Mikä vituttaa?

ellastella

On surkeaa olla sinkku, ja muutenkin on surkeaa. Paitsi niillä joilla on kivaa. Mikä sinua vitutti tänään? Surkeuksien TOP3? Pieniä tai suuria asioita, plus lisäkohta, johon voi kirjoittaa iloisen, toiveikkaan tai ihmisrakkaan kokemuksen.

Mun TOP3 1

1. Ei ole mitään tekemistä. Heräsin aamulla: ei mitään edessä paitsi tyhjää.

2. Yksin. Haaveilen nyt shiba-koirasta, mutta ei mulla ole varaa eikä tilaa. Shiba on kissamainen koira joka jodlaa. En ole sellaista koskaan livenä nähnyt.
http://0.tqn.com/d/dogs/1/0/h/j/1/hana_shiba_paper2.jpg

3. Tämän palstan trollit alkavat pikkuhiljaa tympäistä.

4. Jotain kivaa… En osaa sanoa... Se on hyvä, ettei aurinko ole paistanut tänään. Jos paistaisi, minusta tuntuisi varmaan vielä raskaammalta, oikeasti.

63

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m30.

      Minua vituttaa se, että olin äsken yhden ammatillisesti ihan tärkeän tuttavan hänen seurassaan olleen kivannäköisen, ennalta tuntemattoman naisen luona selvittämässä yhtä asiaa, ja minulla oli pyykkikorista otettu paita päällä kun ei ollut mitään sopivaa puhtaana. Paidan kondista voisi kuvata, että se konkretisoi tuoreuden vastakohdan. Kun sitten vielä tuli hiukan kiire, ja auton parkkerattuani juoksin tapaamispaikkanna olleeseen toimistoon, niin paitahan ilmoitteli itsestään varsin muhevasti villaneuleeni alta. Eli. Haisin aika vitun pahalta sen (naispuolisen) ammatillisesti tärkeän tuttavan edessä, ja haisin luultavasti vielä pahemmalta sille kivannäköiselle naiselle, jonka saatan joskus vielä tavata tähän samaan asiaan liittyen.

      Vituttaa ja nolottaa.

      • allmächt'ge jungfrau

        Kirjoititko koskaan sille kreikkalaiselle?


      • nainen84----

        Voi harmi. Naisten seurassa ei tosiaan kannata haista pahalle, jos haluaa tehdä myönteisen vaikutuksen. Unohda tää juttu ja pyykkää vastaisuudessa hieman useammin...


      • m30.
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Kirjoititko koskaan sille kreikkalaiselle?

        Kirjoitin mutta en saanut vastausta... vähän sitä kyllä epäilin jo kirjoittaessani.


      • m30.
        nainen84---- kirjoitti:

        Voi harmi. Naisten seurassa ei tosiaan kannata haista pahalle, jos haluaa tehdä myönteisen vaikutuksen. Unohda tää juttu ja pyykkää vastaisuudessa hieman useammin...

        Oon ajatellut, että ehkä joku nainen voisi pyykätä mulle.


      • allmächt'ge jungfrau
        m30. kirjoitti:

        Kirjoitin mutta en saanut vastausta... vähän sitä kyllä epäilin jo kirjoittaessani.

        Pahus! No, ei sitä tiedä vielä jos joskus...


      • nainen84----
        m30. kirjoitti:

        Oon ajatellut, että ehkä joku nainen voisi pyykätä mulle.

        Pyykkääjää etsit naisesta? Et paremmasta tiedä...


      • Eino Fan Girl #1
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Pahus! No, ei sitä tiedä vielä jos joskus...

        Kyllä sen tietää. Ei kannata valaa turhaa toivoa. Tuollainen perään kirjoittelu on aina epätoivon merkki, eikä naiset tykkää sellaisesta. Pitää olla niinku Eino, joka ei perään ruikuttele!


    • FJkjkjeweefwfefefefe

      Masennus & asperger eli elämässä ei ole todellakaan ihmisiä jotka osaisivat "olla kanssani".

      Motiivi kehittää itseään mihinkään suuntaan on totaalisesti hukassa.

      Mun mielestä sä muuten olet kivan oloinen ja sillä tavalla.... realistinen... tyyppi jolla elämä ei ole hienoa suorittamista päivästä toiseen ja kaikki kondiksessa. Huomattavasti helpompi samaistaa sinut ihmiseksi kuin moni muu.

      • ellastella

        Minua on sanottu aidoksi jos minussa jotain hyvää on. Tai mulla menee niin huonosti, etten vain jaksa enkä välitä esittää. Paitsi ettettehän te musta kaikkea tiedä. Ties mikä ufo olen. Olen.


    • allmächt'ge jungfrau

      Arvasin, että ihastuisit shiboihin!

      Minua ei tänään varsinaisesti vituta mikään, paitsi ehkä rahatilanne. Ja siivous. Mutta se on sellaista kroonista vitutusta johon on tottunut - se tuntuu lähinnä nykivänä kipuna ohimolla. Vituttaa myös, että viherkasvit kuolevat, vaikka kaadan niihin litrakaupalla Substralia, ja se, että tekee mieli suklaata. Tarkemmin sanottuna Pätkis Mini Biteseja. En tiedä voiko niitä laskea suklaaksi.

      Kivaa päivässä sitten taas on se, että Etta James soi Spotifyssa ja taisin keksiä oivallisen pikku keinon ansaita rahaa. Se on tosin pienoista uhkapeliä, mutta saattaa silti toimia. Haa.

    • Eino Fan Girl #1

      "1. Ei ole mitään tekemistä. Heräsin aamulla: ei mitään edessä paitsi tyhjää."

      Se ettei ole mitään tekemistä ei johdu sinkkudesta vaan siitä että taidat olla aika tylsä tyyppi muutenkin, sorry vaan. Ihmiset jotka odottaa että suhde pelastaa heidät heiltä itseltään ja heidän omalta tylsyydeltään, on aika säälittäviä tapauksia. Jos et ole edes itsellesi kiinnostava, niin miten voisit kiinnostaa ketään miestäkään? Mietipä sitä.

      • ellastella

        Mutta kun täältä ei pääse ULOS.


      • allmächt'ge jungfrau
        ellastella kirjoitti:

        Mutta kun täältä ei pääse ULOS.

        Mistä?


      • Eino Fan Girl #1
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Mistä?

        a) vankilasta, b) mielisairaalasta, c) ?


      • ellastella
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Mistä?

        Kuvioista. Elämästäni. Negaation kautta määriteltynä: siitä ettei ole sosiaalisia kuvioita eli työpaikkaa, kavereita, miesystävää jne. Miten täältä pääsee pois? Ei mitenkään. Vuosia vuosia vuosia... ei mitään.


      • ellastella
        Eino Fan Girl #1 kirjoitti:

        a) vankilasta, b) mielisairaalasta, c) ?

        Sivuhuomautus: mä olen Eino Fan Girl #1.


      • Eino Fan Girl #1
        ellastella kirjoitti:

        Sivuhuomautus: mä olen Eino Fan Girl #1.

        Etkä ole. Minä olen! Sä olet #3, jungfrau on #2.


      • Eino Fan Girl #1
        ellastella kirjoitti:

        Kuvioista. Elämästäni. Negaation kautta määriteltynä: siitä ettei ole sosiaalisia kuvioita eli työpaikkaa, kavereita, miesystävää jne. Miten täältä pääsee pois? Ei mitenkään. Vuosia vuosia vuosia... ei mitään.

        Sä sopisit hyvin yhteen ton työtön ATM:n kanssa. Can you feel the love?


      • ellastella
        Eino Fan Girl #1 kirjoitti:

        Etkä ole. Minä olen! Sä olet #3, jungfrau on #2.

        Kolmonen vasta?! Okei, olkoon niin. Olen kiltti ja rauhantahtoinen. Ja ei Eino kauaa teitä katsele, maltan odottaa vuoroani.


      • ellastella
        Eino Fan Girl #1 kirjoitti:

        Sä sopisit hyvin yhteen ton työtön ATM:n kanssa. Can you feel the love?

        Joo, mutta kun se tykkää nykyään vain vanhoista, rumista ja lihavista naisista, ja sehän jo käytännössä asuu yhdessä Irmansa kanssa.


      • allmächt'ge jungfrau
        ellastella kirjoitti:

        Kuvioista. Elämästäni. Negaation kautta määriteltynä: siitä ettei ole sosiaalisia kuvioita eli työpaikkaa, kavereita, miesystävää jne. Miten täältä pääsee pois? Ei mitenkään. Vuosia vuosia vuosia... ei mitään.

        No ööh. Ei ole minullakaan, joten en osaa neuvoa, mutta ei elämän silti tarvitse olla tylsää. Voi esimerkiksi keksiä mielikuvitusystäviä, lukea kirjoja, ja viettää päivänsä suunnitellen kaikkia hulluja projekteja.

        Sitä paitsi aina kun masentaa, kannattaa kuunnella tämä ja tanssahdella vähän: http://www.youtube.com/watch?v=RHzfgaMit3w

        (Pikkutyttönä toivoin, että aikuisena pukeutuisin kuin tuon elokuvan Susan. Hmm.)


      • Eino Fan Girl #1
        ellastella kirjoitti:

        Kolmonen vasta?! Okei, olkoon niin. Olen kiltti ja rauhantahtoinen. Ja ei Eino kauaa teitä katsele, maltan odottaa vuoroani.

        Eiköhän Einosta riitä kaikille. Ei taida olla sitoutuvaa tyyppiä. Ihana Einoni!


      • allmächt'ge jungfrau
        ellastella kirjoitti:

        Kolmonen vasta?! Okei, olkoon niin. Olen kiltti ja rauhantahtoinen. Ja ei Eino kauaa teitä katsele, maltan odottaa vuoroani.

        Kyllä minä luovutan ihan mieluusti vuoroni sinulle, ellaseni. Minun fanitustyylini kun ei yleensä ole sellaista, että heitellään pikkuhousuja lavalle, vaan siihen liittyy enemmänkin valkoisia pakettiautoja ja kloroformia. Kestää kauemmin suunnitella.


      • ellastella
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Kyllä minä luovutan ihan mieluusti vuoroni sinulle, ellaseni. Minun fanitustyylini kun ei yleensä ole sellaista, että heitellään pikkuhousuja lavalle, vaan siihen liittyy enemmänkin valkoisia pakettiautoja ja kloroformia. Kestää kauemmin suunnitella.

        Tyylisi on moraaliton mutta hyvä.


      • Eino Fan Girl #1
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Kyllä minä luovutan ihan mieluusti vuoroni sinulle, ellaseni. Minun fanitustyylini kun ei yleensä ole sellaista, että heitellään pikkuhousuja lavalle, vaan siihen liittyy enemmänkin valkoisia pakettiautoja ja kloroformia. Kestää kauemmin suunnitella.

        Mitä jos kastaisit pikkuhoususi kloroformiin?


      • ellastella
        Eino Fan Girl #1 kirjoitti:

        Mitä jos kastaisit pikkuhoususi kloroformiin?

        Hyvä idea! Täällä netissä sitä oppii kaikenlaista kivaa ja kamalaa.


      • Ei noin
        Eino Fan Girl #1 kirjoitti:

        Eiköhän Einosta riitä kaikille. Ei taida olla sitoutuvaa tyyppiä. Ihana Einoni!

        Musta alkaa vähän tuntua että joku mun ex-hoito on löytänyt tiensä tälle palstalle. Terve vaan. Mitä mä nyt sitten sulle tein?

        Toinen vaihtoehto on että Vauhti/työtönATM/mikäikinä viettä tylsää maanantaita.


      • Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Kyllä minä luovutan ihan mieluusti vuoroni sinulle, ellaseni. Minun fanitustyylini kun ei yleensä ole sellaista, että heitellään pikkuhousuja lavalle, vaan siihen liittyy enemmänkin valkoisia pakettiautoja ja kloroformia. Kestää kauemmin suunnitella.

        Entä jos mä en halua että sä luovutat?


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

        Entä jos mä en halua että sä luovutat?

        Pidät kloroformista?


      • Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Pidät kloroformista?

        En tiedä. En ole koskaan kokeillut. Ymmärtääkseni se vähän väsyttää?


      • Ai, noin
        Ei noin kirjoitti:

        Musta alkaa vähän tuntua että joku mun ex-hoito on löytänyt tiensä tälle palstalle. Terve vaan. Mitä mä nyt sitten sulle tein?

        Toinen vaihtoehto on että Vauhti/työtönATM/mikäikinä viettä tylsää maanantaita.

        Olet väärässä. Kai.


      • Ei noin
        Ai, noin kirjoitti:

        Olet väärässä. Kai.

        Joo, pidän todennäköisempänä jonkun vakinimimerkin pahastumista kirjoituksiini. Toisaalta olisi kyllä omalla tavallaan mehukasta jos joku hoito vuodelta 2002 olisi suivaantunut minulle jostain pikkuasiasta niin paljon että tunnistettuaan minut netissä alkaisi trollata.


      • kuka on mikä
        Ei noin kirjoitti:

        Joo, pidän todennäköisempänä jonkun vakinimimerkin pahastumista kirjoituksiini. Toisaalta olisi kyllä omalla tavallaan mehukasta jos joku hoito vuodelta 2002 olisi suivaantunut minulle jostain pikkuasiasta niin paljon että tunnistettuaan minut netissä alkaisi trollata.

        Ääh, puutteessa elävät vanhatpiiat ovat vaan seonneet.

        Palstan ATM:thän jo tietävät, miten lopulta nupissa kilahtaa.


    • Suuri Äiti

      Vituttaa kaikki tän palstan kirjoittelijat. Toinen toistaan tyhmempää sakkia. Haistakaa vittu jokainen.

      • Suuri isä

        Za! Za za zagadschigilipö!


      • Zsa Zsa Gabor
        Suuri isä kirjoitti:

        Za! Za za zagadschigilipö!

        >(|)


    • e<hsrhzdejz

      Sain tietää, että elämääni ilmestynyt varsin mielenkiintoinen mies seurustelee. Miksi, oi, miksi ihastun aina varattuihin? Siis ennen kuin edes tiedän heidän olevan varattuja! Noh, onneksi sain tietää ennen kuin tein mitään tyhmää.

    • Eipä oikeastaan mikään, oikeastaan on hyvä mielikin. Enpä kerro mitä tapahtui tänään mutta jotain positiivista ehkä. No ainoastaan harmittaa tuo että kun ulkona on surkea ilma, lunta tulee lisää koko ajan.

      • Ei näin

        Anna kun mä arvaan. Se tyttö/nainen jota olet vilkuillut hymyili sulle takaisin?


      • Ei näin kirjoitti:

        Anna kun mä arvaan. Se tyttö/nainen jota olet vilkuillut hymyili sulle takaisin?

        Ei kun tuo hymyily ja iloisuus on perusasia jonka saan aikaiseksi tekemättä mitään olemalla vain. Siis noin joka toisen naisen kohdalla tapahtuu näin. Sitä mä en tiedä miksi tapahtuu noin.

        Joudun eristäytymään neljän seinän sisälle jos en halua hymyä nähdä missään, siis en juuri voi lähteä mihinkään ilman että joku menee iloiseksi/hymyileväksi.

        Tämä on muuten tosiasia, mutta ei liity tuohon mainitsemaani positiivisuuteen.


    • Ei noin

      Eipä mua mikään suuremmin vituta. Kävin salilla ja nyt sitten lojun kotona, mulla on jopa illaksi suunnitelmia. Huh.

      Ei, eivät liity mitenkään naisiin. Tai siis liittyvät kun ei mulla ole miespuolisia kavereita mutta sellaiseen naiseen joka on kaveri ja vain sellainen.

      • Ei näin

        Anna kun mä arvaan. Olet päättänyt tehdä tästä kaverinaisesta jotain "enemmän"? Olet päättänyt antaa sille kunnolla munaa, kuten vain Ei noin osaa? ;)


      • Ei noin
        Ei näin kirjoitti:

        Anna kun mä arvaan. Olet päättänyt tehdä tästä kaverinaisesta jotain "enemmän"? Olet päättänyt antaa sille kunnolla munaa, kuten vain Ei noin osaa? ;)

        No kuule en todellakaan ole ajatellut antaa sille munaa ikinä. Eikä se ole ruma eikä 60v eikä tyhmä eikä mitenkään vammainen mutta se on mun kaveri. Ei kaikkea pidä panna.


      • Tosimies..
        Ei noin kirjoitti:

        No kuule en todellakaan ole ajatellut antaa sille munaa ikinä. Eikä se ole ruma eikä 60v eikä tyhmä eikä mitenkään vammainen mutta se on mun kaveri. Ei kaikkea pidä panna.

        Ei kaikkea pidä panna? Ei ummarra,BRAIN MALFUNCTION, syntax error... :::Zzzzz...zz..


      • Ei näin
        Ei noin kirjoitti:

        No kuule en todellakaan ole ajatellut antaa sille munaa ikinä. Eikä se ole ruma eikä 60v eikä tyhmä eikä mitenkään vammainen mutta se on mun kaveri. Ei kaikkea pidä panna.

        Joo, se onkin ihan hyvä että on noita wing womaneita. Silleen saa paremmin torttua. Mä diggaan sun elkeistä.


      • 40 pillun mies
        Tosimies.. kirjoitti:

        Ei kaikkea pidä panna? Ei ummarra,BRAIN MALFUNCTION, syntax error... :::Zzzzz...zz..

        Lampaat on hyviä.


      • Ei noin
        Ei näin kirjoitti:

        Joo, se onkin ihan hyvä että on noita wing womaneita. Silleen saa paremmin torttua. Mä diggaan sun elkeistä.

        Ei helvetti. No ei se ole mikään puskuri jonka otan baariin mukaan. Sun viestisi täytyy olla provo, voi kiltti Jumala jos olet olemassa anna tuon viestin olla provo!


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

        Ei helvetti. No ei se ole mikään puskuri jonka otan baariin mukaan. Sun viestisi täytyy olla provo, voi kiltti Jumala jos olet olemassa anna tuon viestin olla provo!

        Hei poju, sen nimimerkki on "Ei näin". Päättele siitä.


      • Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Hei poju, sen nimimerkki on "Ei näin". Päättele siitä.

        Mä olen vähän tyhmä. Suloinen mutta tyhmä?


      • ellastella
        Ei noin kirjoitti:

        Mä olen vähän tyhmä. Suloinen mutta tyhmä?

        Tosi ihqu.


      • ellastella
        ellastella kirjoitti:

        Tosi ihqu.

        Höh. Toi oli feikki. Mä alan jo kyllästyä kaikkiin FEIKKEIHIN.


      • allmächt'ge jungfrau
        ellastella kirjoitti:

        Höh. Toi oli feikki. Mä alan jo kyllästyä kaikkiin FEIKKEIHIN.

        Kerro mulle uusi rakkausnovelli, Ei noin.


      • Eino Fan Girl #1
        Ei noin kirjoitti:

        Mä olen vähän tyhmä. Suloinen mutta tyhmä?

        Eino! Mä kävin tänään ottamassa tatuoinnin mun immenkalvoon. Siinä lukee "Eino Forever". It's yours or no one's.


    • geregewqw

      Vituttaa tylsä työ, yksinäisyys ja elämän merkityksettömyys. Näitä olen yrittänyt korjata opiskelulla, rankalla treenaamisella ja pitkillä känniputkilla.

      • ellastella

        Lukuun ottamatta työtä, opiskelua, rankkaa treenaamista ja pitkiä känniputkia mulle kuuluu ihan samaa.


    • 30-v. sinkkumies

      Tänään on ollut sellainen päivä, että ei ole vituttanut mikään: Aamulla sai kahlata puolet työmatkasta auraamattomalla kävelytiellä, mutta sekään ei pahemmin rasittanut. Töissä tuntui saavan paljon aikaan, lounas oli hyvää, kahvitauolla oli kiva tavata taas eräs naispuolinen kaveri. Kotona ovesta oli tippunut aikakauslehden ja jonkun mainoksen lisäksi ylimääräinen palkkalaskelma, jossa luki kuun lopussa maksettava päälle neljänsadan euron kannustepalkkio (miinus verot ja maksut). Puhuin puhelimessa pikkuveljen kanssa ja kävin kaupassa, jossa jonot sattui olemaan lyhyet. Kohta aion ryhtyä kulinaristisiin kokeiluihin keittiössä.

    • Gordon Gekko

      vitutti tänään maksimaalisesti. Sekopää saatana. En leiki sen kanssa kyllä enää koskaan, jos vain voin välttää. Vetkutetaan asioita edestakas, mies käy totaalisen kuumana ilman syytä, ja meikälle ei käteen jäänyt juuri mitään. Vittuuuuuh!

      No ni, nyt helpotti.

      • asdfgmmmm

        Leikit asiakkaiden kanssa? Mikähän ala...


      • Gordon Gekko
        asdfgmmmm kirjoitti:

        Leikit asiakkaiden kanssa? Mikähän ala...

        tarkemmin miettíi, niin:
        "Vetkutetaan asioita edestakas, mies käy totaalisen kuumana ilman syytä, ja meikälle ei käteen jäänyt juuri mitään. " kuulostaa joltain huonosti menneeltä homohuoraukselta. Mutta ei, vielä en ole mennyt niin alas, vaan olen myymässä ihan päivänvalon kestäviä palveluja. Ei siitä sen enempää.

        Leikkimisellä tarkoitin, että en jaksa kuunnella enää mukaymmärtäväisesti kaiken maailman oikutteluja tältä yhdeltä tyypiltä.


      • ellastella
        Gordon Gekko kirjoitti:

        tarkemmin miettíi, niin:
        "Vetkutetaan asioita edestakas, mies käy totaalisen kuumana ilman syytä, ja meikälle ei käteen jäänyt juuri mitään. " kuulostaa joltain huonosti menneeltä homohuoraukselta. Mutta ei, vielä en ole mennyt niin alas, vaan olen myymässä ihan päivänvalon kestäviä palveluja. Ei siitä sen enempää.

        Leikkimisellä tarkoitin, että en jaksa kuunnella enää mukaymmärtäväisesti kaiken maailman oikutteluja tältä yhdeltä tyypiltä.

        Aha. Olinkin jo hetken huolissani sinusta.


    • ei kerkee vittuuntumaan mistään kun opiskelee kahdessa koulussa samaan aikaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      309
      10057
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2281
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2074
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1904
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1848
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1796
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1368
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1266
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      54
      1253
    Aihe