Jos evoluutio on elämäntarkoitus

SamiA

Elämäntarkoitus evoluutiossa on kuolla.
Jos evoluutiolla on päämäärä, niin se on kuolema. Jos uskot evoluutioon, niin uskot kuolemaan. Teet kuolemasta ikään kuin ystäväsi, joka pelastaa sinut. Jos ei muulla tavalla, niin sillä, että sinun ei tarvitse vastata kuoleman jälkeen elämäsi aikana tehdyistä teoista ja valinnoista kenellekään.

Evoluutio on pakenijoiden uskonto.
Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta, vaan kuolema päästää sinut pälkähästä samoin kuin koiran veräjästä.

Evoluutiossa kuolema on ihmisen toivo, rakastaja ja pelastaja.
Kun kaikki on mennyt ja aikasi on tullut pukata koiranputkea tienpientarella, niin rakastajasi, pelastajasi ja ystäväsi kuolema tulee ja pelastaa sinut.

Evoluutio on Helvettiin menijöiden maailmankatsomus tai filosofia.
Evolutionisti ei itse mene sisään elämään, eikä hän salli, että kukaan muukaan menee. Näin ollen on täysin ymmärrettävää, että evolutionisti haluaa Helvettiin mukaansa paljon seuralaisia esim. lapsensa, puolisonsa ja ystävänsä.

68

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34

Kuvitteletko itse olevasi jotenkin jalompi kun et usko evoluutiota todeksi?

Poikaparka, sinulla on vielä paljon oppimista.

• SamiA

”Kuvitteletko itse olevasi jotenkin jalompi kun et usko evoluutiota todeksi?”

Onhan se paljon suurempaa, jos uskoo että kaikista teosta ja vääristä valinnoista joutuu kuoleman jälkeen tilille kuin se että uskoo, että kuolema pelastaa ihmisen edesvastuusta.
        Tässä on taas yksi todiste lisää siihen, että kristillinen maailmankatsomus on ateistista maailmankatsomusta parempi.

Mitä minuun tulee, niin olen maailman syntisin ihminen ja tarvitsen eniten Jumalan armoa. Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, enkä yritä edes väittää mitään muuta.

• 34
        SamiA kirjoitti:

Onhan se paljon suurempaa, jos uskoo että kaikista teosta ja vääristä valinnoista joutuu kuoleman jälkeen tilille kuin se että uskoo, että kuolema pelastaa ihmisen edesvastuusta.
        Tässä on taas yksi todiste lisää siihen, että kristillinen maailmankatsomus on ateistista maailmankatsomusta parempi.

Mitä minuun tulee, niin olen maailman syntisin ihminen ja tarvitsen eniten Jumalan armoa. Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, enkä yritä edes väittää mitään muuta.

"Mitä minuun tulee, niin olen maailman syntisin ihminen ja tarvitsen eniten Jumalan armoa. Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, enkä yritä edes väittää mitään muuta."

Joskus sentään olet oikeassakin.

• AteistiXxX
        SamiA kirjoitti:

"Mitä minuun tulee, niin olen maailman syntisin ihminen ja tarvitsen eniten Jumalan armoa. Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, enkä yritä edes väittää mitään muuta."

Äläs nyt oo tollanen. On sussa varmasti jotain hyvääkin.

• Apo-Calypso
        AteistiXxX kirjoitti:

Äläs nyt oo tollanen. On sussa varmasti jotain hyvääkin.

Joku saattaisi hyvinkin piää hänestä. Kannibaali?

• SamiA kirjoitti:

>>Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, enkä yritä edes väittää mitään muuta.

• Apo-Calypso
        illuminatus kirjoitti:

Farisealainen marttyyri? Mielenkiintoinen konsepti...

• SamiA kirjoitti:

> Onhan se paljon suurempaa, jos uskoo että kaikista teosta
        > ja vääristä valinnoista joutuu kuoleman jälkeen tilille
        > kuin se että uskoo, että kuolema pelastaa ihmisen edesvastuusta.

Mitä tarkoitat "suuremmalla"? Onko egosi kovinkin pullistunut?

> Tässä on taas yksi todiste lisää siihen, että kristillinen
        > maailmankatsomus on ateistista maailmankatsomusta parempi.

Mitä tarkoitat "paremmalla"? Koetko olevasi jalompi kuin ateisti? Onko egosi kovinkin pulllistunut?

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

”Oi, Pikku-Sami veti marttyyriviitan päälleen.”

Ei vaan totuus tekee vapaaksi.
        Elämä on paljon helpompaa, kun myöntää totuuden itsestään. Sen jälkeen on enää mahdotonta uskoa minkäänlaiseen kehitysoppiin. En kerskaa ihmishyvyydestäni, vaan pahuudestani.

Niin kauan kun ihminen kuvittelee kehittyvänsä, ei hän kykene kohtamaan sisäistä tilaansa. Kehitysilluusio estää pääsemästä vapauteen. Evoluutio on siis vankila.

• SamiA
        naapurin.kissa kirjoitti:

> Onhan se paljon suurempaa, jos uskoo että kaikista teosta
        > ja vääristä valinnoista joutuu kuoleman jälkeen tilille
        > kuin se että uskoo, että kuolema pelastaa ihmisen edesvastuusta.

Mitä tarkoitat "suuremmalla"? Onko egosi kovinkin pullistunut?

> Tässä on taas yksi todiste lisää siihen, että kristillinen
        > maailmankatsomus on ateistista maailmankatsomusta parempi.

Mitä tarkoitat "paremmalla"? Koetko olevasi jalompi kuin ateisti? Onko egosi kovinkin pulllistunut?

”Mitä tarkoitat "suuremmalla"?”

Johan sen tuossa edellä sanoin: Sen oivaltaminen, että kuolema ei pelasta edesvastuusta on suurempaa kuin uskoo että kuolema vapauttaa edesvastuusta tai paremmin sanottuna kaikesta vastuusta. Kuolema on ateistin vapahtaja.

”Mitä tarkoitat "paremmalla"?”

Senkin sanoin jo edellä: kristillinen maailmankatsomus on parempi, koska se asettaa ihmisen edesvastuuseen. Kristinuskossa kuolema ei pelasta tai vapauta, vaan Jeesus pelastaa. Kristinusko painottaa elämää. Naturalismi kuolemaa.

• SamiA kirjoitti:

Elämä on paljon helpompaa, kun myöntää totuuden itsestään. Sen jälkeen on enää mahdotonta uskoa minkäänlaiseen kehitysoppiin. En kerskaa ihmishyvyydestäni, vaan pahuudestani.

Niin kauan kun ihminen kuvittelee kehittyvänsä, ei hän kykene kohtamaan sisäistä tilaansa. Kehitysilluusio estää pääsemästä vapauteen. Evoluutio on siis vankila.

Ei minua kiinnosta, mikä sinun tekosyysi on olla tyhmä.

• SamiA kirjoitti:

Johan sen tuossa edellä sanoin: Sen oivaltaminen, että kuolema ei pelasta edesvastuusta on suurempaa kuin uskoo että kuolema vapauttaa edesvastuusta tai paremmin sanottuna kaikesta vastuusta. Kuolema on ateistin vapahtaja.

Senkin sanoin jo edellä: kristillinen maailmankatsomus on parempi, koska se asettaa ihmisen edesvastuuseen. Kristinuskossa kuolema ei pelasta tai vapauta, vaan Jeesus pelastaa. Kristinusko painottaa elämää. Naturalismi kuolemaa.

> Sen oivaltaminen, että kuolema ei pelasta edesvastuusta

Onko joku joskus ollut jostain vastuussa kuoltuaan? Onko joku sananmukaisesti vastannut kuoltuaan?

> kristillinen maailmankatsomus on parempi, koska se asettaa
        > ihmisen edesvastuuseen.

Länsimaiset ateistit osaavat olla aivan yhtä vastuullisia kuin kristitytkin. Heillä ei myöskään ole kristittyjen ikävää tapaa passitella väärinajattelijoita helvettiin.

• varhama
        SamiA kirjoitti:

Itsensä soimaaminen on erikoisen vastenmielinen tekopyhyyden laji.

• Exhellari86
        illuminatus kirjoitti:

Et vissiin koskaan ole ollut uskovainen? Tuo "olen-suurin-kaikista-syntisistä" -jargoni on uskovaisten salakieltä. Se tarkoittaa suomeksi: "Enkö olekin hyvä kristitty kun olen näääääin vaatimaton? Ymmärtäkää nyt nostaa minut oikein korkeallekun olen näin mahdottoman vaatimaton."

Tapoihin kuuluu, että kukaan toinen uskovainen ei julkisesti voi olla samaa mieltä Samin kanssa. Heidän kuuluu sanoa hänelle: "Kuule, syntisiä ja puuttuvaisia olemme kaikki, sinä olet kallis veli Herrassa, kyllä sinä olet Jeesuksen oma ja taivaan perillinen!"

Jos joku uskova vastaa Samille: "Aivan oikein, olet ihan täysi paska ja mätämuna, mahdatko olla oikein katunutkaan vielä?" Sami suuttuu kuin vimmattu ja alkaa haukkua toista miten tämä ei ymmärrä mitään. Voi vittu kun tuo on tuttua. Se on sellaista vaatimattomuuspeliä. Siinä kilpaillaan verisesti tällä kuvitellulla vaatimattomuudella, ohuella uskonnollisen kulttuurin pintasilauksella. Kun nyt vain en näyttelisi LIIAN vaatimatonta että sivuuttaisivat minut valittaessa xxxxx:n luottamustehtävään...

• .........
        SamiA kirjoitti:

"kristillinen maailmankatsomus on parempi, koska se asettaa ihmisen edesvastuuseen. Kristinuskossa kuolema ei pelasta tai vapauta, vaan Jeesus pelastaa"

Ja tässäkin kohtaa olet väärässä. Kristitty kuvittelee että kun sanoo taivaalliselle poppamiehelle hiljaa mielessään että "sori", homma on sillä selvä. Ateisti tietää, että jos tekee jotain väärin, asiasta pitää ottaa ihan itse vastuu ja vääryyttä pitää pyytää anteeksi siltä "jota vastaan on rikkonut". Kristitty odottaa kuolemanjälkeistä paratiisia, ateisti tietää että maanpäällinen elämä on se ainokainen ja yrittää tehdä siitä parhaan mahdollisen.

• ++++++++++++
        SamiA kirjoitti:

"Johan sen tuossa edellä sanoin: Sen oivaltaminen, että kuolema ei pelasta edesvastuusta on suurempaa kuin uskoo että kuolema vapauttaa edesvastuusta tai paremmin sanottuna kaikesta vastuusta. Kuolema on ateistin vapahtaja."

Miski uskot että ihmiset jotka uskovat kuoleman olevan lopullinen ei halua ottaa vastuuta?

" kristillinen maailmankatsomus on parempi, koska se asettaa ihmisen edesvastuuseen."

Jos uskoo, että on vain tämä elämä niin voi ottaa vastuun vain tässä ja nyt, jos taas uskoo, että voi ottaa vastuun myös kuoleman jälkeen voi olla vastuuton tässä ja nyt.

"Kristinuskossa kuolema ei pelasta tai vapauta, vaan Jeesus pelastaa."

Pelasta miltä? Jumalan asettamalta rangaistukselta vai kuolemalta? Jos kuolemalta niin mikä siinä ikuisessa elämässä kiehtoo?

• Muikkuinen
        SamiA kirjoitti:

"""Ei vaan totuus tekee vapaaksi."""

Mortonin demonin uhrina et varmasti ymmärrä kuinka irvokkaalta tuo teksti sinun kirjoittamanasi vaikuttaa?
        Sen mitä olen seuraillut kirjoituksiasi niistä on totuus kaukana, pikemminkin voisit kirjoittaa valehtelu ja uhkailu tekee vapaaksi... Henkilö jonka usko on noin heikko kuin sinulla on vapaus kaukana, käytäthän paljon elämästäsi yrittäen valehdella itsellesi jumalan olemassa oloa ja se näkyy meille muille noina typerinä olkiukkoina mitä kirjoittat ja luulet sitä vielä argumentoinniksi! :)

ps. Ihminen joka oikeasti uskoo mielikuvitusolennon olemassa oloon ei tarvi käyttää päiväkausia sen toitottamiseen virtuaali maailmassa.

• hehh..
        SamiA kirjoitti:

Minun nimeni on Retun Viuhka ja minulla on kukkiva tölli. Ihailen ruskaa pakkasella ja käyn usein rukalla tankkaamassa. Pihani on liukas. viksumman pulu kallistui. Möttöskän pulu kaatui koska pululla ei ollut kannuksia. Minun nimeni on Retun Viuhka ja minulla on kukkiva tölli.

