80% naisista käyttää ehkäisyä?

Nainen_38

Kysyisin ihan mielenkiinnosta, että osaatteko arvioida esimerkiksi ajattelemalla omaa henkilöhistoriaanne tai tuttavapiiriänne, että kuinka suuri osuus 16-50 vuotiaista hedelmällisistä naisista tällä hetkellä Suomessa on jonkin ehkäisymuodon käyttäjiä?

Iltalehdessä mainittiin viikonloppuna lukema, joka oli muistaakseni 80% -saattoi olla jopa korkeampi. Minulle tämä oli yllätys. Kuulosti liian suurelta osuudelta. Jos ajattelen itseäni ja tuttavapiiriäni nyt ja menneisyydessä, niin avo- tai avioliiton ulkopuolella arvioisin, että 30-50% 16-50 vuotiaista hedelmällisistä naisista ei edes ole seksuaalisesti aktiivisia, jolloin ehkäisy ei edes ole ajankohtainen asia. Tuntuu vain korkealta lukemalta että 80% olisi seksuaalisesti aktiivisia, kun itselläkin on edellisestä kerrasta 3 vuotta.

6

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      ikäsi, synt.vuotesi vai jokin luku vain?
      Itse olen synt.v-60 ja olen edelleen seksuaalisesti aktiivinen, Mirenallinen nainen.

    • kyllä uskon

      Minun on helppo uskoa tuo.
      Jos ajatellaan, että viidennes naisista ei käytä ehkäisyä. He joko toivovat raskautta tai eivät ole seksuaalisesti aktiivisia tai sitten ovat niin typeriä, että joutuvat pian miettimään: tullako äidiksi vai tehdäkö abortti.
      Jos viidennes naisista ei käytä ehkäisyä ja tulisi hetkessä raskaaksi, se tarkoittaisi että 16-50 vuoden välillä naiset ehtisivät saada lapsen teoriassa joka viides vuosi eli seitsemän lasta. Keskimääräinen lapsiluku on kuitenkin alle kaksi. Vuosittain toki tehdään liki 10 000 aborttia.

    • jadelletar

      Ehkäisyä käytetään silloin kun harrastetaan seksiä. Mun tuntemistani hedelmällisistä naisista ei kukaan tällä hetkellä yritä raskautua joten 100% kaikki käyttävät ehkäisyä. Ehkäisyn käyttäminen ei tarkoita pelkästään pysyvää ehkäisyä kuten kierukkaa tai muuta vastaavaa.

      • sari731

        lasketteko myös kondomin mukaan tähän naisten käyttämään ehkäisyyn?
        (vai onko se sitten miehen käyttämä ehkäisy?)


      • Tottakai..
        sari731 kirjoitti:

        lasketteko myös kondomin mukaan tähän naisten käyttämään ehkäisyyn?
        (vai onko se sitten miehen käyttämä ehkäisy?)

        Jos on kondomi käytössä niin silloin käyttää ehkäisyä.


    • Eköis se ole naisena ihan luonnollistakin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe