Arvoisa raati, onko tässä mitään järkeä?
Mies lähti työpaikan juhliin. Oli tiedossa etukäteen ja minulle aivan ok juttu. Minulle tuli meno seuraavaksi aamuksi ja kysyin, voinko mennä vai pitääkö siirtää. Vastaus oli, että voin. Meillä on kolmevuotias lapsi, jompi kumpi hoitaa, muita hoitajia vaikea järjestää.
Mies tuli juhlista kotiin aivan kännissä vähän viiden jälkeen. Soitin sille puoli viideltä ja sanoin, että lapsi herää parin tunnin kuluttua ja minulla oli tämä sovittu meno. Haukkui minut pystyyn, kun olin järjestänyt menon aamuksi ja siinä samassa kaikesta muustakin.
Jätin kuitenkin pelonsekaisin tuntein lapsen aamulla miehelle, kun oli pakko mennä. Sai hoidettua lapsen, vaikka olikin karmeassa krapulassa/humalassa.
Nyt minä olen kohtuuton, koska odotan anteeksipyyntöä haukkumisesta ja minun mielestä aivan törkeästä käytöksestä. Mies on vihainen minulle, minä kuulemma vaan aina räkytän. Ei ole moneen päivään paljon puhuttu.
On tässä kesän aikaan ollut muutenkin tavallista pahempia riitoja ja mies on pari kertaa haukkunut minut (humalassa) tosi pahasti.
En oikein jaksaisi tälläista enää. Mies on yleensä oikein hyvä isä ja minä kyllä rakastan sitä. Anteeksi pyytäminen ja tunteiden osoittaminen on vain hänelle niin ylivoimaisen vaikeaa.
Pitäisikö siis vaan antaa asian olla vai mitä tehdä?
Olenko kohtuuton?
119
7734
Vastaukset
- Aina ei huomaa ongelmaa
Alkoholi varmaan tuo esiin sellaisia turhautumia joita miehesi ei osaa puhua ulos selvänä mutta toisaalta alkoholi myös voimistaa pikkujuttuja joten voi olla että alkoholipiru on ainoa kummitus.
Sinun kannattaa tehdä seuraavasti:
Hankkiutukaa mukavaan paikkaan, esim raflaan tai johkin, missä saatte olla kahden ja sopikaa jo etukäteen että puhutte silloin kaikessa rauhassa. Tilanne pitää olla mielellään sellainen, että molemmilla on hyvä olla, eikä ole just riita päällä. Miestä voi olla vaikea saamaan tajuamaan ongelmaa itkun seasta jos seuraavana päivänä kaikki onkin hyvin- Joten on parempi puhua järkevästi kaikki ajatukset ja herätellä, että nyt oikeasti on jo pitempään ollut paha olla, että rakastat, mutta on muututtava tämän tilanteen.
Minä ehdottaisin siinä tilanteessa alkoholin jättämistä pois, koska se on parhaaksi. Asioista voisi puhua viikottain keskustelussa joka on ennalta sovittu ja josta ei luisteta yllättävien menojen takia. Eli molempien pitää saada sanoa mikä turhauttaa... ei vain toisen.- APUVAnainen
Olet luottanut mieheesi kun kysyit etukäteen voitko mennä ja hän vastasi että voit. Älä syyllistä itseäsi että jätit lapsen hänelle pakon edessä, inhimillinen virhearviointi ja onneksi mitään ei sattunut.
Ei lapselta tarvitse ainakaan anteeksi pyydellä kenenkään tässä kohtaa.
Jos mies ei tajua eika halua tajuta omaa mokaansa et voi muuttaa tätä ajatusmaailmaa. Voit kirjoittaa hänelle kirjeen missä kerrot mitä tunnet, ajattelet ja että rakastat häntä. Kysy mitä hän tarkoittaa sinun räksyttämiselläsi?
Sen jälkeen keskityt itseesi ja lapsesi hyvinvointiin ja muutat käyttäytymistäsi miestäsi kohtaan tai
teet radikaalimman ratkaisun millä voit koettaa herättää miestäsi. Kriisi on hyvä kasvun paikka.
Jos sinulla on mahdollisuus lähteä lapsen kanssa jonnekkin muualle tee se.
Hänen itse on tajuttava miksi hänelle olisi edullisempaa muuttaa käytöstään kuin jatkaa vanhaa mallia.
Me naiset olemme herkempiä kasvamaan ja oppimaan parisuhteessa kuin mies joka haluaisi kaiken pysyvän muuttumattomana alusta loppuun.
Jos hän kuitenkin tajuaa että jostakin on todella hyötyä hänelle hän voi pyrkiä siihen.
Ehkä pieni palkkio siitä kun on toimittu hyvin olisi paikallaan? (tämä on vitsi mutta pitänee paikkansa)
Miehelläsi on käyttäytymismalli opittuna jostakin. Ilmeisesti omilta vanhemmiltaan?
Hän ehkä potee huonoa omatuntoa mutta kääntää sen sinun syyksi kuin pikkulapsi.
Anteeksipyytäminen ei hänen mielestään taida ollai kovin miehekästä? - edellinen
APUVAnainen kirjoitti:
Olet luottanut mieheesi kun kysyit etukäteen voitko mennä ja hän vastasi että voit. Älä syyllistä itseäsi että jätit lapsen hänelle pakon edessä, inhimillinen virhearviointi ja onneksi mitään ei sattunut.
Jos mies ei tajua eika halua tajuta omaa mokaansa et voi muuttaa tätä ajatusmaailmaa. Voit kirjoittaa hänelle kirjeen missä kerrot mitä tunnet, ajattelet ja että rakastat häntä. Kysy mitä hän tarkoittaa sinun räksyttämiselläsi?
Sen jälkeen keskityt itseesi ja lapsesi hyvinvointiin ja muutat käyttäytymistäsi miestäsi kohtaan tai
teet radikaalimman ratkaisun millä voit koettaa herättää miestäsi. Kriisi on hyvä kasvun paikka.
Hänen itse on tajuttava miksi hänelle olisi edullisempaa muuttaa käytöstään kuin jatkaa vanhaa mallia.
Me naiset olemme herkempiä kasvamaan ja oppimaan parisuhteessa kuin mies joka haluaisi kaiken pysyvän muuttumattomana alusta loppuun.
Jos hän kuitenkin tajuaa että jostakin on todella hyötyä hänelle hän voi pyrkiä siihen.
Ehkä pieni palkkio siitä kun on toimittu hyvin olisi paikallaan? (tämä on vitsi mutta pitänee paikkansa)
Miehelläsi on käyttäytymismalli opittuna jostakin. Ilmeisesti omilta vanhemmiltaan?
Anteeksipyytäminen ei hänen mielestään taida ollai kovin miehekästä?tarkoitettu
- Älä viitsi
APUVAnainen kirjoitti:
Anteeksipyytäminen ei hänen mielestään taida ollai kovin miehekästä?Älä jauha paskaa!
Lapselta tarvitsee todellakin pyytää anteeksi tässä kohtaa. Ihan pieni lapsi on erittäin tehokas imuri aistimaan vanhempiensa mielenmuutoksia ja käyttäytymistä koska se on lapsen selviytymisen kannalta ehdoton edellytys että hän aistii vanhempien käytöksen jo pelkästä silmän ilmeestä. Alkoholi muuttaa aina käytöstä niin että lapsi ei tunnista sitä miksi vanhempi toimii siten kuin toimii ja se aiheuttaa pahaa pelkoa. Lapsi haistaa alkoholin, eikä sitä tuttua vanhemman tuoksua johon hän on tottunut. Lapsi myös tuntee pelkoa siitä että edessä on kyllä vanhemman muotoinen ihminen, mutta käytös on aivan jotain muuta.
Tätä kertomusta kuulee jokaiselta ihmiseltä jonka vanhempi on juonut heidän lapsuudessaan vaikka ei olisikaan räkäkännissä riehunut tai ajenut perhettään kirveellä pakkaseen. Tarina on aina sama ja muistoja on hyvin varhaisesta lapsuudesta, vaikka isä tai äiti olisi ollut "iloisesti humalassa".
Äiti on tehnyt ehdottoman väärin että on antanut miehensä mennä ryyppäämään vaikka on tiennyt että aamulla hänen täytyy lähteä. Pieni lapsi ei kuulu humalaiselle ihmiselle hoidettavaksi joka on koko yön vetänyt viinaa!
Jos mies rähisee siitä että on sovittu yhteisesti menoista eikä ole välittänyt mitään lapsestaan tai vaimonsa menosta niin silloin mies on täydellinen idiootti joka pitää heittää talosta pihalle! - parisuhteen epäyhtälö
Älä viitsi kirjoitti:
Älä jauha paskaa!
Lapselta tarvitsee todellakin pyytää anteeksi tässä kohtaa. Ihan pieni lapsi on erittäin tehokas imuri aistimaan vanhempiensa mielenmuutoksia ja käyttäytymistä koska se on lapsen selviytymisen kannalta ehdoton edellytys että hän aistii vanhempien käytöksen jo pelkästä silmän ilmeestä. Alkoholi muuttaa aina käytöstä niin että lapsi ei tunnista sitä miksi vanhempi toimii siten kuin toimii ja se aiheuttaa pahaa pelkoa. Lapsi haistaa alkoholin, eikä sitä tuttua vanhemman tuoksua johon hän on tottunut. Lapsi myös tuntee pelkoa siitä että edessä on kyllä vanhemman muotoinen ihminen, mutta käytös on aivan jotain muuta.
Tätä kertomusta kuulee jokaiselta ihmiseltä jonka vanhempi on juonut heidän lapsuudessaan vaikka ei olisikaan räkäkännissä riehunut tai ajenut perhettään kirveellä pakkaseen. Tarina on aina sama ja muistoja on hyvin varhaisesta lapsuudesta, vaikka isä tai äiti olisi ollut "iloisesti humalassa".
Äiti on tehnyt ehdottoman väärin että on antanut miehensä mennä ryyppäämään vaikka on tiennyt että aamulla hänen täytyy lähteä. Pieni lapsi ei kuulu humalaiselle ihmiselle hoidettavaksi joka on koko yön vetänyt viinaa!
Jos mies rähisee siitä että on sovittu yhteisesti menoista eikä ole välittänyt mitään lapsestaan tai vaimonsa menosta niin silloin mies on täydellinen idiootti joka pitää heittää talosta pihalle!Edellinen voimakkaita fraaseja käyttävä kirjoittaja on mielestäni oikeassa.
Anteeksipyytämiseen myös tunnutaan suhtautuvan aika leväperäisesti noin yleensä ottaen. Ajatellaan, että ihminen tekee oikein hyvittäessään tekoaan, joka on aiheuttanut lähimmäiselle harmia, kuitenkaan katumatta itse tekoa tahi päättämättä, että milloinkaan vastaisuudessa ei samaa tee. Joillekin "pyydän anteeksi" on sama kuin "otan osaa" tai "ymmärrän tunteesi", kun se pitäisi olla "kadun: jos voisin, tekisin tekoni tekemnättömäksi, ja pyrin vastaisuudessa tekemään toisin".
- ajattelijaihminen
Tuntuu, ettei miehesi välitä sun tunteista ja hän on se, joka on kuitenkin aikataulun ja homman ryssinyt.
Koita selittää tuo miehellesi. Hänen tulisi nähdä oma virheensä. Et ole kohtuuton. Miehesi on kohtuuton, mutta vaatimalla anteeksipyyntöä et voita mitään. Voit vain selittää oman puolesi asiaa. Ja katsoa miten mies reagoi. Jos ei reagoi, ei välitä. Vaatiminen tappaa rakkauden. On voitava keskustella asioista, avoimesti. Jos näin ei voida tehdä, ollaan väärällä uralla joka kannattaa korjata heti.- TähdenlentoneN
Minua huolestuttaa tuossa kaikessa ennen kaikkea lapsi. Mikä oli niin pakollinen meno, että jätit pienen 3-vuotiaan krapulaiselle huonotuuliselle miehelle? Toivottavasti ette riitele lapsen aikana ja kuullen?
- ffffffff
miehesi pitäisi nähdä vähän omaa napaa pidemmälle, HUOMATA ITSE JA myöntää omat virheensä ja pyytää anteeksi. Taitaa olla vähän liikaa vaadittu...
- hyi
TähdenlentoneN kirjoitti:
Minua huolestuttaa tuossa kaikessa ennen kaikkea lapsi. Mikä oli niin pakollinen meno, että jätit pienen 3-vuotiaan krapulaiselle huonotuuliselle miehelle? Toivottavasti ette riitele lapsen aikana ja kuullen?
Tässä ilkeä syyllistäjä. Älä noteraa.
- hölkynkölkyn
ffffffff kirjoitti:
miehesi pitäisi nähdä vähän omaa napaa pidemmälle, HUOMATA ITSE JA myöntää omat virheensä ja pyytää anteeksi. Taitaa olla vähän liikaa vaadittu...
Mies on aina etujansa ajatteleva. "ei kaikki" mutta ne jotka eron j'älkeen ottaa lapsen viikonlopuksi tai ehkä muulloin niin ne tekee siitä ison jutun kun he ovat pari päivää hoitanut lastaan. Mitenkä olisi jos "pitäisivvät" ja saisivat pitää lapsensa viikonkin. Olen kaverini kanssa seurustellut viisi vuotta, ei ajattele muuta kuin omaa itseään. Ja itsenäinen
vaikka en olisikaan
- Haukkumaton mies
Se, että miehesi haukkuu sinut pystyyn - olkoonkin sitten vaikka kännissä - kertoo tietysti arvostuksen puuttumisesta. Samoin kuin kieltäytyminen anteeksipyynnöstä. Ei sinun tarvitse sietää tuollaista käytöstä.
Kierrätykseen moinen läjä. - puhvalo
todella typerää kummaltakin että bileyön jälkeen pitää ollaa lasta hoitamassa. Kummatkin pyytäkää anteeksi lapselta, ja miettikää uudestaan seuraavat biletykset ja järjestelyt. Ei kannata uskotella että "kyllä minä olen virkeenä aamulla" teoriaan. Eka kerta oikeissa töissä kun bileet tulee yllärinä??
- hyi
jopa olet reipas syyllistäjä
- äiti myös
paljolti järki puuttui myös sinulta : (
Ensinnäkin mies menee juhlimaan ja siitä tiedetty ajoissa ja se on sinulle ollut ok. Sitten menet itse sopimaan heti seuraavaan aamuun menoja vaikka lastenhoitajan saanti vaikeaa. Tuo oli oikeasti todella typerä veto. Jos lapsi olisi edes isompi, mutta kyse 3v lapsen hoidosta. Sen ikänen tarvitsee valvojaa ja turvallista aikuista koko ajan, eikä sellaista tehtävää voi jättää kännisen tai krapulassa olevan vastuulle. Ei missään nimessa vaikka kyse onkin lapsen isästä! Kuten aiemmatkin kirjoittaa, niin alkoholi muuttaa ihmistä. Tarkoittanee esim. sitä, että voidaan tehdä jotain todella kamalaa kännipäissä. Älä toiste jätä lastas tuolla tavalla. Lapsen pitäisi olla tärkeämpi, kuin omat menot, eikös?
Anteeksi pyynnöstä voisin sanoa, että et ole kohtuuton. Ihmisen pitää osaa pyytää anteeksi ja antaa anteeksi. Se vaan on hyvin monille vaikeaa, varsinkin miehille. Teidän tilannetta ajatellen, kun parisuhteessa olette, niin ei mitä tahansa käytöstä tarvitse sietää. Toisen kunnioitus ja asiallinen käytös pitäisi olla itsestään selvyys. Puhu miehesi kanssa ja kerro, miksi odotat anteeksi pyyntöä ja miten sinuun sattuu hänen törkeät puheensa. Monestihan sitä voidaan pistää alkoholin piikkiin puheet, mutta ei humala tila kuitenkaan oikeuta laukomaan toiselle ihan mitä tahansa törkeyksiä. Tsemppiä ja toivottavasti elämä järjestyy : )Erikoinen asenne sinulla. kuinka voit ja kehtaat syyttääkkin nyt kaikesta äitiä, vaikka hän kertomansa mukaan oli kysynyt etukäteen voiko mennä aamulla töihin, ja mies oli sanonut ette mene vaan.. ja nainen järjesti aikataulunsa siihen luottaen,, Sun mielestä nyt äiti olikin syyllisempi kuin mies.
Pitää sen verran miehelläkin olla selkärankaa tulla aijemmin juhlimasta ja olla selvin päin jos tietää olevansa lapsen hoidossa aamusta, kun vaimo menee tienaamaan yhteiseen pöytään särvintä.- ????
airfoil kirjoitti:
Erikoinen asenne sinulla. kuinka voit ja kehtaat syyttääkkin nyt kaikesta äitiä, vaikka hän kertomansa mukaan oli kysynyt etukäteen voiko mennä aamulla töihin, ja mies oli sanonut ette mene vaan.. ja nainen järjesti aikataulunsa siihen luottaen,, Sun mielestä nyt äiti olikin syyllisempi kuin mies.
Pitää sen verran miehelläkin olla selkärankaa tulla aijemmin juhlimasta ja olla selvin päin jos tietää olevansa lapsen hoidossa aamusta, kun vaimo menee tienaamaan yhteiseen pöytään särvintä.tuossa aloituksessa töihin menosta puhuttu, vai mistä kohti luit. Pakollinen meno mainittiin, mutta mikä on pakollinen meno ?
- äiti myös taas
airfoil kirjoitti:
Erikoinen asenne sinulla. kuinka voit ja kehtaat syyttääkkin nyt kaikesta äitiä, vaikka hän kertomansa mukaan oli kysynyt etukäteen voiko mennä aamulla töihin, ja mies oli sanonut ette mene vaan.. ja nainen järjesti aikataulunsa siihen luottaen,, Sun mielestä nyt äiti olikin syyllisempi kuin mies.
Pitää sen verran miehelläkin olla selkärankaa tulla aijemmin juhlimasta ja olla selvin päin jos tietää olevansa lapsen hoidossa aamusta, kun vaimo menee tienaamaan yhteiseen pöytään särvintä.Ensinnäkään alkuperäinen ei kirjoita menevänsä työhön vaan omiin sovittuihin menoihinsa. Herää siis kysmys, että mikä on niin tärkeä meno, että se menee lapsen hyvinvoinnin edelle? Ja sitten se, että mies lähtee juhlimaan. Alkoholi liittyy aika monien ihmisten juhlintaan ja silloin saattaa ilta venähtää. Oli tietty väärin, kun isä lupasi äidille, että voi aamulla mennä asioilleen. Toisaalta taas, kun parisuhteessa ovat, niin iltaa ei varmasti menty ekaa kertaa viettämään. Silloin se pitäisi jo vanhasta kokemuksesta tietää, että tuleeko se mies ajoissa vai ei ja onko siitä seuraavana päivänä muuhun kuin paranteluun.
Sitten se käyttätyminen on sellainen asia, että jokainen vastaa omasta käytöksestään. Tässä parisuhteessa pitäisi harjoitella vuorovaikutusta ja käyttäytymistä. Jos asioista ei puhuta, niin mistä sitä tietää, että mitä sen kumppanin päässä liikkuu.
Ei tässä jutussa ole selkeää syyllistä vaan kummankin osapuolen toiminnassa on sanomista. - myös...
äiti ja sanoisin ei voinut tämä äiti paremmin tehdä jos oli esim. työneuvottelu johon oli pakko mennä ja oli jo kysynyt tällä ukon nahjukselta että sopiiko ja oli sopinut...mutta ei riitä rettä kännipäisenä haukkuu vielä omista typeristä tekosistaan...millainen äiti olet itse ...? olet vissiinkin pumpulissa kasvanut ja miehesi tehnyt kuten haluat...
kierrätykseen tuollainen lusmu...olet liian hyvä vaimo tai vaimoke! - edelleen äiti
myös... kirjoitti:
äiti ja sanoisin ei voinut tämä äiti paremmin tehdä jos oli esim. työneuvottelu johon oli pakko mennä ja oli jo kysynyt tällä ukon nahjukselta että sopiiko ja oli sopinut...mutta ei riitä rettä kännipäisenä haukkuu vielä omista typeristä tekosistaan...millainen äiti olet itse ...? olet vissiinkin pumpulissa kasvanut ja miehesi tehnyt kuten haluat...
kierrätykseen tuollainen lusmu...olet liian hyvä vaimo tai vaimoke!Mitä te kaikki puhutte työhön menosta tai työneuvotteluista? Ei alkuperäinen kirjoita mitään työhön menosta! Muokkaatte vaan textiä ihan muuksi, kuin mikä on kysymyksessä... Lapsi on minullakin, enkä ole pumpulissa kasvanut, en lapsena enkä aikuisenakaan. Eikä parisuhde perustu siihen, että toinen pompottaa toista ja sanelee säännöt.
äiti myös taas kirjoitti:
Ensinnäkään alkuperäinen ei kirjoita menevänsä työhön vaan omiin sovittuihin menoihinsa. Herää siis kysmys, että mikä on niin tärkeä meno, että se menee lapsen hyvinvoinnin edelle? Ja sitten se, että mies lähtee juhlimaan. Alkoholi liittyy aika monien ihmisten juhlintaan ja silloin saattaa ilta venähtää. Oli tietty väärin, kun isä lupasi äidille, että voi aamulla mennä asioilleen. Toisaalta taas, kun parisuhteessa ovat, niin iltaa ei varmasti menty ekaa kertaa viettämään. Silloin se pitäisi jo vanhasta kokemuksesta tietää, että tuleeko se mies ajoissa vai ei ja onko siitä seuraavana päivänä muuhun kuin paranteluun.
Sitten se käyttätyminen on sellainen asia, että jokainen vastaa omasta käytöksestään. Tässä parisuhteessa pitäisi harjoitella vuorovaikutusta ja käyttäytymistä. Jos asioista ei puhuta, niin mistä sitä tietää, että mitä sen kumppanin päässä liikkuu.
Ei tässä jutussa ole selkeää syyllistä vaan kummankin osapuolen toiminnassa on sanomista.Tuli moka. Aloittaja ei mainitsekkaan töihin menosta vaan muista menoista.
Kuitenkaan ei mielestäni sisältöä muuta,, olivat sopineet ettei haittaa vaikka meneekin seuraavana aamuna "menoihisi". Nyt äiti on kuitenkin syypää kun meni itsekkäästi menoihinsa, kuten oli sovittu.. Miksei kukaan moiti ukkoa, joka tulee sovittuun lapsenhoitovastuuseen kännissä.. Ihan kuin mies saisi tulla tuossa kunnossa "kun se on aina ollut tuollainen juhlien jälkeen". ja äiti taas voi hyvinkin olla menemättä "taas" kuten viimekerralla, ja sitä edellisellä..
Kyllä parisuhteessa pitää joustoa olla, mutta mikä on sovitumpaa kuin sovittu meno,, jos siinä pitää joustaa, missä sitten ei pidä.. Seksissäkö? Ei oo ei tuu ei tipu lempee enkä sano juu.
Aloittajalle sanoisin että puhumalla asiat selviää, ja vaikket anteeksi antoa saisikaan,, kuten et varmaankaan ole aiemminkaan saanut. Mukavaa Syksyä sinne suunnalle, samoin muille keskustelijoille tässä ketjussa :)))- hyi
sulla olikin oiea mekki. puisttaa.
- Kivilinnan ritari
???? kirjoitti:
tuossa aloituksessa töihin menosta puhuttu, vai mistä kohti luit. Pakollinen meno mainittiin, mutta mikä on pakollinen meno ?
Mahtaakohan sillä olla merkitystä menikö nainen kauppaan vai kahville vai töihin vai mihin. Täällä huudellaan että "pakollinen meno" menee oman lapsen hyvinvoinnin edelle. Entä alkoholi isän puolelta? Mies TIESI että lapsi on aamulla hänen vastuullaan, eikä silti laskenut kuppia kädestä. Miksei se merkitse mitään? Airfolin kanssa samaa mieltä: aiemmin kotiin juhlimasta ja ottaa vähemmän tai ei ollenkaan. Ei työpippalot ja kuningas alkoholi voi mennä perheen ja lupausten edelle.
- EX vm. 50
.....moinen....
Rakkauden voi tappaa monella tapaa, sen voi tappaa kerralla tai sitten pikkuhiljaa pala palalta murentamalla.
Jos miehesi ei tunne tehneensä mitään väärin, hän ei katso asian olevan anteeksipyynnön arvoinen. Onko hän silloin se mies johon aikoinaan rakastuit? Vai onko hänestä paljastunut aivan uusi puoli, jota et voi hyväksyä? Voitko hyväksyä tämän nyt ilmenneen seikan jatkossa? Jatka itse kysymyksiä ja pohdi mitä sinun kannattaa nyt ja tulevaisuudessa tehdä. Älä usko miestäsi, älä usko ketään muutakaan, usko vain ja ainoasttaa itseäsi. Elämäsi on sinun. - Suhteellisia suhteita
Taidat olla aika räksyttäjä. Mutta mikäs siinä, jos aihetta on.
Ajattele kuitenkin sitä, että jo nyt riitelette vaikka tuskin olette olleet monta vuotta avioliiton ikeen alla (päätellen siitä, että pentunne on vasta 3 v). Meinaatko jatkaa tappelemista vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen?
Se vasta on typerää jos mikä! Sinulle olisi parasta, jos otat mahdollisimman pian eron äijästäsi, sillä toinen vaihtoehto on se, että äijä ottaa eron sinusta.
Ja sen jälkeen taas kirjoittelet Suomi24 -palstalle kysyen sillä kertaa, mikä meni vikaan kun äijä otti ja lähti.- äiti vaan
niin suurin osa avioliitoista päättyy eroon. ottaen sen huomioon teet viisaasti jos et hanki enempää lapsia. sinun kohdalla näyttää ero olevan edessä. lapselle ei ole riitainen koti hyväksi . jos kaksi aikuista ihmistä ei pysty asumaan yhdessä ilman riitoja niin silloin on parempi että eroatte. kuitenkin olette edelleen äiti ja isä lapselle. molemmat vanhemmat voi rakastaa ja huolehtia lapsesta vaikka asuvat erillään. tiedän sen kun itsekkin olen eronnut kun poikamme oli 2 ja puoli vuotias. en koskaan haukkunut lapselle hänen isää . halusin että heillä on hyvä suhde. poika jäi asumaan kanssani. hän on kesälomat isänsä kanssa . en koskaan estä heidän tapaamisia. minulla ei ole uutta miestä eikä uutta perhettä . en aio enään edes hakea uutta miestä. haluan kasvattaa pojasta hyvän miehen. siihen ei tarvita uutta miestä. hänellähän on myös isä joka rakastaa ja huolehtii hänestä. valitettavasti poikani sai vanhemmat jotka eivät pystyneet asumaan saman katon alla yhdessä. näinkin voi käydä. tämä kirjoitukseni opiksi muille.
- Kia987
Lapsesi oppii samanlaiseksi juopoksi kuin isänsä. Jätä tuollainen Turmiolan Tommi. Valitettavasti useat suomalaiset miehet ovat nykyisin juoppoja tai muuten vaikeita tai molempia. Siksi olen ollut jo yksin kymmenen vuotta. Mielestäni tämä on ollut elämäni parasta aikaa.
- Hanger
"Valitettavasti useat suomalaiset miehet ovat nykyisin juoppoja tai muuten vaikeita tai molempia."
Samaa voisin sanoa suomalaisista naisistakin että melkolailla vaikeita tapauksia! Miehiä ei edes viitsitä ymmärtää!
Kuten dna:n mainoksessakin sanotaan: "ei se pojat vaihtamalla parane" -miksi siis ottaa toista juoppoa riesoiksi sohvalle makaamaan, mikäli suurin osa suomalaisista miehistä on juoppoja. Ottakaa uskovainen mies itsellenne -se on varmasti absolutistikin? Vai ajattelitko, että ulkomaalainen ois parempi joku muslimi, joka estää vaimoaan tekemästä töitä. Niillähän on rahaa! Rahan perässähän te suomalaiset naset haluaisitte juosta -mies mokasi ja te olette ottamassa eroa ja vaihtamassa toiseen.
Liian pienistä ihmiset eroavat ja siksi en aio mennä naimisiin. Avoliitossa on varsin hyvä olla jo 8. vuotta ja kuten täällä mainitsi aloittaja naisten "räksytyksestä" miestänsä kohtaan niin sellaiselta se välillä tuntuukin tämä uudenlainen elämän tyyli: "Nainen kaulin kädessä ja mies kohta "hellan ja nyrkin välissä".
- Hyljätty puoliso
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia ja käytös riippuu paljolti kasvatuksesta. Jos miehesi ei osaa pyytää anteeksi, älä pakota, aiheuttaa vain kränää. Kyllä hän sisimmässään tietää tehneensä väärin, jos sinua rakastaa.
Kokemuksesta kerron, että mieheni pyyteli alussa anteeksi herkästi. Sitten alkoi käydä ravintolassa, tuli vieraita naisia kuvioihin ja tuli minua kohtaan välinpitämättömäksi. Ei kuitenkaan halunnut missään vaiheessa erota. Lapsia oli silloin 1. Ei kuitenkaan hoitanut koskaan lasta eikä ollut aikaa lapselle, omia menoja tuli aina vain lisää. Syntyi toinen lapsi, kun olimme aviossa 20 vuotta. Mies tykkäsi tytöstä, mutta ei muuttunut. Hän kulki omia teitään ja tuli kärttyisäksi, arvosteli joka asiassa, haukkui minua ja kiroili, vaikka tein kaikki kotityöt yksin ja kävin ansiotyössä. Selvisihän se syy lopulta. Hänellä oli eka aviovuoden jälkeen ollut useita suhteita ja lopulta viimeinen suhde 6 vuotta ennen kuin tuli julki. Sitten erosimme.
Ei kuitenkaan kannata syytellä uskottomuudesta, jos ei ole tietoja. Seuraa tilannetta. Aiheeton mustasukkaisuus myrkyttää ilmapiirin ja melko varmasti johtaa eroon. Ikävä kyllä, suhteen pitää olla tosi hyvä, jos kestää tänä päivänä. Uskottomuus on niin yleistä, että kaikki melkein ympärillä huutaa: nauti, nauti. Pitää olla tosi kestävä perusta, jos aikoo voittaa kiusaukset. Minulla se kantava voima on ollut usko Jumlaan. Mieheni oli heikko ja halusi koko ajan uusia suhteita ja tekee sitä edelleen. Hän on vapaa ja saa nauttia vapaista seksisuhteista. Kukin tekee tavallaan, tuskin kuitenkaan on onnellinen irtosuhteissaan.- Pysy rauhallisena jos pystyt
Alkuperäiselle, kommentoimatta muiden vastauksia sen kummemmin: Jos kertomuksesi on täsmälleen tosi, etkä kaunistele omaa osuuttasi tai suurentele miehen törkeyttä, niin tasa-arvoisen ja toinen taistan kunnioitatvan suhteen rajat ovat mielestäni karkeasti ylittyneet, ja sinun pitää vakaasti harkita lähtöä suhteesta, omaksi ja lapsesi parhaaksi. Etsi luotettavaa ystävien keskusteluapua, ammatillista keskusteluapua, ja mitä tahansa neuvontaa, yritä pysyä rauhallisena ja kunnioittaa miestä sellaisena kun hän on, kaikkia hänen hyviä puoliaan jne. hänen isyyttään ja sitä hyvää mitä teidän välillänne on ja o ollut, mutta olet huomannut aivan oikein, että tässä tapahtui nyt suuri vääryys, ja sinulla on oikeus ja jopa velvollisuus pitää huolta omista rajoistasi ja siitä, että sinua kohdellaan oikein, ja että sinulla on oikeus lähteä pois suhteesta, jossa sinua kohdellaan väärin.
- Pohtinut isä
Pysy rauhallisena jos pystyt kirjoitti:
Alkuperäiselle, kommentoimatta muiden vastauksia sen kummemmin: Jos kertomuksesi on täsmälleen tosi, etkä kaunistele omaa osuuttasi tai suurentele miehen törkeyttä, niin tasa-arvoisen ja toinen taistan kunnioitatvan suhteen rajat ovat mielestäni karkeasti ylittyneet, ja sinun pitää vakaasti harkita lähtöä suhteesta, omaksi ja lapsesi parhaaksi. Etsi luotettavaa ystävien keskusteluapua, ammatillista keskusteluapua, ja mitä tahansa neuvontaa, yritä pysyä rauhallisena ja kunnioittaa miestä sellaisena kun hän on, kaikkia hänen hyviä puoliaan jne. hänen isyyttään ja sitä hyvää mitä teidän välillänne on ja o ollut, mutta olet huomannut aivan oikein, että tässä tapahtui nyt suuri vääryys, ja sinulla on oikeus ja jopa velvollisuus pitää huolta omista rajoistasi ja siitä, että sinua kohdellaan oikein, ja että sinulla on oikeus lähteä pois suhteesta, jossa sinua kohdellaan väärin.
Monia ajatuksia näyttää tulleen ketjussa. Mikäli kertomasi on siten kuin ymmärrän on aivan totta että, mies on täysin vastuussa kyseisestä tapahtumassa ja anteeksipyyntö ja asian uudelleen sopimien suunnitelmallisesti juuri molempien ja lapsen edun vuoksi olisi mikä pitää tehdä.
Todellisuudessa kannan ottaminen on tosi ongelmallista sillä kokonaisuus ja taustat juuri teidän väleistä tulisi olla tiedossa.
Pakoilu ja välttely sekä hss, hss linja on väärä ja ei toimi kuin lämämittää mutta kasvattaa katkeruutta.
Myös miehen anteeksipyyntö ei tee sinua onnelliseksi ellei asiaa saada luottamuspohjalle.
Toistensa tehtä kun rakastaa on tukea toista oikeisiin valintoihin ei määrätä , pakottaa , uhmata, ym. Onnellisuus koostuu onnistumiestä miten onnistuu tukemaan rakkudella rakkauten sekä vastuuseen ja täten kantaa itse vastuun aidosta ja kyvykkäästäkin rakastamisesta. Lasta ei pitäsi käyttää "työkaluna".
Tuota, miehen juhlat oli tiedossa jo etukäteen, niin miten sinulle tulee seuraavalle aamulle ? Miehesi on tavallaan oikeassa tuossa, sinähän se järjestit aamullisen menon, vaikka varmasti oli tiedossa, että miehesi tuskin juhlii selvinpäin. Kyllä voisit itse pyytää anteeksi, kun ei miehesi olisi saanutkaan juhlia ja parannella oloaan kunnolla ennen lapsen hoitoa. Olen muuten nainen itsekin ja lapsiakin on neljä, jos sitä aloittaja tai joku muu epäilee.
- EX vm. 50
Etukäteen sovittu meno ja kysytty miehen mielipide voiko mennä tämän juhlinnasta huolimatta. Miksi siis naisen pitäisi tuntea syyllisyyttä sen vuoksi, että kaikesta on sovittu etukäteen ja meno on pakollinen??? Mies ei ollut oikeassa syytäessään naista, jos ei kyseinen homma käynyt, olisi sen voinut etukäteen ilmaista eikä ryhtyä jälkikäteen syyttelemään. Miehen kuuluu pyytää anteeksi törkeää käytöstään.
- ole...
oikeudenmukainen...mieti miten luet...hänhän kysyi jo etukäteen...etkö ymmärrä luettua ...? ei naisen kyllä tässä tapauksessa tarvitse pyytää tuollaisen käytöksen omaavalta ukolta anteeksi...huh..olet varmaan itse valmis pyytämään anteeksi jos ukkosi lyökin...huh...ei kaikki naiset ole hölmöjä...
ole... kirjoitti:
oikeudenmukainen...mieti miten luet...hänhän kysyi jo etukäteen...etkö ymmärrä luettua ...? ei naisen kyllä tässä tapauksessa tarvitse pyytää tuollaisen käytöksen omaavalta ukolta anteeksi...huh..olet varmaan itse valmis pyytämään anteeksi jos ukkosi lyökin...huh...ei kaikki naiset ole hölmöjä...
mies sanoi, että sopii tuo meno, mutta vähän jäi sellainen maku ettei selvästä päästä uskalla edes totuutta sanoa, niin kuin aloittaja kirjoitti, että on mieheltä haukut saanut kun mies on humalassa. Eikä tuossa ole joku pielessä muutenkin, jos ei selvästä päästä uskalla totuutta sanoa ? Ja kun minä johonkin juhliin olen menossa, varmasti ukko kuulisi jos sitten pitäisikin olla aamulla freesinä.
- Minä vain...
Kannattaisi ihan hetkeksi istua alas miehesi kanssa ja miettiä asioita läpi.Lapsenne on kuitenkin kummallekkin kaikki kaikessa ja se pysyy loppu elämän.Kysehän ei nyt ole lapsesta vaan teistä aikuisista.
Miehesi on ilmiselvästi ollut humalassa ja jotkin asiat ovat jääneet painamaan takaraivoon.Useinmiten miehet purkaavat niitä asioita humala päissään ja siitäkös naiset saavat osansa,kun on niin mäkättävä ämmä,huora,lehmä yms muita epämiellyttäviä haukkumisen kohteita.Stressi on yksi vaikuttaja moneen asiaan.Mutta asiaan ei toisaalta ole kuin yksi ihana ja selvä ratkaisu...PUHUKAA KUIN AIKUISET!!!!!!
Itselläni kesti monta vuotta oppia puhumaan asioista,mutta nykyään avioliittoni toimii paremmin,kun keskustelee asioista.Kaikki mikä vähänkin mietityttää tai häiritsee kannattaa sanoa.Monesti JOS mieheni on käyttäytyny tökerösti niin olen sanonut mielipiteeni ja tunteeni suoraan ja kehottanut anteeksi pyyntöä.Aina on mieheni pyytänyt anteeksi ja ollut nöyrä,kun oikeasti tiedostaa kuinka tökerösti on käyttäytyny ja sanonut.
Toivottavasti miehesi arvostaa sinun tunteitasi ja sinä arvostat itseäsi.Kenenkään ei ole oikeus tyytyä liian vähäiseen arvostukseen parisuhteessa.
Hyvää syksyn jatkoa ja toivottavasti saatte puhuttua asiat selväksi... - ecee
Tuon sukupuolen edustajat voi tehdä muitta mutkitta aivan mitä vaan.
Tuntematta minkäänlaista pistoa sydämmessään.
(puhuu syvällä rintaäänellä kokeneen ja osakseni saanut aivan mieletöntä kohtelua ja käytöstä)
Lähdin, kun pyydettiin, sanoilla, "voisit oikeastaan häipyy" 12.v suhde takana josta reilu 6 v. avioliitossa.
Itsellä oli iso leikkaus edessä, lieneekö se syynä, ettei ollut valmis apua tarjoamaan sillä tiedossa oli n. ½ v. kohtalaisen liikuntarajoitteisuuden aika.
Aloitti hyvissä ajoissa "savustukseni" käytöksellä jolla oli vaan tarkoitus loukata, tiedostaen mikä eniten sydäntäni koskee.
Varmisti näin itselleen vapauden kaikesta vastuusta vaimoaan kohtaan.- totta...
miehet on niin itsekkäitä lapsia ja aina vain tulee uusia tapauksia...vastuuttomia ja siirtävät kaiken vastuun naiselle joka on suoraselkäinen...ja omassa halussaan kyltymättömiä oli ne sexuaalisia tai taloudellisia ja saavat muutkin uskomaan niin sen täytyy olla...kaikki miehet vain ahvenanmaalle ja hukkokoon koko saari...
- Vanha eukko, kokemuksen syvällä rintaäänellä
Joidenkin miesten kanssa se menee niin, että mitään anteeksipyyntöjä ei niiden perinteisessä merkityksessä koskaan viljellä. Eikä tunteista puhuta sanoilla. Se ei tarkoita, etteikö mies häpeäisi tekoaan. Se räksyttäminen voi olla huonon omatunnon merkki: joidenkin mielestä hyökkäys on paras puolustus.
Ehkä miehesi tekee jotakin muuta, josta sinun pitäisi osata lukea sekä anteeksipyyntö että rakastaminen. Kirjoitit, että hän on hyvä isä ja rakastat häntä. Siis hänessä täytyy olla paljon hyvää. Tulkitse tekoja, älä anna yhden pitkäksi lipsahtaneen illan pilata välejänne. Tuskinpa hän sitä tahallaan teki, tuskin hän oikein varta vasten suunnitteli, että "hä-hää, tulenpa kotiin sitten vasta aamulla!" Sitä paitsi, kaikesta huolimatta hän hoiti sen lapsen, eikö totta?
Toisaalta hän on juuri tänä kesänä ottanut tavakseen haukkua sinua humalapäissään. Oletko varma, että itse kohtelet häntä kaikella sillä rakkaudella ja kunnioituksella, jota puolisoksesi valitsemasi henkilö ansaitsee? Etenkin tuo kunnioituspuoli tahtoo vaimoilla olla usein haussa: yritetään muuttaa miestä, vaaditaan anteeksipyyntöjä ja loputtomia hyvittelyjä. samalla kun itse räyhätään kuin pahinkin amatsoni.- kuule...
miehille tarvitse räyhätä he vain on sellaisia itsekkäitä ja omahyväisiä ja minulle kaikki...ja suomi24 on täynnä juuri niitä jotka hakee jatkuvasti uutta suhdetta vaikka ovat aviossa tms.. mierhet vain on sikoja jo syntyessään ja vahvistuu vain vuosi vuodelta...olet typerä jos pyydätät anteeksi tuollaiselta raakkujalta...!!!!
- ...
kuule... kirjoitti:
miehille tarvitse räyhätä he vain on sellaisia itsekkäitä ja omahyväisiä ja minulle kaikki...ja suomi24 on täynnä juuri niitä jotka hakee jatkuvasti uutta suhdetta vaikka ovat aviossa tms.. mierhet vain on sikoja jo syntyessään ja vahvistuu vain vuosi vuodelta...olet typerä jos pyydätät anteeksi tuollaiselta raakkujalta...!!!!
Taas sitä yleistetään! On se niin kumma, kun aina haukutaan miehiä sioiksi ja syypäiksi kaikkeen... Naiset katsokaa myös itse peiliin, sillä tehän ne miehet olette valinneet! Maailmassa löytyy paljon hyviäkin miehiä, jotka ei ryyppää, eikä rellestä ja osaavat olla ihmisiksi, mutta eipä tunnu naisille kelpaavan. Moni tuntuu sanovan suomi24:ssä tunteilevaa miestä, joka ei rellestä ja tee pahojaan, niin mammanpojiksi. Kyseiset miehet jätetään usein seinäruusuiksi ja otetaan, vaan niitä renttuja miehekkeiksi ja sitten haukutaan kaikki miehet, kun ei renttu osaakkaan olla ihmisiksi.
Meni vähän off-topiciksi mutta alkaa vain ärsyttämään, että yleistetään ja haukutaan jokainen mies maan päällä siaksi ja sopimattomaksi elämään siivosti, vaikka kyllä niitä maailmastakin löytyy!
- Setä Satu
Jätä se sika. Muut vaihtoehdot ovat turhia.
- GJGJGGJGJJGJGJGJG
KÄYTÄ HAVILAISTA JA OLE HILJAA
- chatsussu
Ei minusta tuollasta haukkumista tarvitse sietää.Hänen on kerrottava mikä on nyt pielessä?
- iskän pentele
mutta miks iskän ennalta sovittu juopottelu oli kuiteski tärkeempi ku äitin pakollinen meno?
no mikäs jottei ryyppäämistä voinu jättää sit väliin jos toiselle tulee tärkee meno?
meillä ainaski toi juopottelu tulee tärkeysjärjestyksessä aikas viimesenä. - niinpä niin
Jätä ukkos, olet varmasti ansainnut parempaa. Kenenkään ei tulisi sietää yhdenkään "aikuisen lapsen" simppailua. Jätin ukkoni vuosia sitten, päivääkään en ole katunut, päinvastoin.
- pofeu
Mitä täällä vuodatat ja itket? Ihan selvä asia että firman juhlista tullaan humalassa pois. Kunhan on ensin naitu työkaverin kanssa. Odotat anteeksipyyntöä? Katso ensin peiliin ja pohdi, miksi miestäsi vetää firman juhlat ja se nasakan näköinen sihteeri...
- juupajuu...
ja tyhmyys tiivistyy!!! Taidat puhuu nyt itsestäs? Ei liity sun löpinät mitenkään alkuperäseen tekstiin. Hanki elämä.
- minä vaan
mulla oli samantyyppinen tilanne mies ei arvostanu ja haukku minkä kerkes,, jätin sen ja elämä jatku PAREMPANA. Miehes saa sinut tuntemaan varmaan itsesi arvottomaksi lastensakasvattajaksi. Muista että lapsi kärsii aina eniten ei ehkä nyt mutta entä myöhemmin??
Voi jäädä tarumoja.
Ota ja lähde lapsen kanssa- normaali mies
Voi härregod mitä akkojen pulinoita.
aika monelle miehelle vois joskus (yleensä kuitenkin harvoin) mennä iltajuhlat hiukan pitkäksi ja toisaalta kun akka soittaa silloin kun umpikännissä laskuhumala päällä voi suusta päästä jotain sammakoita.
Laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin eikä tee viikkojen riitaa tällaisesta asiasta. Miestä luultavasti vituttaa omat töppäilyt ihan rehellisesti, mutta jos nyt ei satu tulemaan mieleen pyytää anteeksi, niin kannattaako tälläista juttua vatvoa.
Loistavia neuvoja täällä, ota ja lähde!
- tämä_vaikuttas...
olevan. Kannattaisi miettiä että vielä jossain ajetaan vaimo ja lapset vaikka pakkasyöhön, tai hakataan akkaa ja parisuhde on pitkiäkin aikoja vain lasten vuoksi.
Kannataisi vaan miettiä sitä että mitä sitten tapahtuisi jos jätät hänet. Hyppääköhän kiikkuun vaiko lähtee ulos räyhäämään.
Vaikuttas olevan sellain tapaus että kaikki muuten toimii paitsi vetoa kunnianloukkauseen. Oletko kysynyt häneltä että muistaako hän itsekkään miten sinua loukkasi?- tolkku pitää olla
Jos tietää että lapsenvahtivuoro on aamulla? Voihan sitä mennä juhlimaan jos näin on sovittu mutta sitä en ymmärrä että pitää vetää kännit ja tappiin asti. On sitä itsekin juhlittu ja jopa pilkkuun asti- muttei tarvitse ottaa niin paljon että on kaatokännissä. Ja jos tietää olevansa lapsesta vastuussa- vastuu on aikuisella rajoittaa omaa ottamistaan.
Ilmeisesti miehesi ei osaa juhlia kohtuudella. Vika on hänen- ei sinun. Anteeksipyyntöä itse en pyytämällä pyytäisi. Jos on niin hölmö ettei itse tajua ilman muuta sitä jos sanoa. Kuulostaa aika pahalta, haukkumiset sun muut. Vaikka kuinka rakastaa, ei sitä kaikkea silti tarvitse sietää. - tenavakin
tolkku pitää olla kirjoitti:
Jos tietää että lapsenvahtivuoro on aamulla? Voihan sitä mennä juhlimaan jos näin on sovittu mutta sitä en ymmärrä että pitää vetää kännit ja tappiin asti. On sitä itsekin juhlittu ja jopa pilkkuun asti- muttei tarvitse ottaa niin paljon että on kaatokännissä. Ja jos tietää olevansa lapsesta vastuussa- vastuu on aikuisella rajoittaa omaa ottamistaan.
Ilmeisesti miehesi ei osaa juhlia kohtuudella. Vika on hänen- ei sinun. Anteeksipyyntöä itse en pyytämällä pyytäisi. Jos on niin hölmö ettei itse tajua ilman muuta sitä jos sanoa. Kuulostaa aika pahalta, haukkumiset sun muut. Vaikka kuinka rakastaa, ei sitä kaikkea silti tarvitse sietää.Miksi teillä on tenava , jos se ei sovi elämänmenoon ? Kersa ei oikein dikkaa isona jos
huomaa olevansa jarru aikuisten elämälle. - __Rosalie__
"Kannattaisi miettiä että vielä jossain ajetaan vaimo ja lapset vaikka pakkasyöhön, tai hakataan akkaa "
Siis jos mies ei lyö niin kaikki muu käytös on sitten hyväksyttävää, niinkö? - Miehenä...
__Rosalie__ kirjoitti:
"Kannattaisi miettiä että vielä jossain ajetaan vaimo ja lapset vaikka pakkasyöhön, tai hakataan akkaa "
Siis jos mies ei lyö niin kaikki muu käytös on sitten hyväksyttävää, niinkö?Ja totean sen että tämä nykyajan saat*nan feministi yhteiskunta ei kykene muuhun kuin valittamaan mitä pienemmistä asioista.
Itse on rakkaani kanssa aina päässyt asioista sopuun vaikka joskus olen kuulemma leippäveitsi kädessä uhannut tappaa itseni jos jätät. Arpi vatsassa, viikko sairaalassa ja kaikesta on päässyt läpi, kunhan on parin kuukauden ajan psykiatrin puheilla käynyt. Viimeisen osasin itsenäisesti jopa perua hänen tietämättä missä kävin.
Ja kahteen kertaa olen herännyt putkassa, kotoa oikein haettuna.
Nykyisin alkoholia nautin olut muodossa, silloin tällöin jo kolmatta vuotta, ja kaikki sujuvat hyvin nykyään. Hänen mäkätystään ei enään tarvitse kuunella, paitsi siitä, onko lasten aika tietää totuus mm. siitä että keskimmäinen on liian ronkeli. Ja miksi hänelle pitää useimmin ostaa lihapullia, koska hän oksentaa jopa kala hajusta. - MMMMMMMMMMMMMMMMMMM
__Rosalie__ kirjoitti:
Siis jos mies ei lyö niin kaikki muu käytös on sitten hyväksyttävää, niinkö?AKKOJEN VALTA ON AIVAN LIIALLISTA
TÄMÄ ON JO NAISILTA LÄHTENYT LAPASESTA HEILTÄ - Raven__
Miehenä... kirjoitti:
Ja totean sen että tämä nykyajan saat*nan feministi yhteiskunta ei kykene muuhun kuin valittamaan mitä pienemmistä asioista.
Itse on rakkaani kanssa aina päässyt asioista sopuun vaikka joskus olen kuulemma leippäveitsi kädessä uhannut tappaa itseni jos jätät. Arpi vatsassa, viikko sairaalassa ja kaikesta on päässyt läpi, kunhan on parin kuukauden ajan psykiatrin puheilla käynyt. Viimeisen osasin itsenäisesti jopa perua hänen tietämättä missä kävin.
Nykyisin alkoholia nautin olut muodossa, silloin tällöin jo kolmatta vuotta, ja kaikki sujuvat hyvin nykyään. Hänen mäkätystään ei enään tarvitse kuunella, paitsi siitä, onko lasten aika tietää totuus mm. siitä että keskimmäinen on liian ronkeli. Ja miksi hänelle pitää useimmin ostaa lihapullia, koska hän oksentaa jopa kala hajusta.No sinäpä se oletkin sitten oikein miesten mies kun tuollaisesta olet selvinnyt.
Tulee oikein paha mieli kun olet kokenut noinkin hurjia juttuja ja täällää muut vain valittaa ihan turhista asioista kun sinä selvästikin olet meitä muita ongelmaisempi.
Nykäiseppä hei se pää pois sieltä perseestä jookos? - Herttaneiti
Miehenä... kirjoitti:
Ja totean sen että tämä nykyajan saat*nan feministi yhteiskunta ei kykene muuhun kuin valittamaan mitä pienemmistä asioista.
Nykyisin alkoholia nautin olut muodossa, silloin tällöin jo kolmatta vuotta, ja kaikki sujuvat hyvin nykyään. Hänen mäkätystään ei enään tarvitse kuunella, paitsi siitä, onko lasten aika tietää totuus mm. siitä että keskimmäinen on liian ronkeli. Ja miksi hänelle pitää useimmin ostaa lihapullia, koska hän oksentaa jopa kala hajusta."Ja totean sen että tämä nykyajan saat*nan feministi yhteiskunta ei kykene muuhun kuin valittamaan mitä pienemmistä asioista."
Jos tuollaset sovinistisiat pitäis naamansa kiinni ja käyttäytyis kuten normaalit ihmiset ei tarttis meijän akkojen valittaa. Taitaa äijiä vituttaa kun ei nainen enään pysy nyrkin ja hellan välissä.
- Oon voimissain
Viina on viisasten juomaa! Ei voi käyttää tekosyynä humalaa, että voi vaimon haukkua. Meno oli sinulla aamulla, siis silloin isä ottaa vastuun lapsesta, aikuisena pitäisi siihen kyetä. Voithan kysäistä häneltä että oliko pakko juoda itsensä känniin vai juottiko pojat? Kannattais miehesi katsoa peiliin. Älä alistu molemmille kuuluvasta vastuusta: lapsesta. Miehesi ei myöskään ole pakko kaikissa työpaikan juhlissa käydä jos perhe. Sellaista se elämä on jokaisen pitää ottaa vastuu ja aikuistua jos perhe, miehesikin. Itse myös kyllästyin ainaiseen haukkujen kuuntelemiseen, nyt hyvä ei tarvitse kuunnella eikä katsella omaan napaan tuijottelijoita.
- Turhautunut 2-vuotiaan äiti
Eikö olekin jännä, että vaikka asiasta on sovittu, niin nainen yhtäkkiä onkin syyllinen? Onko miehen juopottelumeno sitten pakollinen? Jos on sovittu aamun hoidosta, miksi ei voi tulla vaikka klo 24 parin drinkin jälkeen?? Siksi, että tämäntyyppiset miehet ovat itsekkäitä. Mistä te tiedätte mikä naisen pakollinen meno on, se voi olla vaikka lääkäri, vanhan äidin auttaminen tms. paljon tärkeämpää kuin firman juhlat!! Miksei kukaan sano, että mies olisi jopa jättänyt VÄLIIN juhlat kun naisella on tärkeä meno! Mutta eihän mies sellaista VOI tehdä! Voi tietysti luvata että on iisisti ja hoitaa lasta ja ryssii senkin! Itsellä aika samanlainen mies, joka silloin tällöin tekee näitä ja myöskin hyökkää puolustukseksi ja kääntää asiat aina muiden (minun) viaksi. Itse en ole kertaakaan aamulla ollut esim. ajokunnoton kun lapsi on pitänyt hakea hoidosta, mies kyllä... monesti mietin myös jättämistä, mutta isä on kuitenkin lapselle tärkeä... ja hoitaa häntä (silloin kun hänelle sopii) hyvin.
- voi jesta...
Mistä sinäkin tuon työn tähän liitit? Yksi kirjoitti työhön menosta, toinen työneuvotteluun ja sinä työpaikan juhliin. Missään ei kerrota, että juttu liittyy mitenkään työhön!!!!
- aivan turhaa valitttaa
ero ukostasi jo alta aikayksikön sitähän te nuoret akat teette aina alta aika yksikön.
vittu aina narisette ja mäkätätte mitä pienimmistäkin asioista - parataps
sanot että rakastat häntä en ymmärrä rakastat alistettua minääsi.Lapsi oppii kaiken matkimalla sitten myöhemmin.Mitenmuuten miehesi äidin välit ovat.En jaksa ymmärtää tollsata paapomista ja hyväksyntää.Mitä vain voi sattua kun humalassa tai rapulassa lastanne hän hoitaa.
- houseboss
Miehesi tekee väärin. Ei hemmetissä noin tehdä, missä se perheen arvostus? Jotain tarvitsisi tehdä tuon alkoholin käytön suhteen. Viinaa voi vetää niin monella eri tavalla ja eri käyttäytymisasteilla. Keskustelu toivottavasti auttaa...varsinkin hänen kanssaan. Jos ei halua, niin ongelma on paha.
- 7+19
Eipä taida alkomahooli sopia sun äijälles.
- Paljon kokenut
Sano sille ukkelille, että minä annan sinulle kaiken anteeksi joka kerta kun hän mokaa.Miehesi on keskenkasvuinen lapsi, joka ei pysty vastustamaan viinaperkelettä vain ainoastaan sinua.Silloin kun sinä muutut niin äijä alkaa ajattelemaan ja se voi ainoastaan muuttaa hänet.Puhun tämän kokemuksesta jonka olen saanut kuunneltuani 27000 puheenvuoroa 12 vuoden aikana.
- Kysymsy
Minulla olisi muutama kysymys teille.
Kuinka vanhoja olette, kuinka kauan olette olleet yhdessä ja millaisissa töissä miehesi on, entä sinä? - AoSd
Miehen kuuluu pyytää anteeksi tuollaisen törkeän käytöksen jälkeen. Sinulla on täysi oikeus olla vihainen ja odottaa anteeksipyyntöä! Mies itse antoi sinulle luvan sopia aamuksi menoa, joten oma oli ongelmansa, kun joi itsensä tohvelieläimeksi, vaikka tiesi joutuvansa vahtimaan lastanne.
- miäs26
kerropa nyt siitä menostas,ehkä miehesi oli eri mieltä siitä? itsekin tuota epäilen vahvasti ,tiedän nämä naisten juonittelut ,hyvin "pyörittelit" kaikki säälipisteet itelles
- likka ja äiti myös -80
Hyvä, että täällä on edes joku samoilla linjoilla kuin minä.
Ensin mennään sopimaan omia menoja vaikka tiedetään, että ukolla on menoa. Aikuisena varmasti tämä nainen tajuaa, että ei alkoholista selviä noin vain ja olla samantien lastenhoito kunnossa.
Sitten toiseksi tämä vakavampi asia eli läpsen jättö. Se, että jättää pienen lapsen kännisen tai krapulaisen vastuulle on sama kuin jättäs lapsensa heitteille. Ei siinä kunnossa ole kukaan kykenevä hoitamaan lapsia, ei omia eikä vieraita.
Outoja neuvoja täällä annetaan, esim. jätä ukkos, ukko on sika, mies teki väärin tms. Ei tässä ole mies tehnyt mitään väärää. Hänen paheenaan on korkeintaan tuo suunsoitto alkoholinvaikutuksessa. Ja asiaa kun ajattelee, niin aika monet soittaa suutaan kännissä ihan turhaan ja jopa törkeästi. Nainen tässä saisi mennä itseensä ja miettiä tilannetta. Känninen tai krapulainen voi juuri ja juuri olla kykenevä hoitamaan itsensä riippuen kunnosta. Ei sen vastuulle jätetä pientä lasta... lasta käy sääliksi. Puhukaa toistenne kanssa tai menkää johonkin terapiaan opettelemaan puhumista. Ei teillä miehen käytöksessä ole vikaa vaan keskinäisessä vuorovaikutuksessa!!
- ukot kiertoon
Ootatsä että muut sanoo mitä tehdä. Voi perkele näitä eukkoja, kaikkee ne jaksaa ja muut höhlät vielä vastailee.... hankkikaa oma parisuhde ja elämä.
- anonymous123
Leave him. He sounds like and abusive alcoholic. I would not have anything more to do with him. You can manage better without him. A total Loser.
- butthole surfer
Lontoon pelle....
Opettele suomea jos tänne kirjotat.
Niin minäkin olen joutunu tekemään.
- kokemusta on.....
Hei...
Luin kirjoituksesi, ja ensimmäiseksi tuli mieleen, että teidän suhteessanne on nyt tapahtunut jotain, jota et aivan kokonan rekisteröi. Miehelläsi on ajatusmaailma muuttunut, hän ei edes pysty puhumaan siitä, ja lasti valuu yli humalassa ja pelkkinä syytöksinä sinun päälle. Voi olla, että hän tuntee syyllisyyttä ajatuksistaan, ettei pysty muuta kuin riitelemään ja syyllistämään sinua vääristä asioista. Varmaa kuitenkin on, että miehesi ei kerro kaikkia asioitaan sinulle, hän on alkanut eriytymään sinusta ja sulkeutuu. Syy voi olla ihan mikä tahansa. Teille molemmile tekisi nyt hyvää laittaa kissa pöydäle, ja puhua kaikki vaivaavat asiat puhki, rehellisesti. Vaikka ne olisivat kipeitä ja vaikeasti avattavia, kyse on teidän molempien elämästä.
Kenties sitten olette molemmat oikeasti kartalla omassa suhteessanne ja voitte jatkaa elämää eteenpäin, mikä se suunta siten onkin.
Mutta se rehellisyys vaatii rohkeutta ja luottamusta, että osaatte oikeasti kohdata toisenne.
ONNEA! - Rouvvvanen
Minusta ei pidä antaa asian olla. Sinun on voitava luottaa asioihin, jotka olette lapsesi isän kanssa sopineet etukäteen. Jos painat ongelman villaisella, se sukeltaa luultavasti taas kohta esiin. Vastaavassa tilanteessa pakottaisin miehen puhumaan. Välttäisin syyttelyä tyyliin "sinä aina" tai "olet luonteeltasi tosi itsekäs", ja kohdistaisin huomion siihen, mikä hänen toiminnassaan häiritsi sinua, koska toimintaa toisin kuin luonnetta on kuitenkin helppo muuttaa. Ja yrittäisin pysyä rauhallisena, jottei näitä räkytystuomioita alkaisi singota. Itse perustelen riidassa, että mun on saatava puhua asia siksi ja siksi, ettei pääse syntymään turhaa kaunaa ja epäluottamusta ja että tiedetään jatkossa miten toimia. Ottaisin kritiikin ohessa esiin positiivistakin kuin ohimennen, että hän on mielestäsi hyvä isä ja aviomies, joten pelästyit tässä tilanteessa tms.
Itse sain suhteen alkuaikoina pari kertaa tuon nalkutussyytöksen, mutta se johtuu katsos siitä, että miehet eivät tajua tekevänsä itsekin näitä asioita, joita he naisissa paheksuvat. Seuraavan kerran kun mies "nalkutti" (ei kovin rakentava sanavalinta siis suuntaan tai toiseen), mitä huomautin hänelle siitä, ja kyllä se sitten meni perille...
Kohtuuton ei tietenkään pidä olla, mutta sinä kunnioitat itseäsi etkä aio sietää epäoikeudenmukaisia haukkuja jatkossakaan. Se ei sinusta räkyttäjää tee. On teidän kaikkien kolmen etu, että aikuiset voivat luottaa toisiinsa ja uskaltavat nostaa kissan asiallisesti pöydälle kun jokin asia hiertää. Jos olet aina valmis paikkaamaan miehesi oharit, niin sinulla on hetken päästä harteillasi kaikki vastuu koko perheestä, vaikka se kuuluu tasapuolisesti teille molemmille. Ei hän voi piiloutua viinan taakse, kyllä aikuisen ihmisen on tunnettava rajansa ja jos ei tunne, niin sitten ei lupaudu lapsenkaitsijaksi firman juhlien jälkeen. Ei ole sinun asiasi tehdä tätä arviota hänen puolestaan.- älkää ite keksikö
Kuka sulle sanoi, että kyse on firman juhlista. Mitä te kaikki vedätte tähän työn ja työpaikan mukaan??
- neljäs maailmanpalo
älkää ite keksikö kirjoitti:
Kuka sulle sanoi, että kyse on firman juhlista. Mitä te kaikki vedätte tähän työn ja työpaikan mukaan??
Siinähän se lukee tokalla rivillä, että "Mies lähti työpaikan juhliin." Nyt vähän anger managementtia peliin.
- sorrysorry
neljäs maailmanpalo kirjoitti:
Siinähän se lukee tokalla rivillä, että "Mies lähti työpaikan juhliin." Nyt vähän anger managementtia peliin.
Mutta ei se asiaa kuitenkaan muuta miksikään. Lupa juhliin oli mennä ja nainen silti sopi oman menonsa vaikka juhlista tiesi. Muijan vika ja lapsen onni, että on vielä kunnossa ja ok....
- kotivalonpalo
sorrysorry kirjoitti:
Mutta ei se asiaa kuitenkaan muuta miksikään. Lupa juhliin oli mennä ja nainen silti sopi oman menonsa vaikka juhlista tiesi. Muijan vika ja lapsen onni, että on vielä kunnossa ja ok....
Ei tässä taida olla kyse siitä oliko lupa mennä juhliin. Nainen kysyi lupaa pitää oman menonsa ja tarjosi vaihtoehdoksi peruuttamista. Ilmeisesti meno oli tärkeä, koska mies kehotti olemaan perumatta ja lupautui lapsenvahdiksi. Kyllä normaalijärjellä varustettu mies osaa sanoa tarvittaessa ei. Jos ei voi oman puolison lupauksiin luottaa, niin mihin sitten?
- erizkah
Ei pahalla, mutta sähän oot ihan tossun alla. Ei mieheltä tarvii kysyä voinko mä mennä sinne tai tänne. Sä menet ja sillä sipuli, on miehen oma moka jos pitää lyödä asiat lekkeriks eikä osaa juoda kohtuudella vaikka on etukäteen tietoinen siitä, että aamulla pitää herätä aikasin lapsenvahti hommiin. Siks toiseks miks helvetissä sä olet miehen kanssa, joka ei pysty sulle selvinpäin sanomaan asioita, sanotaan että humalassa puhutaan aina totta. Kyllä semmonen mies joka juo vaan sen takia että voi sitten avautua rupee käymään ennen pitkää hermoille. Jos ei ole niinsanotusti munaa puhua asioista naisensa kanssa selvinpäin niin ei ole mihinkään kiveen kirjotettu että naisen pitää kestää kännisekoiluja. Sinuna pakkaisin kimpsut, kampsut ja lapsen ja muuttaisin vaikka jollekin tutulle vähäks aikaa ennenkö saisin oman kämpän....jättäisin siis mieheni, juokoon ittensä hengiltä jos ei sen vertaa voi häneen luottaa että hoitaa lapsensa, jonka tekemiseen hänellä on ollu yhtä suuri osa kun sulla. Tuskin sä pohjimmiltas, alitajunnassas rakastat ihmistä, joka aina viinansekasena aukoo sulle päätään ja "haukkuu tosi pahasti" pystyyn. Rakkaus on myös sitä, että uskaltaa päästää irti ja hypätä uuteen elämään, eikä jäädä roikkuun paskaan suhteeseen. Varsinkin jos mies ei osaa omia mokiaan pyytää anteeks, niin minkä helvetin takia sitä pitää katella? Hyvin nopeesti juomisesta tulee syy puhua asiat ja tunteet semmosina kun ne kokee, eikä se oo hyvä tapa kummallekaan, ei sille joka juo eikä sille joka joutuu sitä paskaa suoltaan ja kuunteleen. Kaikenlisäks känniläisten "totuutta" ei välttämättä oteta aina tosissaan. Siis mies voi puhua kännissä syvimmät tunteensa ja purkaa pahan olonsa, mutta nainen ei välttämättä osaa kuunnella oikein koska mies on jurrissa ja jurrissa tunnetusti puhutaan paljon totta mutta vielä enemmän paskaa. Jätä siis miehesi ja aloita uusi elämä, sulla varmasti riittää tukiverkkoja. Helppoo se ei tule olemaan, mutta on vaivannäön arvosta ja vapautensa eteen kannattaa nähä vaivaa.
- kun tollasia kirjotat
Kyllä parisuhteessa asioista pitää puhua ja sopia juttuja, eikä vaan niin et kumpikin menee ja touhuaa mitä tahtoo. Tietty jokaisella ihmisellä pitää olla aikaa myös itselleen ja harrastuksilleen. Tiedätkö mitä tossun alla oleminen edes tarkoittaa??
- A
Taitaa miehes ajaa Audilla...
- honda miehen muijax luullut
Ei aja muuten audilla eikä edes hondalla : ))
- siispä tuomio
Ensiksikin sanon älä lue tältä palstalta mitään viestejä, nuo on naisten eli arvostelukyvyttömien kirjoittamia höpötyksiä, joiden kuuluisi olla palstalla naisen logiikka, siis logiikka missä ei ole mitään järkeä ja jossa mies syyllistetään oli kyse mistä tahansa. Ja sitten vastaukseen.
Sanoit että mies lähti illalla jo kauan ennen sovittuihin juhliin ja teillä on 3 vuotias lapsi. Tuossa on siis ollut aikaa jo ajatella ja kellojen pitäisi kyllä kaikella järjellä soida: Jos joku lähtee illalla juhlimaan, on päivänselvää ettei hän seuraavana aamuna ole AIVAN VARMASTI 3 vuotiaan lapsenhoito kunnossa. On täysin käsittämätöntä, että menet edes KYSYMÄÄN häneltä: onko ok jos lähdet seuraavana aamuna klo 6 omille menoillesi, minä käsittäisin tuon jo vittuiluna. Pitäisi jo tajuta edes LAPSEN kannalta, ettet tuossa tilanteessa NOIN FIKSUA kysymystä viitsisi edes esittää. En yhtään ihmettele jos teille tuli riitaa tuosta jälkikäteen, miehenä en VARMASTI pyytäisi anteeksi tuosta SINUN hölmöilystäsi. Tuo oli myös typerästi tehty, että JÄTIT kuitenkin humalaiselle 3 vuotiaan hoidettavaksi aamulla, haloo!!!! OMAN LAPSESI !!
Nuo pidemmän ajan riidat vaikuttavat tietysti puhumattomuuteenne ja joudutte siitä pidemmän päälle vain syvemmälle oravanpyörään, älkää vaietko, keskustelkaa, keskustelkaa ja kesk... Yksi nainen tuolla vihjaili jopa seksinpanttaamista. Se on vihonviimeinen mitä sun kannattaa tehdä, silloin on loppulasku jo alkanut eikä mitään ole enää tehtävissä, päinvastoin ehdottele miehelles sovintoa vaikka pienin viettelyin. Ei se sovinto tule niin, että molemmat sanoo: ok ollaan sovittu, vaan pikkuhiljaa toisen LUOTTAMUKSEN kasvaessa.- vastaus teinituomarille
Vain keskenkasvuinen voi kirjoittaa noin kuin sinä. Jos aikuinen ihminen - nainen tai MIES - sanoo, että hän on seuraavana aamuna lastenhoitokunnossa, hänen tulee ottaa VASTUU sanomisistaan ja OLLA seuraavana aamuna lastenhoitokunnossa. TÄMÄ oli sovittu kauan sitten niitten juhlien lisäksi. Alkoholia on tiedätkö mahdollista käyttää siten, että seuraavana aamuna ei ole känniä tai KRAPULAA. Olen nähnyt USEIDEN naisten ja MIESTEN toimivan vastaavalla tavalla. Pari lasia viiniä, että tulee mukava seurustelufiilis, ei mitään UMPITUNNELIA. Jos sitä ei isukki hallitse ja sitten vielä syyttää toista ja kiukuttelee tälle, vaikka on itse mokannut, niin kovasti KASVUN PAIKKA. Haloo itsellesi. :D
- vastaus LAPSELLE
vastaus teinituomarille kirjoitti:
Vain keskenkasvuinen voi kirjoittaa noin kuin sinä. Jos aikuinen ihminen - nainen tai MIES - sanoo, että hän on seuraavana aamuna lastenhoitokunnossa, hänen tulee ottaa VASTUU sanomisistaan ja OLLA seuraavana aamuna lastenhoitokunnossa. TÄMÄ oli sovittu kauan sitten niitten juhlien lisäksi. Alkoholia on tiedätkö mahdollista käyttää siten, että seuraavana aamuna ei ole känniä tai KRAPULAA. Olen nähnyt USEIDEN naisten ja MIESTEN toimivan vastaavalla tavalla. Pari lasia viiniä, että tulee mukava seurustelufiilis, ei mitään UMPITUNNELIA. Jos sitä ei isukki hallitse ja sitten vielä syyttää toista ja kiukuttelee tälle, vaikka on itse mokannut, niin kovasti KASVUN PAIKKA. Haloo itsellesi. :D
Vain pikkulapsi voi kirjoittaa noin kuin sinä. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta jos toinen menee juhlimaan illalla, yöksi, hän EI OLE lastenhoitokunnossa aamulla. Nainen soitti miehelleen JUHLIIN (luepa ap viesti uudelleen) sopiiko hänen mennä aamulla, ei tuollaista pitäisi mennä EDES KYSYMÄÄN, pitäisi tuon jo itsekin tajuta. Tuollainen vittuilusoitto "ethän ota siellä juhlissa sitten yhtään viinaa" jo aikaa sitten sovitusta menosta, varmasti kismittää. Tuo toteamuksesi "Alkoholia on tiedätkö mahdollista käyttää siten, että seuraavana aamuna ei ole känniä tai KRAPULAA" on holhoavaa, kuka sinä olet sanomaan muille kuinka paljon ja missä juhlissa toiset saavat juoda. Jos ei NAINEN hallitse kateuttaan ja mustasukkaisuuttaan ja sitten vielä yrittää, että HÄNELTÄ pitäisi pyytää anteeksi, vaikka on ITSE mokannut, niin kovasti on HENKISEN KASVUN PAIKKA. HALOO ITSELLESI. :D :D
- Holhoava lapsi
vastaus LAPSELLE kirjoitti:
Vain pikkulapsi voi kirjoittaa noin kuin sinä. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta jos toinen menee juhlimaan illalla, yöksi, hän EI OLE lastenhoitokunnossa aamulla. Nainen soitti miehelleen JUHLIIN (luepa ap viesti uudelleen) sopiiko hänen mennä aamulla, ei tuollaista pitäisi mennä EDES KYSYMÄÄN, pitäisi tuon jo itsekin tajuta. Tuollainen vittuilusoitto "ethän ota siellä juhlissa sitten yhtään viinaa" jo aikaa sitten sovitusta menosta, varmasti kismittää. Tuo toteamuksesi "Alkoholia on tiedätkö mahdollista käyttää siten, että seuraavana aamuna ei ole känniä tai KRAPULAA" on holhoavaa, kuka sinä olet sanomaan muille kuinka paljon ja missä juhlissa toiset saavat juoda. Jos ei NAINEN hallitse kateuttaan ja mustasukkaisuuttaan ja sitten vielä yrittää, että HÄNELTÄ pitäisi pyytää anteeksi, vaikka on ITSE mokannut, niin kovasti on HENKISEN KASVUN PAIKKA. HALOO ITSELLESI. :D :D
Niinhän se on, jos kerta kokemuksesi syvällä rintaäänellä ja ilmeisen laajalla ihmistuntemuksellasi näin sanot. Viina on Taikajuomaa: kun ottaa sitä kulauksen, on universumin kuningas ja väistämättä sanoo ja tekee ihan mitä vain ilman mitään seurauksia. Ja epäloogisia paskapäitä ja kaikin puolin lapsellisia ovat aina ne muut ihmiset, jotka asettuvat tärkeimmän eli ryyppäämisen tielle. Viina on niin vitun kova juttu, että millään muulla ei ole merkitystä kuin sillä, että saa sitä juoda kunnes ei tajua mistään mitään ja seuraavana päivänä on niin jännä olo, ettei viitsisi olla edes olemassa. Siisteintä maailmassa! Kerta kaikkiaan vain kovimmat ja kokeneimmat jätkät pystyy ( huolimatta siitä, että jokainen 18 vuotta täyttänyt pääsee Alkoon shoppailemaan...)
Terveisiä vain sinne toiseen galaksiin, sillä emme me taida olla ihan samasta todellisuudesta kotoisin. ;D - Chaos1987
vastaus LAPSELLE kirjoitti:
"Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta jos toinen menee juhlimaan illalla, yöksi, hän EI OLE lastenhoitokunnossa aamulla. Nainen soitti miehelleen JUHLIIN (luepa ap viesti uudelleen) sopiiko hänen mennä aamulla, ei tuollaista pitäisi mennä EDES KYSYMÄÄN, pitäisi tuon jo itsekin tajuta."
Aikuisen ihmisen pitäisi myöskin tajuta ottaa kohtuudella tai ei ollenkaan jos aamulla pitää lasta hoitaa. Lapsellista ja typerää käytöstä sopia hoitavansa lasta aamulla ja siitä huolimatta vetää perseet olalle. Olisihan mies voinut kieltäytyä jos viinanjuonti tuntui tärkeämmältä kuin omasta lapsesta huolehtiminen.
Ei taida sinullakaan olla tuo tärkeysjärjestys ihan kondiksessa.
"Jos ei NAINEN hallitse kateuttaan ja mustasukkaisuuttaan ja sitten vielä yrittää, että HÄNELTÄ pitäisi pyytää anteeksi, vaikka on ITSE mokannut, niin kovasti on HENKISEN KASVUN PAIKKA. HALOO ITSELLESI. :D :D"
Henkistä kasvua itse kullekkin toivotellen... - on kovasti kaaosta vintissäs
Chaos1987 kirjoitti:
"Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta jos toinen menee juhlimaan illalla, yöksi, hän EI OLE lastenhoitokunnossa aamulla. Nainen soitti miehelleen JUHLIIN (luepa ap viesti uudelleen) sopiiko hänen mennä aamulla, ei tuollaista pitäisi mennä EDES KYSYMÄÄN, pitäisi tuon jo itsekin tajuta."
Aikuisen ihmisen pitäisi myöskin tajuta ottaa kohtuudella tai ei ollenkaan jos aamulla pitää lasta hoitaa. Lapsellista ja typerää käytöstä sopia hoitavansa lasta aamulla ja siitä huolimatta vetää perseet olalle. Olisihan mies voinut kieltäytyä jos viinanjuonti tuntui tärkeämmältä kuin omasta lapsesta huolehtiminen.
Ei taida sinullakaan olla tuo tärkeysjärjestys ihan kondiksessa.
"Jos ei NAINEN hallitse kateuttaan ja mustasukkaisuuttaan ja sitten vielä yrittää, että HÄNELTÄ pitäisi pyytää anteeksi, vaikka on ITSE mokannut, niin kovasti on HENKISEN KASVUN PAIKKA. HALOO ITSELLESI. :D :D"
Henkistä kasvua itse kullekkin toivotellen...on sanoa mitään, ethän sitä ymmärtäisi kuitenkaan, Viestissäsi ei ole mitään uutta, puhut vain puutaheinää, lämpimikses. On menny sulla niiiiiiin täysin yli ymmärrykses, ettei ole hissi noussut ihan yläkertaan saakka.
- Chaos1987
on kovasti kaaosta vintissäs kirjoitti:
on sanoa mitään, ethän sitä ymmärtäisi kuitenkaan, Viestissäsi ei ole mitään uutta, puhut vain puutaheinää, lämpimikses. On menny sulla niiiiiiin täysin yli ymmärrykses, ettei ole hissi noussut ihan yläkertaan saakka.
mitähän uutta viestissäni olisi pitänyt olla?
Eipä ole omassa viestissäsikään mitään kovin järkevää, lapsellista pään aukomista vain. - huhuhuh............
Chaos1987 kirjoitti:
mitähän uutta viestissäni olisi pitänyt olla?
Eipä ole omassa viestissäsikään mitään kovin järkevää, lapsellista pään aukomista vain........................
- Chaos1987
huhuhuh............ kirjoitti:
.......................
Ihmettelinkin että mitä se tuommoinen väittelyvimma on olevinaan mutta nytpä sekin selvisi, sinähän olet ihan kakara :D
- yhtään mitään
Chaos1987 kirjoitti:
Ihmettelinkin että mitä se tuommoinen väittelyvimma on olevinaan mutta nytpä sekin selvisi, sinähän olet ihan kakara :D
kuun olet tyhmä, olet tyhmä, ei voi mitään.
- OÄÖ
Miehesi taitaa olla aika itsekäs.
- T
hauku se mies pystyyn vaihteeksi!
- tsiisös sentään
Tuossa muutama viesti ylempänä on että
"Jos joku lähtee illalla juhlimaan, on päivänselvää ettei hän seuraavana aamuna ole AIVAN VARMASTI 3 vuotiaan lapsenhoito kunnossa"
Onko todella näin? Eikö voi tai OSAA juhlia ottamalla pari. Uskomatonta miten humalahakuista juominen on. Vaikuttaa että suuri osa viestiin kommentoijista on sitä mieltä että on täysin hyväksyttävää ja normaalia juoda känni. Minusta se on vastuutonta ja kertoo itsehillinnän puutteesta. Myös vastuuttomuudesta. Ei ole hyvä vanhempi joka pistää oman juhlimisensa etusijalle. Jos lapsi kerran on, hän on AINA etusijalla.
Itse en ole mitenkään raivoraitis mutta koskaan, ei koskaan- ole juotu siihen malliin että lasten kaitseminen olisi mitenkään vaarantunut. Eikä juonut myös eksäkään. Hänelle siitä suuri kiitos. Luotto 100% aina. - salomooni
tsiisös sentään kirjoitti:
"Jos joku lähtee illalla juhlimaan, on päivänselvää ettei hän seuraavana aamuna ole AIVAN VARMASTI 3 vuotiaan lapsenhoito kunnossa"
Onko todella näin? Eikö voi tai OSAA juhlia ottamalla pari. Uskomatonta miten humalahakuista juominen on. Vaikuttaa että suuri osa viestiin kommentoijista on sitä mieltä että on täysin hyväksyttävää ja normaalia juoda känni. Minusta se on vastuutonta ja kertoo itsehillinnän puutteesta. Myös vastuuttomuudesta. Ei ole hyvä vanhempi joka pistää oman juhlimisensa etusijalle. Jos lapsi kerran on, hän on AINA etusijalla.
Itse en ole mitenkään raivoraitis mutta koskaan, ei koskaan- ole juotu siihen malliin että lasten kaitseminen olisi mitenkään vaarantunut. Eikä juonut myös eksäkään. Hänelle siitä suuri kiitos. Luotto 100% aina.En ota kantaa asiaan, koska en ole kuullut molempien mielipidettä asiankulusta.
- Hyvä Jumala sentään!
tsiisös sentään kirjoitti:
Itse en ole mitenkään raivoraitis mutta koskaan, ei koskaan- ole juotu siihen malliin että lasten kaitseminen olisi mitenkään vaarantunut. Eikä juonut myös eksäkään. Hänelle siitä suuri kiitos. Luotto 100% aina."Jos joku lähtee illalla juhlimaan, on päivänselvää ettei hän seuraavana aamuna ole AIVAN VARMASTI 3 vuotiaan lapsenhoito kunnossa"
Varmasti valtaosa koko maailman ihmisistä (jos ei oteta teitä absolutisteja huomioon) juo juhlissa senverran, että on humalassa. EI ole SINUN arvostelusi piirissäsi se kuinka paljon hän juo, se on aivan hänen oma asiansa. Kun juhlista on perheessä sovittu ajat sitten, lupa on saatu ja annettu myös ymmärtää alkoholin käyttö. On ilonpilaamista soittaa juhliin, hoitaisitko lasta kuudelta aamulla sitten. Kyllä, olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokainen halutessaan voi juoda humalaan juhlissa. Muussa tapauksessa eläisimme poliisivaltiossa.
Lapsen kannalta pitäisi ymmärtää, ettei AIKUINEN JÄTÄ lasta alkoholin vaikutuksena olevan henkilön vastuulle. Ei ollut miehen vika "laittaa oma juhlimisensa etusijalle" lapsen hoidossa, vaan NAISEN tyhmyyttä edes soittaa "sopivansa omasta menosta, kas seuraavaksi aamuksi klo 6, kuinkas sattuikaan".
Tässä ei ole nyt kyse SINUN alkoholinkäytön suuruudestasi eikä siitä kuinka korrektisti SINÄ juot, vaan metodista miten pitäisi sopia kun puoliso menee juhliin. - Eikö mies osaa sanoa EI?
Hyvä Jumala sentään! kirjoitti:
Varmasti valtaosa koko maailman ihmisistä (jos ei oteta teitä absolutisteja huomioon) juo juhlissa senverran, että on humalassa. EI ole SINUN arvostelusi piirissäsi se kuinka paljon hän juo, se on aivan hänen oma asiansa. Kun juhlista on perheessä sovittu ajat sitten, lupa on saatu ja annettu myös ymmärtää alkoholin käyttö. On ilonpilaamista soittaa juhliin, hoitaisitko lasta kuudelta aamulla sitten. Kyllä, olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokainen halutessaan voi juoda humalaan juhlissa. Muussa tapauksessa eläisimme poliisivaltiossa.
Lapsen kannalta pitäisi ymmärtää, ettei AIKUINEN JÄTÄ lasta alkoholin vaikutuksena olevan henkilön vastuulle. Ei ollut miehen vika "laittaa oma juhlimisensa etusijalle" lapsen hoidossa, vaan NAISEN tyhmyyttä edes soittaa "sopivansa omasta menosta, kas seuraavaksi aamuksi klo 6, kuinkas sattuikaan".
Tässä ei ole nyt kyse SINUN alkoholinkäytön suuruudestasi eikä siitä kuinka korrektisti SINÄ juot, vaan metodista miten pitäisi sopia kun puoliso menee juhliin.Missä kohtaa on annettu ymmärtää, että tämä nainen kysyi tuota lapsen vahtimisasiaa vasta sitten kun mies oli jo juhlissa? Minä ymmärsin että asiasta oli keskusteltu aiemminkin, viimeistään samana päivänä kuin juhlat olivat.
Näissä joissakin vastauksissa minua todella ihmetyttää tuo käsittämättömän surkea käsitys miehistä ja heidän ajattelukyvystään! Onko mies teistä joku aivoton alemman tason olio, jolta ei voi mitään edes vaatia, kun se ressukka on ihan vaan niin helposti vietävissä! Onko teillä tosiaan ollut niin huono onni, että joudutte elämään miesten kanssa jotka eivät mitenkään kykene ottamaan vastuuta omista teoistaan, eivätkä kykene sanomaan EI jos eivät jotain halua tehdä? Mahtaa olla aivan sietämätöntä elämää!
Minusta on täysin selvää että parisuhteessa asioista voidaan sopia yhdessä, ja sitten niitä sopimuksia noudatetaan. Jos mieheni lähtisi johonkin juhlimaan, ja minulle tulisi joku tärkeä meno, niin kysyisin ETUKÄTEEN aikooko hän juoda miten paljon, eli onko hän tulossa suht. aikaisin kotiin, ja pystyy olemaan aamulla lapsen kanssa. Miehen vastuulla on sitten REHELLISESTI vastata joko että kyllä, aikoo tulla aikaisin kotiin, tai ei, tulee myöhään ja aikoo vetää viinaa kunnolla.
Ei mitään ongelmaa, kunhan asiasta sovitaan ja sitä myös noudatetaan!
Aloittajan ongelma on se, että hän on luullut olevansa parisuhteessa, jossa kaksi aikuista ihmistä todellakin voi käyttäytyä noin, ja huomannutkin että hänen miehensä ei moiseen kykene. Kyllä tuollainen vituttaa ja raskaasti.
Ja miehen reaktio luultavimmin selittyy sillä, että hän on raskaasti pettynyt myös omaan käytökseensä. Onhan se aika ikävää huomata että ei kykenekään kontrolloimaan omaa juomistaan, vaikka on kuvitellut että sen pystyy helposti tekemään. - mies tosiaankin varmaan suutahti
Eikö mies osaa sanoa EI? kirjoitti:
Missä kohtaa on annettu ymmärtää, että tämä nainen kysyi tuota lapsen vahtimisasiaa vasta sitten kun mies oli jo juhlissa? Minä ymmärsin että asiasta oli keskusteltu aiemminkin, viimeistään samana päivänä kuin juhlat olivat.
Näissä joissakin vastauksissa minua todella ihmetyttää tuo käsittämättömän surkea käsitys miehistä ja heidän ajattelukyvystään! Onko mies teistä joku aivoton alemman tason olio, jolta ei voi mitään edes vaatia, kun se ressukka on ihan vaan niin helposti vietävissä! Onko teillä tosiaan ollut niin huono onni, että joudutte elämään miesten kanssa jotka eivät mitenkään kykene ottamaan vastuuta omista teoistaan, eivätkä kykene sanomaan EI jos eivät jotain halua tehdä? Mahtaa olla aivan sietämätöntä elämää!
Minusta on täysin selvää että parisuhteessa asioista voidaan sopia yhdessä, ja sitten niitä sopimuksia noudatetaan. Jos mieheni lähtisi johonkin juhlimaan, ja minulle tulisi joku tärkeä meno, niin kysyisin ETUKÄTEEN aikooko hän juoda miten paljon, eli onko hän tulossa suht. aikaisin kotiin, ja pystyy olemaan aamulla lapsen kanssa. Miehen vastuulla on sitten REHELLISESTI vastata joko että kyllä, aikoo tulla aikaisin kotiin, tai ei, tulee myöhään ja aikoo vetää viinaa kunnolla.
Ei mitään ongelmaa, kunhan asiasta sovitaan ja sitä myös noudatetaan!
Aloittajan ongelma on se, että hän on luullut olevansa parisuhteessa, jossa kaksi aikuista ihmistä todellakin voi käyttäytyä noin, ja huomannutkin että hänen miehensä ei moiseen kykene. Kyllä tuollainen vituttaa ja raskaasti.
Ja miehen reaktio luultavimmin selittyy sillä, että hän on raskaasti pettynyt myös omaan käytökseensä. Onhan se aika ikävää huomata että ei kykenekään kontrolloimaan omaa juomistaan, vaikka on kuvitellut että sen pystyy helposti tekemään.Ei sanottu SOITTI, päättelin sen TÄSTÄ ihan itse. huoh
Lause 1. Mies lähti työpaikan juhliin. (Huomaa imperfekti muoto, lähti, siis mies on nyt mejo mennyt)
Lause 2. Oli tiedossa etukäteen ja minulle aivan ok juttu. (Sovittu etukäteen)
Lause 3. Minulle tuli meno seuraavaksi aamuksi jne... (jos mies on siis jo mennyt kuten lause 1. osoittaa, naisen on täytynyt mieheltä kysyä asiaa joko a. puhelimitse, b. telepatialla c. tapaamalla miehensä juhlissa ja kysymällä.
Loppulauselma. Oletin ilmeisimmän tavan, a. puhelimitse olevan oikein. - Eikö mies osaa sanoa EI?
mies tosiaankin varmaan suutahti kirjoitti:
Ei sanottu SOITTI, päättelin sen TÄSTÄ ihan itse. huoh
Lause 1. Mies lähti työpaikan juhliin. (Huomaa imperfekti muoto, lähti, siis mies on nyt mejo mennyt)
Lause 2. Oli tiedossa etukäteen ja minulle aivan ok juttu. (Sovittu etukäteen)
Lause 3. Minulle tuli meno seuraavaksi aamuksi jne... (jos mies on siis jo mennyt kuten lause 1. osoittaa, naisen on täytynyt mieheltä kysyä asiaa joko a. puhelimitse, b. telepatialla c. tapaamalla miehensä juhlissa ja kysymällä.
Loppulauselma. Oletin ilmeisimmän tavan, a. puhelimitse olevan oikein.Huomasin toki itsekin tuon kirjoituksen alun, mutta oletin että tapahtumat eivät kulkeneet täysin kronologisessa järjestyksessä tuossa kuvailussa.
Ei tätä asiaa voi kunnolla kommentoida jos ei tiedä tuota erittäin paljon asiaan vaikuttavaa seikkaa.
Eli missä vaiheessa asiasta sovittiin?
Jos vaimo soitti miehelleen esim. tunnin juhlien alkamisen jälkeen, niin siinä vaiheessa voisi vielä odottaa että mies on niin selvä että kykenee päättämään onko tulossa kotiin, vai ei. Ja myös tätä päätöstä sitten noudattamaan.
Mutta jos todellakin on käynyt niin että vaimo soitti joskus tuntien kuluttua, vaikkapa puolenyön jälkeen, jolloin mies jo luultavasti oli sellaisessa kunnossa että ei tajunnut mitä tuli luvanneeksi, niin sitten muutan mieltäni siitä, kenen vika asia loppujen lopuksi on.
Siispä odottelen aloittajan antamia lisätietoja.
- asia ok
anna pillua tarpeeksi paljon mies ei hauku
- mimmimi
Kärsit. Mutta älä luovuta suhteesta, äläkä anna asian olla. Menkää pariterapiaan ja koita saada miehesi silmät avautumaan kuinka epäreilusti kohtelee sinua. Myös mielenkiintoisia parisuhdeleirejä järjestetään, menkää vaik sellaiselle ennenkuin on liian myöhäistä ja katkeruus kasvanut liian suureksi.
- ukkokokko
on mimminillä oikein vimosen päälle naisen logiikkaa!
Ai koita saada MIEHESI SILMÄT OIKEIN AVAUTUMAAN kuinka kohtelee sinua?
Jos nyt ensiksi aukaisisit ne OMAT silmäsi ennenkuin alat jakelemaan neuvoja toisille, tuo tuntuu jo siltä kuin kuurosokea haluaisi taluttaa sokeaa. Terapia voi kyllä auttaa, mutta parasta tuon naisen olisi lähteä sinne mentaliteetillä "koska olen vain tällainen blondi".
- Mä vaan
Jos haluat olla kynnysmatto älä ihmeessä puutu koko asiaan.Toivottavasti lapsenne ei ole tyttö, sillä tolla käyttäytymismallilla saa aika huonon itsetunnon ja minäkuvan ja naisena olemisen mallin.Ihan kaikkea ei tarvitse naisen purematta niellä ja jos noin pahoja patoutumia on niin varmaan vaan pahenevat ajan kanssa.Kohta sitten kyselet onko se väärin jos heittelee sua pitkin seiniä, mutta kun on muuten niin kiva..
Minä en olisi kyllä noin pientä lasta känniselle jättänyt.Onhan lapsillakin sentään oikeuksia Suomessa!
Haloo ihmiset herätkää, jos ei itsenne niin lapsienne tähden heillä on oikeus turvalliseen kotiin ja aikuisiin.
Toivottavasti ei tylyä, mutta on hiukka kokemusta näistä asioista.- nuori nainen
miksi ihmeessä se meno piti saada samalle aamulle kun mies tulee juhlimasta?!...kuitenkin kertoen että se olisi ollu mahdollista siirtää..mikä se meno siis oli sen haluaisin kuulla?..typerä akka..vittuiluna minäkin ottaisin jos mieheni väkisin haluaisi menoa aamulle kun minä olisin tullu juhlimasta..minä olen lähes varma että aloittaja todellakin on nainen joka räksyttää kaikesta turhasta..
- juhlinut
nuori nainen kirjoitti:
miksi ihmeessä se meno piti saada samalle aamulle kun mies tulee juhlimasta?!...kuitenkin kertoen että se olisi ollu mahdollista siirtää..mikä se meno siis oli sen haluaisin kuulla?..typerä akka..vittuiluna minäkin ottaisin jos mieheni väkisin haluaisi menoa aamulle kun minä olisin tullu juhlimasta..minä olen lähes varma että aloittaja todellakin on nainen joka räksyttää kaikesta turhasta..
Kun miehesi tulee juhlista viiden aikaan (oli sitten kännissä tai selvä), oliko tietoa siitä missä seurassa juhlat virähtivät niin pitkään? Taisi tulla oltua vähän joron jäljillä ja sitten peläten sinun rähinääsi alkoikin hän haukkua sinua, eli hyökkäys oli paras puolustus. Seuraapa nyt tarkoin hänen menojaan onko ne aivan asiallisia, eikä keksittyjä. Voisit ottaa nyt napakan otteen ja laittaa miehen aisoihin ja kohtuuteen. Se on tehtävä alussa, ei sitten kun siitä on tullut tapa.
- yhtäköyttä
ota härkää sarvista! jos ei ymmärrä asoita nosta kytkintä ja jätä paskiainen.
- pöljätär
Hei,
Miehesi on täysi kusipää, anna olla koko jutun. Tuhlaat omaa aikaa häneen lapsen takia. Olet ansainnut parempaa. Tsemppiä jatkossa. =) - p1o2i3
Olisiko kannattanut tehdä lapsi fiksumman miehen kanssa ?
Yli 100 viestiä ja useimmat ei ymmärrä kirjoituksen olevan provo.
Heti otsikossa ja nikissä aletaan esittämään marttyyria.
"Mies lähti työpaikan juhliin. Oli tiedossa etukäteen ja minulle aivan ok juttu. Minulle tuli meno seuraavaksi aamuksi ja kysyin, voinko mennä vai pitääkö siirtää. Vastaus oli, että voin. Meillä on kolmevuotias lapsi, jompi kumpi hoitaa, muita hoitajia vaikea järjestää."
-Ensiksi esitellään tilanne neutraalisti, ettei kirjoittajaa heti teilata.
"Mies tuli juhlista kotiin aivan kännissä vähän viiden jälkeen. Soitin sille puoli viideltä ja sanoin, että lapsi herää parin tunnin kuluttua ja minulla oli tämä sovittu meno. Haukkui minut pystyyn, kun olin järjestänyt menon aamuksi ja siinä samassa kaikesta muustakin. "
-Sitten syyllistetään miehen käyttäytyminen ja otetaan sympatian vuoksi lapsi mukaan tunteita nostattamaan.
"Jätin kuitenkin pelonsekaisin tuntein lapsen aamulla miehelle, kun oli pakko mennä. Sai hoidettua lapsen, vaikka olikin karmeassa krapulassa/humalassa."
-Esitetään tilanteen pakonomaisuus ja äidin pelko.
"Nyt minä olen kohtuuton, koska odotan anteeksipyyntöä haukkumisesta ja minun mielestä aivan törkeästä käytöksestä. Mies on vihainen minulle, minä kuulemma vaan aina räkytän. Ei ole moneen päivään paljon puhuttu.
On tässä kesän aikaan ollut muutenkin tavallista pahempia riitoja ja mies on pari kertaa haukkunut minut (humalassa) tosi pahasti."
-Heittäydytään marttyyriksi.
"En oikein jaksaisi tälläista enää. Mies on yleensä oikein hyvä isä ja minä kyllä rakastan sitä. Anteeksi pyytäminen ja tunteiden osoittaminen on vain hänelle niin ylivoimaisen vaikeaa."
-Vedotaan voimien hupenemiseen ja kehutaan puolisoa, ettei naista pidettäisi kohtuuttomana.
Koko kirjoituksessa on jätetty avoimeksi juuri ne kohdat, mitkä olisivat kertoneet paljon asioita. Miestä haittaavat asiat on kerrottu kyllä kohtalaisen tarkasti, mutta omien menojen tarpeellisuus ja miksi piti lähteä niin aikaisin ja riitojen syyt on jätetty tarkoituksella kertomatta.Koko naisen osa on jätetty tarkoituksella ohueksi. Tarinassa on selkeästi " marttyyri" ja sitten isopaha susi, joka on esitetty niin, että varmasti tietää sitä haukuttavan..Aina niin paljon femakkoja löytyy.
Tarina ei etene mitenkään loogisesti, eikä aikajärjestyksessä. Paremminkin jossakin muussa järjestyksessä.
Tietenkin on mahdollista, että tarinassa on totta siteeksi, mutta tarina on kerrottu omaa roolia väheksyvästi ja miehen syyllisyyttä korostavasti. Mikäli tarina on kerrottu hänen mielestään ilman provoamista, niin sitten kehottaisin miehen jättämään tuollaisen manipuloivan ja juonittelevan nartun. Lapsi mukaan tai muuten äitee kertoo sille "totuuksia isästä" ja 15 vuoden kulutta saa lehdestä lukea pojan ampuneen isän.- neuvottelija
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä - näinkö se on? Kumma kun viinalle ja oikeudelle juoda sitä kumarretaan niin syvään ja hartaasti - ilmeisesti siksi, että teini-ikäisestä siihen on opittu ja hyväksi todettu: kontrolli pettää ja rohkeus astuu tilalle, tutustuu ihmisiin ja uskaltaa jopa tanssia...
ja haukkua mm. kumppaninsakin.
Niin, viina on VIISASTEN juoma.
Eli jutun ydin taisi ollakin se, onko mieheltä viety hänen oikeus juoda viinaa, kun hän on itse lupautunut katsomaan aamulla omaa lastaan. Juhlimista ja hauskanpitoahan häneltä ei ole kukaan kieltänyt, tuskin kohtuullista alkoholinkäyttöäkään. - hjgjikhg
Joillakin ihmisillä tuo asioiden suurentelu ja oman osan väheksyminen tulee luonnostaan jos he ovat mielestään kokeneet vääryttä. Ei se ole mitään "juonittelua".
- perhekunnan sovittelija
Ei sillä ole merkitystä, onko juttu provo vai ei, koska vastaavan kaltaiset tapahtumat/kerrotun tapauksen osat ovat täysin tunnistettavia tosielämästä. Kovin olet elänyt suojattua elämää, jos se tuntuu sinusta ihan epäuskottavalta. :) Itse kukin määrittelee täällä perhesuhteita omasta näkökulmastaan ja tulee siten pohtineeksi tärkeitäkin asioita, toivon mukaan jopa onnistuu hetkeksi näkemään asiat jonkun toisen näkökulmasta. Siksi juuri tämän aloittajan tarinan todenperäisyys ei ole niin olennainen kuin äkkiseltään ajattelisi.
Sitä paitsi se, että jättää olennaista kertomatta, ei todista mitään. Asioita voi jättää kertomatta mm. siksi, ettei kukaan vahingossa tunnistaisi asianomaisia. Kaikki eivät hio kirjoituksiaan tuntitolkulla, voi kirjoittaa tunteella ja nopeasti, ei ehkä ole mikään koulutettu yhteisöviestijä muutenkaan jne. perhekunnan sovittelija kirjoitti:
Ei sillä ole merkitystä, onko juttu provo vai ei, koska vastaavan kaltaiset tapahtumat/kerrotun tapauksen osat ovat täysin tunnistettavia tosielämästä. Kovin olet elänyt suojattua elämää, jos se tuntuu sinusta ihan epäuskottavalta. :) Itse kukin määrittelee täällä perhesuhteita omasta näkökulmastaan ja tulee siten pohtineeksi tärkeitäkin asioita, toivon mukaan jopa onnistuu hetkeksi näkemään asiat jonkun toisen näkökulmasta. Siksi juuri tämän aloittajan tarinan todenperäisyys ei ole niin olennainen kuin äkkiseltään ajattelisi.
Sitä paitsi se, että jättää olennaista kertomatta, ei todista mitään. Asioita voi jättää kertomatta mm. siksi, ettei kukaan vahingossa tunnistaisi asianomaisia. Kaikki eivät hio kirjoituksiaan tuntitolkulla, voi kirjoittaa tunteella ja nopeasti, ei ehkä ole mikään koulutettu yhteisöviestijä muutenkaan jne.Miksi pitää ylläpitää jonkun kiksejä sen vuoksi, että voi spekuloida aiheella, millä ei ole todellisuutta. Voin minä kirjoittaa saman tekstin kolmella tyylillä, pienillä muutoksilla ja aina asenne muuttuu. Miksi on niin pirun tärkeää vatvoa asiaa, millä ei ole mitään merkitystä. Oikeassa elämässä, jos 3-vuotiaan lapsen äiti ei osaa tehdä päätöksiä, niin silloin on jossakin muussakin vikaa kuin suhteessa. Suoli24-palstalta, jos lähtee oikeasti hakemaan apua parisuhde-kriisiin, niin silloin on suhteessa erittäin pahoin jotain pielessä ja nimenomaan siinä apua hakevassa. Kiinnostaako tai haittaako tuo, että on provo, niin ei oikeastaan. Ajattelin vain kertoa muillekin, ettei ne turhaan ota asiaa liian vakavasti.Ei tuossa paljastanut kertomuksen lyhykäisyys, eikä luettelomaisuus, vaan kaavamaisuus. Tuolleen tehdään hyvä provo.
hjgjikhg kirjoitti:
Joillakin ihmisillä tuo asioiden suurentelu ja oman osan väheksyminen tulee luonnostaan jos he ovat mielestään kokeneet vääryttä. Ei se ole mitään "juonittelua".
Pedofiililläkin tulee asia luonnostaan...onks se puolustettavissa? Mikäli toinen on manipuloiva ja vastuuta pakoileva, niin eikö sellainenkin ole juuri sellainen bitch, kenen toimia ei kauheasti kannattaisi puolustaa, vai mitä?
- perhekunnan sovittelija
mave kirjoitti:
Miksi pitää ylläpitää jonkun kiksejä sen vuoksi, että voi spekuloida aiheella, millä ei ole todellisuutta. Voin minä kirjoittaa saman tekstin kolmella tyylillä, pienillä muutoksilla ja aina asenne muuttuu. Miksi on niin pirun tärkeää vatvoa asiaa, millä ei ole mitään merkitystä. Oikeassa elämässä, jos 3-vuotiaan lapsen äiti ei osaa tehdä päätöksiä, niin silloin on jossakin muussakin vikaa kuin suhteessa. Suoli24-palstalta, jos lähtee oikeasti hakemaan apua parisuhde-kriisiin, niin silloin on suhteessa erittäin pahoin jotain pielessä ja nimenomaan siinä apua hakevassa. Kiinnostaako tai haittaako tuo, että on provo, niin ei oikeastaan. Ajattelin vain kertoa muillekin, ettei ne turhaan ota asiaa liian vakavasti.Ei tuossa paljastanut kertomuksen lyhykäisyys, eikä luettelomaisuus, vaan kaavamaisuus. Tuolleen tehdään hyvä provo.
Keltä se on pois, jos jollekin tuottaa iloa saada porukka vaihtamaan ajatuksia ja analysoimaan parisuhdekriisiä esimerkkitapauksen kautta? Ajattele sitä ilmaisena sosiodraamaharjoituksena. Parisuhde on aika keskeisessä osassa perheellisten elämässä, miten niin sillä ei olisi merkitystä. Tai jos ei ole provo, niin eipä siinä mitään järkyttävää ole, jos haluaa vähän tuulettaa mietteitään ja kuulla muiden lähestymistapoja, vaikka lopulta itse päättää mitä tekee. Ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa meillä on tällainen hieno mahdollisuus väännellä asioita suuressa ryhmässä mutta kuitenkin anonyyminä - ei sitä kannata synkistellä. Sinänsä kaunis ajatus varoittaa toisia ottamasta liian vakavasti, mutta hei, monet nauttii kun saa vähän päästellä paineita täällä työpäivän jälkeen. Ehkä itsekin salaa nautit, vaikka kuulostat hiukan tyytymättömältä..? Täällä on provokaattoreita, jotka vaikuttavat suorastaan vihaisilta siitä hyvästä, että kansa menee lankaan. Ei voi ymmärtää. Olisivat tyytyväisiä.
- hfxhdgfhxfg
mave kirjoitti:
Pedofiililläkin tulee asia luonnostaan...onks se puolustettavissa? Mikäli toinen on manipuloiva ja vastuuta pakoileva, niin eikö sellainenkin ole juuri sellainen bitch, kenen toimia ei kauheasti kannattaisi puolustaa, vai mitä?
Pedofilia ja juonittelu ei mielestäni ole verrattavissa.
Monesti suutun miehelleni esimerkiksi siitä kun tulen parin päivän poissaolon jälkeen kotiin niin löydän sieltä samat sotkut kuin mitä siellä lähtiessä oli (petaamaton sänky, tiskejä pöydällä) sekä tyjhiä kaljapulloja ruokapöydällä. Asia ärsyttää minua niin paljon että soitan ystävälleni ja kiroan kuinka mies on sotkenut koko talon poissaollessani vaikka aisa ei lähimainkaan ole näin. Tuolla käytöksellä toivon saavani myötätuntoa enkä anna ystävälleni mahdollisuutta puolustaa miestäni. Ei se minusta ole juonittelua vaan tunteen purkaus.
- Nutturatäti
Tässä on nyt sekaisin kaksi asiaa: miehesi kritiikki tuosta yllättävästä aamumenostasi ja miehesi törkeä haukkuminen ties mistä pitempään vaivanneista asioista.
Ekan hyväksyttävyys riippuu aika paljon siitä mikä se sinun sovittu menosi oli, missä vaiheessa kysyit mieheltä voitko mennä vai pitääkö siirtää, ja kuinka hankalaa siirto olisi oikeastaan ollut. Tietysti aikuisen ihmisen pitäisi itsekin osata sen verran ennakoida, että kun toinen on menossa aiemmin sovitusti juhlimaan ja tarkoitus on alkoholiakin ottaa, niin ehkä sen lapsenhoitovuoron voisi kyselemättäkin ymmärtää järjestää johonkin muuhun ajankohtaan kuin seuraavaksi aamuksi. Onhan se nyt aika paha kysymys illalla juhlimaan menijältä, että pystytkö hoitamaan lastasi huomenna. Miten siihen voi sanoa ei, vaikka arvaisikin olevansa krapulassa? Ja varsinkin jos sinä sitten sanot sille kolmannelle osapuolelle, että siirretään toiseen kertaan KOSKA miehelläni on silloin krapula-aamu eikä lasta voi jättää hänelle, niin kyllähän se käytännössä on turhan noloa miehelle.
Tokan kritiikin hyväksyttävyys riippuu taas siitä, että millaista teidän elämänne noin yleensä on ja onko kritiikille asiaperusteita, oletko toiminut niin ja näin mikä miestäsi ärsyttää. Ruma haukkuminen ei ole tietysti hyvä juttu ja yleensäkin tuollaisista olisi parempi puhua selvinpäin ja kunnolla nukutun yön jälkeen, mutta pakottamalla miehesi krapulaisena lapsenhoitoon kyllä tavallaan itse provosoit häntä.
Anteeksipyynnön odottelu on tuossa tilanteessa hyvin hedelmätöntä ja tekee asiasta ikäänkuin arvovaltakysymyksen. Toinen pakotetaan tunnustamaan toimineensa väärin, kun taas toinen saa esittää viatonta osapuolta. Parempi olisi ottaa asia rakentavassa hengessä puheeksi, mitä virheitä sinä teit ja mitä virhetä miehesi teki ja miten voisitte välttää noin ikävät tilanteet tulevaisuudessa.
Ravintola on kuitenkin huono paikka tuollaiselle keskustelulle, varsinkin jos on odotettavissa että tunteet nousevat niin pintaan että itkettää. Parempi on jutella kotona tai vaikka metsälenkillä. Mutta pääasia että juttelette asioista ettekä vain moiti toisianne.- EI L Airisto
Arvostan kommenttiasi rouva, Nutturatäti!
On melkoisen uskomatonta kun ajattelee tämän Suomemmemaan ihmisten älykkyystasoa, kun tulee tällaisia kommentteja:
>Jos mies ei tajua eika halua tajuta omaa mokaansa et voi muuttaa tätä ajatusmaailmaa. Miehelläsi on käyttäytymismalli opittuna jostakin. Ilmeisesti omilta vanhemmiltaan? Hän ehkä potee huonoa omatuntoa mutta kääntää sen sinun syyksi kuin pikkulapsi. Anteeksipyytäminen ei hänen mielestään taida ollai kovin miehekästä?<
>Tuntuu, ettei miehesi välitä sun tunteista ja hän on se, joka on kuitenkin aikataulun ja homman ryssinyt.
Koita selittää tuo miehellesi. Hänen tulisi nähdä oma virheensä.<
>miehesi pitäisi nähdä vähän omaa napaa pidemmälle, HUOMATA ITSE JA myöntää omat virheensä ja pyytää anteeksi. Taitaa olla vähän liikaa vaadittu...<
>Erikoinen asenne sinulla. kuinka voit ja kehtaat syyttääkkin nyt kaikesta äitiä<
>Mies TIESI että lapsi on aamulla hänen vastuullaan, eikä silti laskenut kuppia kädestä.<
>Miksei kukaan moiti ukkoa, joka tulee sovittuun lapsenhoitovastuuseen kännissä..<
>sanoisin ei voinut tämä äiti paremmin tehdä jos oli esim. työneuvottelu johon oli pakko mennä ja oli jo kysynyt tällä ukon nahjukselta että sopiiko<
>Sinulle olisi parasta, jos otat mahdollisimman pian eron äijästäsi<
>teet viisaasti jos et hanki enempää lapsia. sinun kohdalla näyttää ero olevan edessä.<
>Lapsesi oppii samanlaiseksi juopoksi kuin isänsä. Jätä tuollainen Turmiolan Tommi. Valitettavasti useat suomalaiset miehet ovat nykyisin juoppoja tai muuten vaikeita tai molempia. Siksi olen ollut jo yksin kymmenen vuotta<
>sinun pitää vakaasti harkita lähtöä suhteesta, omaksi ja lapsesi parhaaksi.<
>Tuon sukupuolen edustajat voi tehdä muitta mutkitta aivan mitä vaan. Tuntematta minkäänlaista pistoa sydämmessään.<
Ei voi sanoa kuin, että onpa melkoisesti näitä postilaatikko-psykologeja. Ihmettelin onko mahdollista avioerojen määrän Suomessa olevan niinkin korkea kuin 50%, puhumattakaan avoeroista, samaten sinkkujen määrä. Nyt en enää ihmettele, päinvastoin, on outoa , että lukema on NOIN pieni.
Tästäkin tehty arvovaltakysymys, sama se mikä aihe - ENSIN jako kahteen ryhmään, miehet / naiset.
Taidanpa lähteä tästä ostamaan AUDIA.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142013Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161841558Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1521384Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381198- 84938
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49902Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas131825Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13817Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813