Miksi te väitätte, että vain ihmisellä on sielu ja vain ihminen voi päästä taivaaseen?
Kertokaas uskikset
13
212
Vastaukset
- mattivanhanen12345
Tässä mennään nyt osa-alueelle, joka ei ole kenellekään ihmiselle selvää. No, raamatussa ei mainita eläimillä olevan sielua tai mahdollisuutta taivaaseen. Oikeastaan eläimet on ehkä luotu ihmisten syötäväksi karkeasti sanoen. Ihminen on vain yksi Jumalan luoduista olennoista, niitä voi olla muitakin. Esim Jumalan luomia ovat myös enkelit.
- fgjhv
Uskotko sinä kaiken lukemasi, vaikka ne olisivat ristiriidassa keskenään?
JOS jumala loi ihmisen, niin hän loi myös eläimet, joten miksi eläimillä ei muka olisi sielua, jos kerran ihmiselläkin on?
Entä vaikeasti aivovammaisena syntynyt ihminen, joka ei tajua mistään mitään? Onko hänellä sielu? Kertokaas nyt te kaikkitietävät miten asia oikeasti on, ja ei sitten mitään raamatunlauseita, vaan silkkaa todistettua faktaa! - hassanalibassas
fgjhv kirjoitti:
Uskotko sinä kaiken lukemasi, vaikka ne olisivat ristiriidassa keskenään?
JOS jumala loi ihmisen, niin hän loi myös eläimet, joten miksi eläimillä ei muka olisi sielua, jos kerran ihmiselläkin on?
Entä vaikeasti aivovammaisena syntynyt ihminen, joka ei tajua mistään mitään? Onko hänellä sielu? Kertokaas nyt te kaikkitietävät miten asia oikeasti on, ja ei sitten mitään raamatunlauseita, vaan silkkaa todistettua faktaa!Aivovamaisista ei tiedä kukaan. Heila on varmasti sielu kyllä. Onko heillä vain vaikeus ilmaista itseään, ymmärtävärkö he puhetta? Eläimillä ei ole sielua, eihän kasveillakaan ole. Ja eliöitä ovat kummatkin. Pelkkiä atomeja ja molekyylejä "sattumalta" järjestäytyneitä.
- fgjhv
hassanalibassas kirjoitti:
Aivovamaisista ei tiedä kukaan. Heila on varmasti sielu kyllä. Onko heillä vain vaikeus ilmaista itseään, ymmärtävärkö he puhetta? Eläimillä ei ole sielua, eihän kasveillakaan ole. Ja eliöitä ovat kummatkin. Pelkkiä atomeja ja molekyylejä "sattumalta" järjestäytyneitä.
"Aivovamaisista ei tiedä kukaan. Heila on varmasti sielu kyllä."
Mitä sekoilet? Tiedetäänkö vai ei ja missä todisteet?
"Onko heillä vain vaikeus ilmaista itseään, ymmärtävärkö he puhetta? Eläimillä ei ole sielua, eihän kasveillakaan ole. Ja eliöitä ovat kummatkin. Pelkkiä atomeja ja molekyylejä "sattumalta" järjestäytyneitä."
Ihminenkin on eläinlaji, joten miksi sanot ettei eläimillä ole sielua. Siis ei ihmiselläkään.
Tuli mieleen vielä sellainenkin asia, että kun taivasta kuvataan paratiisiksi, jossa purot solisevat ja siellä käyskennellään ihanissa puutarhoissa ja eläimet ovat sovussa keskenään, eikä kukaan syö toista ja kaikilla on ihan kivaa, niin mistä nämä kasvit ja eläimet sinne tulevat, jos niillä ei ole sielua? - njfngfhnghm
Verensyöntikieltoa on tällä palstalla perusteltu sillä, että sielu on veressä, eikä sielua sovi syödä, joten eläimillä on tämän mukaan sielu
- ymmärtäjä!
Vastaus on selvä, vaikka evouskovat eivät sitä ymmärrä ja se on ihmisellä oleva etuotsalohko. Eläinlajeilla se ei ole ollenkaan tai se on kovin kehittymätön. Näin on suuri Luojamme viisaudessaan tarkoittanutkin. Tämä etuotsalohko, muistaakseni Frontal Cortex. Jotka tuntevat sen ohjavan toiminnon, ymmärtänevät heti, mistä on kysymys.
Sielu on jumalallinen tietoisuus, kyky ymmärtää omaa itseään, ilmaista itseään, tehdä harkintoja ja valintoja yms. Sitä on sielu, muun muassa.- fgjhv
Minulla ei siis ole sielua, koska en omaa "jumalallista tietoisuutta". Ihan ookoo, enpähän joudu helvettiin, koska sinne joutuvat vain sielut.
- hassinbassin
fgjhv kirjoitti:
Minulla ei siis ole sielua, koska en omaa "jumalallista tietoisuutta". Ihan ookoo, enpähän joudu helvettiin, koska sinne joutuvat vain sielut.
Ateistin perusvirhe on aina hakea 100% prosenttisia todisteita joka asiasta. Uskonnosta et voi ennen jeesusksen toista tulemista saada näitä todisteita. Kaikki eivät taivaaseen tule pääsemään se on varma. Mutta yleensä jokaiselle annetaan mahdollisuus.
- fgjhv
hassinbassin kirjoitti:
Ateistin perusvirhe on aina hakea 100% prosenttisia todisteita joka asiasta. Uskonnosta et voi ennen jeesusksen toista tulemista saada näitä todisteita. Kaikki eivät taivaaseen tule pääsemään se on varma. Mutta yleensä jokaiselle annetaan mahdollisuus.
"Ateistin perusvirhe on aina hakea 100% prosenttisia todisteita joka asiasta. Uskonnosta et voi ennen jeesusksen toista tulemista saada näitä todisteita. Kaikki eivät taivaaseen tule pääsemään se on varma. Mutta yleensä jokaiselle annetaan mahdollisuus.2
Mistään ei ole todisteita, mutta sinä olet kuitenkin "varma". >>Vastaus on selvä, vaikka evouskovat eivät sitä ymmärrä ja se on ihmisellä oleva etuotsalohko. Eläinlajeilla se ei ole ollenkaan tai se on kovin kehittymätön. Näin on suuri Luojamme viisaudessaan tarkoittanutkin. Tämä etuotsalohko, muistaakseni Frontal Cortex. Jotka tuntevat sen ohjavan toiminnon, ymmärtänevät heti, mistä on kysymys.
- Kössönöm
Miten se on todennettu?
- häirikköuskis
Kössönöm kirjoitti:
Miten se on todennettu?
Mielenkiintoista!!
Minä taas ajattelen että sielu on jotain yhteistä ja ylimaallista vaikka taatusti sillä on myös paljon tekemistä aivojen kehittyneimpien osien kanssa . Vai olisiko kuitenkin myös ihan selkäytimen kanssa , kun kaikkein alkeellisimmatkin villi-ihmiset etsivät uskoa jos vaikka mihin , vaikka kiviin ja kantoihin .
Sielu kuuluu persoonan ihmisyyteen , on ihmisarvoa loukkaavaa sanoa että jokin vamma tai sairaus aiheuttaisi sen puuttumisen ihmiseltä . Tämä on eräs asia jota kristittynä kritisoin vanhassa testamentissa , joka ei voi olla kristinuskon pyhä kirja .
Ja eläimillä ON sielu. Ainakin minun edesmenneet koirani tulevat minua vastaan sitten häntä iloisesti viuhtoen. - Kössönöm
häirikköuskis kirjoitti:
Mielenkiintoista!!
Minä taas ajattelen että sielu on jotain yhteistä ja ylimaallista vaikka taatusti sillä on myös paljon tekemistä aivojen kehittyneimpien osien kanssa . Vai olisiko kuitenkin myös ihan selkäytimen kanssa , kun kaikkein alkeellisimmatkin villi-ihmiset etsivät uskoa jos vaikka mihin , vaikka kiviin ja kantoihin .
Sielu kuuluu persoonan ihmisyyteen , on ihmisarvoa loukkaavaa sanoa että jokin vamma tai sairaus aiheuttaisi sen puuttumisen ihmiseltä . Tämä on eräs asia jota kristittynä kritisoin vanhassa testamentissa , joka ei voi olla kristinuskon pyhä kirja .
Ja eläimillä ON sielu. Ainakin minun edesmenneet koirani tulevat minua vastaan sitten häntä iloisesti viuhtoen.kun ei tuo viestisi oikein natsaa minun kysymykseeni?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503901
- 583571
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1892906- 1052748
- 432563
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212550- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192076- 282011