uskonnottomuus = hällä väliä?

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/190071.shtml

Sinänsä positiivinen juttu Tampereelta kertoo että ruokarukouksia ei siellä juurikaan harrasteta, mutta yksi kohta tuossa pistää silmään:

"Tampereen islamilaisen yhdyskunnan johtajan Mustafa Karan mielestä ruokarukouksista ei tarvitsisi luopua.
- Suomalaisten pitäisi pitää oman uskontonsa mukaiset käytännöt, kunhan ei-kristittyjä ei pakoteta osallistumaan niihin. Uskovaisena muslimina olen sitä mieltä, että parempi on elää vaikka kristinuskon arvojen mukaisesti kuin hällä väliä -tyyliin, sanoo Kara."

Jaaha, siis uskonnottomuus on hällä väliä muslimin mielestä, ja että jopa kristinusko on parempaa kuin ei mitään. No senhän arvasi. Mikähän siinä on että uskovaiset kunnioittavat ja arvostavat lähes poikkeuksetta enemmän eriuskoisia kuin kokonaan uskonnottomia? Miksi uskonnottomuus nähdään aina kammotuksena?

6

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Miksi uskonnottomuus nähdään aina kammotuksena?

• >> Silloin erilailla hassut eivät ole uhka, mutta ne jotka osoittavat, että keisarilla ei ole vaatteita, pitää vaientaa nopeasti, ettei oma usko horju.

• beenthere

Se on kateutta, koska ateisti on ainoa oikeasti vapaa ihminen. Se on myös pelkoa, koska se saa uskovan epäilemään omaa uskoaan, kun hän näkee, että joku pärjää hyvin ilman mielikuvitusystäviä.
      Toisen uskonnon edustaja on tavallaan samassa veneessä kuin itse. Samat huolet ja samat kahleet.

• Saattaa myös vaikuttaa se, että jos uskoo johonkin yliluonnolliseen olentoon on potentiaalinen käännytettävä. Sellaista johon ei uppoa tarut on huomattavasti vaikeampi saada oman jumalansa palvojaksi.

• Kössönöm

Onhan se varmaan jotenkin pelottavaa uskonharhaisille, jos joku ei usko sokeasti jumaluuksiin. Katsoin tänään taas Muslimielämää ja ihmetyttää kuinka idiootteja nuo oikein ovat. Kaikenlaisia kieltoja ja sääntöjä, joissa ei ole mitään järkeä!

http://areena.yle.fi/video/1267195

• Rompix

Ei-kristittyjä ei saa pakottaa, mutta kristittyjä saa pakottaa ruokarukouksiin? Toivottavasti ei nyt ihan niinkään. Kaikki uskontoihin liittyvä pitäisi olla aina 100 % vapaaehtoista. "No muttakun kulttuuri ja vanhemmat ja oma-uskonto ja lupalaputkin on ja blaa blaa.." VAPAAEHTOISTA PRKL!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      50
      3901
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      58
      3571
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      2906
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      105
      2748
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      43
      2563
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2550
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2518
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2421
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2076
    10. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      2011
    Aihe