Voiko Subarulaadusta enää puhua?

ööjkjjk

Juuri julkaistun katsastustilaston mukaan Forrester on tippunut yli kolmevuotta vanhojen autojen hylkäystilaston sijalle 62, kun yli viisivuotta vanhojen autojen sijoitus oli kunnioitettava seiska. Legacy on myös tippunut sijalle 44, kun ennen sijoitus oli 27. Tämä vahvistaa myös omaa käsitystäni siitä, ettei laatu ole enää samaa Subarussa.

21

1940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • addfg

      ja kyse on siis katsastuksessa läpipäässeistä autoista....

    • Subaru vetää

      No voi voi mitä aiot itse tehdä nyt just asian eteen? Onko oma käsityksesi että huulet heiluu tuulessa ja hyrrä pyörii? ostatko uuden merkkiset autojen 1/18 rakennussarjan?

    • öyster cult

      Tais koira älähtää, kun kalikka kalahti. Heh.

    • Totta kai laadusta kannattaa puhua ja pitääkin puhua. Toistakymmentä vuotta Subaruilla ajaneena kyllä harmittaa, jos noiden dieseleiden lämpenemisongelmissa on perää, samoin kuin jäykistä vaihteistoista kuuluneet valitukset.

      Forester oli helppo vaihtaa ensimmäisen kokemuksen pohjalta, kolmas on jo menossa ja ei niitä ole tarvinnut korjailla. Harmin paikka jos laatu tosiaan on laskemassa. Harmitaa siksi, että ei oikein löydy Forester 2008.n korvaajaa.

      Tosiasiassa Subarun laatu oli ja on varmaan vieläkin niin korkealla, että sen kanssa voi elää. Onneksi kulutukset ovat tippuneet, jos sitten ei niin nopeasti lämpenekään.

      • Urabus

        Luulisi helposti löytyvän Forester MY 2008:n seuraaja kun juuri tuosta samasta versiosta MY 2007 oli kyse siinä katsastustilastossa. Yli keskimääräisen oli vikatiheys ja sijoitus listalla 62.
        On siinä valinnanvaraa aikamoisesti laadukkaammissa. Eipä silti, eihän tuo vielä kerro uudempien Subarujen laadusta mitään jos Foresterin Reinotossu-malli onkin vähän susiversio.


      • Urabus kirjoitti:

        Luulisi helposti löytyvän Forester MY 2008:n seuraaja kun juuri tuosta samasta versiosta MY 2007 oli kyse siinä katsastustilastossa. Yli keskimääräisen oli vikatiheys ja sijoitus listalla 62.
        On siinä valinnanvaraa aikamoisesti laadukkaammissa. Eipä silti, eihän tuo vielä kerro uudempien Subarujen laadusta mitään jos Foresterin Reinotossu-malli onkin vähän susiversio.

        Forester MY 2006 - 2008 ovat sama malli. Vuodesta 2009 vaihtui korimalli. Juuri tuo 2006-2008 komeilee vikatilastojen kärjessä.

        En oikein ymmärrä, miten niin helposti löytyy 2008:n korvaaja, sillä 2009 on mielestäni "eri" auto ja vastaavaa muuta merkkiä samoilla ominaisuuksilla ei ole olemasa.


    • äkstee

      Itsekin katsoin juuri äsken tuon tilaston ja ihmettelin.
      Ja kun itsellä on 2007 mallin Forester ja katsastus sille oli ensimmäinen viime vuonna, jolloin se oli 3 vuotta ja n. 70 tuhatta ajettu, ei siinä vikaa ollut.
      Ehkä minulla on vaan hyvä tuuri ollut kun 4. Subaru jota ei ole tarvinnut katsastuksiin rempata.

    • kari a

      Puutteensa on aina tuon hintaluokan autossa,mutta dieselillä 103000 ajoin ,ei ongelmia. Köytin ennen vaihtoa piruuttaan konttorilla jossa katsoivat auton läpi ja ottivat pakokaasuanalyysit ja läpihän se mennyt olisi jos olisi ollut aika katsastaa.
      Tuohon lämpöongelmaan tuli sitten ratkaisuksi webasto vaikka tuota ei juuri taukolämmittimenä käyttää voi,kas kun akku on vakiona mitätön.

    • Akvavitix 1000

      Jotenkin on riitaa haastava ja vittuileva sävyinen tuo "ööjkjjk" nimisen kirjoitus. Asterix ja Obelix niminen sarjakuva kirja on olemassa.....

    • ööjkjjk

      Kuinka niin, tilastot ovat lahjomattomia. Ja sitäpaitsi en lue ranskalaista kirjallisuutta, saa nähdä luenko enää japanilaistakaan, ei ole enää luottoa japanilaiseen tekniikkaan sattuneesta syystä.

      • "forre"

        Tilastot on aina tilastoja. Vanha sanonta menee näin: Pienin on valhe, sitä isompi on emävalhe, isoin on tilastotiede. Ainoa varma asia on että Subarujen laatu on laskenut viime vuosina, sen voi todeta monista kirjoituksista näillä keskustelupalstoilla. Parempi huolto auttaisi noiden katsastushylkäysten vähenemisessä, mutta harvoin kuulee Subarun huoltoa kehuttavan.


      • Akvavitix 1000

        ööjkjjk, Asia vaivaa nyt eniten sinua mutta laita linkki missä tilastossa forester on.
        Se ranskalaine kirjallisuus on http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=4239619 tuollaista. Eli sanon sinua RIIDANKYLVÄJÄKSI.
        Mutta ole hyvä ja ryhdy asiallisemmaksi kirjoituksissasi. Itse veikkaan sattuneesta syystä että vuokrakerrostalo loukossasi ei oikein ole auton avaimille paikkaa ,semmoinen asia oikein loistaa kirjoituksesi välistä. Olen pahoillani kohtalositasi mutta sitä voit hiukan paikata ryhtymällä psoitiivisemmaksi elämässäsi.


      • Akvavitix 1000 kirjoitti:

        ööjkjjk, Asia vaivaa nyt eniten sinua mutta laita linkki missä tilastossa forester on.
        Se ranskalaine kirjallisuus on http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=4239619 tuollaista. Eli sanon sinua RIIDANKYLVÄJÄKSI.
        Mutta ole hyvä ja ryhdy asiallisemmaksi kirjoituksissasi. Itse veikkaan sattuneesta syystä että vuokrakerrostalo loukossasi ei oikein ole auton avaimille paikkaa ,semmoinen asia oikein loistaa kirjoituksesi välistä. Olen pahoillani kohtalositasi mutta sitä voit hiukan paikata ryhtymällä psoitiivisemmaksi elämässäsi.

        Subarun laatu on edelleen hyvää luokkaa, mutta kun se on ollut huippua jo vuosikymmenen ajan, niin pienetkin asiat närästävät. Mielestäni tuo aloitus oli enemmän asiallinen kuin provosoiva. Kenties olet nyt vasta saanut nauttia Subarun ominaisuuksista, etkä tunne tuota "laatuhistoriaa" ja sorrut itse asiattomuuksiin.

        Minusta on erittäin hyvä, että puutteetkin tuodaan esiin. Muistan tapauksen muutaman vuoden takaa, kun kyselin Foresterin tyyppiviasta, joka tosin päivityksellä korjattiin, niin leimattiin provosoinniksi. Siinähän Foresterin omistajat kärvistelivät vaivansa kanssa. Jos olisi virinnyt asiallinen keskustelu, niin olisin kertonut, kuinka vika korjattiin..


      • Akvavitix 1000
        Täpinä kirjoitti:

        Subarun laatu on edelleen hyvää luokkaa, mutta kun se on ollut huippua jo vuosikymmenen ajan, niin pienetkin asiat närästävät. Mielestäni tuo aloitus oli enemmän asiallinen kuin provosoiva. Kenties olet nyt vasta saanut nauttia Subarun ominaisuuksista, etkä tunne tuota "laatuhistoriaa" ja sorrut itse asiattomuuksiin.

        Minusta on erittäin hyvä, että puutteetkin tuodaan esiin. Muistan tapauksen muutaman vuoden takaa, kun kyselin Foresterin tyyppiviasta, joka tosin päivityksellä korjattiin, niin leimattiin provosoinniksi. Siinähän Foresterin omistajat kärvistelivät vaivansa kanssa. Jos olisi virinnyt asiallinen keskustelu, niin olisin kertonut, kuinka vika korjattiin..

        Hmm kun lukee tuon aloittajan jutun uudestaan eri päivänä niin kyllä tilastoiden valossa voi sanoa että ei se niin provosoiva olekkaan. Hiukan vaan. Subarun laatu on sitten pudonnut . No sitä s40 volvoa tai porsche 911 eikä vw jettaa en kuitenkaan voi ottaa käyttöön kun niillä en tee oikeastaan yhtään mitään käyttötarkoituksessani,korimallin ,ajotapani ja auto makuni vuoksi vaikka ne kestävimpiä olisikin. Puolueelline olen koska itse ajan subrulla mutta en siksi koska omistan subarun sillä minusta kuka vaan saa ajaa millä vaan mutta ihan purematta en niele että subaruja nyt heikkolaatuisiksi moititaan.
        Myös nuo listat on hieman kieroja siitä syystä että jossin merkissä voi olla vaikka 3 heikkoa kohtaa jonka takia se aina hylätään ja se osa töineen vaihdettuna 80€ /kohta ja vika uusiutuu 60tkm välein ja koko muu auto toimii hyvin . Ei semmoinen ole kovin vakavaa vaikka sitten auto on listan häntäpäässä.
        Kaikissa autoissa on vikoja ennemmin tai myöhemmin ja siksi olisi hyvä että niistä keskustellaan ilman sarvia ja hampaita niin ongelmista pääsee siten helpoiten eroon tai niin kanssa eläminen on helppoa jatkossa. Hieman kuin ennen vanhaan mersun vesipumppu joka kannatti vaihtaa n 160tkm välein sillä se särkyi miltei kellon tarkkuudellan 170tkm kohdilla.

        Joillekin se tilastojen tuijottaminen vaan on niin kuoleman vakava asia ja sen mukaan mesotaan ja meuhkataan kuin viimeistä päöivää ja luulen että semmoisilla meuhkaajilla ei ole edes autoa ....


    • Harvinainen on kirjoituksesi näillä palstoilla. Harva myöntää, että tuli harkitsemattomasi kirjoitettua ja että asioita voi katsella eri kannoilta.

    • alfauros78--

      onkos sitä laatua koskaan ollutkaan..?

    • Samaa mieltä.

      Onko sitä laatua oikeastaan koskaan ollutkaan? Subaruthan ruostuu alle aikayksikön.

      • Aikayksikkö 23vuotta

        Ei nuo foresterit ainakoon ruosteisilta näytä . Ehkä noissa vm 1988 legacyissä on ruostetta mutta laskutoimitus antaa 23v:n iän autolle hmm laatuako sittenkin ?

        Voisitko perustella hieman tarkemmin juttusi?


    • Jopa.

      2000 luvun Subaruista löytyy jo kauniisti "kukkivia"yksilöitä. Laadukkaasta merkistä on turha puhua. Mutta jos on vannoutunut Subarun kannattaja,silloin on vaikeaa nähdä metsää puilta,kuten sananlaskussakin sanotaan.

      • Näin aivan äkettäin 1999 käyttöön otetun vanhan Foresterini ja eipä ollut nähtävissä mitään kukkimista muualla kuin takaoven alalaidassa, jota en ollut viitsinyt korjata aikanaan. Jäi lapion varsi väliin ovea suljettaessa.


      • Kukat ikkunalle

        En ole sattunut huomaamaan 2000 luvun ruosteisia subaruita. Liekköä nyt kyse yhdestä kovan onnen yksilöstä. Samalla idealla mersut on heikko moottrisia autoja kun taksista tuhoutui moottori 27tkm kohdilla. Kyseessä oli 2000 luvun mersu.
        Onko nuo subarut ruostuvia? TM lehdessä pikemminkin kehuttiin foresterin kestoa.Numero 2008 lehti nro16 ja sivu 124-


        "Altapäin Foresterin pohja on massattu.
        Paksua massaa on levitetty
        huolellisesti, eikä maalattua peltiä
        näy missään. Auton pohja on siis oletettavasti
        hyvässä kunnossa"

        "Luotettavuus kunnossa
        Auton ominaisuuksista käyttäjät kiittelevät
        ylivoimaisesti eniten nelivetoisuutta.
        Omistajat arvostavat
        nelivedon ja hieman korkeamman
        maavaran tuomia maasto-ominaisuuksia.
        Auton luotettavuus näyttää
        haastattelun perusteella olevan kunnossa.
        Tielle Forester on jättänyt vain
        muutaman, ja auton käyttövarmuus
        kerää paljon kehuja. Pikkuvikoja on
        ollut muihin pistokoeajoautoihin
        verrattuna kovin vähän. Haastatellut
        luettelevat negatiivisina asioina
        rengasmelun ja ilmavirrasta johtuvan
        suhinan."

        Jne suhinoita en ole huomannut 2006 etiäpäin malleista muista en tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe