Ajoneuvolain 19§ määrittelee polkupyörän ajoneuvoksi. Tieliikennelain 38§ kieltää ajoneuvolta eteenpäin näyttävät tai heijastavat valot.
Hyvät pyöräilijät, ne teidän punaiset "ajovalonne" ovat laittomien lisäksi vaarallisia. Miten kuvittelette, että käy, jos sumussa tai vastaavassa huonossa näkyvyydessä vastaantulija lähtee ohittamaan edelläajavaksi luulevaansa pyöräilijää vasemmalta? Ostakaa siis kunnon lamppu munamankeliinne. Ei maksa paljoa.
Polkupyörien valoista
4
300
Vastaukset 4
- Seppo Susi
"Tieliikennelain 38§ kieltää ajoneuvolta eteenpäin näyttävät tai heijastavat valot."
Tieliikennelain 38§ kieltää ajoneuvolta eteenpäin *punaista* näyttävät tai heijastavat valot ettei jää kenellekään epäselväksi.- Das nicht gut
minkäs teet, kun tyhjää täynnä se missä päätöksiä pitäis tehdä.
Das nicht gut kirjoitti:
minkäs teet, kun tyhjää täynnä se missä päätöksiä pitäis tehdä.
Onkos pyörä varsinaisesti ajoneuvo:D noh ymmärsin kyllä yskän.
Miten vastaantuleva auto voi ohittaa pyöräilijän vasemmalta? ÖÖÖÖ Auto ajaa silloin toisella kaistalla eli toisin sanottuna auto ajaa ojaan, jos yrittää ajaa vasemmalta puolelta. Mikä suoralla on aika mahdotonta.
Eli punainen on parempi kuin ei mitään, mutta eipä se valkoinen lamppu huono hankinta ole:)- Seppo Susi
sfinski80 kirjoitti:
Onkos pyörä varsinaisesti ajoneuvo:D noh ymmärsin kyllä yskän.
Miten vastaantuleva auto voi ohittaa pyöräilijän vasemmalta? ÖÖÖÖ Auto ajaa silloin toisella kaistalla eli toisin sanottuna auto ajaa ojaan, jos yrittää ajaa vasemmalta puolelta. Mikä suoralla on aika mahdotonta.
Eli punainen on parempi kuin ei mitään, mutta eipä se valkoinen lamppu huono hankinta ole:)> Onkos pyörä varsinaisesti ajoneuvo
On se täysin 100% ja varsinaisesti ajoneuvo. Siitä ei ole epäilystäkään.
> Miten vastaantuleva auto voi ohittaa pyöräilijän vasemmalta?
Tarkoitin pyörien kohdatessa pyörätiellä. Mutta tosin tuo tilanne voi tulla autollakin eteen kapealla tiellä tai vähän leveämmälläkin jos fillari jaa keskellä tietä tai väärällä puolella. Ei mitenkään harvinaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri581509- 91981
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44777Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40750Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus280724Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,231626- 49589
- 43563
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied68558Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l111540