Luterilaiset kastoivat

kissan!

Luterilaiset raamatunselittäjät kastoivatKorneliuksen perhekunnan Crubus-nimisen kissan.!

Raamattu ei suoranaisesti kerro, ettäKorneliuksen perhekunnalla olisi ollut kissaa, mutta koska raamattu ei sitä kielläkään ja koska luterilaiset kuitenkin ovat saaneet raamatun ulkopuolisen ilmoituksen Korneliuksen perheen vauvasta, 1 kk ikäisestä Lyyrasta, niin kyllä toki yksi kissakin perheestä löytyy.

Raamattu ei kerro, eikä opeta, että vauvoja ja kissoja olisi kastettu, mutta kyllä toki luterilaisen raamatun ulkopuolisen ilmoituksen tiedon kautta tämäkin on täysin mahdollista. Käskettiinhän kaikki kansat tehdä kastamalla uskoviksi ja voimme olla varmoja, että kaikilla kansoilla oli kissojakin. Jos ei ollut, mikään ei kuitenkaan voi estää luterilasia lisäämästä jotakin uutta raamattuun.

16

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki ihmiset

Keitä KANSAAN katsottiin kuuluviksi. Jeesus käski kastaa kaikki kansat eli kaikki KANSAT. KANSAAN kuuluu eri ikäisiä IHMISIÄ, vauvasta vaariin saakka.

"Kootkaa KANSA, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT (=obeksti) minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

-------------
      Raamatun ajan perheissä oli paljon eri ikäisiä lapsia, koska siihen aikaan ei käytetty mitään ehkäisyä, kuten nykyisin uudestikastajat tekevät eläissään lihan himoissa tyydyttäen lihan himojaan.

• kastekäsky

Kaikki kansat on kastamisen OBJEKTI.
        Kastaminen opetus ovat keinot/metodit.
        Kastekäsky annettiin aikuisille miehille, Jeesuksen kuoleman jälkeen.

"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT (=objekti) minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• kissojenystävä

Ei raamatussa tehty mitään erotusta kissoja varten.

Kyllä kaikkien kansojen keskuudessa oli kissoja. Raamatun ajan perheissä oli myös kissoja.

On ihan yhtä hyvät syyt ja perusteet kastaa kissoja kuin on kastaa vauvojakin. Kasteenarmoliitto, jota ei ole mainittu raamatussa, se kuitenkin kuuluu kaikille, sekä vauvoille että kissoille, kirkomme opetuksen mukaisesti.

• Alpo Ahola
        kissojenystävä kirjoitti:

Kyllä kaikkien kansojen keskuudessa oli kissoja. Raamatun ajan perheissä oli myös kissoja.

On ihan yhtä hyvät syyt ja perusteet kastaa kissoja kuin on kastaa vauvojakin. Kasteenarmoliitto, jota ei ole mainittu raamatussa, se kuitenkin kuuluu kaikille, sekä vauvoille että kissoille, kirkomme opetuksen mukaisesti.

Koska väittämäsi on vahva, niin sen varmistamiseksi on paras paljastaa tietolähde, johon väittämä kissan kastamisesta perustuu. Jos siis on olemassa vahvempi tietolähde kuin nimimerkki "kissojenystävä" ja viestiketjun alkajan "kissan!", niin voisitteko tuoda julki tiedon lähteen ja niin perustella väittämän tieteellinen arvo. No viesti ainakin näyttää pilkanteolta, sillä siinä on voimakas rinnastus lapsen ja kissan väkillä. Sellaista rinnastusta ei ainakaan raamattu tunne, sillä Jumala loi erityisesti ihmisen eläväksi sieluksi ja antoi ihmiselle tehtävän viljellä ja varjella luomakuntaa. Ihminen sai myös ohjeen, ettei HYVÄN JA PAHANTIEDON PUUSTA TULE SYÖDÄ ja jos syö, niin sinä päivänä tapahtuu kuolemalla kuoleminen - ero Jumalasta.

Väittämä:
        "Luterilaiset raamatunselittäjät kastoivatKorneliuksen perhekunnan Crubus-nimisen kissan.!"
        Jos on noin vahva väittämä, niin miksi sitten mainitaan seuraava peruutus:
        "Raamattu ei kerro, eikä opeta, että vauvoja ja kissoja olisi kastettu, mutta kyllä toki luterilaisen raamatun ulkopuolisen ilmoituksen tiedon kautta tämäkin on täysin mahdollista."

Herää kysymys, että onkohan taas jostain "teinien teologiasta" kysymys!

• uskovainen,

2. Piet. 2:12
        "Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa"

• kissojenystävä
        Alpo Ahola kirjoitti:

Koska väittämäsi on vahva, niin sen varmistamiseksi on paras paljastaa tietolähde, johon väittämä kissan kastamisesta perustuu. Jos siis on olemassa vahvempi tietolähde kuin nimimerkki "kissojenystävä" ja viestiketjun alkajan "kissan!", niin voisitteko tuoda julki tiedon lähteen ja niin perustella väittämän tieteellinen arvo. No viesti ainakin näyttää pilkanteolta, sillä siinä on voimakas rinnastus lapsen ja kissan väkillä. Sellaista rinnastusta ei ainakaan raamattu tunne, sillä Jumala loi erityisesti ihmisen eläväksi sieluksi ja antoi ihmiselle tehtävän viljellä ja varjella luomakuntaa. Ihminen sai myös ohjeen, ettei HYVÄN JA PAHANTIEDON PUUSTA TULE SYÖDÄ ja jos syö, niin sinä päivänä tapahtuu kuolemalla kuoleminen - ero Jumalasta.

Väittämä:
        "Luterilaiset raamatunselittäjät kastoivatKorneliuksen perhekunnan Crubus-nimisen kissan.!"
        Jos on noin vahva väittämä, niin miksi sitten mainitaan seuraava peruutus:
        "Raamattu ei kerro, eikä opeta, että vauvoja ja kissoja olisi kastettu, mutta kyllä toki luterilaisen raamatun ulkopuolisen ilmoituksen tiedon kautta tämäkin on täysin mahdollista."

Herää kysymys, että onkohan taas jostain "teinien teologiasta" kysymys!

Luterilaiset opettavat, että raamatussa mainittujen uskoontulleiden perhekuntien pienet sylilapset kastettiin. Koska raamattu ei kuitenkaan koskaan ole maininnut uskoontulleiden perhekuntien yhteydessä pieniä sylilapsia, eikä edes kissoja, ei meillä ole muuta vaihtoehtoa, kuin lisätä ne jälkikäteen raamattuun. Aivan yhtä pätevällä perusteella voidaan sanoa, että esim. uskoon tulleen Korneliuksen perhekunnan kasteen yhteydessä kastettiin heidän 1 kk ikäisen tyttälöpsen Lyyran lisäksi myös Korneliuksen perhekunnan Crubus-niminen kissa.

Teologia kastetuista kissoista tarvitsee luonnollisesti tuekseen raamattuun jälkikäteen tehdyn lisäyksen, jonka perusteella voidaan selittää että toki luonnollisesti niissäkin perheissä kissoja oli. Viisi kissatonta perhekuntaa olisi ollut sensaatio tuohon aikaan, eikö vain ? Miksi niistä kissoista ja heidän kastamisestaan ei ole mitään mainintaa raamatussa ? Koska tuohon aikaan ei vielä kukaan epäillyt kissojen kastamista, vaan ne kissojen kastamisen vastustajat ilmestyivät vasta myöhäisemmällä ajalla.

Jos te näette olemattomia pieniä sylilapsia raamatun perhekunta kohdissa, teillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin sallia muiden nähdä vastaavissa kohdissa kissojakin.

Jos te koitatte epätoivoisesti väittää, ettei tuohon aikaan ollut kissoja tai ettei niitä ollut joka perheessä, tai ettei ollut kastettavassa iässä olevia kastamattomia kissoja, teillä ei ole mitään todisteita väitteenne tukemiseksi.

Kissat ovat yleisiä eläimiä kaikkien kansojen keskuudessa.

Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.

• kastajaty

Tutki juutalaisuutta, kansaan kuului vain aikuiset!

• kaikki kansat
        kastajaty kirjoitti:

Tutki juutalaisuutta, kansaan kuului vain aikuiset!

Kirjoitat näin: "Tutki juutalaisuutta, kansaan kuului vain aikuiset!"

Kyllä kansaan kuuluivat kaikki ihmiset, vauvasta vaariin asti.

Joel. 2:16
        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Alpo Ahola

Luterilaiset opettavat, että raamatussa mainittujen uskoontulleiden perhekuntien pienet sylilapset kastettiin. Koska raamattu ei kuitenkaan koskaan ole maininnut uskoontulleiden perhekuntien yhteydessä pieniä sylilapsia, eikä edes kissoja, ei meillä ole muuta vaihtoehtoa, kuin lisätä ne jälkikäteen raamattuun. Aivan yhtä pätevällä perusteella voidaan sanoa, että esim. uskoon tulleen Korneliuksen perhekunnan kasteen yhteydessä kastettiin heidän 1 kk ikäisen tyttälöpsen Lyyran lisäksi myös Korneliuksen perhekunnan Crubus-niminen kissa.

Teologia kastetuista kissoista tarvitsee luonnollisesti tuekseen raamattuun jälkikäteen tehdyn lisäyksen, jonka perusteella voidaan selittää että toki luonnollisesti niissäkin perheissä kissoja oli. Viisi kissatonta perhekuntaa olisi ollut sensaatio tuohon aikaan, eikö vain ? Miksi niistä kissoista ja heidän kastamisestaan ei ole mitään mainintaa raamatussa ? Koska tuohon aikaan ei vielä kukaan epäillyt kissojen kastamista, vaan ne kissojen kastamisen vastustajat ilmestyivät vasta myöhäisemmällä ajalla.

Jos te näette olemattomia pieniä sylilapsia raamatun perhekunta kohdissa, teillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin sallia muiden nähdä vastaavissa kohdissa kissojakin.

Jos te koitatte epätoivoisesti väittää, ettei tuohon aikaan ollut kissoja tai ettei niitä ollut joka perheessä, tai ettei ollut kastettavassa iässä olevia kastamattomia kissoja, teillä ei ole mitään todisteita väitteenne tukemiseksi.

Kissat ovat yleisiä eläimiä kaikkien kansojen keskuudessa.

Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.

No siinäpähän sitten olet kissankastaja. Luterilaiset eivät ole kissankastajia. Sinulla ei siis ollut argumentteja väitöstesi tueksi. Ainoastaan omat järkesi ja valheellisen kielesi lausumat. Tuossa Sinunkin, se pyhityskristillisten oma pyhyys näkyy räikeinä valheina ja panetteluna. Ilmeisesti et valheitasi pidä mitenkään syntinä Jumalan edessä. Pyhityskristillisten hurskauteen kuuluu ajatus, ettei ratkaisun tehnyt tee ja lankee syntiin - ei se voi, kun on ratkaisun tehnyt ja parannuksen kasteen ottanut ja kun täyttää kaiken vanhurskauden. Laki pyhityskristillisten mielestä on helppo täyttää ja kun raukat eivät ymmärrä, että laki on hengellinen ja ihminen on turmeltunut. Synti on jo himo, sillä laki sanoo ÄLÄ HIMOITSE.

• kissojenystävä kirjoitti:

Mistähän kissa löytyy Raamatusta?

• kul/ler/vo

eräs luterilainen kastaja perusteli kerran minulla lapsikaste näkemystään ettei raamatu kiellä kastamasta lapsia!
      Kehoitin häntä kertomaan minulle tai heti ottamaan selvää onko lasten terveeminen kielletty raamatussa! Hän ei ole vielä vastannut vaikka vuosia on kulunut...

• Alpo Ahola

terveeminen? Tarkoitatko tevaaminen?

Raamattu tuntee monia kidutustuomioita, joilla uskovat tapettiin. Kuka ristiinnaulittiin, kuka halki sahattiin, kuka syöstiin jyrkänteeltä alas, kuka heitettiin kaivoon, kuka tervapadassa keitettiin, kuka hirtettiin jne. Tutki Raamattua niin tiedät!

Raamattu käskee kastamaan kaikki kansat, luodut ja luonnollisesti niillä tarkoitetaan ihmisiä. Maailmaihmiset toki kastavat laivojaan jne, mutta se ei ole mitenkään kuuluvaa lähetyskäskyyn. Lähetyskäskyyn kuuluu ihmisten kastaminen ja opettaminen ja siten tehdään Jeesukselle opetuslapsia Jeesuksen käskyn mukaan ja Jeesukseen uskovat kastetut pelastuvat. Pelastukseen näet Jeesus sanoi kuuluvaksi sekä uskon, että kasteen. Monetkaan pyhityskristityt eivät tunne Jeesuksen asettamaa kastetta, vaan ainoastaan jo apostolisena aikana voimasta pois jääneen Johanneksen parannuksen kasteen (Apollos ja noin 12 miestä). Kaste on kastetta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen ja kaste on uudestisyntymisen peso. Joten nälväilysi saanee jäädä omaan pakanuuteesi, mutta nouse ylös ja tee parannus.

• Anonyymi

Onko joulupukin poro kastettu, se kuuluu perhekuntiin kautta koko luterilaisen maan tonttuineen päivineen joista ei ole pulaa.

• Anonyymi

Eikö sinun pitänyt olla joukulomalla?

Poro ei kuulu perhekuntaan

• Anonyymi

Niin, tästä tapauksestahan on saanut alkunsa puhe kissanristiäisistä. Kun Herramme käski menemään kaikkeen maailmaan ja saarnaamaan evankeliumia KAIKILLE LUODUILLE, niin toki saarnaamiseen kastekin liittyy. Tässä tapauksessa kissakin autuutettiin taivahan riemuun.

• Anonyymi

Kuurlnauu..skis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe