Kissavanhus pääsi lepoon.

Tummatuska

Perjantaina se elämäni kauhein hetki sitten koitti, minun rakas kissani kuoli kotiin 21 vuotiaana, vanhana ja väsyneenä.. Jaksoi vielä odotella meidät töistä kotiin ja tervehtiä vaisusti tosin. Hetken kuluttua tästä etsi itselleen piilopaikan, jonne kuoli sitten hiljaa... Tiesin jo jonkin aikaa,että lähdön aika koittaa, mutta aina se silti on järkytys ja suuri suruaika edessä kun koti tuntuu niin tyhjältä ja hiljaiselta kun kissaa ei enää ole. Arvokas lähtö kuitenkin tapahtui, ettei tarvinnut lopettaa vaan luonnollinen kuolema kohtasi. En kyllä edes tällä hetkellä voi kuvitella kuinka surusta toipuu, kun kissa on asunut kanssasi 21 vuotta ? puolet elämästäsi,,, tuntuu siltä, että sydän pakahtuu ikävästä. Olisi kiva jos joku voisi kommentoida vastaavia tapauksia.

6

2011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuisku-MaailmanParas

Aloin itkemään kissa-paran takia... Minulla oli lapsena kissa, Tuisku. Tuisku tuli meille kun olin kolme vuotta. Se oli maailman paras kissa! Aikojen mittaa omin Tuiskun ja siitä tuli minun kissa. Kerran eräänä päivänä (vanhempani olivat eronneet) tulin isän luota takaisin äidin luokse ja äiti kertoi minulle, että hänellä on hyvin tärkeää asiaa. Aavistin ettei nyt käy hyvin ja äiti sanoi lopettaneensa Tuiskun! Olin täysin murtunut ja itkin monta monta viikkoa Tuiskun perään. Olin kaksitoista kun Tuisku lopetettiin eli omasta mielestä olimme Tuiskun kanssa kasvaneet yhdessä. Vielä nykyäänkin itken Tuiskun perään ja ikävöin sitä, vaikka tapahtuneesta on monta vuotta. En unohda Tuiskua koskaan!
      Koita jaksaa, minulla auttoi Tuiskun haudalla käynti ja yhä välilläkin puhelen sille niinkuin ennen.

• kaksipientä

Oman rakkaan kissan kuolema on kyllä pysähdyttävä kokemus. Meidän sitkeä herra kuoli 15 vuotiaana kun olin 10 vuotias. Elämäni ensimmäinen ja suuri menetys. Minusta se ei hirveästi tykännyt ikinä kun pienenä kiusasin sitä hännästä vetämällä ja sen se muisti sitten vaikka en enää viimeisinä vuosina kiusaillutkaan ainakaan sitä tarkoittaen... Nyt on mennyt toiset 15 vuotta ja edelleen, muistan sen aurinkoisen, mutta niin kamalan päivän kirkkaammin kuin monia muita päiviä. Edelleen joskus käyn kissan haudalla kesällä istuttamassa kukkia samalla kun käyn myös toisen menehtyneen kissan haudalla joka on siinä vieressä. Siellä lepäävät rauhassa kaksi pientä, eivät ole yksin eivätkä tunne enää koskaan kipua. Pakko nieleskellä ettei itku pääse.

"Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi."

• saman kokenut

Hei! Ymmärrän surusi. Minulla oli paljon kissoja, kun olin nuori. Asuin maalaistalossa, mutta aina kissan kuolema kosketti. Sitten tuli seudulle kissarutto. Kaikki kissat oksentelivat ja kuolivat.

Neuvoni on, että sure aikasi, surua ei saa koskaan pois, mutta se haalistuu. Ota sen jälkeen vasta uusi kissa.

Nyt minulla on 2 kissaa, 5½ vuotiaita leikattuja kolleja. Kaupungissa sisäkissoja , mutta mökillä nauttivat vapaudesta.

• tummatuska

Kiitos viestistäsi, niin ajattelinkin surra suruni ja sen jälkeen vasta aikojen kuluessa harkita uusien kissojen ottamista. Ikävä on niin suuri tällä hetkellä
        edesmennyttä vanhaa herraa kohtaan, ettei mikään voisi korvata sitä tyhjyyttä sydämmessäni.

• Miau miua

Minulle oli vaikea paikka myös. Täytyi nukuttaa. Oli niin sairas, että en enään raaskinut antaa kissaparkani kärsiä.
      .
      Oli 14 vuotta vanha. Kyllä minä itkin tyttärieni kanssa.
      Hautasin pihan reunalle, jonne käyn aina laittamassa kukkia kesäsin.

Nyt minulla on myös 2 kissaa. Ovat jo 10 ja 9 vuotta vanhoja. Ulkokissoja.
      Toivottavasti saan elää niiden kanssa vielä pitkään:)

• tummatuska

On lohdullista ajatella ettei kukaan voi koskaan viedä niitä ihania muistoja joita koimme yhdessä monien vuosien ajan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe