joku tarjoo tupakkaan tulta niin että sytyttää sen ja ottaa sitten sen sytkän vaan pois. Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että jos tarjoo tulta toiselle niin se jolla on tupakka, ottaa ite ensin tupakkansa pois tulesta, jonka jälkeen sen sytkän saa sammuttaa??
Törkeetä kun
54
229
Vastaukset
ole tapoja.
Aikanaan joku pummas tuntemaltani naiselta tupakkaa, pummaaja otti törkeesti kolme tai neljä askista ulostullutta savuketta tuntemani henkilön askista.
Tuo tuttavani kysyi onko pummaajalla tulta. Vastaus oli "Ei ole". niinpä tuttavani iski täyden tikkuaskin pummin käteen, lähti ja sanoi "Ole hyvä".
Sen jälkeen tuo tuttavani on sanonut pummeille, ettei ole tupakkaa tai on viimeisiä ja uusia hän ei saa ennen seuraavaa päivää. Joten varmeentaakseen omat tupakkavarantonsa, hän ei voi tarjota yhtäkään.- zisel
harvoin tuntemattomat pummannu tupakkaa mutta ne kerrat kun on pummattu, oon ottanut askista tupakan ja antanut sen pummille. No parempi tapahan se on tarjota askiaan niin että toinen saa ottaa ite röökinsä sieltä muttei tollasia ole tullut ajateltua :)
Mutta olipahan törkee tyyppi kun otti heti useemman kerralla :-/ zisel kirjoitti:
harvoin tuntemattomat pummannu tupakkaa mutta ne kerrat kun on pummattu, oon ottanut askista tupakan ja antanut sen pummille. No parempi tapahan se on tarjota askiaan niin että toinen saa ottaa ite röökinsä sieltä muttei tollasia ole tullut ajateltua :)
Mutta olipahan törkee tyyppi kun otti heti useemman kerralla :-/on ollut polttamatta noin 25 v., hieman pidempään mitä minä.
ton takia mä lopetin blaadamisen. Helvetti kun välillä palo kulmakarvat tai sit sai juosta sen tulen perässä ihan simona.
- zisel
Ja oman sytkän ostaminen oli tietenkin täys mahdottomuus?? :D Miten sait lopetettua? Munkin pitäis, ihan rahatilanteenkin takia mutta kun se on niin VAI-KEE-TA!!!
zisel kirjoitti:
Ja oman sytkän ostaminen oli tietenkin täys mahdottomuus?? :D Miten sait lopetettua? Munkin pitäis, ihan rahatilanteenkin takia mutta kun se on niin VAI-KEE-TA!!!
on helppoo asenne vaan kohilleen ja menox.... http://2.bp.blogspot.com/_7eDUSeNrI5E/R_DZe_gIc8I/AAAAAAAAAU8/A5V9-iWOuEc/s400/al jolson black face.jpg
- zisel
modelli kirjoitti:
on helppoo asenne vaan kohilleen ja menox.... http://2.bp.blogspot.com/_7eDUSeNrI5E/R_DZe_gIc8I/AAAAAAAAAU8/A5V9-iWOuEc/s400/al jolson black face.jpg
No just :D
- sarjassamme:
Siisselin Logiikkaa!
- zisel
Siis hyvä tapa on pitää tulta toiselle niin kauan että tupakoija itse perääntyy tulesta, eikä sohasta jotain pikkusta kipinää siihen röökin päähän niin että saa imee posket lommolla. Yleinen hyvä, tai ei edes hyvä vaan normaali käytöstapa eikä pelkästään mun logiikkaa :)
- Siten niin:
zisel kirjoitti:
Siis hyvä tapa on pitää tulta toiselle niin kauan että tupakoija itse perääntyy tulesta, eikä sohasta jotain pikkusta kipinää siihen röökin päähän niin että saa imee posket lommolla. Yleinen hyvä, tai ei edes hyvä vaan normaali käytöstapa eikä pelkästään mun logiikkaa :)
Että tuletkin pummataan!
- zisel
Siten niin: kirjoitti:
Että tuletkin pummataan!
jos sattuu unohtaa sytkänsä kotiin niin onhan se paljon fiksumpaa tietenkin mennä kaverin luona pistää leivänpaahdin päälle ja ottaa sieltä tuli kuin pyytää siltä tulta XD
- alrighty
no ei kaikki asiat ole kaikille itsestäänselvyyksiä. esimerkiks mä en pakolta ymmärtäis tollasta, koska en polta
- zisel
järjen sanovan vaikkei polttaiskaan että jos toinen on edelleen kumartuneena tupakkansa kanssa tuleen niin sitä sytkää ei sammuteta kesken kaiken. Hitto mä teen tollaselle tyypille seuraavan kerran sillain että jos se kaataa mulle lasiin juotavaa niin vetäsen lasin yhtäkkiä alta kun siinä on mun mielestä tarpeeks :D
- alrighty
zisel kirjoitti:
järjen sanovan vaikkei polttaiskaan että jos toinen on edelleen kumartuneena tupakkansa kanssa tuleen niin sitä sytkää ei sammuteta kesken kaiken. Hitto mä teen tollaselle tyypille seuraavan kerran sillain että jos se kaataa mulle lasiin juotavaa niin vetäsen lasin yhtäkkiä alta kun siinä on mun mielestä tarpeeks :D
järki kulje
- BlueNightSatin
mitäh? Mä aina ennen sytytin omassa suussani tupakan toiselle valmiiks ja ojensin sen sytytettynä toiselle. :)
- zisel
jo törkeyden huippu :D Mä kattoisin jos joku tekis tollain että se pitää mua ihan kädettömänä tai luulee että olen pyromaani eikä uskalla antaa mulle tulenteko välineitä :D
- BlueNightSatin
zisel kirjoitti:
jo törkeyden huippu :D Mä kattoisin jos joku tekis tollain että se pitää mua ihan kädettömänä tai luulee että olen pyromaani eikä uskalla antaa mulle tulenteko välineitä :D
ja mä kun ajattelin olevani vaan kohtelias. :)
....pitää aina tarjota sellaset huoran tulet. "Ime, ime..." Hähäähäähä
- zisel
tyyppi josta nyt kerroin, sitä tahallaan tee. Se on vaan pöljä :D Jos oikeesti piruuttas taas ite teet sellasta niin onnee vaan :D
Ai... kyllä mä oon ennen aina ottanut sen sytkän pois kun huomaa, että kessu palaa iloisesti :))
Hups! :D Toista maata on ne, jotka haluu stenkun omaan käteensä. Ei onnistu, sitten ollaan ilman tulta ;D- zisel
sitten monelle tulen pummaajalle palveluksen kun otin asian julkisesti puheeks :) Tai sitten ketään muuta ei häiritse tollanen tulen tarjoominen vaan mä olen ite hermoraunio :D
zisel kirjoitti:
sitten monelle tulen pummaajalle palveluksen kun otin asian julkisesti puheeks :) Tai sitten ketään muuta ei häiritse tollanen tulen tarjoominen vaan mä olen ite hermoraunio :D
Mä en pahemmin ole joutunut pummaamaan tulta kellään, aina ollut stenkkuja taskut täynnä. Laukussakin oli joka taskussa aina yksi jos yksi teki tenän, saattoi toista käyttää. Se on kyllä jännä, kuinka jotkut ottaa pakkomielteiksi jotain asioita mitkä taas toiselle on tosi vähäpätöisiä. :)
Mut mähän en enää ees polta! Ja kun haluun sytyttää kynttilän, yhtäkään stenkkua ei löydy mistään. Kummallista. Mulla on kyl yks ihan jees näkönen naapuri tossa, pitäis käydä kysymässä jos siltä irtois tulta.. Sais tehtyä tikusta asiaa :P- zisel
alruna kirjoitti:
Mä en pahemmin ole joutunut pummaamaan tulta kellään, aina ollut stenkkuja taskut täynnä. Laukussakin oli joka taskussa aina yksi jos yksi teki tenän, saattoi toista käyttää. Se on kyllä jännä, kuinka jotkut ottaa pakkomielteiksi jotain asioita mitkä taas toiselle on tosi vähäpätöisiä. :)
Mut mähän en enää ees polta! Ja kun haluun sytyttää kynttilän, yhtäkään stenkkua ei löydy mistään. Kummallista. Mulla on kyl yks ihan jees näkönen naapuri tossa, pitäis käydä kysymässä jos siltä irtois tulta.. Sais tehtyä tikusta asiaa :Plopettanut ton tupakoinnin kun me jo "tunnettiin" vai muistanko väärin....? Muistelen ihan niinkun oisit täällä kertonut lopettanees tupakoinnin... No hyvä kuitenkin kun on onnistunut :)
zisel kirjoitti:
lopettanut ton tupakoinnin kun me jo "tunnettiin" vai muistanko väärin....? Muistelen ihan niinkun oisit täällä kertonut lopettanees tupakoinnin... No hyvä kuitenkin kun on onnistunut :)
Heh heh, kauheeta :D Oon tämmönen on-off tupakoitsija.. Tuurilla lopetin taas, oli niin saakelin vaikeeta joten nyt on päätetty, että tää oli viimeinen kerta. Ihan hirveesti tekee välillä röökiä mieli, mutta se hetki on vain yksi pieni hetki päivässä jota en vaihda 24/7 tupakan ajatteluun.
- zisel
alruna kirjoitti:
Heh heh, kauheeta :D Oon tämmönen on-off tupakoitsija.. Tuurilla lopetin taas, oli niin saakelin vaikeeta joten nyt on päätetty, että tää oli viimeinen kerta. Ihan hirveesti tekee välillä röökiä mieli, mutta se hetki on vain yksi pieni hetki päivässä jota en vaihda 24/7 tupakan ajatteluun.
kuullut tai lukenut että se tupakanhimo kestää kerrallaan jotain 3minuuttia ja sitten menee pois.. (??) Ja p*skat, mulla ainakin kestää koko päivän jos ei saa röökiä :-/
zisel kirjoitti:
kuullut tai lukenut että se tupakanhimo kestää kerrallaan jotain 3minuuttia ja sitten menee pois.. (??) Ja p*skat, mulla ainakin kestää koko päivän jos ei saa röökiä :-/
Sitä se olikin ne ekat päivät kunnes hellitti.. En mäkään aatellu ku tupakkaa mitä en saanut ja sitä, miten kurjaa mulla oli. Siksi se olikin niin vaikeeta ja siihen kaikki yritykset kaatuukin. Sen jälkeen olo oli kuitenkin yllättävän helppo ja en aatellu röökiä juuri ollenkaan, ainoostaan silloin tällöin. On se parempi kuin polttaa ja aatella sitä koko ajan... Röökistähän mä tuskin koskaan pääsen mutta ei se ole syy polttaa :)
- zisel
alruna kirjoitti:
Sitä se olikin ne ekat päivät kunnes hellitti.. En mäkään aatellu ku tupakkaa mitä en saanut ja sitä, miten kurjaa mulla oli. Siksi se olikin niin vaikeeta ja siihen kaikki yritykset kaatuukin. Sen jälkeen olo oli kuitenkin yllättävän helppo ja en aatellu röökiä juuri ollenkaan, ainoostaan silloin tällöin. On se parempi kuin polttaa ja aatella sitä koko ajan... Röökistähän mä tuskin koskaan pääsen mutta ei se ole syy polttaa :)
mitään nikotiini-valmisteita käytössä? Mun tutuista ja sukulaisista kukaan ei ole onnistunut niitten avulla. Ne jotka on lopettanut on pistänyt vaan kerrasta poikki ja sillä selvä. Tsemppiä nyt vaan kauheesti! :)
- almasty
mieleen tosta mulla on yksi lapsuuden kaveri jolla oli joskus aikanaan tapana aina tarjota naisille tulta.
Se kulki aina sytkäri taskussa vaikkei ite polttanutkaan.Kun joku nainen otti tupakan käsiinsä niin tämä tyyppi oli aina käsi ojossa tarjoomassa tulta kun joku automaatti.
Se teki sen vielä jotenkin niin teatraalisen näkösesti että nauratti.
Se on nyttemmin lopettanut ton tavan.- zisel
Keinot on monet :D
- almasty
zisel kirjoitti:
Keinot on monet :D
muuten koskaan tehnyt niiden naisten kanssa mitään,ainakaan mun tietooni.Ei vienyt niitä kämpilleen eikä mennyt niitten luo.
pummaa multa eldistä, niin mä annan stendarin sille (ja tietty otan sen sitten takaisin) niin, että henkilö itse saa ottaa tulta. Lähes mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin sytytellä jonkun röökejä, vielä jos ollaan ulkona.
- zisel
tarjoominen tupakkaan onkin enemmän miesten kuin naisten tapa. Naiset antaa sytkän toiselle että saa ite sytyttää :)
zisel kirjoitti:
tarjoominen tupakkaan onkin enemmän miesten kuin naisten tapa. Naiset antaa sytkän toiselle että saa ite sytyttää :)
Miksi miehet haluu tarjota tulta? Kaipaavat kosketusta?:)
- alrighty
zombbari kirjoitti:
vittuilla kollektiiviselle miehisyydelle
alrighty kirjoitti:
vittuilla kollektiiviselle miehisyydelle
inhimillistäminen vittuilua. :D okei
"kosketelkaa toisianne"- zisel
zombbari kirjoitti:
kun ne aukoo ovet :)
- alrighty
zombbari kirjoitti:
inhimillistäminen vittuilua. :D okei
"kosketelkaa toisianne"kuule itte itteäs
alrighty kirjoitti:
kuule itte itteäs
vasen käsi nojas leukaan, jalat koskettaa toisiaan.
Miten voisikaan olla koskettamatta itseään, kun on kiinni itsessään.- alrighty
zombbari kirjoitti:
vasen käsi nojas leukaan, jalat koskettaa toisiaan.
Miten voisikaan olla koskettamatta itseään, kun on kiinni itsessään.jatka samaan malliin, hyvinhän tuo sulta alkaa jo luonnaamaan. älä kuitenkaan postaa kaikkea tänne, ettei puskat kiihotu liikaa.
- zisel
zombbari kirjoitti:
ne toisilleenkin?:)
onneks :D
Jeeeeee, mä keksin suomenkielen sanan jossa on 3 kirjainta ja kaikki on vokaaleja, eikä se ole murretta eikä slangia: "auo", tadaaaa!! :D zisel kirjoitti:
onneks :D
Jeeeeee, mä keksin suomenkielen sanan jossa on 3 kirjainta ja kaikki on vokaaleja, eikä se ole murretta eikä slangia: "auo", tadaaaa!! :Dmyös on. Luulisin.
- zisel
zombbari kirjoitti:
myös on. Luulisin.
"oio" on murretta. Se on "oikaise".
zisel kirjoitti:
"oio" on murretta. Se on "oikaise".
Kyllä murre oli kuitenkin ennen kirjakieltä, joten mä menen sitten kuitenkin sillä.
- zisel
zombbari kirjoitti:
Kyllä murre oli kuitenkin ennen kirjakieltä, joten mä menen sitten kuitenkin sillä.
on toinen muuten! :)
Ja "eio" - eli ei ole :D - zisel
zombbari kirjoitti:
ai et?
"mä oon zisel" - "no ethän oo" - "aie vai??" :D
- zisel
zombbari kirjoitti:
Auo, oio aie.
oio ite petis tai auo päätäs, mun aie ei oo auttaa :D
jos tulta ei tarjottaisi ollenkaan, niin siinä ei voisi olla mitään vikaa?
- zisel
pääasiana on se että se tupakka palaa kunnolla, joten jos sitä röökiä ei osata kunnolla sytyttää toiselle niin parempi sitten kun antaa sen sytkän kokonaan toiselle kouraan niin saa ite imee sitä tulta vaikka koko päivän :D
zisel kirjoitti:
pääasiana on se että se tupakka palaa kunnolla, joten jos sitä röökiä ei osata kunnolla sytyttää toiselle niin parempi sitten kun antaa sen sytkän kokonaan toiselle kouraan niin saa ite imee sitä tulta vaikka koko päivän :D
Tuli vaan tästä mieleen, kun kaveri on nyt varmaan vuoden valittanut sellaista asiaa, kun hänen autonsa hajosi ja jäi tienposkeen, niin siihen pysähtyi poliisi kysymään, tarviitseeko tää mun kaveri apua ja kaverini sanoi siihen, ettei tarvitse apua ja, että apu on jo tulossa, niin poliisi lähti pois. Kaverini mielestä tämän poliisin olisi pitänyt jäädä odottamaan siksi aikaa, kunnes apu tulee, jotta olisi varmistunut, että kaikki menee varmasti hyvin. Hysteeristä nalkutusta tästä epäoikeudenmukaisuudesta on kestänyt nyt suunnilleen vuoden verran.
Joissain tapauksissa pistää mietityttämään, että onko auttaminen kannattavaa, vai koetaanko se jopa loukkauksena.- zisel
dazu kirjoitti:
Tuli vaan tästä mieleen, kun kaveri on nyt varmaan vuoden valittanut sellaista asiaa, kun hänen autonsa hajosi ja jäi tienposkeen, niin siihen pysähtyi poliisi kysymään, tarviitseeko tää mun kaveri apua ja kaverini sanoi siihen, ettei tarvitse apua ja, että apu on jo tulossa, niin poliisi lähti pois. Kaverini mielestä tämän poliisin olisi pitänyt jäädä odottamaan siksi aikaa, kunnes apu tulee, jotta olisi varmistunut, että kaikki menee varmasti hyvin. Hysteeristä nalkutusta tästä epäoikeudenmukaisuudesta on kestänyt nyt suunnilleen vuoden verran.
Joissain tapauksissa pistää mietityttämään, että onko auttaminen kannattavaa, vai koetaanko se jopa loukkauksena.ja joku arkisempi juttu kuten juuri se tulen tarjoominen on eri asioita. Tossa sun jutussa ei ollut kyse käytöstavoista vaan jostain ihan muusta, mä puhun nyt käytöstavoista.
zisel kirjoitti:
ja joku arkisempi juttu kuten juuri se tulen tarjoominen on eri asioita. Tossa sun jutussa ei ollut kyse käytöstavoista vaan jostain ihan muusta, mä puhun nyt käytöstavoista.
juuri kyse käytöstavoista. Identtinen keissi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202081
- 1561977
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281926Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue141173- 51987
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114834
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32779