nainen on peto

aitomies on

Nuorena miesnä käsitys naisista oli herttainen ja kiltti,silloin mies oli se sepesusi joka turmelee tai yrittää olla turmelematta siveää ja puhdasta naista piloille,näin nuorena naisista ajattelin ja uskon että samassa käsityksessä ovat elämänsä ensiaskeleita ottavat useat muutkin miehet.

Mitä enemmän naisia on elämänsä varrella oppinut tuntemaan ja heistä juttuja kuulemaan on kaikki käsitykseni kääntyneet päälaelleen.
Kyllä se nainen on se paha,juonekas,julma ja itsekäs olento parisuhteessa.
Naiselle on niin helppoa,esittäessään martyyriä hän saa ilman muuta kaikkien sympatiat,tai vaihtaessaan parisuhdetta hän saa silloinkin tukea koska jotain vikaahan se miehessä on pakko olla ollut.
Mikäli mies jätetään,häneltä viedään koko omaisuus,ja hänelle valehdellaan ja käytetään hyväksi kaikin keinoin ,ei naista silloinkaan tuomita,mies saa korkeintaan säälivän katseen ja surkimuksen leiman.

Usein puhutaan tasavertaisuudesta,sitähän naiset hakevat,mutta kumminkin tietyissä asioissa onkin taas hyvästä säilyttää naiselle kuuluvat etuisuudet,eli kuoria aina ne parhaat asiat itselleen.

En ole naisten vihaaja,minä rakastan naisia,mutta tämä varoituksen sana on nuorten miesten hyvä ottaa huomioon koska ei se nainen ole mikään särkyvä posliini esine vaan paljon miehiäkin häikäilemättömämpi olento joka toimii aina omien etujensa ja halujensa mukaisesti.

Olen ainoastaan pari kertaa tapaillut(joskin vain lyhyen ajan jakson) kahta naista,jotka olivat herttaisia kuten uskomus naisista kuuluu,ja heidän seurassaan kyllä oleskelu oli kivaa ja mutkatonta.

Tämän tulevat naiset teilaamaan aivan varmasti,ja saan sovinistin sian leiman,mutta niinhän se on kun suoraan asiat sanoo.
Tällä en tietenkään halua kaikkia naisia leimata,vaan sen että ajat ovat muuttuneet suotuisaksi nimenomaan naisille ,ja sitä valtikkaansa he myös osaavat käyttää hyväskoisten miesparkojen pään menoksi.
Kovuus naisten asenteissa ei ole mitenkään seksikästä tai ihailtavaa,näin miehen säkökulmasta,kyllä aito ja rehellinen nainen vie aina voiton.
Nainen jolla oli useita seksi kumppaneita,tai salarakkaita nimettiin ennen joksikin aivan muuksi kuin tänä päivänä,nyttemmin tytöt ihannoivat juuri sellaista roolimallia.

238

10497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maanantai.

      "Nuorena miesnä käsitys naisista oli herttainen ja kiltti,silloin mies oli se sepesusi joka turmelee tai yrittää olla turmelematta siveää ja puhdasta naista piloille,näin nuorena naisista ajattelin ja uskon että samassa käsityksessä ovat elämänsä ensiaskeleita ottavat useat muutkin miehet."

      Niinpä, olet mennyt uskomaan yhteiskunnan opettamiin valheisiin. Nainen on ihminen siinä missä mieskin. Ei mikään puhdasta valoa hohtava hyvyyden ilmentymä.

      Ja turhaan siinä paasaat että naiset ne on niin kamalia. Jos et nimittäin ole miesten kanssa ollut parisuhteessa, et tiedä millaisia he ovat tuolla saralla.

      Mua niin vituttaa tää ikuinen valitus että naiset on sitä ja miehet tätä. Ihmiset on erilaisia, ei naisia tai miehiä voi laittaa yhteen laatikkoon. Ihmiset yleisesti ottaen on valitettavan usein aika helvetin itsekkäitä ja ahneita ja typeriä. Ihan sama onko miehiä vai naisia. Ja kyllä niitä kunnollisia yksilöitä löytyy molemmista. Onneksi.

      • Jooo, onhan tuo vähän sellainen yleistyksen omainen, mutta on siinä totuutta, Nuorille miehille tartuu jotenkin sellainen käsitys että naiset on melkein jumalattaria, ja aina oikeassa tekemässä viisaita päätksiä, ovat super rehellisiä tekevät kaikein oikein, niin kävi minullekkin. Mutta mistä se tulee, tai tuli ennen, sitä en osaa sanoa, se on kai tälläinen yhteiskunnan nais korostus mikä on menossa, miehiä on senverran aikaa jo alistettu tässä yhteiskunnassa että nuoret ihmiset kuvittelevat asioiden olevan niin kuin kerrotaan, naiset ehkä itsekkin kuvittelevat olevansa jotain yli olentoja, joille omat rajallisuutensa paljastuvat vasta myöhemmin.

        Sellainen minuus ja identiteetti on kadoksissa pitkän aikaa nuoruuden jälkeenkin ja vastakkaisesta sukupuolesta on tullut monta traumaa, kun ei se mies olekkaan niin kauhea tappaja ja nainen ei olekkaan seireeni. sitten tässä kolmenkympin jälkeen alkaa ymmärtää millainen sitä oikein on ja millaisia on toiset ja miellaisen ihmisen kanssa ehkä tahtoisinkin olla, täytyy sanoa että itse miehenä viityisin parhaiten naisen kassa joka on hyväntahtoinen ja ystävällinen, joku sanoo että nainen on silloin helpompi hallita, mutta minä en tahdo hallita ketään, tahdon vaan olla sillai rauhallisesti ilman että tarvisee edes miettiä tuollaisia. Nainen usein tarvitsee joko hallitsevan miehen, tai sitten hän yrittää itse hallita, tasaveroisuus ei kuitenkaan yleensä käy, vaikka muuta puhutaan.


      • eroahdistus
        JeppeU kirjoitti:

        Jooo, onhan tuo vähän sellainen yleistyksen omainen, mutta on siinä totuutta, Nuorille miehille tartuu jotenkin sellainen käsitys että naiset on melkein jumalattaria, ja aina oikeassa tekemässä viisaita päätksiä, ovat super rehellisiä tekevät kaikein oikein, niin kävi minullekkin. Mutta mistä se tulee, tai tuli ennen, sitä en osaa sanoa, se on kai tälläinen yhteiskunnan nais korostus mikä on menossa, miehiä on senverran aikaa jo alistettu tässä yhteiskunnassa että nuoret ihmiset kuvittelevat asioiden olevan niin kuin kerrotaan, naiset ehkä itsekkin kuvittelevat olevansa jotain yli olentoja, joille omat rajallisuutensa paljastuvat vasta myöhemmin.

        Sellainen minuus ja identiteetti on kadoksissa pitkän aikaa nuoruuden jälkeenkin ja vastakkaisesta sukupuolesta on tullut monta traumaa, kun ei se mies olekkaan niin kauhea tappaja ja nainen ei olekkaan seireeni. sitten tässä kolmenkympin jälkeen alkaa ymmärtää millainen sitä oikein on ja millaisia on toiset ja miellaisen ihmisen kanssa ehkä tahtoisinkin olla, täytyy sanoa että itse miehenä viityisin parhaiten naisen kassa joka on hyväntahtoinen ja ystävällinen, joku sanoo että nainen on silloin helpompi hallita, mutta minä en tahdo hallita ketään, tahdon vaan olla sillai rauhallisesti ilman että tarvisee edes miettiä tuollaisia. Nainen usein tarvitsee joko hallitsevan miehen, tai sitten hän yrittää itse hallita, tasaveroisuus ei kuitenkaan yleensä käy, vaikka muuta puhutaan.

        Täytyy todeta, että kyllä suhteessa toisen pitää olla se joka päättää asioista. Vaikka kuinka halutaan tasa-arvoa, niin se ei toimi parisuhteessa/avioliitossa. Ennen miehen rooli oli perheenpää, mutta nyt kun naisille on annettu yhtäläinen mahdollisuus olla se päättäjä, niin se ei miesten sisäänrakennetulle toimintamallille olekkaan ihan yksinkertainen juttu. Sovinisti tai ei, mutta miehillä on luontainen johtamisen halu, teki se sitten sen hyvin tai huonosti.


      • kukkuuhei
        eroahdistus kirjoitti:

        Täytyy todeta, että kyllä suhteessa toisen pitää olla se joka päättää asioista. Vaikka kuinka halutaan tasa-arvoa, niin se ei toimi parisuhteessa/avioliitossa. Ennen miehen rooli oli perheenpää, mutta nyt kun naisille on annettu yhtäläinen mahdollisuus olla se päättäjä, niin se ei miesten sisäänrakennetulle toimintamallille olekkaan ihan yksinkertainen juttu. Sovinisti tai ei, mutta miehillä on luontainen johtamisen halu, teki se sitten sen hyvin tai huonosti.

        kyllä ihan mieluusti vanha malli. Mies duunaa ja minä hoidan kodin ja perheen. Mutta kuka sen jälkeen huutaa että minä olen hyväksikäyttäjä ja elän mieheni rahoilla???? Niin juuri. Te miehet. Missä siis vika. Naisissa vai miehissä vaiko kenties yhteiskunnassa. Monesti nainen tekee aikapaljon enemmän duunia yhteisen hyvän vuoksi käydessään töissä, tehdessään ruoat, hoitaessaan lapset, kauppareissut, pyykit, kaiken maailman sukulaiskekkerit ym. Ja mies tekee nykyään vaan se oman työnsä ja joskus saattaa vähän rassata autoa tai leikata pensasaitaa, kaikki loppuaika kotona kiinnitetään sohvaan ja piereskelyyn. Tätä se on nykynaisen ihanuus aika pitkälle.


      • eroahdistus
        kukkuuhei kirjoitti:

        kyllä ihan mieluusti vanha malli. Mies duunaa ja minä hoidan kodin ja perheen. Mutta kuka sen jälkeen huutaa että minä olen hyväksikäyttäjä ja elän mieheni rahoilla???? Niin juuri. Te miehet. Missä siis vika. Naisissa vai miehissä vaiko kenties yhteiskunnassa. Monesti nainen tekee aikapaljon enemmän duunia yhteisen hyvän vuoksi käydessään töissä, tehdessään ruoat, hoitaessaan lapset, kauppareissut, pyykit, kaiken maailman sukulaiskekkerit ym. Ja mies tekee nykyään vaan se oman työnsä ja joskus saattaa vähän rassata autoa tai leikata pensasaitaa, kaikki loppuaika kotona kiinnitetään sohvaan ja piereskelyyn. Tätä se on nykynaisen ihanuus aika pitkälle.

        Näin. Meillä vain oli toistepäin. Minä hoidin kodin, lapset, ruoat, pyykit ym.. Nainen kyllä kävi töissä, mutta oli se piereskelevä osapuoli. Joskus voi näköjään mennä näinkin päin?


      • ihaasi
        kukkuuhei kirjoitti:

        kyllä ihan mieluusti vanha malli. Mies duunaa ja minä hoidan kodin ja perheen. Mutta kuka sen jälkeen huutaa että minä olen hyväksikäyttäjä ja elän mieheni rahoilla???? Niin juuri. Te miehet. Missä siis vika. Naisissa vai miehissä vaiko kenties yhteiskunnassa. Monesti nainen tekee aikapaljon enemmän duunia yhteisen hyvän vuoksi käydessään töissä, tehdessään ruoat, hoitaessaan lapset, kauppareissut, pyykit, kaiken maailman sukulaiskekkerit ym. Ja mies tekee nykyään vaan se oman työnsä ja joskus saattaa vähän rassata autoa tai leikata pensasaitaa, kaikki loppuaika kotona kiinnitetään sohvaan ja piereskelyyn. Tätä se on nykynaisen ihanuus aika pitkälle.

        ...sinä yleistät

        minä olen se Vihtori mitä AP kuvaa, välillä noin 22 vuoden jälkeen vituttaa...

        en juo, hoidan kotia siinä missä vaimokin (siivous, suoan laitto) je sen lisäksi ne omakotitalon miesten työt, en makaa tv:n ääressä, omaa aikaa ei ole jäänyt yli kymmeneen vuoteen

        ei ole herkkua

        eroaisin, mutta se on vielä kovempi juttu "et sinä täältä mitään mukaasi saa",

        mukavaa arkirohkaisua "halveksin sua, sä olet vanha ja ryppynen"

        kummallista kyllä, mutta työtovereissani on paljon miehiä, joiden työviikko on sama: sen täyttää kodinhoito, miesten työt ja lasten harrastukset,.. ne joustaa aina, lomissa, omissa toiveissaan...

        jossakin mättää nyt, tervetuloa kokeilemaan akateemisen vaimon nykymiehen ihanuutta, ja ihan turha tulla sanomaan että niin ne naiset on kokenut monta sukupolvea: minä en ole siihen syyllinen, eikä minun puolisoni ole kaltoin kohtelun uhri (sitä hän kyllä usein esittää)

        nyt (perjantaina) hän on itse valitsemissaan opinnoissa kaukana kotoa... ja minulla ja lapsilla on ainakin LAATUAIKAA, saadaan siivota rauhassa, ettei ole joku lautapää kertomassa meille kaikkia niitä virheitä mitä teemme, kun siivoamme väärällä tavalla


      • meandmyhairyfriends
        JeppeU kirjoitti:

        Jooo, onhan tuo vähän sellainen yleistyksen omainen, mutta on siinä totuutta, Nuorille miehille tartuu jotenkin sellainen käsitys että naiset on melkein jumalattaria, ja aina oikeassa tekemässä viisaita päätksiä, ovat super rehellisiä tekevät kaikein oikein, niin kävi minullekkin. Mutta mistä se tulee, tai tuli ennen, sitä en osaa sanoa, se on kai tälläinen yhteiskunnan nais korostus mikä on menossa, miehiä on senverran aikaa jo alistettu tässä yhteiskunnassa että nuoret ihmiset kuvittelevat asioiden olevan niin kuin kerrotaan, naiset ehkä itsekkin kuvittelevat olevansa jotain yli olentoja, joille omat rajallisuutensa paljastuvat vasta myöhemmin.

        Sellainen minuus ja identiteetti on kadoksissa pitkän aikaa nuoruuden jälkeenkin ja vastakkaisesta sukupuolesta on tullut monta traumaa, kun ei se mies olekkaan niin kauhea tappaja ja nainen ei olekkaan seireeni. sitten tässä kolmenkympin jälkeen alkaa ymmärtää millainen sitä oikein on ja millaisia on toiset ja miellaisen ihmisen kanssa ehkä tahtoisinkin olla, täytyy sanoa että itse miehenä viityisin parhaiten naisen kassa joka on hyväntahtoinen ja ystävällinen, joku sanoo että nainen on silloin helpompi hallita, mutta minä en tahdo hallita ketään, tahdon vaan olla sillai rauhallisesti ilman että tarvisee edes miettiä tuollaisia. Nainen usein tarvitsee joko hallitsevan miehen, tai sitten hän yrittää itse hallita, tasaveroisuus ei kuitenkaan yleensä käy, vaikka muuta puhutaan.

        (huomasimpas kun luin tekstin läpi, että tuli aikamoista lätinää, mutta mahtuu sinne muutama järkeväkin juttu sekaan, koittakaa jaksaa:D)

        olen 28-vuotias, mielestäni ok näköinen, kauniiksi kehuttu(muutkin ku sukulaiset), normipainoinen(lue:ei läski), fiksu; voisin pitää vaikka maalaisjärjen oppikurssia, kiltti(aikanaan liiankin kiltti), herkkä, eläinrakas ja ymmärtäväinen nainen. olen kuitenkin, paremman sanan puutteessa, joku ääliömagneetti. myönnän että olen ollut todella hyväuskoinen ja sinisilmäinenkin. uskoin aiemmin, että olen niin hyvä ihmistuntija ettei mua vois vedättää. uskoin ihmisissä aina siihen hyvään ja luottamukseni saivat kaikki heti, koska ajattelin että muutkin ihmiset ovat yhtä rehellisiä kuin minä. no noi ed. mainitut käsitykset joutu harkintaan, kun sainkin tietää olevani rakastamalleni miehelle se toinen nainen.

        tämä oli ensimmäinen seurustelusuhteeni sen jälkeen kun olin eronnut kuuden vuoden suhteesta alkoholistin kanssa, joka kohdisti minuun henkistä väkivaltaa ja kävi minuun myös fyysisesti kiinni. no tuostakin kyllä opin kovasti, vaikka vieläkin ajattelen niin, että hän käyttäytyi tuolla tavalla minua kohtaan siksi, koska voi itse niin pahoin. sellaista kohtelua en enää hyväksy, vaikka ihmistä teon takana ymmärtäisinkin. opin myöskin sen tärkeän asian, että minä en voi auttaa alkoholistia lopettamaan juomista. vaikka kuinka haluaisin auttaaa, apuni ei toisen ihmisen valintaan voi vaikuttaa.

        viimeisimmät suhteeni ovat jääneet alottelun asteelle. yksi niistä oli jo alkaessaankin tuhoon tuomittu, mutta opin silti lisää itsestäni. olimme toisillemme sopimattomia, näen sen nyt. yhteen ihastuin korviani myöten, mutta hän ei minua päästänyt lähelleen(henkisesti). meillä oli ihania helliä hetkiä, mikä tuntui niin hyvältä että välillä oikein itketti. minä en kuitenkaan ollut häntä varten, hänellä oli rakkaus toisaalla odottamassa, hyvä niin, täytyyhän siitä olla iloinen.

        viimeisin tässä päättyi muutama kuukausi takaperin. olen vieläkin tässä ihmisessä henkisesti kiinni, tiedän sen vaikka ei olla edes oltu pahemmin tekemisissä. kukaan ei ole ikinä kohdellut minua niin hyvin, ja arvostin ja arvostan tätä miestä todella, minkä hänelle kerroinkin. hän on todella itsenäinen, eikä tiedä vielä mitä haluaa elämältänsä, eikä sitten loppujen lopuksi nähnyt meillä yhteistä tulevaisuutta.

        kirjoitukseni nyt tuppaa rönsyilemään, mutta niin tuppaan minäkin. jonkinlaisena pointtina ehkä on, että täällä olisi kiltti ja ymmärtäväinen nainen joka ei nalkuta, mutta eipä mullekaan tunnu olevan tilausta. monet miehet haluavat(tai siltä ainakin välillä tuntuu) näkyvästi temperamenttisia naisia, naisia, jotka sanovat mitä nyt tehdään/ostetaan/syödään/katsellaan. jotkut miehet pitävät tuollaisesta, eikä siinä mitään. tiedän myös, että vaikka itse en tuijota ulkonäköön tai sosiaaliseen statukseen, löytyy myös niitä miehiä kelle nämä asiat ovat tärkeitä. ja minä tämmösenä rockhenkisenä pitkätukkapimatsuna jolla on jopa ylioppilaslakki, en välttämättä aiheuta sydämentykytystä miehillä jotka käyvät parturissa/vaateostoksilla/peilin edessä useammin kun minä, tai niillä jotka ovat kunnianhimoisia työorientoituneita urheilijoita. mutta kuten sanottu, ei haittaa.

        mistä tällanen kiltti naapurintyttö joka tietää mitä haluaa ja mitä ei halua, ja osaa sanoa perkele silloin kun siihen on aihetta, löytäs sellasen rauhallisen, oikeudenmukaisen, hieman hullun mattimeikäläisen rinnalleen loppuelämäkseen. olen ehkä liian tylsä vaatimuksineni. välillä kyllä huomaan epäileväni voiko loppuelämän kestävää rakkautta edes löytää, kun nykyään tuntuu että pettäminen on jotenkin muodissa. tai sitten se että mennään naimisiin ja/tai saadaan muksu, ja kun on vähän rankkaa, nii ekasta vastoinkäymisestä pistetään lusikat jakoon. ei sitouduta enää.

        ei musta vielä kuitenkaan kyynikkoa saa. jaksan uskoa että tuol jossain, ehkä jo tänään tai huomenna tapaan sen mun elämän tärkeimmän ihmisen(itseni lisäksi, siis). niin ja sen vielä halusin sanoa, että ystäväpiiriini ei lukeudu kuvailemasi tapaisia julmia ja häikäilemättömiä naisia yhtäkään. enkä henkilökohtaisesti tunne yhtään sellaista. tiedän että sellaisia naisia on olemassa, mutta toivottavasti meitä "norminaisia" on olemassa vähän enemmän.

        best of luck to everyone:) ja joo, sori, en käytä isoja kirjaimia:) ja kompromissi on päivän sana tämän asian tiimoilta!


      • Antero676

        Herra Einstein aikoinaan totesi, kun häneltä kysyttiin äärettömyydestä.

        Maailmassa on vain kaksi ääretöntä, toinen on ihmisten typeryys ja toinen on avaruus ... avaruudesta hän tosin ei ollut aivan varma.


      • Puoliviiri
        kukkuuhei kirjoitti:

        kyllä ihan mieluusti vanha malli. Mies duunaa ja minä hoidan kodin ja perheen. Mutta kuka sen jälkeen huutaa että minä olen hyväksikäyttäjä ja elän mieheni rahoilla???? Niin juuri. Te miehet. Missä siis vika. Naisissa vai miehissä vaiko kenties yhteiskunnassa. Monesti nainen tekee aikapaljon enemmän duunia yhteisen hyvän vuoksi käydessään töissä, tehdessään ruoat, hoitaessaan lapset, kauppareissut, pyykit, kaiken maailman sukulaiskekkerit ym. Ja mies tekee nykyään vaan se oman työnsä ja joskus saattaa vähän rassata autoa tai leikata pensasaitaa, kaikki loppuaika kotona kiinnitetään sohvaan ja piereskelyyn. Tätä se on nykynaisen ihanuus aika pitkälle.

        Ei se, että mies on perheenpää tarkoita välttämättä rahallista valta-asemaa eikä tyranniaa. Eikä sitä, että nainen hoitaa yksin kodin ja perheen ilman miestä!

        Johtajuus on sitä, että ottaa vastuun päätöksistä, vaikka ne päätökset tehdään yhdessä. Tähän sopii vitsinä se vanha esimerkki, että nainen valittaa jos mies ei tee kuten hän toivoo, ja valittaa, jos mies tekee kuten nainen toivoo ja asiat sen takia menee pieleen :) .

        Johtajuus on palvelutehtävä - tai ainakin sen pitäisi olla. Se, joka on korkein on se, joka kaikkien puolesta uhrautuu.

        Johtajuus ei tarkoita myöskään tasa-arvon menettämistä parisuhteessa vaan roolijakoa.


      • nainen.
        Puoliviiri kirjoitti:

        Ei se, että mies on perheenpää tarkoita välttämättä rahallista valta-asemaa eikä tyranniaa. Eikä sitä, että nainen hoitaa yksin kodin ja perheen ilman miestä!

        Johtajuus on sitä, että ottaa vastuun päätöksistä, vaikka ne päätökset tehdään yhdessä. Tähän sopii vitsinä se vanha esimerkki, että nainen valittaa jos mies ei tee kuten hän toivoo, ja valittaa, jos mies tekee kuten nainen toivoo ja asiat sen takia menee pieleen :) .

        Johtajuus on palvelutehtävä - tai ainakin sen pitäisi olla. Se, joka on korkein on se, joka kaikkien puolesta uhrautuu.

        Johtajuus ei tarkoita myöskään tasa-arvon menettämistä parisuhteessa vaan roolijakoa.

        Juuri noin minäkin tuon asian ymärrän.


      • Äiti ja mummi
        JeppeU kirjoitti:

        Jooo, onhan tuo vähän sellainen yleistyksen omainen, mutta on siinä totuutta, Nuorille miehille tartuu jotenkin sellainen käsitys että naiset on melkein jumalattaria, ja aina oikeassa tekemässä viisaita päätksiä, ovat super rehellisiä tekevät kaikein oikein, niin kävi minullekkin. Mutta mistä se tulee, tai tuli ennen, sitä en osaa sanoa, se on kai tälläinen yhteiskunnan nais korostus mikä on menossa, miehiä on senverran aikaa jo alistettu tässä yhteiskunnassa että nuoret ihmiset kuvittelevat asioiden olevan niin kuin kerrotaan, naiset ehkä itsekkin kuvittelevat olevansa jotain yli olentoja, joille omat rajallisuutensa paljastuvat vasta myöhemmin.

        Sellainen minuus ja identiteetti on kadoksissa pitkän aikaa nuoruuden jälkeenkin ja vastakkaisesta sukupuolesta on tullut monta traumaa, kun ei se mies olekkaan niin kauhea tappaja ja nainen ei olekkaan seireeni. sitten tässä kolmenkympin jälkeen alkaa ymmärtää millainen sitä oikein on ja millaisia on toiset ja miellaisen ihmisen kanssa ehkä tahtoisinkin olla, täytyy sanoa että itse miehenä viityisin parhaiten naisen kassa joka on hyväntahtoinen ja ystävällinen, joku sanoo että nainen on silloin helpompi hallita, mutta minä en tahdo hallita ketään, tahdon vaan olla sillai rauhallisesti ilman että tarvisee edes miettiä tuollaisia. Nainen usein tarvitsee joko hallitsevan miehen, tai sitten hän yrittää itse hallita, tasaveroisuus ei kuitenkaan yleensä käy, vaikka muuta puhutaan.

        Mietin tuota että mistä joillekin miehille on syntynyt sellainen käsitys naisista että naiset on jotenkin yli ihmisiä tms. Voisiko olla että jos mihellä on ollut äiti joka on aina ollut kiltti ja herttainen yms yms, niin siitä siitä syntyy käsitys naisesta?
        Itselläni on poika lapsia ja kun mä olen ollut sellainen kotiäiti joka on aina hoitanut lapseni kotona itse ja leiponut ja passannut ja ollut varmaan justiin sellainen herttainen pullan tuoksuinen äiti :)) >En ole polttanut enkä juonut alkoholia ja silleen. Omat poikani aikuistuttuaan ihmetteli monia asioita nyky naisissa kun he eivät käytäytyneetkään samoin. Yksi pojistani ihmetteli aikanaan lapsena kauheesti kun näki naisen polttavan tupakkaa, oli ihan hämmästynyt, kun oli sitä mieltä ettei naiset saa polttaa tupakkaa eikä olla humalassa (eihän oma äitikään ollut). Hän ei myöskään tykkää edelleenkään siitä jos nainen polttaa. Ei miehet varmaan sitä suoraltakädeltä tajua että voisiko sillä olla yhteyttä, mutta saattaa olla. Itsellä ainakin käsitys miehistä nuorena perustui aika pitkälti siihen millainen oma isäni oli. Uskollinen, hellä ja rakastava ja ahkera perheestään huoltapitävä. Tosin...aikuiseksi tultuani on tuo kuva miehistä karissut moneen kertaan :)) Niin varmaan pojillanikin naisista :) Muta uskon kuitenkin että meitä kunnon naisiakin edelleen vielä löytyy...ihan kuin kunnon miehiäkin. Täytyy vaan jaksaa etsiä.


      • LassiLassi
        meandmyhairyfriends kirjoitti:

        (huomasimpas kun luin tekstin läpi, että tuli aikamoista lätinää, mutta mahtuu sinne muutama järkeväkin juttu sekaan, koittakaa jaksaa:D)

        olen 28-vuotias, mielestäni ok näköinen, kauniiksi kehuttu(muutkin ku sukulaiset), normipainoinen(lue:ei läski), fiksu; voisin pitää vaikka maalaisjärjen oppikurssia, kiltti(aikanaan liiankin kiltti), herkkä, eläinrakas ja ymmärtäväinen nainen. olen kuitenkin, paremman sanan puutteessa, joku ääliömagneetti. myönnän että olen ollut todella hyväuskoinen ja sinisilmäinenkin. uskoin aiemmin, että olen niin hyvä ihmistuntija ettei mua vois vedättää. uskoin ihmisissä aina siihen hyvään ja luottamukseni saivat kaikki heti, koska ajattelin että muutkin ihmiset ovat yhtä rehellisiä kuin minä. no noi ed. mainitut käsitykset joutu harkintaan, kun sainkin tietää olevani rakastamalleni miehelle se toinen nainen.

        tämä oli ensimmäinen seurustelusuhteeni sen jälkeen kun olin eronnut kuuden vuoden suhteesta alkoholistin kanssa, joka kohdisti minuun henkistä väkivaltaa ja kävi minuun myös fyysisesti kiinni. no tuostakin kyllä opin kovasti, vaikka vieläkin ajattelen niin, että hän käyttäytyi tuolla tavalla minua kohtaan siksi, koska voi itse niin pahoin. sellaista kohtelua en enää hyväksy, vaikka ihmistä teon takana ymmärtäisinkin. opin myöskin sen tärkeän asian, että minä en voi auttaa alkoholistia lopettamaan juomista. vaikka kuinka haluaisin auttaaa, apuni ei toisen ihmisen valintaan voi vaikuttaa.

        viimeisimmät suhteeni ovat jääneet alottelun asteelle. yksi niistä oli jo alkaessaankin tuhoon tuomittu, mutta opin silti lisää itsestäni. olimme toisillemme sopimattomia, näen sen nyt. yhteen ihastuin korviani myöten, mutta hän ei minua päästänyt lähelleen(henkisesti). meillä oli ihania helliä hetkiä, mikä tuntui niin hyvältä että välillä oikein itketti. minä en kuitenkaan ollut häntä varten, hänellä oli rakkaus toisaalla odottamassa, hyvä niin, täytyyhän siitä olla iloinen.

        viimeisin tässä päättyi muutama kuukausi takaperin. olen vieläkin tässä ihmisessä henkisesti kiinni, tiedän sen vaikka ei olla edes oltu pahemmin tekemisissä. kukaan ei ole ikinä kohdellut minua niin hyvin, ja arvostin ja arvostan tätä miestä todella, minkä hänelle kerroinkin. hän on todella itsenäinen, eikä tiedä vielä mitä haluaa elämältänsä, eikä sitten loppujen lopuksi nähnyt meillä yhteistä tulevaisuutta.

        kirjoitukseni nyt tuppaa rönsyilemään, mutta niin tuppaan minäkin. jonkinlaisena pointtina ehkä on, että täällä olisi kiltti ja ymmärtäväinen nainen joka ei nalkuta, mutta eipä mullekaan tunnu olevan tilausta. monet miehet haluavat(tai siltä ainakin välillä tuntuu) näkyvästi temperamenttisia naisia, naisia, jotka sanovat mitä nyt tehdään/ostetaan/syödään/katsellaan. jotkut miehet pitävät tuollaisesta, eikä siinä mitään. tiedän myös, että vaikka itse en tuijota ulkonäköön tai sosiaaliseen statukseen, löytyy myös niitä miehiä kelle nämä asiat ovat tärkeitä. ja minä tämmösenä rockhenkisenä pitkätukkapimatsuna jolla on jopa ylioppilaslakki, en välttämättä aiheuta sydämentykytystä miehillä jotka käyvät parturissa/vaateostoksilla/peilin edessä useammin kun minä, tai niillä jotka ovat kunnianhimoisia työorientoituneita urheilijoita. mutta kuten sanottu, ei haittaa.

        mistä tällanen kiltti naapurintyttö joka tietää mitä haluaa ja mitä ei halua, ja osaa sanoa perkele silloin kun siihen on aihetta, löytäs sellasen rauhallisen, oikeudenmukaisen, hieman hullun mattimeikäläisen rinnalleen loppuelämäkseen. olen ehkä liian tylsä vaatimuksineni. välillä kyllä huomaan epäileväni voiko loppuelämän kestävää rakkautta edes löytää, kun nykyään tuntuu että pettäminen on jotenkin muodissa. tai sitten se että mennään naimisiin ja/tai saadaan muksu, ja kun on vähän rankkaa, nii ekasta vastoinkäymisestä pistetään lusikat jakoon. ei sitouduta enää.

        ei musta vielä kuitenkaan kyynikkoa saa. jaksan uskoa että tuol jossain, ehkä jo tänään tai huomenna tapaan sen mun elämän tärkeimmän ihmisen(itseni lisäksi, siis). niin ja sen vielä halusin sanoa, että ystäväpiiriini ei lukeudu kuvailemasi tapaisia julmia ja häikäilemättömiä naisia yhtäkään. enkä henkilökohtaisesti tunne yhtään sellaista. tiedän että sellaisia naisia on olemassa, mutta toivottavasti meitä "norminaisia" on olemassa vähän enemmän.

        best of luck to everyone:) ja joo, sori, en käytä isoja kirjaimia:) ja kompromissi on päivän sana tämän asian tiimoilta!

        Se menee kai niin että se poika ja tyttö jotka sopisi täydellisesti toisilleen, eivät kohtaa koska tyttö on ujohko ja odottaa että mies tekee aloitteen, ja se poika on myös ujohko ja odottaa että rohkeat nyky naiset kyllä sanoo jos ne tykkää, sitten tulee sellainen vähän itsekkäämpi mies ja nainen ja vie ne molemmat tahoilleen, ja alkuperäinen tyttö ja poika joutuivat onnettomaan suhteeseen ja olisivat olleet täydelliset toisilleen. ...tämmöistä elämän tarinaa tälläkertaa....


      • Sunmieskö
        meandmyhairyfriends kirjoitti:

        (huomasimpas kun luin tekstin läpi, että tuli aikamoista lätinää, mutta mahtuu sinne muutama järkeväkin juttu sekaan, koittakaa jaksaa:D)

        olen 28-vuotias, mielestäni ok näköinen, kauniiksi kehuttu(muutkin ku sukulaiset), normipainoinen(lue:ei läski), fiksu; voisin pitää vaikka maalaisjärjen oppikurssia, kiltti(aikanaan liiankin kiltti), herkkä, eläinrakas ja ymmärtäväinen nainen. olen kuitenkin, paremman sanan puutteessa, joku ääliömagneetti. myönnän että olen ollut todella hyväuskoinen ja sinisilmäinenkin. uskoin aiemmin, että olen niin hyvä ihmistuntija ettei mua vois vedättää. uskoin ihmisissä aina siihen hyvään ja luottamukseni saivat kaikki heti, koska ajattelin että muutkin ihmiset ovat yhtä rehellisiä kuin minä. no noi ed. mainitut käsitykset joutu harkintaan, kun sainkin tietää olevani rakastamalleni miehelle se toinen nainen.

        tämä oli ensimmäinen seurustelusuhteeni sen jälkeen kun olin eronnut kuuden vuoden suhteesta alkoholistin kanssa, joka kohdisti minuun henkistä väkivaltaa ja kävi minuun myös fyysisesti kiinni. no tuostakin kyllä opin kovasti, vaikka vieläkin ajattelen niin, että hän käyttäytyi tuolla tavalla minua kohtaan siksi, koska voi itse niin pahoin. sellaista kohtelua en enää hyväksy, vaikka ihmistä teon takana ymmärtäisinkin. opin myöskin sen tärkeän asian, että minä en voi auttaa alkoholistia lopettamaan juomista. vaikka kuinka haluaisin auttaaa, apuni ei toisen ihmisen valintaan voi vaikuttaa.

        viimeisimmät suhteeni ovat jääneet alottelun asteelle. yksi niistä oli jo alkaessaankin tuhoon tuomittu, mutta opin silti lisää itsestäni. olimme toisillemme sopimattomia, näen sen nyt. yhteen ihastuin korviani myöten, mutta hän ei minua päästänyt lähelleen(henkisesti). meillä oli ihania helliä hetkiä, mikä tuntui niin hyvältä että välillä oikein itketti. minä en kuitenkaan ollut häntä varten, hänellä oli rakkaus toisaalla odottamassa, hyvä niin, täytyyhän siitä olla iloinen.

        viimeisin tässä päättyi muutama kuukausi takaperin. olen vieläkin tässä ihmisessä henkisesti kiinni, tiedän sen vaikka ei olla edes oltu pahemmin tekemisissä. kukaan ei ole ikinä kohdellut minua niin hyvin, ja arvostin ja arvostan tätä miestä todella, minkä hänelle kerroinkin. hän on todella itsenäinen, eikä tiedä vielä mitä haluaa elämältänsä, eikä sitten loppujen lopuksi nähnyt meillä yhteistä tulevaisuutta.

        kirjoitukseni nyt tuppaa rönsyilemään, mutta niin tuppaan minäkin. jonkinlaisena pointtina ehkä on, että täällä olisi kiltti ja ymmärtäväinen nainen joka ei nalkuta, mutta eipä mullekaan tunnu olevan tilausta. monet miehet haluavat(tai siltä ainakin välillä tuntuu) näkyvästi temperamenttisia naisia, naisia, jotka sanovat mitä nyt tehdään/ostetaan/syödään/katsellaan. jotkut miehet pitävät tuollaisesta, eikä siinä mitään. tiedän myös, että vaikka itse en tuijota ulkonäköön tai sosiaaliseen statukseen, löytyy myös niitä miehiä kelle nämä asiat ovat tärkeitä. ja minä tämmösenä rockhenkisenä pitkätukkapimatsuna jolla on jopa ylioppilaslakki, en välttämättä aiheuta sydämentykytystä miehillä jotka käyvät parturissa/vaateostoksilla/peilin edessä useammin kun minä, tai niillä jotka ovat kunnianhimoisia työorientoituneita urheilijoita. mutta kuten sanottu, ei haittaa.

        mistä tällanen kiltti naapurintyttö joka tietää mitä haluaa ja mitä ei halua, ja osaa sanoa perkele silloin kun siihen on aihetta, löytäs sellasen rauhallisen, oikeudenmukaisen, hieman hullun mattimeikäläisen rinnalleen loppuelämäkseen. olen ehkä liian tylsä vaatimuksineni. välillä kyllä huomaan epäileväni voiko loppuelämän kestävää rakkautta edes löytää, kun nykyään tuntuu että pettäminen on jotenkin muodissa. tai sitten se että mennään naimisiin ja/tai saadaan muksu, ja kun on vähän rankkaa, nii ekasta vastoinkäymisestä pistetään lusikat jakoon. ei sitouduta enää.

        ei musta vielä kuitenkaan kyynikkoa saa. jaksan uskoa että tuol jossain, ehkä jo tänään tai huomenna tapaan sen mun elämän tärkeimmän ihmisen(itseni lisäksi, siis). niin ja sen vielä halusin sanoa, että ystäväpiiriini ei lukeudu kuvailemasi tapaisia julmia ja häikäilemättömiä naisia yhtäkään. enkä henkilökohtaisesti tunne yhtään sellaista. tiedän että sellaisia naisia on olemassa, mutta toivottavasti meitä "norminaisia" on olemassa vähän enemmän.

        best of luck to everyone:) ja joo, sori, en käytä isoja kirjaimia:) ja kompromissi on päivän sana tämän asian tiimoilta!

        Kerro mulle vastaus otsikon kysymykseen niin teen parhaani vakuuttaakseni sut siitä, että täällä on yksi joka haluaa osoittaa sulle olevasi sen arvoinen mitä kaikki täälläkin janoavat eli rakkautta - kunhan ensin rauhassa tutustutaan .


      • Ja koska
        Puoliviiri kirjoitti:

        Ei se, että mies on perheenpää tarkoita välttämättä rahallista valta-asemaa eikä tyranniaa. Eikä sitä, että nainen hoitaa yksin kodin ja perheen ilman miestä!

        Johtajuus on sitä, että ottaa vastuun päätöksistä, vaikka ne päätökset tehdään yhdessä. Tähän sopii vitsinä se vanha esimerkki, että nainen valittaa jos mies ei tee kuten hän toivoo, ja valittaa, jos mies tekee kuten nainen toivoo ja asiat sen takia menee pieleen :) .

        Johtajuus on palvelutehtävä - tai ainakin sen pitäisi olla. Se, joka on korkein on se, joka kaikkien puolesta uhrautuu.

        Johtajuus ei tarkoita myöskään tasa-arvon menettämistä parisuhteessa vaan roolijakoa.

        parisuhteessa on kaksi aikuista on myös kaksi tasaveroista kumppania Johtajia ei tarvita, vaan ongelmat ratkaistaan yhdessä.


    • opiuoiujgh

      "Nainen jolla oli useita seksi kumppaneita,tai salarakkaita nimettiin ennen joksikin aivan muuksi kuin tänä päivänä,nyttemmin tytöt ihannoivat juuri sellaista roolimallia. "

      Tämähän nyt ei liity välttämättä petollisuuteen, sinä vaan haluaisit sitä siveellistä ja helposti hallittavaa. Kyllä usean seksikumppaninkin omaava voi olla rehellinen ja suora.

      Miesparat ovat miesparkoja, koska eivät osaa valita eivätkä käyttää aivojaan. Ennen miehet oli miehiä, nykypojat ei osaa muuta kun valittaa pimpin karvoista ja itkeä kun ei ole tekemistä.

      Älä usko uskomuksia ja yleistyksiä, tulet AINA pettymään. Tutustu ihmisiin oikeasti, älä usko satuihin.

      Sinä olet määritellyt myös "rehellisen ja aidon" naisen vain kapeasti siksi, mitä sinä toivot muitten olevan. Eli kun sinun haavekuvasi naisista on ollut joku, pidät sitä rehellisenä ja aitona. Mutta haavekuva, "käsitys" tai satu, ei ole koskaan rehellinen eikä aito. Olet sattumalta tavannut ihmisiä, jotka riittävästi vastaavat mielikuvaasi: he varmasti ovat aitoja, mutta niin saattaa olla toisenlaisetkin ihmiset.

      Kulje hieman avoimemmin ja mieti mihin uskot. Sillä oletko sovinisti, feministi tai mitään, ei ole mitään merkitystä. Ne sanat ovat kärsineet inflaation jo aikoja sitten.

      • öpötin

        Nyt sitä ollaan niin vahvaa naista että, mutta auta armias kun tulee puhe eduista ym. niin ollaan NIIIN särkyvää uhria että....


    • kädakfä

      ''ei se nainen ole mikään särkyvä posliini esine vaan paljon miehiäkin häikäilemättömämpi olento joka toimii aina omien etujensa ja halujensa mukaisesti.''

      Ymmärrätkö miten pahasti juuri sanoit?
      Kulkeeko järki ollenkaan?

      • 55555huu

        Kalikka osui?


      • naishirviö
        55555huu kirjoitti:

        Kalikka osui?

        No tohon ongelmaan on helppo ratkaisu: Tommosen "miehen" ei parane sitten enää koskaan alkaa parisuhteeseen naisen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vai onko nainen peto kahden miehenkin välisessä suhteessa?


      • päläpölö
        naishirviö kirjoitti:

        No tohon ongelmaan on helppo ratkaisu: Tommosen "miehen" ei parane sitten enää koskaan alkaa parisuhteeseen naisen kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vai onko nainen peto kahden miehenkin välisessä suhteessa?

        elä hauku miehiä minä olen mies ja 21 ja en oo ollu vielä yhenkää naisen kaa parisuhteessa ja en oo mikkää luuseri .. ite oot!


      • ysari

        Tässä ap oikeassa. Nainen kyllä osaa ja voi olla häikäilemätön. Esim. käydään vieraissa, tullaan raskaaksi ja jos 'uusi' suhde ei toimikaan, palataan entisen ja turvallisen, kiltin aviomiehen luo. Käytetään hyvää miestä hyväksi. Miehen vain pitäisi jaksaa ympäristöpaineista huolimatta irrottautua ja ajatella omaakin hyvinvointia. Kenenkään ei pitäisi kiltteyttään ruveta maksamaan toisen miehen lapsen elinkuluja. Olen muuten nainen itsekin ja näitä juttuja on lähipiirissäni sattunut näinpäin. Voimia sinulle ja kaikille hyväksikäytetyille sukupuoleen katsomatta.


      • sainminäiosain

        Nykynainen pärjää taloudellisesti ilman miehen FYYSISTÄ läsnäoloa,heh,mut "elkäät koskeko eronneisiin rouviin,niil on ongelmia :) "


    • H..tin ättärät!

      Olen itse nainen, jolla nuorena oli kuvitelma, että oman sukupuoleni edustajat ovat reiluja, mukavia, perusjärkeviä tyyppejä - joitakin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Vuosien myötä on käsitykseni on muuttunut. Olen joutunut työn kautta ja kaverisuhteissakin kokemaan, että yllättävän monet naiset ovat pohjimmiltaan itsekkäitä ja haluavat yksipuolista hyötyä muista. Naisten kierous, kateus, loukkaantumiset, kostamiset, sosiaaliset pelit ja nokkimiset ovat uskomaton, käsittämätön soppa.. Ylinopeudesta saatu sakkokin otetaan henkilökohtaisena vittuiluna - huh huh! Keski-ikäistyminen tekee näillä "naisellisilla" ominaisuuksilla varustetuista akoista varsinaisia korppikotkia. Voin vain kuvitella millaisia kullanmuruja nämä he ovat parisuhteessa. Toisaalta miehet tuntuvat pitävän oikukkaista naisista ja jokainenhan valitsee kumppaninsa itse.

      Vaikuttaa siltä, kuin käytöstä ohjaavat pidäkkeet katoaisivat neljänkympin ikäpaalulla. Siinä vaiheessa nainen on tottunut käyttämään paljon valtaa lapsiinsa, puolisoonsa, usein vanhenpiinsa, työpaikalla ollaan ehkä oltu niin kauan, että nuoremmat voi jyrätä mennen tullen. Kaikilla ei ole kypsyyttä käyttää asemaansa viisaasti, vaan ihmisestä tulee sikamaisesti käyttyvä hirviö, joka pyrkii manipuloimaan jaellen omia ohjeitaan menipä hän sitten bussiin, sairaalaan, kotiinsa tai työpaikalle. Näinhän on aina käynyt myös teinitasolle jämähtäneille miehille, jotka kokevat olevansa oman tunkionsa kukkoja.

      Onneksi molemmissa sukupuolissa on myös ihan perusmukavia, tavallisia ihmisiä, joita kenenkään ei tarvitse pelätä!

      • sovinis tico?

        Molemmissa sukupuolissa on kusipäitä. Naisissa vaan enemmän. Tälle "naiseudelle" on miesten munattomuuden vuoksi annettu liikaa liikkumavaraa länsimaisessa nyky-yhteiskunnassa. Siksi nainen pitäisi alistaa joko perinteisen kristillisen tai islamilaisen sukupuoliroolimallin mukaiseksi, ja perheinstituution alaiseksi. Myös miehen roolin tulee määräytyä perheinstituutiota palvelevaksi. Uskollisuus ja yksiavioisuus kuuluvat oleellisena osana tähän, ja se tekee molemmat sukupuolet pohjimmiltaan onnellisemmaksi. Naisen paikka on kotona lasten kanssa. Nainen on kodin hengetär, mikä palvelee myös miehen etua. Miehen tulee osoittaa kiitollisuuttaan vaimolleen, ja kohdella häntä hyvin ja pysyä tälle uskollisena. Mies hoitaa myös ulkosuhteita naista enemmän, ja on lähtökohtaisesti vastuussa perheensä elatuksesta. Perhe on siis tärkeämpi kuin yhdenkään individualistin elämä. Yhteiskunta ja sen yksilöt voivat näin toimien paremmin.


      • marianneK
        sovinis tico? kirjoitti:

        Molemmissa sukupuolissa on kusipäitä. Naisissa vaan enemmän. Tälle "naiseudelle" on miesten munattomuuden vuoksi annettu liikaa liikkumavaraa länsimaisessa nyky-yhteiskunnassa. Siksi nainen pitäisi alistaa joko perinteisen kristillisen tai islamilaisen sukupuoliroolimallin mukaiseksi, ja perheinstituution alaiseksi. Myös miehen roolin tulee määräytyä perheinstituutiota palvelevaksi. Uskollisuus ja yksiavioisuus kuuluvat oleellisena osana tähän, ja se tekee molemmat sukupuolet pohjimmiltaan onnellisemmaksi. Naisen paikka on kotona lasten kanssa. Nainen on kodin hengetär, mikä palvelee myös miehen etua. Miehen tulee osoittaa kiitollisuuttaan vaimolleen, ja kohdella häntä hyvin ja pysyä tälle uskollisena. Mies hoitaa myös ulkosuhteita naista enemmän, ja on lähtökohtaisesti vastuussa perheensä elatuksesta. Perhe on siis tärkeämpi kuin yhdenkään individualistin elämä. Yhteiskunta ja sen yksilöt voivat näin toimien paremmin.

        Oletetaan nyt, että yhteiskunta päättäisi jostain ihmeen syystä muuttua tuollaiseksi kuin ehdotit. Minulle kamalin asia maailmassa olisi joutua äidiksi. Säälin kaikkia äitejä ja perheellisiä ihmisiä enemmän kuin mitään muuta. Toivottavasti tuossa sinun ihanneyhteiskunnassa olisi myös eutanasian mahdollisuus.

        A) Menet naisimisin ja saat lapsia
        B) Eutanasia

        Valitsisin tuon B-vaihtoehdon.


      • ddwwwq
        marianneK kirjoitti:

        Oletetaan nyt, että yhteiskunta päättäisi jostain ihmeen syystä muuttua tuollaiseksi kuin ehdotit. Minulle kamalin asia maailmassa olisi joutua äidiksi. Säälin kaikkia äitejä ja perheellisiä ihmisiä enemmän kuin mitään muuta. Toivottavasti tuossa sinun ihanneyhteiskunnassa olisi myös eutanasian mahdollisuus.

        A) Menet naisimisin ja saat lapsia
        B) Eutanasia

        Valitsisin tuon B-vaihtoehdon.

        säälit äitejä? oletko vajakki?


      • kjkhhhjk5556
        marianneK kirjoitti:

        Oletetaan nyt, että yhteiskunta päättäisi jostain ihmeen syystä muuttua tuollaiseksi kuin ehdotit. Minulle kamalin asia maailmassa olisi joutua äidiksi. Säälin kaikkia äitejä ja perheellisiä ihmisiä enemmän kuin mitään muuta. Toivottavasti tuossa sinun ihanneyhteiskunnassa olisi myös eutanasian mahdollisuus.

        A) Menet naisimisin ja saat lapsia
        B) Eutanasia

        Valitsisin tuon B-vaihtoehdon.

        säälin sun vanhempais


      • Mies minäkin
        marianneK kirjoitti:

        Oletetaan nyt, että yhteiskunta päättäisi jostain ihmeen syystä muuttua tuollaiseksi kuin ehdotit. Minulle kamalin asia maailmassa olisi joutua äidiksi. Säälin kaikkia äitejä ja perheellisiä ihmisiä enemmän kuin mitään muuta. Toivottavasti tuossa sinun ihanneyhteiskunnassa olisi myös eutanasian mahdollisuus.

        A) Menet naisimisin ja saat lapsia
        B) Eutanasia

        Valitsisin tuon B-vaihtoehdon.

        lesbo?


    • Huoh....

      • hmm...

        niiden naisten silmät aukesivat nopeasti aloittajan suhteen. Ehkä äijä itse ei ollut sellaista valioluokkaa (mahdollisesti hän on itsekäs oman edun tavoittelija) että tuollaiset enkelit hänen seurassaan viihtyisivät.


      • rfefeefef
        hmm... kirjoitti:

        niiden naisten silmät aukesivat nopeasti aloittajan suhteen. Ehkä äijä itse ei ollut sellaista valioluokkaa (mahdollisesti hän on itsekäs oman edun tavoittelija) että tuollaiset enkelit hänen seurassaan viihtyisivät.

        aina tuo sama paska.. miehet on vitu kusipäitä ja pelkureita .. sitte ko ois tarjolla kivoja miehiä joita ny va on yhteiskunta vähä polkenu ni ne on luusereita ko niillä ei oo tuhansia suhteita.. :D


    • Köster1

      Voit kuitenkin yleensä luottaa siihen, että naiset ovat kivoja lapsille, vanhuksille ja eläimille!
      Muuten ei kannata tuomita yksilöitä ennen kuin on tutustunut heihin.

    • -.-.-.-.-.-.-.-.-

      "Mitä enemmän naisia on elämänsä varrella oppinut tuntemaan ja heistä juttuja kuulemaan on kaikki käsitykseni kääntyneet päälaelleen."

      Hmm.. Eli uskot kaiken, mitä jotkut naisista sinulle on kertonut? Jos kyseessä on ollut rikkoutunut parisuhde, näkemyksiä on todellakin kahta puolta olevaa. Minä tuollaisessa tilanteessa, en ole ottanut todesta kummankaan osapuolen vuodatuksia, koska sellaisessa tilanteessa monet mustamaalaavat toisen osapuolen oman näkemyksensä lailla.

      "Kyllä se nainen on se paha,juonekas,julma ja itsekäs olento parisuhteessa."

      Yksisuuntainen näkemys asiaan...

      "Naiselle on niin helppoa,esittäessään martyyriä hän saa ilman muuta kaikkien sympatiat,tai vaihtaessaan parisuhdetta hän saa silloinkin tukea koska jotain vikaahan se miehessä on pakko olla ollut."

      Onko se naisen vika, jos hänellä on ystäviä ja miehellä taas ei? Naiset tukevat toisiaan ikävissä asioissa, mitä miehet ei varmaan toisilleen tee???

      "Mikäli mies jätetään,häneltä viedään koko omaisuus,ja hänelle valehdellaan ja käytetään hyväksi kaikin keinoin ,ei naista silloinkaan tuomita,mies saa korkeintaan säälivän katseen ja surkimuksen leiman."

      Mieheltä ei voida vaan "viedä" koko omaisuutta, jos se hänen on laillisesti. Mutta jos pariskunnan "yhteinen" omaisuus onkin naisen nimissä, lain mukaan se myös on hänen, joten kannattaa myös sillon kun on rakastunut olla valppaana, ettei laita yhteistä omaisuutta toisen nimiin, koska sen menettää eron tulessa.

      Parisuhteen rikkoutuessa riitaisasti, varmasti suurennellaan asioita sekä valedellaankin asioita toisesta pahan mielen vuoksi ja tätä tekevät siis niin naiset kuin miehetkin.

      "En ole naisten vihaaja,minä rakastan naisia,mutta tämä varoituksen sana on nuorten miesten hyvä ottaa huomioon koska ei se nainen ole mikään särkyvä posliini esine vaan paljon miehiäkin häikäilemättömämpi olento joka toimii aina omien etujensa ja halujensa mukaisesti."

      Hmm.. mainitsit, että olet vain pari kertaa tapaillut naista, joten sinulla ei ole omakohtaisia kokemuksia pitkästä suhteesta, joka päättyy riitaisaan eroon ja täten olet kuullut vain miespuoliset ystäväsi kertomukset/näkemykset asiaan. Erossa on aina kaksi osapuolta, ja myös ne näkemykset asioihin löytyy kahdelta eri persoonalta, jotka ovat riintautuneet keskenään.

      Mielestäni sinä menet liikaa eroneiden miesten rooliin sisään, et osaa olla puolueton, siinä meissä on eronsa, minä meinaan olen AINA puolueton ystäväpariskunnan erotessa riitaisasti. Koska tiedän, että molemmista päistä tulee liioitteluja sekä painetaan toinen mahdollisimman alas ilkeilyllä. Minä vaan olen tässä tilanteessa se kuuntelija, en juorujen levittelijä vaan tuki molemmille, niin he voivat purata pahan tunteen pois henkilölle joka siis ei mene kummankaan "puolelle".

      Riitaisissa eroissa pitää ystävillä olla se taito, että osaa todellakin olla puolueton tai muuten saattaa tulla samanlaiseksi kuin ap kirjoittaja. Elämä on ihmeellistä.

      • feefef

        jotenki tuli semmone mieleen et sun puhe on turhaa paska lässytystä ni en jaksanu ees lukea..


    • ------

      sulla on vaan ollut huono tuuri naisten suhteen.. että kannattaa miettiä sitä naismakuas ja tutustua toisenlaisiin ihmisiin..

    • jokainen on

      oma yksilö. Ja minä ymmärrän ihan kaikkia, mistä kiikastaa. En tartte miestä elättämään mua, pääasia että se ymmärtää mua ja minä häntä. Vaan ei tunnu löytyvän.

      • daadaadaa

        ...olen tapaillut muutaman vuoden aikana paria kolmea miestä, ja jokainen "suhde" päättyi siksi, että miehet etsii jotain, mitä ei ole olemassa. Tämä tietokoneaika on jotenkin sumentanut ihmisten ajatusmaailman, on "hakupäällä" koko ajan, jospa se täydellisyys jossain odottaa. Niin miehissä kuin naisissa on näitä itsekeskeisiä, itsekkäitä ja vaativia, silti suuri osa on varmasti ihan aidosti tuntevia ja asiallisia, ystävällisiä ihmisiä.


      • ++

        En minäkään tarvitse miestä elättämään itseäni. Löysin miehen muutama vuosikymmen sitten. En tiedä ymmärrämmekö toisiamme, mutta meillä on mukavaa yhdessä.


    • ilkeä ämmä:::

      Hohhojaikkaa.

      Kuka tekee suurimman osan rikoksista kaikkialla maailmassa?

      Kuka on alistanut toista sukupuolta koko ihmiskunnan olemassaolon ajan?

      MIEHET.

      Naiset häikäilemättömiä, hahahah! Montako naispuolista raiskaajaa tiedät? Montako naista, joka pieksee miestään? Montako lapsiinsekaantuja? Montako naista, joka on pakottanut miehiä seksiorjiksi? Moniko korruptoitunut politiikko ja yritysjohtaja on nainen? Montko sotaa naiset ovat aloittaneet? Miehet pettävät naisia useammin, tekevät vähemmän kotitöitä vaikka työajat olisivat samat, eivät halua hoitaa lapsia (mutta toki haluavat ne erossa itselleen!) jne jne. Lista on loputon.

      Jopa lähi-idän ja pohjois-afrikan kaltaisissa paikoissa naiset ovat enemmistöstä vapaaehtois - ja hyväntekeväisyystöissä. Maissa, joissa nainen on kirjaimellisesti lain mukaan miehen omaisuutta, naiset yrittävät taistella miesten pahuutta vastaan. Se on toivoton taistelu.
      Naiset ovat kestäneet miehiltä kaiken sen uskomattoman määrän paskaa ja sitten kun sattuu huomauttamaan siitä, että mieskin voisi EHKÄ JOSKUS siivota, niin on nalkuttava narttu jonka saa laittaa päiviltä.
      Jos olet ruma nainen, olet myös tarpeeton, koska naisen ainoa funktio on olla olemassa miehen fantasioita täyttämässä.

      Naiset välittävät toisista ihmisistä, mitä mies ei ylivertaisessa viisaudessaan koskaan kykene ymmärtämään. Ikävä kyllä Suomessa Lesbofeministien Salaliitto RY hallitsee kaikkia merkittäviä poliitisia ja taloudellisia virkoja kulissien takaa ja on ohjannut kehitystä niin, että nykyään murto-osa suomalaisista naisista uskaltaa vaatia tulla kohdeltavaksi ihmisenä.
      Onneksi miehet ovat heränneet ja alkaneet yhä suurenevissa joukoissa vaatia anisten palauttamista sinne, minne ne kuuluvatkin - nyrkin ja helan väliin! Voimme ottaa mallia vaikka ihanista thai neitokaisista ja venäläisistä kodinhengettäristä, heillä on se ihmisoikeuksien puute, joka juuri tekee naisesta viehättävän!



      Se, että aloit vihaamaan naisia on täysin väistämätöntä. Olet mies ja JOKA IKINEN mies vihaa naisia. Tämä on historiallinen, sosiologinen, biologinen FAKTA. Mies on luotu vihaa varten. Poikkeuksia ei ole. Pikkupoika saattaa omata vielä neutraalin suhtautumisen, mutta kasvaessa viha syttyy. Sinä siis kasvoit aikuiseksi, mitään muu ei muuttunut.

      • Täh ??

        ''Olet mies ja JOKA IKINEN mies vihaa naisia. Mies on luotu vihaa varten''

        Sut pitäisi sulkea samaan laitokseen kun tuon aloittajan ja vahva lääkitys päälle..


      • QuickSapphire

        Jos haluaa haukkua ja pilkata ihmisiä, niin suosittelen tekemään sen vähän ovelammin. Ei sinua kukaan ota vakavasti. Noh, tuntuiko hyvältä saada sanoa pahasti? Noniin. Ei kai se sitten ihan turha viesti ollut jos itse siitä kuitenkin saat jotain kiksejä. Sehän on kiva juttu. Paitsi että ei.

        Sinunkaltaisesti naiset ja tuonkaltaiset viestit ovat selviä esimerkkejä siitä, etteivät naiset ole sen empaattisempia tai korrektimpia tai järkevämpiä, kuin miehetkään. Fiksut, vastakkaisesta sukupuolesta yhtään mitään älyävät, kiltit, täyspäiset, tasa-arvoiset, epärasistiset ja empaattiset ihmiset jättävät tuollaisen kirjoittamatta. Tuossa nähdään, että naisissakin on itsekkäitä ääliöitä juuri niin kuin miehissäkin. Tuo, että viesti on vielä saanut plussaa korostaa pointtiani entisestään.

        Edes sinunkaltaisesi ihmiset eivät saa minua vihaamaan naisia, koska tiedän, miten ihania olentoja jotkut naiset ovat... oli heidän ulkonäkönsä ihan millainen tahansa. Enkä vihaa edes sinua, koska osaan nauraa sinulle ja sinun typerälle kirjoituksellesi, eikä minun täten tarvitse ottaa sitä tippakaan vakavissani. Lähinnä kai tuo säälittää, kun joutuu tuolla tavalla huomiota hakemaan.


      • nöff, nöff
        QuickSapphire kirjoitti:

        Jos haluaa haukkua ja pilkata ihmisiä, niin suosittelen tekemään sen vähän ovelammin. Ei sinua kukaan ota vakavasti. Noh, tuntuiko hyvältä saada sanoa pahasti? Noniin. Ei kai se sitten ihan turha viesti ollut jos itse siitä kuitenkin saat jotain kiksejä. Sehän on kiva juttu. Paitsi että ei.

        Sinunkaltaisesti naiset ja tuonkaltaiset viestit ovat selviä esimerkkejä siitä, etteivät naiset ole sen empaattisempia tai korrektimpia tai järkevämpiä, kuin miehetkään. Fiksut, vastakkaisesta sukupuolesta yhtään mitään älyävät, kiltit, täyspäiset, tasa-arvoiset, epärasistiset ja empaattiset ihmiset jättävät tuollaisen kirjoittamatta. Tuossa nähdään, että naisissakin on itsekkäitä ääliöitä juuri niin kuin miehissäkin. Tuo, että viesti on vielä saanut plussaa korostaa pointtiani entisestään.

        Edes sinunkaltaisesi ihmiset eivät saa minua vihaamaan naisia, koska tiedän, miten ihania olentoja jotkut naiset ovat... oli heidän ulkonäkönsä ihan millainen tahansa. Enkä vihaa edes sinua, koska osaan nauraa sinulle ja sinun typerälle kirjoituksellesi, eikä minun täten tarvitse ottaa sitä tippakaan vakavissani. Lähinnä kai tuo säälittää, kun joutuu tuolla tavalla huomiota hakemaan.

        Mistä alkaen puolustautuminen on ollut huomionhakemista??????
        Et vain siedä puoliaanpitävää naista ja yrität häntä vähättelemällä alistaa hänet!!!
        Ja ne naiset, jotka eivät jaksa puoliaan pitää alistat omaan tahtoosi ja he ovat mielestäsi niitä ihania olentoja!!!


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Mistä alkaen puolustautuminen on ollut huomionhakemista??????
        Et vain siedä puoliaanpitävää naista ja yrität häntä vähättelemällä alistaa hänet!!!
        Ja ne naiset, jotka eivät jaksa puoliaan pitää alistat omaan tahtoosi ja he ovat mielestäsi niitä ihania olentoja!!!

        Puolustautuminen ja liioittelu on eri asia... Kuulostaako tämä puolustautumiselta?

        "Se, että aloit vihaamaan naisia on täysin väistämätöntä. Olet mies ja JOKA IKINEN mies vihaa naisia. Tämä on historiallinen, sosiologinen, biologinen FAKTA. Mies on luotu vihaa varten. Poikkeuksia ei ole. Pikkupoika saattaa omata vielä neutraalin suhtautumisen, mutta kasvaessa viha syttyy. Sinä siis kasvoit aikuiseksi, mitään muu ei muuttunut."

        Entä tämä:

        "Naiset ovat kestäneet miehiltä kaiken sen uskomattoman määrän paskaa ja sitten kun sattuu huomauttamaan siitä, että mieskin voisi EHKÄ JOSKUS siivota, niin on nalkuttava narttu jonka saa laittaa päiviltä.
        Jos olet ruma nainen, olet myös tarpeeton, koska naisen ainoa funktio on olla olemassa miehen fantasioita täyttämässä."

        Pelkkää riidanhaastamista tuo on.

        Ja totta mooses minä tuota viestiä vähättelen. Ei siinä ole mitään järkeä. Se pieni pointti joka siinä on hautautuu tuon puhtaan kettuilun alle. Ja minulle on ihan sama alentuuko hän vai eikö hän alennu vai.. mitä lie ikinä tarkoitat. Riittää, että muita tässä keskustelussa käyviä yhtyvät minun mielipiteeseeni siitä, miten typerä tuo viesti oli ja että tuosta viestistä loukkaantuneet miehet ja naiset eivät räyhää hänelle vaan tajuavat, että on vain sama jättää koko juttu omaan arvoonsa.

        Omasta viestistäsi en osaa sanoa, mitä yrität. Halusitko vain oikeasti puolustaa tuota sekopäistä ragetusta vai yritätkö vain vahventaa omia rasistisia käsityksiäsi. En ole ihan varma. Joka tapauksessa tuo kuulostaa vain yliparanoidilta yritykseltä keksiä jotain valitettavaa. Nimittäin noille oletuksille mitä sinä teit ei ole mitään järkiperäisiä perusteita. Miksi minä tekisin mitään noista? Ja eivätkö sinun mielestäsi naiset ole ihania olentoja ilman, että heitä alistetaan?


      • nöff, nöff
        QuickSapphire kirjoitti:

        Puolustautuminen ja liioittelu on eri asia... Kuulostaako tämä puolustautumiselta?

        "Se, että aloit vihaamaan naisia on täysin väistämätöntä. Olet mies ja JOKA IKINEN mies vihaa naisia. Tämä on historiallinen, sosiologinen, biologinen FAKTA. Mies on luotu vihaa varten. Poikkeuksia ei ole. Pikkupoika saattaa omata vielä neutraalin suhtautumisen, mutta kasvaessa viha syttyy. Sinä siis kasvoit aikuiseksi, mitään muu ei muuttunut."

        Entä tämä:

        "Naiset ovat kestäneet miehiltä kaiken sen uskomattoman määrän paskaa ja sitten kun sattuu huomauttamaan siitä, että mieskin voisi EHKÄ JOSKUS siivota, niin on nalkuttava narttu jonka saa laittaa päiviltä.
        Jos olet ruma nainen, olet myös tarpeeton, koska naisen ainoa funktio on olla olemassa miehen fantasioita täyttämässä."

        Pelkkää riidanhaastamista tuo on.

        Ja totta mooses minä tuota viestiä vähättelen. Ei siinä ole mitään järkeä. Se pieni pointti joka siinä on hautautuu tuon puhtaan kettuilun alle. Ja minulle on ihan sama alentuuko hän vai eikö hän alennu vai.. mitä lie ikinä tarkoitat. Riittää, että muita tässä keskustelussa käyviä yhtyvät minun mielipiteeseeni siitä, miten typerä tuo viesti oli ja että tuosta viestistä loukkaantuneet miehet ja naiset eivät räyhää hänelle vaan tajuavat, että on vain sama jättää koko juttu omaan arvoonsa.

        Omasta viestistäsi en osaa sanoa, mitä yrität. Halusitko vain oikeasti puolustaa tuota sekopäistä ragetusta vai yritätkö vain vahventaa omia rasistisia käsityksiäsi. En ole ihan varma. Joka tapauksessa tuo kuulostaa vain yliparanoidilta yritykseltä keksiä jotain valitettavaa. Nimittäin noille oletuksille mitä sinä teit ei ole mitään järkiperäisiä perusteita. Miksi minä tekisin mitään noista? Ja eivätkö sinun mielestäsi naiset ole ihania olentoja ilman, että heitä alistetaan?

        Tosiasia on se, että miehet ovat paljon raaempia ja julmempia naisia kohtaan, kuin mitä naiset ovat miehiä kohtaan!!


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Tosiasia on se, että miehet ovat paljon raaempia ja julmempia naisia kohtaan, kuin mitä naiset ovat miehiä kohtaan!!

        Mmm... Se mitä minä olen saanut ala-asteella kokea tyttöjen taholta, sanoo kyllä jotain ihan muuta, mutta olen tarpeeksi fiksu, etten tee yleistystä näiden muutaman tapauksen takia. Sitä paitsi sain saman ala-asteen aikana kokea myöskin paljon poikien taholta.

        Haluaisitko itse perustella näkemyksesi? Ja rajana on pidettävä nykysuomea, sillä nykysuomi on paikka, jossa asumme ja menneellä tai tulevalla ajalla ei ole väliä nykyajan kannalla, koska ennen oltiin konservatiivisia ja nykyään haetaan tasa-arvoa, joka on kyllä todella hyvä asia. Onko sinulla esittää jotain perusteluja sille, että miehet olisivat raaempia ja julmempia? Kyllä minusta on aika julmaa kirjoitella tuollaisia asioita miehistä yleistäen. Se sattuu. Ja niitä on täällä palstoilla todella paljon.

        Ja elä yritä väittää, että näin olisi biologian takia. Minä tiedän, ettei se pidä paikkaansa. Nykyihmiset taistelevat aktiivisesti biologiaa vastaan, eikä se enää säätele juuri lainkaan elämäämme. Minä tiedän monta miestä, jotka ovat julmia niin kuin myös naisia. Sanoin tiedän monia miehiä ja naisia, jotka ovat hienoa ja upeita persoonia. Molemmista sukupuolista tiedän myös mätiä yksilöitä. Itse olen ollut erittäin paljon sekä miesten, että naisten uhrina. Ihmiset ovat tasaisen julmia toisiaan kohtaan mielestäni. Mitä erilaisempi ihminen, sitä helpompi olla julma. Vastakkainen sukupuoli on erilainen, joten sitä kohtaan voi luonnollisesti helppo olla rasistinen ja kohdella siksi huonommin. Mutta sekin on melko tasaista sukupuolien välillä mielestäni.

        Mikä saa sinut ajattelemaan toisin?


      • nöff, nöff
        QuickSapphire kirjoitti:

        Mmm... Se mitä minä olen saanut ala-asteella kokea tyttöjen taholta, sanoo kyllä jotain ihan muuta, mutta olen tarpeeksi fiksu, etten tee yleistystä näiden muutaman tapauksen takia. Sitä paitsi sain saman ala-asteen aikana kokea myöskin paljon poikien taholta.

        Haluaisitko itse perustella näkemyksesi? Ja rajana on pidettävä nykysuomea, sillä nykysuomi on paikka, jossa asumme ja menneellä tai tulevalla ajalla ei ole väliä nykyajan kannalla, koska ennen oltiin konservatiivisia ja nykyään haetaan tasa-arvoa, joka on kyllä todella hyvä asia. Onko sinulla esittää jotain perusteluja sille, että miehet olisivat raaempia ja julmempia? Kyllä minusta on aika julmaa kirjoitella tuollaisia asioita miehistä yleistäen. Se sattuu. Ja niitä on täällä palstoilla todella paljon.

        Ja elä yritä väittää, että näin olisi biologian takia. Minä tiedän, ettei se pidä paikkaansa. Nykyihmiset taistelevat aktiivisesti biologiaa vastaan, eikä se enää säätele juuri lainkaan elämäämme. Minä tiedän monta miestä, jotka ovat julmia niin kuin myös naisia. Sanoin tiedän monia miehiä ja naisia, jotka ovat hienoa ja upeita persoonia. Molemmista sukupuolista tiedän myös mätiä yksilöitä. Itse olen ollut erittäin paljon sekä miesten, että naisten uhrina. Ihmiset ovat tasaisen julmia toisiaan kohtaan mielestäni. Mitä erilaisempi ihminen, sitä helpompi olla julma. Vastakkainen sukupuoli on erilainen, joten sitä kohtaan voi luonnollisesti helppo olla rasistinen ja kohdella siksi huonommin. Mutta sekin on melko tasaista sukupuolien välillä mielestäni.

        Mikä saa sinut ajattelemaan toisin?

        Perheväkivalta on ollut ja on yhä miesten harjoittama väkivallanmuoto, jossa miehet ovat todella raakoja ja julmia naisia ja jopa lapsiaan kohtaan!
        Eikä tuolla maailmallakaan miehet ole yhtään sen parempia!!
        Me miehet olemme herkempiä valittamaan, kuin naiset!!! Vaikka mies on mies, jonka täytyisi olla naiselle ja perheelleen tukena ja turvana!!! Mutta useimmin juuri mies tarvitsee tukea ja turvaa naiselta . . . siis aivan nurinkurinen tilanne!!!


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Perheväkivalta on ollut ja on yhä miesten harjoittama väkivallanmuoto, jossa miehet ovat todella raakoja ja julmia naisia ja jopa lapsiaan kohtaan!
        Eikä tuolla maailmallakaan miehet ole yhtään sen parempia!!
        Me miehet olemme herkempiä valittamaan, kuin naiset!!! Vaikka mies on mies, jonka täytyisi olla naiselle ja perheelleen tukena ja turvana!!! Mutta useimmin juuri mies tarvitsee tukea ja turvaa naiselta . . . siis aivan nurinkurinen tilanne!!!

        Osa naisistakin harrastaa perheväkivaltaa, sitä ei saa unohtaa. Siitä vain puhutaan niin paljon vähemmän. Tietenkään perheväkivaltaa ei ole syytä hyväksyä missään määrin.

        Kuitenkin naiset osaavat olla erittäin juonikkaita ja itsekkäitä monessa kohtaa. He eivät tosin yleensä näytä tätä niin suoralla tavalla, kun väkivallalla. Miehillä on tietysti väkivaltaisuus yleisempää. Mutta väkivaltainen voi olla henkisestikin. kun tarpeeksi piinaa ihmistä henkisesti, hän voi tehdä itselleen pahaa tai itsemurhankin. Siinä kohti ollaan laillisesti tapettu toinen. Nämä ovat vain näkyviä jälkiä. Tietystikään ei saa unohtaa niitä tuskia, joita ihmisillä on mielessään. Ne ovat yleensä ainakin samaa tasoa kuin ne fyysiset tuskat, joita ihminen kokee.

        Eri kulttuureissa on eri säännöt. Haluan ajatella lähinnä Suomen kulttuuria, sillä se antaa ihmisille mahdollisuuden kuitenkin toteuttaa aika hyvin omaa elämänkatsomustaan. Ja siellä minä ja kaikki ympärilläni olevat ihmiset elävät.. eli kaikki mihin voin vaikuttaa.

        En usko, että miehet ovat edes herkempiä valittamaan. Olen kuullut, että miehet sitä paitsi useammin pitävät omaa pahaa oloaan ja ongelmiaan sisällään, kuin naiset. En tietenkään haluaisi yleistää tätäkään tutkimustulosta. Enkä tiedä, mihin tuo havainto perustuu, niin kuin en tiedä tuon sinunkaan havaintosi perusteita.

        Minun mielestäni miehen ei tarvitse olla perheen tukena tai turvana sen enempää kuin naisenkaan. Miksi pitäisi? Parisuhde on yhteinen taival, jossa mies ja nainen (tai miksei samaa sukupuolta olevatkin) ovat yhdessä toistensa tukena. Ei siinä kummankaan tarvitse ottaa sen enempää vastuuta, kuin toisenkaan. Itse olen selvästi rikkinäisempi osapuoli omassa parisuhteessani, eikä se haittaa mitään. Parini mielestä on ihanaa kun saa pitää minusta huolta. Siinä ei ole mitään nurinkurista. Etsivätkö miehet tosiaan naisia, joiden asioista pitää huolta ja jolle ei tarvitse omista ongelmistaan jakaa? Ja etsivätkö naiset tosiaan miestä, joka olisi vahva tukipilari vailla heikkouksia jota vasten nojata? Kahdestaan ihmiset ovat molemmat tuplasti vahvempia.

        Yllättävää nähdä noin kovalla oman sukupuolen kritiikillä varustettu ihminen. Sinänsä se on hyvä asia, koska ainakaan siten sinä tuskin syyllistyt muiden virheisiin, mutta entä oma itsetuntosi? Eikä rasismi ole lainkaan sen parempaa, vaikka se kohdistuisi omaa sukupuoltaan kohtaan. Ja suuresti minua hämmästyttää nyt se, kun halusit puolustella sitä kamalaa kirjoitusta, johon alunperin vastasin. Miksi halusit puolustella sitä, vaikka tiedät ettei kaikkien miesten tarvitse välttämättä olla tuollaisia? Koska tiedät väkisinkin jotain, mitä eivät kaikki tämän palstan naiset tunnu myöntävän: Että miehillä hitsi vieköön ON tunteita eikä siitä mihinkään pääse. Miksi siis halusit puolustella sitä?

        "Olit mies tai nainen, on oma valintasi millaiseksi tulet sen jälkeen kun tiedät ensin sen, millaiseksi maailma tahtoo sinun tulevan."


      • nöff, nöff
        QuickSapphire kirjoitti:

        Osa naisistakin harrastaa perheväkivaltaa, sitä ei saa unohtaa. Siitä vain puhutaan niin paljon vähemmän. Tietenkään perheväkivaltaa ei ole syytä hyväksyä missään määrin.

        Kuitenkin naiset osaavat olla erittäin juonikkaita ja itsekkäitä monessa kohtaa. He eivät tosin yleensä näytä tätä niin suoralla tavalla, kun väkivallalla. Miehillä on tietysti väkivaltaisuus yleisempää. Mutta väkivaltainen voi olla henkisestikin. kun tarpeeksi piinaa ihmistä henkisesti, hän voi tehdä itselleen pahaa tai itsemurhankin. Siinä kohti ollaan laillisesti tapettu toinen. Nämä ovat vain näkyviä jälkiä. Tietystikään ei saa unohtaa niitä tuskia, joita ihmisillä on mielessään. Ne ovat yleensä ainakin samaa tasoa kuin ne fyysiset tuskat, joita ihminen kokee.

        Eri kulttuureissa on eri säännöt. Haluan ajatella lähinnä Suomen kulttuuria, sillä se antaa ihmisille mahdollisuuden kuitenkin toteuttaa aika hyvin omaa elämänkatsomustaan. Ja siellä minä ja kaikki ympärilläni olevat ihmiset elävät.. eli kaikki mihin voin vaikuttaa.

        En usko, että miehet ovat edes herkempiä valittamaan. Olen kuullut, että miehet sitä paitsi useammin pitävät omaa pahaa oloaan ja ongelmiaan sisällään, kuin naiset. En tietenkään haluaisi yleistää tätäkään tutkimustulosta. Enkä tiedä, mihin tuo havainto perustuu, niin kuin en tiedä tuon sinunkaan havaintosi perusteita.

        Minun mielestäni miehen ei tarvitse olla perheen tukena tai turvana sen enempää kuin naisenkaan. Miksi pitäisi? Parisuhde on yhteinen taival, jossa mies ja nainen (tai miksei samaa sukupuolta olevatkin) ovat yhdessä toistensa tukena. Ei siinä kummankaan tarvitse ottaa sen enempää vastuuta, kuin toisenkaan. Itse olen selvästi rikkinäisempi osapuoli omassa parisuhteessani, eikä se haittaa mitään. Parini mielestä on ihanaa kun saa pitää minusta huolta. Siinä ei ole mitään nurinkurista. Etsivätkö miehet tosiaan naisia, joiden asioista pitää huolta ja jolle ei tarvitse omista ongelmistaan jakaa? Ja etsivätkö naiset tosiaan miestä, joka olisi vahva tukipilari vailla heikkouksia jota vasten nojata? Kahdestaan ihmiset ovat molemmat tuplasti vahvempia.

        Yllättävää nähdä noin kovalla oman sukupuolen kritiikillä varustettu ihminen. Sinänsä se on hyvä asia, koska ainakaan siten sinä tuskin syyllistyt muiden virheisiin, mutta entä oma itsetuntosi? Eikä rasismi ole lainkaan sen parempaa, vaikka se kohdistuisi omaa sukupuoltaan kohtaan. Ja suuresti minua hämmästyttää nyt se, kun halusit puolustella sitä kamalaa kirjoitusta, johon alunperin vastasin. Miksi halusit puolustella sitä, vaikka tiedät ettei kaikkien miesten tarvitse välttämättä olla tuollaisia? Koska tiedät väkisinkin jotain, mitä eivät kaikki tämän palstan naiset tunnu myöntävän: Että miehillä hitsi vieköön ON tunteita eikä siitä mihinkään pääse. Miksi siis halusit puolustella sitä?

        "Olit mies tai nainen, on oma valintasi millaiseksi tulet sen jälkeen kun tiedät ensin sen, millaiseksi maailma tahtoo sinun tulevan."

        Mä vain puolustan naisia, sillä he ovat kauniimpia, ihanimpia, suloisimpia, herttaisimpia ja luotattavimpia "otuksia" mitä maa päällään kantaa!!!!!!!!!
        Näin minä olen elämäni aikana tullut jo monet monet kerrat huomaamaan!!!
        Sinulla ja minulla on täysin vastakkainen näkökulma miehen asemaan elämässä/perheessä.
        Tämä meidänvälinen keskustelu ei johda yhtään mihinkään, kun kumpikaan ei ole valmis tinkimään omasta mielipiteestään!!!
        Mä olen todellakin kantapään kautta elämässäni tullut huomaamaan, että vain naisiin voi luottaa!!!!
        Ja mies voi omalla käytöksellään, kunnioituksellaan ja arvostuksellaan suuresti vaikuttaa siihen, kuinka nainen miestä kohtelee ja hyväksyy tämän ihmisenä!!


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Mä vain puolustan naisia, sillä he ovat kauniimpia, ihanimpia, suloisimpia, herttaisimpia ja luotattavimpia "otuksia" mitä maa päällään kantaa!!!!!!!!!
        Näin minä olen elämäni aikana tullut jo monet monet kerrat huomaamaan!!!
        Sinulla ja minulla on täysin vastakkainen näkökulma miehen asemaan elämässä/perheessä.
        Tämä meidänvälinen keskustelu ei johda yhtään mihinkään, kun kumpikaan ei ole valmis tinkimään omasta mielipiteestään!!!
        Mä olen todellakin kantapään kautta elämässäni tullut huomaamaan, että vain naisiin voi luottaa!!!!
        Ja mies voi omalla käytöksellään, kunnioituksellaan ja arvostuksellaan suuresti vaikuttaa siihen, kuinka nainen miestä kohtelee ja hyväksyy tämän ihmisenä!!

        Olen minä valmis tinkimään omasta mielipiteestäni, kun esität perustelun, joka on vakuuttava. Vaikka ymmärränkin, että olet itse näin kokenut, voisi olla hyvä idea ottaa huomioon myös muiden kokemukset. Asiat eivät aina ole mustavalkoisia eikä oma kokemuksesi ole aina koko totuus.

        Itsekin olen hetero, joten luonnollisesti olen suuntautunut naisiin. Tämä ei kuitenkaan vähennä miesten arvoa ihmisinä. Vaikka sinä olisit pettynyt miehiin elämäsi aikana, joku muu on voinut ihan yhtä hyvin pettyä naisiin. On huono idea asettaa oma näkemyksensä pelkästään omien kokemustensa kannalta, koska silloin jää moni asia huomaamatta. Itse pyrin aina katsomaan asiaa kaikkien osapuolten kannalta.

        Sinä vaikutat jokseenkin puolueelliselta. Olit heti minun kurkussani kiinni yrittäen väittää, että yritän vähättelemällä alistaa tuon kirjoittajan, missä ei ollut mitään järkeä. Ja miksi minä en voisi sietää puoliaanpitävää naista? Miksi minä pitäisin vain alistettuja naisia ihanina olentoina, kun itsekin pidät niitä hienoina ihmisinä ihan muutenkin? Vertasiko siinä kohti minua johonkin muuhun ihmiseen ja oletin, että tekisin samalla tavalla vai yrititkö vain puolustella sitä viestiä? Itsekin varmasti tajuat ettei siinä ole mitään järkeä. Ja sen myös miten puppua se viesti oli.

        Minä itse olen yrittänyt kunnioittaa ja olla reilu ja ystävällinen koko peruskoulun ajan ihmisille. Silti minua aina kohdeltiin niin kuin ala-arvoista tomua, jolla ei ole mitään ihmisarvoa, sekä koulussa että kaveriporukoissa. Vain opettajat pitivät minun puoliani. Minä ymmärrän siksi, että ihania ihmisiä on sekä miehissä, että naisissa... mutta molemmissa sukupuolissa on myöskin sellaista julmaa saastaa, jotka eivät välitä, kuin itsestään.

        Tämä ei ole vain minun oma näkemykseni. Oma näkemykseni olisi se, että melkein kaikki ovat tätä julmaa saastaa, ja naiset ovat todella julmia taktikoijia, että saavat itse haluamansa toiselta välittämättä hänestä pätkääkään ja että miehet ovat vain uhittelevia pissipäitä jotka tykkäävät hakata ja kiusata heikompia nostaakseen itseään ja että molemmissa sukupuolessa niitä mukavia yksilöitä on ihan sairaan vähän. Tämä olisi minun omiin kokemuksiini perustuva näkemys, mutta koska olen yrittänyt katsoa asiaa monien muidenkin kannalta ja vähän yleisemmin ja järjellä, olen päätynyt tähän, että molemmissa sukupuolissao n sekä hienoja yksilöitä, että neutraaleja, että tuntemattomia, että niitä kamalia loisia, jotka riistävät muilta.

        Minun mielestäni tämä keskustelu on ollut perin hedelmällinen ja olen nauttinut siitä. Harva jaksaa keskustella Suomi24-keskustelussa näinkin... pitkään. Mukavaa on ollut.


      • tosiasia.
        QuickSapphire kirjoitti:

        Mmm... Se mitä minä olen saanut ala-asteella kokea tyttöjen taholta, sanoo kyllä jotain ihan muuta, mutta olen tarpeeksi fiksu, etten tee yleistystä näiden muutaman tapauksen takia. Sitä paitsi sain saman ala-asteen aikana kokea myöskin paljon poikien taholta.

        Haluaisitko itse perustella näkemyksesi? Ja rajana on pidettävä nykysuomea, sillä nykysuomi on paikka, jossa asumme ja menneellä tai tulevalla ajalla ei ole väliä nykyajan kannalla, koska ennen oltiin konservatiivisia ja nykyään haetaan tasa-arvoa, joka on kyllä todella hyvä asia. Onko sinulla esittää jotain perusteluja sille, että miehet olisivat raaempia ja julmempia? Kyllä minusta on aika julmaa kirjoitella tuollaisia asioita miehistä yleistäen. Se sattuu. Ja niitä on täällä palstoilla todella paljon.

        Ja elä yritä väittää, että näin olisi biologian takia. Minä tiedän, ettei se pidä paikkaansa. Nykyihmiset taistelevat aktiivisesti biologiaa vastaan, eikä se enää säätele juuri lainkaan elämäämme. Minä tiedän monta miestä, jotka ovat julmia niin kuin myös naisia. Sanoin tiedän monia miehiä ja naisia, jotka ovat hienoa ja upeita persoonia. Molemmista sukupuolista tiedän myös mätiä yksilöitä. Itse olen ollut erittäin paljon sekä miesten, että naisten uhrina. Ihmiset ovat tasaisen julmia toisiaan kohtaan mielestäni. Mitä erilaisempi ihminen, sitä helpompi olla julma. Vastakkainen sukupuoli on erilainen, joten sitä kohtaan voi luonnollisesti helppo olla rasistinen ja kohdella siksi huonommin. Mutta sekin on melko tasaista sukupuolien välillä mielestäni.

        Mikä saa sinut ajattelemaan toisin?

        Miksi sitten vankiloissa on paljon enemmän miehiä kuin naisia, jos kerran naiset ovat yhtä raakoja ja julmia? Et voi väittää etteikö esim joistain sadistisista murhaajista valtaosa ole miehiä.


      • QuickSapphire
        tosiasia. kirjoitti:

        Miksi sitten vankiloissa on paljon enemmän miehiä kuin naisia, jos kerran naiset ovat yhtä raakoja ja julmia? Et voi väittää etteikö esim joistain sadistisista murhaajista valtaosa ole miehiä.

        No en voi väittää, enkä väitäkkään. Lue loppu tästä keskustelusta niin ehkä ymmärrät, mitä tarkoitan.


      • pidä paikkaansa!
        nöff, nöff kirjoitti:

        Mä vain puolustan naisia, sillä he ovat kauniimpia, ihanimpia, suloisimpia, herttaisimpia ja luotattavimpia "otuksia" mitä maa päällään kantaa!!!!!!!!!
        Näin minä olen elämäni aikana tullut jo monet monet kerrat huomaamaan!!!
        Sinulla ja minulla on täysin vastakkainen näkökulma miehen asemaan elämässä/perheessä.
        Tämä meidänvälinen keskustelu ei johda yhtään mihinkään, kun kumpikaan ei ole valmis tinkimään omasta mielipiteestään!!!
        Mä olen todellakin kantapään kautta elämässäni tullut huomaamaan, että vain naisiin voi luottaa!!!!
        Ja mies voi omalla käytöksellään, kunnioituksellaan ja arvostuksellaan suuresti vaikuttaa siihen, kuinka nainen miestä kohtelee ja hyväksyy tämän ihmisenä!!

        "Se, että aloit vihaamaan naisia on täysin väistämätöntä. Olet mies ja JOKA IKINEN mies vihaa naisia. Tämä on historiallinen, sosiologinen, biologinen FAKTA. Mies on luotu vihaa varten. Poikkeuksia ei ole. Pikkupoika saattaa omata vielä neutraalin suhtautumisen, mutta kasvaessa viha syttyy. Sinä siis kasvoit aikuiseksi, mitään muu ei muuttunut."

        Mää sanon vaan että en oo tommonen. Joten, sun tekstis on pelkkää tyhjää puhetta? Et kai sää voi pakottaa mua olemaan tommonen mies??! Pysy omissa nahoissas ja anna muiden päättää ITSE millaisia ovat. Sää todellakin oot ahdasmielinen typerys.


      • add
        tosiasia. kirjoitti:

        Miksi sitten vankiloissa on paljon enemmän miehiä kuin naisia, jos kerran naiset ovat yhtä raakoja ja julmia? Et voi väittää etteikö esim joistain sadistisista murhaajista valtaosa ole miehiä.

        Miehet tuomitaan helpommin.


      • tosissasi?
        add kirjoitti:

        Miehet tuomitaan helpommin.

        Naiset tekee yhtä paljon murhia ja muita kauheuksia, mutta eivät jää kiinni? Tai että jäävät kiinni, mutta niitä ei tuomita?


      • Minun mielestäni kumpaakaan sukupuolta ei voi laittaa tuohon ns. laatikkoon. Molemmat, kun tekevät niitä paheita. Se on normaalia..

        Hyvin tuossa joku kirjoitti: Kautta historian ovat miehet alistaneet naisia. Olen itse monesti miettinyt esimerkiksi sitä, miksi naisten pitää ajella kaikki karvat ja miehet saavat olla karvaisia? Mihin se perustuu? Eihän kissatkaan käske naaraspuolisia leikkaamaan viiksiään pois. Vuosien alistamisen myötä naisille on kehittynyt geeneihin pakonomainen tarve tehdä nämä miesten aikoinaan aloittamat toimenpiteet.

        Naiset kyllä juonittelevat, pyörittelevät ja pitävät toisinaan hauskaa miesten kanssa, mutta niin tekevät miehetkin. Mutta, naiset eivät aloita maailmalla sotia, massamurhia, raiskaa miehiä, pane eläimiä, lapsia, yms.

        Minunkin on pakko myöntää tässä kohtaa miehenä, että kyllä ne naiset taitavat olla kuitenkin jokseenkin niitä rauhanomaisempia yksilöitä. Syy, miksi he nalkuttavat, johtuvat hyvin luultavasti siitä, ettei heitä kuunnella riittävästi. Kokeilkaapa kuunnella niitä, suorittakaa niitä kotiaskareita ja pitäkää yhtä. Ei se koti siivoudu yhdessä, jos mies istuu kaljatölkin kanssa sohvalla katsomassa jääkiekkoa.

        Kyllä se myös naisten olemuksen parantaminen lähtee pitkälti miehistä itsestään.

        Maailmaan toki mahtuu aina hullujakin... ^^


      • juupa1234567

        naisethan ne pikkumiehetkin kasvattaa


      • pelottavan sairasta

        Ilmeisesti koko kirjoituksesi on provo, mutta täytyy myöntää, että vastaavaa vihaa kuin sinä kannat sisälläsi, en ole tavannut vielä kenessäkään. En miehessä tai naisessa.
        Nimimerkkisi oli "ilkeä ämmä" ja tokaiset vielä miehen olevan luotu vihaa varten.
        Ilkeä ämmä onkin siis ilmeisesti mies. Se maailman vihaisin mies.


      • Tasan

        Kummatkin sukupuolet petävät yhtä paljon.


      • vakivalta on
        nöff, nöff kirjoitti:

        Tosiasia on se, että miehet ovat paljon raaempia ja julmempia naisia kohtaan, kuin mitä naiset ovat miehiä kohtaan!!

        yhtä tönäisyä pahee,aiheuttaa masennusta, masennus syöpää yms yms.... Tätä taas naiset tekevät


      • hjalmari
        nöff, nöff kirjoitti:

        Tosiasia on se, että miehet ovat paljon raaempia ja julmempia naisia kohtaan, kuin mitä naiset ovat miehiä kohtaan!!

        nainen ja leipäveitsi!


      • kertoo jo
        nöff, nöff kirjoitti:

        Mä vain puolustan naisia, sillä he ovat kauniimpia, ihanimpia, suloisimpia, herttaisimpia ja luotattavimpia "otuksia" mitä maa päällään kantaa!!!!!!!!!
        Näin minä olen elämäni aikana tullut jo monet monet kerrat huomaamaan!!!
        Sinulla ja minulla on täysin vastakkainen näkökulma miehen asemaan elämässä/perheessä.
        Tämä meidänvälinen keskustelu ei johda yhtään mihinkään, kun kumpikaan ei ole valmis tinkimään omasta mielipiteestään!!!
        Mä olen todellakin kantapään kautta elämässäni tullut huomaamaan, että vain naisiin voi luottaa!!!!
        Ja mies voi omalla käytöksellään, kunnioituksellaan ja arvostuksellaan suuresti vaikuttaa siihen, kuinka nainen miestä kohtelee ja hyväksyy tämän ihmisenä!!

        sinusta kaiken.


      • q
        QuickSapphire kirjoitti:

        Olen minä valmis tinkimään omasta mielipiteestäni, kun esität perustelun, joka on vakuuttava. Vaikka ymmärränkin, että olet itse näin kokenut, voisi olla hyvä idea ottaa huomioon myös muiden kokemukset. Asiat eivät aina ole mustavalkoisia eikä oma kokemuksesi ole aina koko totuus.

        Itsekin olen hetero, joten luonnollisesti olen suuntautunut naisiin. Tämä ei kuitenkaan vähennä miesten arvoa ihmisinä. Vaikka sinä olisit pettynyt miehiin elämäsi aikana, joku muu on voinut ihan yhtä hyvin pettyä naisiin. On huono idea asettaa oma näkemyksensä pelkästään omien kokemustensa kannalta, koska silloin jää moni asia huomaamatta. Itse pyrin aina katsomaan asiaa kaikkien osapuolten kannalta.

        Sinä vaikutat jokseenkin puolueelliselta. Olit heti minun kurkussani kiinni yrittäen väittää, että yritän vähättelemällä alistaa tuon kirjoittajan, missä ei ollut mitään järkeä. Ja miksi minä en voisi sietää puoliaanpitävää naista? Miksi minä pitäisin vain alistettuja naisia ihanina olentoina, kun itsekin pidät niitä hienoina ihmisinä ihan muutenkin? Vertasiko siinä kohti minua johonkin muuhun ihmiseen ja oletin, että tekisin samalla tavalla vai yrititkö vain puolustella sitä viestiä? Itsekin varmasti tajuat ettei siinä ole mitään järkeä. Ja sen myös miten puppua se viesti oli.

        Minä itse olen yrittänyt kunnioittaa ja olla reilu ja ystävällinen koko peruskoulun ajan ihmisille. Silti minua aina kohdeltiin niin kuin ala-arvoista tomua, jolla ei ole mitään ihmisarvoa, sekä koulussa että kaveriporukoissa. Vain opettajat pitivät minun puoliani. Minä ymmärrän siksi, että ihania ihmisiä on sekä miehissä, että naisissa... mutta molemmissa sukupuolissa on myöskin sellaista julmaa saastaa, jotka eivät välitä, kuin itsestään.

        Tämä ei ole vain minun oma näkemykseni. Oma näkemykseni olisi se, että melkein kaikki ovat tätä julmaa saastaa, ja naiset ovat todella julmia taktikoijia, että saavat itse haluamansa toiselta välittämättä hänestä pätkääkään ja että miehet ovat vain uhittelevia pissipäitä jotka tykkäävät hakata ja kiusata heikompia nostaakseen itseään ja että molemmissa sukupuolessa niitä mukavia yksilöitä on ihan sairaan vähän. Tämä olisi minun omiin kokemuksiini perustuva näkemys, mutta koska olen yrittänyt katsoa asiaa monien muidenkin kannalta ja vähän yleisemmin ja järjellä, olen päätynyt tähän, että molemmissa sukupuolissao n sekä hienoja yksilöitä, että neutraaleja, että tuntemattomia, että niitä kamalia loisia, jotka riistävät muilta.

        Minun mielestäni tämä keskustelu on ollut perin hedelmällinen ja olen nauttinut siitä. Harva jaksaa keskustella Suomi24-keskustelussa näinkin... pitkään. Mukavaa on ollut.

        Olen 55-v nainen, enkä jaksa sinua ymmärtää. Naimisissa ollut 36 vuotta, ystävyys\tuttavuussuhteita on paljon.Yhtään ainoata pahoinpitelyä tai vastaavaa ei ole tullut vastaan.Ehkä omista huonoista kokemuksistasi johtuen leimaat lähes kaikki muut. Itse olen sitä mieltä, että 90% suomalaisista on tavallisia "tallaajia", lopuista suuri osa loistelee sitten iltapäivälehtien lööpeissä.


      • ffeffe

        eläs nyt viitsi itkeä, kaipaat itelles selvästi herkkää miestä joka rakastaa :DDD


      • HELLYS
        leimun kirjoitti:

        Minun mielestäni kumpaakaan sukupuolta ei voi laittaa tuohon ns. laatikkoon. Molemmat, kun tekevät niitä paheita. Se on normaalia..

        Hyvin tuossa joku kirjoitti: Kautta historian ovat miehet alistaneet naisia. Olen itse monesti miettinyt esimerkiksi sitä, miksi naisten pitää ajella kaikki karvat ja miehet saavat olla karvaisia? Mihin se perustuu? Eihän kissatkaan käske naaraspuolisia leikkaamaan viiksiään pois. Vuosien alistamisen myötä naisille on kehittynyt geeneihin pakonomainen tarve tehdä nämä miesten aikoinaan aloittamat toimenpiteet.

        Naiset kyllä juonittelevat, pyörittelevät ja pitävät toisinaan hauskaa miesten kanssa, mutta niin tekevät miehetkin. Mutta, naiset eivät aloita maailmalla sotia, massamurhia, raiskaa miehiä, pane eläimiä, lapsia, yms.

        Minunkin on pakko myöntää tässä kohtaa miehenä, että kyllä ne naiset taitavat olla kuitenkin jokseenkin niitä rauhanomaisempia yksilöitä. Syy, miksi he nalkuttavat, johtuvat hyvin luultavasti siitä, ettei heitä kuunnella riittävästi. Kokeilkaapa kuunnella niitä, suorittakaa niitä kotiaskareita ja pitäkää yhtä. Ei se koti siivoudu yhdessä, jos mies istuu kaljatölkin kanssa sohvalla katsomassa jääkiekkoa.

        Kyllä se myös naisten olemuksen parantaminen lähtee pitkälti miehistä itsestään.

        Maailmaan toki mahtuu aina hullujakin... ^^

        Yhteispelillä kaikki sujuu :o)) HYVÄÄ SYKSYÄ KAIKILLE!


      • QuickSapphire
        pidä paikkaansa! kirjoitti:

        "Se, että aloit vihaamaan naisia on täysin väistämätöntä. Olet mies ja JOKA IKINEN mies vihaa naisia. Tämä on historiallinen, sosiologinen, biologinen FAKTA. Mies on luotu vihaa varten. Poikkeuksia ei ole. Pikkupoika saattaa omata vielä neutraalin suhtautumisen, mutta kasvaessa viha syttyy. Sinä siis kasvoit aikuiseksi, mitään muu ei muuttunut."

        Mää sanon vaan että en oo tommonen. Joten, sun tekstis on pelkkää tyhjää puhetta? Et kai sää voi pakottaa mua olemaan tommonen mies??! Pysy omissa nahoissas ja anna muiden päättää ITSE millaisia ovat. Sää todellakin oot ahdasmielinen typerys.

        *Peukku*


    • nöff, nöff

      Juuu, nainen on peto . . . ainakin sängyssä mahtavan villi tiikeri ;))))))
      Eiköhän se loppujen lopuksi ole niin, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!!!
      Kyllä miehen omalla käytöksellä on suuri vaikutus siihen, miten nainen miestään kohtelee/arvostaa!!
      Kyllä miehenkin on peiliin katsottava ja myös nähtävä sieltä itsensä silloin, kun parisuhde ei toimi!!

    • Eres toes

      Olet oikeassa.

      Oikeastaan me kaikki olemme silloin kun meille sitä valtaa annetaan ja nuorilla nykynaisilla sitä on huimasti esimerkiksi ihmissuhteissa.

      itse näen kyllä monet naiset lähinnä säälittävinä olentoina kuten osan miehistäkin. Kulkevat sen pienimmän nimittäjän mukaan siitä mistä aita on matalin ja ruoho näyttää vihreimmältä.

      Nainen elää pitkälti omien viettiensä, halujensa ja "naisellisuuden" mukana yhdestä tunteesta toiseen. Mitään syvempää ja tiedostavaa on turha odottaa. Tätä kautta syntyy hairahdukset yms. tunnetantrumit joita puretaan toisiin tai jälkikäteen selitellään jos niillä on ollut ikäviä vaikutuksia toisiin.

      Sivusta olen seurannut suhteita ja huomaan että suurimmat ongelmat niihin tuovat nykyään naiset.
      Tämä tietysti on mahdoton asia naiselle ymmärtää koska mieshän on se iso paha susi aina ja sitten varsinkin on kaikkeen syypää jos on vain kiltti lammas koska eihän selläisellä miehellä jota ei voi syyttää mistään tee mitään!

      Ehdottomasti kannattaa pysyä erossa näitä pelkkiä tunneobjekteja hamuavilta naisen kuvatuksilta joita suurin osa nykynaisista on ja ettiä niitä jotka omaavat sielua eivätkä ole pelkkiä tyhjiä kuoria. Tietysti nuo sopivat hyvin lyhyisiin sutaisusuhteisiin mutta vakavampia ei kannata heidän kanssaan perustella. He onnistuvat kyllä pilaamaan tai tuhoamaan sen jossakin vaiheessa, vika tietysti oli miehessä.

      • nöff, nöff

        Ei parisuhdeongelmat koskaan ratkea sillä, että vain vastapuolta syytellään!!!
        Sellainen ihminen, joka syyttää aina muita omista ongelmistaan pakenee todellisuutta!!
        Sellainen ihminen ei uskalla kohdata itseään ja omia vikojaan!!
        Ja sellaisen ihmisen täytyisi elää yksin, mutta siihen hän ei kykene, kun silloin ei ole ketään jota voisi syyttää omasta pahasta-olostaan!


    • 18

      Sanonpa vaan, että miehistäkin luodaan valheellista kuvaa. Moniko nuori nainen joutuu pettymään kun puoliso ei olekaan reilu, rehti ja vastuunsa kantava suoraselkäinen mies? Pettää, ryyppää ja käy vielä käsiksikin.

      • minäkin olen

        Miehet ovat suorempia ja heikompina joskus ottavat kädet avuksi kun ei keskustelu taidot riitä,mutta naiset ovat juonekkaita älyllisiä olentoja jotka ovat mestareita käyttämään henkistä väkivaltaa,syyllistämään ja ajamaan miespolot lähes hulluuden partaalle.
        Näin se vain on,sanokaa mitä sanotte!


      • nöff, nöff
        minäkin olen kirjoitti:

        Miehet ovat suorempia ja heikompina joskus ottavat kädet avuksi kun ei keskustelu taidot riitä,mutta naiset ovat juonekkaita älyllisiä olentoja jotka ovat mestareita käyttämään henkistä väkivaltaa,syyllistämään ja ajamaan miespolot lähes hulluuden partaalle.
        Näin se vain on,sanokaa mitä sanotte!

        Vaikka nainen olisi kuinka hankala tahansa, niin se ei oikeuta miestä lyömään naistansa!!!
        Jos ei kestä suoraapuhetta, niin silloin on paras lopettaa koko suhde. . . mutta ei lyödä!!


      • on kyllä ihan
        nöff, nöff kirjoitti:

        Vaikka nainen olisi kuinka hankala tahansa, niin se ei oikeuta miestä lyömään naistansa!!!
        Jos ei kestä suoraapuhetta, niin silloin on paras lopettaa koko suhde. . . mutta ei lyödä!!

        oikeilla jäljillä aiheessa. Aika monilla miehillä on ruusunpunainen kuva naisista. Sitten nämä naiset vie niitä suhteissa 6 - 0.

        Toisaalta taas yhteiskunta tukee kaikin tavoin naismarttyyrit -kliseetä. Ja naiset ottaa kaiken irti siitä. Yhtä-äkkiä vahvat itsenäiset naiset ovat tahdottomia uhreja ja hyväsikäytettyjä. Osa miehistä peesaa tätä saadakseen palkkiopillua.

        Naisetkin on yksilöitä. Naisissakin on yhtä paljon ongelmatapauksia kuin miehissä. Jokaisella Matti Nykäsellä on se oma Merja Tapolansa. Niitä laatunaisia on aika harvassa.


      • 10
        minäkin olen kirjoitti:

        Miehet ovat suorempia ja heikompina joskus ottavat kädet avuksi kun ei keskustelu taidot riitä,mutta naiset ovat juonekkaita älyllisiä olentoja jotka ovat mestareita käyttämään henkistä väkivaltaa,syyllistämään ja ajamaan miespolot lähes hulluuden partaalle.
        Näin se vain on,sanokaa mitä sanotte!

        Jos miehet oikeasti olisivat suoria, niin ei miehet silloin pettäisi. Mutta kuten sinäkin todistat, niin miehet oikeasti ovat kaksinaamaisia kieroilijoita, joihin ei ikinä pidä luottaa. Jos miehet olisi reiluja, suoraselkäisiä aikuisia ihmisiä, niin ei maailmassa olisi edes sotia. Näin on näppylät, kertokaa tämä kaikille tyttärille, niin ei tule turhia pettymyksiä.


      • dfefew
        10 kirjoitti:

        Jos miehet oikeasti olisivat suoria, niin ei miehet silloin pettäisi. Mutta kuten sinäkin todistat, niin miehet oikeasti ovat kaksinaamaisia kieroilijoita, joihin ei ikinä pidä luottaa. Jos miehet olisi reiluja, suoraselkäisiä aikuisia ihmisiä, niin ei maailmassa olisi edes sotia. Näin on näppylät, kertokaa tämä kaikille tyttärille, niin ei tule turhia pettymyksiä.

        laita mies sanan tilalle ihminen.. ihminen on heikko.. ihminen tekee syntiä.. niin se on


      • 8
        dfefew kirjoitti:

        laita mies sanan tilalle ihminen.. ihminen on heikko.. ihminen tekee syntiä.. niin se on

        Minkä vitun takia? On se nyt kumma, kun jos kerrankin puhutaan siitä mitä valheellisia mielikuvia sukupuolista meille tuotetaan, ja kun sanotaan totuus siitä, ettei miehet suinkaan ole mitään suorapuheisia, rehtejä, sanansa takana seisovia sukupuolensa edustajia, niin sitä ei sitten saa ääneen sanoa, pitää vaan sanoa että ihmiset. Sehän on niin ikivanha juttu, että nainen kun tekee jotain, siis etenkin jotain väärin, niin se tekee sen sukupuolensa takia ja miehen mokailut on sitten jotain inhimillisiä erheitä, että kun ihminen on sitä ja tätä ja jäkäjäkä.


    • petoja....

      Henkisesti heikkoja ja loukattavissa vaikka kuinka helposti. Ei mitään epäselvyyttä.

      • dsddsdw

        .. mutta antavat väärän kuvan itsestään.. se epäselvyys siinä on!


      • 25
        dsddsdw kirjoitti:

        .. mutta antavat väärän kuvan itsestään.. se epäselvyys siinä on!

        Mieti vähän tarkemmin että mistä sinä olet sen kuvan naisesta saanut? Naisilta itseltään, vai jostain elokuvista? Siis sellaisen, että nainen on jonkinlainen enkeli ja pyhimys? Kun tiedän että joskus keskiajalla luotiin tämä ihannenaisen kuva, se nainen kökötti neljän seinän sisällä, hoiti kotia, lapsia ja miestä. Tätä mielikuvaa pönkitti vielä rikostilastot joissa naiset oli aliedustettuina. Oli sitten tietysti ne huonot naiset, huorat ja kyllä niitä negatiivisia mielikuvia naisista viljellään paljon enemmän kuin miehistä, joten turhaan ap on huolissaan
        Vitsi on vain siinä, että kaikki miehet haluavat sen mielikuvien enkelitytön, mutta voivoi, kun sekin osoittautuu loppupeleissä vain ihmiseksi. Miesten luomia mielikuvia ja ihanteita noi on. naiset on aina olleet naisia, ja tietysti miehet miehiä. Nais- ja miesroolit tässä on muuttuneet. Kumma sinänsä että joku vielä oikeasti uskoo tommosiin juttuihin..tai onko sittenkään? Onhan noi roolit edelleen hyvin vahvasti sanelemassa mitä tässä sopii tehdä ja mitä ei. Jos ihminen kasvaa susien parissa, niin ei se tajua hölkäsen pöläystä siitä pitäisikö sen tykkää enemmän rimpsuhameista, vai jääkiekosta.


    • frost-free

      sitten luuletko että mietä kiinnostaa mitä sinä ajattelet meistä?

      PLAAAAHHHHHH, SUKSI SUOLLE ERKKI!!!!

    • kivoja.

      Mies puolestaan on koko planeetan syöpä. Miesten maailma, tällaiseksi olette sen tehneet. Mitä miesvaltaisempi valtio on, sen pahemmin siellä on ihmisoikeusasiat ja muutenkin kaikki on perseellään, rahat menevät terrorismiin ja aseisiin. Lapsia kuolee nälkään ja eläinlajeja tuhoutuu ennennäkemätöntä tahtia. Sitten kehtaat sanoa naisia pedoiksi, naisia, jotka sentään yrittävät hoivata ja sinuakin on nainen kohdussaan kantanut ja rinnoillaan imettänyt. Häpeä.

      • Pää vetävän kädessä

        ja lisääntyy pirullista vauhtia kohti tuhoa, ainakin tällä vauhdilla. Kuka on käskenyt imettää ja hoivata eli hankkia lapsia. Kyllä se on omasta tahdosta kiinni, eli älä urputa siitä. Olisit jättänyt sitten miehet rauhaan ja vaikka lepsotellut. Ei saa miehiä haukkua, jos kerran olet päästänyt lähellesikin. Lue hieman Raamattua ja rauhoitu. Sieltä löytyy tietoa..mies on perheen pää. Naisen ilkeä tapa on yrittää käännellä sitä.


      • lolooksnolo
        Pää vetävän kädessä kirjoitti:

        ja lisääntyy pirullista vauhtia kohti tuhoa, ainakin tällä vauhdilla. Kuka on käskenyt imettää ja hoivata eli hankkia lapsia. Kyllä se on omasta tahdosta kiinni, eli älä urputa siitä. Olisit jättänyt sitten miehet rauhaan ja vaikka lepsotellut. Ei saa miehiä haukkua, jos kerran olet päästänyt lähellesikin. Lue hieman Raamattua ja rauhoitu. Sieltä löytyy tietoa..mies on perheen pää. Naisen ilkeä tapa on yrittää käännellä sitä.

        No eipä sinunkaan sovinistisian tarvitse naisen kanssa olla.


      • dwwddw
        lolooksnolo kirjoitti:

        No eipä sinunkaan sovinistisian tarvitse naisen kanssa olla.

        hirveetä luettavaa :DDD


      • Sääliksi kävi.
        Pää vetävän kädessä kirjoitti:

        ja lisääntyy pirullista vauhtia kohti tuhoa, ainakin tällä vauhdilla. Kuka on käskenyt imettää ja hoivata eli hankkia lapsia. Kyllä se on omasta tahdosta kiinni, eli älä urputa siitä. Olisit jättänyt sitten miehet rauhaan ja vaikka lepsotellut. Ei saa miehiä haukkua, jos kerran olet päästänyt lähellesikin. Lue hieman Raamattua ja rauhoitu. Sieltä löytyy tietoa..mies on perheen pää. Naisen ilkeä tapa on yrittää käännellä sitä.

        Nykypäivän raamattua on turha lukea..pilattu se on jo "uusilla käännöksillä".
        Mene tälle sivulle mieluummin..aidon uskonnon halajat ovatkirjaimelliseti noin 0.1%.

        http://www.novahierosolyma.fi/


    • yeiu

      Ehkä siksi on parempi olla parisuhteessa miehen kanssa ja kiertää naiset kaukaa!

    • Nainen...

      Nainen on myös naiselle susi!
      Miesten kanssa tulee aina toimeen, mutta naiset ovat juuri tuota mitä sanoitkin.

      • yli 40 v kokemus nai

        Tulee iän mukana pikkumaiseksi ärhentelee ei tiedä itsekään miten pitäis olla,,osaa olla häijy.Sitten hyvä päivä niin taas eri ihminen,,,näitä päiviä harvoin on.


      • olla itsessä

        Minä tuun ainakin naisten kanssa toimeen erinoamaisesti. Ehkä olet itse loukannut muita naisia, tai kuvitellut hyötyväsi ystävistäsi kun noin ikävä kuva on jäänyt. Olen itse hyvin varovainen niitä naisia kohtaan, jotka valittavat, että naiset ovat susia - pitkässä juoksussa on osoittautunut yleensä, että tuollaisen väitteen esittäjä on itse se kaikista pahin.


      • jhgdsesea

        Minä naisena taas olen aina tullut loistavasti toimeen naisporukoissa niin työelämässä kuin harrastuksissakin. Jos itse on susi-asenteella liikenteessä, niin mitä muuta voi olettaakaan takaisin?


    • optimisti56

      miten se menikään..."se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"...kuulostaa, että monesti kalahti:) onneksi olen nainen, joka tykkää enemmän miehistä, kuin naisista:))

    • Osaks totta

      Voin hyvinkin yhtyä kirjoittajan näkökulmaan tietyin varauksin ja oma kohtaisin kokemuksin.
      Mitä kauniimpi nainen sitä käärmeempi yksilö.
      Mitä "tavallisemman" näköisen naisen otat, sitä parempi lopputulos sinun kannaltasi.

      Tätä voi tietysti vatkata moneen suuntaan mikä on kaunista ja ei , mutta yleisesti näin.
      Missi tyyppi näet tietää että uroksia on jonossa heti kun sinä et enää kiinnosta ja tuskin kannattaa hukata aikaa asioiden selvitykseen muuten kun mitä otan mukaani kun lähden.

      Sama pätee yhtälailla miehiin, tosin miehet yrittää pidempään pitää parisuhteen kasassa vaikeuksista huolimatta.
      Ihan vaan omista ja tuttujen tilastoista vedin johon kuuluu sekä miehiä että naisia.


      Eli etsi vähemmän kaunis yksilö, eipä ole tarvii pelätä että karkaisi kun on kerrankin saanut jonkun =)

      • Ei kukaan

        Sanonpa vaan omasta kokemuksesta että sillä ei ole väliä minkänäköinen ihminen on kasvoiltaan, koska jos kroppa ei ole hot, niin silloin ei ole mitään mahdollisuuksia, ei vaikka olis kuinka kaunis tai ruma! Ja jos kuvittelet että ruma tai lihava nainen on helpompi saada niin uneksi vaan, minä henkilökohtaisesti en lankea tyyppeihin jotka kuvittelevat saavansa helppoa lihaa koska en ole joka miehen unelmamitoissa. Tämän tosiasian olen karvaasti oppinut että jos et ole kropalta kaunis niin et ole mitään!


    • rakkaus pointtina

      Kuulehan sie aito mies tai sepesusi. Täällä punahilkka ottaisi sinut mielellään kumppaniksi, ja hellävaroen kohtelisi elämänsä loppuun saakka, jos se yhteisesti sovittais ja tiettyjä sääntöjä ja pykäliä vaalittais.

      • "Shopenhauer"

        olet veliseni. Minullakin kesti vuosikymmeniä ennen kuin silmäni aukesi nais houreista. Suurin osa niistä on epäluotettavia kieroilijoita, oman edun tavoittelijoita jotka ei pärjää oikein missään yhteisössä ilman ennemmin tai myöhemmin esiintulevia riitoja. Looginen järkiperäinen ajattelu suurimmalle osalle tuntematonta. Impulsiivisia haihattelijoita. 10 akasta hyvä jos yksi siedettävä luonteeltaan.


      • HYvä äitee
        "Shopenhauer" kirjoitti:

        olet veliseni. Minullakin kesti vuosikymmeniä ennen kuin silmäni aukesi nais houreista. Suurin osa niistä on epäluotettavia kieroilijoita, oman edun tavoittelijoita jotka ei pärjää oikein missään yhteisössä ilman ennemmin tai myöhemmin esiintulevia riitoja. Looginen järkiperäinen ajattelu suurimmalle osalle tuntematonta. Impulsiivisia haihattelijoita. 10 akasta hyvä jos yksi siedettävä luonteeltaan.

        voi ku naiset ois ku äitee!Kuules repesusi reppana tuo sun listas voi sopia ihan kehen ihmiseen vaan ihan miehiinkin. Olet sää surkea katkera ruikuttaja oliko sun äitiski noin paha ihminen.Ei kannata olla naisten kans pysy vaan pokain kanssa jos et ymmärrä ihmistä siis naista.Onpas hyvä malli lapsille tuollaiset katkerat viha listat asiat ei tosiaankaan ole niin yksioikoisia.Ihan sairasta hakeudu hyvälle miesterpeutille kyllä se siitä!


    • nainen634

      sellasii me naiset joskus ollaan joko ollaan vanhempine kilttejä tai ilkeitä. sano asiat sille suoraan mutta älä liian suoraan.

    • jumankauta juu nääs

      Nuoret naiset ovat,kuin vikuroiva varsa ja erittäin epäluotettavia.
      Sitten keski-iässä on taas joku kriisi,joka laitetaan puolison piikkiin...
      Ja vanhana kalkkunana ei niitä kattele erkkikään.

      • mä vaan

        nii mitäs sitte naisii vielä morkkaat? kattele poikii...


    • very nice

      Jätkä on selkeästi katkera ja just kokenut jotain todella ikävää - ei silti tarvii leimata koko naiskuntaa saman katon alle, se on vahingollista, jos lähtee uuteen suhteeseen tuolla epäluuloisella asenteella - takuulla torpedoi koko suhteen. Kannattaa selvittää itselleen nyt vanhoista suhteista jääneet kuonat ja puhdistaa aivonsa. Jos tietää, mitä haluaa, ja ja mietä ei halua ihmissuhteelta, sitten ei myöskään siedä tekstissä mainittuja asioita, ja jos on vähänkin itsetuntoa, pitää kyllä puolensa.

      Ihan vastaavanlaista voisi sanoa miehistä, mutta kun kaikki miehet eivät todellakaan ole samanlaisia, löytyy myös kunnollisia niin miehistä kuin naisistakin. Jotkut vain ottavat sellaisen haasteellisen tyypin, ja sitten valittavat hänestä, tosin joskus parisuhteessa voi irrota toisesta todella yllättäviä piirteitä, jos painelee vääriä nappuloita - niin se on. Ei kissoja sovi vastakarvaan silittää.

    • oikeasti kyse

      Lapsethan uskovat aluksi maailman ja ihmisten hyvyyteen. Ikää kun tulee, niin se maailman raadollisuus alkaa paljastua. Pojat sitten pettyvät naisiin ja tytöt miehiin. Näinhän se on aina ollut ja on niin kauan kuin on ihmisiä. Sanoisin että jaksamisia teille. Myös sukupuolirasisteille. Ottamalla vähemmän tuomitsevan asenteen ihmisiin, voi säästää itsensä turhilta vatsanpuruilta.

      • Yks nainen

        myönnän, olen susi lampaan vaatteissa.


    • Antero676

      Eihän se naisten vika ole että sinulla on satumaailmaan kuuluvia mielikuvia naisista.
      Omaa tyhmyyttäsi täällä kovaan ääneen huutelet ja vielä peräänkuulutat miksi naiset eivät ole "satumaan viehkeitä ja puhtaita prinsessoja", tosin minkä sinä omille oletetuille älynlahjoillesi voit (ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu).

      Otappa pää pois perseestäs ja avaa silmäsi, tervetuloa reaalimaailmaan.
      Naisissa ei vika ole, vika on sinussa ja sinun omalaatuisissa mielikuvissa.

      Nuo sinun mainitsemasi "naiset" ovat kuitenkin ihmisiä, yksilöitä. He elävät yksilöinä yhteiskunnassa eivätkä ole mikään standarditarvike joka on aina samaa tavaraa, nimi vaan vaihtuu.

      Kasvahan poika miehen mittoihin asenteiltasi, toivossa on hyvä elää.

      • dwdwddw

        antaa kaikilla olla semmoinen asenne kuin on!


    • naiset on kanoja

      jotka juoruilee "elämän puute" ja juonittelee, aina valittamassa mutta ei tajua mitää miten paskoja itse ovat.

    • miukumaukuu

      VAIN MIEHILLE LUETTAVAKSI !

      Luin hyvän kirjoituksen jossa suomalaiset miehet listasivat elämänsä varrella olevista naisista eri asioita. Täytyy kyllä sanoa että moni asia loksahti kohdalleen kun muistelen entisiä suhteita. Löytyykö sinulle jotain tuttua tästä listasta.

      SUOMALAINEN NAINEN ON TALLAINEN TOP 10 LISTA

      - narsisti ( prinsessaksi itseään kuvitteleva ja ihaileva, leijaileva, itseään peilaileva, mm. näyteikkunasta peilaaminen )
      - kevytkenkäinen ( hu***, flirttaileva )
      - patologinen valehtelija ja asioiden vääristelijä ( alkavat usein on jo lapsena. heillä myös kouluvaikeuksia )
      - omien etujen tavoittelija ( naiset ensin miehet sitten )
      - synnytyskone ( perintötavoitteinen synnytys )
      - kiristäjä ( kiristää ja vaatii, mikään ei kuitenkaan riitä )
      - moraaliton, kapinen, sairas koira ( mahdoton kouluttaa, lopettaminen helpompi ratkaisu )
      - suun soittaminen ( loputon pään aukominen ja kieroilu )
      - oma kuvan kiillottaminen ( itsensä korostaminen toista parempana ihmisenä tai viisaampana )
      - huijari ( tekee ihmisten takana petoksia, eri asteisia huijauksia, nimenväärennöksiä ja petoksia tms. )

      • murmutimur

        Tuo TOP 10 lista sopii hyvin muutamaan hyvin tuntemaani mieheen, paitsi kohta synnytyskone.


    • nainen.

      eikä sukupuolesta. Katso yksilöön ennemmin. Ja niinkin se menee että jos mies ei rakastu johonkin naiseen, niin sitten voi olla "peto" toista kohtaan. Mitä järkeä siinäkin on.

    • yksi pettynyt

      Kyllä olen samaa mieltä,sinun kanssasi.Olin itse naimisissa, 16v narsistin kanssa.Se oli täyttä helvettiä,ei niitä naisia opi ikinä tuntemaan.Olen tyytyväinen, kun tuli ero.Sitä jotenkin,ainakin minä samaistan,että kaikki on samanlaisia.En ole enää,sinisilmäinen naisia kohtaan.

      • ..

        Kun luin noita tämän keskustelun viestejä niin toellakin järkytyin siitä, kuinka rajoittuneesti ja mustavalkoisesti ihmiset ajattelevat! Ei kukan ihminen ole täysin enkeli tai täysin hirviö ja ihmiset muuttuvat ajan myötä, kenties huonompaan, kenties parempaan suuntaan, riippuen ympäristötekijöistä.

        Rassaa tuollainen , että erotellaan naiset ja miehet ja sanotaan, että naiset on tätä ja kaikki miehet on tota. ólen itse nainen ja huomannut että jotkut naiset juoruilevat ja puhuvat pahaa muista, mutta itse en tee sitä läheskään usein, hyvin harvoin ja silloin syystä, en suurentele asioita. Miehet eivät sellaista yhtä paljon tee. Mutta kun tuolla joku puhui narsistisesta naisestaan, niin kyllä miehistäkin monia narsisteja löytyy.

        Uskon kuitenkin siihen, että pohjimmiltaan kaikki ihmiset ovat hyviä ja haluavat toisille ja kumppanilleen hyvää, sitten on vain niitä joitain poikkeuksia, joidenka jotkut huonot puolet ottavat ylivallan.


    • neitsytpyhä

      Mistähän vuosisidalta kirjoittaj on kotoisin?Ihan oikeastii kukahan sen on sanonut ja keksinyt, että naisen täytyy olla puhtoinen kuuliainen pyhä neitsyt?Ihmisten keksimä juttu. Molemmissa sukupuolissa on hyvät ja huonot puolensa luonnostaan ja yksilöllisiä kokemuksia ei onneksi aina voi yleistää. HUOM!Miten väkivaltaisesti ja raasati naisia on kohdeltu vuosisatojen ajan!Miehet ovat alistaneet niin henkisesti kuin fyysisestikkin ja uskontojen varjolla.Jos nyky nainen on toisenlainen ja haluaa irti vuosisatoja kestäneestä väheksynnästä ja alistamisesta niin keinot eivät todellakaan ole samat kuin mitä on naisten päitä katkottu, raiskattu ja tapettu miehen yksin oikeudella.Tasarvossa on mielestäni kyse muusta kuin miesten vihaamisesta tai toisinpäin. Kyse on ykisnkertaisesti edellämainituista asioista ja alistus asenteista päääsemisestä ja inhimillisyyden hakemisiesta ja siihen liittyvästä epätasapinosta.Älkää miehet ruikuttako onneksi naiset ei sentään kohtele teitä samoin kuin heitä on kohdeltu vuosisatoja tässä ihmiskunnan surullisessa historiassa.Ei tässä mistään voiton viemisestä ole kyse harmi jos siltä tuntuu!Ei kannata sitten olla naisten kanssa jos niitä niin vihaa kun ei saa tungetuksi johonkin pyhäneityt maria roolimalliin. Olkaa pojat sitten ihan miesten kesken vaan niin hyvä tulee lopettakaa naiseten ja rakkauden haikailu jos ei löydy ymmärrystä muuhun kuin lapselliseen vihaan.

    • M30_

      Ihan asiallista pohdintaa. Sanoisin kuitenkin, että eri maissa naiset käyttäytyvät hieman eri tavoin. Ehkä suomalaiset naiset ovat niitä kaikista "viileimpiä" ja maskuliinisempia, koska arvomme suosivat sitä, että naisen ei tarvitse erityisesti olla naisellinen eikä varsinkaan osapuoli, joka unelmoi, on herkkä, siveä, kotikeskeinen hengetär. Suomalaisyhteiskunnassa romanttinen idealismi on pitkälti korvautunut käytännöllisellä ajattelulla: romantiikka yhdistyy korkeintaan elitismiin (kalliit lahjat, matkat, illalliset). Näin ei ollut vielä 1980-luvulla väittäisin, koska Dingokin saattoi laulaa:

      "Nään rikkaat, jotka ostaa, se saa heidät unohtamaan,
      Että sulla ja mulla olis jotain parempaa"

      Mutta näkemykseni on, että Suomessa nainen on "pakotettu" tällaiseksi aika myöhään, vielä 1970-luvulla. Katsoin taannoin yle teemalta ohjelman 1970-luvun puolivälistä koskien naisten valtaa yhteiskunnassa. Vielä tuolloin, siis vain 35 vuotta sitten, naistemme oli ehkä toteutettava entisaikaista mallia olla nainen. Uskoakseni siis on vasta kulunut liian vähän aikaa tuosta mallista, jotta naisten mielipiteet hieman tasoittuisivat vaan nyt vielä halutaan radikaalisti erottua tuosta mallista. Ehkä naisten olisi syytä hieman laajentaa näkemyksiään ja tasoittua. Mutta kulttuurissa, joka ei arvosta ihmisten kypsyyttä, on vaikea päästä tähän.

      Eräs tähän liittyvä on nuorison populaarikulttuuri, jossa ei ole yhtään muodikasta tai cool olla nainen sillä tavalla kuin kerrot (näin oli jälleen enemmän 80-luvulla). Koska naiset toimivat yhteiskunnassa siinä kuin miehet, pienenee naisen ja miehen välinen "kuilu", mikä tarkoittaa tietenkin aina luopumista jostain, mitä aiemmin oli. Tämä aika ja tämä paikka suosivat hyvin huonosti sellaisia naisia kuin toiveissasi on.

      • sfkdljdflölf

        Kuka helvetissä enää haluaa olla kiltti ja puhtoinen neitsyt, jonka joku läski sovinistipaska sitten saa? Hakekaa sovinistit naisenne vaikka sieltä thaikuista, emme todellakaan jää kaipaamaan...


      • dqdwqdwdwq
        sfkdljdflölf kirjoitti:

        Kuka helvetissä enää haluaa olla kiltti ja puhtoinen neitsyt, jonka joku läski sovinistipaska sitten saa? Hakekaa sovinistit naisenne vaikka sieltä thaikuista, emme todellakaan jää kaipaamaan...

        on täällä muitakin miehiä jotka on vielä neitsyitä : ))))))))))))))))))9 meille ei kelpaa mikää sovinisti paska jakorasia rumia puhuva nainen


      • jgggggggggg

        Tähän heitän huomion viime vuosilta: samaan aikaan kun puhutaan naisten (seksuaalisesta)vallasta samaiset henkilöt korostavat, että naiset maksavat vähemmän veroja kuin miehet. Koin hyvin ristiriitaisena heidän viestinsä: samaan aikaan naiset haluttiin takaisin kotiin hallituiksi vaimoiksi sekä naisten ansioista enemmän veroja. Mutta tämä siis oli pienen ryhmän mielipide.

        Mielestäni kulttuuri ohjailee jonkin verran, mutta uskon, että sitäkin enemmän naiset toteuttavat myös elämää, joka on heille itselleen mieluisaa. Itse olen tehnyt valintoja, jotka eivät ole minkään yhteiskunnan kannalta ihanteellisia, mutta minun itseni kannalta ovat. En kuitenkaan koe sitä tarkoituksenmukaisena erottumisena jostain tietystä roolimallista, sellaiseen en uhraisi elämääni, vaan pikemminkin päinvastoin. Teen juuri niin, kuin minusta tuntuu hyvälle itseäni kohtaan: en aio lisääntyä.

        Luopuminen on molemminpuolista: myös miehet ovat hiljalleen luopumassa töitä paiskivasta etäisestä isän roolista. Niin taloudellinen vastuu kuin kodin pyörittäminenkin jakautuvat molempien sukupuolien kesken, mitä ei voi pitää ainoastaan luopumisena vaan myös jonkin saavuttamisena.


    • Heh heh

      Vähän on vain aloittajalla realiteetit kadoksissa luullessaan että naiset ovat muka sen kummoisempia kuin miehetkään. Eiväthän miehetkään ole samanlaisia ja yhdenmukaisesti toimivia, kuinka siis naiset pitää niputtaa samaan rykelmään? Eiväthän kaikki miehet ole kuten Hitler, vaikka hänkin oli mies.

      Tuo on minusta pahinta sovinismia, että naisten oletetaan, ja heidän muka pitäisi olla herttaisia ja kaikkeen mukautuvia aivottomia kanoja (vaikka heitä tietty on). Naisissa löytyy mielenvikaista ja rikollista ja pettäjää yhtä paljon kuin miehissäkin. Voi herran jumala, millä vuosisadalla tosiaan jotkut elää. Lieneekö kirjoitus provo, vai onko aloittaja kokematon ja tynnyrissä kasvanut? =)))

    • Mr Ajattelijia

      Iän myötä alkaa ymmärtämään asioita eritavalla ja on kykyä huomata asioita. Nainen, tuo otus outo, jos se saa liikaa valtaa on kaikki pielessä, näin se vaan on. Naisella ei ole kykyä edes itse tiedostaa mitä hän haluaa.

      Tiivistän tyhmyyden määritelmän; Laitetaan joukko naisia samaan rakennukseen ja annetaan heille hitunen valtaa.....Mitä muuta kaaoksen ja suuren tyhmyyden edessä tällöin voimmekaan;)

    • Mr.Geek

      Yli 30v maailmaa nähneenä ja parit suhteet läpi käyneenä voin sanoa että maailmankaikkeuden pimein "esine/asia" on nainen. Ei mitään tolkkua toiminnassa...jatkuvaa selkään puukottamista, juonittelua, minäminä toimintaa, teeskentelyä jne...

    • nöff, nöff

      Niin, miehethän on olleet jo kautta aikain petoja . . . Ja miehelle on vain hyväksi saada maistaa omaa lääkettään naisen tarjoilemana!!! ;))) . . . Ja samalla palautuu miehellekin mieleen, että kuka se olikaan joka kaapin paikan määrää ;))))))

      • M30_

        Tuo on muuten aika yleinen ajattelumalli naisilla ;) "potut pottuina". Pystyn ymmärtää sitä, mutta suren miten yksinkertainen se on, sittenkin, älyllisesti. Käyttövoimana on toisen nujertaminen tai tasoitus kun tasapainoisella ihmisellä rakkaus ja toisista välittäminen sekä kokonaisvaltaisempi tilannearvio pitäisi olla keskeistä mm. Kohlbergin moraaliasteikolla:

        http://www.edu.lahti.fi/~kmakinen/Kohlbergin moraali teoria.htm

        3. Periaatteellinen moraali

        · Moraalia säätelevät omat periaatteet ja yhteiskunnan etu ja hyöty yhtä aikaa

        periaatteet ja säännöt ovat suhteellisia

        yksilöllä on omat sisäistetyt moraali periaatteet


      • nöff, nöff
        M30_ kirjoitti:

        Tuo on muuten aika yleinen ajattelumalli naisilla ;) "potut pottuina". Pystyn ymmärtää sitä, mutta suren miten yksinkertainen se on, sittenkin, älyllisesti. Käyttövoimana on toisen nujertaminen tai tasoitus kun tasapainoisella ihmisellä rakkaus ja toisista välittäminen sekä kokonaisvaltaisempi tilannearvio pitäisi olla keskeistä mm. Kohlbergin moraaliasteikolla:

        http://www.edu.lahti.fi/~kmakinen/Kohlbergin moraali teoria.htm

        3. Periaatteellinen moraali

        · Moraalia säätelevät omat periaatteet ja yhteiskunnan etu ja hyöty yhtä aikaa

        periaatteet ja säännöt ovat suhteellisia

        yksilöllä on omat sisäistetyt moraali periaatteet

        Moraali??????????? . . . Onko se jotain syötävää???? . . . Ja mistä alkaen miehillä on mitään moraalia ollut?????


      • pienemmät aivot
        M30_ kirjoitti:

        Tuo on muuten aika yleinen ajattelumalli naisilla ;) "potut pottuina". Pystyn ymmärtää sitä, mutta suren miten yksinkertainen se on, sittenkin, älyllisesti. Käyttövoimana on toisen nujertaminen tai tasoitus kun tasapainoisella ihmisellä rakkaus ja toisista välittäminen sekä kokonaisvaltaisempi tilannearvio pitäisi olla keskeistä mm. Kohlbergin moraaliasteikolla:

        http://www.edu.lahti.fi/~kmakinen/Kohlbergin moraali teoria.htm

        3. Periaatteellinen moraali

        · Moraalia säätelevät omat periaatteet ja yhteiskunnan etu ja hyöty yhtä aikaa

        periaatteet ja säännöt ovat suhteellisia

        yksilöllä on omat sisäistetyt moraali periaatteet

        kuin miehillä, se on tutkittua...


      • nöff, nöff
        pienemmät aivot kirjoitti:

        kuin miehillä, se on tutkittua...

        Ja siltikin naiset ovat paljon fiksumpia ja viisaampia, kuin miehet!!! Sekin on tutkittua tietoa!!! ;))))


      • Ei kuitenkaan
        nöff, nöff kirjoitti:

        Ja siltikin naiset ovat paljon fiksumpia ja viisaampia, kuin miehet!!! Sekin on tutkittua tietoa!!! ;))))

        älykkäämpiä.


      • nöff, nöff
        Ei kuitenkaan kirjoitti:

        älykkäämpiä.

        Juu ja jopa Matti Vanhanenkin todisti, ettei muista tai hoksaa . . . älykkäästi???????????


      • alettii etsimään
        nöff, nöff kirjoitti:

        Juu ja jopa Matti Vanhanenkin todisti, ettei muista tai hoksaa . . . älykkäästi???????????

        vertailuja :D
        Tutkimuksen on tutkimuksia, minkäs niille voi...
        http://www.youtube.com/watch?v=3m6XPzFP27Y


      • nöff, nöff
        alettii etsimään kirjoitti:

        vertailuja :D
        Tutkimuksen on tutkimuksia, minkäs niille voi...
        http://www.youtube.com/watch?v=3m6XPzFP27Y

        Jaaa . . .Ja milloinkahan tuo blondi on ollut pääministerinä???


      • olet kuin
        nöff, nöff kirjoitti:

        Jaaa . . .Ja milloinkahan tuo blondi on ollut pääministerinä???

        sanaton lapsi, täten jätän teidän arvokkuutenne järkevyydensä kanssa tänne yksin RIEHUMAAN... Juuri tuostahan kyse olikin alumperin aloituksessa, muistatko edes.
        Moi moi....


      • nöff, nöff
        olet kuin kirjoitti:

        sanaton lapsi, täten jätän teidän arvokkuutenne järkevyydensä kanssa tänne yksin RIEHUMAAN... Juuri tuostahan kyse olikin alumperin aloituksessa, muistatko edes.
        Moi moi....

        Moi moi vaan. ;)))


      • minäminäminäminäminä
        pienemmät aivot kirjoitti:

        kuin miehillä, se on tutkittua...

        joo, aivojen painohan ei ole millään tavalla kytköksissä älykkyyteen, idiootti... opiskelkaa, ja tulkaa vasta sitten pätemään tänne.


    • Mua ei edes nykyään huvita ottaa naista. Mä pidän n. pari viikkoa ja sitten laitan ulos. Tässä on paljon hyviä puolia, kukaan ei nalkuta ja nainen on aina "uusi". Toki kun rahaa on, niin naisiahan olisi tulossa. Mutta en vain jaksa katella samaa kauaa. Mulle sopii tää, toiselle taas ei.
      Onpahan tässä kaupungissa paljon naisystäviä :)

      • Ei kukaan

        Kun kuuntelee näitä keskusteluja niin huomaa että juuri tällaisten ihmisten takia jokka tässäkin keskustelee, niin ei tee edes mieli ryhtyä parisuhteeseen. En kertaakaan ole seurustellut ja en kyllä alakaan. Nyky ihmiset on niin hulluja että niistä kannattaa kaikista pysyä kaukana!


      • öslfkjöslkfotni
        Ei kukaan kirjoitti:

        Kun kuuntelee näitä keskusteluja niin huomaa että juuri tällaisten ihmisten takia jokka tässäkin keskustelee, niin ei tee edes mieli ryhtyä parisuhteeseen. En kertaakaan ole seurustellut ja en kyllä alakaan. Nyky ihmiset on niin hulluja että niistä kannattaa kaikista pysyä kaukana!

        koskaan naista =)


      • öslfkjöslkfotni kirjoitti:

        koskaan naista =)

        juu, en ole koskaan saanut :)


      • eihuora

        että ne on ystäviä sen jälkeen kun olet niitä häikäilemättömästi pari viikkoa hyväksikäyttänyt ja sit nakannut syytä ilmoittamatta pihalle?
        lol
        sun kannattaa pidemmän ajan päälle todella katsoa kuka sun jäljessä kulkee - sulla on käytöksesi perusteella paljon vihanaisia, ja voi olla että joskus sattuu niin että joku niistä ei kulje ns. terveen paperit taskussa - voi voi.

        Mut sitä saa mitä tilaa.
        Onpahan sit yks kusipää täältä vähempänä meitä naisia kiusaamasta.

        Tuommoisten miesten jäljiltä ei kannata ihmetellä jos muutama naisyksilö alkaa ajamaan omia oikeuksiaan.

        lol.


    • hoppuheppu

      Joo kamu , olet niin oikeassa kuin ikään olla voi.... naiset on suoraan sanoen pelsepuupin siittämiä olentoja , jo kakarasta lähtien ne kantelevat ja valehtelevat pojista jopa toisistaan... ja tää jatkuu koulussa ja saa vielä pahempia muotoja. Olen nähnyt tuttava piirissä mitä nainen tekee eron sattuessa miehelle... tuhoaa täysin ukkonsa talouden ja mahdollisuuden pikaiseen uuteen elämään ... lisäks jos mahdollista kääntää ystävät ja lapset puolelleen... tekee äijästä alkoholistin ja sitähän on sitten kiva lyödä lisää. Koin itsekkin jotain tälläistä täs elämän melskeessä... mut nousin ylös ja näytin et perk... täältä pesee, olen onnellisempi ja varakkaampi kuin kuin ennen eikä ole velkaa ... mikä parasta en ikinä ota uutta akkaa.. niitä voi lainata kuin kirjaston kirjoja ja palauttaa takas.

      • nöff, nöff

        Noniin, siinä itsekin toteat ettei naiset ole petoja . . . kun heitä vain hyväksesi vain käytät.


      • akkana

        Sekös antaa oikeuden tuomita kaikki naiset kelvottomiksi


    • kusipäälle kusipäätä

      Jospa lakkaisit olemasta miessovinistisika?

      Ehkä kaikki naisetkin olisivat herttaisia.

    • saaraT.

      On naiivia puhua ylipäänsä ihmisistä "kiltteinä" ja "herttaisina". Kukaan ihminen ei ole pelkästään kiltti ja herttainen. En ymmärrä, mistä muusta tällainen naiivius kumpuaa, kun siitä käsityksestä, että oma äiti on se paras ja herttaisin, ja siihen verrataan.

      Tänä päivänä naiset ovat itsenäisempiä kuin koskaan. Se, että tähän on tultu on vaatinut myös kovuutta. On hyvä, että naisella sa nyt olla muitakin puolia kuin kiltteys ja herttaisuus - aivan kuten miehellä. (- En muuten ole koskaan tavannutkaan kilttiä ja herttaista miestä...)

      • ffeeeffddd

        outoa ettet ole tavannut.. varmasti olet tavannut..


    • sovitisnisika

      Noh, useimmiten mieleen jää ne kaikkein huonoimmat tapaukset. Ihan samanlain kuin naisilla. Kaikki miehet on sikoja jne.. Naisissa on paljon kusipäitä samanlain kuin miehissä, mutta sitten löytyy niitä reiluja ja mukavia tyyppejä, jotka ajattelee muitakin ja on hienotunteisia. Sanoisin kuitenkin, että miehistä löytyy enemmän kusipäitä. Ne eivät ehkä näyttäydy toiselle miehelle niin, koska ei missään parisuhteessa miehet elä.

      Uskon, että osansa naisten väkivaltaistumiseen ja ns. kovistumiseen on holtitottamalla alkoholin käytöllä. Alkoholihan nostaa nimenomaan mieshormonin osuutta naisilla. :-)

      • nöff, nöff

        . . . hmmm . .. ilmeisesti alkoholi laskee miehillä mieshormoonitasoa . . . koska miehet taantuvat jopa vauva-asteelle . . . ainakin miehet konttailevat neliveto päällä herkemmin, kuin naiset alkoholia otettuaan ;)))))


      • sovitisnisika
        nöff, nöff kirjoitti:

        . . . hmmm . .. ilmeisesti alkoholi laskee miehillä mieshormoonitasoa . . . koska miehet taantuvat jopa vauva-asteelle . . . ainakin miehet konttailevat neliveto päällä herkemmin, kuin naiset alkoholia otettuaan ;)))))

        Joo. Miehillä mieshormonitasot laskee alkoholin vaikutuksesta.. Neliveto menee päälle, kun hormoonit ei enää hyrrää :-)


    • Suhde on rehellinen

      Nainen ei tosiaan sovi parisuhteeseen miehen kanssa ollenkaan ja nykyinen yhteiskuntakin on "kiikussa" naisasialiikkeen edessä. Lapsiohjelmissakin mm perusperhe käsitteenä naiset ohjelmissa kertoo että lapsen etu on että lapsella on kaksi äitiä!! sen sijaan kuin perusperhe jossa isäkin on lapsella. Siis mies on naisten toimesta siittäjäksi ja jopa keinohedelmöittäjäksi asetettu sekä vielä mies maksaa siitä naisen yltiöylistyksestä ja se on naisen oikeus"" .

      Siis kyllä ihmetellä saa miten sitten osa naisista juo ja on sekaisin kun sitten kuitenkaan ei polla kestä kun pitäis vastatakkin jostain. Tarvitaan lapsille ja äideille, sekä naispareille erityiset terapionti yhdistykset ym toimitilat mutta pääasia ettei miestä hyväksytä ja keytä suvaitsemaan alistuksessaan perusperhe ja parisuhde puolisoksi vaan toisiaan alistava peto ajaa etunsa vaikka kivinavetan läpi... Edut jotaka jän tunteilla itse itselleen asettaa.

      Tuo sympartian saaminen on täysin totta sillä kaikkialla on sitä naisen käyttämää hyväksikäyttöä juuri siksi kun on nainen. Toivon mukaan jossakin vaiheessa alkaa kehitys kehittyä saattamaan läinäkyväksi kyseisen ilmiön. Naisvaltaisissa yhteisöissä taitta joskus syntyä raatokärpäsen puremia.

      Hämättyä on useimmiten se todellien aiheuttaja sillä mies kun reagoi niin aina syylline "on mies" vaikka ehdottomasti tulisi kuulla ja ennekaikkea ottaa huomioon miten nainen manipuloi ja painostaa ja keinottelle itseään ulos kaikesta vastuusta. Niin käsitykset muuttuu vuosien varrella tai saa vihdoinkin oikeaa tietoa sekä kokemusta.

      Parisuhde on selkeä ja vastuisia varten harva nainen käsittää rooliaan toisena osapuolena. Useimmiten on alistaja ja hyväksikäyttäjä sekä keinottelija.

      • nöff, nöff

        No mutta!!!! Kukas mies siellä ny naisen vuoksi itkeä vollottaa!!!!! . .. . . . Yhyyyyy nainen sitä . . . . yhyyyy nainen tätä . . . yhyyyy . . . yhyyyy . .. snifff . . . Se mikä ei tapa, niin vahvistaa!!!!!


      • Ei nöhkimällä
        nöff, nöff kirjoitti:

        No mutta!!!! Kukas mies siellä ny naisen vuoksi itkeä vollottaa!!!!! . .. . . . Yhyyyyy nainen sitä . . . . yhyyyy nainen tätä . . . yhyyyy . . . yhyyyy . .. snifff . . . Se mikä ei tapa, niin vahvistaa!!!!!

        tunkio: Eipä näytä olevan kuin tosiseikkoja vain. Edellisessäkin kannanotossa. Surullista mutta totta niin yksityistynyttä on kuin tuokin kommentti.


      • nöff, nöff
        Ei nöhkimällä kirjoitti:

        tunkio: Eipä näytä olevan kuin tosiseikkoja vain. Edellisessäkin kannanotossa. Surullista mutta totta niin yksityistynyttä on kuin tuokin kommentti.

        Se on hyvä vain, ettei naiset suostu mihin vain suhteeseen!!!!
        Minä kunnioitan suuresti sellaisia naisia!!!!
        Ja se, että nainen ei suostu alistumaan ei tarkoita sitä, että nainen alistaisi miestä!!!


      • Ero kokemus
        nöff, nöff kirjoitti:

        Se on hyvä vain, ettei naiset suostu mihin vain suhteeseen!!!!
        Minä kunnioitan suuresti sellaisia naisia!!!!
        Ja se, että nainen ei suostu alistumaan ei tarkoita sitä, että nainen alistaisi miestä!!!

        Nainen kokee "alistumattoman" vapaan olotilan menetetyksi kun joutuu vastuuseen ja osalliseksi jakamaan yhteistoimintaa tai tekemään vuorovaikutteista joustoa tai sopimista. Tällöin hän ei suostu "alistumaan" mihinkään siis oireilla osoitettu uhma.

        Mies kun on vastuussa kokee tarvetta sopia ja sovittaa yhteen sekä tehdä hyvin paljon yhteisen edun vuoksi ja eteen mutta ei eritoten pelkän naisen sanelun ja oirekäyttäytymisen seurauksena sillä se palvonta on pahan tukemista eikä edistä yhteistoimintaa. Mies kokee alistuneisuutta vasta kun ei koskaan ole mitään mahdollisuutta saada aikaan toimintaa että nainen aidosti olisi iloinen,onnistunut,tyytyväinen,hyväksyvä, sekä rehellinen, vastuuntuntoinen tehtyihin toimiin.

        Koska naisen naiseus vaatii sen erimieltäolemisen sekä tyytymättömyyden ilamisun keinoineen on hän tuominnnut toiminnallaa edellytykset onnistua. Tätä ihmettelen mikä suojelu kohde tämä on ettei sitä voida opiskella ja hyväksyä miten paljon kaipaa tiedon ja kehityymisen jakamista koulutuksessa nimen omaan ihmissuhteiden olemuksen ja turvallisuuden sekä kasvueesimerkkiyden vuoksi. Ihmisuhde ylipopisto sen sijaan kun opetetaan rahan riistoa ahneuteen kulutuksena.


      • nöff, nöff
        Ero kokemus kirjoitti:

        Nainen kokee "alistumattoman" vapaan olotilan menetetyksi kun joutuu vastuuseen ja osalliseksi jakamaan yhteistoimintaa tai tekemään vuorovaikutteista joustoa tai sopimista. Tällöin hän ei suostu "alistumaan" mihinkään siis oireilla osoitettu uhma.

        Mies kun on vastuussa kokee tarvetta sopia ja sovittaa yhteen sekä tehdä hyvin paljon yhteisen edun vuoksi ja eteen mutta ei eritoten pelkän naisen sanelun ja oirekäyttäytymisen seurauksena sillä se palvonta on pahan tukemista eikä edistä yhteistoimintaa. Mies kokee alistuneisuutta vasta kun ei koskaan ole mitään mahdollisuutta saada aikaan toimintaa että nainen aidosti olisi iloinen,onnistunut,tyytyväinen,hyväksyvä, sekä rehellinen, vastuuntuntoinen tehtyihin toimiin.

        Koska naisen naiseus vaatii sen erimieltäolemisen sekä tyytymättömyyden ilamisun keinoineen on hän tuominnnut toiminnallaa edellytykset onnistua. Tätä ihmettelen mikä suojelu kohde tämä on ettei sitä voida opiskella ja hyväksyä miten paljon kaipaa tiedon ja kehityymisen jakamista koulutuksessa nimen omaan ihmissuhteiden olemuksen ja turvallisuuden sekä kasvueesimerkkiyden vuoksi. Ihmisuhde ylipopisto sen sijaan kun opetetaan rahan riistoa ahneuteen kulutuksena.

        Tuosta kirjoituksestasi kuvastuu läpi sellainen tunne, että sinä laiminlyöt, arvostelet, etkä hyväksy naistasi sellaisena kuin hän on . . . Ja sitten kiukuttelet, kun hän ei suostu täyttämään kaikkia toiveitasi!!


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        No mutta!!!! Kukas mies siellä ny naisen vuoksi itkeä vollottaa!!!!! . .. . . . Yhyyyyy nainen sitä . . . . yhyyyy nainen tätä . . . yhyyyy . . . yhyyyy . .. snifff . . . Se mikä ei tapa, niin vahvistaa!!!!!

        Ei pidä paikkaansa. Paine voi kääntää kieroon niin, että alkaa sitten kasvamaan kieroon.


    • ArabialainenTosinain

      arabialainen, pieni oli tissi ja selluliittipylly se kävellessä hylly =)
      On ihanaa olla nainen, häikäilemätön paskiainen, jolle muna maistuu ! SeKsI on elämän Suola, Sokeri on sitten ne raavaat ja raamikkaat miehet, jotka osaa käsitellä Naista, joka vähän vikuroi.

    • aito/vilpitön äiti40

      Otan osaa kohtaloosi.
      Olen myös joutunut useasti petetyksi.
      Nainenko saa mukamas sympatiat erossa, eheii, sen saa se M/N jolla on ne puolellaan ne sentyyliset ystävät/sukulaiset.
      Minä sain naisena kaikki syyt miehen ja omilta sukulaisilta.
      Mies petti n.100 kertaa vuoden aikana, kuulemma syy kun ei kotona saanut joka ilta(vain 2 kertaa vko), minunko syy..jaa....jokainen ajatelkoot kenen syy...lapset oli myös meillä huomioitava.
      Mieheltäkö mielestäsi viedään koko omaisuus,Hmm..
      Ei voi sanoa että, se omaisuus aina joka tapauksessa on ollut vain ja ainoastaan miehen.
      On meitä naisiakin joille on niin käynyt että, mies on tullut tuulen huuhtoma peppu tullessaan ja lähtenyt puolet omaisuudesta mennessään.
      Mutta sen vuoksi onkin avioehto,esimerkiksi...kumpainenkin pitää siihen mennessä omansa ja siitä eteenpäin on tuleva yhdessä hommattua..yhteiselämää.
      En syytä sinua enkä ketään miehiä sovinisti possuiksi.
      Rakastan edelleen naista kunnioittavaa miestä.
      Otan jokaisen miehen ja naisen omana yksilönä, en yleistä.
      Suosittelen sinullekkin.
      On toki miehiä jotka arvostaa kiltteyttä mutta, on myös miehiä jotka pitää määrätietoisista naisista jotka tietää mitä saa ja haluaa.
      olen kanssasi samaa mieltä että, on naisia jotka on vain omien etujen tavoittelijoita ja on myös miehiä jotka on omien etujen ajajia.
      Sanot nainen joilla useita seksikumppaneita tai salarakkaita nimitetty ennen muuksi kuin tänä päivänä.
      Hmm...ja tyttöset sellaisia ihannoivat roolimalleina,Eheiii...ei,ei...
      Oletpa ollut "hassujen" tyttösten mielipidettä kyselemässä tai tietoinen "omanlaisten" tyttösten roolimalleista.
      Ennen oli miehillä niinsanotusti oikeus pukkeilla naapurin muijien kanssa, onneksi on tullut tasa-arvo,JEE.
      Sitä kutsutaan nykyään TASA-ARVOKSI,HEH.
      Miehet oli ennen varakkaimpina ja koulutettuina saaneet olla "pukkeja" ja saada nuorempaa naista rinnalleen.
      Naiset ovat tänä päivänä myös varakkaita ja kouluttautuneet hyviin ammatteihin ja saavat "puumina" myös rinnalleen nuorempia miehiä.
      Ihanaa tasa-arvoinen maailma länsi maissa.
      Kyllä vakka kantensa löytää.
      Toivon että, löydät aidon ja sielukkaan rakkaan rinnallesi ja kohtaat tulevaisuutesi onnekkaampana.
      PS:Jokainen tai hyvin moni..en yleistä nytkään.. joutuu jossain elämän vaiheessa pettymään ja alkamaan elämänsä alusta.
      Voimia jokaiselle ja jokaisen elämään positiivisesti ajatellen.

      • eemelileppis

        Näinhän se on, kuten ekas viestis sanottiin. Henkisesti vahvat pärjää kyllä, vaikkakin vituttaa.. mutta heikommat on kyl kuses.


      • nöff, nöff
        eemelileppis kirjoitti:

        Näinhän se on, kuten ekas viestis sanottiin. Henkisesti vahvat pärjää kyllä, vaikkakin vituttaa.. mutta heikommat on kyl kuses.

        Niin . . . Ja miksihän sitä ei voisi olla vain ihminen ihmiselle???!!!


      • Not Evil

        Valitettavaa on, kauniita, ihania, puoleensa vetäviä naisia näkee elämässä liikaa. Puntti tutisee väkisin lähes jokaisena työpäivänä varsinkin ruokaillessa. Ihan mielellään tutustuisi joihinkin tyyppeihin.. Kiitos teille Naiselliset hyvännäköiset Naiset, Olette elämän Suola!

        Edellinen on se pahin ongelma. En ole pettäjätyyppiä, kotona kaverin kanssa eletään sitä normaalia arkea ja ei sekään pahalta tunnu. Tosin kaveri voisi olla enempi relax, ei kaikki tarvitse olla viiva suoraa. Kokemuksieni kautta kyllä ihmettelen naisten keskistä kyräilyä,se on jotain ihan käsittämätöntä! Työyhteisössä ja naapureissa on aina joku mulkku (-ja) akka (-koja). Toki itsellä on onnellinen tilanne siinä mielessä, ettei kovin itsekkäitä tyyppejä ole vierellä missään, en edes itse ole. Nautin todella työkavereista ja muistakin tutuista. Elämä on lyhyt, ei jaksa miettiä, miten huonosti asiat on minulla verrattuna johonkin muuhun.. Pääasia että itse pärjää ja ei aiheuta muille turhaa stressiä omalla käytöksellä.

        Joo varmaan on itsekkäitä tyyppejä miehissä että naisissa. Minä osaan jättää heidät elämään omillaan..


    • narttuuuuuuuuu

      IHMISIÄ on erilaisia. Ennen kuin olette kaikki 6 miljardia naista ja miestä käyneet läpi niin älkää hyvät ihmiset yleistäkö, että nainen olisi eniten kusipää..

      Naisen tekee kieroksi sen aivojen rakenne. Nainen on manipuloiva kana: akkalaumassa hirveä kateus ja kilpailu aina päällä. Miehen tekee kieroksi myös sen aivojen rakenne. Mies on aggressiivinen: sodat, tappelulajit jne. Pahuutta MAAILMASSA tekevät tilastollisesti eniten miehet. Ihmiset ovat kuin eläimiä, aivot ovat vain kehittyneet evoluutiossa liian pitkälle valitettavasti, joten huonot ja pahat puolet (reviirikäyttäytyminen, puolustautuminen) ovat menneet vähän liian pitkälle. Aivojen kehitystä ei käytetä hyvään vaan nimenomaan pahaan. Sama kai sitten näkyy naisissa, ennen sitä käytettiin perheen ja lapsen yhteyden säilymiseen, mutta nykyään ns. kuudetta aistia käytetään KAIKEN manipuloimiseen.

      Tuo alkuperäisen kirjoitus on sinänsä ok, mutta se, että nuoret miehet kuvittelevat naisen herkäksi särkyväksi, on ihan täyttä uunoilua! Nykyaikana en tiedä millaisen kasvatuksen on sitten saanut ja miten koulussa pitänyt silmiä kiinni, jos ei tiedä, että naiset ovat ihan yhtä vahvoja tai vahvempiakin kuin miehet.

      Alkuperäisen kannattaa etsiä naista toisista kulttuureista, joissa nainen on tossun alla. Suomalainen nainen on vahva ja hyvä niin. KUSIPÄITÄ ei tietenkään kenenkään tarvitse katsella, sehän on selvää!

    • Boldenone

      Kerrankin joku puhuu asiaa ja sitten alkaa hirvee itkeminen ?!?
      Ihmiset on perseestä ja tulee olemaan enemmän ja enemmän päivä päivältä..
      Sen takia itte ollut sinkku jo neljä vuotta... Ei se mitä saa vaan mitä haluaa..
      Naisia voi käännyttää poiskin jos vaan itsetuntoa riittää eikä tarvitse olla jokaiselle jalkamattona..

      • kerrankossitä

        "Kerrankin joku puhuu asiaa ja sitten alkaa hirvee itkeminen ?!? "

        No eikös se ole keskustelujen tarkoitus... Ihan täällä keskustelussakin on erilaisia ihmisiä ja jotkut itkee ja jotkut nauraa.


      • TeppoHel
        kerrankossitä kirjoitti:

        "Kerrankin joku puhuu asiaa ja sitten alkaa hirvee itkeminen ?!? "

        No eikös se ole keskustelujen tarkoitus... Ihan täällä keskustelussakin on erilaisia ihmisiä ja jotkut itkee ja jotkut nauraa.

        On tää kirjoittelu senverran tanakkaa paatosta ja pettyneiden ihmisten elämäntuskan tilitystä ettei tälle voi kun nauraa, osa jopa osaa hauskasti kirjoittaa ... ja mikään ei ole helpompaa trollausta kuin pistää neinen/mies-kirjoitus framille, sota starttaa heti käyntiin ... Oh yeah !!


    • ...........

      Tekstisi on hurjan totta. Lähes kaikki tuttavani ovat pettäneet exiään tai nykyisiään jäämättä kiinni, erotilanteessa vievät nopeasti lapset ja kaiken sen mitä irti saa.. Mieheni on kertoillut existään niiin kaameita juttuja, etten oikein tiedä miten niihin edes reagoisi.. Naiset on hurjan itsekkäitä, väkivaltaisiakin ja jostain kumman syystä vika on aina siinä toisessa puoliskossa eikä itsessä.. Itse koitan parhaani mukaan olla kiva, mutta silti olen hyvin usein turhaan ilkeä ja itsekäs eikä niistä asioista voi syyttää ko itseään. Usein mies on oikein tosi ihana ja sit ko ei ymmärrä jotain mitä koitan pyytää tai selittää, niin pistän ihan liian äkkiä volumee turhan ylös jne.. Onneksi tunnen sen kuitenkin olevan ainoa oikeasti paha piirteeni miestä kohtaan ja yritän muuttua..

    • Vihhaaaja!

      Minä olen sitä mieltä,

      että on vain ihmisiä. On ihmisiä, joilla on joko pippeli, tai sitten pimppi. Useasti pippelilliset tykkää pimpillisistä ja päinvastoin, kun taas joskus tykätään samanmallisista ihmisistä.

      Sitä se on. Mallisuutta. Että kumpaa mallia satutaan olemaan.

      Psyyke on kummallakin aivan sama. On turha lokeroida feminiinisiä ja maskuliinisia ominaisuuksia tietylle sukupuolelle ominaisiksi, sillä minä tunnen ihan pirun äijiä naisia ja tosi herkkiä, naismaisen feminiinejä miehiä. Ainoastaan kulttuurisista syistä tietyt ominaisuudet liitetään pippelillisiin ihmisiin ja toisenlaiset ominaisuudet pimpillisiin. Voi olla, että tietynlaisten ominaisuuksien esiintymistiheys vaihtelee ihmismallien kesken, mutta kyse on silloin vain valtavan otannan keskiarvosta.

      Kusipäisyys on ominaisuus, joka kuuluu ihmisyyteen ja jokainen meistä on kusipää mallistaan riippumatta. Jos kusipäisyydelle on tarpeeksi kova tilaus ja pelissä on tarpeeksi, löytää Äiti Teresakin kusipään itsestään ja rupeaa ikäväksi ihmiseksi. Kysymys on vain siitä, kuinka korkea kynnys ihmisellä on ottaa käyttöön kusipääkeinonsa.

      Ihmisellä on valinnanvapaus. Ihminen ei ole mikään aaltojen vietävissä oleva lahopuupää.

      Syyn vierittäminen omista kusipäisyyksistään toisten ihmisten harteille on pelkuruutta. Syyn vierittäminen toisen ihmisen kusipäisyydestä sen kyseisen kusipään harteille on järkevyyttä.

      Ei mistään elämäntraumasta saa vapaalippuja, ilmaisia lounaita, eikä vapautusta valinnanvapaudestaan. Jumalauta, vaikka sinua olisi hakattu joka alvarin päivä lapsena, ei sinulla ole oikeutta hakata ketään - vaikka sinua olisi petetty, ei sinulla ole oikeutta pettää ketään.

      Vaan sitä en ymmärrä, mitä on tämä helvetin pelleily, että naiset sitä, miehet tätä - naiset on tällaisia, miehet tollaisia, naiset on kollektiivisesti vastuussa tästä, miehet tosta ...

      siis mitä hittoa?!

      Pitäisikö minunkin aloittaa:

      Omakotitalossa asuvat ovat tällaisia, kerrostalossa asuvat tollaisia. Audimiehet ovat vastuussa Kiinan ihmisoikeustilanteesta ja punapäät siitä, että myöhästyin bussista! Ne, joilla on siniset kengät, eivät ymmärrä matematiikasta mitään ja ne, joiden sosiaaliturvatunnuksessa on kirjan P, eivät osaa ajaa autolla!

      Erityisen pettynyt olen klassisiin muusikoihin. Kaikki klassiset muusikot ovat tyhjäpäitä, kun ennen luulin, että kaikki klassiset muusikot ovat tosi fiksuja!

      Siivoojat osaavat puhua espanjaa. Jos eivät julkisesti, niin salassa kuitenkin! Hopeakoruja käyttävät ovat kaikki rasisteja ja Silja Linella matkustavat juntteja.

      Vaahtomuovikenkiä käyttävät ovat tuhonneet maapallon! Minä vihaan vaahtomuovikenkäihmisiä! Kaikkia heitä!

      Tarvitseeko jatkaa?

      • 9834928jliruwoir

        ... :))) ei tarvii; you made your point! ...vaan mukava lukea, joten kirjottele vaan lissee...


    • tt

      miehet ovat kaiken pahan alku ja juuri itsekkäät narsistiset olennot vaativat naiselta äitiyttä hemaisevaa tyttöystävyyttä ja melkoisia talouskoneen ominausuuksia.
      Lisäksi miehet ovat pihejä äiti ja isä riippuvaisia ja muutenkin sukulaisten orjuuttamia.

      ole kotona ja kokkaa edusta ja hanki vielä ruokarahaa äläkä valita parempi on jos teet muksuja muistat antaa erossa muksut miehelle ettet vaan vaadi elatusrahaa ja muutenkin on parempi että nainen pysyy tuppisuuna ja maksaa miehenkin velat hiljaa mutisemmatta

      jolleivät em. onnistu turpaan tulee tai vähintään ilkeää tuuppimista kiristämistä eri huoneissa nukkumista huoraamista ja ryyppyiltoja

      • Petytään yhdessä

        Tai ole ihan noin surkeita, mutta ikävä kyllä jotkut ovat.


    • Sielujen sympatiaa

      "Olen tosi kiva ja mukava MUTTA..." tuon olen kuullut aika monta kertaa. Ja minä todella olen, en vain esitä! Mutta, mutta vastaukset on olleet että "etsin kuitenkin jotain muuta, erilaista". Tuntuu että ulkonäkö on kaikista tärkein asia. Olenkin joskus meinannut kysyä tapaamaltani deitiltä että onko hän valitsemassa naista kavereilleen vai itselleen!!! Jos olette niin pinnallisia, niin olkaa sitten. Eikä yksi kaksi tapaamista kerro vielä hirveesti ihmisestä. Saattaa käydä niinkin että jäätte lopulta yksin kun mikään ei kelpaa... Paitsi ulkoinen kauneus. Itse katson aina kokonaisuutta, ulkonäön perusteella en valitse tosiaankaan. Repikää siitä!

      • vrrrrrrrrrrrrr

        Kerronko miehestä, joka rakastui häijyyn tyttöseen, joka itse kertoi hyvissä ajoin olevansa ilkeä? Tyttönen ilkeili aikansa ja lemppasi miehen. Sitten tuli ruma, kiltti tyttönen, jolle mies kosti kaikki kärsimänsä vääryydet ja siltikin mies rakasti lopun elämäänsä tuota häijyä naista.
        Turha on niiden miesten valittaa, jotka valitsevat ilkeät naisensa.


    • kaikkea kanssa

      Tällaisen yksilön nimeäisin juuri niinkuin jo epäilitkin-> sovinistiksi. Melkein kaikki tuntemani naiset ovat helliä äitejä ja uskollisia vaimoja. Miehistä senverran, että olen tavannut molempia. Uskollisia ja pettäviä, rehellisiä ja epärehellisiä. Sinun naisen kuva on ollut ehkä vähän kiero, elikäs nainen pysyköön hellan ja nyrkin välissä, niinkö! Minun miehen kuva on kärsinyt infaaltion, enkä kuuna kullan valkeana ala enää seurustelemaan kenenkää miehen kanssa, sen verran olen kovan koulun käynyt. Revi siitä!

    • minäminäminäminäminä

      voi pyhä yksinkertaisuus. ihmiset ovat yksilöitä. ihminen on vain sen verran typerä ja yksinkertainen, että se haluaa luokitella ihmiset keinotekoisesti tiettyihin ryhmiin ilman riittäviä perusteita = kutsuisin tätä YLEISTÄMISEKSI.

      • hermandos

        mies kalastaa, nainen metsästää


      • hmmjeps
        hermandos kirjoitti:

        mies kalastaa, nainen metsästää

        Lähtökohta lienee, että kusipäitä on molemmissa sukupuolissa, vain ehkä ajattelutapa ja toiminta eroavat.
        Eli turha yleistää kumpaakaan sukupuolta.


    • Heriosos

      ...olen saanut/kuullut/nähnyt samanlaista kokemusta kuin pääkirjoittaja. Nainen ei ole enää nainen ihan oikeesti...näin voidaan sanoa usean naisen kohdalla.

      Tuttavapiirissäni on miehiä, jotka ovat kertoneet omista kokemusksistaan naisista:

      1. Yhden vaimo löi miestään lasipullolla päähän ihan suoraan. Tajunnan menetys oli hyvin lähellä. Viinalla ei osuutta asiaan. Vaimo oli oikea enkeli ja ilopilleri, mutta sai raivarin helposti ja silloin ei ollut millään mitään väliä. Mies ei koskaan lyönyt vaimoaan....piteli vaimoa vain käsistä kun se sai raivareita. Eron tultua ei lapset halua olla äiskän kanssa yhteydessä. Isä hoitaa lapset.

      2. Vaimo soitti poliisipartion paikalle, vaikkei mies ollut koskenut naiseen tilkkaakaan. Vain sanasotaa. Ei kumpikaan humalassa. Paikalle tuli muistaakseni 6 poliisia. Poliisit pidätti miehen.

      3. Minun broidin likkakaveri oli niin hirvittävä nainen, että broidi menetti kerran jopa tajuntansa sen kauheitten raivareiden takia. Huonekalut, astiat...kaikki lensi. Broidi ei lyöny koskaan naista. Veli jätti ton hirviön.

      4. Yhden kaverin vaimo heitti miehensä päälle ämpärillisen paskasta vettä. Syy oli se, että vaimo oli niin mustasukkainen. Mies ei pettänyt vaimoaan.

      Minun yksi likkakaveri rutisti kerran jalkateräni ovan rakoon kun sai raivarin. Ei alkoholia kummankaan veressä. Kertoi olleensa väkivltainen aiemmin monelle miehelle. Jätin pimun.

      Juttelin kerran silloiselle pimukaverille sen tiskatessa astioita. Se oli luonteeltaan oikea "pikapommi". Jos ei jutut ollu sen mieleen niin räjähti. Se tiskas ja sanoin asiasta, josta juttelimme, olevani sen kanssa eri mieltä. Heitti mun päälle tiskivettä. Ja tuon samainen pimu tilttas kerran yöllä minua suoraan nyrkillä poskeen ollessani selän häneen. Ei alkoholia kummankaan veressä. Ei muuta kuin, että oltiin eri mieltä joulun viettotavasta. Ollaanko kimpassa joluluna vai ei. Moisen jälkeen pommppasi pystyyn, menin kotiin ja siihen loppu se suhde. Onnekseni.

      Kerran yksi nuori nainen kertoi, että hänet oli ryhmä likkoja kaatanut kadulle ja polttaneet tupkoilla hänen kasvoihinsa parisenkymmentä palovammaa. Pojat piti hänestä ja siinä syy...

      Ei naiset ole miestä yhtään parempia. Lienee päinvastoin. Henkisestä väkivallasta nainen tunnetaan varsin hyvin naisten kesken.

      Miesten tulee ilmiantaa naisen tekemä väkivalta. Ilmiantava mies ei ole nynny. Mies ei saa hyväksyä naisen väkivaltaa.

      Onneksi on olemassa myös tasapainoisia naisia, keskustelukykyisiä, rauhan ilmapiiriä rakentavia. Mutta harvassa ?

      • nöff, nöff

        Naisten tekemä väkivalta on paljon lievempää, johtuen naisen voimien vähyydestä.
        Miesten tekemä väkivalta on paljon raaempaa ja julmempaa!!! . . . Siinä on kyseessä jo hengen lähtökin!!! Naiset joutuvat kokemaan paaaaaljon julmempia ja raaempia asioita, kuin miehet!!!
        Oma käsitykseni on, että naisen tekemä väkivalta on kuin höyhenen hipaisu, siihen verrattuna minkälaista on miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan!!!


      • roff rofffff
        nöff, nöff kirjoitti:

        Naisten tekemä väkivalta on paljon lievempää, johtuen naisen voimien vähyydestä.
        Miesten tekemä väkivalta on paljon raaempaa ja julmempaa!!! . . . Siinä on kyseessä jo hengen lähtökin!!! Naiset joutuvat kokemaan paaaaaljon julmempia ja raaempia asioita, kuin miehet!!!
        Oma käsitykseni on, että naisen tekemä väkivalta on kuin höyhenen hipaisu, siihen verrattuna minkälaista on miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan!!!

        nöff nöff mitä sä oikein selität?? entäs vaikkapa heikot naiselliset miehet? saa molempien sukupuolien huonot puolet? :D


      • nöff, nöff
        roff rofffff kirjoitti:

        nöff nöff mitä sä oikein selität?? entäs vaikkapa heikot naiselliset miehet? saa molempien sukupuolien huonot puolet? :D

        Se on sitten miehen oma häpeä, jos ei ole mies!!!
        Mutta kyllähän taivahantoisi on, että ne miehet jotka eniten syyttävät naisia ovat vain niitä, jotka eivät kelpaa yhdellekään naiselle!!! . . . Rannalle jääneet ruikuttaa!!!
        Ja kuka käskee olla väkivaltaisessa parisuhteessa??!!!


