Tästä Turkana

jb

tykkää.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2010043011573547_pr.shtml

Mites on Turkana, vieläkö väität etteivät abortoidut lapset kärsi? Vieläkö kannatat vapaita abortteja?

Mitäs muut apinat tähän sanovat? Erggi?

Eikös muuten taas sattunut kivasti että kun jb ja evokkikaarti olivat täysin eri mieltä sikiön olemuksesta ja siitä että kärsiikö sikiö tuskia abortoitaessa, niin jb:n jutut vahvistettiin taas maailmanlaajuisesti uutisoidulla tositapahtumalla.
Nyt on aika nöyrtyä evokit, hävetkää. Hävetkää sitä olette antaneet aivopestä itsenne tässäkin asiassa perusteellisesti.

72

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jb

evokit hiljaisiksi? Hyvä niin. Nyt on pienen itsetutkiskelun aika, eikö vain?

• Välimuodoton

Edelleenkin vastauksiasi useisiin kysymyksiin joita väitteesi ovat herättäneet. Ethän toki kierrä niitä ja pakene uusiin aloituksiin.

• jb
        Välimuodoton kirjoitti:

Edelleenkin vastauksiasi useisiin kysymyksiin joita väitteesi ovat herättäneet. Ethän toki kierrä niitä ja pakene uusiin aloituksiin.

olla vastaamatta tähän vakavaan asiaan.

• Turkana

noin vanha sikiö voi jo tuntea kipua, siksipä Suomessa noin pitkälle edenneessä raskaudessa voi tehdä abortin vain poikkeusluvalla jostakin pakottavasta syystä. Normaalisti abortti tehdäänkin huomattavasti varhaisemmassa vaiheessa.

• asianharrastaja

..että uutisen mukaan eduskunnan kristillisfundamentalistisin jäsen ehdotti aikarajan pienentämisstä, mutta ei abortin täyskieltoa.

• jb

tehdään laillinen abortti sitä haluaville vain kaksi viikkoa aiemmin. Kuinkahan paljon eroa sillä on tuhon kärsineeseen lapseen. Nyt meidän täytyy kai hyväksyä ajatus että 300 grammainen kärsii, mutta parisataa grammaa kevyempi ei kärsi,vai mitä?

Meidän pienin lapsemme painoi syntyessään 3,6 kg. Ja oli ihan isänsä näköinen. Jos äitinsä olisi halunnut, niin se olisi abortoitu vain muutamaa viikkoa ennen synnytystä. Karmeaa, miten kukaan voi ajatella että abortti olisi muuta kuin murha.

• jb
        asianharrastaja kirjoitti:

..että uutisen mukaan eduskunnan kristillisfundamentalistisin jäsen ehdotti aikarajan pienentämisstä, mutta ei abortin täyskieltoa.

Se osoittaa ettei kansankirkkomme ole oikealla tiellä. Räsänen on armoton hurskastelija ja toisten komentelija mutta niin vaan sallii abortit vastoin Mooseksen lakia.

• Turkana
        jb kirjoitti:

tehdään laillinen abortti sitä haluaville vain kaksi viikkoa aiemmin. Kuinkahan paljon eroa sillä on tuhon kärsineeseen lapseen. Nyt meidän täytyy kai hyväksyä ajatus että 300 grammainen kärsii, mutta parisataa grammaa kevyempi ei kärsi,vai mitä?

Meidän pienin lapsemme painoi syntyessään 3,6 kg. Ja oli ihan isänsä näköinen. Jos äitinsä olisi halunnut, niin se olisi abortoitu vain muutamaa viikkoa ennen synnytystä. Karmeaa, miten kukaan voi ajatella että abortti olisi muuta kuin murha.

Suomessa aborttiin tarvitaan erityislupa, jos raskaus on kestänyt yli 12 viikkoa (Wikipedia):

"Yli 12 viikkoa kestänyt raskaus

Kun raskausviikkoja on yli 12, keskeytykseen on anottava lupa Valviralta.[5]"

• Merkki-Erkki
        Turkana kirjoitti:

Suomessa aborttiin tarvitaan erityislupa, jos raskaus on kestänyt yli 12 viikkoa (Wikipedia):

"Yli 12 viikkoa kestänyt raskaus

Kun raskausviikkoja on yli 12, keskeytykseen on anottava lupa Valviralta.[5]"

Miten Valviran lupa vähentää sikiön tuskia? Kertoisitko?

• Merkki-Erkki

....noin vanha sikiö voi jo tuntea kipua, siksipä Suomessa noin pitkälle edenneessä raskaudessa voi tehdä abortin vain poikkeusluvalla jostakin pakottavasta syystä......

Se poikkeuslupako poistaa sikiön tuskat vai mitä halusit sanoa?

......Normaalisti abortti tehdäänkin huomattavasti varhaisemmassa vaiheessa. ......

Kukaan ei tiedä missä iässä sikiö jo tuntee tuskaa, vai tiedätkö sinä. Mutta murha on murha vaikka se tehtäisiin tuskattomastikin. Vai oletko siitäkin eri mieltä mitä muut ihmiset?

• Turkana
        Merkki-Erkki kirjoitti:

missä väittäisin mitään tuollaista.

• Turkana
        Merkki-Erkki kirjoitti:

....noin vanha sikiö voi jo tuntea kipua, siksipä Suomessa noin pitkälle edenneessä raskaudessa voi tehdä abortin vain poikkeusluvalla jostakin pakottavasta syystä......

Se poikkeuslupako poistaa sikiön tuskat vai mitä halusit sanoa?

......Normaalisti abortti tehdäänkin huomattavasti varhaisemmassa vaiheessa. ......

Kukaan ei tiedä missä iässä sikiö jo tuntee tuskaa, vai tiedätkö sinä. Mutta murha on murha vaikka se tehtäisiin tuskattomastikin. Vai oletko siitäkin eri mieltä mitä muut ihmiset?

""Se poikkeuslupako poistaa sikiön tuskat vai mitä halusit sanoa?""

Sitä, ettei abortteja tehdä tuon ikäisille sikiöille enää kevyin perustein.

""Kukaan ei tiedä missä iässä sikiö jo tuntee tuskaa, vai tiedätkö sinä.""

Tuskan tuntemiseen tarvitaan kehittynyt hermosto ja tiedämme ettei ainakaan alkiolla sellaista ole.

"Mutta murha on murha vaikka se tehtäisiin tuskattomastikin. Vai oletko siitäkin eri mieltä mitä muut ihmiset?""

Olen samaa mieltä. Ja olen myös samaa mieltä Suomen lainsäätäjien ja kansan enemmistön kanssa, että abortti ei ole murha.

• Sanon minäkin
        Merkki-Erkki kirjoitti:

tuskista niin sinä toit esiin Valviraltalta vaadittavan luvan. Miksi siitä puhuit jos et tarkoittanut sen vähentävän tuskia eli helpottavan kuolemaan sikiön kannalta. Mitä se Valviran lupa sikiön tuskantuntemuskeskusteluun kuuluu?

• Entäs tämä
        Turkana kirjoitti:

Tuskan tuntemiseen tarvitaan kehittynyt hermosto ja tiedämme ettei ainakaan alkiolla sellaista ole.

"Mutta murha on murha vaikka se tehtäisiin tuskattomastikin. Vai oletko siitäkin eri mieltä mitä muut ihmiset?""

Olen samaa mieltä. Ja olen myös samaa mieltä Suomen lainsäätäjien ja kansan enemmistön kanssa, että abortti ei ole murha.

• jb
        Turkana kirjoitti:

aikaisemmin lainsäädäntö joka sanoi että abortti on murha. Oletko sitä mieltä että abortti oli silloin murha?

Ts. lainsäätäjäkö se määrää että milloin abortti on moraalisesti murha?

• Turkana
        Sanon minäkin kirjoitti:

tuskista niin sinä toit esiin Valviraltalta vaadittavan luvan. Miksi siitä puhuit jos et tarkoittanut sen vähentävän tuskia eli helpottavan kuolemaan sikiön kannalta. Mitä se Valviran lupa sikiön tuskantuntemuskeskusteluun kuuluu?

""Kun puhuttiin sikiön tuskista niin sinä toit esiin Valviraltalta vaadittavan luvan.""

Se olin minä, joka toi tuon luvan esiin tässä keskustelussa eikä Erkki-Merkki.

""Miksi siitä puhuit jos et tarkoittanut sen vähentävän tuskia eli helpottavan kuolemaan sikiön kannalta. Mitä se Valviran lupa sikiön tuskantuntemuskeskusteluun kuuluu?""

Se kuuluu siten, että Suomessa ei voi laillista aborttia tehdä noin vanhalle sikiölle ilman pätevää syytä.

• Turkana
        Entäs tämä kirjoitti:

""  <  <  <  < ""

olit osannut pistää merkkejä riviin. Harjoittele vielä hieman niin saatat jonakin päivänä oppia muodostamaan lauseita, joilla on merkitystä. Onnea yrityksillesi.

• Turkana
        jb kirjoitti:

aikaisemmin lainsäädäntö joka sanoi että abortti on murha. Oletko sitä mieltä että abortti oli silloin murha?

""Suomessakn oli aikaisemmin lainsäädäntö joka sanoi että abortti on murha. Oletko sitä mieltä että abortti oli silloin murha?""

En. Abortissa ei murhata ihmistä, vaan siinä tapetaan alkio tai sikiö.

""Ts. lainsäätäjäkö se määrää että milloin abortti on moraalisesti murha?""

Lainsäätäjällä on tästä perusteltu käsitys, joka pohjautuu demokratiassa kansan sen hetkisiin mielipiteisiin ja käsityksiin. Esim. Raamatussa abortista sai vain sakkoa, kun taas murhasta sai kuolemantuomion.

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

"Ts. lainsäätäjäkö se määrää että milloin abortti on moraalisesti murha?" Onko parempi vaihtoehto?

Lainsäätäjä on joukko kansanedustajia, jotka Suomen kansa on valinnut salaisilla ja rehellisillä vaaleilla. Onko mielestäsi parempaa tapaa, jolla voi sovittaa yhteen koko kansan erilaiset moraalinäkemykset?

"Demokratia on kehno tapa hallita, mutta valitettavasti käytettävissä olevista paras."

• K-18_K-18
        Turkana kirjoitti:

""Kun puhuttiin sikiön tuskista niin sinä toit esiin Valviraltalta vaadittavan luvan.""

Se olin minä, joka toi tuon luvan esiin tässä keskustelussa eikä Erkki-Merkki.

""Miksi siitä puhuit jos et tarkoittanut sen vähentävän tuskia eli helpottavan kuolemaan sikiön kannalta. Mitä se Valviran lupa sikiön tuskantuntemuskeskusteluun kuuluu?""

Se kuuluu siten, että Suomessa ei voi laillista aborttia tehdä noin vanhalle sikiölle ilman pätevää syytä.

• jb

"Ts. lainsäätäjäkö se määrää että milloin abortti on moraalisesti murha?" Onko parempi vaihtoehto?

Lainsäätäjä on joukko kansanedustajia, jotka Suomen kansa on valinnut salaisilla ja rehellisillä vaaleilla. Onko mielestäsi parempaa tapaa, jolla voi sovittaa yhteen koko kansan erilaiset moraalinäkemykset?

"Demokratia on kehno tapa hallita, mutta valitettavasti käytettävissä olevista paras."

sovittaa yhteen kaiken kansan erilaiset moraalikäsitykset? Pitäisiköhän muutaman sadan pedofiilinkin moraalikäsitykille antaa demokratian nimissä jonkinlainen painoarvo?

Paras tapa oli Mooseksen aikainen teokratia, joka otti yksilön tarpeet huomioon jopa ennen syntymää, ja määräsi keskenmenon aiheuttajalle murhasta kuolemantuomion.

Demokratia johtaa väistämättä etupiirien luomiseen ja joskus ikävällä tavalla enemmistön diktatuuriin.
        Ikävä kyllä, se on ihmisten omien hallitusmuotojen joukosta kuitenkin oikeudenmukaisin, vaikkakaan ei onnistu hankkiman oikeutta esim. syntymättömille lapsille.

• Sivustahuutelija
        jb kirjoitti:

Se osoittaa ettei kansankirkkomme ole oikealla tiellä. Räsänen on armoton hurskastelija ja toisten komentelija mutta niin vaan sallii abortit vastoin Mooseksen lakia.

Mooseksen lakiin kuuluvat myös kivitystuomiot.

• jb
        Sivustahuutelija kirjoitti:

Mooseksen lakiin kuuluvat myös kivitystuomiot.

teloitus on oikeudenmukaisuutta parhaimmillaan. Vai eikö muka ole?

• jb
        K-18_K-18 kirjoitti:

On hän. Eikös se ole jo tullut selväksi.

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

Oikeudenmukaisuuden Suomessa määrää valtakunnan laki. Ei aina miellytä jokaista, mutta on paljon parempi kuin minkään pikkuryhmän tai diktaattorin sanelu.

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

sovittaa yhteen kaiken kansan erilaiset moraalikäsitykset? Pitäisiköhän muutaman sadan pedofiilinkin moraalikäsitykille antaa demokratian nimissä jonkinlainen painoarvo?

Paras tapa oli Mooseksen aikainen teokratia, joka otti yksilön tarpeet huomioon jopa ennen syntymää, ja määräsi keskenmenon aiheuttajalle murhasta kuolemantuomion.

Demokratia johtaa väistämättä etupiirien luomiseen ja joskus ikävällä tavalla enemmistön diktatuuriin.
        Ikävä kyllä, se on ihmisten omien hallitusmuotojen joukosta kuitenkin oikeudenmukaisin, vaikkakaan ei onnistu hankkiman oikeutta esim. syntymättömille lapsille.

..teokratiaa Suomeen nyt demokratian tilalle. Koetapa sanoa selvästi eikä peräkkäin "paras tapa olisi" ja "kuitenkin oikeudenmukaisin" eri vaihtoehdoista.

• Turkana
        K-18_K-18 kirjoitti:

Oletko sinä?

• Turkana
        jb kirjoitti:

On hän. Eikös se ole jo tullut selväksi.

Katsos valehtelijat eivät ole veljiäni.

