Niin olen ajatellut ehkä että vedenpaisumus ei ollut maassa vaan esim Marsissa, josta veden jäänteitä on löydetty, ja että ihmiset siirrettiin vedenpaisumnuksen jälkeen vasta Maahan. Tämä ehkä siksi että ei todisteita vedenpaisumuksesta löydä niin helpolla, vaan että Sana tulee uskoa.
Olen myös ajatellut että Raamatun vedenpaisumus voi olla vertauskuva dinosaurusten joukkosukupuutolle - lähes kaikki kuolivat mutta jonkin verran jäi Maahan elämää jotta se voisi jatkua taivaallisen koston jälkeenkin.
Vedenpaisumus
Staatmesk
3
92
Vastaukset
Minä olen ajatellut että ehkä jumalat eivät olekaan ihmisen keksintöä vaan jonkun toisen, esimerkiksi delfiinin.
- Kaukaa ohi
Sinun kannattaisi lopettaa tuo ajattelu ja yrittää jotain sellaista, jota edes jotenkin osaat.
Minä taas olen ajtellut, että uskonnot ja muu taikausko ovatkin vain ihmisten itsensä keksimiä juttuja. Silloinhan kaikki ihmeet ja kummat ovat ihan luonnollisia osia tarumaailmaa, satumaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503901
- 583571
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1892906- 1052748
- 432563
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212550- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192076- 282011