      • kokenut lakimies
        nöff, nöff kirjoitti:

        Naisten tekemä väkivalta on paljon lievempää, johtuen naisen voimien vähyydestä.
        Miesten tekemä väkivalta on paljon raaempaa ja julmempaa!!! . . . Siinä on kyseessä jo hengen lähtökin!!! Naiset joutuvat kokemaan paaaaaljon julmempia ja raaempia asioita, kuin miehet!!!
        Oma käsitykseni on, että naisen tekemä väkivalta on kuin höyhenen hipaisu, siihen verrattuna minkälaista on miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan!!!

        ...olla väärä.

        Ei se nainen mikään enkeli ole, kun on ilkee luonteenlaatu ja sopiva astalo kädessä... sieltä pesee.
        EIkä mieskään, jos on pahapäinen.

        Ja tuolla henkisellä puolella, jälki on ollut aika ikävää. Kohtelias ja sävyisä mies voi olla kuin mankelin alle jäänyt. VÄkivaltainen taas turvautuu sitten (valitettavasti) nyrkkiin. Ekä se mitään ratkaise...

        Sisko hyvä, älä yleistä, en minäkään.


      • nöff, nöff
        kokenut lakimies kirjoitti:

        ...olla väärä.

        Ei se nainen mikään enkeli ole, kun on ilkee luonteenlaatu ja sopiva astalo kädessä... sieltä pesee.
        EIkä mieskään, jos on pahapäinen.

        Ja tuolla henkisellä puolella, jälki on ollut aika ikävää. Kohtelias ja sävyisä mies voi olla kuin mankelin alle jäänyt. VÄkivaltainen taas turvautuu sitten (valitettavasti) nyrkkiin. Ekä se mitään ratkaise...

        Sisko hyvä, älä yleistä, en minäkään.

        Mää ihmettele vallan kauhiast, että mikä hiton pakko on jäädä väkivaltaiseen suhteeseen????? . . . Jos kerta miehellä ei ole munaa lähteä sellaisesta suhteesta pois, niin silloin on hänelle aivan oikein, että eukko heristelee välilä kaulimella!!!
        Sinä yritä vain kerjätä sääliä, jota et kuitenkaan tule koskaan minulta saamaan!!!!


      • Ihmettelevä kertokoo
        nöff, nöff kirjoitti:

        Se on sitten miehen oma häpeä, jos ei ole mies!!!
        Mutta kyllähän taivahantoisi on, että ne miehet jotka eniten syyttävät naisia ovat vain niitä, jotka eivät kelpaa yhdellekään naiselle!!! . . . Rannalle jääneet ruikuttaa!!!
        Ja kuka käskee olla väkivaltaisessa parisuhteessa??!!!

        NAien väkivalta on kaikkien tiedossa ja se on pääosoin henkistäväkivaltaa ja siten sopimatonta sekä aivan piiloitettu vaikutuksiltaan sekä seurauksiltaan mutta lapsissa se näkyy ja nuorissa siellä on valtavasti nuoria ja lapsia ns: sekaisin teineinä sekä jopa koko elämänsä ja tämä johtuu henkisetä väkivallasta ja naisen/äidin oikuttelevasta sekä tunereagoivasta itseekkäästä olemuksesta eroineen ja veroinen lapsen herkkyyskausien aiheittamana. Miehet on itse osin sortuneet tähän lankaan ja isät on ulkoisestettu ja yhteiskuntakin on tässä koukussa kun luulee että nainen on lapsen turva ja tuki ja mies on rahalla ja omituisilla lailla ja oikeuslaitoksen toimin ajettu vain tälle naiseudelle.

        Tuo naiselle kelpaaminen on juuri se harha itsekäänä, kertoo kuinka naiselle tulisi miehen kelvata. Tuleeko mieleen että samoin naisen tulee olla kelvollinen ja kykenevä suhteen velvoitteisiin. Ruikuttavia naisia on valtavasti jo tänäpäivänä kun minulle,kaikki,heti, itsekäs kausi on loppunut. Tosin keinoseksikalustoa valmistuu kuin kissanruokaosastoja.

        Häpeä on naisellekkin se ellei ole nainen!!


      • Ilman fysiikkaa
        nöff, nöff kirjoitti:

        Naisten tekemä väkivalta on paljon lievempää, johtuen naisen voimien vähyydestä.
        Miesten tekemä väkivalta on paljon raaempaa ja julmempaa!!! . . . Siinä on kyseessä jo hengen lähtökin!!! Naiset joutuvat kokemaan paaaaaljon julmempia ja raaempia asioita, kuin miehet!!!
        Oma käsitykseni on, että naisen tekemä väkivalta on kuin höyhenen hipaisu, siihen verrattuna minkälaista on miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan!!!

        Väkivallan todettuja muotoja on todella useita ja pääosa niistä on naisten harjoittamaa muotoa. Niin työ kuin perhe yhteisössäkin.


      • nöff, nöff
        Ihmettelevä kertokoo kirjoitti:

        NAien väkivalta on kaikkien tiedossa ja se on pääosoin henkistäväkivaltaa ja siten sopimatonta sekä aivan piiloitettu vaikutuksiltaan sekä seurauksiltaan mutta lapsissa se näkyy ja nuorissa siellä on valtavasti nuoria ja lapsia ns: sekaisin teineinä sekä jopa koko elämänsä ja tämä johtuu henkisetä väkivallasta ja naisen/äidin oikuttelevasta sekä tunereagoivasta itseekkäästä olemuksesta eroineen ja veroinen lapsen herkkyyskausien aiheittamana. Miehet on itse osin sortuneet tähän lankaan ja isät on ulkoisestettu ja yhteiskuntakin on tässä koukussa kun luulee että nainen on lapsen turva ja tuki ja mies on rahalla ja omituisilla lailla ja oikeuslaitoksen toimin ajettu vain tälle naiseudelle.

        Tuo naiselle kelpaaminen on juuri se harha itsekäänä, kertoo kuinka naiselle tulisi miehen kelvata. Tuleeko mieleen että samoin naisen tulee olla kelvollinen ja kykenevä suhteen velvoitteisiin. Ruikuttavia naisia on valtavasti jo tänäpäivänä kun minulle,kaikki,heti, itsekäs kausi on loppunut. Tosin keinoseksikalustoa valmistuu kuin kissanruokaosastoja.

        Häpeä on naisellekkin se ellei ole nainen!!

        Kyllä miehen väkivaltaisuus on lapsille vahingollisempaa, kuin naisen väkivaltaisuus.
        Tuo kohta kirjoituksestasi; "Naisen tulee olla kelvollinen ja kykenevä suhteen velvollisuuksiin" ?????
        Ainakin näin miehen näkökulmasta tulkittuna tuollainen lause tarkoittaa, että naisen on pakko pitää turpansa kiinni ja oltava sängyssä jalat levällään aina, kun mies niin tahtoo!!!!!
        . . . Eihän tuollainen ole enään Nainen, vaan sellainen on jo orja!!!!
        Ja toisekseen, kerroppa minulle miksi miehen tai naisen pitäisi jatkaa suhdetta väkivaltaisen kumppanin kanssa???????????????????


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Naisten tekemä väkivalta on paljon lievempää, johtuen naisen voimien vähyydestä.
        Miesten tekemä väkivalta on paljon raaempaa ja julmempaa!!! . . . Siinä on kyseessä jo hengen lähtökin!!! Naiset joutuvat kokemaan paaaaaljon julmempia ja raaempia asioita, kuin miehet!!!
        Oma käsitykseni on, että naisen tekemä väkivalta on kuin höyhenen hipaisu, siihen verrattuna minkälaista on miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan!!!

        MITÄ?? AHAHAAHA!

        Oikeasti? Vedäkkö nää oikeasti tuollasen perustelun??

        Joo ja normaalin työssäköyvän miehen väkivalta ei oo mitään vaikka se tuolilla hakkais selkään koska kato ku bodarilla on voimaa niin paljon enemmän että bodari kato saa sillä tuolilla vaikka jalan poikki ni se normaalimiehen tekemä väkivalta on bodarin rinnalla kuin untuvikon nokan pikku tökkäys. Koska raivopäisen bodarin tekemä väkivalta on niin paljon raaempaa ja julmempaa!!!!!!!!

        Joo tuota. Lasipullo päähän ei koskaan ole kuin höyhenen hipaisu... Koitas joskus.


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Kyllä miehen väkivaltaisuus on lapsille vahingollisempaa, kuin naisen väkivaltaisuus.
        Tuo kohta kirjoituksestasi; "Naisen tulee olla kelvollinen ja kykenevä suhteen velvollisuuksiin" ?????
        Ainakin näin miehen näkökulmasta tulkittuna tuollainen lause tarkoittaa, että naisen on pakko pitää turpansa kiinni ja oltava sängyssä jalat levällään aina, kun mies niin tahtoo!!!!!
        . . . Eihän tuollainen ole enään Nainen, vaan sellainen on jo orja!!!!
        Ja toisekseen, kerroppa minulle miksi miehen tai naisen pitäisi jatkaa suhdetta väkivaltaisen kumppanin kanssa???????????????????

        "Naisen tulee olla kelvollinen ja kykenevä suhteen velvollisuuksiin" tarkoittaa minulle, että hänen on oltava valmis joustamaan ja näkemään vaivaa sen verran, että suhde toimii. Muita velvollisuuksia on se, että luottamus ja mielekkyys säilyvät. Nuo nyt tulevat ensimämisenä mieleen. Mistä ihmeestä sä ton jalat levällään -jutun vetaisit?


      • QuickSapphire
        nöff, nöff kirjoitti:

        Mää ihmettele vallan kauhiast, että mikä hiton pakko on jäädä väkivaltaiseen suhteeseen????? . . . Jos kerta miehellä ei ole munaa lähteä sellaisesta suhteesta pois, niin silloin on hänelle aivan oikein, että eukko heristelee välilä kaulimella!!!
        Sinä yritä vain kerjätä sääliä, jota et kuitenkaan tule koskaan minulta saamaan!!!!

        (Tuntuu tulevan tavaksi kirjoittaa sun viesteihin)

        Tuota. Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia. Ihmissuhteet eivät aina ole sellaisia, että niistä väin häivytään. Ihmissuhteet voivat olla todellakin monimutkaisia. Yleensä niissä on mukana tunteita, käytännön järjestelyjä ja niiden eteen on nähty vaivaa.

        Ei ole ihan tuosta noin vain helppoa sanoa että nyt mää lopetan. Aina sitä yrittää yrittää. Pienellä mielikuvituksella voi hoksata tällaisia puolia.


    • j.k.85

      Olen 25w mies ja just avioeron kokenut ja olen täysin samaa mieltä noista asioista mut toisaalta oma vika kun ite ennen kyllästyin kilttien naisten seurassa nopeasti mut nämä kokemukset on saanu ajattelemaan asiat uudella tavalla. eli miks tuhlata elämänsä idoottiin kun hyviäkin naisia on.

    • fgggfff

      Ihan vitun totta sinä puhut mutta löytyy niitä ihmishirviöitä miehistäkin. Ns. koulukiusattuna kokemusta on..

    • vaimo,,,,,,,

      " miehiäkin häikäilemättömämpi olento joka toimii aina omien etujensa ja halujensa mukaisesti."
      Tuo lause todistaakin jo aika paljon.
      Joku on antanut häikäilemättömälle miehelle samalla mitalla takasin ja nyt häikäilemätön mies ruikuttaa täällä saatuaan itseään häikäilemättömämmältä naiselta siipeensä.teitä piru parkoja. Mistähän naiset oppinsa ottaneet. Ettei vaan miehiltä jotka luulevat että ihmisarvoon kuuluu vetää vaimoa turpaan jos se ei tee juuri niinkun m ies sanoo.

      • m.43.1/2

        Ei voi olla nauramatta,,,varmaan väärä valinta ,tai sitten vika itsessäsi.Ei nainen oo ihmistä kummempi,jos kumpikin kuuntelee toistaan ja joustaa *vähän*niin kyllä asiat ruletaa kivasti ainakin meillä,oltu jo rakastuneita 20v ja vieläkin toisiamme silmiin tuijotaessa tekee mieli heti suudella:D


      • QuickSapphire
        m.43.1/2 kirjoitti:

        Ei voi olla nauramatta,,,varmaan väärä valinta ,tai sitten vika itsessäsi.Ei nainen oo ihmistä kummempi,jos kumpikin kuuntelee toistaan ja joustaa *vähän*niin kyllä asiat ruletaa kivasti ainakin meillä,oltu jo rakastuneita 20v ja vieläkin toisiamme silmiin tuijotaessa tekee mieli heti suudella:D

        *peukku*


    • <3 <3

      Yhtälailla petoja on naisis ja miehis :/ mut apua kummanki inhimillisyyteen saa esim. John Gray, Miehet ovat marsista, naiset venuksesta-kirjasta! Jos et usko niin lue vaikka ja jos uskot niin lue siltiki :)

    • kokemusta on

      nainen on kuin kalastaja saa saaliin kiinni ja lupaa ölla syömättä mutta ei pysty vastustamaan saalistaan vaan ottaa sen ja määrää sen jälkeen kuka on ruova talossa

      • KettTuu

        Aloittajalle vastaan : Olen aivan samaa mieltä, vaikka nainen olenkin. Itse en osaa ajatella itseäni siiheksi prinsessaksi, joka taiksauvaansa heilauttamalla saa miehen kuin miehen alistumaan. Juu, tuon lauseen voi ymmärtää myös erilailla. Siihen kyllä kykenen, mutta henkisesti tai parisuhteessa en.
        Parisuhteessa ollaan tasavertoiset.

        Tänäpäivänä on muotia kauneusleikkaukset isoine rintoineen ja suurine huulineen. Todella laihakin olla pitäisi ja naisellisia muotoja siis ei ollenkaan.
        Itse olen kaunis ja muodokas vaalea, huumorintajuinen ja aurinkoinen persoona.. tyytyväinen itseeni ja elämääni.
        En tarvitse operaatioita tai muiden hyväksyntää, olen täydellinen näin ja sen myös miehet huomaa :)

        Tykkään olla miesten seurassa, olla osa miesporukkaa.... olla kuitenkin olematta äijämäinen.
        Siitä miehet pitää... paitsi miehet, joille itselleen ulkonäkö on tärkeämpää kuin yhdellekkään naiselle.

        Ajat ovat muuttuneet ja tähän on tultu. Suomi, hyvinvointivaltio, pahoinvoivakansa.

        ^kettu kuittaa ja kittäää^


      • vanha iisakki

        on sitä mieltä jotta kumpaisenki puolison käyttäytymiseen on ihmeellistä merkitystä sillä miten itse kumppaniaan kohtelee.naisen pitää tuntea itsensä naiseksi,miehen mieheksi.itsetunto-ongelmia pönkittää sitten eri henkilöt,mutta kumppaniaan saa kehua,ja mikäs sen mukavampaa jos sitä jopa ajattelee niin. kaikissa lienee vikansa,ja tuo nainen sitä mies tätä- asetelma on outo,mielelläni näiltä itkijöiltä kysyisin mitä kettua vielä suhteessaan riutuvat,jos niin onnettomia ovat,syvästi kumppaniaan vihaten.Auttaisiko jos kaikki touhuaisimme vain oman sukupuolemme edustajien kanssa?eipähän voitaisi moittia ettei mies/nainen ymmärrä.ei kait täällä 1800 luvun kuninkaalliset kirjoittele joten jokaisella lienee ollut vapaus valita kenen kanssa astua,ehkä avioon saakka.toki on luonnevikaisia yksilöitä joihin ei tepsi nyrkki eikä ruusut mutta..vapaus valita säilynee silti


      • vanha karoliina
        vanha iisakki kirjoitti:

        on sitä mieltä jotta kumpaisenki puolison käyttäytymiseen on ihmeellistä merkitystä sillä miten itse kumppaniaan kohtelee.naisen pitää tuntea itsensä naiseksi,miehen mieheksi.itsetunto-ongelmia pönkittää sitten eri henkilöt,mutta kumppaniaan saa kehua,ja mikäs sen mukavampaa jos sitä jopa ajattelee niin. kaikissa lienee vikansa,ja tuo nainen sitä mies tätä- asetelma on outo,mielelläni näiltä itkijöiltä kysyisin mitä kettua vielä suhteessaan riutuvat,jos niin onnettomia ovat,syvästi kumppaniaan vihaten.Auttaisiko jos kaikki touhuaisimme vain oman sukupuolemme edustajien kanssa?eipähän voitaisi moittia ettei mies/nainen ymmärrä.ei kait täällä 1800 luvun kuninkaalliset kirjoittele joten jokaisella lienee ollut vapaus valita kenen kanssa astua,ehkä avioon saakka.toki on luonnevikaisia yksilöitä joihin ei tepsi nyrkki eikä ruusut mutta..vapaus valita säilynee silti

        no tässä viestissä on viisautta!!!


    • Naiset eivät pelaa joukkuepelejä tai käy sotaväkeä samassa määrin kuin miehet. Noiden yhteistoimintakykyä kasvattavien asioiden sijasta he harjoittelevat sosiaalista juonittelua ja manipulointia jo kikattavina pissiksinä. Ei sellainen voi olla vaikuttamatta. Olin muutaman vuoden naisvaltaisen työpaikan esimiehenä ja oli aivan uskomaton oli se selkään puukottajien vuo joka luonani kävi "kehumassa" naiskollegoja. Tiedättehän: "Kyllä Pirkko on tosi ahkera ja ihana työntekijä, kun hänellä kuulema on se vaikeus alkoholin ja varastelunkin kanssa". Oletteko koskaan kuulleet yhdenkään miehen tekevän noin. Onneksi nainen on toiselle naiselle vielä enemmän susi kuin miehelle.

      • myös miehillä

        Näin se toimii niin omalla työpaikallani kuin puolisonkin ja hän on naisvaltaisella alalla. Siellä on julmaa manipulointia, omien etuja saavuttamiseksi kanssasisarien kustannuksella. Siitä on helppoa yleistää, vaikkei niin pitäsi.

        Ja meillä miehillä taas löyty omat mulkvistit, joille voisi hamekankaan hankkia... n iitä mahtuu. Ne vaan toimii toisella tavalla ja niiden juorut kerrotaan tuopin ääressä.


      • ireuoiwefjlkdsf

        kyllä naiset pelaa joukkuepelejä... oli sitten miehiin tai naisiin suuntautunut.... ja kaikki eivät ole "kikattavia pissiksiä"... olivat sitten miehiin tai naisiin suuntautuneita... selkäänpuukotusta on myös miesvaltaisella alalla... olen kuullut näin tehtävän ja pahempaakin puukotusta on... varsinkin jos vanhempi nainen vie työtehtävän.... eikä nyt ollut varsinaisesti naismaisesta miehestä kyse... joten unohda se yleistys.
        Lapsena tuli pelattua joukkuepelejä todella paljon, joukkueissa oli sekä poikia että tyttöjä... ja täysin ilman aikuisten ohjausta.


    • Bonne Femme

      En ymmärrä näitä valituklsia

      1. Miksi pitää mennä naimisiin/parisuhteeseen?
      2. Miksi ei tee avioehto, jos kuitenkin menee naimisiin?

      En minä ainakaan kaipaa
      a. hellan ja nyrin väliin
      b. minkään "tosiurhon" suojelua tai rahoja


      Jos ahneen bimbon ottaa, niin siitä saa luvan kärsiä..

      • ...jaksa enää

        ...niin kärsin ja sehän se vituttaakin :oD

        ..enkä minäkään halunnut itselleni kaikkeeen tyytymätöntä käskyttäjää, joka itse mieluummin makaa ja p--ree, itseäni saan syyttää

        ...valitettavasti vaikea oli niitä piirteitä tunnistaa, kun ihmisen tapasi


      • ...jaksa enää
        ...jaksa enää kirjoitti:

        ...niin kärsin ja sehän se vituttaakin :oD

        ..enkä minäkään halunnut itselleni kaikkeeen tyytymätöntä käskyttäjää, joka itse mieluummin makaa ja p--ree, itseäni saan syyttää

        ...valitettavasti vaikea oli niitä piirteitä tunnistaa, kun ihmisen tapasi

        ...kirjoitin tuoss ylhäällä vaimostani... en miehestäni


    • Niin totta. Rankkaa porukkaa nää naiset. Vituttaa vaan. Kyllä oikein tasa-arvon kulta aikaa. Onko naisten tehtävä löytää vaan vikoja miehistä?

      • vanha iisakki

        nyt ehdin lukemaan koko ketjun enkä voi ku itseäni onnitella..olin täsmälleen oikeassa kun viimeksi aamulla ajattelin valtaosan ihmisistä idiooteiksi:D millä ihmeen perusteilla olette kumppaninne valinneet. ei ihme että vieraissa juostaan niin ahkerasti.jos tuollaiset on väellä aatteet.hyvä kaava on ottaa ensin se komia ja katotaan sitten se luonne.ensimmäistä ei ole pakko hyväksyä.ei tarvi sitten porata sitäkään hammasta joka särkee kun kumppania pelästyy pimeellä..anteeksi nyt ihmiset mutta on tuo erikoista:D


      • vastaus on kyllä

        niinhän ne on aina tehnyt


      • nöff, nöff

        Minusta tuntuu, että todellisuudessa asia on niinpäin, että me miehet emme huomaa/halua huomata omia virheitämme!! Ja kun nainen niistä meitä hieman huomauttaa, niin me miehet olemme liian herkkiä ottamaan herneetnenäämme!!! . . .. Siitä tässäkin ketjussa on todellisuudessa kyse!!
        Omasta mielestämme meitä miehiä naisten pitäisi jatkuvasti kehua, ylistää ja arvostaa, vaikka emme olisikaan sitä omalla luonteellamme ja omalla käytöksellämme ansainneet!!!! . . . Me miehet olemme oppineet omalta äidiltämme, että saamme vain kehuja teemmepä mitä tai miten tahansa ja odotamme vastaavanlaista käytöstä ja palautetta myös tyyttöystävältä ja vaimolta!!!
        Vaimo haluaa miehestä tasavertaisen kumppanin, eikä mitään tottelematonta pikkupoikaa!!!
        Tiedän, että nämä sanat loukkaavat monia monia miehiä, mutta näin se vain menee!!!


      • Aikaa muuhunkin
        nöff, nöff kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että todellisuudessa asia on niinpäin, että me miehet emme huomaa/halua huomata omia virheitämme!! Ja kun nainen niistä meitä hieman huomauttaa, niin me miehet olemme liian herkkiä ottamaan herneetnenäämme!!! . . .. Siitä tässäkin ketjussa on todellisuudessa kyse!!
        Omasta mielestämme meitä miehiä naisten pitäisi jatkuvasti kehua, ylistää ja arvostaa, vaikka emme olisikaan sitä omalla luonteellamme ja omalla käytöksellämme ansainneet!!!! . . . Me miehet olemme oppineet omalta äidiltämme, että saamme vain kehuja teemmepä mitä tai miten tahansa ja odotamme vastaavanlaista käytöstä ja palautetta myös tyyttöystävältä ja vaimolta!!!
        Vaimo haluaa miehestä tasavertaisen kumppanin, eikä mitään tottelematonta pikkupoikaa!!!
        Tiedän, että nämä sanat loukkaavat monia monia miehiä, mutta näin se vain menee!!!

        Noinko hakusessa on? Te "miehet" kyllä tiedätte kestää vain aikansa.


    • Onpas lässytystä.
      Ei voi kuvata viittäkymmentä prosenttia maailman väestöa samoilla sanoilla..kaikki indiviidit ovat erilaisia..puhut aivan liian yleisesti. Toki maailmassa on hyvä olla kova eri asioissa. Ja onpas outo kuvitelma sulla ollu naisista nuorena miehenä, mistäs tollasta olet kuullut? Oli mullakin kaiken maailman mukavia kuvia miehistä pienenä..tyhmää kuunnella "uskomuksia" jotka monesti perustuvat..niin juuri ei mihinkään.
      "Miesparat"? Pöh pöh..saa mies syyttää itseensä jos siltä viedään omaisuus, mitäs antaa viedä?! Sama koskee naisia. Lain voi ottaa avuksi.
      Mielestäni olet vain höperö ja typerä tyyppi joka nyt luulee tietävänsä jotakin.
      Ja kaiken perusta on aito rakkaus, mitä nykypäivänä ei tunnetakkaan..siinä jo syy siihen miksi ihmisiä jätetään. Ja miksikä ei nainen joka ei rakasta kumppaniaan jättäisi häntä, jos voi saada kumppanin josta ehkä oikeasti välittääkin.
      Ja minä en ole kuullutkaan tytöistä jotka ihannoivat "roolihahmoja joilla on monia kumppaneita"..vaikka tyttö itse olenkin. Sellaisia miehiä kyllä löytyy reilusti enemmän.

      Löytyy ihmisiä joka sorkkaan, laidasta laitaan, ehkä olet vain tavannut niitä huonommasta päästä ..ehkä itsessäsi on jotain vikaa?
      We're all only human, without God we would be nothing. (Eli ihminen ilman aitoa jumalaa on aika lailla vertailtavassa eläimeen, varmaan siis sinäkin). Sad..siinäkin jo riittää syytä miksi jotkut ovat niinkuin ovat.

      Ja kaiken lisäksi vaikuttaa siltä, että kuuntelet huhuja hyvinkin paljon. Totta on, että meidän maailma on paha..mutta totta myös on että juuri ihmisethän sen pilasivat.

    • NAINEN aikain takaa

      Kuules, sun ei tartte olla varhaiselta keskiajalta tai sitä edeltävältäkään ollakses noin pönttö! Yhdenkään naisen ei tartte olla herttainen tai kiltti! Ei tarvitse!!!!! Mahdollisuus siihen on myös jokaisella miehellä. Lue jumalauta jotai ihmisen historiasta ja lopeta noi höpinät naisten "vajaavuuksista" elämän- ja elossaolontaidoista. Kuka on selvinnyt läpi historian olemalla vain niin saatanan kiltti=tyhmä! Niin helkutin hertainen=voimaton joka hiton tavalla ======== NAINEN!!!!!!!!

      • ...jaksa enää

        ...oltuani kiltti, ystävällinen ja toisen huomioon ottava aviomies 20 vuotta, tehtyäni yhteiset kodinhoitotyöt (siivous jne) ja ne miesten työt...olisin voinut ruveta ryyppäämään, pieremään, makaamaan sovalla ja hakkaamaan akkaa, joka ei ole ikinä vielä osannut arvostaa sitä työtä minkä' minäkin olen yhteiseen pesään. Niin en tehnyt, ...

        Haloo, nainen ei ole ollut voimaton kuin fyysisesti, kyllä sitä Justiinaa ja Klaaraa ja Helgaa on naisissa löytynyt aina....

        Se siitä tasa-arvosta...

        Minusta molemmissa sukupuolissa löytyy ne hyvät ja oikeat... samoin ne itsekkäät paskat.
        Tuurissa on kumpaan osut, valitettavasti se ei aina näy päälle... tai et osaa sitä tunnistaa... minulle kävi niin ensimmäisen kerran... ei tapahdu toista kertaa...

        ...ja kaikille lukijoille hyvää matkaa elämässä, koittakaa nyt hvyät ihmiset ajatella asioita objektiivisesti... minä näen täällä paljon mies- ja naiskirjoittajia, joita en haluaisi ystäväpiiriini... paljon myös niitä, joille voisin heti lähettää email-osoitteeni...


      • yksmimmu
        ...jaksa enää kirjoitti:

        ...oltuani kiltti, ystävällinen ja toisen huomioon ottava aviomies 20 vuotta, tehtyäni yhteiset kodinhoitotyöt (siivous jne) ja ne miesten työt...olisin voinut ruveta ryyppäämään, pieremään, makaamaan sovalla ja hakkaamaan akkaa, joka ei ole ikinä vielä osannut arvostaa sitä työtä minkä' minäkin olen yhteiseen pesään. Niin en tehnyt, ...

        Haloo, nainen ei ole ollut voimaton kuin fyysisesti, kyllä sitä Justiinaa ja Klaaraa ja Helgaa on naisissa löytynyt aina....

        Se siitä tasa-arvosta...

        Minusta molemmissa sukupuolissa löytyy ne hyvät ja oikeat... samoin ne itsekkäät paskat.
        Tuurissa on kumpaan osut, valitettavasti se ei aina näy päälle... tai et osaa sitä tunnistaa... minulle kävi niin ensimmäisen kerran... ei tapahdu toista kertaa...

        ...ja kaikille lukijoille hyvää matkaa elämässä, koittakaa nyt hvyät ihmiset ajatella asioita objektiivisesti... minä näen täällä paljon mies- ja naiskirjoittajia, joita en haluaisi ystäväpiiriini... paljon myös niitä, joille voisin heti lähettää email-osoitteeni...

        Mä voisin sulle kyllä lähettää mun mailini, sulla taitaa olla ajatuksia.

        Sä et vaan oo vapaa, ja vähän vanhakin mulle

        ;)

        Hyvä jatkoa


    • kaatuu vielä

      Kesti liian kauan huomata, että suomalainen"herrasmies" IQ arvoltaan lähellä 80..

      Suosittelen ämmävaltaista alaa kokeilemaan niin näkee kieroilun parhaimmillaan.

      Ja samaan aikaan maahan vinkumalla vingutaan"säkkipillimiesten"sekä"neopreeniakkojen" sekä ämmien tasa-arvoa.

      No..kunnon kriisissä ne oikeudet poljetaan ja murskataan toissijaisilta nyhveröiltä..ja sitä hetkeä lukemattomat tosimiehet odottavat..

      • -huh-huh

        Ehkä tässä vaiheessa on syytä todeta että elämä ei ole mikään matka karkkimaahan ja ihmisillä on erilaiset evästykset tämän matkan varalle. Ja jos naiset on nii kamalia täytyy miesten sit ruveta homoiksi ku uroomme o kert nii hyviksii...?-ei taida saada kovinkaan suurta kannatusta näissä meidän tosimiehissä. Lumihiutale ajan jaksoa kun eletään erinlaisuus ja vastakkaisuus korostuu ja törmää ja jatkaa rampana.


      • jumalauta nääs perke

        juu, kokeilkaapa "ämmävaltaista" alaa niin saat nähä, että mies on siellä kuningas! voi vaikka ehottaa suihinottoa nii varmaan joku miesten miellyttäjä senkin tekee!!!


    • niitä herttasia

      naisia äläkä niitä kauniita! jos itse otat jonkun kauneusmissin johanna tukiaisen luonteella syytä ittees jos se vie omaisuutesi ja sinä saat ressukan leiman;D

    • sohvapottunen

      Me kaikki olemme vikoinemme ja hyveinemme ensisijaisesti ihmisiä ja samoin meidän kulttuuritaustamme/ympäristömme vaikuttaa ja vasta sen jälkeen toimimme kuin miehet ja naiset.

      Katson mieluummin ihmistä ihmisenä kuin sukupuolen kannalta.

      Ja kysyn vielä miksi naisen kuuluisi teeskennellä pyhimystä? Minua vituttaa myös joskus ja sanon sen ääneen, enkä jaksa laittaa aina muita kaikissa asioissa edelleni -minä huolehdin myös itsestäni; ollen itsekäs enkä aina palvelija..toisinaan tiedän että olen ärsyttävä tapoineni ja kuitenkin pohjimmiltani yritän koko ajan kasvaa ihmisenä huolehtien muista kykyjeni mukaan ja olen oikeudenmukainen ja suojeleva heikkojen puolesta pidän luontoarvoja korkealla jne. mutta olen vain ihminen.

      Heh ja olen jopa niinkin ärsyttävä että jos minua väsyttää töiden jälkeen menen siihen sohvalle vaikka tiedän että minun kuuluisi pestä ikkunat ja siivota. En jaksa olla edes se marttyyri joka tekee kaiken.

    • 17

      Tottahan keskivertonainen on petoeläin, koska on ihminen. Nuorena hormonitoiminnan alkaessa nainen alkaa metsästää itselleen omaa miestä. Kilpailu muiden naisten kanssa on kova, mutta kannattaa, koska vain siten voi saada lauman arvostuksen ja jälkeläisiä. Kun lapset syntyvät, nainen puolustaa niitä jälleen pedon raivolla. Anoppi on uhka, muut naiset saattavat viedä miehen tai haalia etuja omille penskoilleen. Ukkoa joutuu potkimaan elämässä eteenpäin, että tämä tienaisia rahaa pesueelle ja tekisi kotonakin jotain hyödyllistä. Äitiyshormonien haihduttua elimistöstä keskivertonainen kokee, että koko elämä on kulunut perhettä perustaessa ja passatessa. Silloin hän alkaa raivata maailmassa tilaa itselleen ja jälleen eläimen raivolla. Tälläkin palstalla on ollut ihmettelyä keski-ikäisten naisten vihaa kuohuvasta käytöksestä. "Perheen äitien johtamisopistosta" valmistuneet tantat tahtovat raadella jokaista kohdalleen osuvaa. Ehkä petomaisin raivo kohdistuu nuorempiin ja paremmin säilyneisiin naisiin, koska nämä voivat viedä jotain naisella kuuluvaa omaisuutta, huomiota tai menestystä. Jos suinkin mahdollista, nainen haluaa ennen isoäitiyttä vielä rillutella ja kokeilla uusia miehiä. Samoihin aikoihin aletaa suojella poikalapsia perheeseen tunkeutuvilta miniöiltä, jotka eivät koskaan ole tarpeeksi hyviä. Lastenlapsista pidetään kovasti huolta. Onhan omien geenien selvittävä elämän taistelussa eteenpäin.

      Miehet väittävät usein, että kovien arvojen petonaiset eivät heitä kiinnosta. Kuitenkin juuri sellaisia naisia he valitsevat, koska näin luonto on tarkoittanut. Suloisesta neidosta kehittyy luja matriarkka, jonka rautainen tahto sanelee miehen ja lasten tekemiset.

      • Selvempi sävel

        Kaikki mitä kuvaat on illusiota ansaita ja saada asemansa vain "tappelemalla" siis alistamalla muut. Toteat rohkean reippaasti mitkä keinot nainen tarvitsee ja vain oman asemansa sekä itsetuntemuksensa saavuttamiseen!!

        Nainen ei sanele vaan luulee sanelevansa ja se illuusio elättää sitä petoa ja raivoa sekä kyvyttömyyttä luottaa kehenkään eritoten mieheen. Luonto ei helvetissä ole tarkoittanut sillä luonto on antanut lapselle kehityseväät aivan mihin ympäristöön ja olosuhteisiin hänet saatetaan. Hän oppii erinomiasesti hormooneista tietämättä aivan vaikka täysin uuden elämänkasomuksen ja tavan vaikka tyttö olisikin. Myös tietämystä ja kokemusta on valtavasti joten tuneehormoonihyrrä pitäis saada toimimaan uudella tavalla ja naisen myöntää kykenevänsä YHTEISTOIMINTAAN niin naisten,lasten,miesten,anoppien,kuin muidenkin soisaalisesti naisen hyväksyvän ympäristön kanssa.

        Hormoonit, kuukautiset,heikkous,kauneus,vapaus, itsenäisyys,tasa-arvo, ym ovat vain tekosyitä siirtää ja vältellä vastuuta muutosvälttämättömyydestä. Esimerkkeinä ja oireina voi nähdä tämän paineen vain kovetessa muutokseen, Äidit jättää lapsia jo roskapönttöihin,eroavat jokaiseta pikku syystäkin, jo yksikin lapsi on liikaa äidille, tarvitaan terapiota ja hoiva koneistoa valtavasti, naiset /äidit juo paljon enemmän, naiset ja äidit lihoo maailmanlaajuisesti ja valtavasti, syövät itsensä vaikka miksi, sitten on äärivastakohta uhoajia jotaka ovat erikois yliextream yksilöitä joille on vain ylitäydellinen minä itse konsepti, myös on yliäitejä, siis valtavaa ääripää ylireagointia ja katsomusta sekä tekoja.

        Miehen ja perheen ja parisuhteen sekä yhteistoiminnan edellytyksiä ei todellakaan arvosta nainen eikä yhteiskuntakaan joten aihetta olisi oikeasti hankkia viisautta eikä rahaa ja intohimoja.


    • tulpatonmopo

      Vanha sanonta:Kellä v...u sillä valta,on vain unohtunut vallan toinen puoli femakoilla sinkkuelämää sarjan hengessä.Onneksi vielä eteläpohjanmaalta löytyy aitoja naisia,eipä juuri muualta.

      • nöff, nöff

        Vaikuttaa sille, että miesten on vaikeaa hyväksyä naisen vapaus!!! Naiset eivät enään suostu alistumaan nyrkin ja hellan väliin!!! Ja se on hyvä!!!!!!!
        Miehet huomaavat kuinka vähän heillä todellisuudessa on valtaa naisiin!!!
        Jos mies ei rakasta naistaan, niin nainenmpa ottaa ja etsii itselleen sellaisen miehen joka osaa rakastaa ja arvostaa naista sellaisena kuin hän on!!!


      • Ei valtaa tarvitse
        nöff, nöff kirjoitti:

        Vaikuttaa sille, että miesten on vaikeaa hyväksyä naisen vapaus!!! Naiset eivät enään suostu alistumaan nyrkin ja hellan väliin!!! Ja se on hyvä!!!!!!!
        Miehet huomaavat kuinka vähän heillä todellisuudessa on valtaa naisiin!!!
        Jos mies ei rakasta naistaan, niin nainenmpa ottaa ja etsii itselleen sellaisen miehen joka osaa rakastaa ja arvostaa naista sellaisena kuin hän on!!!

        Luulosi vaivuttaa !!! Nainen ei oireissaan tykkää mistään vaan tunteiden ja mielihalujen ja himojen voisissa haluaa hetkien tumaa inotoilua ja poukkoilua ja luulee tosiaan että miehet on muka valmitettu naisen unelmien ja toiveiden sekä hetkenmielijohteiden täyttäjäksi vai! Naisen vapaudesta ei ole kysymys vaan vastuusta ensinnäkin itseään ja muita (miehiä ja lapsia kohtaan). Nainen puhuu vapaudesta kun hänellä tulisi olla ulkopuolinen yksinvaltaisa erikoisasema ja muut ovat häntä varten ! Häneltä puuttuu velvollisuudet siten kun joutuu jotain tekemään on se jotain suurta ja marttyyrisyyttä.

        Todellisuus on että nainen tosiaan joutuu etsimään itselleen "uuden miehen" eli yhdenintohimon tyydyttäjän. Rakastamisesta ei nainen tiedä mitään vaan kuinka kiristää ja vaatia itselle loisia ympärilleen. Omaan käyttötarpeeseen. Useat naiset ovat kovin ihmeissään kun vihdoinkin on miehet alkaneet tajauta tämän kusetuksen. Siirtyneet arvioimaan yhteiselon ja toiminaan kannalta.

        Myös mies tulee hyväksyä sellaisena kuin hän on. Tai sitten naisenkin kantaa vastuu yhteistoiminnan pelisäännöistä sillä rakastaminen on aivan muuta kuin naisen seksi tarve!


      • kultsu
        Ei valtaa tarvitse kirjoitti:

        Luulosi vaivuttaa !!! Nainen ei oireissaan tykkää mistään vaan tunteiden ja mielihalujen ja himojen voisissa haluaa hetkien tumaa inotoilua ja poukkoilua ja luulee tosiaan että miehet on muka valmitettu naisen unelmien ja toiveiden sekä hetkenmielijohteiden täyttäjäksi vai! Naisen vapaudesta ei ole kysymys vaan vastuusta ensinnäkin itseään ja muita (miehiä ja lapsia kohtaan). Nainen puhuu vapaudesta kun hänellä tulisi olla ulkopuolinen yksinvaltaisa erikoisasema ja muut ovat häntä varten ! Häneltä puuttuu velvollisuudet siten kun joutuu jotain tekemään on se jotain suurta ja marttyyrisyyttä.

        Todellisuus on että nainen tosiaan joutuu etsimään itselleen "uuden miehen" eli yhdenintohimon tyydyttäjän. Rakastamisesta ei nainen tiedä mitään vaan kuinka kiristää ja vaatia itselle loisia ympärilleen. Omaan käyttötarpeeseen. Useat naiset ovat kovin ihmeissään kun vihdoinkin on miehet alkaneet tajauta tämän kusetuksen. Siirtyneet arvioimaan yhteiselon ja toiminaan kannalta.

        Myös mies tulee hyväksyä sellaisena kuin hän on. Tai sitten naisenkin kantaa vastuu yhteistoiminnan pelisäännöistä sillä rakastaminen on aivan muuta kuin naisen seksi tarve!

        naisen seksi tarve???? voi ihmeitten ihme.... hae lääkitystä itsellesi! yhden intohimon tyydyttäjä; fysiologisesti: nainen haluaa, että yksi mies tyydyttää hänen kaikki tarpeensa, mies haluaa että kaikki naiset tyydyttävät hänen yhden tarpeensa. tämä näin karkeesti vaan yritä nyt ymmärtää: näin se menee! jos sinulla on ongelmia, mene johonkin miesterapeutin ryhmään... saat sieltä varmaan apuja... pikkanen miäs!


      • nöff, nöff
        Ei valtaa tarvitse kirjoitti:

        Luulosi vaivuttaa !!! Nainen ei oireissaan tykkää mistään vaan tunteiden ja mielihalujen ja himojen voisissa haluaa hetkien tumaa inotoilua ja poukkoilua ja luulee tosiaan että miehet on muka valmitettu naisen unelmien ja toiveiden sekä hetkenmielijohteiden täyttäjäksi vai! Naisen vapaudesta ei ole kysymys vaan vastuusta ensinnäkin itseään ja muita (miehiä ja lapsia kohtaan). Nainen puhuu vapaudesta kun hänellä tulisi olla ulkopuolinen yksinvaltaisa erikoisasema ja muut ovat häntä varten ! Häneltä puuttuu velvollisuudet siten kun joutuu jotain tekemään on se jotain suurta ja marttyyrisyyttä.

        Todellisuus on että nainen tosiaan joutuu etsimään itselleen "uuden miehen" eli yhdenintohimon tyydyttäjän. Rakastamisesta ei nainen tiedä mitään vaan kuinka kiristää ja vaatia itselle loisia ympärilleen. Omaan käyttötarpeeseen. Useat naiset ovat kovin ihmeissään kun vihdoinkin on miehet alkaneet tajauta tämän kusetuksen. Siirtyneet arvioimaan yhteiselon ja toiminaan kannalta.

        Myös mies tulee hyväksyä sellaisena kuin hän on. Tai sitten naisenkin kantaa vastuu yhteistoiminnan pelisäännöistä sillä rakastaminen on aivan muuta kuin naisen seksi tarve!

        Hahahaaa hihihiii ;))) . . . Metsään mennään ja kauemmaskin harhaan!!! ;)))))
        No silloin saat kyllä katsoa itse peiliin, jos et saa/osaa naistas tyydyttää!!!
        Naista ihanampaa ja suloisempaa otusta ei ole olemassakaan tämänmaanpäällä!!
        Niinkö väität, ettei miehen käytöksellä ole mitään vaikustusta naisen käytökseen???


    • elämä on ihanaa

      juu, katos se on sillai että moni nykymiäs tuntis olonsa turvallisemmaksi, ku olis tuollainen herttainen, aina miehen etu mielessä -nainen kotona. samantekevää oletko sovinisti eli mikä, minuu ei ainaskaan kiinnosta. meitä on moneksi ja moni elämän kolhima. maailma muuttuu kovemmaksi mutta täällä meillä sama roolimalli edelleen säilyy: nainen saa sen huoran leiman aikas pienestä ja jo nuoria tyttöjä huoritellaan koulussa - ilman syytä jopa. Jospas se kova käytös olis osittain tulosta tästä?
      Tämä on vaan yksi puoli tämän yhteiskunnan vääristymistä ja vanhan kristillisen yhteiskunnan tiukoista roolimalleista uloskasvamisesta. Nuorilla miehillä varmasti on kovat paineet kasvaa aikuisiksi niinkuin on naisillakin.
      sekä nais- että miesvaltaisella alalla töitä tehneenä olen nähnyt näiden alojen erot. Naisena tiedän myös molempien alojen huonot ja myös hyvät puolet. Naisvaltaisesta alasta tuskin on syytä puhua; ne on mollattu tässä keskustelussa jo pohjamutiin... ja muutenkin arvostus yhteiskunnassa palkan kuin muutenkin kertoo siitä, että naisten työtä ei arvosteta.
      Miesvaltaisella alalla ensin pitää selvittää se, ettei ole yleinen panopatja. Sitten joutuu lähes päivittäin kokemaan sen, että joudut tekemisiin sen kanssa, että et voi osata, kun olet nainen. näihin olen oppinut vastaamaan ns. "samalla mitalla". jos olet naisellinen ja herkkä, niin tulet ylitallatuksi ja olet epäuskottava. Lopuksi kun on saavuttanut jonkinlaisen arvostuksen niin sitten saa olla rauhassa... ja täytyy sanoa että viihdyn kyllä todella hyvin nykyisessä työtehtävässä. Lähin työtoverini on kyllä nainen ja loput on miehiä.
      Nyt jos joku vajakki ei tähän keksi nasevaa vastausta, niin tulee varmaan lespo-huorittelut :))) suomalaisessa yhteiskunnassa tähän tosiaan osaa jo varautua.
      Joku ei tykkää homoista tai lespoista, joku ei tykkää itsenäisistä naisista, joopajoo. Kai niitä perinteisiäkin on vielä olemassa - sellaisia jotka aina ajattelevat sitä, mistä miehet tykkää. Minulla on sellainen mies, jonka kanssa ollaan kaverit ja tasa-arvoiset kumppanit. No mehän ollaan jo keski-ikäisii, niin että osataan ja pystytään juttelemaan asiat halki... ja sopimaan riidan jälkeen. Eikä tarvitse olla nyrkin ja hellan välissä enkä minä myöskään katso, että miehen pitäis olla alistettu. Molemmilla on nääs hyvät palkat niin ettei tartte näiden mainittujen "etuja" (mitä ne sitten ovatkaan) kytätä. Ja jos ero tulisi, niin kaikki menisi puoliksi.

    • blablabatiblaa

      HAHAHAHAHAHAHA

      mikä vikisevä pikkamies sielä on. menehän siitä, hus hus. hyi.

    • Kyllä jutun aloittaja on niin oikeassa. Ja mitä yleistämiseen tulee, niin kyllähän se on yleistä, ei välttämättä ihan kaikki, mut suurin osa..

    • ..lainaus

      ...kaksi äitiä vaan ei yhtään isää

      ;o)

      (c) Kari

    • single bu not lonely

      Olen aina viihtynyt paremmin miesten seurassa. Miehet (pääasiassa) ovat suorempia ja selkeämpiä, jota arvostan luonteenpiirteenä. (Tosin olen tavannut myös muutamia "ämmiä" myös miehissä. Todella rasittavia tyyppejä.) Mutta kai mä olen vähän luonteeltani jätkämäinen tyttö, se jota kadehditaan, jota pidetään turhaan uhkana.
      Itse olen tullut siihen tulokseen, että monelta "tyranni" naiselta puuttuu itseltään itseluottamusta. Mukava tyttö saattaa muuttua epävarmuudessaan pirttihirmuksi huomaamattaan. Miehiin ripustautuminen näkyy myös olevan yleistä epävarmuuden kalvaessa. Ja toisaalta ihminen joka ei arvosta itseään terveellä tavoin, ei myöskään osaa arvostaa muita.
      Mutta mätiä omenia on mielestäni molemmissa sukupuolissa. Mädänneisyys vaan näkyy hieman eri tavoin. Oman edun tavoittelu on nyt vain muodikasta. Kiipiminen esim ystävyyssuhteissa aseman takia näkyy olevan yllättävänkin yleistä. Aina ja kaikessa pitää tehdä tulosta ja menestyä, joka heijastuu myös muihin elämän osa-alueisiin kuten parisuhteisiin. Vähän häikäilemätön käyttäytyminen tuntuu olevan ok. Itse en voisi elää itseni kanssa jos toisia huonosti kohtelisin. Kaikki ihmiset pyrin tavatessani ottamaan saman arvoisina vastaan. Velkaa en tykkää olla kenellekään, en henkisesti enkä rahallisesti, sillä haluan säilyttää ihmissuhteissani molemmin puolisen arvostuksen. Enkä siedä hyväksikäyttäjiä. Joku pitää mua varmasti tyhmänä, ja sinisilmäisenä, ja musta-valkoisena, sillä käyttäydyn takuulla näissä asioissa välillä liiankin normeista poiketen, mutta mitä sitten. Elämä on opettanut että ei pidä luottaa keneenkään. Raha-asioissa en luotakaan, mutta muussa tapauksessa ilman luottamusta ja hyviä ystäviä ei voi elää. Ihminen on itsekäs eläin. Kuulostaa missilauseelta, mutta sisin on tärkein.

      • ierowijkdsf

        vaan miksi positiivinen yleistetään jätkiin ja negatiivinen ämmiin. Kun ei se nyt ihan oikeesti ihan näin mene! kun se vaan tulee niin vanhasta uskomuksesta, että akat on aina pahasta, vaikka ne kaikki meidät kantaa kohdussaan ja tuottaa maailmaan. Meitä ihan oikeesti on molemmissa sukupuolissa niitä mätiä omenia ja ollaan jo parissa kymmenessä vuodessa tultu aika pitkä matka miesten ylivallasta käyttäytyä esim työpaikoilla ihan miten vaan: 80-luvulla vielä nuoria naisia saatettiin kouria ihan mielivaltaisesti. Nyt keski-ikäisenä ei TULISI MIELEENKÄÄN KOURIA NUORIA MIESPUOLISIA KOLLEEGOJA!!! On todella mahtavaa, että ollaan niiden kanssa tasa-arvoisia ja voidaan jutella ihan mitä vaan! Huumori on huikeeta meidän tiimissä. Mutta positiivista on tämä keskustelu: Se tuo meidät aina lähemmäs toisiamme.
        Minä en ole äiti vaan kunnioitan ja nostan hattua Äideille ja myös Isille!!!


    • valivaliuliviuviu

      Joo hei vaan, täällä reilu parikymppinen NAINEN joka on osittain samaa mieltä viestin aloittajan kanssa.

      Yleistäminen tietysti kusee aina, mutta on totta, että varsinkin työpaikoilla jossa on paljon muijia, työilmapiiri on välillä tosi perseestä ja jaksetaan valittaa joka asiasta niin paljon, että järki meinaa lähteä sitä kuunnellessa.

      Mun mielestä tässä on ongelmana nimenomaan se, että tyttöjä ja poikia on yritetty kasvattaa liian eritavalla. Jos tytöiltä ei ikinä vaadita mitään perushommien osaamista lapsena (tiettyjä edellytyksiä toimia käytännöllisesti!), poikaporukoille ominaista reiluutta ja paineensietokykyä, niin monesti se tulos on sitten siinä että isona vingutaan, valitetaan, pyydetään miestä tekemään käytännönjutut jne. Valittajalla on aina paha mieli ja mihis muuhun se turhautuminen sitten suunnataan kun miehen komenteluun ja kieroiluun?

      Tämä ei koske kaikkia, ja miestenkin sekaan mahtuu idiootteja. Mutta mielummin poikaporukassa työskentelen. Onneksi on ihania tyttöpuolisia ystäviä sentään.

      Ymmärrän miesten tuskan tollasten ämmien (anteeksi) kanssa. Poikaporukoissa pyritään pääsääntöisesti hyvään yhteishenkeen ja meininkiin, ja sitten muija vinkuu ja valittaa kotona joka asiasta minkä ehtii. Se, jos koittaa tehdä naisen mieliksi, vaan pahentaa tilannetta. Tällaisiä vinkubitchejä olen joskus tuntenut ja katsonut sivusta meininkiä poikaystävän ja kavereiden kanssa. Tajuan kyllä millälailla tollasessa tilanteessa kuuluisi heidän mielestään toimia, vinkua ja valittaa vääränlaisista sohvatyynyistä, dissata miehiä ja koko elämää, mutta kun ei vaan HUVITA. Sitten jos tällasessa valittajalle sanoo kunnolla takaisin, sanoo että tollanen kiukuttelu on lapsellista ja paskaa, niin VIILS sitten mennään vessaan itkemään et "Kui toi voi sanoo mulle noin!!!". Olen itse etupäässä tyttöporukoissa kasvaneena täysin vittuuntunut ja hämmentynyt tällaisia tapauksia kohdatessani, voin kuvitella että pojat/miehet on vielä enemmän ymmällään.

      Mutta monesti sitten jotkut jätkät haluaa seurustella nimenomaan niiden nipoovien rakennekynsimonstereiden kanssa. Tyttöystävä näyttää kyllä sit useinmiten suoraan Voguen kannesta repästyltä ja koti on vähintäänkin Avotakka- tasoa, eli jos se visuaalinen puoli miellyttää ja hukuttaa alleen kaiken tuon vineemisen, niin sittenhän juttu toimii.

      Onneksi oma poikaystävä arvostaa sitä, että osaan huolehtia myös itse itsestäni, eikä tarvitse pitää mielenkiintoa yllä valittamalla vääränvärisestä ostoskassista tai paidasta. Itse nautin suhteesta, jonka muodostaa kaksi tasapainoista ja itsensä kanssa sinut olevaa henkilöä. Ei suhteen kuulu mielestäni olla joku ahdistava möykky, jossa vaan koko ajan taistellaan siitä kumpi hallitsee. Eikö tollaset hallitsemisväännöt kuulu lähinnä makuuhuoneen puolelle :D arkisessa keskustelussa aika rassaavaa!

      NAINEN ON PETO, parisuhteessa ja myös ystävilleen - joskus. Ei aina.

      • oierowirjlkfjlsf

        ...ja joskus mies vetää turpiin niin että veri roiskuu ...ja voi harjoittaa myös ns. henkistä väkivaltaa ... ja jopa tappaa heikompansa... (=peto?)... ihminen on pahin "peto" maailmassa ??


      • QuickSapphire

        *peukku*


    • Hullu ja tollo

      Miten enkelistä tehdään piru??? No, mennään naimisiin sen kanssa!!! Näin se mullekin kävi. 19 vuotta maksoin kaiken ja eron tullessa ositus oli hänen mukaansa tehty ja minä sain lähteä tyhjin käsin!!! Voihan v...!
      En jaksa raastuvaan! Mieluummin istun pimeässä ja manaan tyhmyyttäni!

    • Aina väärin päin

      Jos mies lyö naista, hän on sika. Jos nainen lyö miestä, miehen täytyy olla sika, koska nainen on joutunut lyömään.

      • Geisha 2

        Ensinnäkin naisia on alistettu vuosisatoja, jopa tuhansia. Ja jos nykyaikana on joissakin, huom. vain joissakin, asioissa tasa-arvon suhteen menty ehkä toiseen ääripäähän niin heti nainen on se paha... Sekä naisia että miehiä on monenlaisia, hyviä sekä vähemmän hyviä ihmisiä, eikä kukaan ole täydellinen. Kenenkään ei saisi lyödä toista, mutta on silti eri asia jos nainen lyö miestä mitä mies lyö naista, sillä miehellä on usein moninverroin enempi voimia siinä lyönnissään. Tämän varmaan jokainen ymmärtää, siksi sitä varmaan enempi paheksutaankin jos mies lyö (yleensä) heikompaansa eli naista. Yritetäänpä elää tasa-arvoisesti kumppaneina.


      • QuickSapphire

        Joo. Tuo ajattelutapa tuntuu olevan kieltämättä joittenkin ihmisten päässä oleva paha pipi.


    • _hiiipppi_

      ei rakstanut sua usko pois....

      • kaikin puolin

        kaikessa, eikä hän osaa enää ajatella, että häntä saisi mikään rajoittaa, hän saa tehdä mitä itse parhaakseen katsoo muista piittaamatta, näin ollen miehetkin ovat alkaneet käyttää tätä naisen vapautta hyväkseen ja naiselle se luo vain suurempaa vapautta nauttia ja olla itsekkäästi mitä haluaa olla,

        miehet ovat eläneet näin ennenkin, mutta nyt molemmat ovat oikein rynnineet vapauteen ilman kummankaan osapuolen omaa vahvaa kontrolia, jota naiset sentään aikaisemmin kaikessa käyttivät,
        nykyisin vain kaikki alkavat säheltämään kaikessa ja siitä ei hyvää elämää seuraa ja aina joku kärsii ja jää jalkoihin,

        mielenkiintoista nähdä mitä sitten vanhempina näille ihmisille tapahtuu


      • niin77
        kaikin puolin kirjoitti:

        kaikessa, eikä hän osaa enää ajatella, että häntä saisi mikään rajoittaa, hän saa tehdä mitä itse parhaakseen katsoo muista piittaamatta, näin ollen miehetkin ovat alkaneet käyttää tätä naisen vapautta hyväkseen ja naiselle se luo vain suurempaa vapautta nauttia ja olla itsekkäästi mitä haluaa olla,

        miehet ovat eläneet näin ennenkin, mutta nyt molemmat ovat oikein rynnineet vapauteen ilman kummankaan osapuolen omaa vahvaa kontrolia, jota naiset sentään aikaisemmin kaikessa käyttivät,
        nykyisin vain kaikki alkavat säheltämään kaikessa ja siitä ei hyvää elämää seuraa ja aina joku kärsii ja jää jalkoihin,

        mielenkiintoista nähdä mitä sitten vanhempina näille ihmisille tapahtuu

        Vapaan kasvatuksen tulos alkaa näkyä, ei mitään järkeä tai kuria missään. Miesvaltaisilla aloilla on sentään jotain kuria vielä jäljellä ja turhaa valitusta vähemmän.


      • lukemista

    • Anonyymi

      Veli todistaa väkevästi.

    • Anonyymi

      Aloitus on minusta hyvä ja faktuaalisesti niin totta. Pahus, kun en tätä ole löytänyt aiemmin täällä luettavaksi, ehkä olisin välttänyt pahimman karikon elämässäni? Kohtasin uhriutuvan naisen, jonka silmissä ja väitteissä olin todella paha ihminen (herkkä ja aran oloinen oli, mut totuus olikin jotain ihan muuta). Kaukana totuudesta hänen väitteet minusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe