kysymys tosi lihaville

Kiinnostunut ???+

Miten on mahdollista lihottaa itsensä yli kaksinkertaiseksi normaalipainoon nähden? Ihan vilpittömästi kysyn, älkää hermostuko.

Siis vielä ymmärrän, että paino nousee n. 20 kiloa elämäntilanteiden vuoksi, mutta miten joku voi kerätä ylipainoa liki sata kiloa? Miten se on tapahtunut? Ruokamääränhän täytyy olla aivan valtava.

Asiallisia vastauksia toivon tietysti tähän ketjuun. Eikä nyt mitään "ne geenit" -höpötyksiä, vaan ihan päivärytmi, ruokavalion jne. Eihän esim. työpaikalla voi jatkuvasti syödä.

54

2273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esa liian lihava

No ihan helpostihan se käy kun vaan syö ja juo joka päivä kaikkee ja lopettaa kaikenlaisen liikkumisen kokonaan.
      Alkoholi lihottaa kans aika nopeesti pitemmän päälle jos vetää kunnolla joka viikko ja syö viä siihen päälle.

• että sillä lailla

Ja yllä oleva vastaus ei ollut lihavalta. Voin sanoa omasta puolestani että liikun koiran kanssa joka päivä, teen lomalla ruumillista työtä ja asun omakotitalossa johon kuuluu ruumillistatyötä. Päivät olen töissä "jaloillani". Syön normaalia ruokaa johon ei kuulu jälkiruoka eikä makeat eikä rasvaiset. Pullaa on hyvin harvoin ja juon kahvin mustana. Paino vain nousee, aluksi vuosia sitten enemmän. Lääkäri vain todisteli että kilpirauhastulokset on sellaiset että toinen arvo on pielessä mutta kyllä tämä toinen piiskaa niin paljon että lääkitystä ei tarvitse. Siinä kun paino oli jo noussut muutaman kymmenen kiloa niin lääkäri "pitkin"hampain kirjoitti tyroxin preseptin. Mutta minne ne tulleet kilot katois kun lääkitystä pidetään juuri ja juuri sen suuruisena että viitearvo rikkoontuu. Ja geeniperimäni on lihavan.

• cgsdrgsd

Paljonko sinulle sitten on niitä kiloja kertynyt?

• !!!!!!
        että sillä lailla kirjoitti:

Ja yllä oleva vastaus ei ollut lihavalta. Voin sanoa omasta puolestani että liikun koiran kanssa joka päivä, teen lomalla ruumillista työtä ja asun omakotitalossa johon kuuluu ruumillistatyötä. Päivät olen töissä "jaloillani". Syön normaalia ruokaa johon ei kuulu jälkiruoka eikä makeat eikä rasvaiset. Pullaa on hyvin harvoin ja juon kahvin mustana. Paino vain nousee, aluksi vuosia sitten enemmän. Lääkäri vain todisteli että kilpirauhastulokset on sellaiset että toinen arvo on pielessä mutta kyllä tämä toinen piiskaa niin paljon että lääkitystä ei tarvitse. Siinä kun paino oli jo noussut muutaman kymmenen kiloa niin lääkäri "pitkin"hampain kirjoitti tyroxin preseptin. Mutta minne ne tulleet kilot katois kun lääkitystä pidetään juuri ja juuri sen suuruisena että viitearvo rikkoontuu. Ja geeniperimäni on lihavan.

Työikäisistä n. 75 tuhannella on tuo vajaatoiminta, epäilen että lihavia on huomattavasti enemmän. Eli ehkä sinulla on mutta hyvin monella muulla ei ole .

• kilpirauhasesta
        että sillä lailla kirjoitti:

Höpöhöpö. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei kasaa kellekään kymmenien kilojen ylipainoa, jos se on diagnosoitu, lääkitty ja veriarvot ovat viitearvojen sisällä. Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja mittani ovat 168cm/52kg. Ennen diagnoosin saamista se nousi kymmenisen kiloa, mutta paino tipahti takaisin alkuperäisiin lukemiin kun lääkitys saatiin kohdalleen ilman että olisin laihduttanut.

Sinä saatat syödä normaalia ruokaa, mutta todennäköisesti syöt sitä liikaa. Perusterveellisellä ruuallakin lihoo, jos sitä kiskoo lautastolkulla kitusiinsa.

• vastaus...

lienee se oikeiden aterioiden skippaaminen ja epäterveellisten välipalojen yms. suosiminen edellä mainittujen kustannuksella. Ajatellaan harhaisesti, että kun en syö sitä aamiaista enkä päivällistä, niin voin syödä paljon rasvaa turvottavaa suolaa sisältäviä juttuja, sekä makeaa mahan täydeltä. (Tätä kaavaa ainakin omassa perheessäni olen lapsuuteni/nuoruuteni seurannut, vaikka itse en ylipainoinen olekaan.) Sairaudet toki eri asioita, mutta useimmiten ne tulevat ylensyömisen ja lihomisen seurauksena, eikä toisinpäin.

• siitä, ettei

niiden määrien tarvi niin kovin suuria olla: yksi suklaalevy (200g) sisältää yli tuhat kaloria. Tämä on aika pommi pari kertaakin syötynä muiden tuhtien aterioiden lisäksi.

• viikossa...
        siitä, ettei kirjoitti:

niiden määrien tarvi niin kovin suuria olla: yksi suklaalevy (200g) sisältää yli tuhat kaloria. Tämä on aika pommi pari kertaakin syötynä muiden tuhtien aterioiden lisäksi.

syötynä, tosiaan tarkoitin.

• fvgdf

Merkitystä on epäsäännöllisillä aterioilla, mutta kyse ei ole mistään harhaisuudesta. MIelenkiintoista lukea näitä "lihavien" kommentteja laihojen kokemana.

• indeksi 42
        fvgdf kirjoitti:

Merkitystä on epäsäännöllisillä aterioilla, mutta kyse ei ole mistään harhaisuudesta. MIelenkiintoista lukea näitä "lihavien" kommentteja laihojen kokemana.

Nimen omaan laihat tietävät lihavaa paremmin miten lihavat syövät. Ja tuolla ylempänä kirjoitin, Painoindeksini on 42. Tätini "lohdutti" että meidän suvussa naiset laihtuu vanhetessaa. Sitä sopii odottaa, totta on että mummoni oli tukeva, voisipa sanoa lihava, mutta vanhemmiten melko hoikka. Samoin on kyllä äitinikin laihtunut vanhetessaan. Syön melko paljon hedelmiä, marjoja (vähän sokeria). Ruoka-ajat ovat säännöllisiä. En muista koska meille on limpparia tai sipsejä ostettu. Suklaapatukan voin joskus harvoin ostaa mutta silloin on töiden tai muitten esteiden vuoksi päiväruoka jäänyt syömättä ja aamiainen on syöty aamulla klo5. Meillä ruoka jota kotona teen ei ole rasvaista ja paljon kasviksia käytetään. Perheessäni ei ole muita lihavia kuin minä. Sama lihavuus on kaikilla sisarluksillani mutta ainoastaan minä olin lapsena tukeva. Lapsuuden kodissani oli säännölliset ruoka-ajat mutta höyhyydestä johtuen melko suppea ruokavalio.

• koe normaalikäytännö
        indeksi 42 kirjoitti:

Nimen omaan laihat tietävät lihavaa paremmin miten lihavat syövät. Ja tuolla ylempänä kirjoitin, Painoindeksini on 42. Tätini "lohdutti" että meidän suvussa naiset laihtuu vanhetessaa. Sitä sopii odottaa, totta on että mummoni oli tukeva, voisipa sanoa lihava, mutta vanhemmiten melko hoikka. Samoin on kyllä äitinikin laihtunut vanhetessaan. Syön melko paljon hedelmiä, marjoja (vähän sokeria). Ruoka-ajat ovat säännöllisiä. En muista koska meille on limpparia tai sipsejä ostettu. Suklaapatukan voin joskus harvoin ostaa mutta silloin on töiden tai muitten esteiden vuoksi päiväruoka jäänyt syömättä ja aamiainen on syöty aamulla klo5. Meillä ruoka jota kotona teen ei ole rasvaista ja paljon kasviksia käytetään. Perheessäni ei ole muita lihavia kuin minä. Sama lihavuus on kaikilla sisarluksillani mutta ainoastaan minä olin lapsena tukeva. Lapsuuden kodissani oli säännölliset ruoka-ajat mutta höyhyydestä johtuen melko suppea ruokavalio.

Lääkärithän odottaa että täytyy olla lihava ja väsynyt ennen kuin kilpirauhaskokeita aletaan ottaa. Mielestäni kokeet on paikallaan ihan normaalipainoisille,parempi ennalta ehkäistä. Tyttäreni, normaalipainoinen, syö kilpirauhaslääkkeitä. Hänen "onnensa" että kilpirauhanen turposi ja osui sellainen lääkäri joka katsoi lääkityksen olevan paikallaan, itselläni jatkuvien tulehdusten seurauksena kilpirauhaset surkastuivat mutta ei koskaan turvonneet. Ja lääkitystähän en lääkärin mielestä tarvinnut.

• hilla-malla
        indeksi 42 kirjoitti:

Minä olen ollut lihava koko ikäni. En ole mitään ahmimishäiriötä sairastanut koskaan vaan ihan tavallisella ruoalla lihonut. Sata kiloa taisi mennä rikki jo ennen kansalaiskouluun menoa, eli noin kahdentoista vanhana. Karkkia ja sipsejä tai pikaruokia ei silloin syöty. Makea kyllä maistuu mutta olen sitä rajoittanut. Joskus olen ollut monta vuotta täysin ilman sokeria ja minimimäärällä rasvaa. En tee rasvasuurusteisia kastikkeita enkä käytä leivän päällä mitään rasvalevitettä.
        Teen ruoan kotona kerran päivässä ja puolet lautasesta täytän kasviksilla ja salaatilla. Käytän pikku lurauksen salaatinkastiketta.
        Kun oli siivoustyössä 15 vuotta en syönyt usinmmiten mitään aamulla enkä päivällä koska työpaikalla ei ollut mitään ruokailumahdollisuutta eikä eväille säilytyspaikkoja. Join aamulla kahvia mustana ilman sokeria ja poltin tupakkaa. Nyt en enää tupakoi vaan lopetin sen kolme ja puoli vuotta sitten. Nykyään syön aamupalan joka on kaurapuuroa rasvattomalla maidolla tai rasvatonta jugurttia myslin kanssa ym.
        Syön iltapäivällä lämpimän aterian ja illalla iltapalan. En ikinä ole harrastanut napostelua ja välipaloja. Kyllä minulle namit maistuisivat mutta vältän niiden ostamista. Niitä on paha syödä jos ei niitä ole kotona. En lähde karkintuskan vuoksi kauppaan.
        Olen aikuis-iällä ollut aina lihava. Olen laihduttanut useita kymmeniä kiloja usean kerran elämässäni. Ikinä en silti ole ollut edes normaalipainoinen. Nyt on painoindeksi noin 45. Nyt on taas sellainen
        vaihe elämässä että paino nousee koko ajan.

• se kerro
        fvgdf kirjoitti:

yhtä hyvin kuin lihavan itsensä kertomana, jos asuu henkilöiden kanssa saman katon alla 20 vuotta ja tarkkailee tottumuksia ja kuuntelee mitä kirjavampia selityksiä?

• Että näin...

Olen lihonut vasta aikuisijällä, painoindeksi nyt n. 41. Syön yleensä suht. terveellisesti, ainakin luulisin syöväni aika samalla tavalla kuin "tavallisetkin" ihmiset. Täytyy myöntää että sorrun kyllä pikaruokaan ja pitsaan n.kerran viikossa tai kahdessa. Karkkia ostan myös suunnilleen kerran viikossa tai harvemminkin. Hiilarit ovat ehkä mun heikkous, vaalea leipä on parempaa, pasta lempparia. Ravintolassa käyn syömässä kerran kuussa. Sillon syön ihan mitä vaan, mutta en kuitenkaan mihinkään ähkyyn saakka, vaan kaikkea mahdollista hyvää. Juon aika paljon alkoholia ja siitä ne kalorit mulle tulee. Liikuntaa harrastan 3-5 kertaa viikossa, kuntosalia ja sauvakävelyä. Siis ihan tosi kovaa sitten. Edes mun normaalipainoinen mies ei pysy mukana.
      Näin mun paino pysyy suunnilleen samassa, joskus laihdutan pari kiloa jos paino nousee. Ei tuo mun mielestä tunnu kauheelta ruokavaliolta.

• Sillisalaatti77

Minulla paino nousi kylläkin, kun muutin mammani herkkupatojen äärestä yksin niukoilla rahoilla elelemään. Ei ollut joka päivä ruokaa ollenkaan. Joskus sain jonkun erän jotain vanhoja tuotteita, joita söin sitten omalla riskillä, etten nälkään kuollut. Tätä kesti n 7v. Se sekoitti aineenvaihduntani, joka ilmeisesti päätti, että kun säännöllistä ravintoa ei heru, eikä tipu, niin varastoidaan kaikki minkä toi ihminen nielee. Näin se on tehnyt siitä lähtien.

