Miten vältät peräänajon

syitä on monta...

Kääntyessäsi nopeakulkuiselta tieltä vasemmalle hiljennä nopeutta ajoissa niin että takanatulija joutuu myös hiljentämään nopeutta (siellä on 100 varmasti joku roikkumassa puskurissa. Ei ole mitään järkeä että sinä hiljennät ja takanatulija ei. Laita vilkku ajoissa ja jos joudut pysähtymään keskiviivalle, niin älä ihmeessä käännä renkaita 45 asteen kulmaan vaan anna ne olla suorassa. Yleisin syy peräänajoihin on nopea hidastaminen ja vilkku laitetaan sitten jos muilta puuhilta keretään. (Lähes) aina laitetaan vilkku päälle ennen kuin ruvetaan jarruttamaan ja sitä harvoin näkee edes kaupungissa.

10

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaarallisia kuskija

      2 suurinta syytä, näihin peräänajoihin.
      Vilkku tosiaan pitää laittaa ennen jarruttamista, liian vaikeeta suurimmalleosalle.
      Ryhmittyminen keskiviivan viereen, liian vaikeeta 99%:lle, ryhmitytään sille linjalle missä muutenkin ajetaan.
      Muutemkin vaarallinen tapa 99%:lla oijotaan mutkissa, talvella vielä tapa lisääntyy.
      Seuratkaa miten viivoitus on kulunut keskukohdalla mutkissa.
      Vauhti ei niinkään ole pahasta, nämä edellämainitut asiat aiheuttavat suuren osan kolareista.

      • Ja kaikki nämä voidaan välttyä riittävällä turvavälillä olkoon millainen törppö edessä tahansa! Joten se siitä keskustelusta. Syy on peräänajajan :D Milläs todistat.


      • segseg
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja kaikki nämä voidaan välttyä riittävällä turvavälillä olkoon millainen törppö edessä tahansa! Joten se siitä keskustelusta. Syy on peräänajajan :D Milläs todistat.

        Peräänajajan syyhän se on, tuli kokeiltua, liinat kiinni ja rysähti, eipä siinä ollut juuta eikä jaata sanottavaa kenen vakuutus maksaa.


      • fakta homma
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja kaikki nämä voidaan välttyä riittävällä turvavälillä olkoon millainen törppö edessä tahansa! Joten se siitä keskustelusta. Syy on peräänajajan :D Milläs todistat.

        Riittävä turvaväli ja oikea tilannenopeus joka ei koskaan ylitä suurinta sallittua nopeutta. Siinä ne tärkeimmät seikat.


      • nhgbn
        fakta homma kirjoitti:

        Riittävä turvaväli ja oikea tilannenopeus joka ei koskaan ylitä suurinta sallittua nopeutta. Siinä ne tärkeimmät seikat.

        Ei auta turvaväli. Se tapahtuu siten että takana tuleva auto on niin kaukana ettei se näe vilkkuja eikä jarruvaloja esim. mutkan tai nyppylän takia, ja kun tullaan mutkan/nyppylän takaa auto seisookin jo paikallaan ja odottaa vastaantulevien takia kääntymistilaisuutta. Kun takaa tuleva tajuaa tilanteen, voikin olla jo myöhäistä tehdä mitään ja eikun suoraan toisen perään.


      • nhgbn kirjoitti:

        Ei auta turvaväli. Se tapahtuu siten että takana tuleva auto on niin kaukana ettei se näe vilkkuja eikä jarruvaloja esim. mutkan tai nyppylän takia, ja kun tullaan mutkan/nyppylän takaa auto seisookin jo paikallaan ja odottaa vastaantulevien takia kääntymistilaisuutta. Kun takaa tuleva tajuaa tilanteen, voikin olla jo myöhäistä tehdä mitään ja eikun suoraan toisen perään.

        "mutkan tai nyppylän takia"
        -Silloin korjaat tilannenopeuden kuntoon, jotta voit vaikka pysähtyä nyppylän päälle jos sen takana on jotain yllättävää. Liian suurella tilannenopeudella myös peräänajajan vika.


      • Kuka muu
        acid_rain kirjoitti:

        "mutkan tai nyppylän takia"
        -Silloin korjaat tilannenopeuden kuntoon, jotta voit vaikka pysähtyä nyppylän päälle jos sen takana on jotain yllättävää. Liian suurella tilannenopeudella myös peräänajajan vika.

        Kuka muu vastaa tilannenopeudesta kuin ko. auton kuljettaja?


      • U. Autonen
        nhgbn kirjoitti:

        Ei auta turvaväli. Se tapahtuu siten että takana tuleva auto on niin kaukana ettei se näe vilkkuja eikä jarruvaloja esim. mutkan tai nyppylän takia, ja kun tullaan mutkan/nyppylän takaa auto seisookin jo paikallaan ja odottaa vastaantulevien takia kääntymistilaisuutta. Kun takaa tuleva tajuaa tilanteen, voikin olla jo myöhäistä tehdä mitään ja eikun suoraan toisen perään.

        Muista, että ajajan on aina kyettävä pysäyttämään ajoneuvo tien näkyvällä osalla. Aina. Ilman poikkeusta. Aika yksinkertaista, eikö totta. Jos tästä pitää huolen, ei koskaan aja kenenkään päälle. Kokonaan eri asia on sivulta tai ylhäältä yllättäin eteen tulevat.


      • en ymmärrä
        segseg kirjoitti:

        Peräänajajan syyhän se on, tuli kokeiltua, liinat kiinni ja rysähti, eipä siinä ollut juuta eikä jaata sanottavaa kenen vakuutus maksaa.

        > Peräänajajan syyhän se on, tuli kokeiltua, liinat kiinni ja rysähti

        Siis, mitä kokeilit?? Ja miksi??

        Aiheutitko tahallasi onnettomuuden, jossa vaaransit oman ja muiden terveyden? Olisit itsekin voinut saada loppuiäksi niska- tai päävamman. Perässäsi ollut kuski olisi voinut väistää ja ajaa ehkä muiden päälle, kuten lapset. Olisitko ollut tyytyväinen, kun aiheutit kuoleman tai vammautumisen? Ajatteletko sinä oikeasti?


      • Oikeuden päätös
        segseg kirjoitti:

        Peräänajajan syyhän se on, tuli kokeiltua, liinat kiinni ja rysähti, eipä siinä ollut juuta eikä jaata sanottavaa kenen vakuutus maksaa.

        Jos jarrutat äkkiarvaamatta ilman syytä ja siitä aiheutuu peräänajo, niin maksaja olet sinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe