M6 ruoste+takuu

666666666

Mitenkä teillä on M6 ruostunut?

Omaani M6 2006, 95tkm, ruostesuojattu takalokarit muovia, pesty silloin tällöin, ajettu enim. asfaltilla.

Maalattiin aluksi ovien alahelmat pari vuotta sitten. Nyt maalattiin uudestaan.

Auto oli maahantuojan kamppaniassa ja molemmat taka-kaaret vaihdettin sekä kolmen oven alareunat maalattiin ja takaluukku. Kestääkö tämä maalaus. Olisi mukava nähdä oven taitoskohta avattuna.

Oletteko te saaneet kutsuja kamppanian puitteissa. Ovat kuulema tosi tarkkoja 20tkm / 1vuosi huoltoväleistä. Nyt on maahantuoja on alkanut muutenkin kiristää linjaansa.

Kanadassa on havaittu myös ruosteongelmia.

32

3177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai takkuaako

      Minun M6 2.0 vm. 2006 meni vaihtoon vuosi sitten ja sain siitä hyvän hyvityksen vaihdossa toiseen merkkiin. Autoon korjailtiin kolme ovea eri aikoihin ja aina sai omalla kustannuksella viedä auton korjaamoon seppien naureltavaksi . Kun sitten jotain muutakin pyöräkaariin tehtiin, sanottiin huollossa, ettei tiedetä mitä tehtiin kun se on joku koodi?Siis ei tiedetty mitä tehtiin?? Uskomatonta mutta lohdutuksena sanottiin, että matsa tekee takuuseen ja esim. mersu ei välttämättä tee korikorjauksia takuuseen? liekköhän näin?

      • gygtrgf

        moi mulla mazda 6 2002.ruostetta on lokareitten reunossa.ihme täpliä joka paikassa. alkaa pehmenemään.mitenköhän 2007 -2010 mazda 6set ruostuu ?


    • Ruostuupi hyvin

      Ei huoltojen suorittamisella ole mitään tekemistä/merkitystä 6:sen ruostumiseen. Haloo.. Maahantuoja haluaa vain jollain tavoin luistaa velvoitteistaan kun 6:nen haukannut totaalisesti ka..k .. kaa.
      Omani möin pois onneksi ajoissa -05 alle 100 tkm: ovet 3 kpl maalattu, 1 ovi jäi vaiheeseen, takalokarit maalattu kerran taikka itse asiassa kahdesti koska ekalla kerralla kaaressa 1cm x 1cm ruoste kohtaa(sijainti kyljessä kaaren kohdalla) ei oltu hiottu läpi vaan päälle maalaus, suorat lakan rajaukset taka pilariin, aika karua, varmaan sokea, kuuro,mykkä porukkaa töissä kun jäi se yksikin ovi laittamatta kun ei älytty.takakaarien kesto-> meikattu lähinnä kesto max 1 vuotta. Konepellin saumat kupli sisäpuolelta-> ei takuu korvaa-> johtuu varmaan ulkopuolisesta tekijästä haloo..samaa sittiä kuin muutkin saumat.Takaluukku maalattu kupli/ruoste. Täytyy sanoa että aika ka..kan maku jäi suuhun Mazdastani.
      Mielen kiinnolla odotan miten käy 07-09 Mazdojen kohtahan se nähdään. Parkkipaikka tutkielmani puhuu karua kieltään ruosteen puollesta.

      • meister03

        Pieni kyssäri, oletteko pessyt myös ovien välit samalla kun olette autoanne puunanneet?


      • o0oo00o
        meister03 kirjoitti:

        Pieni kyssäri, oletteko pessyt myös ovien välit samalla kun olette autoanne puunanneet?

        Mulla kutos-mazda vm 2007. Puoli vuotta oston jälkeen ruostesuojattu. 5-6 kertaa vuodessa pesty, 3 kertaa vuodessa vahattu. Ei ruostetta missään.


      • Ruostemasa
        o0oo00o kirjoitti:

        Mulla kutos-mazda vm 2007. Puoli vuotta oston jälkeen ruostesuojattu. 5-6 kertaa vuodessa pesty, 3 kertaa vuodessa vahattu. Ei ruostetta missään.

        Olet jos 3 vuotta vanhasta autosta ruostetta löytyisi!! Ai niin mazda on kyllä asia erikseen!!!!!!!!!
        SE ON RUOSTEEN PESÄ!!!!!!!!!


      • ruostuu
        Ruostemasa kirjoitti:

        Olet jos 3 vuotta vanhasta autosta ruostetta löytyisi!! Ai niin mazda on kyllä asia erikseen!!!!!!!!!
        SE ON RUOSTEEN PESÄ!!!!!!!!!

        Menin näyttämään viime maanantaina autoani (Lokakuussa 2006 rekisteröity MPS6) Metro-autoon, se kuvattiin ja korintarkastuslomakkeessa todettiin maalivikaa/ruostetta oven saumassa. Korvauslähete maahantuojalle ja vastaus tuli nyt perjantaina: 40% korvataan (ovi vaihtoon, maalaus, asennus ja kustannusarvio noin 1500 euroa) ajattelin, että mitä v"ttua, pitäisihän siinä olla koritakuu!

        Soitin Inchcapen (maahantuojan) huoltopäällikölle ja hän sanoi, että koritarkastusta ei ole tehty ajoissa, kun täytyy tehdä vuoden välein ja siinä syy vain 40% korvaukseen, mutta onhan se parempi kuin ei mitään! Eipä paljon naurattanut ja pyysin vielä jonkun korkeampi arvoisen johtajan numeroa ja sainkin sellaisen Jälkimarkkinointijohtajalle..

        Kun sain hänet langanpäähän, sain tietooni että koritarkastuksissa on 1 vuoden ja 3 kuukauden liukuva aika, jonka sisällä se pitää suorittaa.. joten edellinen omistaja on vienyt auton huoltoon kaikki 12 PÄIVÄÄ myöhässä, josta syystä korvaus on vain 40%, mutta hän kuitenkin lupasi että tämän puhelun ansiosta saisin 50% korvausta. EI TODELLAKAAN NAURATA ja taisi todellakin olla viimeinen Mazda minkä tulen ikinä hankkimaan! Huvittavinta on se että kysyin puhkiruostumattomuustakuusta ja se olisi voimassa, jos olisi puhkiruostunut! Silloin takuu korvaisi!

        Täytyy vielä kysyä kuluttaja-asiamiehen kantaa asiaan, mutta en periaatteestakaan maksa mitään, ruostukoot puhki sitten..

        Olen kuitenkin ollut melko merkkiuskollinen Mazdalle, kun on ollut kaksi 626:sta, RX-8 ja nyt jo toinen MPS kutonen kierroksessa, mutta enpähän ainakaan vaihda uudempikoppaiseen MPS3:seen niinkuin oli tarkoitus.. täytyy etsiä joku laadukkaampi merkki ilmeisesti, jolla takuut pelaa.


      • Meksu ykkönen
        ruostuu kirjoitti:

        Menin näyttämään viime maanantaina autoani (Lokakuussa 2006 rekisteröity MPS6) Metro-autoon, se kuvattiin ja korintarkastuslomakkeessa todettiin maalivikaa/ruostetta oven saumassa. Korvauslähete maahantuojalle ja vastaus tuli nyt perjantaina: 40% korvataan (ovi vaihtoon, maalaus, asennus ja kustannusarvio noin 1500 euroa) ajattelin, että mitä v"ttua, pitäisihän siinä olla koritakuu!

        Soitin Inchcapen (maahantuojan) huoltopäällikölle ja hän sanoi, että koritarkastusta ei ole tehty ajoissa, kun täytyy tehdä vuoden välein ja siinä syy vain 40% korvaukseen, mutta onhan se parempi kuin ei mitään! Eipä paljon naurattanut ja pyysin vielä jonkun korkeampi arvoisen johtajan numeroa ja sainkin sellaisen Jälkimarkkinointijohtajalle..

        Kun sain hänet langanpäähän, sain tietooni että koritarkastuksissa on 1 vuoden ja 3 kuukauden liukuva aika, jonka sisällä se pitää suorittaa.. joten edellinen omistaja on vienyt auton huoltoon kaikki 12 PÄIVÄÄ myöhässä, josta syystä korvaus on vain 40%, mutta hän kuitenkin lupasi että tämän puhelun ansiosta saisin 50% korvausta. EI TODELLAKAAN NAURATA ja taisi todellakin olla viimeinen Mazda minkä tulen ikinä hankkimaan! Huvittavinta on se että kysyin puhkiruostumattomuustakuusta ja se olisi voimassa, jos olisi puhkiruostunut! Silloin takuu korvaisi!

        Täytyy vielä kysyä kuluttaja-asiamiehen kantaa asiaan, mutta en periaatteestakaan maksa mitään, ruostukoot puhki sitten..

        Olen kuitenkin ollut melko merkkiuskollinen Mazdalle, kun on ollut kaksi 626:sta, RX-8 ja nyt jo toinen MPS kutonen kierroksessa, mutta enpähän ainakaan vaihda uudempikoppaiseen MPS3:seen niinkuin oli tarkoitus.. täytyy etsiä joku laadukkaampi merkki ilmeisesti, jolla takuut pelaa.

        Uskomatonta pelleilyä maahantuojalla. Ihan kuin se ruostuminen pysähtyisi siihen, että se säännöllisesti tarkastetaan.

        Itsellä on kohta yhdeksän vuotta vanha ranskalainen, mitään ruosteenestokäsitteltyitä ei ole tehty ja pesty/vahattu harvoin. Auto ollut todella luotettava ja pieniruokainen ja ruosteeton. Edes kiveniskemät eivät ole alkaneet ruostua monen vuoden jälkeenkään.

        Ruoste on vittumaisin vaiva mikä autossa voi olla ja täällä hämmästellään jos kolme vuotiaassa autossa ei ole ruostetta. Ottakaa nyt äkkiä Guinnessin ennätyksiin yhteyttä, kai se japsiautolla on jo maininnan arvoinen suoritus.

        Ja itsellä ollut yksi Honda ja kaksi Nissania joten japsipellin olemus on tuttua.


      • ,.,.,.,.
        Meksu ykkönen kirjoitti:

        Uskomatonta pelleilyä maahantuojalla. Ihan kuin se ruostuminen pysähtyisi siihen, että se säännöllisesti tarkastetaan.

        Itsellä on kohta yhdeksän vuotta vanha ranskalainen, mitään ruosteenestokäsitteltyitä ei ole tehty ja pesty/vahattu harvoin. Auto ollut todella luotettava ja pieniruokainen ja ruosteeton. Edes kiveniskemät eivät ole alkaneet ruostua monen vuoden jälkeenkään.

        Ruoste on vittumaisin vaiva mikä autossa voi olla ja täällä hämmästellään jos kolme vuotiaassa autossa ei ole ruostetta. Ottakaa nyt äkkiä Guinnessin ennätyksiin yhteyttä, kai se japsiautolla on jo maininnan arvoinen suoritus.

        Ja itsellä ollut yksi Honda ja kaksi Nissania joten japsipellin olemus on tuttua.

        -07 farkku joka suojattiin uutena Tectylin täydellisellä long life-ohjelmalla. Kaikki ovet, luukut, tietysti kaikki kotelot, alusta ja lokarit pariin kertaan suihkuteltiin.
        Nyt 3:n vuoden päästä ei ainakaan vielä mitään merkkejä ruosteesta missään.
        Talvella ajoivat peräluukun ruttuun ja siinä ei näkynyt sisällä muuta kuin tumma suoja-aine, kun näin sen riisutun luukun pajalla. Tietysti vak. yhtiön piikkiin suojautin sen uudenkin takaluukun.
        Kestovahautan auton vuosittain ja se kestää hyvin sen reilun vuoden se hyvä kiiltävä pinta.


      • Ei ruostetta
        ,.,.,.,. kirjoitti:

        -07 farkku joka suojattiin uutena Tectylin täydellisellä long life-ohjelmalla. Kaikki ovet, luukut, tietysti kaikki kotelot, alusta ja lokarit pariin kertaan suihkuteltiin.
        Nyt 3:n vuoden päästä ei ainakaan vielä mitään merkkejä ruosteesta missään.
        Talvella ajoivat peräluukun ruttuun ja siinä ei näkynyt sisällä muuta kuin tumma suoja-aine, kun näin sen riisutun luukun pajalla. Tietysti vak. yhtiön piikkiin suojautin sen uudenkin takaluukun.
        Kestovahautan auton vuosittain ja se kestää hyvin sen reilun vuoden se hyvä kiiltävä pinta.

        Tuota samaa olen toitottanut muutaman vuoden.
        Suojautan uutena,vahautan myös ja käytän tarkastuksissa
        annettujen ohjeitten mukaisesti. Pidän matukkaa n.5-vuotta.


      • äääääliö
        Ei ruostetta kirjoitti:

        Tuota samaa olen toitottanut muutaman vuoden.
        Suojautan uutena,vahautan myös ja käytän tarkastuksissa
        annettujen ohjeitten mukaisesti. Pidän matukkaa n.5-vuotta.

        helvetin järkeä on tuhlata rahaa suojauksiin ja vahautuksiin jos vaihdat jo viiden vuoden välein. Pesu ja käsin vahaus mökillä pienissä kaljoissa pari kertaa kesässä riittää. se on vain peltilehmä, pari pientä ruostekukkaa paskasessa helmassa ei edes näy.


        ps. runkkautatko myös?


      • ---------------
        ruostuu kirjoitti:

        Menin näyttämään viime maanantaina autoani (Lokakuussa 2006 rekisteröity MPS6) Metro-autoon, se kuvattiin ja korintarkastuslomakkeessa todettiin maalivikaa/ruostetta oven saumassa. Korvauslähete maahantuojalle ja vastaus tuli nyt perjantaina: 40% korvataan (ovi vaihtoon, maalaus, asennus ja kustannusarvio noin 1500 euroa) ajattelin, että mitä v"ttua, pitäisihän siinä olla koritakuu!

        Soitin Inchcapen (maahantuojan) huoltopäällikölle ja hän sanoi, että koritarkastusta ei ole tehty ajoissa, kun täytyy tehdä vuoden välein ja siinä syy vain 40% korvaukseen, mutta onhan se parempi kuin ei mitään! Eipä paljon naurattanut ja pyysin vielä jonkun korkeampi arvoisen johtajan numeroa ja sainkin sellaisen Jälkimarkkinointijohtajalle..

        Kun sain hänet langanpäähän, sain tietooni että koritarkastuksissa on 1 vuoden ja 3 kuukauden liukuva aika, jonka sisällä se pitää suorittaa.. joten edellinen omistaja on vienyt auton huoltoon kaikki 12 PÄIVÄÄ myöhässä, josta syystä korvaus on vain 40%, mutta hän kuitenkin lupasi että tämän puhelun ansiosta saisin 50% korvausta. EI TODELLAKAAN NAURATA ja taisi todellakin olla viimeinen Mazda minkä tulen ikinä hankkimaan! Huvittavinta on se että kysyin puhkiruostumattomuustakuusta ja se olisi voimassa, jos olisi puhkiruostunut! Silloin takuu korvaisi!

        Täytyy vielä kysyä kuluttaja-asiamiehen kantaa asiaan, mutta en periaatteestakaan maksa mitään, ruostukoot puhki sitten..

        Olen kuitenkin ollut melko merkkiuskollinen Mazdalle, kun on ollut kaksi 626:sta, RX-8 ja nyt jo toinen MPS kutonen kierroksessa, mutta enpähän ainakaan vaihda uudempikoppaiseen MPS3:seen niinkuin oli tarkoitus.. täytyy etsiä joku laadukkaampi merkki ilmeisesti, jolla takuut pelaa.

        Vastaava tapaus tuolla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9095887


      • vuodessa
        äääääliö kirjoitti:

        helvetin järkeä on tuhlata rahaa suojauksiin ja vahautuksiin jos vaihdat jo viiden vuoden välein. Pesu ja käsin vahaus mökillä pienissä kaljoissa pari kertaa kesässä riittää. se on vain peltilehmä, pari pientä ruostekukkaa paskasessa helmassa ei edes näy.


        ps. runkkautatko myös?

        matukka saattaa lahota niin pahasti, että siitä ei saa vaihdossa paskaakaan. Eli pienellä vaivalla saat sitten paremman hyvityshinnan, kun vaihdat.


      • kaskaadi
        äääääliö kirjoitti:

        helvetin järkeä on tuhlata rahaa suojauksiin ja vahautuksiin jos vaihdat jo viiden vuoden välein. Pesu ja käsin vahaus mökillä pienissä kaljoissa pari kertaa kesässä riittää. se on vain peltilehmä, pari pientä ruostekukkaa paskasessa helmassa ei edes näy.


        ps. runkkautatko myös?

        Kerrankin asiaa !
        Jos auto pysyy kasassa vain jatkuvalla suojauksella ja vahauksella niin ei ole ainakaan minun merkki.
        Itse käytän energiani ihan muuhun kuin auton hoonaukseen.
        Ja kaiken lisäksi, jos ovien saumauksessa on vikaa, niin ei kai siihen mitkään vahaukset auta. Vai vahataanko ovet myös sisäpuolelta, enpä tiedä ?

        Sitten kun näiden vahamiesten mazdasta alkaa maali kupruilla, niin voi sitten mietiskellä oliko satsaus kannattanut.

        ps. siis maalattiin se minunkin mazda


      • 2. Uusi Mazda 6
        kaskaadi kirjoitti:

        Kerrankin asiaa !
        Jos auto pysyy kasassa vain jatkuvalla suojauksella ja vahauksella niin ei ole ainakaan minun merkki.
        Itse käytän energiani ihan muuhun kuin auton hoonaukseen.
        Ja kaiken lisäksi, jos ovien saumauksessa on vikaa, niin ei kai siihen mitkään vahaukset auta. Vai vahataanko ovet myös sisäpuolelta, enpä tiedä ?

        Sitten kun näiden vahamiesten mazdasta alkaa maali kupruilla, niin voi sitten mietiskellä oliko satsaus kannattanut.

        ps. siis maalattiin se minunkin mazda

        Suojaus Briliant jo ennen luovuttamista,sekä kunnolliset lokarit taakse.
        Harjaton pesu kerran kuussa. Siinä "lääkkeet". Muuten en autoon koske
        pitkällä kepilläkään.


      • SUOJATKAA!!!!
        vuodessa kirjoitti:

        matukka saattaa lahota niin pahasti, että siitä ei saa vaihdossa paskaakaan. Eli pienellä vaivalla saat sitten paremman hyvityshinnan, kun vaihdat.

        5 vuoden jälkeen matukka siirtyy tytölleni,joka ajelee sillä vielä toiset 5 vuotta.

        Ei kukki tippaakaan. Minne tulen näyttämään ??


      • se-
        2. Uusi Mazda 6 kirjoitti:

        Suojaus Briliant jo ennen luovuttamista,sekä kunnolliset lokarit taakse.
        Harjaton pesu kerran kuussa. Siinä "lääkkeet". Muuten en autoon koske
        pitkällä kepilläkään.

        hirveä kustannus ole, jos uuden auton suojauttaa. Taitaa tonnin pintaan olla tuo suojaus brilliant? Talvella tietysti on hyvä pestä useammin, kuin kerran kuussa. Vahaus vähintään 2 kertaa vuodessa. Asiantuntijat ovat sitä mieltä, että kaikki uudet autot olisi hyvä suojauttaa heti uutena. Siis muutkin, kuin autosuojaamo yrittäjät :)


      • hellin matukkaa
        se- kirjoitti:

        hirveä kustannus ole, jos uuden auton suojauttaa. Taitaa tonnin pintaan olla tuo suojaus brilliant? Talvella tietysti on hyvä pestä useammin, kuin kerran kuussa. Vahaus vähintään 2 kertaa vuodessa. Asiantuntijat ovat sitä mieltä, että kaikki uudet autot olisi hyvä suojauttaa heti uutena. Siis muutkin, kuin autosuojaamo yrittäjät :)

        Ja samalla voi hieman lisätä äänieristystä.Pesusta :brilliant liike pesee ja kuivaa,siellä käytän talvella pari kertaa,kunnon pesussa.Sain jopa pesukupongin suojauksen kylkiäisenä.


      • Aito Japsi
        hellin matukkaa kirjoitti:

        Ja samalla voi hieman lisätä äänieristystä.Pesusta :brilliant liike pesee ja kuivaa,siellä käytän talvella pari kertaa,kunnon pesussa.Sain jopa pesukupongin suojauksen kylkiäisenä.

        Noin juuri saadaan auto säilymään.


      • maali rullalla
        SUOJATKAA!!!! kirjoitti:

        5 vuoden jälkeen matukka siirtyy tytölleni,joka ajelee sillä vielä toiset 5 vuotta.

        Ei kukki tippaakaan. Minne tulen näyttämään ??

        Haloo,

        kun ovien sisäpinnan sauma-aineen ympäriltä maali irtoilee,
        niin ei siinä auta massa eikä vahaus. Tämä on sauma-aine ongelma.
        Näin se vaan on !!

        ps. kun täällä niin hehkutat, niin muista kuitenkin kurkata sauma-aineen ympäristö
        myös ovien alareunasta (ettei tule itku hetken ilosta....)

        Onnea kuitenkin, ehkä sinun kutonen ei ruostukaan.


    • äm6

      M6 2006, ajettu 80 tonnia, ruostesuojattu uutena.

      Kerran pari vuodessa vahattu ja muutenkin pesty, siinä missä muidenkin autot.

      Niin vaan ovien helmat kukkii, tai paremminkin kuplivat vielä. Jokatapauksessa ovien sauma aineet ovat irronneet ja kosteus tehnyt tehtävänsä, eli ruostuvat ja remonttiin menee. Takuun piikkiin kyllä ilman ongelmia.

    • Ei taas ...

      Kokemuksesta voin sanoa että ei kestä.
      Minun Mazda 6:sta irtoaa maali ovesta.
      Sama ovi on maalattu jo kaksi kertaa aikaisemmin.

    • Mazda 6 2008 ruostuu

      Mazda 6 2008 Ruostuu..mulla juuri käytettynä ostettu maksalaatikko uusi korimalli ja prkl ruostetta on tässäkin. Viikko sitten ostin auton ja myyjä (autoliikkeessä) kehui ettei ruostetta ole. No tästä vajaa viikko pesin ja vahasin auton niin kas kummaa konepellissä ja katossa maali kupruilee monesta paikkaa. Olisko kivi osunut ensin näihin kohtiin ja siitä sitten alkanut ruostumaan?? Auto käyttöön otettu 6/2008 saa nähdä meneekö mihinkään takuuseen??

    • Tuusulas korjattiin

      Mulle selvisi v.2005 että omani Inchcape vei "takuukorjaukseen" ruosteiden osalta (lokareiden kaaret plus ovireunat) uutena ostamani 2003 Matukka kuutosen. Malli oli 2,3 GT ja väri keltainen josta olen kuullut että ruostuu pahiten, eli siis itse keltainen väri sisältäisi metalleja ja antaisi ruosteelle lisävoimaa?

      Noh, siis autoni kärrättiinkin Tuusulaan Sulantielle nyrkkipajamaiseen tarhaan jossa se seisoi ovet irrrotettuna rankana monien muiden kutosmatukoiden seassa! En olisi uskonut, ellei työkaverini olisi käynyt Sulantiellä muilla asioilla ja huomannut autoni. Marssin nyrkkipajaan ja nuhjuinen jannu totesi että merkkiliike teettää heillä alihankintana näitä ruostekorjaus ja maalaushommia. Onneksi oli kesähelteet päällä, muuten auto olisi kastunut sisältä, vain jätesäkeillä oli teippailtu oviaukot umpeen. Soitin heti myös Inchcapelle mutta pukujannu sanoi että korjaus tehdään asianmukaisesti.

      Matukka alkoi sitten ruostua ja puklata uudelleen reilun vuoden päästä rempasta ja muuta keinoa en nähnyt kuin pistää vahinko kiertoon eli vaihtoon.

      Jos takuukorjauksen paikka ja taso ovat olleet kaikkialla tämmösiä, niin kurjasti käy merkin maineen.

      • juu totta

        Olen myös nähnyt ko paikan. Muistaakseni on siinä Mastan huollon lähellä.
        Siellä oli "kanahäkki" pihalla täynnä entisiä ovia


    • vm.2007

      Oma on vm.-07. Massattiin 2kk ikäsenä Tecteyl-ohjelmalla. Takasisälokarit vaihdettiin pesusienistä samalla lokarilaineen muovikaariksi. Kustannus 100 ekee lokaripari ja massaus 400e. Ei ruostetta tippaakaan. Oli hyvä liike, laittoi massaa säästämättä. Ny tarttis pistää tectyl kakkosmassaus on vuoden verran perässä.

    • k0upp3

      mites muilla nää uuskoriset kutoset 08-> onko ruoste havaintoja?

    • Ar-ponen

      Sinulle Kpoop 3

      Ei ole ruostetta ainakaan mun autossa 2010 marraskuussa otettu käyttöön ja suojautettu ja laitettu briliantti sekä penkiin lianesto.

      • Kyllä kestää

        No hyvin on kestänyt. Jo reilu puoli vuotta vanha auto.


    • JJ

      Terve, mulla on kaks 2003 mallin Renault Clioa. Ei tehty ylimääräisiä suojauksia.

      Ei ruostetta, toisessa autossa tankin luukun alla alkavaa kuplimista. Joissain pistehitseissä sinkki alkanut irrota.

      EI paha. ;)

      • Tyhmä

        Vuoden vanha Mazda 6 ruostuu käsiin. Ostettu 2013 menossa huoltoon ensiviikolla. Helvetti ei ikinä enää Mazdaa! Ostan Opelin se ei ruostu perk!


    • otsonipommi

      Kohta läpiruostunut , takalokarit 2005 malli M6 , vien sen sitten mainosautoksi
      kaupan ulkopuolelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      267
      2265
    2. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      96
      1899
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1413
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      70
      1120
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      14
      1078
    6. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      39
      991
    7. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      971
    8. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      958
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      932
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      905
    Aihe