Ekaana korostetaan että Jumala antaa uskon ja uskossa kaikki tulee selväksi.
Sitten jos sanotaan että ollaan rukoiltu eikä mitään ole tapahtunut, niin väitetään että jos ei ole rukoillut vilpittömästi.
Sitten jos mainitsee vuosia rukoilleensa Jumalaa niin uskova toteaa että sinulla on Jumalan kaipuu, eli tunnet vetoa Jumalan puoleen.
Eli ihminen sitten rukoilee Jumalaa vilpittömästi ja ei saa uskoa? "Joo, mutta katsos kun sinulla ei ole etsikko aika vielä tullut..."
Eli lyhyesti: "Jumala ei anna sinulle uskoa vielä"
Eli täsmälleen sama vastaus kuin jos rukoilee Jumalaa. Jumala vastaa kyllä/ei/myöhemmin.
Onko kristinusko oikeasti muuta kuin teologista kieroilua? Vastaus on aina lopulta "me emme tiedä". Tätä ei voida tietenkään suoraan sanoa vaan pitää ensiksi väitellä puoli vuotta että 'tietoa on minulle tästä uskosta kertynyt', sitten kun ollaan tarkasteltu hieman lisää, uskova heittää risti-ässän ja aloittaa uuden kierroksen jossain muualla.
Onko uskovilla lainkaan selkärankaa?
Uskovien kieroilua
5
187
Vastaukset
RE:Uskovien kieroilua
Kyllähän tuo selityksesi vaikuttaa aika lailla uskovien jutuilta, niiden, jotka eivät itsekään taida olla oikein selvillä vesillä, jos noin voi sanoa?
Minum käsitykseni/kokemukseni on se, että tulee antautua Jumalalle, vaikka epäuskoisena, antaa Hänelle valta muuttaa, uudestisynnyttää.
Minun rukoukseni oli lyhyt ja ytimekäs ja tarkoitin tosissani sitä mitä sanoin; Jeesus, JOS olet olemassa, anna minun syntini anteeksi ja OTA omaksi lapseksesi.
Se muutti minun sisäisen maailmani, ei sitä joku ihminen, tai iminä itse voinut aiheuttaa.>>Onko kristinusko oikeasti muuta kuin teologista kieroilua?
Samantyylistä pyörittelyä on uskovaisten kielenkäyttö pullollaan. Onhan toisaalta vakuuttavuudenkin takia keksittävä uskottavat "selitykset" kaikille tapahtumille. Yleisesti ottaen uskovainen voi selittää kaikki asiat sen oman mielikuvitusolentonsa tuloksiksi. Tapahtuipa jotain tai oli tapahtumatta aina löytyy se elämää suurempi selitys johon on upotettu se oman uskonnon tarjoama henkiolento.
Itselleni on täysin mahdotonta rukoilla mitään jumalaa, koska pidän sellaisen olennon olemassaoloa äärimmäisen epätodennäköisenä. Vastaa samaa asiaa suhteessa kun uskovainen rukoilee vaikka vaaleanpunaista spagettihirviötä.- beenthere
Tuohan se juuri on se kaiken ydin. Uskontojen perusta on epärehellisyys. Totuus on uskontojen suurin vihollinen loogisuuden rinnalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503901
- 583571
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1892906- 1052748
- 432563
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212550- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192076- 282011