Aika paljon vaikuttaa siltä, että nettideittailussa ensimmäisenä katsotaan se ulkonäkö ja ulkoiset asiat, mutta uskaltaako kukaan tunnustaa, että katsoisi ensin sitä luonnepuolta, persoonallisuutta yms. tekijöitä? Jos on tositarkoituksella liikkeellä, itselleen kumppania hakemassa, eikö se, mitä niiden kuorien sisältä löytyy, pitäisi olla tärkeämpää?
Olen näitä keskusteluja lueskellut, ja joka toisessa valitetaan, että ihmiset kaunistelevat ulkonäköään, milloin kevyemmäksi, milloin pidemmäksi jne., ja sitten toisaalta sanotaan, että semmoista ja tämmöistä en ainakaan halua, kun on väärä hiusten väri tai liian paksu tai pätkä. Kuinka monta kaunista parisuhdetta on jäänyt muodostumatta sen takia, että vaikka profiili kuulostaa täydelliseltä, jokin fyysinen ominaisuus estää yhteydenoton - ja koskaan ei saa tietää, kuinka ihana persoona siellä toisessa päässä olisi ollutkaan?
Itse olen monesti huomannut, kuinka joku ihminen, joka ei ehkä fyysisesti ole ensisilmäyksellä erityisen houkutteleva, on myöhemmin muuttunut paljon houkuttelevammaksi, kun on tutustunut tähän ihmiseen. Ja moni ulkomuodoltaan täydellinen henkilö taas voi alkaa vaikuttaa hyvinkin rumalta tutustumisen jälkeen.
Itse ainakin toivon, että löytäisin itselleni sellaisen kumppanin, joka ihastuisi minun luonteeseeni ja persoonallisuuteeni, niin että vielä vanhana ja rupsahtaneenakin olisin hänen silmissään kaunis.
Onko luonteella mitään väliä?
7
383
Vastaukset
Minusta luonne on ykkösasia, josta ulkonäkö jää kauaksi. Luonnevikaista naista en huolisi mistään hinnasta.
Jos ulkonäöstä puhutaan, on treffipuolella lukematon määrä noin 35-vuotiaita naisia, joiden parhaat päivät ovat kuvan perusteella auttamatta takana. Saattaisivat olla luonteeltaan hyviäkin, mutta samat naiset luulevat itsestään liikoja ja ovat ikärasisteja. Nämä 35-vuotiaat naiset pitävät 42-vuotiasta miestä ikäloppuina. Toisaalta, jos heidän älynsä ei riitä ymmärtämään sitä, että urheilullinen 42-vuotias säilyy nuorekkaana vielä pitkään, saavatkin etsiä onnelaansa.
Olet mielipiteinesi aivan oikealla linjalla. Tuota ikävaatimuspsykologiaa kannattaa muuten tutkailla, eikö sinustakin?- idealisti kai...
Niin, itselleni tuo ikäasia ei ole kovin iso ongelma - olen ikähaarukaksi laittanut 15 vuotta, nimenomaan omasta iästäni ylöspäin. Minulle tärkeämpää on, että ihminen hyväksyy itsensä juuri sen ikäisenä ja näköisenä kuin on. Minulle on aivan yksi hailea, onko toisen hiuksissa harmaita karvoja tai vyötäröllä vararengas, jos sisältä löytyy oikea ihminen, joka on tyytyväinen itseensä omana itsenään.
- Joku vain.
Kyllä luonne on minulle ykkönen.
Kuitenkin useamman kerran len lukenut ilmoitusta ja kiinnostunut toisesta mutta kun olen ollut lähettämässä viestiä sitten huomannut että liikuntaharrastuksia ei ole yhtään ja vartalotyyppi on pyöreä.
Valitettavasti meillä jokaisella on ne omat mieltymykset. Osalla enemmän ja osalla vähemmän.
Itse en omistani aio luopua koska minutkin on hylätty pelkän naaman perusteella sekä en pidä siitä että ihmisellä on todella kovat vaatimukset toisen ulkonäön suhteen vaikka minun ulkonäöstä pitäisikin. - Ujomiehenalku89
"Itse olen monesti huomannut, kuinka joku ihminen, joka ei ehkä fyysisesti ole ensisilmäyksellä erityisen houkutteleva, on myöhemmin muuttunut paljon houkuttelevammaksi, kun on tutustunut tähän ihmiseen. Ja moni ulkomuodoltaan täydellinen henkilö taas voi alkaa vaikuttaa hyvinkin rumalta tutustumisen jälkeen."
Itellä sama juttu, pari kertaa ihastunu vähä rumempaan nais henkilöön niin aloin pitämään heitä kauniina.
Kun taas kaiken maailman silikonirintaiset ja ylimeikatut naiset näyttävät silmissäni rumalta, kun tietää, että millane ajatusmaailma heillä on ja ovat pinnallisia yms.(Vaikka saatan kyllä ehkä hieman yleistää.)
Mut kyl se taitaa olla niin että, kun kaksi ihmistä todella rakastuu toisiinsa niin ulkonäöllä ei mitään merkitystä ja he pitävät toisiaan maailman kauniimpana/komeimpana.
Luonne on ykkösasia mutta kai sillä ulkonäölläkin jotain väliä on, kun omasta mielestäni ihmisen luonteen näkee monesti ulkonäöstä. - .m.
Kyllä sillä luonteella on ehdottomasti suuri merkitys. En voisi kuvitellakaan minkäänlaista suhdetta, jos naisen luonne ei minua miellyttäisi.
Ulkonäöllä toki on myös oma merkityksensä. Kyllä toisen ulkonäön täytyy myös omaa silmää miellyttää sopivassa määrin. Omalta kohdaltani voisin ehkä sanoa, että aluksi riittää, että ulkonäkö vaikuttaa itsestä olevan ihan ok. Mutta kuten sanoit, niin toisesta kiinnostuttaessa ulkonäkö alkaa kyllä yleensä näyttää paremmalta kuin miltä se ehkä aluksi vaikutti. Niin se vaan menee ja asiasta on myös kokemusta. En toki silti voi kuvitella kiinnostuvani kenestä tahansa :)
Täällä nettideitissähän tutustutaan aluksi kirjoittamalla, jolloin jo jollain tavalla saa hieman osviittaa toisen luonteesta. Kun sitten jossain siinä lomassa tulee kuvatkin yleensä esille, niin itselleni tosiaan riittää, että toisen ulkonäkö vaikuttaa ihan ok:lta jos hän myöskin kirjoitustensa osalta vaikuttaa kiinnostavalta. Jos kirjoittelun perusteella toinen vaikuttaa mukavalta, niin voin ilomielin tavata hänet myös livenä. Siinäkin tapauksessa vaikka hän ei kuvansa puolesta erityisesti säväyttäisikään. Sittenhän se selviää minkälainen henkilö on kyseessä.
Eli voisin siis sanoa, että itse kyllä katson luonnetta aika lailla ykkösenä. Haluan ehdottomasti arvioida ihmistä kuitenkin kokonaisuutena enkä minkään yksittäisen asian kannalta. Tuntuu myöskin, että netissä hyvin helposti unohdetaan joku ihminen heti alkuunsa jos joku asia ei sitten niin innostakaan. Tästä kertoo mm. se, että keskustelut välillä loppuvat yllättäen, vaikka siinä vaiheessa ei toisia oikeastaan tunneta vielä lainkaan. Itse toivoisinkin, että ihmisiltä löytyisi enemmän pitkäjänteisyyttä tutustua toisiinsa ja oikeasti katsoa millainen se toinen lopulta on. Tosiasia kuitenkin on, että kaikkiin asioihin ei voi takertua, koska mitään yli-ihmistä täältä tai muualtakaan ei löydy. Itse mielummin yritän tutustua paremmin ihmisiin ja pyrkimykseni onkin aina livenä tapaaminen, koska kokemukseni mukaan vasta silloin saa parhaimman kuvan toisesta, ei suinkaan kirjoittamalla. Näin tekemällä en ainakaan itse voi jäädä jälkeenpäin miettimään, että olisikohan sittenkin pitänyt tutustua enemmän. Toiveeni olisi kuitenkin löytää ennen pitkää elämänkumppani ja koen, että sen eteen on kuitenkin tehtävä töitä, koska eipä ne kumppanit ole toistaiseksi kotiovellekaan tulleet kolkuttelemaan. Silti en kuitenkaan tarkoita, että minulle kelpaisi kuka tahansa :)- nnnjbu
luonne ei suuria merkitse. Jos komea mies on supliikiltaan vielä hyvä, niin pyörittää kyllä naisia mennen tullen, vaikka olisi millainen törkimys muuten hyvänsä. Tavallinen kiltti mies joka on vielä tavallisen näköinen ei vetoa edes näihin variksenpelättimen näköisiin naisen kuvatuksiin. Se on puhdasta luonnonvalintaa, komea hyvän fysiikan omaava pitkä mies koetaan turvalliseksi suojelijaksi, periytyy jostain luolamies ajoista.
- ...:::...
Toisista miehistä huomaa aika nopeasti, että on jotain outoa siellä profiilin takana.
On aivan sama paljonko on rahaa tai minkä näköinen on, jos muuten on sen sorttinen
ettei sellaisen kanssa halua olla.
Ei työpaikka, raha tai koulutuskaan tee ihmisestä viisasta tai "hyvää ihmistä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418