• jb kirjoitti:

Silmä silmästä, hammas hampaasta. Näin toimiii moraali by jb.

• jb

Oikeudenmukaisuuden Suomessa määrää valtakunnan laki. Ei aina miellytä jokaista, mutta on paljon parempi kuin minkään pikkuryhmän tai diktaattorin sanelu.

määrää tämän maan oikeudellisista asioista, mutta ei suinkaan siitä että mikä on moraalisesti oikeudenmukaista.

Muuten eikömielestäsi ole niin että kaikkien ihmisten elämä on ihan yhtä arvokas. Jos on, niin mietihän tätä. Jos varas varastaa sinulta satasen, niin onko oikeudenmukaista että hän antaa omastaan takaisin sen minkä menetit. Eli satasen, et tyydy viiteenkymppiin.
        Niinpä siis jos murhaaja otaa sinun arvokkaimman omaisuutesi, eli henkesi, niin eikö ole oikeudenmukaista että hän maksaa siitä saman hinnan, eli antaa oman henkensä?

Jos tämä on sinusta epäoikeudenmukaista, niin mikä on mielestäsi oikea hinta ihmishengestä? Ei kai 30 hopearahaa?

• jb
        ravenlored kirjoitti:

Silmä silmästä, hammas hampaasta. Näin toimiii moraali by jb.

Jb, Mooses ja Hammurabi olivat tiukan ja terveen oikeudenmukaisuuden kannalla. Mitä väärää ja huonoa löydät siitä ajatuksesta että rikolliselle maksetaan tasan samalla mitalla kun hän on sinua vahingoittanut.

Oletko Norjan mallin kannalla?
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010050311583218_ul.shtml

Nyt alkaa haista siltä evokit itse ovat niin voimallisesti taipuvaisia pahantekoon, että tykkäävät kyttyrää jos laki muutettaisiin sellaiseksi että he joutuisivat maksamaan aiheuttamansa vahingot täysimääräisenä takaisin.

• jb
        Turkana kirjoitti:

Katsos valehtelijat eivät ole veljiäni.

sielunveljiäsi. Minä olen ihmisveljesi, mutta ethän sinä sitä huomaa kun luulet olevasti apina.

• jb

..teokratiaa Suomeen nyt demokratian tilalle. Koetapa sanoa selvästi eikä peräkkäin "paras tapa olisi" ja "kuitenkin oikeudenmukaisin" eri vaihtoehdoista.

Mooseksen teokratian johtoon niin se kelpaisi minulle Suomenkin hallitusmuodoksi.

Mutta asia on niin että eihän se onnistu. Muihin teokratian muotoihin en menisi luottamaan.

Mutta juttu on nyt valittavasti niin että ihminen ei ole kyennyt kehittämään demokratiaa parempaa hallitusmuotoa, jonka puutteista sinäkin sanoit olevasi tietoinen. Evokkien kyvyt ovt niin kovin rajalliset.

• Turkana
        jb kirjoitti:

sielunveljiäsi. Minä olen ihmisveljesi, mutta ethän sinä sitä huomaa kun luulet olevasti apina.

""Valehtelijat ovat sielunveljiäsi.""

Juu, eivät tietenkään ole ja siksi kerroinkin että juuri sinä kroonisena valehtelijana ja paskanpuhujana et ole veljeni ja tällä tietenkin tarkoitin, ettet ole sielunveljeni.

""Minä olen ihmisveljesi, mutta ethän sinä sitä huomaa kun luulet olevasti apina.""

Toki sinä ihmisveljeni olet, vaikka oletkin apinaakin alhaisempi valehtelija

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

Mooseksen teokratian johtoon niin se kelpaisi minulle Suomenkin hallitusmuodoksi.

Mutta asia on niin että eihän se onnistu. Muihin teokratian muotoihin en menisi luottamaan.

Mutta juttu on nyt valittavasti niin että ihminen ei ole kyennyt kehittämään demokratiaa parempaa hallitusmuotoa, jonka puutteista sinäkin sanoit olevasi tietoinen. Evokkien kyvyt ovt niin kovin rajalliset.

Tuloksista päätellen näyttää siltä, että teo- auto- ja kaikkien muidenkin kuin demokraattien kyvyt ovat vieläkin rajallisemmat.

• .........
        jb kirjoitti:

Mitkä osat Mooseksen laista haluaisit ottaa käyttöön, ihanko kaiken ja kokonaan vai ihan vaan rusinat seasta?

• juutas.
        jb kirjoitti:

Meinaat että Suomesta ortodoksijuutalainen teokratia? Noh, aloita nyt sitten vaikka itsestäsi. Olethan ympärileikattu? Ellet, kipitäpä rabin puheille tai terveyskeskukseen. Sitten partaa ja tukkaa kasvattamaan ja tilaa kivikuorma ovenpieleen valmiiksi kivityksiä varten. Äläkä sitten pullikoi kun on lauantaina tullut sauna lämmitettyä tai joku muu pahempi virhe tehtyä ja kylän väki tulee hakemaan sinua tarkkuusheiton maalitauluksi...

Ennen kuin isompaan ääneen tällaisia ehdottelet, kannattaa tutustua Iraniin, Saudi-Arabiaan, Vatikaaniin ja Talebanien Afganistaniin.

• jb
        Turkana kirjoitti:

""Valehtelijat ovat sielunveljiäsi.""

Juu, eivät tietenkään ole ja siksi kerroinkin että juuri sinä kroonisena valehtelijana ja paskanpuhujana et ole veljeni ja tällä tietenkin tarkoitin, ettet ole sielunveljeni.

""Minä olen ihmisveljesi, mutta ethän sinä sitä huomaa kun luulet olevasti apina.""

Toki sinä ihmisveljeni olet, vaikka oletkin apinaakin alhaisempi valehtelija

Ensin sanot etten ole veljesi, ja sitten sanot että olen. Eikös tuo ole vaehtelemista.

• Turkana
        jb kirjoitti:

Ensin sanot etten ole veljesi, ja sitten sanot että olen. Eikös tuo ole vaehtelemista.

""Ensin sanot etten ole veljesi, ja sitten sanot että olen. Eikös tuo ole vaehtelemista.""

Ei. Se on sinun tyhmyyttäsi, ettet erota sanan ihmisveli merkitystä sanasta sielunveli.

• Merkki-Erkki

Oletteko aborttifanit varmoja mikä teitä kerran kuoleman rajan takana odottaa. Onko siellä miljoona abortoitua lasta teitä syyttämässä, miksi meille teitte näin, miksi me jouduimme kärsimään niin kammottavat tuskat?

Mitä vastaatte heille silloin kun maallinen mahtinne ei enää auta. Sietäisi ajatella ennenkuin on liian myöhäistä.

• Astrofox

Kairon egyptologisessa museossa on muumioita yli 3000v:tta vanhoja.Eivät todennäköisesti tuijottele
        abortoituja sikiöitä. Eivätkä ole helvetissäkään.
        Kuolemalla peloittelu ja helvetillä uhkailu onkin kristityn ainoa keino painostukseen.
        Suomessa on uskonnonvapaus lisäksi ns.hautarauha,onko laki liian kinkkinen?

• Merkki-Erkki
        Astrofox kirjoitti:

Kairon egyptologisessa museossa on muumioita yli 3000v:tta vanhoja.Eivät todennäköisesti tuijottele
        Kuolemalla peloittelu ja helvetillä uhkailu onkin kristityn ainoa keino painostukseen.

.....Suomessa on uskonnonvapaus lisäksi ns.hautarauha,onko laki liian kinkkinen?......

Kuka tässä on ollut toisten haudoille menossakaan, tollo? Mutta Suomessa on myöskin murhat kieltävä rikoslaki, miksi sitä ei noudateta, häh?

• asianharrastaja
        Merkki-Erkki kirjoitti:

.....Suomessa on uskonnonvapaus lisäksi ns.hautarauha,onko laki liian kinkkinen?......

Kuka tässä on ollut toisten haudoille menossakaan, tollo? Mutta Suomessa on myöskin murhat kieltävä rikoslaki, miksi sitä ei noudateta, häh?

"Mutta Suomessa on myöskin murhat kieltävä rikoslaki, miksi sitä ei noudateta, häh?" Noudatetaan sitä.

Koska laki määrittelee, että murhata voi vain jo syntyneen ihmisen.

• Niin se on
        Astrofox kirjoitti:

• "Mitäs muut apinat tähän sanovat? Erggi?"

En ole missään vaiheessa ottanut osaa palstan aborttikeskusteluihin enkä ajatellut ottaa nytkään.

Sen voisin sinulta kuitenkin kysyä, että missä vaiheessa kohti syntyvää lasta vievän prosessin saa keskeyttää? Saako esimerkiksi siittiöiden kulun kohti munasolua estää?

• K-18_K-18

• Oli0

Älykäs suunnittelijasi loi maailmasta näinkin epäonnistuneen? Jopa niin täydellinen moka suunnittelijaltasi, että sinäkin fundamentalistiuskovaisena joudut arvostelemaan sitä.

• K-18_K-18

Kun maailma luotiin se oli täydellinen. Syntiinlankeemus tästä teki epätäydellisen ja sen jälkeen tapahtuneet geenimuutokset ovat johtaneet vain kohden rappiota ja huonontumista. Mitään uutta ja parempaa ei ole edes evotutkijain mielestä syntynyt mitattavissa olevina aikoina. Kaikki hyvä on tullut ja syntynyt "joskus", kauan aikaa sitten.

• jb

olekaan vielä ehtinyt lyhyen elämäsi aikana lukemaan luommiskertomusta. Kyllä paratiisi oli melkoisen mainio asuinpaikka. Ei siellä ollut murhanhimoisia ihmisiä jotka olisivat hakeutuneet hoitolalle päästäkseen murhamaan lapsia äitinsä kohtuun jo ennen heidän syntymäänsä.

• jb
        K-18_K-18 kirjoitti:

Kun maailma luotiin se oli täydellinen. Syntiinlankeemus tästä teki epätäydellisen ja sen jälkeen tapahtuneet geenimuutokset ovat johtaneet vain kohden rappiota ja huonontumista. Mitään uutta ja parempaa ei ole edes evotutkijain mielestä syntynyt mitattavissa olevina aikoina. Kaikki hyvä on tullut ja syntynyt "joskus", kauan aikaa sitten.

oikein. Tiedekin sen todistaa.

Ja henkisessä mielessä evolutionistit edestavat ihmismielen rappeutuneinta haaraa. Eivät he enää edes tiedä että mitä ihmisyys on. Kuvittelevat itsekin olevansa apinoita ja käyttäytyvät ja ajattelevat sen mukaan.

• Jeebus
        jb kirjoitti:

olekaan vielä ehtinyt lyhyen elämäsi aikana lukemaan luommiskertomusta. Kyllä paratiisi oli melkoisen mainio asuinpaikka. Ei siellä ollut murhanhimoisia ihmisiä jotka olisivat hakeutuneet hoitolalle päästäkseen murhamaan lapsia äitinsä kohtuun jo ennen heidän syntymäänsä.

Näin ateistina on kyllä myönnettävä,että kateeksi käy tuo oikein uskovien tulevaisuus taivaassa.Heillä tullee olemaan rajattomasti aikaa hengailla Draamatun lukuisten merkki(erkki)henkilöiden kanssa.On varmaan mielenkiintoista päästä kysymään Nooalta,että miten sitä tulikaan vedettyä vinkkua niin tanakasti,että sammui telttaansa yksityiset ruumiinosansa kaikkien nähtäville jättäen ja kostaen sitten oman mokansa perheelleen.Ja Lootilta pitää ehdottomasti kysyä,että oliko hän tosiaan sammuneessa tilassa silloin,kun pani molemmat tyttärensä paksuksi siellä erämaan luolassa.Ja synnittömältä Jeesukselta pitäisi kysyä,oliko oikein ja kaunista häätää rahanvaihtajat temppelistä voimakeinojen uhalla.Ja itseltään Jehovalta pitäisi kysyä onko oikeudenmukaista rankaista ihmisiä ikuisella kidutuksella kun eiväthän he ole edes voineet itse pyytää saada syntyä tähän epätäydelliseen maailmaan.

• Oli0
        K-18_K-18 kirjoitti:

Eikö siis kuvittelemanne älykässuunnittelija osannutkaan luoda maailmaa. Aivan kuten siltainsinööri, joka sillan romahdettua sanoo, oli se sitten hyvä silta aina romahtamiseensa asti.

• jb
        Jeebus kirjoitti:

Näin ateistina on kyllä myönnettävä,että kateeksi käy tuo oikein uskovien tulevaisuus taivaassa.Heillä tullee olemaan rajattomasti aikaa hengailla Draamatun lukuisten merkki(erkki)henkilöiden kanssa.On varmaan mielenkiintoista päästä kysymään Nooalta,että miten sitä tulikaan vedettyä vinkkua niin tanakasti,että sammui telttaansa yksityiset ruumiinosansa kaikkien nähtäville jättäen ja kostaen sitten oman mokansa perheelleen.Ja Lootilta pitää ehdottomasti kysyä,että oliko hän tosiaan sammuneessa tilassa silloin,kun pani molemmat tyttärensä paksuksi siellä erämaan luolassa.Ja synnittömältä Jeesukselta pitäisi kysyä,oliko oikein ja kaunista häätää rahanvaihtajat temppelistä voimakeinojen uhalla.Ja itseltään Jehovalta pitäisi kysyä onko oikeudenmukaista rankaista ihmisiä ikuisella kidutuksella kun eiväthän he ole edes voineet itse pyytää saada syntyä tähän epätäydelliseen maailmaan.

tuolla on sivummalla ihan oma palsta Jehovan todistajille. Kysy niiltä. Minä en ole vielä ehtinyt noihin pienempiin uskontokuntiin niin hyvin perehtyä että menisin Jehovan puolesta vastailemaan.

• aborttia ?

>

Mutta mutta, eikös se Jumalasikin murhannut syntymättömiä lapsia esim. vedenpaisumuksessa ? Taitaa olla melkoisen murhanhimoinen Jumala Sinulla. Oikein kivittää pitäisi hengiltä kun on murhannut syntymättömiä (ja syntyneitä) lapsia.

• Jumalanne

tulvan aikaan ja teen sitä tänäkin päivänä.
        Ja olen vielä ylpeä siitä, koska MINÄ PÄÄTÄN
        ettekä Te päätä siitä mikä on oikein.

Jumalanne

• Jumalanne
        Jumalanne kirjoitti:

tulvan aikaan ja teen sitä tänäkin päivänä.
        Ja olen vielä ylpeä siitä, koska MINÄ PÄÄTÄN
        ettekä Te päätä siitä mikä on oikein.

Jumalanne

Yksi itkee, kaksi muuta eivät vielä tiedä sitä.
        Mutta koska MINÄ olen LAKI ja Teidän Lakienne yläpuolella, minä
        päätän mikä on oikein. Maan päällä ei tapahtu pikkusormen liikahdustakaan ilman käskyäni.

• jb

homman ihan väärin.

Mietihän tätä. Jos asut padon alapuolella olevassa laaksossa ja joku tulee kertomaan sinulle että pato sortuu huomenna, mutta sinä sanot raskaana olevalle vaimollesi että ei nyt viitsitä mihinkään tästä lähteä, ja niin tulviva vesi hukuttaisi sinut ja vaimosi ja vaimosi vatsassa olevan sikiön.

Kuka olisi nyt syyllinen sikön kuolemaan? Jumalako?

Stodt?

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

homman ihan väärin.

Mietihän tätä. Jos asut padon alapuolella olevassa laaksossa ja joku tulee kertomaan sinulle että pato sortuu huomenna, mutta sinä sanot raskaana olevalle vaimollesi että ei nyt viitsitä mihinkään tästä lähteä, ja niin tulviva vesi hukuttaisi sinut ja vaimosi ja vaimosi vatsassa olevan sikiön.

Stodt?

,,joka ilmaantui sanomaan, ettei tästä kukaan muu pääse lähtemään kuin yksi Nooa perheineen.

Jos siis halutaan verrata vedenpaisumukseen, niinkuin keskustelukumppanisi yrittää.

• .........
        jb kirjoitti:

homman ihan väärin.

Stodt?

"Kuka olisi nyt syyllinen sikön kuolemaan? Jumalako? "

Kaikkivaltiaan näpeissähän kaikki tapahtumat loppupelissä olisi, joten jumalan syytä olisi myös ihan kaikki pahuus mitä tapahtuu.

• se !
        jb kirjoitti:

homman ihan väärin.

Stodt?

>

Niin, olisiko tuo padon murtaja syyllinen ? Varsinkin kun hän tietää, että tappaa täysin suunnitellusti vaikka kuinka paljon jengiä teollaan.

Eikä kai kukaan jokaiselle edes ole sanonut, että "pato puretaan" - eikä vedenpaisumuksessa ollut edes mahdollisuutta paeta tuota murhaavaa vettä. Tuolla vedellä siis murhanhimoinen Jumala murhasi ja abortoi suunnitelmallisesti järjettömän määrän ihmisiä, joten Hänet pitäisi kivittää hengiltä Mooseksen lain mukaan.

• jb

,,joka ilmaantui sanomaan, ettei tästä kukaan muu pääse lähtemään kuin yksi Nooa perheineen.

Jos siis halutaan verrata vedenpaisumukseen, niinkuin keskustelukumppanisi yrittää.

Siksi on väärin syyttää Jumalaa siitä että porukat eivät menneet arkkiin vaikka pyydettiin.

• jb
        ......... kirjoitti:

"Kuka olisi nyt syyllinen sikön kuolemaan? Jumalako? "

Kaikkivaltiaan näpeissähän kaikki tapahtumat loppupelissä olisi, joten jumalan syytä olisi myös ihan kaikki pahuus mitä tapahtuu.

että kun umala kieltää tappamisen, ja sitten homopedomurhaja tappaa uhrinsa, niin syyllinen Jumala! No mitäs tässä ihmetelemään, vedetään Jumala lakitupaan ja vapautetaan tuo murhan tehnyt, hänhän on syytön.

• jb
        se ! kirjoitti:

>

Niin, olisiko tuo padon murtaja syyllinen ? Varsinkin kun hän tietää, että tappaa täysin suunnitellusti vaikka kuinka paljon jengiä teollaan.

Eikä kai kukaan jokaiselle edes ole sanonut, että "pato puretaan" - eikä vedenpaisumuksessa ollut edes mahdollisuutta paeta tuota murhaavaa vettä. Tuolla vedellä siis murhanhimoinen Jumala murhasi ja abortoi suunnitelmallisesti järjettömän määrän ihmisiä, joten Hänet pitäisi kivittää hengiltä Mooseksen lain mukaan.

jokaisella oli olemassa mahdollisuus tulla arkkiin.

Ja kun sinua nyt joka krisse tälläkin palstalla varoittaa että jos et ala ottamaan kunnioittavalla tavalla selvää siitä että onko Jumalaa, ja mitä hän sinulta odottaa saadaksesi ikuisen elämän, sillä muuten se jää saamatta. Mutta sinä et välitä tehdä sitä vaan mieluummin pilkkaat sitä mitä et tunne, niin kuka on vastuussa siitä että sinä et saa ikuista elämää?

Vai mienaatko että Jumalan pitäisi käyttää sinuun pakkokeinoa tehdäksesi sinusta kelvollisen?
        Vai pitäiskö Jes 65 luvun "Uuteen maahan" päästää myös kaikki Jumalaa pilkkavat evokitkin jatkamaan pilkkamistaan?

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

Siksi on väärin syyttää Jumalaa siitä että porukat eivät menneet arkkiin vaikka pyydettiin.

..että pydettiin?

• jb

..että pydettiin?

Mutta mitä luulet Nooan naapureilleen puhuneen.

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

Mutta mitä luulet Nooan naapureilleen puhuneen.

..mitä haluat. Minä koetan pysyä tekstissä.

• evokki

Sori, mä olen ainakin niin kylmä ja tunteeton kuin odotitkin. Ai että vaikeroi? No ihan sama, tuon ikäinen ei ymmärrä ja tiedosta vielä mitään. En muista itse _mitään_ ajasta, jolloin olin vastasyntynyt, en tajunnut mitään, koska en ollut vielä mitään oppinut ja kokenut. Ei tuon ikäinen tajua, se huutaa ja "vaikeroi" vaistonvaraisesti, ei siksi, että sillä olisi henkisesti paha olla ja se kärsisi.

Pahaltahan se tuntuu ja kuulostaa ja ei noin normaalisti toimita.

• jb

adoptoitu ei tajua tilaansa, niin miksi se vaikeroi? Miksi se ei naureskele? Eihän sen pitäisi tajuta että onks nyt kivaa vai kurjaa.

• evokki
        jb kirjoitti:

adoptoitu ei tajua tilaansa, niin miksi se vaikeroi? Miksi se ei naureskele? Eihän sen pitäisi tajuta että onks nyt kivaa vai kurjaa.

Abortti ja adoptio on eri asiat ;)

Huutaminen on ominaista vastasyntyneelle, se on vaistonvaraista ja sen on tarkoitus saattaa keuhkot toimintaan. Itkeväthän normaalistikin vastasyntyneet, juuri tuon hapensaannin vuoksi.

• jb
        evokki kirjoitti:

Abortti ja adoptio on eri asiat ;)

Huutaminen on ominaista vastasyntyneelle, se on vaistonvaraista ja sen on tarkoitus saattaa keuhkot toimintaan. Itkeväthän normaalistikin vastasyntyneet, juuri tuon hapensaannin vuoksi.

väärä sana. Mutta ei kai vastasyntyneet paria päivää vaikeroi.

• evokki
        jb kirjoitti:

väärä sana. Mutta ei kai vastasyntyneet paria päivää vaikeroi.

Ei toki, tuossa niin tosiaan kävi koska näitä "keskosia" ei sitten ruokittu ja ne vain hyljättiin yksin vaikeroimaan.
        Vaikken nyt uskokaan, että sen ikäinen mitään tajuaisi, niin on tuo toki muutoin julmaa.

Tilanteessa olisi mielestäni joko kuulunut tehdä eutanasia tai laittaa lapset keskoshoitoon ja yrittää pelastaa näiden henki, ei jäädä odottamaan tumput suorina, että mitä tapahtuu.. (Eutanasiaa kannatan, jos mitään ei ole hengen pelastamiseksi tehtävissä)

Jos pari kuisen sikiön abortoi, se ei varmasti vaikeroi tai tee yhtään mitään, mutta tietysti tuo uutinen antaa ajattelun aihetta (ainakin toivottavasti) siitä, milloin niitä poikkeusaborttilupia myönnetään.
        Minusta lapsen kehitysvamma on huono syy abortoida lapsi, joka selviäisi jo keskoshoidossa,. Epäilen kyllä, irtoaisiko siihen Suomessa lupaa? Tietysti varmaan silloin, jos tiedettäisiin lapsen kuolevan heti syntymänsä jälkeen kehitysvammansa vuoksi.

Nää on vaikeita juttuja, mutta pitää silti muistaa, että se abortti voi olla joskus oikeasti myös tarpeellinen, kunhan se tehdään reilusti ennen kuin sikiö on kehittynyt elinkelpoiseksi.

• PeeBeeÄs

Siinä vaikuttaisi olevan tietoketju, jossa esiintyy Italialainen pappi sekä päivi räsänen. Luulisin että tuon ketjun läpi ei mikään tieto pääse muuttumatta uskonnolliseksi propagandaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4713
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3818
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3250
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3071
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2904
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36