan? Tätä olen joskus rukoillessani pohtinut.
"Tiedäthän, että syyllistyit hirvittävään syntiin."
Leikitään ajatuksilla hiukan: voiko sellainen uskonnoton, joka ei usko jumaliin, syyllistyä synnin tekemiseen, jos teko lasketaan synniksi erään uskonnon sisällä?
Voisiko vaikkapa ateisti olla syntinen? Jos vastaat myöntävästi, lukisin mielelläni myös perustelut, kiitos.Etkö usko rukouksen voimaan.
Muistatko edemenneen Paavin. Miljoonat uskovaiset rukoilivat Paavin hengen puolesta, mutta tuloksetta.
Onko todellakin niin, että rukoilutilanteessa informaatiota liikkuu vain oman pään sisällä.
Mikäs jumala semmosta ilmoitti? meinaten kun niitä on niin monenmoista jumalaa, että vähemmälläkin muodostuu näkemyseroja yksityiskohdista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412615Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3982120Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201902Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1221610Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151541Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211113Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112- 741019
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915