Uskovien selitykset

M@k3

Olisi kiva kuulla onko uskovilla joku selitys valmiiksi keksittynä, sitten kun kuoleman jälkeen vastassa onkin Allah ja Mohammed ja ensimmäinen tiedustelee, miksi et ole halunnut kunnioittaa ainoaa oikeaa luojaasi, vaan olet kumartannut ihmisten keksintöjä?

Uskovaiset ovat mestareita kiemurtelussa ja porsaanreikien etsimisessä, joten ehkä heiltä löytyy joku hyvä juttu tähänkin tilanteeseen.

23

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++++++++++

Allah on tavallaan sama jumala, mutta kristinuskossa Jeesus, jumala ja pyhähenki ovat Jumala, mutta koraani pitää Jeesusta vain profeettana ja kristittyjä "väärälle tielle joutuneina veljinä"

Tarkemmin kun ajattelee: Kristinuskossa ei ole mitään järkeä, koska kolme ei voi olla yksi.

• ymmärtäjä

Juutalaisen, kristittyjen ja muslimien Jumalien suurimmat erot ovat nimenomaan ne että juutalaiset vasta odottavat messiasta, kristittyjen mielestä Jeesus oli messias ja muslimien mielestä mitään messiaita ei tarvita.

Ideologisesti juutalaisten ja muslimien Jumala on hyvinkin samanlainen, kristityillä onkin sitten oma liberaali hippijumalansa Tosin kristittyjen Jumalan suhteen uskovat ovat jakaantuneet tulkinnoissaan liberaaleihin ja konservatiivisiin koulukuntiin. Niin sanotut "tosiuskovat" ovat noita konservatiiveja joiden tulkinta muistuttaa paljon juutalaisen näkemystä Jumalasta.

• M@k3

Mutta Allahilla ei ole poikaa ja hän haluaa että häntä kunnioitetaan päivittäin useita kertoja toisin kuin kristittyjen triangeli. Myöskin hänen antamansa palkkiot ovat hieman erilaiset kuin triangelin vastaavat jne.

• skszjsz

syntyä sattumalta ja evoluutio on huuhaata. Mutta raamatun huuhaa tarinat kyllä uppoaa ku kuuma veisti voihin.

• ++++++++++++
        skszjsz kirjoitti:

syntyä sattumalta ja evoluutio on huuhaata. Mutta raamatun huuhaa tarinat kyllä uppoaa ku kuuma veisti voihin.

Mehän elämme erittäin oudossa maailmassa.

• että näin se on

Ei ole, eikä tule!

Kome voi yksi kun osaa käyttää järkeä ymmärtäen että Jumala vaikuttaa kaikkialla luoduissaan, ja omissaan, tietää pikkulintujenkin sulkien määrät...! Kyllä vain, kolme voi olla yksi, mutta ei niinkuin ihmiset vaan niinkuin henki.

• Hoitsu Hki

mutta viimeistään kuolinvuoteellaan jokainen ihminen rukoilee.

Olemme kaikki samassa veneessä - olemme uskovia kaikki.

• kuole vuoteeseen ja kaikki eivät todellakaan rukoile.

Tai ehkä teidän laitoksessanne rukoillaan etenkin jos sattuvat olemaan hihuja.

• gyhkjgukikyuiouik

Älä taas valehtele

• 576577657657

taitavat rukoilla kunnollista särkylääkettä. olen kuullut että Suomessa hoidetaan erittäin huonosti kipupotilaita. jopa niin huonosti että 100% varmasti piakkoin kuoleville vanhuksille ei haluta antaa opiaatteja kun pelätään että ne tulee riippuvaisiksi.

• c

Oletko itse miettinyt selitystä?

• Ehkä minä voisin tehdä ajattelun puolestasi:
        "Hei Allah, anteeksi että en uskonut sinuun maan päällä, mutta minä olin opetettu kristityksi etkä sinä antanut itsestäsi mitään todistetta.

Allah sanoo: Miksi et lukenut Korrraaniani? SSSSsssiellä on mmminun pyhääää sanommaaa...

"No miksiköhän? Maailmassa on satoja uskontoja jotka omaavat pyhän kirjan. Pitäisikö minun käydä kaikki läpi? Onko tuommoinen reilua?

Allah sanoo: Ssssssshinä perrrrrkele! (*helvetin luukut aukeaa*)

"AAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..."
        (Tämän tajuaminen saattoi toki olla koko jutun pointti, sori nyt vain kun pilasin ketjun)

• M@k3
        qfft kirjoitti:

Ehkä minä voisin tehdä ajattelun puolestasi:
        "Hei Allah, anteeksi että en uskonut sinuun maan päällä, mutta minä olin opetettu kristityksi etkä sinä antanut itsestäsi mitään todistetta.

Allah sanoo: Miksi et lukenut Korrraaniani? SSSSsssiellä on mmminun pyhääää sanommaaa...

"No miksiköhän? Maailmassa on satoja uskontoja jotka omaavat pyhän kirjan. Pitäisikö minun käydä kaikki läpi? Onko tuommoinen reilua?

(Tämän tajuaminen saattoi toki olla koko jutun pointti, sori nyt vain kun pilasin ketjun)

Hauska tuo jumalan venytetty puhe :)

Jos krisselit yhtään viitsisivät miettiä asiaa, niin he huomaisivat että koko vain sokean uskon palkitsemis juttu on aika kohtuutonta ja reilumpiakin keinoja luulisi olevan olemassa ja se tosiaan olikin koko aloituksen idea.

• qfft kirjoitti:

Juontaja Arkki-Mikael Engeli:

"Ja sieltä tulee seuraava kilpailijamme, ja muistakaa siis, että takahuoneessa odottavat seuraavat kilpailijat siis EIVÄT kuule puhettamme. No niin, seuraavana siis Eeva Mäkinen Espoosta, tervetuloa!"

(Bändi vetää tähän pikku välimusiikin ja yleisö taputtaa.)

Juontaja:

"Niin Elina, sinulla siis kolkuttelee viikatemies ovelle tuossa muutaman minuutin kuluttua, ja nyt olisi sitten aika lukita vastaukset tämän katsomusasian suhteen. Mikä on siis veikkauksesi, onko oikea uskonto

AAAAA: islam

BEEEE: buddhalaisuus

CEEEE: kristinusko

DEEEE: ei mikään näistä?

Odotamme jännityksellä vastaustasi, saat miettiä vielä 20 sekuntia."

Hmmmm...

"Kertaamme siis vielä visailun säännöt. Näistä katsomuksista pitää valita kuolemansa kynnyksellä lopullisesti se, jonka uskoo olevan oikea. Paljastamme oikean vastauksen kuultuamme kilpailijan valinnan. Jos se osuu oikeaan, kuolemanjälkeinen elämä määräytyy vakaumuksen mukaisesti eli parhaimmillaan ikuinen loma kaupunkiloma kultakaupungissa ja ilmaiset jäätelöt, jotka eivät edes lihota ja vapaalippu jokailtaiseen harppukonserttiin. Jos taas valinta osuu väärään, niin ei voi sanoa muuta kuin... no, emme voi kertoa enempää... palaamme siihen sitten jos niin käy... No niin Eeva, oletko jo miettinyt, viikatemies lähestyy?"

Eeva: "Ööh... no tota... jos mä nyt sanon että CEEE, kun se tuntuu kuitenkin niinku tutuimmalta..."

Jne.

• c
        M@k3 kirjoitti:

Hauska tuo jumalan venytetty puhe :)

Jos krisselit yhtään viitsisivät miettiä asiaa, niin he huomaisivat että koko vain sokean uskon palkitsemis juttu on aika kohtuutonta ja reilumpiakin keinoja luulisi olevan olemassa ja se tosiaan olikin koko aloituksen idea.

Eikö ole niin että ateismi on yksi vaihtoehto muiden näkemysten seassa kuten budha, islam, kristin usko, yms. ?

• GldnTmLvr
        c kirjoitti:

Eikö ole niin että ateismi on yksi vaihtoehto muiden näkemysten seassa kuten budha, islam, kristin usko, yms. ?

ja jos et tiedä miksi, et ole vaivautunut sisäistämään mistä puhut (tällä palstallakin tuo olisi selitettynä sen sata kertaa) joten en viitsi alkaa sinulle rautalangasta vääntää, sekun mitä ilmeisimmin olisi ajanhukkaa.

• c
        GldnTmLvr kirjoitti:

ja jos et tiedä miksi, et ole vaivautunut sisäistämään mistä puhut (tällä palstallakin tuo olisi selitettynä sen sata kertaa) joten en viitsi alkaa sinulle rautalangasta vääntää, sekun mitä ilmeisimmin olisi ajanhukkaa.

Budhat ei usko jumalan olemassa oloon

• ja nimenä allahi
        qfft kirjoitti:

noo... jonkun epäjumala voi olla polkupyörä...!

• "Olisi kiva kuulla onko uskovilla joku selitys valmiiksi keksittynä, sitten kun kuoleman jälkeen vastassa onkin Allah ja Mohammed ja ensimmäinen tiedustelee, miksi et ole halunnut kunnioittaa ainoaa oikeaa luojaasi, vaan olet kumartannut ihmisten keksintöjä?"

Heidän selityksensä on: 'Niin ei tule ikinä käymään. Minä saan jossitella Viimeiden Tuomion(tm) kauhuista, mutta te muut ette!'

• Phoebus

99 % kristityistä voi kokeilla samaa kuin Nurnbergissä aikoinaan: "Noudatin vain määräyksiä".

Mahtaisikohan tällä kertaa onnistua paremmin?

• Jos tuon muotoilisi "Jumalani, olen pahoillani, kadun tekoani, noudatin vain määräyksiä." Paratiisipaikka on taattu.

Allahin 99. nimi on äS-SABUR: Ei kiirehdi rangaistuksen antamisessa, vaan odottaa kärsivällisesti ihmisten katuvan tekojaan.

• Jos näin kävis ei siinä auttas muu kuin lähtä "Sirak-sillalle" kokeileen kuin käy.

• tasapaino pitää

Ja onko siinä allahissa kaksi pyörää ja ohjaustanko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      60
      4783
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3868
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      3350
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3091
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2924
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2588
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2226
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      254
      2087
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1923
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108