alkoi jo autoille niin jopas noita lämmittimen johtoja roikkuu tolpissa vapaana, nehän pitää irroittaa tolpastakin kun lähtee liikenteeseen. Saahan ne repiä irti ja pistää sentin pätkiksi.
Nyt kun lämmityskausi
143
1957
Vastaukset
- miksi ne
pitää irroittaa siitä tolpasta. Minä ainakin jätän johdon roikkumaan tolpan päälle.
Miten muuten ajattelit repiä sen johdon irti, kun se on kuitenkin kiinni rasiassa lukitun kannen alla.
Lisäksi voisit tietysti kertoa senkin, että miksi sinua ärsyttää, jos jotkut jättävät johdot roikkumaan?- vajaa älyiselle
Nykyään on hommat sillai, että kaikki pistorasiat pitää olla suojattuja pinkkupentujen edesottamuksilta. Eli pistorasian pitää olla lukitun kannen alla tai sitten siinä pitää olla haitat, jotka estävät esim. naulan työntämisen reikään.
Enpä vaan ole nähnyt ainuttakaan lämppärin johtoa, jossa olisi asianmukaiset suojaukset siinä autoon kiinni tulevassa päässä. Ja näihinhän pääsevät aiva pikkupiltitkin käsiksi, kun jonto roikkuu tolpasta.
Kuulemma fiksut huoltomiehet keräävätkin "unohdetut" johdot päivisin talteen. Pitäisi varmaan omassakin taloyhtiössä ottaa tämä käytäntö ... ei niin hirveästi kiinnoistaisi joutua hallituksen jäsenen ominaisuudessa laiminlyönnistä rosikseen, jos jotain sattuu. - juttu...
vajaa älyiselle kirjoitti:
Nykyään on hommat sillai, että kaikki pistorasiat pitää olla suojattuja pinkkupentujen edesottamuksilta. Eli pistorasian pitää olla lukitun kannen alla tai sitten siinä pitää olla haitat, jotka estävät esim. naulan työntämisen reikään.
Enpä vaan ole nähnyt ainuttakaan lämppärin johtoa, jossa olisi asianmukaiset suojaukset siinä autoon kiinni tulevassa päässä. Ja näihinhän pääsevät aiva pikkupiltitkin käsiksi, kun jonto roikkuu tolpasta.
Kuulemma fiksut huoltomiehet keräävätkin "unohdetut" johdot päivisin talteen. Pitäisi varmaan omassakin taloyhtiössä ottaa tämä käytäntö ... ei niin hirveästi kiinnoistaisi joutua hallituksen jäsenen ominaisuudessa laiminlyönnistä rosikseen, jos jotain sattuu.Meillä ainakin on sellainen yleisin sähkötolppamalli, jossa tulee virtaa siihen johtoon kahden tunnin ajan. Eli koko sen ajan, kun olen töissä ja auto ei ole parkkipaikalla, johtoon ei tule virtaa. Voisitko siis kertoa, mitä kauheaa siitä tapahtuu, jos joku lapsi menee työntämään naulan johdon päähän?
- 5+2=7
juttu... kirjoitti:
Meillä ainakin on sellainen yleisin sähkötolppamalli, jossa tulee virtaa siihen johtoon kahden tunnin ajan. Eli koko sen ajan, kun olen töissä ja auto ei ole parkkipaikalla, johtoon ei tule virtaa. Voisitko siis kertoa, mitä kauheaa siitä tapahtuu, jos joku lapsi menee työntämään naulan johdon päähän?
Meni kaveri hiljaseks vaikka ehti jo haukkua johdonroikuttajat vajaaälyisiksi :D
- eikö opita
5+2=7 kirjoitti:
Meni kaveri hiljaseks vaikka ehti jo haukkua johdonroikuttajat vajaaälyisiksi :D
monenlaisia, jatkuvalla sähköllä, kello tolpassa tai syöttävässä pisteessä, mikä on kaikkein typerin systeemi, eihän kaikki lähde samaan aikaan, ja mistä sen tietää milloin jonkun kellovian sattuessa tolpassa olisikin aina sähköt päällä. Siksi johdot pitää irroittaa myös tolpasta. Että hiljaiseksi ei saa
ihan heti edes minua. Yhtiön säännöissäkin on maininta että johto tulee irroittaa kun se ei ole käytössä, vai onko se niin mahdoton homma. - meidän yhtiön
eikö opita kirjoitti:
monenlaisia, jatkuvalla sähköllä, kello tolpassa tai syöttävässä pisteessä, mikä on kaikkein typerin systeemi, eihän kaikki lähde samaan aikaan, ja mistä sen tietää milloin jonkun kellovian sattuessa tolpassa olisikin aina sähköt päällä. Siksi johdot pitää irroittaa myös tolpasta. Että hiljaiseksi ei saa
ihan heti edes minua. Yhtiön säännöissäkin on maininta että johto tulee irroittaa kun se ei ole käytössä, vai onko se niin mahdoton homma.säännöissä lue, että johto pitäisi irrottaa. Ja tosiaan, meillä on rasiat, joista virtaa tulee 2 h kerrallaan. Ja jos itse lähden lämpimällä autolla töihin aamulla, niin tiedän myös sen, että sinä aikana kun autoni on paikalta poissa, ei johtoon tule virtaa.
Oletko harkinnut vuoden kerrostalokyttääjän arvonimen hankkimista? Aikamoinen nihilisti täytyy olla, jos on noin huolissaan toisten lohkolämmittien johdoista. Kai sinä myös kierrät aamulla kaikki autot, joissa on johto kiinni, ettei vaan ikkunat ja konepelti ole molemmat sulat. Sehän nimittäin tarkoittaisi sitä, että joku vastoin asunto-osakeyhtiösi järjestyssääntöpykälää 12 käyttää autossaan samanaikaisesti lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä. Jos roikkuvasta johdosta seuraa sanktiona, että se pilkotaan sentin mittaisiksi paloiksi, niin sekä lohko- että sisätilanlämmitimen käyttäjää voidaan rokottaa viemällä hänen tuulilasinpyyhkiöistään sulat ja naarmuttamalla konepeltiin teksti: "Kato järjestyssääntöpykälää 12, urpo!".
Onneksi oma taloyhtiöni on suht' pieni, eikä sinne ole pesiytynyt yhtään kaltaistasi natsia. - onko järkeä vai ei
meidän yhtiön kirjoitti:
säännöissä lue, että johto pitäisi irrottaa. Ja tosiaan, meillä on rasiat, joista virtaa tulee 2 h kerrallaan. Ja jos itse lähden lämpimällä autolla töihin aamulla, niin tiedän myös sen, että sinä aikana kun autoni on paikalta poissa, ei johtoon tule virtaa.
Oletko harkinnut vuoden kerrostalokyttääjän arvonimen hankkimista? Aikamoinen nihilisti täytyy olla, jos on noin huolissaan toisten lohkolämmittien johdoista. Kai sinä myös kierrät aamulla kaikki autot, joissa on johto kiinni, ettei vaan ikkunat ja konepelti ole molemmat sulat. Sehän nimittäin tarkoittaisi sitä, että joku vastoin asunto-osakeyhtiösi järjestyssääntöpykälää 12 käyttää autossaan samanaikaisesti lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä. Jos roikkuvasta johdosta seuraa sanktiona, että se pilkotaan sentin mittaisiksi paloiksi, niin sekä lohko- että sisätilanlämmitimen käyttäjää voidaan rokottaa viemällä hänen tuulilasinpyyhkiöistään sulat ja naarmuttamalla konepeltiin teksti: "Kato järjestyssääntöpykälää 12, urpo!".
Onneksi oma taloyhtiöni on suht' pieni, eikä sinne ole pesiytynyt yhtään kaltaistasi natsia.mistä varmuudella tiedät onko havumajasi vierellä oleva tolppa sähkötön, niin ja eihän todella jokaiseen havumajaan edes ole yhtiön sääntöjä. Vaatii vain hiukan omatoimisuutta ja järjenkäyttöä. Jätätkö kenties majasi oveen avaimen valmiiksi ettei sitten palatessa tarvitse etsiä sitä. Ja sitten kuulut niihin autoilijoihin jotka eivät omista lumiharjaa.
- Tietoo Turkkusest
juttu... kirjoitti:
Meillä ainakin on sellainen yleisin sähkötolppamalli, jossa tulee virtaa siihen johtoon kahden tunnin ajan. Eli koko sen ajan, kun olen töissä ja auto ei ole parkkipaikalla, johtoon ei tule virtaa. Voisitko siis kertoa, mitä kauheaa siitä tapahtuu, jos joku lapsi menee työntämään naulan johdon päähän?
Sillä tolpan yleisyydellä nyt ei taida olla asian kanssa mitään tekemistä. Voit soittaa SLO:hon, jos haluat tarkistaa, mutta siinä tolpassasi kiertää virta niin kauan kuin sen mahdollistava kytkin on päällä. Jos tolpassasi ei ole kyseistä kytkintä, tolppasi on tuikiharvinainen ja varmaan jotain romanialaista tuotantoa.
Periaatteessa viestiketjun aloittaja saa tukeni: johto olisi hyvä ottaa pois. Ajattelemattomat pennut voivat saada vahinkoa, jos erehtyvät temppuilemaan johdon kanssa. Olen nähnyt sellaisia tapauksia, joissa tuota tolpan kantta ei ole edes lukittu! Sinnehän pääsee silloin kuka tahansa ruuvailemaan ajastinta ja kliksuttelemaan kytkimiä.
Mikäli henkilöllä on kaksi tervetta kättä, häneltä kestää avata kansi, ottaa johto pois ja sulkea kansi n. 30 sekuntia. En näkisi sitä kovinkaan rasittavana toimenpiteenä. Tosin, minulla on aika tarkka kuva päässäni siitä, minkälainen ihminen vastustaa tätä "urakkaa", joten en lähde selittelemään asiaa enempää... - näitä kysymyksiä,
onko järkeä vai ei kirjoitti:
mistä varmuudella tiedät onko havumajasi vierellä oleva tolppa sähkötön, niin ja eihän todella jokaiseen havumajaan edes ole yhtiön sääntöjä. Vaatii vain hiukan omatoimisuutta ja järjenkäyttöä. Jätätkö kenties majasi oveen avaimen valmiiksi ettei sitten palatessa tarvitse etsiä sitä. Ja sitten kuulut niihin autoilijoihin jotka eivät omista lumiharjaa.
että mistä tiedät varmuudella, kuuluuko metsässä puun kaatumisessa ääntä, jos kukaan ei ole kuuntelemassa.
Totta mooses tiedän, että tolpassa ei ole virtaa, koska en usko kummituksiin, jotka sujahtavat siitä luukun pienestä johdonmentävästä aukosta sisään muuttelemaan ajastimen asetuksia. Sinä mitä ilmeisimmin luulet, että ne ajastimet muuttavat itsestään ajastusaikoja. Että kummallakohan tässä on se sairas ajattelutapa?
Ja ihan tiedoksi, että kun olet noin innostunut kyttäämään, niin mikäli teillä - sinua lainatakseni - piltti-ikäiset juoksentelevat ilman valvontaa parkkipaikoilla autojen seassa ja vieläpä nauloja leikkikaluinaan, niin olisikohan ehkä HIUKAN järkevämpää keskittyä tähän ongelmaan? Vai mitä mieltä olet? - tolppaan
Tietoo Turkkusest kirjoitti:
Sillä tolpan yleisyydellä nyt ei taida olla asian kanssa mitään tekemistä. Voit soittaa SLO:hon, jos haluat tarkistaa, mutta siinä tolpassasi kiertää virta niin kauan kuin sen mahdollistava kytkin on päällä. Jos tolpassasi ei ole kyseistä kytkintä, tolppasi on tuikiharvinainen ja varmaan jotain romanialaista tuotantoa.
Periaatteessa viestiketjun aloittaja saa tukeni: johto olisi hyvä ottaa pois. Ajattelemattomat pennut voivat saada vahinkoa, jos erehtyvät temppuilemaan johdon kanssa. Olen nähnyt sellaisia tapauksia, joissa tuota tolpan kantta ei ole edes lukittu! Sinnehän pääsee silloin kuka tahansa ruuvailemaan ajastinta ja kliksuttelemaan kytkimiä.
Mikäli henkilöllä on kaksi tervetta kättä, häneltä kestää avata kansi, ottaa johto pois ja sulkea kansi n. 30 sekuntia. En näkisi sitä kovinkaan rasittavana toimenpiteenä. Tosin, minulla on aika tarkka kuva päässäni siitä, minkälainen ihminen vastustaa tätä "urakkaa", joten en lähde selittelemään asiaa enempää...tulee virtaa, mutta se ajastin määrää, milloin sitä virtaa tulee siihen johtoon.
- eikö opita
näitä kysymyksiä, kirjoitti:
että mistä tiedät varmuudella, kuuluuko metsässä puun kaatumisessa ääntä, jos kukaan ei ole kuuntelemassa.
Totta mooses tiedän, että tolpassa ei ole virtaa, koska en usko kummituksiin, jotka sujahtavat siitä luukun pienestä johdonmentävästä aukosta sisään muuttelemaan ajastimen asetuksia. Sinä mitä ilmeisimmin luulet, että ne ajastimet muuttavat itsestään ajastusaikoja. Että kummallakohan tässä on se sairas ajattelutapa?
Ja ihan tiedoksi, että kun olet noin innostunut kyttäämään, niin mikäli teillä - sinua lainatakseni - piltti-ikäiset juoksentelevat ilman valvontaa parkkipaikoilla autojen seassa ja vieläpä nauloja leikkikaluinaan, niin olisikohan ehkä HIUKAN järkevämpää keskittyä tähän ongelmaan? Vai mitä mieltä olet?tulla sellainen vika että se ei katkaise sähköjä niin roikan pää on silloin jännitteellinen tai sitten jos sattuu että syystä tai toisesta et siihen roikan päähän palaa asetetun ajan kuluessa niin silloinkin roikan pää on jännitteellinen, mutta turha kai näistä eri mahdollisuuksista on kertoa jos kerran olet noin itsepäinen.
Tuon mainitsemasi kyttääjän tittelin saat pitää ihan itse.
Eikö mieleesi tule sellainen ajatus että kaikkiin turvallisuuteen liittyviin epäkohtiin tulee puuttua tavalla tai toisella oli se sitten mikä hyvänsä, vai annatko vahingon kiertää, mainitsemasi mahdollisuus piltti-ikäisten tempuista on myös turvallisuuteen liittyvä epäkohta.
Kaikki on mahdollista.
Eli ainut oikea menettely on irroittaa se johto tolpasta kun sitä ei käytetä. Se on helppoa. - Känni Josh
meidän yhtiön kirjoitti:
säännöissä lue, että johto pitäisi irrottaa. Ja tosiaan, meillä on rasiat, joista virtaa tulee 2 h kerrallaan. Ja jos itse lähden lämpimällä autolla töihin aamulla, niin tiedän myös sen, että sinä aikana kun autoni on paikalta poissa, ei johtoon tule virtaa.
Onneksi oma taloyhtiöni on suht' pieni, eikä sinne ole pesiytynyt yhtään kaltaistasi natsia.Katso sinä vaikka ensin sanakirjaa, ennenkuin käytät sanoja joiden merkitystä et itse tiedä. Kaltaisesi nihilisti kun jättää sen piuhan siihen tolppaan roikkumaan. Kertoisitko lisää siitä järjestelmästä joka katkaisee johtimesta virran silloin kun lähdet lämpöisellä autolla töihin. Olen utelias. Vai väitätkö lähteväsi samalla sekunnilla, kuin ajastin katkaisee virran? Vai vasta sen jälkeen kun auto on jo vähän jäähtynyt?
Jos sinä selkärangaton sivaripasifistileseensyöjähampunpolttaja olisit joskus käsitellyt ampuma-asetta, tietäisit, että aseella ei osoiteta ihmistä, vaikka tiedetään että lipas/rulla on ammuttu tyhjäksi, koska "tyhjällä" aseella on ammuttu ennenkin ihmisiä. Jollet ymmärrä vertausta, niin sama pätee sähkö johtimiin. Sähkötöitäkin tehneenä tiedän että jännitteetön johdin on jännitteetön vasta kun olet itse sen jännitteettömäksi tehnyt, ja vielä sen jälkeen mittaamalla varmistanut asian. - Känni Josh
Känni Josh kirjoitti:
Katso sinä vaikka ensin sanakirjaa, ennenkuin käytät sanoja joiden merkitystä et itse tiedä. Kaltaisesi nihilisti kun jättää sen piuhan siihen tolppaan roikkumaan. Kertoisitko lisää siitä järjestelmästä joka katkaisee johtimesta virran silloin kun lähdet lämpöisellä autolla töihin. Olen utelias. Vai väitätkö lähteväsi samalla sekunnilla, kuin ajastin katkaisee virran? Vai vasta sen jälkeen kun auto on jo vähän jäähtynyt?
Jos sinä selkärangaton sivaripasifistileseensyöjähampunpolttaja olisit joskus käsitellyt ampuma-asetta, tietäisit, että aseella ei osoiteta ihmistä, vaikka tiedetään että lipas/rulla on ammuttu tyhjäksi, koska "tyhjällä" aseella on ammuttu ennenkin ihmisiä. Jollet ymmärrä vertausta, niin sama pätee sähkö johtimiin. Sähkötöitäkin tehneenä tiedän että jännitteetön johdin on jännitteetön vasta kun olet itse sen jännitteettömäksi tehnyt, ja vielä sen jälkeen mittaamalla varmistanut asian.kirjoituksestani puuttu pilkku, ja sähköjohdin on yhdyssana. Tämä ei ole nihilismiä, päinvastoin.
- sentään...
eikö opita kirjoitti:
tulla sellainen vika että se ei katkaise sähköjä niin roikan pää on silloin jännitteellinen tai sitten jos sattuu että syystä tai toisesta et siihen roikan päähän palaa asetetun ajan kuluessa niin silloinkin roikan pää on jännitteellinen, mutta turha kai näistä eri mahdollisuuksista on kertoa jos kerran olet noin itsepäinen.
Tuon mainitsemasi kyttääjän tittelin saat pitää ihan itse.
Eikö mieleesi tule sellainen ajatus että kaikkiin turvallisuuteen liittyviin epäkohtiin tulee puuttua tavalla tai toisella oli se sitten mikä hyvänsä, vai annatko vahingon kiertää, mainitsemasi mahdollisuus piltti-ikäisten tempuista on myös turvallisuuteen liittyvä epäkohta.
Kaikki on mahdollista.
Eli ainut oikea menettely on irroittaa se johto tolpasta kun sitä ei käytetä. Se on helppoa.Mikä on todennäköisyys, että juuri silloin kun auto on poissa parkkipaikalta, siihen tolppaan tulee vika, ja samaan aikaan joku napero leikkii sillä johdolla, ja sillä naperolla on naula kädessä, ja se naula työnnetään johdonpäähän, josta seuraa sähköisku? Varmasti pienempi kuin että meteoriitti tippuisi maahan ja tappaisi meidät kaikki.
Että sellaista turvallisuusepäkohtiin puuttumista tällä kertaa. OIKEISIIN ongelmiin tuleekin puuttua, kuten rattijuoppous, reipas ylinopeus, sakkorenkailla ajo jne. - kerrotaan:
Känni Josh kirjoitti:
Katso sinä vaikka ensin sanakirjaa, ennenkuin käytät sanoja joiden merkitystä et itse tiedä. Kaltaisesi nihilisti kun jättää sen piuhan siihen tolppaan roikkumaan. Kertoisitko lisää siitä järjestelmästä joka katkaisee johtimesta virran silloin kun lähdet lämpöisellä autolla töihin. Olen utelias. Vai väitätkö lähteväsi samalla sekunnilla, kuin ajastin katkaisee virran? Vai vasta sen jälkeen kun auto on jo vähän jäähtynyt?
Jos sinä selkärangaton sivaripasifistileseensyöjähampunpolttaja olisit joskus käsitellyt ampuma-asetta, tietäisit, että aseella ei osoiteta ihmistä, vaikka tiedetään että lipas/rulla on ammuttu tyhjäksi, koska "tyhjällä" aseella on ammuttu ennenkin ihmisiä. Jollet ymmärrä vertausta, niin sama pätee sähkö johtimiin. Sähkötöitäkin tehneenä tiedän että jännitteetön johdin on jännitteetön vasta kun olet itse sen jännitteettömäksi tehnyt, ja vielä sen jälkeen mittaamalla varmistanut asian."Kertoisitko lisää siitä järjestelmästä joka katkaisee johtimesta virran silloin kun lähdet lämpöisellä autolla töihin. Olen utelias.2
Se on sellainen ajastin, joka asetetaan päästämään virtaa läpi kahden tunnin ajan.
"Vai väitätkö lähteväsi samalla sekunnilla, kuin ajastin katkaisee virran? Vai vasta sen jälkeen kun auto on jo vähän jäähtynyt?"
Ai vitsi, en olekaan huomannut niitä kaikki piltti-ikäisiä, jotka kello aamu seitsemältä odottavat kulman takana, että pääsevät työntämään naulan johdon päähän sillä hetkellä, kun lähdet parkkiruudusta. Tolpasta voi tosiaan tulla virtaa vielä kymmenisen minuuttia, joten heillä ei ole aikaa hukattavaksi, vaan aikaisin pitää muistaa aamulla herätä ja pyytää äitiä pukemaan vaatteet päälle ja antamaan naulan kouraan, ettei vaan myöhästy.
Eikö teillä OIKEASTI ole mitään isompia murheita elämässä kuin jonkun lämpötolpan johdon tarkkaillu? - myös varmaankin
Mikäli henkilöllä on kaksi tervetta kättä, häneltä kestää avata kansi, ottaa johto pois ja sulkea kansi n. 30 sekuntia. En näkisi sitä kovinkaan rasittavana toimenpiteenä. Tosin, minulla on aika tarkka kuva päässäni siitä, minkälainen ihminen vastustaa tätä "urakkaa", joten en lähde selittelemään asiaa enempää...siellä firmassa, että vikavirtasuojaus on pakollinen tuollaisissa sähkörasioissa. Kyllä virta kiertää tolpissa ja jos kytkettäessä paluuvirta ei ole yhtä suuri kuin tuleva virta, niin vikavirtasuojaus katkaisee virran. Muutamassa millisekunnissa se tapahtuu, tärskyn ehtii saada, mutta henki ei mene. Oppiihan se lapsi yleensä jo kerrrasta, ettei kannata panna kieltä peltiränniin pakkasella. Monet kuitenkin kokeilevat.
- Känni Josh
kerrotaan: kirjoitti:
"Kertoisitko lisää siitä järjestelmästä joka katkaisee johtimesta virran silloin kun lähdet lämpöisellä autolla töihin. Olen utelias.2
Se on sellainen ajastin, joka asetetaan päästämään virtaa läpi kahden tunnin ajan.
"Vai väitätkö lähteväsi samalla sekunnilla, kuin ajastin katkaisee virran? Vai vasta sen jälkeen kun auto on jo vähän jäähtynyt?"
Ai vitsi, en olekaan huomannut niitä kaikki piltti-ikäisiä, jotka kello aamu seitsemältä odottavat kulman takana, että pääsevät työntämään naulan johdon päähän sillä hetkellä, kun lähdet parkkiruudusta. Tolpasta voi tosiaan tulla virtaa vielä kymmenisen minuuttia, joten heillä ei ole aikaa hukattavaksi, vaan aikaisin pitää muistaa aamulla herätä ja pyytää äitiä pukemaan vaatteet päälle ja antamaan naulan kouraan, ettei vaan myöhästy.
Eikö teillä OIKEASTI ole mitään isompia murheita elämässä kuin jonkun lämpötolpan johdon tarkkaillu?Monilla on tapana käyttää lohkolämmitintä muulloinkin kuin aamuseitsemältä.
- Fesio
sentään... kirjoitti:
Mikä on todennäköisyys, että juuri silloin kun auto on poissa parkkipaikalta, siihen tolppaan tulee vika, ja samaan aikaan joku napero leikkii sillä johdolla, ja sillä naperolla on naula kädessä, ja se naula työnnetään johdonpäähän, josta seuraa sähköisku? Varmasti pienempi kuin että meteoriitti tippuisi maahan ja tappaisi meidät kaikki.
Että sellaista turvallisuusepäkohtiin puuttumista tällä kertaa. OIKEISIIN ongelmiin tuleekin puuttua, kuten rattijuoppous, reipas ylinopeus, sakkorenkailla ajo jne.Varmempaa, niin napsautapa siitä sähkötolppasi automaattisulake asentoon 0, niin voit vielä varmemmin mielin jättää johdon roikkumaan.
Mikään sähkötekninen epäonni ei saa tätä sulaketta auki asentoon, joten voit jättää johdon roikkumaan vaikka viikoksi tolppaan kiinni, ja antaa naapurin kakaroiden ihan rauhassa tunkea johdo liittimen napoihin nauloja tms. mitä nyt keksivätkään. - lämmityksessä
myös varmaankin kirjoitti:
siellä firmassa, että vikavirtasuojaus on pakollinen tuollaisissa sähkörasioissa. Kyllä virta kiertää tolpissa ja jos kytkettäessä paluuvirta ei ole yhtä suuri kuin tuleva virta, niin vikavirtasuojaus katkaisee virran. Muutamassa millisekunnissa se tapahtuu, tärskyn ehtii saada, mutta henki ei mene. Oppiihan se lapsi yleensä jo kerrrasta, ettei kannata panna kieltä peltiränniin pakkasella. Monet kuitenkin kokeilevat.
Kun lähtee työmatkalle klo 6 aikaan ja lämmitys on talvella klo 04-06 sähkötolpasta, niin pitää olla melkoinen fakiiriperhe, jonka lapset on tuohon aikaan ulkosalla hippasilla.
Muuna aikana ei sähköä tule. Mites ne rikkoutumiset ?
meidän yhtiössä meni aikaa reilut 25 vuotta (1983-2009) ennnekuin ensimmäiset kellot alkoivat reistailla ja sitten vaihdettiinkin kaikki. Onhan niitäkin vastuuttomia, jotka kiilaavat tikulla kellon paikalleen saadakseen sisälämppäriin koko ajan virtaa. Yhdellä urpolla oli koko talven ikkunat sulana ja ooteltiin vaan milloin dx syttyy tulille kun sisällä oli jo rutikuivaa. - oliskin
lämmityksessä kirjoitti:
Kun lähtee työmatkalle klo 6 aikaan ja lämmitys on talvella klo 04-06 sähkötolpasta, niin pitää olla melkoinen fakiiriperhe, jonka lapset on tuohon aikaan ulkosalla hippasilla.
meidän yhtiössä meni aikaa reilut 25 vuotta (1983-2009) ennnekuin ensimmäiset kellot alkoivat reistailla ja sitten vaihdettiinkin kaikki. Onhan niitäkin vastuuttomia, jotka kiilaavat tikulla kellon paikalleen saadakseen sisälämppäriin koko ajan virtaa. Yhdellä urpolla oli koko talven ikkunat sulana ja ooteltiin vaan milloin dx syttyy tulille kun sisällä oli jo rutikuivaa.jo puuttumisen paikka, jos siis kiilaa ajastimen paikalleen ja huudattaa sisätilanlämmitintä 24/7.
Itse en todellakaan näe näitä irrottamattomia lämmittimen johtoja sellaisena riskinä, että niiden vuoksi kannattaisi toisia haukkua vajaaälyisiksi ja uhkailla johtojen pilkkomisella. Sähköiskun saaminen on teoriassa mahdollinen, käytännössä liki mahdoton. Ehkäpä olisi viisaampaa johtojen sijaan kytätä niitä lapsia ja kertoa, että parkkipaikka ei ole sovelias paikka oleskeluun tai leikkimiseen - ihan jo sen vuoksi, että siellä on ihan oikea riski jäädä auton alle. - selvä juttu
lämmityksessä kirjoitti:
meidän yhtiössä meni aikaa reilut 25 vuotta (1983-2009) ennnekuin ensimmäiset kellot alkoivat reistailla ja sitten vaihdettiinkin kaikki. Onhan niitäkin vastuuttomia, jotka kiilaavat tikulla kellon paikalleen saadakseen sisälämppäriin koko ajan virtaa. Yhdellä urpolla oli koko talven ikkunat sulana ja ooteltiin vaan milloin dx syttyy tulille kun sisällä oli jo rutikuivaa.tunnollinen ja turvallisuudesta välittävä autoilija ottaa sen johdon irti myös tolpasta, sekä omistamallaan lumiharjalla harjaa lumisina aamuina tai milloin nyt lähteekin, lumet pois auton päältä niin että ne ei pöllyä tuolla tien päällä ja takavalotkin näkyy. Samoin voi myös kaikki lasit skrapata.
Mutta ennenkaikkea se johto pois tolpasta. - on!
selvä juttu kirjoitti:
tunnollinen ja turvallisuudesta välittävä autoilija ottaa sen johdon irti myös tolpasta, sekä omistamallaan lumiharjalla harjaa lumisina aamuina tai milloin nyt lähteekin, lumet pois auton päältä niin että ne ei pöllyä tuolla tien päällä ja takavalotkin näkyy. Samoin voi myös kaikki lasit skrapata.
Mutta ennenkaikkea se johto pois tolpasta.Ja kyllä tunnollinen ja turvallisuudesta välittävä autoilija viitsi myös huolehtia naapuriruutujen autotkin siinä samalla - samassa veneessähän tässä ollaan. Eli ei siinä nyt puolta tuntia kauempaa voi mennä, kun hoitaa lumet pois naapureidenkin autoista ja skrapaa niiden ikkunat. Näin tekevät vastuuntuntoiset, järkevät kansalaiset.
- läskiperseillä
juttu... kirjoitti:
Kylläpä moni koira älähti, kun kerroin tästä "unohdettujen" johtojen poiskeräämisestä.
Kertakaikkiaan hyvä käytäntö ja täytyy tosiaan ottaa omassakin yhtiössä esille. Perustelut tulikin jo. Teillähän ei taasen ollut muita perusteluja kuin perseeseen & aivoihin kertynyt ihra, mikä aiheuttaa laiskutta ja typeryyttä (muttei valitettavasti estä molempien peittelyä jatkuvalla selittelyllä & sönkötyksellä). - thtftftfh
läskiperseillä kirjoitti:
Kylläpä moni koira älähti, kun kerroin tästä "unohdettujen" johtojen poiskeräämisestä.
Kertakaikkiaan hyvä käytäntö ja täytyy tosiaan ottaa omassakin yhtiössä esille. Perustelut tulikin jo. Teillähän ei taasen ollut muita perusteluja kuin perseeseen & aivoihin kertynyt ihra, mikä aiheuttaa laiskutta ja typeryyttä (muttei valitettavasti estä molempien peittelyä jatkuvalla selittelyllä & sönkötyksellä).Viime talvena kävi niin, että monessa sähkötolpassa jäätyi lukko siten, ettei sitä saanut auki (no ehkä tohottimella olisi onnistunut). Oliko siinäkin kyse vaan ihrasta?
Sinä olet ilmeisesti täydellisen jaksavainen, odotat keskellä yötä kävellen liikennevalojen vaihtumista, olet käynyt ensiapukurssit, autat aina maassa makaavaa puliukkoa, tarkkaile uimarannalla muidenkin lapsia, keräät kaljapullon sirpaleet ja huumeneulat, jotteivat lapset ja koirat loukkaa niihin itseään, ajat autolla aina tuskallisesti sitä vauhtia, että kukaan ei kuole mahdollisessa yliajotapauksessa (eikä mielellään loukkaannu), vaihdat auton palaneen heti kun huomaat sen tapahtuneen, laitat auton parkkiin ja kävelet hakemaan uuden sellaisen........ Vai onko sittenkin niin, että sinäkin olet vain ihrapaska? - pohojalaanenkin
Mikäli henkilöllä on kaksi tervetta kättä, häneltä kestää avata kansi, ottaa johto pois ja sulkea kansi n. 30 sekuntia. En näkisi sitä kovinkaan rasittavana toimenpiteenä. Tosin, minulla on aika tarkka kuva päässäni siitä, minkälainen ihminen vastustaa tätä "urakkaa", joten en lähde selittelemään asiaa enempää...turkulaisen kanssa. Lämppärin johdon poistamiseen menee aikaa pahimmaltakin tumpelolta alle minuutti, joten järkevää syytä jättää se johto paikoilleen ei oikein ole. Muutenkin tämä keskustelu on tuntunut jo ajautuneen täysin aiheen vierestä. Ihmiset vetävät herneen nenään heti, kun joku heidän mielestään alkaa vähääkään holhoamaan. Yleisesti ottaen sanoisin (ilman että kenenkään tarvitsee hermostua), että pahimmat liikennesääntöjen rikkojat laistavat juuri näistä kevyemmistäkin puuhista:
-lämppärin johtoa ei kerätä
-laseja ei raaputeta tai lakaista lumesta puhtaaksi ennen ajoon lähtöä
-ajetaan kaljuilla renkailla tai kesärenkailla vielä joulukuussa
-puhutaan kännykkään ja ajetaan yhdellä kädellä
-ei käytetä vilkkua
Jooh. Mutta eihän maailmakaan ole täydellinen! =) - että oletkin
läskiperseillä kirjoitti:
Kertakaikkiaan hyvä käytäntö ja täytyy tosiaan ottaa omassakin yhtiössä esille. Perustelut tulikin jo. Teillähän ei taasen ollut muita perusteluja kuin perseeseen & aivoihin kertynyt ihra, mikä aiheuttaa laiskutta ja typeryyttä (muttei valitettavasti estä molempien peittelyä jatkuvalla selittelyllä & sönkötyksellä).järkevän tuntuinen kaveri. Toisia läskiperseiksi haukkumallahan se muutos aikaan saadaan, eikös niin? Olisi ihanaa, jos saisin ystäväkseni noin sivistynyttä kieltenkäyttöä harjoittavan ihmisen.
- vaikeaa-
5+2=7 kirjoitti:
ottaa se johto irti ja laittaa, vaikka takakontiin? Ei pitäisi olla ylivoimaisen rankka fyysinen ponnistus tehdä niin.
- siinä jos
vaikeaa- kirjoitti:
ottaa se johto irti ja laittaa, vaikka takakontiin? Ei pitäisi olla ylivoimaisen rankka fyysinen ponnistus tehdä niin.
jaksaa harrastaa täysin turhia asioita. Ei kai kukaan olekaan väittänyt, että sen johdon irrottaminen olisi jotenkin hankalaa tai työlästä, vaan ainoastaan turhaa.
- hgfbv
kerrotaan: kirjoitti:
"Kertoisitko lisää siitä järjestelmästä joka katkaisee johtimesta virran silloin kun lähdet lämpöisellä autolla töihin. Olen utelias.2
Eikö teillä OIKEASTI ole mitään isompia murheita elämässä kuin jonkun lämpötolpan johdon tarkkaillu?:DDDDDDDDDDDD Päivän parhaat naurut sain tuosta kirjoituksestasi::D
"Ai vitsi, en olekaan huomannut niitä kaikki piltti-ikäisiä, jotka kello aamu seitsemältä odottavat kulman takana, että pääsevät työntämään naulan johdon päähän sillä hetkellä, kun lähdet parkkiruudusta......" :DD
Meillä on aloitettu hirveä ratsia. Mm. tänään aamulla lämmitysjohtoni roikkui tolpan päällä, johdon päät eivät olleet kiinni missään. Eikös se oltu käyty heittämässä autoni nokkapellille ja postilaatikoon laitettu viestiä, että on kiellettyä pitää johtoa roikkumassa tolpan päällä.... Joo, onko sillä paljon eroa, roikkuuko se johto siinä tolpan nokalla vai 10 cm kauempana auton nokkapellillä, joka sitä paitsi oli kunnolla lumen peitossa, eli johto siinä enemmän kastuikin.... Joillain ihmisillä ei taida olla muuta tekemistä. Tuokin viestin jättäjä on valittanut kaikesta mahdollisesta tuohon tolppaan liittyen ja parasta on, että talossamme ei asu ainuttakaan lasta, eikä koko lähitienoollakaan.... Ei edes vieraina käy kenelläkään lapsia...
- lisäoppia laiskoille
Kaipa näillä johdonroikottajilla on omassa asunnossaankin partakoneen johto peilikaapin pistorasiasta roikkumassa (helpompi ottaa johto irti koneesta kui pistorasiasta) ja tietokoneet yms sammutetaan kanssa nykäisemällä johto laitteen persuuksista. Helpompaa kuin kurotella lattian rajaan.
Samasta asiastahan tässä on kyse - näitä laiteliittimiä ei ole tarkoitettu roikkumaan irrallaan & jännitteisinä, koska niistä puuttuu lapsisuojaus.
Eikä vajaaälyisten olisi kannattanut vedota mihinkään kellokytkimiin tai vikavirtasuojiin, koska niitä ei vanhoissa asennuksissa ole. Vaarallista touhua, kun laiskat typerykset yrittävät päätellä, missä sopii jättää jännitteisiä johtoja penskojen ulottuville, koska "tässä varmaan on vikavirtasuoja, joten homma on varmaan OK".
Ei todellakaan kannata vikavirtasuojiin luottaa, kun ymmärrys sähkötekniikasta on mitä on - tuskin moista laitetta edes tunnistavat, kun kerran kuvitelmat kellokytkimestäkin on mallia "se antaa virtaa vain johdon ollessa kytkettynä". Niinpä niin, eikä missään tapauksessa outoon aikaan (auton ollessa poissa) esim. kellon ollessa väärässä ajassa kesä/talviaikaan siirtymisen jälkeen, lomien aikana, sähkökatkojen jälkeen jne.- grdrdgdr
Tiedätkö, että koti on ihmisen vaarallisin paikka. Siellä tapahtuu eniten niitä onnettomuuksia. Liukastuminen on yksi ihmiskunnan tuhoisemmista asioista. Meillä on joka puolella vaaratekijöitä, joihin on totuttu. Kotonakin on joka ainoassa huoneessa useampi reikä, johon ei sitä naulaa kannata työntää.
Yksi saamarin johto jossain roikkumassa, ei todellakaan ole vaarallisuusasteeltaan yhtään mitään. Siinä täytyy oikein yrittämällä yrittää, jotta jotain ikävää käy. Enemmin vaatisitte, että kaikki kalliot louhittaisiin maantasalle ja maisemoitaisiin pehmeällä sannalla.
Tai, että jokainen suojatie olisi alikulku autotien alta, jokainen risteys olisi hidas kiertoliittymä, tai nopeusrajoituskatto 50km/h. Mistä ihmeestä nyt on tullut mieleen, että maailman pahuus johtuu lämmitystolpissa roikkuvista johdoista? Varsinkin kun on tullut ilmi, että monessa ja lukuisissa tapauksissa se voi roikkua siinä täysin vaarattomasti? - isännöitsijä EVP
grdrdgdr kirjoitti:
Tiedätkö, että koti on ihmisen vaarallisin paikka. Siellä tapahtuu eniten niitä onnettomuuksia. Liukastuminen on yksi ihmiskunnan tuhoisemmista asioista. Meillä on joka puolella vaaratekijöitä, joihin on totuttu. Kotonakin on joka ainoassa huoneessa useampi reikä, johon ei sitä naulaa kannata työntää.
Yksi saamarin johto jossain roikkumassa, ei todellakaan ole vaarallisuusasteeltaan yhtään mitään. Siinä täytyy oikein yrittämällä yrittää, jotta jotain ikävää käy. Enemmin vaatisitte, että kaikki kalliot louhittaisiin maantasalle ja maisemoitaisiin pehmeällä sannalla.
Tai, että jokainen suojatie olisi alikulku autotien alta, jokainen risteys olisi hidas kiertoliittymä, tai nopeusrajoituskatto 50km/h. Mistä ihmeestä nyt on tullut mieleen, että maailman pahuus johtuu lämmitystolpissa roikkuvista johdoista? Varsinkin kun on tullut ilmi, että monessa ja lukuisissa tapauksissa se voi roikkua siinä täysin vaarattomasti?"Nyt kun lämmityskausi alkoi".
Meidän isännöitsijätoimistossa puhelimet alkoivat soimaan kolmen jälkeen kun ihmiset alkoivat palata töistään. Tiedustelivat että minne heidän autonlämmitysjohdot ovat hävinneet heidän poissa ollessaan.
Vastauksen saivatkin aika pian, huoltotuvalta voi käydä tiedustelemassa, sinne ne on kerätty pois kuljeksimasta pysäköintipaikalta.
Yhtiön järjestyssäännöissä on mainittu myöskin että johto tulee irroittaa myös pistorasiasta kun sitä ei käytetä. En sitten tiedä kuinka myöhemmin töistä palaavat saavat johtonsa kun työpäivä on loppunut, ei kiinnosta minua sen enempää.
Tämä kampanja alkoi tällä viikolla vaikka samaa välinpitämättömyyttä on esiintynyt aiemminkin.
Mm. turvatekniikan keskuksen (TUKES) kanssa on puhuttu tästä asiasta.
Toivottavasti asukkaat ymmärtävät mistä on kyse. - Tiedättekyllä
isännöitsijä EVP kirjoitti:
"Nyt kun lämmityskausi alkoi".
Meidän isännöitsijätoimistossa puhelimet alkoivat soimaan kolmen jälkeen kun ihmiset alkoivat palata töistään. Tiedustelivat että minne heidän autonlämmitysjohdot ovat hävinneet heidän poissa ollessaan.
Vastauksen saivatkin aika pian, huoltotuvalta voi käydä tiedustelemassa, sinne ne on kerätty pois kuljeksimasta pysäköintipaikalta.
Yhtiön järjestyssäännöissä on mainittu myöskin että johto tulee irroittaa myös pistorasiasta kun sitä ei käytetä. En sitten tiedä kuinka myöhemmin töistä palaavat saavat johtonsa kun työpäivä on loppunut, ei kiinnosta minua sen enempää.
Tämä kampanja alkoi tällä viikolla vaikka samaa välinpitämättömyyttä on esiintynyt aiemminkin.
Toivottavasti asukkaat ymmärtävät mistä on kyse.Eiköhän ne ymmärrä, kun asiallisesti laitoit joka tolppaan ilmoituksen mistä sen voi noutaa. Etkö laittanutkin? Eikö niin, että tämä ei ollut mikään tavallisen työttömän provokaatioyritys? Eikö vaan, että oli turha vastata viestiisi?
- sinä olet
isännöitsijä EVP kirjoitti:
"Nyt kun lämmityskausi alkoi".
Toivottavasti asukkaat ymmärtävät mistä on kyse.etkä mikään isännöitsijä evp. Eikä järjestyssännöissänne ole mitään merkintää autopistorasioiden johdoista, sekin on puppua. Yksityisen omaisuuden anastaminen noin vain on rikoslain alainen asia. Mikään laki ei sensijaan kiellä johdon pitämistä vikavirtasuojatussa rasiassa.
- edelleen EVP
sinä olet kirjoitti:
etkä mikään isännöitsijä evp. Eikä järjestyssännöissänne ole mitään merkintää autopistorasioiden johdoista, sekin on puppua. Yksityisen omaisuuden anastaminen noin vain on rikoslain alainen asia. Mikään laki ei sensijaan kiellä johdon pitämistä vikavirtasuojatussa rasiassa.
mutta oikeita EVP-isännöitsijöitä, kiinteistömme järjestysäännöissä osiossa "Pysäköinti" on seuraava lause; Auton lämmitysjohtoa ei saa jättää pistokkeeseen silloin, kun auto ei ole siihen kytkettynä.
Näin siellä lukee, ja tämän vuoksi yhtiön toimesta kerätään autoista irroitetut johdot talteen yleisen turvallisuuden vuoksi, sinun mielipiteesi kyseiseen toimintaan ei vaikuta mitään. Sääntö mikä sääntö.
Jos osaat käyttää nettiä niin käväise TUKES:in sivuilla kyseisen asia tiimoilta, sieltäkin löytyy sama sääntö. - varmastikin
Risto Reippaana toimit toisin, eli tietokoneen suljettuasi irrotat ja niputat kaikki johdon kaappiin.
Entäpä television, digiboksin, mikroaaltouunin, leivänpaahtimen, kahvinkeittimen tai pöytävalaisimien johdot? Et kai vaan jätä niitä pistorasiaan, kun et kys. laitetta käytä? Ne pitää ilman muuta irroittaa! - Tyyne 68 v. Suomesta
varmastikin kirjoitti:
Risto Reippaana toimit toisin, eli tietokoneen suljettuasi irrotat ja niputat kaikki johdon kaappiin.
Entäpä television, digiboksin, mikroaaltouunin, leivänpaahtimen, kahvinkeittimen tai pöytävalaisimien johdot? Et kai vaan jätä niitä pistorasiaan, kun et kys. laitetta käytä? Ne pitää ilman muuta irroittaa!sitten olet vain äärimmäisen tyhmä ihminen!
Ei kai minun kotonani tarvitse johtoja irroittaa, koska
- toinen johdon pää on sähkölaitteessa ja toinen pistorasiassa kiinni. Miksi keräisin sen johdon pois, kun sillä ei voi tapahtua väärää käyttöä?? Pointtihan on välttää tilannetta, jossa johdon toinen pää on kiinni pistorasiassa ja toinen pää heiluu vapaana jonkun koskettavaksi. Hei haloo!!! Onko ketään kotona???
Haloo.... *klop klop* Kovaa puuta... - tähän voi
edelleen EVP kirjoitti:
mutta oikeita EVP-isännöitsijöitä, kiinteistömme järjestysäännöissä osiossa "Pysäköinti" on seuraava lause; Auton lämmitysjohtoa ei saa jättää pistokkeeseen silloin, kun auto ei ole siihen kytkettynä.
Näin siellä lukee, ja tämän vuoksi yhtiön toimesta kerätään autoista irroitetut johdot talteen yleisen turvallisuuden vuoksi, sinun mielipiteesi kyseiseen toimintaan ei vaikuta mitään. Sääntö mikä sääntö.
Jos osaat käyttää nettiä niin käväise TUKES:in sivuilla kyseisen asia tiimoilta, sieltäkin löytyy sama sääntö.sanoa muuta kuin että ei koske meikäläistä, koska en näemmä asu teidän taloyhtiössänne.
- nyt ymmärrät+
Tyyne 68 v. Suomesta kirjoitti:
sitten olet vain äärimmäisen tyhmä ihminen!
- toinen johdon pää on sähkölaitteessa ja toinen pistorasiassa kiinni. Miksi keräisin sen johdon pois, kun sillä ei voi tapahtua väärää käyttöä?? Pointtihan on välttää tilannetta, jossa johdon toinen pää on kiinni pistorasiassa ja toinen pää heiluu vapaana jonkun koskettavaksi. Hei haloo!!! Onko ketään kotona???
Haloo.... *klop klop* Kovaa puuta...että jos piltti-ikäiset osaavat työntää naulan lötkön johdon päähän, niin voivathan ne silloin mennä esim. saksilla leikkaamaan kys. laitteiden johtoja. Jos siis et irroita noita johtoja, olet vajaaälyinen, jonka perseeseen & aivoihin on kertynyt ihraa, mikä aiheuttaa laiskuutta ja typeryyttä.
- unohtui...
nyt ymmärrät+ kirjoitti:
että jos piltti-ikäiset osaavat työntää naulan lötkön johdon päähän, niin voivathan ne silloin mennä esim. saksilla leikkaamaan kys. laitteiden johtoja. Jos siis et irroita noita johtoja, olet vajaaälyinen, jonka perseeseen & aivoihin on kertynyt ihraa, mikä aiheuttaa laiskuutta ja typeryyttä.
vielä lisätä, että jos ei irroita esim. leivänpaahtimen johtoa, niin huoltomiehen pitäisi tulla asuntoon sisälle avaimilla ja takavaroida se johdonpätkä. Huoltomieheltä asiaa kysyttäessä johdot voi itse hakea huoltoyhtiön tiloista sentin mittaisiin pätkiin pilkoittuina.
- pohojalaanenkin
nyt ymmärrät+ kirjoitti:
että jos piltti-ikäiset osaavat työntää naulan lötkön johdon päähän, niin voivathan ne silloin mennä esim. saksilla leikkaamaan kys. laitteiden johtoja. Jos siis et irroita noita johtoja, olet vajaaälyinen, jonka perseeseen & aivoihin on kertynyt ihraa, mikä aiheuttaa laiskuutta ja typeryyttä.
sinun olevan ylettömän lapsellinen ihminen.
- edelleen EVP
pohojalaanenkin kirjoitti:
sinun olevan ylettömän lapsellinen ihminen.
saatika sitten elävässä elämässä, tämä juttu syöksyi raiteiltaan aikoja sitten, ei ymmärretty mitä tarkoittaa turvallisuus, yritetään kiertää vastuuta, ei se minun johtoa koske, ei siinä ole sähköä, kello on sen katkaissut, voi ei mitä tarinoita, asia liittyy tällä kertaa kuitenkin vaan auton lämmitysjohtoihin, on aivan sama kuinka teillä omat leivänpaahtimen johdot on, meillä se on pistotulpalla oleva johto, paahtimessa kiinni toinen pää, otan sen kuitenkin irti pistorasiasta kun en käytä sitä, kissat hyppii paahtimen vieressä.
- JukkaPoica
edelleen EVP kirjoitti:
saatika sitten elävässä elämässä, tämä juttu syöksyi raiteiltaan aikoja sitten, ei ymmärretty mitä tarkoittaa turvallisuus, yritetään kiertää vastuuta, ei se minun johtoa koske, ei siinä ole sähköä, kello on sen katkaissut, voi ei mitä tarinoita, asia liittyy tällä kertaa kuitenkin vaan auton lämmitysjohtoihin, on aivan sama kuinka teillä omat leivänpaahtimen johdot on, meillä se on pistotulpalla oleva johto, paahtimessa kiinni toinen pää, otan sen kuitenkin irti pistorasiasta kun en käytä sitä, kissat hyppii paahtimen vieressä.
Minä ainakin jätän kätevyssyistä johdon tolppaan kiinni. Jos joku lapsi sillä itsensä käräyttä niin se on voivoi, auton parkkihalli ei ole lasten leikkipaikka. Jos teidän on niitä lapsia pakko tehdä niin katsokaa niiden perään, se on vanhempien syy jos jotain sattuu jos lapset leikkivät parkkipaikalla työntämällä nauloja sähköjohtoihin. Pitäisikö minun nostaa auto myös vinssillä ilmaan ettei joku pikkulapsi menee makaamaan sen alle kun olen lähdössä.
- tämä on
keskustelupalsta, joka tarkoittaa sitä, että ihminen saa ilmoittaa oman mielipiteensä asioista ilman, että sitä kukaan kysyy. Tuliko ihan yllätyksenä?
- saa ihmisen
edelleen EVP kirjoitti:
tuntemaan tuollaista ylemmyyttä, että viitsii haukkua toisia idiootiksi. Netin välityksellähän se on tietysti helppoa, mutta veikkaanpa, että sinäkin olet hiljaista poikaa silloin, kun ollaan oikeasti naamatusten.
Luepas nyt uudelleen tuo koko johtokeskustelun aloitusviesti; eikö se mielestäsi ole lapsellinen ja provosoiva: "Saahan ne repiä irti ja pistää sentin pätkiksi."
Jos tästä asiasta olisi halunnut keskustella hedelmällisemmin, niin kys. asian olisi voinut mainita jossain sivulauseessa, sillä itse ydinongelmanahan on, jos lapset ylipäätään leikkivät parkkialueilla. Siinä nimittäin auton alle jääminen on huomattavasti suurempi riski kuin se, että saisi sähköiskun lämpötolpasta. - repimään
saa ihmisen kirjoitti:
tuntemaan tuollaista ylemmyyttä, että viitsii haukkua toisia idiootiksi. Netin välityksellähän se on tietysti helppoa, mutta veikkaanpa, että sinäkin olet hiljaista poikaa silloin, kun ollaan oikeasti naamatusten.
Luepas nyt uudelleen tuo koko johtokeskustelun aloitusviesti; eikö se mielestäsi ole lapsellinen ja provosoiva: "Saahan ne repiä irti ja pistää sentin pätkiksi."
Jos tästä asiasta olisi halunnut keskustella hedelmällisemmin, niin kys. asian olisi voinut mainita jossain sivulauseessa, sillä itse ydinongelmanahan on, jos lapset ylipäätään leikkivät parkkialueilla. Siinä nimittäin auton alle jääminen on huomattavasti suurempi riski kuin se, että saisi sähköiskun lämpötolpasta.sitä johtoa rasiasta. Voi saada näpeilleen jos siellä sitä virtaa on. Samoin käy pätkiessä sentin pätkiksi.
Huoltomiehet saa rasian auki ja johdon pois repimättä.
Lumitöitä tekevä kone voi tarttua ja katkaista johdon. Jos johdoissa on jännite voi jälki olla paha. Ei siihen aina lapsia tarvi. - Kaukaa haettu
repimään kirjoitti:
sitä johtoa rasiasta. Voi saada näpeilleen jos siellä sitä virtaa on. Samoin käy pätkiessä sentin pätkiksi.
Huoltomiehet saa rasian auki ja johdon pois repimättä.
Lumitöitä tekevä kone voi tarttua ja katkaista johdon. Jos johdoissa on jännite voi jälki olla paha. Ei siihen aina lapsia tarvi.Johan vitsin murjaisit. Vai, että pahaa jälkeä tulee jos lumitöitä tekevä kone katkaisee jännitteellisen johdon - näinköhän? Vikavirtasuojaus on pakollinen tällaisissa sähkörasioissa, eikä tuo mainitsemasi esimerkki aiheuta mitään vaaraa. Voihan se kone rikkoa koko rasiankin vaikka mitään johtoa ei olesikaan kiinni rasiassa. Keksi parempi veruke!
- olet sinä
Kaukaa haettu kirjoitti:
Johan vitsin murjaisit. Vai, että pahaa jälkeä tulee jos lumitöitä tekevä kone katkaisee jännitteellisen johdon - näinköhän? Vikavirtasuojaus on pakollinen tällaisissa sähkörasioissa, eikä tuo mainitsemasi esimerkki aiheuta mitään vaaraa. Voihan se kone rikkoa koko rasiankin vaikka mitään johtoa ei olesikaan kiinni rasiassa. Keksi parempi veruke!
Ei vanhoissa asennuksissa ole mitään vikavirtasuojia
Ja muutenkin on hullun hommaa jättää turvallisuus jonkin laitteen varaan. Olet varmaan koestanut ne vikavirtasuojat kerran kuukaudessa, kuten asiaan kuuluu? Ai et vai...? No mutta yllätys! - parempi, että
olet sinä kirjoitti:
Ja muutenkin on hullun hommaa jättää turvallisuus jonkin laitteen varaan. Olet varmaan koestanut ne vikavirtasuojat kerran kuukaudessa, kuten asiaan kuuluu? Ai et vai...? No mutta yllätys!poistetaan ne lämmitystolpat kokonaan, kun kaltaisesi kukkahattutädit löytävät turvallisuusriskin ihan joka ikisestä asiasta. Linnunpöntötkin pitää varmaan poistaa, kun ne voi tippua kovassa tuulessa jonkun päähän, eikös niin?
- tiedät kaiken
olet sinä kirjoitti:
Ja muutenkin on hullun hommaa jättää turvallisuus jonkin laitteen varaan. Olet varmaan koestanut ne vikavirtasuojat kerran kuukaudessa, kuten asiaan kuuluu? Ai et vai...? No mutta yllätys!Ok, sovitaan, että johdon voi jättää kaikkiin uusimpiin rasioihin, joissa tiedetään olevan vikavirtasuojauksen!
Kerropa sitten vielä, mitä tapahtuu tai voi tapahtua jos se kone katkaisee jännitteellisen johdon? Kenen turvallisuus vaarantuu, miten ja missä vaiheessa?
Tosin taivaskin voi pudota niskaan! - Pontius Pilatus
tiedät kaiken kirjoitti:
Ok, sovitaan, että johdon voi jättää kaikkiin uusimpiin rasioihin, joissa tiedetään olevan vikavirtasuojauksen!
Kerropa sitten vielä, mitä tapahtuu tai voi tapahtua jos se kone katkaisee jännitteellisen johdon? Kenen turvallisuus vaarantuu, miten ja missä vaiheessa?
Tosin taivaskin voi pudota niskaan!Siinä vaiheessa kun kuski astuu maahan sillä palaa munat orrelle
kun se traktori on jännitteinen siitä rikkoutuneesta johdosta.
Sähkölaki puuttuu myös tuohon asiaan. Kaikki joilla on asennusoikeudet
pitäisi poistaa ne päät vapaana roikkuvat johdot. Lyövät laimi heille lain
edellyttämän valvontavelvollissuuden.
Uskomattoman paljon on täällä suorastaan tyhmiä kirjoituksia, joissa yritetään
puolustella johdon jättämistä. Teidän tauhkien takia on jouduttu hankkimaan
kaiken maailman vikavirtasuojat.
Jos sähköturvallissuuden vaalijoita ei olisi, niin sähköiskuun kuolleiden määrä
kasvaisisi. Kaikkiin tolloihin ei se vaaliminenaan riitä. Saamme lukea uutisia,
että mies käytti hitsauskonetta hitsaten laiturilla olevaa ruohonleikkuria seisten
rantavedessä ja virta oli tietenkin otettu maadoittamattomasta pistorasiasta
mökkituvan ikkunasta.
Eikä tartte tulla kysymään, kuinka paljon meillä kuollaan sähköiskuihin vuodessa.
Tilastoja löytyy jo 60 vuoden ajalta.
Niin, miksi sitä johtoa ei voi ottaa irti kun lähtee autolla? No siksi, että minä minä minähän
teen niinkuin haluan, vaikka sivistyneiden silmissä näyttäisin minkälaiselta ääliöltä tahansa.
Tämä kirjoitus ei ole kohdisteetu juuri sinulle, mutta en viitsi uudelleenkaan kirjoittaa.
Kyllä ko. porukka itsensä tunnistavat tästäkin. - jäkäti...
Pontius Pilatus kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun kuski astuu maahan sillä palaa munat orrelle
että mies käytti hitsauskonetta hitsaten laiturilla olevaa ruohonleikkuria seisten
mökkituvan ikkunasta.
Eikä tartte tulla kysymään, kuinka paljon meillä kuollaan sähköiskuihin vuodessa.
Niin, miksi sitä johtoa ei voi ottaa irti kun lähtee autolla? No siksi, että minä minä minähän
teen niinkuin haluan, vaikka sivistyneiden silmissä näyttäisin minkälaiselta ääliöltä tahansa.
Tämä kirjoitus ei ole kohdisteetu juuri sinulle, mutta en viitsi uudelleenkaan kirjoittaa.
Kyllä ko. porukka itsensä tunnistavat tästäkin.Kun ei oikeasti ymmärretä näistä asioista mitään, niin pelottaahan se, ja kaikki tuntuu turvallisuusriskille. Ei muuta kuin hame päälle ja kukkaseppele päähän!
- juuri on
Siinä vaiheessa kun kuski astuu maahan sillä palaa munat orrelle
mökkituvan ikkunasta.
Kyllä ko. porukka itsensä tunnistavat tästäkin.Tuolla varmuudella voi puhua vai täydellisesti asiantuntematon henkilö. Mistähän se virtapiiri mahtaa muodostua kumipyöräisen työkoneen runkoon? Ja vaikka muodostuisikin niin kone on senverran iso vastus, että korkeintaan pientä värinää voi aistia jos konetta koskettaa, oli maassa, ilmassa tai missä vain. Kovin on herkät munat kuskilla!
Kirjoituksesi tyhmyys kulminoituu luuloosi, että vikavirtasuojaus ja sen pakollisuus johtuisi jotenkin rasioihin kiinni jätetyistä sähköjohdoista!! Joopa joo - varo sitä taivasta, se voi pudota niskaasi, se oli Nalle Puh'nkin suurin huoli. - Pontius Pilatus
juuri on kirjoitti:
Tuolla varmuudella voi puhua vai täydellisesti asiantuntematon henkilö. Mistähän se virtapiiri mahtaa muodostua kumipyöräisen työkoneen runkoon? Ja vaikka muodostuisikin niin kone on senverran iso vastus, että korkeintaan pientä värinää voi aistia jos konetta koskettaa, oli maassa, ilmassa tai missä vain. Kovin on herkät munat kuskilla!
Kirjoituksesi tyhmyys kulminoituu luuloosi, että vikavirtasuojaus ja sen pakollisuus johtuisi jotenkin rasioihin kiinni jätetyistä sähköjohdoista!! Joopa joo - varo sitä taivasta, se voi pudota niskaasi, se oli Nalle Puh'nkin suurin huoli.Varovasti nyt, olet siirtymässä alueelle, josta et todella tiedä mitään.
Voit itse lukea onnettomuustilastoista, kuinka kuorma-autokuskeja kuolee,
kun puomi on ottanut jännitteelliseen johtoon. Ne skrepat todella "palavat".
Se maa jossa seisot, on vastukseltaan moninkertainen kuin suurinkaan kone.
Tiesitkö, että jo 50 mA tappaa ihmisen, kun virta kulkee sydänlihaksen läpi,
Ihmisen sydänkammio alkaa väristä ja pysähtyy. Koneesta maahan astuminen
on otollisin hetki. Vikavirtasuojat ovat nimellisesti 30 mA, joita ei viitsitä
koestaa aika ajoin, vaikka siihen riittää napin painallus. Mutta tuotakaan et
tiedä etkä edes löydä sitä nappia siitä kojeesta.
Pitänee vielä vääntää rautalankaa, se jännite syntyy sen kumipyörän runkoon,
kun lumikauha tai työntölevy on nirhaissut eristeen siitä tolpasta roikkuvasta
johdosta.
Joten eipä kannata sinun enää selitellä asiaa mitenkään, paitsi jos haluat
vielä sanoa heh heh hee, tai juosta karkuun hiekkalaatikolta turpiisi saaneena
ja huutaa perään vitun homo. Muuhun keskusteluun tässä asiassa ei sinulla
ole eväitä. Tyyne 68 v. Suomesta kirjoitti:
sitten olet vain äärimmäisen tyhmä ihminen!
Haloo.... *klop klop* Kovaa puuta...Minulla on lämmitysjohdon toisessa päässä tulppa, johon laitan johdon kiinni sen roikkuessa ulkona odottamassa auton paluuta. Ei hätää.
Pitäisiköhän pistorasiat suojata kanssa, niihinkin voivat nuo lapset työnnellä mitä tahansa... Tosin me opetimme lapsille aika nuorina, ettei niihin työnnellä mitään, mutta voihan sitä vahinkoja sattua.- volttia...
Varovasti nyt, olet siirtymässä alueelle, josta et todella tiedä mitään.
johdosta.
ole eväitä."Voit itse lukea onnettomuustilastoista, kuinka kuorma-autokuskeja kuolee,
kun puomi on ottanut jännitteelliseen johtoon. Ne skrepat todella "palavat"."
Ihanko tosissasi vertaat korkeajännitejohtoja normaaliin verkkovirtaan? Olet varsinainen vitsiniekka! - Kgrop3
Varovasti nyt, olet siirtymässä alueelle, josta et todella tiedä mitään.
johdosta.
ole eväitä.Kannattaa katsoa Googlesta, et ole ilmeisesti koskaan sellaisesta kuullutkaan.
Enkä tahtoisi olla inhoittava keskustelija, mutta itse en todellakaan tiedä mistä löytyisi onnettomuustilastot, mistä selviäisi kuinka monta kuljettajaa on kuollut sähköverkosta tulleeseen jännitteeseen. Joten jos nyt hieman voisit avittaa, Googlesta ei sellaista tuntunut millään hakusanoilla löytyvän, ja taidan kyllä arvata miksi =)
"Tiesitkö, että jo 50 mA tappaa ihmisen, kun virta kulkee sydänlihaksen läpi,
Ihmisen sydänkammio alkaa väristä ja pysähtyy." - No jopas oli, eiköhän siihen vaikuta jännitteen kytkeytymisajankohta sydäntoiminnan vaiheeseen sekä että se on pidempi kuin sydänjakso. Tuolla sinun väittämälläsi kaikki ketkä ovat saaneet sähköiskun verkkojännitteestä pitäisi olla kuollut. http://www.courses.physics.helsinki.fi/ope/opelab/turva/sahkoturva.htm - Pontius Pilatus
volttia... kirjoitti:
"Voit itse lukea onnettomuustilastoista, kuinka kuorma-autokuskeja kuolee,
kun puomi on ottanut jännitteelliseen johtoon. Ne skrepat todella "palavat"."
Ihanko tosissasi vertaat korkeajännitejohtoja normaaliin verkkovirtaan? Olet varsinainen vitsiniekka!Kuka muut puhuu korkeajännitejohdoista kuin sinä uuno?
Ei puomit niihin ylety. Kyllä se on vain 230V vaiheen ja maan
välillä avojohdossa. Ei pitäisi kirjoitella kun ei mitään tiedä.
Kysyn vaan, vituttaako nyt? - Pontius Pilatus
Kgrop3 kirjoitti:
Kannattaa katsoa Googlesta, et ole ilmeisesti koskaan sellaisesta kuullutkaan.
Enkä tahtoisi olla inhoittava keskustelija, mutta itse en todellakaan tiedä mistä löytyisi onnettomuustilastot, mistä selviäisi kuinka monta kuljettajaa on kuollut sähköverkosta tulleeseen jännitteeseen. Joten jos nyt hieman voisit avittaa, Googlesta ei sellaista tuntunut millään hakusanoilla löytyvän, ja taidan kyllä arvata miksi =)
"Tiesitkö, että jo 50 mA tappaa ihmisen, kun virta kulkee sydänlihaksen läpi,
Ihmisen sydänkammio alkaa väristä ja pysähtyy." - No jopas oli, eiköhän siihen vaikuta jännitteen kytkeytymisajankohta sydäntoiminnan vaiheeseen sekä että se on pidempi kuin sydänjakso. Tuolla sinun väittämälläsi kaikki ketkä ovat saaneet sähköiskun verkkojännitteestä pitäisi olla kuollut. http://www.courses.physics.helsinki.fi/ope/opelab/turva/sahkoturva.htmEn voi sanoa muuta kuin, että hukkaan meni hyvä humala kun linkitit tuon.
Et sitä lukenut tai et ymmärtänyt. Tuosta bumakasta tais puuttua
mahdolliset solumuutokset ja niistä aiheutuvat myrkytystilat, jotka minä
otin aina huomioon vastaavia artikkeleita laatiessani. En nyt jaksanut lukea
minulle ennestään tuttuja asioita, mutta silmäillessäni sitä, pisti silmään
kohta, joka sinunkin olisi pitänyt ymmärtää:
Sähköisku on hengen vaarallinen kun napajännitte on yli 50 V ja virranantokyky
on yli 50 mA ja virta kulkee sydänlihaksen läpi. Meidän verkkovirran taajuus
50 Hz on oikeastaan pahin kuviteltavissa oleva, mitä vaarallisuuteen tulee.
Tukesin sivuilta voit etsiä tietoa sähköturmista. Minulla kyllä olisi kalvot turmista
koko itsenäisyytemme ajalta. Niissä on mielenkiintoisia asioita, jotka korreloivat
turvallisuusmääräyksien kehitykseen. Vikavirtasuojienkin vaikutus on kuvaajissa
on havaittavissa.
Minäkään en tahtonut olla inhottava, enhän. - nytkään ...
Kuka muut puhuu korkeajännitejohdoista kuin sinä uuno?
Kysyn vaan, vituttaako nyt?Ei minua ennenkään ole Höpinä vituttanut. Suhtaudun ymmärryksellä!
- Vain Pilatus
nytkään ... kirjoitti:
Ei minua ennenkään ole Höpinä vituttanut. Suhtaudun ymmärryksellä!
Pahastippa ovat asiasi kun ei edes ymmärrä vituttaa. Noinhan se menee kun et pysty itse asiaan kataa ottamaan.
- fsfessf
En voi sanoa muuta kuin, että hukkaan meni hyvä humala kun linkitit tuon.
Et sitä lukenut tai et ymmärtänyt. Tuosta bumakasta tais puuttua
otin aina huomioon vastaavia artikkeleita laatiessani. En nyt jaksanut lukea
minulle ennestään tuttuja asioita, mutta silmäillessäni sitä, pisti silmään
kohta, joka sinunkin olisi pitänyt ymmärtää:
Sähköisku on hengen vaarallinen kun napajännitte on yli 50 V ja virranantokyky
50 Hz on oikeastaan pahin kuviteltavissa oleva, mitä vaarallisuuteen tulee.
Tukesin sivuilta voit etsiä tietoa sähköturmista. Minulla kyllä olisi kalvot turmista
koko itsenäisyytemme ajalta. Niissä on mielenkiintoisia asioita, jotka korreloivat
turvallisuusmääräyksien kehitykseen. Vikavirtasuojienkin vaikutus on kuvaajissa
on havaittavissa.
Minäkään en tahtonut olla inhottava, enhän."Et sitä lukenut tai et ymmärtänyt. Tuosta bumakasta tais puuttua
otin aina huomioon vastaavia artikkeleita laatiessani." - En todellakaan tahtoisi olla epämiellyttävän ennakkoluuloinen, mutta mitä tieteellisiä artikkeleja olet mahdollisesti kirjoittanut, kenelle ja mistä niitä voisi lukea?
Varsinkin on vaikea uskoa, että olisit tieteellisesti kovin vahvalla pohjalla, jollet edes tiedä, ettei sähkö aiheuta solumuutoksia, vaan solut kuolevat jos vahva sähkövirta alueellisesti kiehuttaa kehon nesteitä.
Kuitenkin tällainen solukuolemista johtuva myrkytystila ei todellakaan ole mikään yleinen kuolinsyy sähköturmissa, niin kuin varmasti tiedät ihan hyvin, etkös tiedäkin? Kieuhumistehoon kun vaikuttaa energian määrä aikayksikössä, ja kumpikin meistä tietää, että ihmiskehossa on nesteitä monta litraa, jonka kiehuttaminen (edes alueellisesti) ei onnistu sekunneissa. Lisäksi olettavasti solukuolemien määrä korreloi hyvin vahvasti kuolleisuutta..
"Sähköisku on hengen vaarallinen kun napajännitte on yli 50 V ja virranantokyky
50 Hz on oikeastaan pahin kuviteltavissa oleva, mitä vaarallisuuteen tulee." - Tuo viitteellinen arvo 50 mA on nimenomaan annettu 50-60 Hz vaihtovirralle (köhköh). Painottaisin vielä viitteellinen, sekä sitä, että se riski saada kammiovärinä ilmoitetaan 50-200 mA haarukkana..
Ja jos sinulla on käppyröitä vaikka muille jakaa, niin voisitko sitten kertoa kuinka monta kuljettajaa on kuollut sähköverkosta tulleeseen sähköiskuun? Myös muutama näistä käppyröistä mitkä tukevat väitettäsi voisit skannata ja laittaa vaikkapa Picasaan. Ikävä on toiselta tällaista työtä vaatia, mutta kun sitä tietoa ei muualta kuin sinulta tunnu löytyvän. - Pontius Pilatus
The_Rat kirjoitti:
Minulla on lämmitysjohdon toisessa päässä tulppa, johon laitan johdon kiinni sen roikkuessa ulkona odottamassa auton paluuta. Ei hätää.
Pitäisiköhän pistorasiat suojata kanssa, niihinkin voivat nuo lapset työnnellä mitä tahansa... Tosin me opetimme lapsille aika nuorina, ettei niihin työnnellä mitään, mutta voihan sitä vahinkoja sattua.Sinuahan ei laki tunnetusti koske muissakaan yhteyksissä. Sinulla on
aina omat "oikeat" tulkintasi.
Ulkona olevat rariat on oltava lukitussa kotelossa, jos ovat alle 1700 mm
maasta. Rakennuksesta sisältä "roikalla" otettu sähkö on täysin kielletty,
jos valvonttaa ei ole koko ajan.
Miksiköhän lapset aina vedetään mukaan? Minusta he ovat paljon fiksumpia
kuin heidän vanhempanssa. He luottavat ja uskovat siihen mitä vanhemmat
yleensä neuvovat. Aikuiset sitä vastoin ovat sitä minä minä... porukkaa.
Onko porukka todella näin tyhmää, ettei tajua roikkuvien sähköjohtojen
vaaroja. Ehjä johto ei tietenkään ole vaarallinen, mutta se lumikauhan
rikkoma johto on. Sitä eristevikaa ei aina edes silmällä huomaa, mutta
kun käsittelet itse sitä johtoa jännitteisenä voit saada kuolettavan sähkö-
iskun. Se eristevika kun on yleensä jommassa kummassa päässä lähellä
tulppaa. Tästä syystä pitäisikin aina ensiksi irroittaa johto tolpasta ja ei
johdosta vetämällä, vaan tarttumalla tulpasta.
Toivottavasti tämän lukeneet muuttaisisivat käsityksensä roikkuvista jodoista
irroitusystävällisemmäksi - vaan paranee!
Sinuahan ei laki tunnetusti koske muissakaan yhteyksissä. Sinulla on
aina omat "oikeat" tulkintasi.
Ulkona olevat rariat on oltava lukitussa kotelossa, jos ovat alle 1700 mm
maasta. Rakennuksesta sisältä "roikalla" otettu sähkö on täysin kielletty,
jos valvonttaa ei ole koko ajan.
Miksiköhän lapset aina vedetään mukaan? Minusta he ovat paljon fiksumpia
kuin heidän vanhempanssa. He luottavat ja uskovat siihen mitä vanhemmat
yleensä neuvovat. Aikuiset sitä vastoin ovat sitä minä minä... porukkaa.
Onko porukka todella näin tyhmää, ettei tajua roikkuvien sähköjohtojen
vaaroja. Ehjä johto ei tietenkään ole vaarallinen, mutta se lumikauhan
rikkoma johto on. Sitä eristevikaa ei aina edes silmällä huomaa, mutta
kun käsittelet itse sitä johtoa jännitteisenä voit saada kuolettavan sähkö-
iskun. Se eristevika kun on yleensä jommassa kummassa päässä lähellä
tulppaa. Tästä syystä pitäisikin aina ensiksi irroittaa johto tolpasta ja ei
johdosta vetämällä, vaan tarttumalla tulpasta.
Toivottavasti tämän lukeneet muuttaisisivat käsityksensä roikkuvista jodoista
irroitusystävällisemmäksi"Sinuahan ei laki tunnetusti koske muissakaan yhteyksissä."
Ai, nyt se oikein Suomen laissa sanottu, että lämpötolpan johto pitää irroittaa! :D
Tää Pontius Pilatus on asenteineen samalta aikakaudelta kuin kaimansakin... - Pontius Pilatus
fsfessf kirjoitti:
"Et sitä lukenut tai et ymmärtänyt. Tuosta bumakasta tais puuttua
otin aina huomioon vastaavia artikkeleita laatiessani." - En todellakaan tahtoisi olla epämiellyttävän ennakkoluuloinen, mutta mitä tieteellisiä artikkeleja olet mahdollisesti kirjoittanut, kenelle ja mistä niitä voisi lukea?
Varsinkin on vaikea uskoa, että olisit tieteellisesti kovin vahvalla pohjalla, jollet edes tiedä, ettei sähkö aiheuta solumuutoksia, vaan solut kuolevat jos vahva sähkövirta alueellisesti kiehuttaa kehon nesteitä.
Kuitenkin tällainen solukuolemista johtuva myrkytystila ei todellakaan ole mikään yleinen kuolinsyy sähköturmissa, niin kuin varmasti tiedät ihan hyvin, etkös tiedäkin? Kieuhumistehoon kun vaikuttaa energian määrä aikayksikössä, ja kumpikin meistä tietää, että ihmiskehossa on nesteitä monta litraa, jonka kiehuttaminen (edes alueellisesti) ei onnistu sekunneissa. Lisäksi olettavasti solukuolemien määrä korreloi hyvin vahvasti kuolleisuutta..
"Sähköisku on hengen vaarallinen kun napajännitte on yli 50 V ja virranantokyky
50 Hz on oikeastaan pahin kuviteltavissa oleva, mitä vaarallisuuteen tulee." - Tuo viitteellinen arvo 50 mA on nimenomaan annettu 50-60 Hz vaihtovirralle (köhköh). Painottaisin vielä viitteellinen, sekä sitä, että se riski saada kammiovärinä ilmoitetaan 50-200 mA haarukkana..
Ja jos sinulla on käppyröitä vaikka muille jakaa, niin voisitko sitten kertoa kuinka monta kuljettajaa on kuollut sähköverkosta tulleeseen sähköiskuun? Myös muutama näistä käppyröistä mitkä tukevat väitettäsi voisit skannata ja laittaa vaikkapa Picasaan. Ikävä on toiselta tällaista työtä vaatia, mutta kun sitä tietoa ei muualta kuin sinulta tunnu löytyvän.Vastailen sinulle, koska lienet oikeasti kiinnostunut sähköturmista.
Tai sitten vaan tenttaat minua saadaksesi kiinni väärästä tiedosta.
Minun kirjoittamani asiat liittyvät lähinnä tekniikkaan, tosin tukeutuvat
toisten tekemiin lääketieteellisiin havaintoihin.
Usko vaan, että se 50 mA riittää tappamaan ja onhan se sinunkin siteeraamasi
haarukan 50 - 200 sisällä. Solukuolema on solumuutos ja kiehumiseen todella
tarvitaan pitempi aika. Tuo alaraja on sen takia noinkin alhaalla, ettei iskun
saanut ehdi saada kouristuksia ja jäädä kiinni johtoon. Mutta kaikki nämä tiedot
voit itsekin hakea, varsinkaan kun minä en ole googlestakaan mitään tiennyt
ennen kuin valistit minua. Ise jo linkitit Tukesin sivuja, joten lueskelepa niitä.
Minun "tuotantooni" sähköturvallisuudesta voit tutustua lukemalla esim. Turvallisuus-
määräyksiä ennen A1-aikakautta. Muuten A1:senkin julkaiseminen näkyy pienellä
viiveellä ko. käppyröissä.
Sähkötapaturmat raportoidaan joka vuosi myös alan lehdissä. Mm. jokunen vuosi
Espoolaisella työmaalla kuoli autonkuljettaja, kun puomi osui talon seinään tulevaan
talojohtoon.
Olen nyt mökillä ja täällä ninulla ei ole noita kalvoja mukana, joten joudut itse
harrastamaan lisää googlaamista. Minulla ei ole tarvetta kaivella noita käppyröitä
ja varsinkaan lähetellä niitä sinulle.
Välttäkäämme sähköiskujen solukuolemia ja niistä aiheutuvia myrkytystiloja, vaikka
ne eivät mielestäsi olekaan solumuutoksia. Ei millään pahalla, enhän ollut sen epä-
mielyttävämpi kuin sinäkään. - Pontius Pilatus
vaan paranee! kirjoitti:
"Sinuahan ei laki tunnetusti koske muissakaan yhteyksissä."
Ai, nyt se oikein Suomen laissa sanottu, että lämpötolpan johto pitää irroittaa! :D
Tää Pontius Pilatus on asenteineen samalta aikakaudelta kuin kaimansakin...No, en sentään miekalla hutki johdon jättäneitä, enkä niitä
johtojakaan.
Kyllä, sähkölaista löytyvät pykälät jotka kieltävät tuollaisen
sähkönkäytön. Rikoslaki määrittelee sitten rangaistuksen kuoleman-
tapauksissa. Mutta ei huolta, sinähän löydät tulkinnan joka tekee
sinusta uhrin. - linkkiä...
No, en sentään miekalla hutki johdon jättäneitä, enkä niitä
johtojakaan.
Kyllä, sähkölaista löytyvät pykälät jotka kieltävät tuollaisen
sähkönkäytön. Rikoslaki määrittelee sitten rangaistuksen kuoleman-
tapauksissa. Mutta ei huolta, sinähän löydät tulkinnan joka tekee
sinusta uhrin.noista lakipykälistä, niin päästään muutkin ihmettelemään.
- plaah...
Kysyn vaan, vituttaako nyt?Että munat kärventyy, jos verkkovirta koskettaa kuorma-autoa. Ei muuta kuin linkkiä kehiin tästäkin jutusta.
- Pontius Pilatus
linkkiä... kirjoitti:
noista lakipykälistä, niin päästään muutkin ihmettelemään.
Empähän pistä. saat itse opiskella, en ole sinun "juoksupoikasi".
Jos ei ole jo tullut perustelut selväksi tämän ketjun aikana, niin
eivät ne sinulle valkenekkaan. - The mousetrap
linkkiä... kirjoitti:
noista lakipykälistä, niin päästään muutkin ihmettelemään.
Näyttää laki olevan aika ankara noiden sähkötapaturmien osalta. Ei tarvitse olla edes tuottamuksellinen teko, niin silti on korvausvelvollinen. Vaikka auto on normaalisti lämmityksessä, niin on korvausvelvollinen vahingon sattuessa. Tuskin tuo vastuu ainakaan alenee, jos lämpötolpan kannet on lukitsematta ja johdot roikkuvat irrallaan.
Itse en jaksa osallistua siihen keskusteluun, kuinka vaarallinen todellisuudessa se roikkumaan jätetty johto on. Maksaja ainakin on tiedossa, jos vahinko sattuu.
"7 luku
Vahinko ja haitta
38 §
Vahinkoa aiheuttaneen sähkölaitteen tai -laitteiston haltija on tuottamuksesta riippumatta velvollinen korvaamaan sähkövahingon, jollei tässä luvussa toisin säädetä.
40 §
Jos vahingon kärsinyt on myötävaikuttanut vahinkoon taikka jos muu sähkölaitteeseen tai -laitteistoon tai sen käyttämiseen kuulumaton seikka on myös ollut vahingon syynä, vahingonkorvausta voidaan kohtuuden mukaan sovitella.
Korvausta henkilövahingosta saadaan myötävaikutuksen takia alentaa vain, jos vahingon kärsinyt itse tai tapauksessa, jossa elatusvelvollinen on saanut surmansa, surmansa saanut on myötävaikuttanut vahinkoon muuten kuin lievällä tuottamuksella."
Ja koko Sähköturvallisuuslaki tässä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410?search[type]=pika&search[pika]=sähkölaki - The mousetrap
The mousetrap kirjoitti:
Näyttää laki olevan aika ankara noiden sähkötapaturmien osalta. Ei tarvitse olla edes tuottamuksellinen teko, niin silti on korvausvelvollinen. Vaikka auto on normaalisti lämmityksessä, niin on korvausvelvollinen vahingon sattuessa. Tuskin tuo vastuu ainakaan alenee, jos lämpötolpan kannet on lukitsematta ja johdot roikkuvat irrallaan.
Itse en jaksa osallistua siihen keskusteluun, kuinka vaarallinen todellisuudessa se roikkumaan jätetty johto on. Maksaja ainakin on tiedossa, jos vahinko sattuu.
"7 luku
Vahinko ja haitta
38 §
Vahinkoa aiheuttaneen sähkölaitteen tai -laitteiston haltija on tuottamuksesta riippumatta velvollinen korvaamaan sähkövahingon, jollei tässä luvussa toisin säädetä.
40 §
Jos vahingon kärsinyt on myötävaikuttanut vahinkoon taikka jos muu sähkölaitteeseen tai -laitteistoon tai sen käyttämiseen kuulumaton seikka on myös ollut vahingon syynä, vahingonkorvausta voidaan kohtuuden mukaan sovitella.
Korvausta henkilövahingosta saadaan myötävaikutuksen takia alentaa vain, jos vahingon kärsinyt itse tai tapauksessa, jossa elatusvelvollinen on saanut surmansa, surmansa saanut on myötävaikuttanut vahinkoon muuten kuin lievällä tuottamuksella."
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410?search[type]=pika&search[pika]=sähkölakiSähköturvallisuuslaki 14.6.1996/410
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410 - on olemassa
Empähän pistä. saat itse opiskella, en ole sinun "juoksupoikasi".
Jos ei ole jo tullut perustelut selväksi tämän ketjun aikana, niin
eivät ne sinulle valkenekkaan.sellainen laki, että netissä ei saa esiintyä nimimerkillä Pontius Pilatus. En nyt viitsi laittaa tähän linkkiä tuosta laista, koska en ole kenenkään juoksupoika, mutta usko vain sanaani, että sellainen laki on, ja lopeta kys. nimimerkin käyttö välittömästi.
- ettei siellä
The mousetrap kirjoitti:
"7 luku
Vahinko ja haitta
38 §
40 §
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410?search[type]=pika&search[pika]=sähkölakilaissa ole erikseen mitään roikkuvia johtoja mainittu. Ja jos tässä on tuomittu maksumieheksi jo siinä tapauksessa, että joku menee irrottamaan yöllä sen johdon autosta ja työntää johdon sisään naulan, niin hommahan vaikuttaa varsin järkevälle.
Summa summarum: laissa EI ole mainittu tolpan johtojen irrottamisesta yhtään mitään, mutta jos joku sieltä itselleen onnistuu sähköiskun samaan, niin tolpan haltija on vastuullinen - oli johto kiinni autossa tai ei. Joten kerrostalokyttääjät voinevat jättää asian nyt tähän ja annetaan niiden roikottaa johtoaan, jotka haluavat. He tekevät sen omalla vastuullaan. - haa ..
Kysyn vaan, vituttaako nyt?Millä helvetillä se lämmitysjohdon jännite jää kiinni kauhakuormaajaan vaikka johto kuinka rikkoutuisi ???
Kauhakuormaajan (vastuksen) rungossa oleva 230V jännite ei aiheuta mitää vaaraa kenellekään - vain pientä täpinää!
Ohmin lain mukaan virtapiirin läpi kulkeva virta on siis sitä suurempi, mitä suurempi jännite johtimen päiden välillä vaikuttaa. Kääntäen voidaan todeta, että piirissä kulkeva sähkövirta on sitä pienempi, mitä suurempi vastus piirissä on, eli sähkövirta on kääntäen verrannollinen resistanssin suuruuteen. - Pontius Pilatus
ettei siellä kirjoitti:
laissa ole erikseen mitään roikkuvia johtoja mainittu. Ja jos tässä on tuomittu maksumieheksi jo siinä tapauksessa, että joku menee irrottamaan yöllä sen johdon autosta ja työntää johdon sisään naulan, niin hommahan vaikuttaa varsin järkevälle.
Summa summarum: laissa EI ole mainittu tolpan johtojen irrottamisesta yhtään mitään, mutta jos joku sieltä itselleen onnistuu sähköiskun samaan, niin tolpan haltija on vastuullinen - oli johto kiinni autossa tai ei. Joten kerrostalokyttääjät voinevat jättää asian nyt tähän ja annetaan niiden roikottaa johtoaan, jotka haluavat. He tekevät sen omalla vastuullaan.Jopas oli naurettavat perustelut ja ihan vakavissaan järkeilty.
Ei laissa ole kielletty kirveelläkään tappamasta, saatikka olisi
mainittu, pitääkö kumauttaa hamaralla vai teräpuolella. Tuomioita
siitä huolimatta rapisee.
Miten sen tolpan haltian, eli taloyhtiön pitäisi vastata sinun törttöilystäsi?
Ei kirveen omistajakaan vastaa jos hänen kirvellään kumautat. Siis jos
kumauttaja ja omistaja ovat eri henkilöitä. - tgsse
Jopas oli naurettavat perustelut ja ihan vakavissaan järkeilty.
Ei laissa ole kielletty kirveelläkään tappamasta, saatikka olisi
siitä huolimatta rapisee.
Miten sen tolpan haltian, eli taloyhtiön pitäisi vastata sinun törttöilystäsi?
Ei kirveen omistajakaan vastaa jos hänen kirvellään kumautat. Siis jos
kumauttaja ja omistaja ovat eri henkilöitä."Ei laissa ole kielletty kirveelläkään tappamasta, saatikka olisi
siitä huolimatta rapisee." - Koska tekosi on tahallinen. Siitä se tuomio tulee.
Tuottamuksellisuus onkin sitten aavistuksen eri asia. Olisiko pitänyt ennalta arvata, että sitä kirvestä ei kannata jättää roikkumaan seinälle ilman teräsuojaa, kun se tippuu jonkun päähän. Liittyikö tapahtumaan huolimattomuutta vai oliko kyseessä tapaus, jota ei voitu ennalta arvata ja estää? Onko kirveenasettaja vastuullinen, jos joku murtautuu lukittuun vajaan, jossa saa kirveen päähänsä?
Onko auton verkkovirtatoimiseen lämmittimeen vartioimatta jättäminen tuottamuksellinen teko, entä onko pelkän johdon roikkumaan jättäminen? Ikävä kyllä, Suomen laki ei mistään asiasta anna näin tarkkoihin kysymyksiin vastauksia, vaan niitä lakeja sitten tulkitaan oikeudessa. Jos ennakkotapauksen tällaisesta aiheesta löytää, niin tietää ainakin melko hyvin, miten alioikeuksissa todennäköisesti käy. - Vain Pontius
plaah... kirjoitti:
Että munat kärventyy, jos verkkovirta koskettaa kuorma-autoa. Ei muuta kuin linkkiä kehiin tästäkin jutusta.
Oletpa yksinkertainen kun et ymmärrä kielikuvia.
- Pontius Pilatus
haa .. kirjoitti:
Millä helvetillä se lämmitysjohdon jännite jää kiinni kauhakuormaajaan vaikka johto kuinka rikkoutuisi ???
Kauhakuormaajan (vastuksen) rungossa oleva 230V jännite ei aiheuta mitää vaaraa kenellekään - vain pientä täpinää!
Ohmin lain mukaan virtapiirin läpi kulkeva virta on siis sitä suurempi, mitä suurempi jännite johtimen päiden välillä vaikuttaa. Kääntäen voidaan todeta, että piirissä kulkeva sähkövirta on sitä pienempi, mitä suurempi vastus piirissä on, eli sähkövirta on kääntäen verrannollinen resistanssin suuruuteen.Kun se kuski laslee sen kauhanssa sen lumen alla olevan jännitteisen
johdon päälle ja eristys rikkoutuu, hän ei tunne yhtään mitään vipinää
vaikka traktori on jännitteinen.
Kun hän astuu ulos mennäkseen kahville ja saman aikaisesti koskettaa metallista hyttiä, niin
silloin "munat palavat orrelle". Tapahtuu sama ilmiö kuin askeljännitteessä,
eli toinen jalka on maassa ja toinen saa 230 V.
Jos kuski selviää tilanteesta saamatta sähköiskua, niin kuin monta kertaa käy
ja syntynyttä eristevikaa ei havaita, niin sinä saatat kuolla kun käsittelet
vioittunutta liitosjohtoa.
Aivan turhaa tähän on sotkea ohmin lakia kuin kirkhoffeniakaan. Tämä pitäisi
olla aivan selvä maallikkoaivoillakin, että johdon jättänyt syylistyy riskin ottamiseen
ja vaaran aiheuttamiseen.
Vikavirtasuojakytkimet voivat olla toimimatta ja kellot menevät sekaisin sähkökatkoista
ja itekkin tulee siirrettyä vahingossa myös kellon aika siirrettäessä sitä kahden tunnin
päälläoloaikakiekkoa.
Jos joku vielä haluaa tyhmäillä asiassa, niin takaan, että pystyn ampumaan alas kaikki
johdon irroittamista vastustavat sönkötykset. - niin, että
Vain Pontius kirjoitti:
Oletpa yksinkertainen kun et ymmärrä kielikuvia.
se pieni värinä, mikä saattaa tuntea koriin koskettaessa on mielestäsi munien kärventymistä. Sinun mielestäsi varmaan 9 voltin pariston kieleen laittaminen saa hiukset nousemaan pystyyn ja käryämään.
- Pontius Pilatus
Opettele sinä ymmärtämään mitä kirjoitat. Aivan selvästi sanoit, että
haltia vastaa, eli taloyhtiö. Sinä et omista sitä tolppaa, se ei kuulu
osakkeeseen, vaan talothtiö vuokraa sitä sinulle ja vastaa sen tolpan
kunnosta. Et omista muuten sitä asunto-osakettasikaan, vaan käyttö-
oikeuden siihen.
Ja lopuksi, tulihan se sieltä ja oikein reippaasti. - Pontius Pilatus
niin, että kirjoitti:
se pieni värinä, mikä saattaa tuntea koriin koskettaessa on mielestäsi munien kärventymistä. Sinun mielestäsi varmaan 9 voltin pariston kieleen laittaminen saa hiukset nousemaan pystyyn ja käryämään.
Tunge se paristo sinne minne aurinko ei paista eikä kuu kumota.
Ei ole pieni värinä kyseessä kun korissa on 230 V. Riippuu aivan
siitä, minkälaiset jalkineet ovat jalassa. Viksu kuski huomatessaan
vahingon tapahtuneen esim. osuessaan siihen tolppaan postuu
työkoneesta hyppäämäälä irroittaen otteensa traktoeista. Mutta nyt
mennään jo työsuojelukoulutuksen puoleelle.
Sanonta "munat palaa orrelle" kertoo ammatti-ihmisille kaiken ko.
tilanteesta, ei selittelyjä kaipaa.
Saat tietenkin jatkaa linjaasi josko olisi niin tai näin tai ei olisi, en vaivaudu
kuitenkaan enää keskustelemaan kanssasi. - pysty
Kun se kuski laslee sen kauhanssa sen lumen alla olevan jännitteisen
johdon päälle ja eristys rikkoutuu, hän ei tunne yhtään mitään vipinää
vaikka traktori on jännitteinen.
Kun hän astuu ulos mennäkseen kahville ja saman aikaisesti koskettaa metallista hyttiä, niin
silloin "munat palavat orrelle". Tapahtuu sama ilmiö kuin askeljännitteessä,
eli toinen jalka on maassa ja toinen saa 230 V.
Jos kuski selviää tilanteesta saamatta sähköiskua, niin kuin monta kertaa käy
ja syntynyttä eristevikaa ei havaita, niin sinä saatat kuolla kun käsittelet
vioittunutta liitosjohtoa.
Aivan turhaa tähän on sotkea ohmin lakia kuin kirkhoffeniakaan. Tämä pitäisi
olla aivan selvä maallikkoaivoillakin, että johdon jättänyt syylistyy riskin ottamiseen
ja vaaran aiheuttamiseen.
Vikavirtasuojakytkimet voivat olla toimimatta ja kellot menevät sekaisin sähkökatkoista
ja itekkin tulee siirrettyä vahingossa myös kellon aika siirrettäessä sitä kahden tunnin
päälläoloaikakiekkoa.
Jos joku vielä haluaa tyhmäillä asiassa, niin takaan, että pystyn ampumaan alas kaikki
johdon irroittamista vastustavat sönkötykset.muuhun kuin suun soittoon! Ohmin lakikin jäi kumoamatta, yritit vain sivuuttaa koko asian kun et siitä mitään ymmärrä!
Kauhakuormaajan rungossa oleva 230V:n jännite on täysin vaaraton kuskille, ihan joka vaiheessa. - päättää
Opettele sinä ymmärtämään mitä kirjoitat. Aivan selvästi sanoit, että
haltia vastaa, eli taloyhtiö. Sinä et omista sitä tolppaa, se ei kuulu
osakkeeseen, vaan talothtiö vuokraa sitä sinulle ja vastaa sen tolpan
kunnosta. Et omista muuten sitä asunto-osakettasikaan, vaan käyttö-
oikeuden siihen.
Ja lopuksi, tulihan se sieltä ja oikein reippaasti.Omistaja ja haltija on kaksi eri asiaa. Taloyhtiö omistaa tontin, rakennukset ja laitteet, kuten sähkötolpat. Huoneiston hallintaan oikeuttavien osakkeiden omistaja on huoneiston haltija. Hallintaoikeuden voi myös vuokrata, jolloin vuokralainen on huoneiston haltija. Taloyhtiön omistaman vuokratun sähkötolpan haltija on se, joka vuokrasopimuksessa määrätään.
Asutko sinä muuten asunto-osakkeessa? Siinä paperillako vai onko se sähköisessä muodossa? Minä asun huoneistossa, jonka haltija olen kun omistan siihen oikeuttavat osakkeet.
Lopuksi reipas ilmaisu asiallisesta tyylistä:
"Kuka muut puhuu korkeajännitejohdoista kuin sinä uuno?
Kysyn vaan, vituttaako nyt?" - Pontius Pilatus
pysty kirjoitti:
muuhun kuin suun soittoon! Ohmin lakikin jäi kumoamatta, yritit vain sivuuttaa koko asian kun et siitä mitään ymmärrä!
Kauhakuormaajan rungossa oleva 230V:n jännite on täysin vaaraton kuskille, ihan joka vaiheessa.Jos tuo jännite sinun mielestäsi on aina turvallinen, niin miksiköhän
niitä kuljettajia kuolee sähköiskuun. Niin kauan kuin kuski istuu
siellä pukillaan, ei ole häätää. Mutta kun hän laskeutuu sieltä maahan
hän voi saada kuolettavan sähköiskun. Et ilmeisesti tajunnut, että
verkon toisena johtimena toimii maapotentiaali joka on sen 230 V pienempi
ja potentiaaliero tappaa.
Ohmin laissa ei ole mitään kumoamista. Olen yrittänyt päntätä sitä sinunkin
laisten päähän, ja yleensä ovat oppineet. Kun vielä ymmärtäisit, ettei piste
pullistu, eli Kirkhoffenin toisen lain, niin hallitsisit jo aika paljon sähkötekniikasta.
Sinä se asiaton ja ymmärtämätön suunsoittaja olet. Mene nyt lisää opiskelemaan
ennen kuin tulet lisää paskaa jauhamaan selvässä asiassa. - Pontius Pilatus
päättää kirjoitti:
Omistaja ja haltija on kaksi eri asiaa. Taloyhtiö omistaa tontin, rakennukset ja laitteet, kuten sähkötolpat. Huoneiston hallintaan oikeuttavien osakkeiden omistaja on huoneiston haltija. Hallintaoikeuden voi myös vuokrata, jolloin vuokralainen on huoneiston haltija. Taloyhtiön omistaman vuokratun sähkötolpan haltija on se, joka vuokrasopimuksessa määrätään.
Asutko sinä muuten asunto-osakkeessa? Siinä paperillako vai onko se sähköisessä muodossa? Minä asun huoneistossa, jonka haltija olen kun omistan siihen oikeuttavat osakkeet.
Lopuksi reipas ilmaisu asiallisesta tyylistä:
"Kuka muut puhuu korkeajännitejohdoista kuin sinä uuno?
Kysyn vaan, vituttaako nyt?"Jotain taisi mennä ristiin. Joka tapauksessa taloyhtiö vastaa
tolppien kunnosta ja sinä siitä, että irroitat sen johdon lähtiessäsi.
Saivarrellaan sekin, että et omista niitä huoneiston seiniä, vaan
osakkeet jotka antavat käyttöoikeuden siihen asuntoon.
Yleensä yksikään tolppa ei kuule huoneistoon, vaan ne kuuluvat
taloyhtiölle ja yhtiö hallitsee niitä, eli vuokratessaa sinulle.
Että vituttaako, vituttaako kuuntelen? No pikkasen vituttaa, mutta
eri syystä kuin luulet. - ojaan kaada
Jotain taisi mennä ristiin. Joka tapauksessa taloyhtiö vastaa
eri syystä kuin luulet.Eikö olekin hienoa kun oppii uutta? Ei ole mitään saivartelua sekään, että käyttöoikeus ja hallintaoikeus ovat aivan eri asioita. Asunto-oy:ssä tiettyjen osakkeiden omistaminen tuo hallintaoikeuden nimettyyn huoneistoon yhtiön omistamassa rakennuksessa.
Meillä autopaikat ja lämmitystolpat sijaitsevat autokatoksessa. Autopaikan hallintaan oikeuttavat osakkeet on myös myyty autopaikan haltijoille aivan kuten huoneistojenkin osalta. Autopaikan haltijalla on 8 ääntä yhtiökokouksessa, vaikka ei yhtiön muita osakkeita omistaisikaan.
Tieto lisää tuskaa, mutta auttanee siihen toiseen vaivaan! - kenelle ei ..
Jos tuo jännite sinun mielestäsi on aina turvallinen, niin miksiköhän
niitä kuljettajia kuolee sähköiskuun. Niin kauan kuin kuski istuu
siellä pukillaan, ei ole häätää. Mutta kun hän laskeutuu sieltä maahan
hän voi saada kuolettavan sähköiskun. Et ilmeisesti tajunnut, että
verkon toisena johtimena toimii maapotentiaali joka on sen 230 V pienempi
ja potentiaaliero tappaa.
Ohmin laissa ei ole mitään kumoamista. Olen yrittänyt päntätä sitä sinunkin
laisten päähän, ja yleensä ovat oppineet. Kun vielä ymmärtäisit, ettei piste
pullistu, eli Kirkhoffenin toisen lain, niin hallitsisit jo aika paljon sähkötekniikasta.
Sinä se asiaton ja ymmärtämätön suunsoittaja olet. Mene nyt lisää opiskelemaan
ennen kuin tulet lisää paskaa jauhamaan selvässä asiassa.Kirkhoffenin lakeja en tosiaankaan tunne, mutta aikoinaan opiskeluvaiheessa tutustuin kyllä Kirchoffin piirilakeihin. Sinunkin kannattaisi ensin sisäistää K:n 1. laki, ennenkuin lähdet referoimaan 2. lakia. Sieltä se yhteys löytyy Ohmin lakiinkin, joka tässä on oleellinen.
Toistan edelleen, ettei kauhakuormaajan rungossa oleva 230V:n jännite ole vaarallinen. Mietipä miksi?! - Vain Pontius
ojaan kaada kirjoitti:
Eikö olekin hienoa kun oppii uutta? Ei ole mitään saivartelua sekään, että käyttöoikeus ja hallintaoikeus ovat aivan eri asioita. Asunto-oy:ssä tiettyjen osakkeiden omistaminen tuo hallintaoikeuden nimettyyn huoneistoon yhtiön omistamassa rakennuksessa.
Meillä autopaikat ja lämmitystolpat sijaitsevat autokatoksessa. Autopaikan hallintaan oikeuttavat osakkeet on myös myyty autopaikan haltijoille aivan kuten huoneistojenkin osalta. Autopaikan haltijalla on 8 ääntä yhtiökokouksessa, vaikka ei yhtiön muita osakkeita omistaisikaan.
Tieto lisää tuskaa, mutta auttanee siihen toiseen vaivaan!Tuska haihtuu vasta sitten, kun menet ja äänestät niillä osakkeillasi,
että johdot irti. Voin kyllä kertoa, mikä ottaa päähän. On nimittäin
täysin käsittämätöntä, että yritetään saivarrella selvässä asiassa ja
tehdä tyhjiksi sähköturvallisuuden vaalijoiden "opetukset".
Oma lehmä kun ei olle millään lailla "ojassa". Niin kuin aikaisemmin totesin,
"ammun alas" kaikki väitteet jotka tukevat liitosjohdon jättämistä. Ei ole
ainuttakaan syytä jättää sitä kiinni.
Sähkötekniikassa et kyllä pysty opettamaan minulle mitään uutta.
Oikeinkirjoituksessa itseänikin naurattaa geet ceet ja koot kun joskus
lipsahtavat. - tiedetään
Vain Pontius kirjoitti:
Tuska haihtuu vasta sitten, kun menet ja äänestät niillä osakkeillasi,
että johdot irti. Voin kyllä kertoa, mikä ottaa päähän. On nimittäin
täysin käsittämätöntä, että yritetään saivarrella selvässä asiassa ja
tehdä tyhjiksi sähköturvallisuuden vaalijoiden "opetukset".
Oma lehmä kun ei olle millään lailla "ojassa". Niin kuin aikaisemmin totesin,
"ammun alas" kaikki väitteet jotka tukevat liitosjohdon jättämistä. Ei ole
ainuttakaan syytä jättää sitä kiinni.
Sähkötekniikassa et kyllä pysty opettamaan minulle mitään uutta.
Oikeinkirjoituksessa itseänikin naurattaa geet ceet ja koot kun joskus
lipsahtavat.Lohdullista tietysti kun itsekin tunnistat tilasi. Uutta ei todellakaan kannata opettaa kun huomaa ettei edes perusasiat on hallussa. Opettele ensin vaikka se Ohmin laki, jota et vieläkään tajua, vaan kierrät kuin kissa kuumaa puuroa!
- Pontius Pilatus
tiedetään kirjoitti:
Lohdullista tietysti kun itsekin tunnistat tilasi. Uutta ei todellakaan kannata opettaa kun huomaa ettei edes perusasiat on hallussa. Opettele ensin vaikka se Ohmin laki, jota et vieläkään tajua, vaan kierrät kuin kissa kuumaa puuroa!
Mitä opettelemista siinä on? Eikä se auta yhtään siinä
tilanteessa kun kun potentiaaliero on 230 V ja saat sähköiskun.
Ihmisen kehon vastuksesta, eli meneekö kädestä jalkaan tai
kädestä käteen tai jalasta jalkaan jne. vaikuttaa kuinka selviät
ja jäättkö kiinni pitemmäksi aikaa.
Niin kuin aikaisemmin mainitsin, olen opettanut ohmin lakia
monen monelle, mutta noin ymmärtämätöntä, kuin sinä olet,
en ole vielä ennen tavannut.
Ymmärtäisit nyt vaan nykiä sen liitosjohdon mukaasi lähtiessäsi. - että tämä
Jotain taisi mennä ristiin. Joka tapauksessa taloyhtiö vastaa
eri syystä kuin luulet.Pontius Pilatus olisi mukamas Mensan jäsen. Ei edes ymmärrä, mitä eroa on omistuksella ja hallinnalla. Lisäksi tämä on täysin käsittämätön virke: "Saivarrellaan sekin, että et omista niitä huoneiston seiniä, vaan
osakkeet jotka antavat käyttöoikeuden siihen asuntoon", kun edellinen kirjoittaja oli juuri sanonut saman asian!
Entä mitä tämä tarkoittaa: "Yleensä yksikään tolppa ei kuule huoneistoon, vaan ne kuuluvat taloyhtiölle ja yhtiö hallitsee niitä, eli vuokratessaa sinulle."
Ihan tiedoksesi, että sillä ei ole mitään merkitystä, kuuluuko tolppa huoneistoon vai ei, sillä se taloyhtiö OMISTAA ne kaikki huoneistot ja tolpat. Siinäkin olet väärässä, jos luulet taloyhtiön hallinnoivan tolppaa, sillä tolpan käyttäjä sitä hallinnoi. - ratkaisu?
Mitä opettelemista siinä on? Eikä se auta yhtään siinä
tilanteessa kun kun potentiaaliero on 230 V ja saat sähköiskun.
Ihmisen kehon vastuksesta, eli meneekö kädestä jalkaan tai
kädestä käteen tai jalasta jalkaan jne. vaikuttaa kuinka selviät
ja jäättkö kiinni pitemmäksi aikaa.
Niin kuin aikaisemmin mainitsin, olen opettanut ohmin lakia
monen monelle, mutta noin ymmärtämätöntä, kuin sinä olet,
en ole vielä ennen tavannut.
Ymmärtäisit nyt vaan nykiä sen liitosjohdon mukaasi lähtiessäsi.Tässä nyt on niin suuri ristiriita, että olisi hyvä jos joku ulkopuolinen taho ratkaisisi asian. Näillä palstoilla voisi vaikka Täpinä ottaa kantaa tähän asiaan.
ratkaisu? kirjoitti:
Tässä nyt on niin suuri ristiriita, että olisi hyvä jos joku ulkopuolinen taho ratkaisisi asian. Näillä palstoilla voisi vaikka Täpinä ottaa kantaa tähän asiaan.
Kysymys on lähinnä periaatteellinen, onneksi. Suomessa kuolee
nykyisin 4 - 5 ihmistä sähköiskuun vuodessa. Asentajia heistä
on pari ja lapsia onneksi ei kuole joka vuosi lainkaan. Joskus
jotkut pojat ovat kiipeilleet pylväsmuuntamoon ja saaneet kuolettavan
iskun.
Lämmitystolppien johdoilla lapset ymmärtävät olla leikkimättä. Ne
johdot kyllä vioittuvat aurauskaluston liikkuessa niiden tolppien välissä,
jos ne roikkuvat siellä.
Eristysvikaisesta johdosta moni saa tällin vuodenmittaan, mutta jos
ei koskettele samaan aikaan metallista tolpaa tai koteloa, niin melko
varmasti säilyy hengissä.
Sähköturvallisuus yleisesti ottaen on korkeaa tasoa meillä. Onnettomuudet
sattuvatkin lähes yksin omaan viallisista laitteista, ja jo alunperin kauppoihin
tulleista virheellisesti kytketyistä kojeista. Noitakin tapauksia on ani harvoin.
Lähinnä rikkoutumisvaaran takia nuo käyttämättömät johdot on kerättävä
pois. Pahin vaaran aiheuttaja jokapäiväisessä elämässä on itsetehdyt roikkajohdot
joita maadoitukset puuttuvat ja jännite voi olla siinä maadoituskoskettimessa.
Ettei nyt vaan joku ala saivarrella, ettei se maadoituksen puute tapa ketään.
Ei tapakkaan, mutta vika laitteessa johon johtoa käytetään, tappaa kun kuoressa
oleva jännite ei katkeakkaan.- Vain Pilatus
että tämä kirjoitti:
Pontius Pilatus olisi mukamas Mensan jäsen. Ei edes ymmärrä, mitä eroa on omistuksella ja hallinnalla. Lisäksi tämä on täysin käsittämätön virke: "Saivarrellaan sekin, että et omista niitä huoneiston seiniä, vaan
osakkeet jotka antavat käyttöoikeuden siihen asuntoon", kun edellinen kirjoittaja oli juuri sanonut saman asian!
Entä mitä tämä tarkoittaa: "Yleensä yksikään tolppa ei kuule huoneistoon, vaan ne kuuluvat taloyhtiölle ja yhtiö hallitsee niitä, eli vuokratessaa sinulle."
Ihan tiedoksesi, että sillä ei ole mitään merkitystä, kuuluuko tolppa huoneistoon vai ei, sillä se taloyhtiö OMISTAA ne kaikki huoneistot ja tolpat. Siinäkin olet väärässä, jos luulet taloyhtiön hallinnoivan tolppaa, sillä tolpan käyttäjä sitä hallinnoi.Ei auta, iroita vaan se johto äläkä ala puhua seipäistä kun pitäis puhua pellosta.
Vitsi on lähinnä siinä,että väität ihan höpöjä. En ole sanonut olevani Mensan jäsen.
Ethän sinä ymmärrä lukemaasi ollenkaan. Menee aina näköjään arvaamiseksi.
Ei ollut sitten mitään perusteluja piuhan jättämiseen, ei niin. Ilmankos olet pääaisata
hiljaa, ja yrität epätoivoisesti kammeta keskustelua jonnekin aivan muualle. Mutta
noin se aina menee, kun eväät loppuvat. - tiedä...
Vain Pilatus kirjoitti:
Ei auta, iroita vaan se johto äläkä ala puhua seipäistä kun pitäis puhua pellosta.
Vitsi on lähinnä siinä,että väität ihan höpöjä. En ole sanonut olevani Mensan jäsen.
Ethän sinä ymmärrä lukemaasi ollenkaan. Menee aina näköjään arvaamiseksi.
Ei ollut sitten mitään perusteluja piuhan jättämiseen, ei niin. Ilmankos olet pääaisata
hiljaa, ja yrität epätoivoisesti kammeta keskustelua jonnekin aivan muualle. Mutta
noin se aina menee, kun eväät loppuvat.mitä olet kirjoittanut, niinkö?
Tässä lainaus tuolta alhaalta sinun tekstistäsi:
"Miksi ei saman tien säädetä lakia, että vain Mensan jäsenet saavat
jatkaa sukua. Lain rikkomisesta tulisi aina rangaistus, teloitus pidätettäessä.
Miten olisi sinun lastensaannin laita? Voisi tehdä tiukkaa tuolla järjenjuoksulla. Saattaisi Pontius Pilatuksellakin työt lisääntyä. "
Eli väität olevasi Mensan jäsen, ja nyt väität ettet olekaan (mikä kyllä pitääkin paikkansa).
Ja mitä tähän ketjuun tulee, niin itse aloit vängätä tästä tekstistä "Summa summarum: laissa EI ole mainittu tolpan johtojen irrottamisesta yhtään mitään, mutta jos joku sieltä itselleen onnistuu sähköiskun samaan, niin tolpan haltija on vastuullinen - oli johto kiinni autossa tai ei. Joten kerrostalokyttääjät voinevat jättää asian nyt tähän ja annetaan niiden roikottaa johtoaan, jotka haluavat. He tekevät sen omalla vastuullaan" että tuo tolpan haltija (anteeksi, sinun mukaasi haltia) olisi taloyhtiö, vaikka se on asukas, jolle kys. autopaikka on osoitettu.
Että sinulta ne eväät ovat tainneet jäädä saamatta kokonaan. - Pontius Pilatus
tiedä... kirjoitti:
mitä olet kirjoittanut, niinkö?
Tässä lainaus tuolta alhaalta sinun tekstistäsi:
Miten olisi sinun lastensaannin laita? Voisi tehdä tiukkaa tuolla järjenjuoksulla. Saattaisi Pontius Pilatuksellakin työt lisääntyä. "
Eli väität olevasi Mensan jäsen, ja nyt väität ettet olekaan (mikä kyllä pitääkin paikkansa).
Ja mitä tähän ketjuun tulee, niin itse aloit vängätä tästä tekstistä "Summa summarum: laissa EI ole mainittu tolpan johtojen irrottamisesta yhtään mitään, mutta jos joku sieltä itselleen onnistuu sähköiskun samaan, niin tolpan haltija on vastuullinen - oli johto kiinni autossa tai ei. Joten kerrostalokyttääjät voinevat jättää asian nyt tähän ja annetaan niiden roikottaa johtoaan, jotka haluavat. He tekevät sen omalla vastuullaan" että tuo tolpan haltija (anteeksi, sinun mukaasi haltia) olisi taloyhtiö, vaikka se on asukas, jolle kys. autopaikka on osoitettu.
Että sinulta ne eväät ovat tainneet jäädä saamatta kokonaan.Älä puhu paskaa, johan tuolle nauraa kylän harakatkin. Omaa keksintöäsi on,
että olisin sanonut olevani Mensan jäsen. En kyllä kiistäkkään, se jää nyt sinua
vaivaamaan ollakko vai eikö olla. Mutta vielä kerran, näytä kohta, missä olisin
sanonut olevani jäsen. - päivän paras !!!
Täpinä kirjoitti:
Kysymys on lähinnä periaatteellinen, onneksi. Suomessa kuolee
nykyisin 4 - 5 ihmistä sähköiskuun vuodessa. Asentajia heistä
on pari ja lapsia onneksi ei kuole joka vuosi lainkaan. Joskus
jotkut pojat ovat kiipeilleet pylväsmuuntamoon ja saaneet kuolettavan
iskun.
Lämmitystolppien johdoilla lapset ymmärtävät olla leikkimättä. Ne
johdot kyllä vioittuvat aurauskaluston liikkuessa niiden tolppien välissä,
jos ne roikkuvat siellä.
Eristysvikaisesta johdosta moni saa tällin vuodenmittaan, mutta jos
ei koskettele samaan aikaan metallista tolpaa tai koteloa, niin melko
varmasti säilyy hengissä.
Sähköturvallisuus yleisesti ottaen on korkeaa tasoa meillä. Onnettomuudet
sattuvatkin lähes yksin omaan viallisista laitteista, ja jo alunperin kauppoihin
tulleista virheellisesti kytketyistä kojeista. Noitakin tapauksia on ani harvoin.
Lähinnä rikkoutumisvaaran takia nuo käyttämättömät johdot on kerättävä
pois. Pahin vaaran aiheuttaja jokapäiväisessä elämässä on itsetehdyt roikkajohdot
joita maadoitukset puuttuvat ja jännite voi olla siinä maadoituskoskettimessa.
Ettei nyt vaan joku ala saivarrella, ettei se maadoituksen puute tapa ketään.
Ei tapakkaan, mutta vika laitteessa johon johtoa käytetään, tappaa kun kuoressa
oleva jännite ei katkeakkaan.Osui ja upposi!!
Enpä olisi oikeastaan uskonut, että noin näkyvän syötin nielaiset, mutta sinne meni, että heilahti ;-D
Kyllä sinut Täpinäksi tunnistettiin jo paljon aikaisemmin, Pontius Pilatuksen nimimerkistä huolimatta, mutta on sinua helppo vedättää!
Hyvä Täpinä / Pontius Pilatus, meillä on ollut hauskaa, kiitoksia siitä! Miten olisi jatkossa vaikkapa nimimerkki "Laupias Samarialainen"? päivän paras !!! kirjoitti:
Osui ja upposi!!
Enpä olisi oikeastaan uskonut, että noin näkyvän syötin nielaiset, mutta sinne meni, että heilahti ;-D
Kyllä sinut Täpinäksi tunnistettiin jo paljon aikaisemmin, Pontius Pilatuksen nimimerkistä huolimatta, mutta on sinua helppo vedättää!
Hyvä Täpinä / Pontius Pilatus, meillä on ollut hauskaa, kiitoksia siitä! Miten olisi jatkossa vaikkapa nimimerkki "Laupias Samarialainen"?Sain viestin sähköpostiini, että kirjoitukseeni on vastattu.
Minulla ei ole mitään tekemistä Pontius Pilatuksen kanssa.
Jos sinulla on kana kynittävänä ko. nimimerkin kanssa, niin
kynikää se keskenänne ja nauretaan sitten vaikka yhdessä.
Minä pesen käteni kuten teki Pilatuskin. Siihen loppuu yhtäläisyydet.
Täytyy kyllä myöntää, että harvinaisen hyvin Pilatus on perillä
sähkötekniikasta, siitä kaikki kunnia hänelle.
Onnea vaan kynimiselle.- uskottava on ;-D
Täpinä kirjoitti:
Sain viestin sähköpostiini, että kirjoitukseeni on vastattu.
Minulla ei ole mitään tekemistä Pontius Pilatuksen kanssa.
Jos sinulla on kana kynittävänä ko. nimimerkin kanssa, niin
kynikää se keskenänne ja nauretaan sitten vaikka yhdessä.
Minä pesen käteni kuten teki Pilatuskin. Siihen loppuu yhtäläisyydet.
Täytyy kyllä myöntää, että harvinaisen hyvin Pilatus on perillä
sähkötekniikasta, siitä kaikki kunnia hänelle.
Onnea vaan kynimiselle.Kuinka ollakaan juuri kaikki ne yhtäläisyydet sinut paljastivatkin. Kun useampikin henkilö työpaikallamme asiaa epäili ryhdyimme vertaamaan Täpinän aikaisempia kirjoitelmia ja näitä PP:n sepustuksia.
Jokainen voi tehdä saman; Täpinän tyypilliset idiomit toistuvat PP:lla kerta toisensa jälkeen ja sanonnat ovat identtisiä. Molemmille myös vierasperäiset sanat tuottavat vaikeuksia.
Katsokaapa myös noiden viestin ulkoista muotoa, tässäkin threadissa on kaksi "rivinvaihto-vammaista", joiden tekstit erottuvat muista, PP ja yllättäen Täpinä. Tai onko se nyt yllätys kun samalta näppäimistöltä lähtevät!
Kuinka nopeasti Täpinä löytyikään ja nielaisi tuon asettamamme syötin, vaikka ei monien päivien aikana keskusteluun ollut edes osallisena.
Terveisiä vain "molemmille"! - Pontius Pilatus
uskottava on ;-D kirjoitti:
Kuinka ollakaan juuri kaikki ne yhtäläisyydet sinut paljastivatkin. Kun useampikin henkilö työpaikallamme asiaa epäili ryhdyimme vertaamaan Täpinän aikaisempia kirjoitelmia ja näitä PP:n sepustuksia.
Jokainen voi tehdä saman; Täpinän tyypilliset idiomit toistuvat PP:lla kerta toisensa jälkeen ja sanonnat ovat identtisiä. Molemmille myös vierasperäiset sanat tuottavat vaikeuksia.
Katsokaapa myös noiden viestin ulkoista muotoa, tässäkin threadissa on kaksi "rivinvaihto-vammaista", joiden tekstit erottuvat muista, PP ja yllättäen Täpinä. Tai onko se nyt yllätys kun samalta näppäimistöltä lähtevät!
Kuinka nopeasti Täpinä löytyikään ja nielaisi tuon asettamamme syötin, vaikka ei monien päivien aikana keskusteluun ollut edes osallisena.
Terveisiä vain "molemmille"!Mitä helvettiä väität? Luulet ettei täällä kukaan muu osaa kirjoittaa kuin täpinä.
Jos täpinä matkii minua, niin matkikoon jos siitä autuaaksi tulee. Muista kuitenkin,
että Pontius Pilatus on kirjoittanut täällä ennen kuin täpinää oli varmaan edes syntynyt.
Sen kyllä myönnän, että palstaleveydessä peesaan täpinää. On niin paljon helpompi
lukea kuin teidän asiavammaisten tekstiä. Olet kai huomannut, että muutamat muutkin
viksut käyttävät kapeaa palstaa. Ota nyt vaan se piuha irti aamulla, ettei
huoltomies vie kirpparille.
Taisi käydä niin, ettei aloittajan lisäksi täältä löydy asiaa kuin minun ja parin kolmen
muun kirjoittajan toimesta. Suurin osa kirjoituksista on puuta heinää. Ketkähän ovat
oikeasti olleet altavastaajia?
Varmaan saat ensimmäisenä kenkää, kun väkeä vähennetään. Olethan ihan kehuskellut
käyttäväsi työaikaa suoli24:n analysointiin. - LaupiasSamarialainen
Mitä helvettiä väität? Luulet ettei täällä kukaan muu osaa kirjoittaa kuin täpinä.
Jos täpinä matkii minua, niin matkikoon jos siitä autuaaksi tulee. Muista kuitenkin,
että Pontius Pilatus on kirjoittanut täällä ennen kuin täpinää oli varmaan edes syntynyt.
Sen kyllä myönnän, että palstaleveydessä peesaan täpinää. On niin paljon helpompi
lukea kuin teidän asiavammaisten tekstiä. Olet kai huomannut, että muutamat muutkin
Taisi käydä niin, ettei aloittajan lisäksi täältä löydy asiaa kuin minun ja parin kolmen
muun kirjoittajan toimesta. Suurin osa kirjoituksista on puuta heinää. Ketkähän ovat
Varmaan saat ensimmäisenä kenkää, kun väkeä vähennetään. Olethan ihan kehuskellut
käyttäväsi työaikaa suoli24:n analysointiin.........., .......... ? kuuntelen!!!
- Eiköhän...
Älä puhu paskaa, johan tuolle nauraa kylän harakatkin. Omaa keksintöäsi on,
että olisin sanonut olevani Mensan jäsen. En kyllä kiistäkkään, se jää nyt sinua
vaivaamaan ollakko vai eikö olla. Mutta vielä kerran, näytä kohta, missä olisin
sanonut olevani jäsen.se kuule ole tullut jo kaikille selväksi, että et ole Mensan jäsen, kun et edes omaa tekstiäsi ymmärrä :D
Kirjoitit, että jos vain Mensan jäsenet saisivat jatkaa sukua, niin sinulla työt lisääntyisivät. Ymmärrätkö nyt? Ai et vai. No, pääasia että kaikki muut ymmärsivät. - Nyt taisi...
Mitä helvettiä väität? Luulet ettei täällä kukaan muu osaa kirjoittaa kuin täpinä.
käyttäväsi työaikaa suoli24:n analysointiin.ns. se koira älähtää, johon kalikka kalahti :D Hirveä raivo-defenssi päällä keuhkoat ja vänkäät, ettet mukamas jäänyt kiinni :D
- Pontius Pilatus
Eiköhän... kirjoitti:
se kuule ole tullut jo kaikille selväksi, että et ole Mensan jäsen, kun et edes omaa tekstiäsi ymmärrä :D
Kirjoitit, että jos vain Mensan jäsenet saisivat jatkaa sukua, niin sinulla työt lisääntyisivät. Ymmärrätkö nyt? Ai et vai. No, pääasia että kaikki muut ymmärsivät.Sinun älykkyys ei sitten riittänyt ymmärtämään, miksi työt lisääntyvät.
Etkö vieläkään ymmärtänyt, etten ole väittänyt olevani Mensan jäsen? - täpinöissään
käyttäväsi työaikaa suoli24:n analysointiin.Tässä sitä näytettä "viksuudesta" Täpinän, alias Pontiuksen käsityksen mukaan:
"Sen kyllä myönnän, että palstaleveydessä peesaan täpinää. On niin paljon helpompi
huoltomies vie kirpparille."
Ilmeisesti tämän hybridin ymmärrys ei riitä siihen, että itse tehty rivinvaihto ei "toimi" kaikilla selaimilla ja näytöillä samalla tavalla. Saattaa näyttää kovinkin "viksulta" ja kapealta omalla selaimella, mutta valtaosa lukijoista näkee sen juosten kustuna eli juuri sellaisena kun se todellisuudessa on!
Tämähän on Täpinän tavaramerkki ja toimii tietysti samalla tavalla Pontiuksenkin nimimerkillä samalta näppikseltä tehtynä. Tosi viksua!
P.s. Huoltomies ei meillä toisten lailliseen omaisuuteen koske, käytämme asiallisesti toimivaa huoltofirmaa.
- PenttiKJoku
autolla ei pääse liikkeelle jos johto on tolpassa. Pitäisikö siis polttiksissa tehdä sama kytkentä joka on aika helppo. Ei lähtis johto juurineen irti jos on kovin lyhyt.
- johto kiinni
Eikö se autossa kiinni oleva johto ole ihan yhtä vaarallinen. Kai lapsi sen saa irti autosta yhtä helposti kuin jos johto on solmittu tolppaan.
Ei johto ilman autoa ole sen vaarallisempi?- gesees
Kun johto on kiinni autossa, ei johdon päässä voi olla edes sitä kumista suojusta.
Joten kaikkein vaarallisin tilanne on, kun johto on kiinni autossa. Johto lähtee helposti nyppäisemällä irti auton liittimestä, ja lämmitys saattaa olla käynnissä (ainakaan sulake ei ole 0-asennossa, jos johto kiinni autossa).
- hyvä kun
johto olis kiinteesti autossa ja sen sais vedettyä vaikka kelalle kuten imurin johdon niin ei tarvis aina leikkiä niiden kanssa vaan olisi paljon helpompaa.
- Teemu 42
Meillä huoltoyhtiö kerää roikkuvat johdot aina pois.Naapurikin oppi ottamaan omansa irti kun tolpasta loppu virta.4 tolppaa saman sulakkeen takana,parina aamuna poltat oikosutjetulla johdolla tolpparivin pimeeks niin oppii naapurisi kans irroittamaan johtonsa.Tolppa avaimia on yleisesti 4 tai 5 eri mallia,joten johtoja voi kerätä huoletta.Uudenmallisesta Defan johdosta saa kirppari myynnissä heti kympin kappale.Ostajia riitää ainakin pääkaupunkiseudulla.Viime talven aikana noin 40 kpl myynyt,Eikä kirppis pöytä ollut kuin kolmena viikkona.AIJON MYÖS JATKOSSAKIN KERÄTÄ HYLÄTYT JOHDOT MYYNTIIN!tee
- feseses
Teemu 42 kirjoitti:
Meillä huoltoyhtiö kerää roikkuvat johdot aina pois.Naapurikin oppi ottamaan omansa irti kun tolpasta loppu virta.4 tolppaa saman sulakkeen takana,parina aamuna poltat oikosutjetulla johdolla tolpparivin pimeeks niin oppii naapurisi kans irroittamaan johtonsa.Tolppa avaimia on yleisesti 4 tai 5 eri mallia,joten johtoja voi kerätä huoletta.Uudenmallisesta Defan johdosta saa kirppari myynnissä heti kympin kappale.Ostajia riitää ainakin pääkaupunkiseudulla.Viime talven aikana noin 40 kpl myynyt,Eikä kirppis pöytä ollut kuin kolmena viikkona.AIJON MYÖS JATKOSSAKIN KERÄTÄ HYLÄTYT JOHDOT MYYNTIIN!tee
Etkö glysergiinihappopää mitään muuta varastettavaa löytänyt myytäväksi? Huonosti kyllä menee, jos oikeasti noin avuton ihminen koittaa elättää rikollisesti itsensä.
- huugo-64
feseses kirjoitti:
Etkö glysergiinihappopää mitään muuta varastettavaa löytänyt myytäväksi? Huonosti kyllä menee, jos oikeasti noin avuton ihminen koittaa elättää rikollisesti itsensä.
Toivottavasti taloyhtiöt saisivat sääntöihinsä pykälän, jolla tolppa paikka peruttaisiin niiltä jotka eivät sitä osaa käyttää. Jos on niin avuton ja vastuuton autoilija ettei saa johtoa pois,pitäköön autonsa kadulla.Täydet kiitokset huolto yhtiöille ja muillekkin jotka viitsivät nähdä vaivaa ja kerätä vaaralliset johdot pois.
- geess
huugo-64 kirjoitti:
Toivottavasti taloyhtiöt saisivat sääntöihinsä pykälän, jolla tolppa paikka peruttaisiin niiltä jotka eivät sitä osaa käyttää. Jos on niin avuton ja vastuuton autoilija ettei saa johtoa pois,pitäköön autonsa kadulla.Täydet kiitokset huolto yhtiöille ja muillekkin jotka viitsivät nähdä vaivaa ja kerätä vaaralliset johdot pois.
Olisi hienoa, jos nyt jollain pystyisit edes itsellesi perustelemaan, miksi se on niin vaarallista.
Selaa muutamaa viestiä yläpuolelta, missä puhutaan siitä, että se on yhtä vaarallista onko se johto autossa kiinni vai roikkuuko vapaana.
Lapsihan saa sen johdon vahingossakin irti autosta, vaikkapa kompastumalla siihen.. Joten auton lämmitys on itsessään vaarallista, joka pitäisi kieltää.
Joten, eikö sinunkin kannattaisi pyytää, että taloyhtiösi ottaa koko tolpat pois käytöstä? Sehän lisäisi turvallisuutta, vai miten mahdatkaan kieltää tämän? - hittituote
Teemu 42 kirjoitti:
Teemun kannattaa kerätä nyt myös kesärenkaat niistä autoista missä ne on vielä vaarallisesti alla, ne käy keväällä hyvin kaupaks kirppiksellä.
- polkupyörät,
hittituote kirjoitti:
Teemun kannattaa kerätä nyt myös kesärenkaat niistä autoista missä ne on vielä vaarallisesti alla, ne käy keväällä hyvin kaupaks kirppiksellä.
joista puuttuu heijastimia tai vaikkapa soittokello. Vaarallisia ovat. Niitäkin voi viedä mukanaan ja myydä kirpparilla.
- 3456w
Luonko karsii tyhmät lapssukaiset pois. Jos on niin tyhmä, että työntää sen johdon suuhun niin ei siitä lapsesta maailmalle kovin suurta hyötyä tule olemaan.
Kyllä lähes kouluikäisen lapsen tulisi jo ymmärtää asioita. Sitä nuorempia lapsia ei edes saa päästää ulos ilman valvontaa.- tyhmien mokista
Tässä on vaan sellainen juttu, että jos jotain tapahtuu, niin sehän sattuu sitten taloyhtiön hallinnoimalla alueella ja homma saattaa kääntyä niin päin, että syyllisten penkille istutetaankin hallituksen jäsenet. Kas kun viime kädessä heidän velvollisuutenaan on katsoa, että turvallisuus on kunnossa (eli olisi pitänyt ohjeistaa asukkaita / huoltomiehiä niin, ettei niitä johtoja jää roikkumaan).
Jos taas penska menee nyppimään johdon irti autosta, tunkee naulan reikään ja kuolee sähköiskuun (vanha tolppa, missä ei ole vikistä), niin silloin se vaan on voi voi, koska kaikkia lakeja ja asetuksia oli noudatettu ja kyseessä oli vain ikävä "tapaturma". - Pontius Pilatus
Miksi ei saman tien säädetä lakia, että vain Mensan jäsenet saavat
Miten olisi sinun lastensaannin laita? Voisi tehdä tiukkaa tuolla järjenjuoksulla.
Saattaisi Pontius Pilatuksellakin työt lisääntyä. - ehkäistä.
tyhmien mokista kirjoitti:
Tässä on vaan sellainen juttu, että jos jotain tapahtuu, niin sehän sattuu sitten taloyhtiön hallinnoimalla alueella ja homma saattaa kääntyä niin päin, että syyllisten penkille istutetaankin hallituksen jäsenet. Kas kun viime kädessä heidän velvollisuutenaan on katsoa, että turvallisuus on kunnossa (eli olisi pitänyt ohjeistaa asukkaita / huoltomiehiä niin, ettei niitä johtoja jää roikkumaan).
Jos taas penska menee nyppimään johdon irti autosta, tunkee naulan reikään ja kuolee sähköiskuun (vanha tolppa, missä ei ole vikistä), niin silloin se vaan on voi voi, koska kaikkia lakeja ja asetuksia oli noudatettu ja kyseessä oli vain ikävä "tapaturma".meillä asiat on ratkaistu siten, että leikkipiha on A-pihalla (kulku portaita pitkin) ja talon toisella puolen on B-piha, missä autot ovat. On vanhempien asia valvoa, että lapset ei nuohoa siellä toisten ihmisten autojen välissä. Autojen keulat ovat aitaa vasten ja sähkökaapit ovat tuossa aidassa. Ei edes ekoterroristin lapsilla ole mitään asiaa mennä leluineen autojen väliin naarmuttamaan niitä.
Lämmittimen johdon voi myös laittaa myös toisesta päästään sisään sinne tolpan laatikkoon, sillä johdinta varten tehdystä kolosta mahtuu kaksikin johdinta ja sitten sulkea laatikon , niin näkyviin jää vain johdinlenkki. Meillä lukot toimivat kolikolla tai vastaavalla esineellä. Turvallista ja helppoa ! - Pontius Pilatus
ehkäistä. kirjoitti:
meillä asiat on ratkaistu siten, että leikkipiha on A-pihalla (kulku portaita pitkin) ja talon toisella puolen on B-piha, missä autot ovat. On vanhempien asia valvoa, että lapset ei nuohoa siellä toisten ihmisten autojen välissä. Autojen keulat ovat aitaa vasten ja sähkökaapit ovat tuossa aidassa. Ei edes ekoterroristin lapsilla ole mitään asiaa mennä leluineen autojen väliin naarmuttamaan niitä.
Lämmittimen johdon voi myös laittaa myös toisesta päästään sisään sinne tolpan laatikkoon, sillä johdinta varten tehdystä kolosta mahtuu kaksikin johdinta ja sitten sulkea laatikon , niin näkyviin jää vain johdinlenkki. Meillä lukot toimivat kolikolla tai vastaavalla esineellä. Turvallista ja helppoa !PAM! Alas tuli ja ekalla laukauksella. Periaatteessa turvaa pistokkeen
mutta ei roikkuvaa johtoa aurakalustolta. Nylyisiin SLO:n koteloihin
ei johtokoloon avartamatta mahdu johtoa. Lisäksi mitäs luulet naapurin
tykkäävän kun lähtee myöhemmin ja syliin putoaa johdon pää ja joutuu
sököttämään sinun johtosi takaisin sulkiessaan kannen - ei pudonnut
PAM! Alas tuli ja ekalla laukauksella. Periaatteessa turvaa pistokkeen
mutta ei roikkuvaa johtoa aurakalustolta. Nylyisiin SLO:n koteloihin
ei johtokoloon avartamatta mahdu johtoa. Lisäksi mitäs luulet naapurin
tykkäävän kun lähtee myöhemmin ja syliin putoaa johdon pää ja joutuu
sököttämään sinun johtosi takaisin sulkiessaan kannenMikään laki ei millään tulkinnalla kiellä jättämästä johtoa roikkumaan jos sen molemmat päät ovat lukitussa rasiassa. Tuo aurauskalusto on sinun naurettava pakkomielteesi, eikä mikään todellinen vaara.
- Pontius Pilatus
ei pudonnut kirjoitti:
Mikään laki ei millään tulkinnalla kiellä jättämästä johtoa roikkumaan jos sen molemmat päät ovat lukitussa rasiassa. Tuo aurauskalusto on sinun naurettava pakkomielteesi, eikä mikään todellinen vaara.
Järki kieltää, valitettavasti sekin vain siinä tapauksessa, että sitä on.
Mitä se naapurisi tykkää, kun sökötät sen johdon hänen laitettavakseen
kun se putoaa, kun kannen aukaisee. Kyllä on monta kertaa helpompaa
heittää se johto takapenkin jalkatilaan.
Sinulla se pakkomielle on vastustaa turvallisuutta. Käy sinäkin tuolla
Tukesin sivuilla lukemassa, kuinka auraustraktorin kuski kuoli sähköiskuun.
Jäi vaimo ja kaksi lasta ja sekös sinusta on naurettavaa. Herää jo "palikka".
Eikö hävetä? Ettei muka mitään vaaraa. Eikö yhtään kolkuta?
Todellinen vaara yhteiskunnalle olet sinä ja sinun kaltaiset typerät jästipäät,
jotka eivät voi myöntää olevansa väärässä. Enhän minä, minä.... Suoraan
sanoen kuvottaa tuollainen itsekkyys ja tyhmyys.
Osui ja upposi. - lisää ...
Järki kieltää, valitettavasti sekin vain siinä tapauksessa, että sitä on.
Mitä se naapurisi tykkää, kun sökötät sen johdon hänen laitettavakseen
kun se putoaa, kun kannen aukaisee. Kyllä on monta kertaa helpompaa
heittää se johto takapenkin jalkatilaan.
Sinulla se pakkomielle on vastustaa turvallisuutta. Käy sinäkin tuolla
Tukesin sivuilla lukemassa, kuinka auraustraktorin kuski kuoli sähköiskuun.
Jäi vaimo ja kaksi lasta ja sekös sinusta on naurettavaa. Herää jo "palikka".
Eikö hävetä? Ettei muka mitään vaaraa. Eikö yhtään kolkuta?
Todellinen vaara yhteiskunnalle olet sinä ja sinun kaltaiset typerät jästipäät,
jotka eivät voi myöntää olevansa väärässä. Enhän minä, minä.... Suoraan
sanoen kuvottaa tuollainen itsekkyys ja tyhmyys.
Osui ja upposi.Kuvaamaasi sähkötapaturmaa ei Tukesin tilastoista 1980-2009 edes löydy!
- Vain Pilatus
lisää ... kirjoitti:
Kuvaamaasi sähkötapaturmaa ei Tukesin tilastoista 1980-2009 edes löydy!
Kyllä löytyy, jo 40-luvulta saakka on tilastot. Ylivoimaisesti suurin
kuolemaan johtanut syy on rikkinäiset "roikat" siviilien keskuudessa.
Merkittävä määrä on myös juuri työkoneista saaduista sähköiskuista johtuneet
kuolemat. - ovat...
Miksi ei saman tien säädetä lakia, että vain Mensan jäsenet saavat
Miten olisi sinun lastensaannin laita? Voisi tehdä tiukkaa tuolla järjenjuoksulla.
Saattaisi Pontius Pilatuksellakin työt lisääntyä.ne menneet alentamaan Mensan jäsenyyden vaatimaa äo-määrää...
- juttujasi,
Vain Pilatus kirjoitti:
Kyllä löytyy, jo 40-luvulta saakka on tilastot. Ylivoimaisesti suurin
kuolemaan johtanut syy on rikkinäiset "roikat" siviilien keskuudessa.
Merkittävä määrä on myös juuri työkoneista saaduista sähköiskuista johtuneet
kuolemat.vaan kerro minä vuonna, minä kuukautena tuo auraustraktorionnettomuus on sattunut! Itse käskit lukemaan Tukesin sivuja, siellä ei sitä ole.
Vakaville onnettomuuksille en naura, mutta sinulle minä nauran ja vainoharhaisine kuvitelminesi ja ohilaukauksillesi.
Työkoneonnettomuudet eivät ole johtuneet 230V:n vaihtovirrasta, mutta tässäkään sinä et mitään eroa ymmärrä.
Pane linkkiä ja faktaa tai pysy omalla hiekkalaatikollasi! - Pontius Pilatus
ovat... kirjoitti:
ne menneet alentamaan Mensan jäsenyyden vaatimaa äo-määrää...
Miten niin alentaneet vaatimuksia? Perustele jos pystyt.
- Pontius Pilatus
juttujasi, kirjoitti:
vaan kerro minä vuonna, minä kuukautena tuo auraustraktorionnettomuus on sattunut! Itse käskit lukemaan Tukesin sivuja, siellä ei sitä ole.
Vakaville onnettomuuksille en naura, mutta sinulle minä nauran ja vainoharhaisine kuvitelminesi ja ohilaukauksillesi.
Työkoneonnettomuudet eivät ole johtuneet 230V:n vaihtovirrasta, mutta tässäkään sinä et mitään eroa ymmärrä.
Pane linkkiä ja faktaa tai pysy omalla hiekkalaatikollasi!Saatampa hyvinkin ymmärtää. Väitätkö, että joku vuosi sitten Espoolainen
omakotitalo oli liitettynä suurjännitteeseen kun puomi otti kiinni talojohtoon.
Kyllä siinä talossa oli normaali 400 V:n liittymä. Jännite oli tasan tarkkaan 230 V,
sillä sitä kuorma-autoa on mahdotonta saada tuossa tilanteessa kahden vaiheen
väliin.
Eikö ymmärryksesi riitä, että juuri työkoneet rikkovat ne roikkuvat johdot ja
sen jälkeen sinun oma henkikulyasi on kysymyksessä, vaikka se traktorikuski
olisi selvinnytkin eikä huomannut rikkoneensa sinun piuhaasi. Onko niin ylivoimaisen
vaikea tajuta, että olet väärässä puolustaessasi johdon jättämistä.
Jatka vaan ohmin lain lukemista ja irrota nyt viimeinkin lähtiessäsi se johto. - väität olevasi
Miten niin alentaneet vaatimuksia? Perustele jos pystyt.
Mensan jäsen, ja kun katsoo noita kirjoituksiasi tuossa yläpuolella, niin kyllä siinä melkoinen ristiriita on havaittavissa. Mutta ei siinä mitään, netissähän voi olla vaikka Sudanin suurvisiiri, jos niin haluaa.
- Pontius Pilatus
väität olevasi kirjoitti:
Mensan jäsen, ja kun katsoo noita kirjoituksiasi tuossa yläpuolella, niin kyllä siinä melkoinen ristiriita on havaittavissa. Mutta ei siinä mitään, netissähän voi olla vaikka Sudanin suurvisiiri, jos niin haluaa.
Sinulle kanssa, osoita kohta, missä olen väittänyt olevani Mensan jäsen.
- taaskaan!
Saatampa hyvinkin ymmärtää. Väitätkö, että joku vuosi sitten Espoolainen
omakotitalo oli liitettynä suurjännitteeseen kun puomi otti kiinni talojohtoon.
Kyllä siinä talossa oli normaali 400 V:n liittymä. Jännite oli tasan tarkkaan 230 V,
sillä sitä kuorma-autoa on mahdotonta saada tuossa tilanteessa kahden vaiheen
väliin.
Eikö ymmärryksesi riitä, että juuri työkoneet rikkovat ne roikkuvat johdot ja
sen jälkeen sinun oma henkikulyasi on kysymyksessä, vaikka se traktorikuski
olisi selvinnytkin eikä huomannut rikkoneensa sinun piuhaasi. Onko niin ylivoimaisen
vaikea tajuta, että olet väärässä puolustaessasi johdon jättämistä.
Jatka vaan ohmin lain lukemista ja irrota nyt viimeinkin lähtiessäsi se johto.Kyllähän sen tiesinkin, ettei vastausta tule, koska tuo auraustraktorin kuskin muka kuolema on sinun keksimäsi satu, jolla yritit saada vahvistusta houreillesi. Ja muka vielä arvovaltaa viittaamalla Tukesin sivuihin.
Ha haa, olet säälittävä tyyppi ja nyt voin vastata sinulle: Ei hävetä, ei kolkuta, mutta naurattaa kyllä tuo avuton yrityksesi.
Tulipahan tutustuttua Tukesin täydelliseen luetteloon kaikista kuolemaan johtaneista sähkötapaturmista. Siellä ei ole yhtään roikkumaan jätetyn auton lämmityslaitteen johdon aiheuttamaa onnettomuutta.
Koskaan ei ole sattunut sellaista sähkötapaturmaa yhdellekään lapselle tai aurauskaluston kuljettajalle.
Itse laitan johdon molemmat päät lukittuun koteloon ja johto roikkuu ilmassa vaaraa aiheuttamatta yhtään kenellekään. - sanoa, että
Sinulle kanssa, osoita kohta, missä olen väittänyt olevani Mensan jäsen.
etsi itse, kun en ole sinun "juoksupoikasi", kuten sinä asian ilmaisisit, mutta kun tuo teksti on suoraan tuossa ylhäällä, niin kopioidaanpa se tähän:
Saattaisi Pontius Pilatuksellakin työt lisääntyä."
Jos siis sanot, että vain Mensan jäsenet saisivat jatkaa sukua ja samassa yhteydessä ilmoitat, että sinä kuulut näihin lapsensaajiin, joiden työt tuolloin lisääntyisivät, niin silloin väität, että kuulut Mensaan. Uskomatonta, että joudun kertomaan sinulle, mitä itse olet kirjoittanut. - Pontius Pilatus
sanoa, että kirjoitti:
etsi itse, kun en ole sinun "juoksupoikasi", kuten sinä asian ilmaisisit, mutta kun tuo teksti on suoraan tuossa ylhäällä, niin kopioidaanpa se tähän:
Saattaisi Pontius Pilatuksellakin työt lisääntyä."
Jos siis sanot, että vain Mensan jäsenet saisivat jatkaa sukua ja samassa yhteydessä ilmoitat, että sinä kuulut näihin lapsensaajiin, joiden työt tuolloin lisääntyisivät, niin silloin väität, että kuulut Mensaan. Uskomatonta, että joudun kertomaan sinulle, mitä itse olet kirjoittanut.Missä kohtaa väitin kuuluvani noihin lapsen saajiin?
Tämähän onkin hauskaa juoksuttaa sinua. Mutta kun
sinulla ei leikkaa, niin ei leikkaa. Kysypäs tulkintaa joltain viisaammalta.
Huuda vaikka täpinää avuksi, niin kuin joku tuolla, vai oletko sama
uuno? - yrittää...
Missä kohtaa väitin kuuluvani noihin lapsen saajiin?
uuno?enää itkeä, kun on jo lusikallinen housuissa; jäit jo kiinni Täpinänä tuolla ylempänä. Jokainen viesti, jossa väität toisin, vain vahvistaa tämän asian.
- että et
Missä kohtaa väitin kuuluvani noihin lapsen saajiin?
uuno?ole Mensan jäsen, vaan haluat tappaa ihmisiä. Se oli hiukan vaikea ymmärtää tuosta kontekstista kappalejaon vuoksi. No, kuten jo itsekin sanoit, että ulosantisi ei ole vahvuutesi.
- Pontius Pilatus
että et kirjoitti:
ole Mensan jäsen, vaan haluat tappaa ihmisiä. Se oli hiukan vaikea ymmärtää tuosta kontekstista kappalejaon vuoksi. No, kuten jo itsekin sanoit, että ulosantisi ei ole vahvuutesi.
Huomasitko nyt viimeinkin kuinka sinulle kävi, kun sinulla järki ja jorma seisoivat
yhtä aikaa.
Nimen omaan Pontius oli tuolla tuomioita jakavalla puolella. Tuomitsihan hän Jeesuksenkin
ristille ja siitä meidän kaikkien on häntä kiittäminen. Nyt sinullakin on mahdollisuus saada
armo ja anteeksi kaikki pahat puheesi netissä. - totuus ..
Huomasitko nyt viimeinkin kuinka sinulle kävi, kun sinulla järki ja jorma seisoivat
yhtä aikaa.
Nimen omaan Pontius oli tuolla tuomioita jakavalla puolella. Tuomitsihan hän Jeesuksenkin
ristille ja siitä meidän kaikkien on häntä kiittäminen. Nyt sinullakin on mahdollisuus saada
armo ja anteeksi kaikki pahat puheesi netissä.»Ja he virittivät valkean keskelle esipihaa ja asettuivat yhdessä istumaan, ja Pontius istui heidän joukkoonsa. Niin eräs palvelijatar, nähdessään hänen istuvan tulen ääressä, katseli häntä kiinteästi ja sanoi: 'Tämäkin oli hänen kanssaan'. Mutta hän kielsi sanoen: 'Nainen, en tunne häntä.' Ja hetkisen perästä hänet näki toinen, eräs mies, ja sanoi: 'Sinäkin olet yksi niistä.' Mutta Pontius sanoi: 'Mies, en ole.' Ja noin yhden hetken kuluttua vakuutti vielä toinen sanoen: 'Totisesti, tämä oli myös hänen kanssaan; sillä onhan hän rivinvaihto-vammainenkin.' Mutta Pontus sanoi: 'En ymmärrä, mies, mitä sanot.' Ja samassa, hänen vielä puhuessaan, lauloi kukko. Ja Täpinä kääntyi ja katsoi Pontukseen; ja Pontius muisti Täpinän sanat, kuinka hän oli hänelle sanonut: 'Ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät.' Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.»
- Pontius Pilatus
totuus .. kirjoitti:
»Ja he virittivät valkean keskelle esipihaa ja asettuivat yhdessä istumaan, ja Pontius istui heidän joukkoonsa. Niin eräs palvelijatar, nähdessään hänen istuvan tulen ääressä, katseli häntä kiinteästi ja sanoi: 'Tämäkin oli hänen kanssaan'. Mutta hän kielsi sanoen: 'Nainen, en tunne häntä.' Ja hetkisen perästä hänet näki toinen, eräs mies, ja sanoi: 'Sinäkin olet yksi niistä.' Mutta Pontius sanoi: 'Mies, en ole.' Ja noin yhden hetken kuluttua vakuutti vielä toinen sanoen: 'Totisesti, tämä oli myös hänen kanssaan; sillä onhan hän rivinvaihto-vammainenkin.' Mutta Pontus sanoi: 'En ymmärrä, mies, mitä sanot.' Ja samassa, hänen vielä puhuessaan, lauloi kukko. Ja Täpinä kääntyi ja katsoi Pontukseen; ja Pontius muisti Täpinän sanat, kuinka hän oli hänelle sanonut: 'Ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät.' Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.»
Menipä puurot ja vellit sekaisin sinun historiassasi. Olet selvästi kertauskurssin tarpeessa.
- Sähkötöidenjohtaja
Ompa aikamoista tilitystä.... Siis jos ulkona tai vastaavassa olosuhteessa
asennetaan pistorasia alle 1.7m on pistorasian oltava lukittava.
Näin sanoo D1-2009 Käsikirja rakennusten sähkasennuksista.
Eli tästä ei varmaan tän enempääMitäs se "asennetaan" mahtaa tarkoittaa?
Vieläkin minulla on johdot kiinni ympäri vuorokauden lämmityskaudella... Ja täysin vaaratta. Ei tule sähköä sen enempää kuin aurauskalustoakaan tuohon "tolpalle".- leikkikenttä
The_Rat kirjoitti:
Mitäs se "asennetaan" mahtaa tarkoittaa?
Vieläkin minulla on johdot kiinni ympäri vuorokauden lämmityskaudella... Ja täysin vaaratta. Ei tule sähköä sen enempää kuin aurauskalustoakaan tuohon "tolpalle".Niin ja parkkialueet eivät ole mitään lasten leikkipaikkoja. Se pitäisi idioottivanhempienkin ymmärtää. Jos ei kakaroiden liikkeet kiinnosta pennin vertaa, niin Darwinin oppien mukaan on aivan luonnollista, että joku pentu saattaa kuolla sähköiskuun tai jäädä muuten vaan auton jyräämäksi.
- myös stj
The_Rat kirjoitti:
Mitäs se "asennetaan" mahtaa tarkoittaa?
Vieläkin minulla on johdot kiinni ympäri vuorokauden lämmityskaudella... Ja täysin vaaratta. Ei tule sähköä sen enempää kuin aurauskalustoakaan tuohon "tolpalle".Minusta asennetaan tarkoittaa asentamista
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142033Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161861569Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1541404Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt991317Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381198- 84938
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49902Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas134844Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13817Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813