Voidaan esittää, että koska Maa näyttää litteältä, on sen sitä oltava. Tällöin painovoimateoria voitaisiin hylätä, koska kaikki pysyisi itsestään aloillaan. Tässä näkökulmassa on se perustava ongelma, että ollakseen todenmukainen se edellyttäisi maailmanlaajuista salaliittoa.
Jos painovoimateoriaa ei haluta hylätä, voidaan väittää, että juuri painovoima saa Maan näyttämään pyöreältä, vaikka se tosiasiassa onkin litteä. Itse kannatan tällaista näkemystä. Painovoiman vaikutus selittäisi sen, miksi avaruudesta otetut kuvat vaikuttavat viittaavan johonkin aivan muuhun kuin litteään planeettaan.
Litteä Maa -teorian "pyörittelyä"
5
220
Vastaukset
- ...
Painovoima on siis vain visuaalinen harha?
Miksi sitten kuussa on vain 1/6 maan painovoimasta ja siellä avaruudessa ihan kokonaan tsilleen painotonta? Ma vähän veikkaan, että sinulla on teoria siihenkin;) - Luotan seurakuntaani
Minä olen helluntaiseurakunnassa tottunut luottamaan pastoreihin ja parantajiin. Heidän mukaansa Raamattu on erehtymätön, joten mielestäni on varminta uskoa tähän. Jo ensimmäiset kristityt korostivat uskon ja rakkauden merkitystä järjen ja "kovan tieteen" sijaan. En näe syytä muuttaa tätä Raamattuun perustuvaa käsitystä, jota ollaan jo kauan vaalittu.
Yhtä turvallisiksi henkilöiksi (kuin seurakunnan ihmisiä) en ole kokenut esim. biologian saati fysiikan opettajia.
Jos jokin asia Raamatussa osoittautuisi paikkansapitämättömäksi, veisi se pohjan koko uskolta. Jos luottaisiin tieteeseen ja hylkäisin luottamukseni, en enää voisi olla varma siitäkään, että evankeliumista löydän totuuden.
Jos Pyhä Henki elää seurakunnan väessä, en voi antaa tieteelle edes pikkusormea.- ...
Taas yksi fariseus.
"Jos Pyhä Henki elää seurakunnan väessä, en voi antaa tieteelle edes pikkusormea."
Ja näpyttelet sitä tietsikkaasi saadaksesi viestisi tänne perille.
Mutta ei hätiämitiä, oikeinkirjoituksesi paljasti sinut ateksi. Mikä tuossa trollauksessa on niin kiehtovaa? >>os jokin asia Raamatussa osoittautuisi paikkansapitämättömäksi, veisi se pohjan koko uskolta.
aukottomasti todistamaan Jeesuksen ja Raamatun sanoman olevan totta! Hallemunaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795417
- 824361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3844346Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5113950- 1523428
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.623126- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221