Nyt syön säännölliseti, liikun työssäni koko ajan valtavasti ja katson myös laatua sille mitä syön. Tällä keinoin painoni ei nouse, jos ei laskekaan. Liikapainoa on n 30kg. Ylensyömisestä se ei kuitenkaan ole ikinä johtunut. Päinvastoin siitä, etten ole syönyt, enkä aina muista vapaapäivinä edelleenkään syödä riittävästi. Pitäisi pistää jokin hälytys soimaan parin tunnin välein, että alahan mennä hiukopalalle. ;o)

Joskus olen kiusan päiten kokeillut, että tosiaan syön sen 2h välein ja paino kyllä laskee hiljaksiin. En vaan jaksa ja ehdi olla koko ajan syömässä, joten saa olla ainakin toistaiseksi.

Tästä ylipainostani en ole viitsinyt stressiä ottaa, kun yleiskuntoni on hyvä, jaksan ruumiillisen ja liikkuvan työni keskivertokansalaista paremmin, eikä tämä painoni ole estänyt mitään aktiviteettia. Tai joo, tai ei musta missiä tai balettitanssijaa tule, mut jos rehellisiä ollaan, niin en kyllä sellaisiksi haluaisikaan. ;o)

• miev

Minä olen tuplannut painoni muutamassa vuodessa (aloitus 60kg, nyt noin 130kg) ja kyllä minä ainakin tunnustan että ihan rehellisellä syöpöttelyllä on kilot kerätty:( Normaaliruuan lisäksi päivittäin suklaata, viineriä tai muuta vastaavaa, kahvipöydässä aina jotain hyvää ja useampi santsikierros niin kyllähän niitä kiloja tulee. Rasvaista ruokaa pahaan mieleen ja rasvaista ruokaa hyvään mieleen, olen siis ihan rehellinen tunnesyöppö ja jonkinlaista ahmiminhäiriötäkin taustalla. Nyt kuitenkin pari kuukautta sitten menin ravitsemusterapeutille ja alettiin laittamaan syömisiä kuntoon. Välillä olen lipsunut mutta paino on pari kiloa jo laskenut. En tiedä tulenko koskaan enää painamaan 60kiloa mutta ainakin alle 100kg on tavoitteena.
        Kyllä itkettää kun peilistä katsoo raskausarpinen roikkuvatsa (vatsa oikeasti roikkuu niin pahasti että esim häpykarvoja ei näy). Hitaasti mutta varmasti kuitenkin opettelen terveellisiä elämäntapoja. Onneksi alkoholi ei ole koskaan kuulunut minun juomalistalleni eli sen tuomia terveyshaittoja ei tarvitse murehtia.

• ikinä-yli-painoinen
        miev kirjoitti:

Minä olen tuplannut painoni muutamassa vuodessa (aloitus 60kg, nyt noin 130kg) ja kyllä minä ainakin tunnustan että ihan rehellisellä syöpöttelyllä on kilot kerätty:( Normaaliruuan lisäksi päivittäin suklaata, viineriä tai muuta vastaavaa, kahvipöydässä aina jotain hyvää ja useampi santsikierros niin kyllähän niitä kiloja tulee. Rasvaista ruokaa pahaan mieleen ja rasvaista ruokaa hyvään mieleen, olen siis ihan rehellinen tunnesyöppö ja jonkinlaista ahmiminhäiriötäkin taustalla. Nyt kuitenkin pari kuukautta sitten menin ravitsemusterapeutille ja alettiin laittamaan syömisiä kuntoon. Välillä olen lipsunut mutta paino on pari kiloa jo laskenut. En tiedä tulenko koskaan enää painamaan 60kiloa mutta ainakin alle 100kg on tavoitteena.
        Kyllä itkettää kun peilistä katsoo raskausarpinen roikkuvatsa (vatsa oikeasti roikkuu niin pahasti että esim häpykarvoja ei näy). Hitaasti mutta varmasti kuitenkin opettelen terveellisiä elämäntapoja. Onneksi alkoholi ei ole koskaan kuulunut minun juomalistalleni eli sen tuomia terveyshaittoja ei tarvitse murehtia.

Onko oikeesti totta, että yksi ainoa lihava myöntää, että lihominen on ihan oma vika- eli syöpöttelyn tulos?
        Kaikki muut ihmettelee muka aidosti, osoittelee geenejä, yms. vaikka varmaan tietävät että tiedekään ei ole vielä selittänyt sitä onko muka koko läskigeeniä olemassa..
        Ei tyhjästä lihoa, ei ainakaan yksi mun lähipiirin ylipainoisista ole lihonut "ilman syytä" vaan nimenomaa pizzat ja ben&jerrysit on uponnu sekä lenkkeily unohtunu.

Itse syön melkein joka arkipäivä McDonaldsissa kun se on työpaikkani alakerrassa, syön pizzaa 3-5 kertaa viikossa, kiinalaisen rasva-jauho-friteerattua kanaa syön ainakin kerran viikossa. Päälle vielä tuoremehut, limut, jäätelöt, pirtelöt ja päivittäiset suklaapatukat ja -levyt... Mutta, lenkkeilen joka päivä n. 5km ja harrastan päivittäin hyötyliikuntaa (siivousta, lapsen kanssa leikkimistä tms.) ja vaatekokoni on s / 36 (olen 175cm pitkä). Että höpön löpöt tollasille "yhdessä yössä lihosin" -jutuille.. Ruokatottumuksiakaan ei oo pakko muuttaa jos liikkuu, edes vähäsen!

• sdgsgsgdsdgsdg
        ikinä-yli-painoinen kirjoitti:

Onko oikeesti totta, että yksi ainoa lihava myöntää, että lihominen on ihan oma vika- eli syöpöttelyn tulos?
        Kaikki muut ihmettelee muka aidosti, osoittelee geenejä, yms. vaikka varmaan tietävät että tiedekään ei ole vielä selittänyt sitä onko muka koko läskigeeniä olemassa..
        Ei tyhjästä lihoa, ei ainakaan yksi mun lähipiirin ylipainoisista ole lihonut "ilman syytä" vaan nimenomaa pizzat ja ben&jerrysit on uponnu sekä lenkkeily unohtunu.

Itse syön melkein joka arkipäivä McDonaldsissa kun se on työpaikkani alakerrassa, syön pizzaa 3-5 kertaa viikossa, kiinalaisen rasva-jauho-friteerattua kanaa syön ainakin kerran viikossa. Päälle vielä tuoremehut, limut, jäätelöt, pirtelöt ja päivittäiset suklaapatukat ja -levyt... Mutta, lenkkeilen joka päivä n. 5km ja harrastan päivittäin hyötyliikuntaa (siivousta, lapsen kanssa leikkimistä tms.) ja vaatekokoni on s / 36 (olen 175cm pitkä). Että höpön löpöt tollasille "yhdessä yössä lihosin" -jutuille.. Ruokatottumuksiakaan ei oo pakko muuttaa jos liikkuu, edes vähäsen!

No ei se viiden kilsan lenkki kyllä tuollasella syömisellä kertyneitä kaloreita kuluta. Sä olet mitä ilmeisimmin sitä tyyppiä joka ei liho vaikka miten mättäis.

Ja viiden kilsan lenkkiä ei ole kyllä yhtään mitään jos meinaa liikunnalla syömistään kompensoida. Eihän siihen mene aikaakaan kun puol tuntia ja montako kaloria siinä ajassa kuluu? Kyllä kunnon lenkki on minimissään kahdeksan kilsaa. Ja mäkisessä maastossa.

• sdxasa
        ikinä-yli-painoinen kirjoitti:

Totta on se, että muuten liioittelijoita näkyy riittävän sitäkin enemmän.

• elina71kg

Tunnen saavani jotain lohtua syömisestä. Siis kyse on tunteista. Kyllä haluaisin laihduttaa! Olen aloittanut monesti ja monesti ja monesti. Suorastaan vihaan itseäni kaiken turhan yrittämisen takia. Se lyö itsetuntoon. Ja sen surkeuteen auttaa syöminen...

Tunteet, niiden kanssa selviäminen, on yksi syy. Muita syitä: tapa. että on tullut tapa syödä ja puputtaa herkkuja ja muuta. Tämä on mielestäni erittäin olennainen syy. Tapojen muuttaminen on hyvin vaikeaa.

Jos ajattelen omaa syömistä, niin sellainen asia kuin normaalien lämpimien aterioiden puuttuminen ja säännöllisen ruokarytmin (ruoka-aikojen) puuttuminen on ollut erittäin olennaista. Olen nyt pystynyt niitä hieman muuttamaan ja muutan edelleen, periaatteeni nyt on että ainakin yksi lämmin ateria päivässä. Olen laihtunutkin jo 12 kg. Vielä on matkaa...

Tunteet - ne peevelit kun syövät minua! Pahat tunteet.

• xxxxxxxvvvvvv

Painoin reilu vuosi sitten 102 kiloa, pituutta vaivaiset 154 cm. Kyllä minä ainakin lihoin ihan vain liialla ja rasvaisella ruualla. Grillimakkarapaketti saattoi mennä ihan noin vain. Pullaa en ole pahemmin koskaan syönyt, jäätelöä sitäkin enemmän. Annokset olivat valtavia, vaikka ruoka muutoin oli ihan tavallista kotiruokaa. Tällä hetkellä painan 75 kiloa, joten 20 kiloa on jäljellä. Ehkä ensi kesänä olen normaalipainossa. Ikää on 50 ja olen koko aikuisikäni ollut enenmmän tai vähän vähemmän pyöreä.

• Piti nyt vastata tähän ketjuun, kun kerran "omassa" ketjussani tästä ketjusta kysyttiin ja kun on tuota kokemusta. Lyhyesti sanottuna helposti :) Ihan samalla tavalla kuin vaikkapa kolminkertaiseksi.
      Syömällä hyvin ja riittävästi. Pelkkä kotiruoka riittää siihen. Ei siihen tarvita edes pizzoja, hampurilaisia, sipsejä ym mitä täällä aina niin kovasti toitotetaan. Niin ja ei saa liiaksi myöskään kuluttaa :)
      Määrähän voi tuntua paljolta jos sen kerralla näkisi, mutta jos sen jakaa vaikkapa 15-20 vuodellekin, niin ei se tee lopulta paljon päivää kohden.
      Vaikka työpaikalla ei voi jatkuvasti syödä (ei pidäkään), niin sekin jo yksistään riittää, että syö jo lounaalla kunnolla ja tukevasti. Sitten kotona kunnon iso lämmin ateria tai vaikkapa kaksikin :) Tai työmatkalla kunnon ravintola-illallinen ilolienten kera.

Mikä noissa geenijutuissa ym sitten ärsyttää? Ja onko niitä pakko ottaa edes kovin tosissaan. En minä ainakaan ota. Osahan voi vedota niihin vain ihan provosoidakseen, koska vastakommentti on kuitenkin valmiina ja tiedossa, että miten nämä kaikkitietävät siihen kuitenkin vastaavat. Ja ihan varmasti vastaavat :)

Kysyn vuorostani, että miksi ei ole mahdollista lihoa kaksin tai kolminkertaiseksi "normaalipainoon" nähden?
      Mikä sen estäisi sinun mielestäsi? Ja mistä syystä? Saas nähdä arvaanko vastaukset ja mihin niissä halutaan viitata "totuutena".

• -aloittaja-

Ajattelen niin, että kun kiloja alkaa kertyä aivan liikaa, niin vaihtaa kertakaikkiaan suuntaa eli syö vähemmän.

Eli edelleen minusta on tosi outoa, että jos vaikkapa lihoon 60-kiloisesta 80 kiloon, että antaa vain jatkua samaa rataa.

Koska isompi ruho kuluttaa perustoiminnoissakin tietysti enemmän energiaa kuin pienempi, pitää energiansaantia jatkuvasti lisätä jo saavutetun painon ylläpitämiseksi sekä tietysti syödä vielä siihen päälle, jotta lihominen jatkuisi.

Se vain ihmetyttää, koska lihavana on todella epämiellyttävä olla. Itse koin oloni jo äärettömän tukalaksi n. 75-kiloisena. Ulkonäkö oli pilalla, mitkään vaatteet eivät istuneet, juokseminen oli raskasta jne. Eli millaista mahtaakaan olla yli 100-kiloisena.

Pudotin sitten melkein kuukaudessa 10 kiloa tosi tiukalla ohjelmalla. Joka päivä 2-3 tuntia raskasta liikuntaa ja kaloreita max tuhat. Sen jälkeen toiset kymmenen kiloa noin kolmessa kuukaudessa rennommalla tahdilla.

Nyt on taas hyvä sujahtaa 34-36 vaatteisiin ja elämä maistuu. En mielelläni enää muistele läskiaikoja, vaikka nyt kirjoitankin siitä. Kaikki valokuvatkin heitin roskiin. Jos lapsella oli kiva ilme vieressä, leikkasin lapsen erikseen kuvata. :)

• turvat umpeen
        -aloittaja- kirjoitti:

Ajattelen niin, että kun kiloja alkaa kertyä aivan liikaa, niin vaihtaa kertakaikkiaan suuntaa eli syö vähemmän.

Eli edelleen minusta on tosi outoa, että jos vaikkapa lihoon 60-kiloisesta 80 kiloon, että antaa vain jatkua samaa rataa.

Koska isompi ruho kuluttaa perustoiminnoissakin tietysti enemmän energiaa kuin pienempi, pitää energiansaantia jatkuvasti lisätä jo saavutetun painon ylläpitämiseksi sekä tietysti syödä vielä siihen päälle, jotta lihominen jatkuisi.

Se vain ihmetyttää, koska lihavana on todella epämiellyttävä olla. Itse koin oloni jo äärettömän tukalaksi n. 75-kiloisena. Ulkonäkö oli pilalla, mitkään vaatteet eivät istuneet, juokseminen oli raskasta jne. Eli millaista mahtaakaan olla yli 100-kiloisena.

Pudotin sitten melkein kuukaudessa 10 kiloa tosi tiukalla ohjelmalla. Joka päivä 2-3 tuntia raskasta liikuntaa ja kaloreita max tuhat. Sen jälkeen toiset kymmenen kiloa noin kolmessa kuukaudessa rennommalla tahdilla.

Nyt on taas hyvä sujahtaa 34-36 vaatteisiin ja elämä maistuu. En mielelläni enää muistele läskiaikoja, vaikka nyt kirjoitankin siitä. Kaikki valokuvatkin heitin roskiin. Jos lapsella oli kiva ilme vieressä, leikkasin lapsen erikseen kuvata. :)

"-Aloittaja-" kirjoittaa: "Pudotin sitten melkein kuukaudessa 10 kiloa tosi tiukalla ohjelmalla. Joka päivä 2-3 tuntia raskasta liikuntaa ja kaloreita max tuhat."

Juupajuu... Noin on tässä tullut eleltyä kymmenisen vuotta...tulos..? Tuloksena olen lihavampi kuin koskaan ja lihominen jatkuu.

Lisäksi kokeiltua: Karppaaminen, Nutrilett, kasvissyönti, Painonvartijat. Tulos...? Paino nousi jälleen.

Sukuni naiset ovat kaikki saman muotoisia: pyöreitä, rasva kertynyt mahan seudulle. Se on sitten ilmeisesti minukin kohtaloni,vaikka kuinka vastaan pyristelisin. Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan myöskin, mutta Thyroxinia syön ja arvot hoitotasolla.

JA NIILLE KAIKILLE, JOILLA JO PYÖRII MIELESSÄ AINAINEN VIRSI ("huijaat kuitenkin ja syöt salaa itseltäsi jne,jne...."), JONKA AIOTTE TÄLLE SIVULLE VUODATTAA: : JÄTTÄKÄÄ MÖLYT MAHAANNE, KUN ETTE OLE MINUA KOSKAAN NÄHNEETKÄÄN.

• läskit veks
        -aloittaja- kirjoitti:

"Pudotin sitten melkein kuukaudessa 10 kiloa tosi tiukalla ohjelmalla. Joka päivä 2-3 tuntia raskasta liikuntaa ja kaloreita max tuhat."

Onnittelut, olet kuivattanut kroppasi ja hävittänyt lihaksesi. Näytät varmaan tosi hyvältä nyt.

Karu totuus on se, että läskiä voi palaa maksimissaan kilo viikossa. Jos paino putoaa enemmän, se on jotain muuta kuin ihraa. Nestettä voi lähteä vaikka viisi kiloa viikossa jos oikein on pöhöttynyt, mutta läski istuu sitkeämmässä. Rasvan palaminen on hidasta, kuten on sen kertyminenkin.

Ja tuo kuurisi ei kuulosta uskottavalta, anteeksi nyt vaan. Jos olet syönyt alle 1000kcal ja treenannut kovaa 2-3h päivässä, olet mennyt miinuksilla. Kroppasi ei ole saanut edes sitä energiamäärää minkä se tarvitsee ihan peruselintoimintojen ylläpitämiseen. Normaalikokoisella naisihmisellä se perustarve (se minkä kroppa kuluttaisi jos makaisi koko päivän liikkumatta, eli ns. koomakulutus) on noin 1400-1500kcal. Sen alle ei todellakaan ole tarvis mennä, mikäli aikoo laihduttaa kropastaan ylimääräisen läskin. Jos taas tarkoitus on hävittää lihakset, nesteet, lopulta myös hiukset ja hampaat, niin sittenhän 1000kcal pvä plus 2-3h treeniä on oikein hyvä kuuri.

Minä olen laihduttanut 20kg silkkaa ihraa ja siihen meni 5kk. Jokainen lähtenyt gramma oli läskiä ja lopputuloksena hyväkuntoinen, solakka, urheilullinen vartalo. En muuttunut veltoksi nahkapussiksi, enkä kuihtunut luurangoksi. Läski kertyi hitaasti ja hitaasti se myös lähti. Kalorimäärä oli 1800 päivässä ja siihen 1-2h treeniä viitenä päivänä viikossa. Kahtena ei treenattu, kroppa kun tarvitsee lepoakin. Väitän siis että tiedän mistä puhun.

Kukin toki kutistuu tavallaan, mutta tuollaiset "kuurit" ovat tehokas tapa sekoittaa aineenvaihdunta ja hävittää lihasmassa. Laihtumisessa on kuitenkin kyse elämäntapamuutoksesta, ei väliaikaisesta kitudieetistä.

• afiopy

"Kysyn vuorostani, että miksi ei ole mahdollista lihoa kaksin tai kolminkertaiseksi "normaalipainoon" nähden?
        Mikä sen estäisi sinun mielestäsi? Ja mistä syystä? "

Koska sitä luulisi että normaali ihminen tekisi asialle jotakin, viimeistään siinä vaiheessa kun liikkuminen vaikeutuu ja vaatteet pitää ostaa isojen ihmisten osastoilta. Eikö muka hälytyskellot soi edes silloin kun vaaka näyttää kolminumeroisia lukuja?

• Läskitietäjä

Jos syö joka päivä hieman enemmän kuin kuluttaa, niin paino nousee jatkuvasti vähän kerrallaan. Ei ne mitään poskettomia määriä ole mitä tarvii syödä lihoakseen, jos ei liiku juuri lainkaan. Esim. jos ajatellaan, että ihminen syö tasan sen mitä kuluttaa ja juo sen päälle puoli litraa Coca~Colaa joka päivä (=225 kcal ylimääräistä), hän lihoo noin kilon kuukaudessa. Vuodessa siis 12 kiloa, eikä kyse ole kuin yhdestä päivittäisestä limsapullosta. 5 vuodessa kertyy jo 60 kiloa. Niin helppoa se on.

• ihme tarve laihdutta

Tämänpäivän hesarissa (sunnuntai) oli yleisönosastolla kirjoitus: Mistä tulee tarve saada suomalaiset laihtumaan? Kirjoittaja toimintaterapeutiksiopiskeleva.Kannattaisiko laihduttamisen sijaan kannustaa ihmisiä kuuntelemaan omaa kehoaan. Minkä vuoksi laihduttaminen on terveellistä? Järkevää tekstiä kirjoittajalta.

• light limpparin ystä

Eli kannattaa juoda zero cokista. Tulee vain 6 kilokaloria kun juo puolitoista litraa päivässä. 2 kilokaloria puoli litraa juomalla

• 782lksdljk
        light limpparin ystä kirjoitti:

Eli kannattaa juoda zero cokista. Tulee vain 6 kilokaloria kun juo puolitoista litraa päivässä. 2 kilokaloria puoli litraa juomalla

On tutkittu myös light-juominen jatkuvaa nauttimista. Ne ovat erittäin tuhoisia hammaskiilteelle. Lisäksi ne saattavat olla haitallisia esim. munuaisille ja maksalle, koska nämä elimet joutuvat suodattamaan elimistössä kulkevia "myrkkyjä". Myös yhteyttä syöpään tutkitaan koko ajan.

Ongelmana on se, että ei ole pitkäaikaista tutkimustulosta siitä, että mitä vaikuttaa se, jos ihminen juo 1,5 litraa päivässä joka päivä. Se tekee kuitenkin lähes 550 litraa juomaa päivässä eli melkoiset määrät pelkkää lisäainetta. Millaisessa kunnossa on ihmisen kroppa esim. 20 tai 40 vuoden päästä?

Toinen ongelma on myös siinä, että jos täyttää vatsaansa 1,5 litralla per päivä, niin voisiko sen sijaan nauttia virkistykseksi esim. hedelmiä, pelkkää vettä tai vaikka itsepuristettua marjamehua, jolloin saisi myös vitamiinejä.

• terve elämä takaisin

19v. painoin 67kg(normaalipaino), 25v. painan 117,2kg(sairaalloinen ylipaino). mitä siis tapahtui. paine, psyyke, tietämättömyys, henkiset ongelmat. en jaksanut olla iloinen ja sain päähänpistoksen että syöminen auttaa. pelästyin kun 15kg oli tullut hoikan vartaloni ympärilleni. luulin että kuolen tulleisiin kiloihin. rauhotuin mutta syöminen alkoi muuttua tunnesyömiseksi, sain ylensyömistä jotain ihmeellistä hyvää oloa, tunsin että nyt jaksan. enkä enää välittänyt vanhoista elämäntavoistani. nyt mieli on saatu tasaantumaan ja painonpudottaminen on alkanut. 1kk -6kg. tavoite on saavuttaa samat vanhat, hyvät muodot. paino 62kg-70kg välille. laihdutusinto on lähtenyt päälle kipinästä, että näyttäisin hyvältä ja pääsisin näyttämään surffipimulta(hyvä kroppa, hiukset ja iho). urheilu kiinnostaa. (:

eli omalla kohdalla syyt kiloihin tuli, syömisestä ja vahvuuden romuttumisesta. oma vika.

• yks lihava

Ikää minulla 56v.Painoindeksi 42. Selkänikamani luutuneet monasta kohtaa toisiinsa->kylkiluita luutunut selkärankaan kiinni. Ja koska olen lihava, ainut sairauteni on vain lihavuus monen mieletä. Kuntoutukseen OK. Testissä staattinen kestävyys sekä jalkalihasten suorituskyky kesmääräistä parempi (kl 4/5) Vatsalihasten kestävyys keskimääräinen (3/5) Tasapainotesti keskimääräistä parempi. Selän sivutaivutus keskimääräistä huonompi. Tuon olisin itsekin voinut kertoa. Ja noista kylkiluiden luutumisesta johtuen en ole koskaan voinut juosta koska hengitys ei toimi rasituksessa. Ruumillinen voimani on pudonnut paljon mitä se oli 30 vuotta sitten mutta luulisin että se on samaa luokkaa ikäisteni naisten kanssa. Olen "koko" lihava joten lihavuus ei ole ainoastaan vatsani kohdalla. Syön ja liikun terveellisesti. Enpä juuri juo (tosi vähän), enkä polta.

• vimpula_00
        yks lihava kirjoitti:

Ikää minulla 56v.Painoindeksi 42. Selkänikamani luutuneet monasta kohtaa toisiinsa->kylkiluita luutunut selkärankaan kiinni. Ja koska olen lihava, ainut sairauteni on vain lihavuus monen mieletä. Kuntoutukseen OK. Testissä staattinen kestävyys sekä jalkalihasten suorituskyky kesmääräistä parempi (kl 4/5) Vatsalihasten kestävyys keskimääräinen (3/5) Tasapainotesti keskimääräistä parempi. Selän sivutaivutus keskimääräistä huonompi. Tuon olisin itsekin voinut kertoa. Ja noista kylkiluiden luutumisesta johtuen en ole koskaan voinut juosta koska hengitys ei toimi rasituksessa. Ruumillinen voimani on pudonnut paljon mitä se oli 30 vuotta sitten mutta luulisin että se on samaa luokkaa ikäisteni naisten kanssa. Olen "koko" lihava joten lihavuus ei ole ainoastaan vatsani kohdalla. Syön ja liikun terveellisesti. Enpä juuri juo (tosi vähän), enkä polta.

Kyllä itsekin myönnän lihoneeni vain syömällä. Painoin 18-vuotiaana 107kg(!!). Pituutta 170cm. Olin masentunut ja sain hyvää oloa syömisestä.

Helppo lihavien on sanoa, että he syövät terveellisesti ja elävät terveellistä elämää. Itsekin luulin niin. Pelasin salibandya ja jalkapalloa. Luulin syöneeni terveellisesti, mutta nyt kun jälkeenpäin miettii niin menihän niitä herkkuja ja alkoholia aikalailla.. En vain silloin tajunnut mikä määrä kaloreita yhdessä jäätelössä tai siiderissä yms. on.

Tammikuussa 2010 tein muutoksen, kun painoin 100kg (muuttaessani omilleni paino tippui automaattisesti 7kg..). Päätin, että nyt riittää. Nyt painoni on 57kg ja tässä sen aion pitää. Kyllä herkkujakin edelleen menee, mutta vain 1-2 kertaa viikossa ja silloinkaan en syö yli kulutuksen. Ja näin paino pysyy.

Suosittelen jokaista tarkistamaan omat ruokailutottumukset. Etenkin ne määrät. Söin aiemmin välillä vain mysliä 4x päivässä. Luulin sen olevan terveellistä. Mutta nyt kun katsoo sen aterian kalorit niin eipä ollutkaan. Mysli on hirveän sokerista ja kaloripitoista, joten tarkkana saa olla näiden "terveellistenkin" ruokien kanssa.

• 12
        vimpula_00 kirjoitti:

Kyllä itsekin myönnän lihoneeni vain syömällä. Painoin 18-vuotiaana 107kg(!!). Pituutta 170cm. Olin masentunut ja sain hyvää oloa syömisestä.

Helppo lihavien on sanoa, että he syövät terveellisesti ja elävät terveellistä elämää. Itsekin luulin niin. Pelasin salibandya ja jalkapalloa. Luulin syöneeni terveellisesti, mutta nyt kun jälkeenpäin miettii niin menihän niitä herkkuja ja alkoholia aikalailla.. En vain silloin tajunnut mikä määrä kaloreita yhdessä jäätelössä tai siiderissä yms. on.

Tammikuussa 2010 tein muutoksen, kun painoin 100kg (muuttaessani omilleni paino tippui automaattisesti 7kg..). Päätin, että nyt riittää. Nyt painoni on 57kg ja tässä sen aion pitää. Kyllä herkkujakin edelleen menee, mutta vain 1-2 kertaa viikossa ja silloinkaan en syö yli kulutuksen. Ja näin paino pysyy.

Suosittelen jokaista tarkistamaan omat ruokailutottumukset. Etenkin ne määrät. Söin aiemmin välillä vain mysliä 4x päivässä. Luulin sen olevan terveellistä. Mutta nyt kun katsoo sen aterian kalorit niin eipä ollutkaan. Mysli on hirveän sokerista ja kaloripitoista, joten tarkkana saa olla näiden "terveellistenkin" ruokien kanssa.

Aamulla 4dl kahvia ja kaksi voileipää päällä juustoa.
        Ei maitoa tai kermaa ja keinomakeutus.

Päivällä 2 kpl omenia ja 2 kpl päärynöitä

mustikoita n. 4dl, 50g soijajauhoa, 1 dl kauraryynejä niihin 2 dl jugurttia sekoitin puuroksi oli tosi hyvää.

2 riisi kakkua voita päällä.
        Ei liikuntaa olen sairaana.

Minulle melko normaali ruokapäivä. Tosin riisikakut harvinaisia..

• kyllä lähtee..
        12 kirjoitti:

mustikoita n. 4dl, 50g soijajauhoa, 1 dl kauraryynejä niihin 2 dl jugurttia sekoitin puuroksi oli tosi hyvää.

luulisi painon olevan jyrkässä laskussa, vaikkei liikuntaa olisikaan.

• Läskiä
        12 kirjoitti:

Unohdit mainita mitä yöllä syöt. Entä montako päivää olet tätä dieettiä noudattanut?

• Rankkaa on!

Painon saa nousemaan helposti. Minulle määrättiin eräs mielialalääke jonka jäkeen aloin syödö kuin hullu (ennestään oli jo yksi mieliala lääke) Lihoin kolmessa vuodessa 50 kg...kun ennestäänkin oli jo paljon ylipainoa...Olen saanut työllä ja tuskalla nyt painoa pois 28 kg. Vaikeeta on kun aivot huutaa yötä päivää: "SYÖ, SYÖ, SYÖ!"

• Ei enää tekosyitä

Simppeli vastaus simppeliin kysymykseen:syömällä sitä ihmiset lihoo ei se johdu geeneistä,ei lääkkeistä,ei kilpirauhasista eikä mistään muustakaan.(Tosin jotkut lääkkeet kerää nestettä,mutta se on nestettä ei lihomista)

Kun syö yli kulutuksensa lihoo ja kun taas syö alle sen laihtuu niin simppeliä se on.
      Vaikeampaa on vaan katsoa peiliin ja lopettaa tekosyiden keksiminen...

T: -55kg laihduttanut eikä ollut edes vaikeaa.

• Ainakin 80kg laihdut

Eihän se laihduttaminen ole vaikeaa, mutta painon pitäminen alhaalla on, jos se joskus on ollut korkea. Tässä ei enää päde pelkkä kalorien laskeminen. Elimistöllä on taipumus pyrkiä huippupainoon ja ottaa energia talteen pienestäkin ruokamäärästä. Niin yksinkertaista se on. Vain 5% säilyttää suuren laihdutuksen tulokset, koska tämä huippupainoa vastaan taisteleminen on niin vaikeaa. Onnea, jos kuulut siihen 5%!

Kumma kyllä, että minä tiedän syöneeni väärin, mutta lääkärit, joiden luulisi jotain tietävän haluavat aina testata kilpirauhasten toiminnan ja kysyvät lääkkeistä. Kummaa tekosyiden etsimistä, vai.

• -25 kilogrammaa

No kyllä se laihduttaminen minun kohdallani on ollut ihan älyttömän vaikeaa.

T: -25kg laihduttanut

• Pulleva

Vain täysi idiootti kysyy alkoholistilta, että miksi juot, vaikka kaikki elämäsi vaikeudet johtuvat siitä ja se tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Kyse on riippuvuudesta. Minullekin aina flunssainen ja yskivä, tupakoiva, mutta hoikka tuttava kehui, ettei koskaan ole laihduttanut. Siihen teki mieli tokaista, etten ole koskaan ollut tupakkalakossa. Tuttava riehui säännöllisin väliajoin pahantuulisena yrittäessään lopettaa tupakointia.

Useimmilla meillä on omat ongelmamme. Kun uskaltaa katsoa peiliin myöntää omansa, niin ei kysele tyhmiä vaan suhtautuu ymmärtäväisesti kunkin ihmisen heikkouksiin.

• Tosi on!

Minun lääkärini sanoi, että lääkkeet joita joudun käyttämään lisää ruokahalua ja vaikuttaa hormonaalisestikkin ja tekee laiduttamisesta selvästi vaikeampaa! Ei se aina ole tekosyy, että lääkkeistä, ainakin osaltaan johtuu lihavuus!

• Plussapall0

Itselläni ongelma on aina ollut sokeri. Teininä painoa alkoi kertymään salakavalasti, kun lopetin uimisen. Liikuntani painottui vain lenkkeilyyn, ei mihinkään hengästyttävään liikuntaan. Noin vuosi sitten päätin, että hommaan pitää tulla muutos, kun vaaka näytti 100 kg. Tupakoinnin lopettaminen oli nostanut painoa 10 kg ja tuo oli tullut aivan yllättäen. Nyt olen saanut painon takaisin 90 kg ja aloitin elämäntaparemontin. Seuraan päivittäin syömiäni kaloreita ja lenkkeilen päivittäin sekä aloitin lihastreenin. Myös aerobista treeniä mahdutetaan viikkoon. Sokeriherkkuja välttelen, koska ne ovat minun heikko kohta. Juhlatilaisuuksissa voin vähän ottaa kakkua, mutta siihen se saa jäädä. Oli pakko alkaa tekemään tälle painoasialle jotain, koska minulla on jo nyt erilaisia kipuja selässä, jaloissa ja olkapäässä. Myös päänsärkyjä esiintyy. Aloin miettimään asiaa ja tulin siihen tulokseen, että nuo kivut johtuvat vain siitä, etten liiku tarpeeksi ja olen liian painava. Ikääkään ei ole kuin 26 v., joten missä jamassa sitä ollaan tätä menoa kymmenen vuoden päästä, jos paino jatkaa nousua! Ilokseni olen huomannut, että kivut ovat hellittäneet ja voin paremmin, tästä on hyvä jatkaa =)

• Tässä vastaus

Helppoahan se itsensä lihottaminen on kun on sairas. Kärsii monesta vaivasta mihin lääkärit eivät löydä selitystä ja vaikeasta uniongelmast n 10 vuotta johon ei löydy lääkettä joka auttaisi. Sitä rupeaa sitten tekemään jotain mistä saisi edes joksikin aikaa paremman mielen. Mitä iloa elämästä on jos mistään asiasta ei saa mielihyvää ja on vaan p e l k k ä ä paskaa koko elämä. Minäkin olin aika hoikka. Mut nyt oon lihottanut 40 kiloa 10 vuodessa näiden ongelmien ja mielihyvän saamisen takia ihan syömällä paljon sipsiä ja karkkia ruoan pääle. Helppoa se lihottaminen on. Laihduttaminen paljon vaikeampaa

• lksdjfö

Älkää jaksako. Syömällä te olette lihoneet. Tässä kirjoittaa 25 kg ylipainoinen nainen ja ihan tasan syömällä olen lihonut.

Eikö voisi myöntää tosiasiat ?

• !!

Sinä et ole maailman ainoa ylipainoinen! Muullakin tavalla voi ylipainoa tulla!

• luuserinainen!
        !! kirjoitti:

Sinä et ole maailman ainoa ylipainoinen! Muullakin tavalla voi ylipainoa tulla!

Tosi monihan tässä ketjussa on jo kertonut, että millä tavoin ylipaino on kertynyt.

Minulla paino pysyi kurissa niin kauan, kun harrastin runsaasti liikuntaa ja kuljin työmatkat polkupyörällä. Paino alkoi nousta raskausaikana, kun oli raskausaikana ongelmia (mm. ennen aikaisia supistuksia), joiden vuoksi liikunta kävelyä lukuunottamatta jäi. Synnytyksen jälkeinen masennus ei helpottanut tilannetta.

Ensimmäisestä raskaudesta jäi 10 kg, toisesta 15 kg. Sen lisäksi olen lihonut noin 2 kg/vuosi. Nyt ylipainoa on noin 40 kg.

Syön aika lailla normaalia ruokaa eli pidän kiinni ruoka-ajoista. Ruokavalioni on terveellinen. Ongelmana on lähinnä se, että en liiku tarpeeksi ja että esimerkiksi viikonloppuherkuttelusta tulee kiloja. Kyse ei siis välttämättä ole isoista radikaaleista muutoksista ruokavaliossa. Jos syöt yhden voileivän ekstraa joka päivä, se tekee jo 5 kg vuodessa.

Olen laihduttanut pari kertaa 20 kg, mutta aina se on tullut korkojen kanssa takaisin ennemmin tai myöhemmin. Myönnän, että itselläni lihavuus on jollakin tavalla myös puolustusmekanismi. Hoikkana saan ehdotuksia miehiltä, lihavana en. Tämä käytös on varmasti yhteydessä raiskausyritykseen, jonka koin, kun esikoiseni oli pieni vauva.

Haluaisin laihtua ajatustasolla, mutta käytännössä pidän kiinni herkkujen syömisestä, vaikka aina ei edes tee mieli niitä.

AP:lle siis selvennyksenä, että useinkaan lihavuuden syynä ei ole holtiton mässäily, vaan ylipainoinen voi olla suhteellisen normaalia ruokaa syövä. Minä en edes tykkää chipseistä, hampurilaisista, limusta tai alkoholista. Minulla kalorit tulevat hitusen liian isoista annoksista ja viikonloppuherkuista. Tsemppaan ajoittain ja sen vuoksi lisäkiloja on kertynyt "vain" noin 2 kg vuodessa.

• flaksjödlfkj

Älä jaksa jauhaa paskaa.

• laöksödfkj

• Anooo

Kuule joillain on esim huono aineenvaihdunta yms. Ei se oo aina oma vika jos lihoo pakostaki vaikka 30kg saatana yrittäkää ihmiset jo ymmärtää, paitsi niihän se on laihojen hyvä huuella...

• kuulantyöntäjä

Sin jalostuksessa on käytössä indeksi joka mittaa rehunkäyttökykyä. Se mittaa miten paljon rehusta käytetään elimistössä hyväksi. Tässä on myös ihmisillä hiukan eroja. Toisilla geneettinen taipumus imeä ravinnosta kaikki ylijäämä johonkin kohtaan vartalolle. Joillakin se on vatsa (jalat voi olla hoikat) joillakin takapuoli (mustat naiset) ja joillakin reidet.

ne joilla tämä geeniperimä on pitäisi elää todella pienillä annoksilla jotta nämä rasvaimurit eivät saisi osuuttaan. Lihavuusleikkauksen jälkeen syödään loppuelämä pieniä annoksia mutta hoikkuutta harva saavuttaa. se johtuu tästä geneettisestä ominaisuudesta joka on ollut yksi tekijä myös lihavuuden syntymekanismissa.

• laiha

Lihavat vaan jotenkin vähän niinku haiskahtaa jalkahieltä....ja härskiltä silliltä

• mulletoinyt

Hoitamattomaan syömishäiriöön yhdistettynä voimakas sosiaalinen paine laihtua -> jojoamalla paino kymmenessä vuodessa kaksinkertaiseksi ja kaupan päälle hormonitoiminta ihan sekaisin. Itseinhon ja pakonomaisen syömisen kierre pysähtyi vasta terapialla, nyt on sitten kuusikymmentä kiloa pudotettavaa sen alun viiden sijaan. Lääkäri suosittelee, että minun ei edes pitäisi laihduttaa ennenkuin kroppa ja mieli paranee ja hormoniarvot tasaantuvat - jos tasaantuvat. :/

Kiitos vaan ulkonäköön tarttuvat arvostelijat ja "hyvää tarkoittavat" taivastelijat, kun aiheutatte ihmisille paineita. Pitäisitte päänne kiinni.

• fabulously glamorous

Miksei keskitysleireillä ja afrikan savanneilla ole 200-kiloisia ihmisiä, jos toiset vaan itsestään lihovat sen 100kiloa syömättä mitään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      377
      5118
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      360
      2934
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2591
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      95
      2233
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      483
      1947
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      36
      1643
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1476
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1429
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      35
      1363
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1253
    Aihe