FB-ahtaajien perustuslailliset oikeudet suojatava!

mä vaan

http://www.yle.fi/alueet/kymenlaakso/2010/03/multi-link_alottaa_tyot_kotkassa_ahtaajat_vastaavat_mielenosoituksella_1538178.html
Rikkureita? Jos yrityksellä on liittoon kuulumattomia työntekijöitä, on näillä työntekijöillä työvelvollisuus. Eli heidän on pakko mennä töihin. Mikään laki ei myöskään estä yritystä hankkimasta työvoimaa lakon aikana.

Lisäksi tämä lakkoilevien ahtaajien mielenosoitus on mitä pahinta työsyrjintää (Perustuslaki 2 luku, 18 §) , koska se kohdistuu toisten työntekijöiden perustuslailliseen järjestäytymisvapauteen. Perustuslaissahan (2 luku, 13 §) järjestäytymis- ja järjestäytömätömyysvapaus ovat täysin rinnasteisia. Itseasiassa ko. mielenosoitus on näin rasismiiin verrattavaa syrjintää (Yhdenvertaisuuslaki, 6 §).

14

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuunari10

Väärin lakko kohdistuu lakonalaiseen työhön ja koskee kaikkia.

• kfkfkfkfkfkfkfk

• Tuunari10

• mä vaan

Ei ollutkaan kyse AKT:n lakosta, vaan näiden ahtaajien perustuslaillisista oikeuksista. MIKÄÄN LAKI EI KIELLÄ TYÖNTEKOA LAKON AIKANA. Ei mikään. Päinvastoin, PERUSTUSLAKI TURVAA TÄMÄN TYÖNTEKO-OIKEUDEN.

Ja perustuslaki menee aina muiden lakien edelle, vaikka sellainen rajoittava laki nyt sattuisi olemaan säädetty. Eli ko. laki olisi lperustuslain vastainen.

• Tuunari10
        mä vaan kirjoitti:

Ei ollutkaan kyse AKT:n lakosta, vaan näiden ahtaajien perustuslaillisista oikeuksista. MIKÄÄN LAKI EI KIELLÄ TYÖNTEKOA LAKON AIKANA. Ei mikään. Päinvastoin, PERUSTUSLAKI TURVAA TÄMÄN TYÖNTEKO-OIKEUDEN.

Ja perustuslaki menee aina muiden lakien edelle, vaikka sellainen rajoittava laki nyt sattuisi olemaan säädetty. Eli ko. laki olisi lperustuslain vastainen.

Idiootti rikkuroinnista voi seurata tukilakkoja, arvaa loppuuko rikkurointi.

• mä vaan
        Tuunari10 kirjoitti:

Kyseessä on perustuslaillinen oikeus. Kaikkia oikeuksia seuraa toki vastuu.

Ay-liikkeellä on toki - aisanmukaisessa järjestyksessä - laajentaa työtaistelutoimia. Ihan sama asia: tätäkin oikeutta seuraa vastuu.

• jäätte yksin
        Tuunari10 kirjoitti:

ei ehkä monikaan helposti rupea lakkoilemaan teidän tueksi. He kun ymmärtävät, että koskaan ette saa vaatimustanne läpi! Ja eiköhän suurimmalla osalla ole jo voimassa oleva työehtosopimus. Ja päivä päivältä yleinen mielipide alkaa olla teitä vastaan. Mitä mahtaa sanoa metallimiehet kun joutuvat pakkolomalle teidän takianne. Ja elektroniikka-ala?

• -----------

Jos tällainen leikki jatkuu pitkään, käypi kohta niin, ettein näillä "veisbuukkiahtaajilla" ole ahdattavaa kun alkaa tukilakkoja paukkua. Voi teille sossun asiakkaillekin tulla nälkä kun kuljetukset jne. pysähtyy....

• fdhethety

Ohhoh, tosiaan, facebook ahtaajat eivät ole rikkureita, jotenka tässä ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
        Tekisi kyllä hitosti mieli mennä sinne kotkaan vähän kouluttamaan noita lakkoilijoita, oikein kunnolla.
        Hyvä että jotkut ovat sen verran järkeviä että suostuvat tekemään ahtaajien työt.
        Mitäs ovat sellaisia hemmoteltuja pikkulapsia,neitejä sanoisin jopa.
        Tästä lähtien kun törmään jossain ahtaajaan niin saa kuulla kunniansa, tai saa vaahtosammuttimesta päällensä, jopa lakon jälkeen, sen verran paska maku jäi suuhun tästä lakkohäsläyksestä.

• Hienosti onnistui fb.n kautta rekrytointi! Empä olisi uskonut. Oli jo aikakin. AKT.llä ei ole työhaluja, on siis tärkeää varmistaa että lakkoherkät lakkokeraalit eivät terrorillaan tuhoa suomea. Miksi metalliliitto ei protestoi AKT.n lakkoa, metalli menettää jatkuvasti tilauksia AKT.n lakon takia. Suomesta ei saada tavaraa maailmalle. Onnittelut AKT!

• rikkuri

Yes, vihdoin satamissa on edes vähän työntekijöitä joita homma kiinnostaa. Ajakaa niiden pellejen yli jotka yritää siellä porteilla seisoa, kun ne eivät muuta osaa. kolminkertainen eläköönhuuto tällähetkellä satamissa työskenteleville. ELÄKÖÖN, ELÄKÖÖN, ELÄKÖÖN...

• J.H------
        rikkuri kirjoitti:

Yes, vihdoin satamissa on edes vähän työntekijöitä joita homma kiinnostaa. Ajakaa niiden pellejen yli jotka yritää siellä porteilla seisoa, kun ne eivät muuta osaa. kolminkertainen eläköönhuuto tällähetkellä satamissa työskenteleville. ELÄKÖÖN, ELÄKÖÖN, ELÄKÖÖN...

ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN!
        Pitäisiköhän vielä kerätä porukkaa ja mennä sinne porteille näyttämään lakkovahdeille ja lakkoilijoille oikein kunnolla.
        Pari hyvää keinoakin olisi, suht väkivallatonta keinoa. :)

• mummomuumio
        J.H------ kirjoitti:

ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN!
        Pitäisiköhän vielä kerätä porukkaa ja mennä sinne porteille näyttämään lakkovahdeille ja lakkoilijoille oikein kunnolla.
        Pari hyvää keinoakin olisi, suht väkivallatonta keinoa. :)

Eläköön lakkoilijat!! Eläköön, eläköön, eläköön!! Vaikka olen puolikuntoinden mummo niin jumakekka uivelot niin tulen lakkoilijoiden tueksi ja kusen joka ainoan rikkurin kintuille!! Olen AKT:hen kuuluneen miehen leski ja puren vaikka munista työnantajaa joka näin törkeästi yrittää murtaa lakon:laillisen työtaistelun!!! Tule vaan näyttämään ne keinosi, minä näytän omani!

Ei voi olla totta, että nykyään työntekijät ovat vessapaperia jotka ovat heti kynsistään seinällä ja inisevät poliisia, työnantajaa apuun!!!!

• huono provo
        mummomuumio kirjoitti:

Eläköön lakkoilijat!! Eläköön, eläköön, eläköön!! Vaikka olen puolikuntoinden mummo niin jumakekka uivelot niin tulen lakkoilijoiden tueksi ja kusen joka ainoan rikkurin kintuille!! Olen AKT:hen kuuluneen miehen leski ja puren vaikka munista työnantajaa joka näin törkeästi yrittää murtaa lakon:laillisen työtaistelun!!! Tule vaan näyttämään ne keinosi, minä näytän omani!

Ei voi olla totta, että nykyään työntekijät ovat vessapaperia jotka ovat heti kynsistään seinällä ja inisevät poliisia, työnantajaa apuun!!!!

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7454
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5094
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      97
      3452
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2319
    5. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2289
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2168
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2113
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1887
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1781
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1683
    Aihe