• V.Loco
        SamiA kirjoitti:

Pakosi uskoon on lähinnä säälittävää..Toisaalta ymmärrän että mieleltään heikko tai aivopesty yksilö hakee keinolla millä tahansa henkistä turvaa lähes mistä tahansa lahkosta tai uskonnontapaisesta.

Mitään helvettejä ja kuolemanjälkeisiä elämiä ei ole olemassa ja jo ajatuksena koet sen pelottavaksi.Sääli.

• (--)

"Jos evoluutiolla on päämäärä, niin se on kuolema."

Evoluutiolla ei ole päämäärää.

"Jos uskot evoluutioon, niin uskot kuolemaan"

Kyllä uskon. Tähän mennessä kukaan ei ole jäänyt ikuisesti elämään, joten on hyvät syyt uskoa kuolemaan.

"Teet kuolemasta ikään kuin ystäväsi, joka pelastaa sinut."

Kuolema on tosiasia ja kaiken loppu. Ei sen enempää.

"sinun ei tarvitse vastata kuoleman jälkeen elämäsi aikana tehdyistä teoista ja valinnoista kenellekään."

Niin, ei tarvitse. Vastaan niistä tehdyistä teoista ja valinnoista nyt elämäni aikana.

"Evoluutio on pakenijoiden uskonto."

Evoluutio on totuus, ei uskon asia.

"Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta, vaan kuolema päästää sinut pälkähästä samoin kuin koiran veräjästä. "

Päinvastoin. Vastuun pitää kantaa itse elämän aikana, koska kukaan ei ole kuollut minun syntieni takia.

"Evoluutiossa kuolema on ihmisen toivo, rakastaja ja pelastaja."

Kuolema on tosiasia ja kaiken loppu. Ei sen enempää.

"Kun kaikki on mennyt ja aikasi on tullut pukata koiranputkea tienpientarella, niin rakastajasi, pelastajasi ja ystäväsi kuolema tulee ja pelastaa sinut."

Ei pelasta, vaan lopettaa elämän.

"Evoluutio on Helvettiin menijöiden maailmankatsomus tai filosofia."

Helvetti on uskovaisten satumaa.

"Näin ollen on täysin ymmärrettävää, että evolutionisti haluaa Helvettiin mukaansa paljon seuralaisia esim. lapsensa, puolisonsa ja ystävänsä."

Ei ole mitään helvettiä edelleenkään. Kaikki päätyvät samaan luonnon kiertokulkuun. Minä, sinä ja kaikki muut.

• SamiA

”Niin, ei tarvitse. Vastaan niistä tehdyistä teoista ja valinnoista nyt elämäni aikana.”

Tekosi seuraavat sinua. Kuoleman jälkeen ne saavuttavat sinut, etkä pääse karkuun. Silloin sinulla ei ole mitään, millä voisit itseäsi puolustaa. Vastuunkanto siinä vaiheessa ei hyödytä mitään. Etsit rakastaajaasi, pelastajaasi ja ystävääsi kuolemaa, mutta kuolemaa pakenee sinua.

”Evoluutio on totuus”

Noin ollen evoluutio on teologiaa. Kuka on se evoluutiopappi, joka määrittää evoluution totuudet? Kerro ihmeessä lisää.

”Kuolema on tosiasia ja kaiken loppu. Ei sen enempää.”

Miten ajattelit tässä ajassa vastata tuollaisesta synnistä? Puet lastesi, puolisosi ja ystäviesi päälle kuolemaa.
        ”Kaiken minkä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle” sanoi Jeesus.
        Ihminen pukee joko elämää tai kuolemaa ystäviensä päälle.
        Sinun elämän tehtäväsi on pukea kuolemaa.
        Todennäköisesti teet sen nauraen.

• SamiA kirjoitti:

”Niin, ei tarvitse. Vastaan niistä tehdyistä teoista ja valinnoista nyt elämäni aikana.”

Tekosi seuraavat sinua. Kuoleman jälkeen ne saavuttavat sinut, etkä pääse karkuun. Silloin sinulla ei ole mitään, millä voisit itseäsi puolustaa. Vastuunkanto siinä vaiheessa ei hyödytä mitään. Etsit rakastaajaasi, pelastajaasi ja ystävääsi kuolemaa, mutta kuolemaa pakenee sinua.

”Evoluutio on totuus”

Noin ollen evoluutio on teologiaa. Kuka on se evoluutiopappi, joka määrittää evoluution totuudet? Kerro ihmeessä lisää.

Miten ajattelit tässä ajassa vastata tuollaisesta synnistä? Puet lastesi, puolisosi ja ystäviesi päälle kuolemaa.
        ”Kaiken minkä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle” sanoi Jeesus.

> Tekosi seuraavat sinua. Kuoleman jälkeen ne saavuttavat sinut,
        > etkä pääse karkuun.

Etkö muista että ei-kreationistille kuolema on kaiken loppu? Myös tekojen.

• ltte piru
        SamiA kirjoitti:

”Evoluutio on totuus”

"Puet lastesi, puolisosi ja ystäviesi päälle kuolemaa."

Mitä väliä sillä on, jos maailma kuitenkin loppuu vuonna 2028?

Omahyväisyys on synti josta saisit vieroittua.

• +++++++++++
        SamiA kirjoitti:

”Evoluutio on totuus”

"Tekosi seuraavat sinua. Kuoleman jälkeen ne saavuttavat sinut, etkä pääse karkuun. Silloin sinulla ei ole mitään, millä voisit itseäsi puolustaa. Vastuunkanto siinä vaiheessa ei hyödytä mitään. Etsit rakastaajaasi, pelastajaasi ja ystävääsi kuolemaa, mutta kuolemaa pakenee sinua."

Miksi et voinut vain kommentoida, miksi vastuunottaminen tässä ja nyt on väärin?

"Noin ollen evoluutio on teologiaa. Kuka on se evoluutiopappi, joka määrittää evoluution totuudet? Kerro ihmeessä lisää."

Voit kieltää ihan rauhassa todellisuuden, mutta todellisuus ei sinun mielipidettä huomioi.

"Miten ajattelit tässä ajassa vastata tuollaisesta synnistä? Puet lastesi, puolisosi ja ystäviesi päälle kuolemaa."

Miksi pitäisi olla vastuussa jollekin epätodelle olennolle (jumala) kun voisi olla vastuussa niille jotka ovat oikeasti olemassa?

• SamiA
        +++++++++++ kirjoitti:

"Tekosi seuraavat sinua. Kuoleman jälkeen ne saavuttavat sinut, etkä pääse karkuun. Silloin sinulla ei ole mitään, millä voisit itseäsi puolustaa. Vastuunkanto siinä vaiheessa ei hyödytä mitään. Etsit rakastaajaasi, pelastajaasi ja ystävääsi kuolemaa, mutta kuolemaa pakenee sinua."

Miksi et voinut vain kommentoida, miksi vastuunottaminen tässä ja nyt on väärin?

"Noin ollen evoluutio on teologiaa. Kuka on se evoluutiopappi, joka määrittää evoluution totuudet? Kerro ihmeessä lisää."

Voit kieltää ihan rauhassa todellisuuden, mutta todellisuus ei sinun mielipidettä huomioi.

"Miten ajattelit tässä ajassa vastata tuollaisesta synnistä? Puet lastesi, puolisosi ja ystäviesi päälle kuolemaa."

Miksi pitäisi olla vastuussa jollekin epätodelle olennolle (jumala) kun voisi olla vastuussa niille jotka ovat oikeasti olemassa?

”Miksi et voinut vain kommentoida, miksi vastuunottaminen tässä ja nyt on väärin?”

Et sinä kykene ottamaan vastuuta edes tässä ajassa.
        Ainoa vaihtoehto on antaa sinulle sen mukaan, kun et ansaitse.
        Jos sinulle annetaan sen mukaan, kun ansaitset, niin olisiko se peräänkuuluttamasi vastuun ottamista? Kuolema on synnin palkka. Vastuunottaminen tarkoittasi kohdallasi kuolemaa.

”Voit kieltää ihan rauhassa todellisuuden, mutta todellisuus ei sinun mielipidettä huomioi.”

Todellisuus on ateistien versio totuudesta. Jo sanakirja osaa erottaa totuuden ja todellisuuden toisistaan.
        Itse asiassa todellisuus ei tarkoita yhtään mitään, vai mitä se tarkoittaa?

• poikjuhg
        SamiA kirjoitti:

”Miksi et voinut vain kommentoida, miksi vastuunottaminen tässä ja nyt on väärin?”

Jos sinulle annetaan sen mukaan, kun ansaitset, niin olisiko se peräänkuuluttamasi vastuun ottamista? Kuolema on synnin palkka. Vastuunottaminen tarkoittasi kohdallasi kuolemaa.

”Voit kieltää ihan rauhassa todellisuuden, mutta todellisuus ei sinun mielipidettä huomioi.”

Todellisuus on ateistien versio totuudesta. Jo sanakirja osaa erottaa totuuden ja todellisuuden toisistaan.

"Jos sinulle annetaan sen mukaan, kun ansaitset, niin olisiko se peräänkuuluttamasi vastuun ottamista?"

Sitähän se nimenomaan on. Katsos kun me todellisuudessa elävät otamme aidosti vastuun kaikesta mitä teemme.

"Itse asiassa todellisuus ei tarkoita yhtään mitään, vai mitä se tarkoittaa?"

Hae apua ennen kuin teet perheellesi jotain mitä joudut katumaan ihan tässä todellisessa maailmassa.

• SamiA
        poikjuhg kirjoitti:

"Jos sinulle annetaan sen mukaan, kun ansaitset, niin olisiko se peräänkuuluttamasi vastuun ottamista?"

Sitähän se nimenomaan on. Katsos kun me todellisuudessa elävät otamme aidosti vastuun kaikesta mitä teemme.

"Itse asiassa todellisuus ei tarkoita yhtään mitään, vai mitä se tarkoittaa?"

Hae apua ennen kuin teet perheellesi jotain mitä joudut katumaan ihan tässä todellisessa maailmassa.

”Katsos kun me todellisuudessa elävät otamme aidosti vastuun kaikesta mitä teemme.”

Ei asia ole noin yksinkertainen.
        Joudut nimittäin ottamaan vastuuta myös toisten ihmisten teoista.
        ”Anna meille meidän velkamme anteeksi niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet”

Miten kykenet antamaan anteeksi veljellesi, jos et itse ole sovittanut syntejäsi Jumalan kanssa?
        Kuten näet, kristillinen maailmankatsomus edellyttää enemmän vastuuta. Ei riitä, että kantaa vastuuta vain omista teoistaan, vaan sinun tulee kantaa vastuu myös veljesi teoista.

Vieläkö sinä halutat ottaa vastuuta?

• 34
        SamiA kirjoitti:

”Katsos kun me todellisuudessa elävät otamme aidosti vastuun kaikesta mitä teemme.”

”Anna meille meidän velkamme anteeksi niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet”

Miten kykenet antamaan anteeksi veljellesi, jos et itse ole sovittanut syntejäsi Jumalan kanssa?
        Kuten näet, kristillinen maailmankatsomus edellyttää enemmän vastuuta. Ei riitä, että kantaa vastuuta vain omista teoistaan, vaan sinun tulee kantaa vastuu myös veljesi teoista.

"Ei riitä, että kantaa vastuuta vain omista teoistaan, vaan sinun tulee kantaa vastuu myös veljesi teoista."

Haista pee.

• +++++++++++++
        SamiA kirjoitti:

"Et sinä kykene ottamaan vastuuta edes tässä ajassa. "

Miten niin en pystyisi ottamaan vastuuta omista teoistani?

"Ainoa vaihtoehto on antaa sinulle sen mukaan, kun et ansaitse."

Miksi toi on epäreilu vaihtoehto on ainoa?

"Kuolema on synnin palkka. Vastuunottaminen tarkoittasi kohdallasi kuolemaa."

Tarkoittaako toi sitä, että jos otan vastuun omista teoista ansaitsen kuoleaman, mutta jos olen vastuuton ansaitsen elämään?

"Todellisuus on ateistien versio totuudesta. Jo sanakirja osaa erottaa totuuden ja todellisuuden toisistaan.
        Itse asiassa todellisuus ei tarkoita yhtään mitään, vai mitä se tarkoittaa? "

Todellisuus tarkoittaa kaikkea sitä mitä on olemassa ja kaikki olemassaolevat asiat voidaan havaita jotenkin.

Totuus on se mikä on totta ja vastaa todellisuutta.

Evoluutio esimerkiksi on totta ja osa todellisuutta.

• Töppönen.
        SamiA kirjoitti:

»Kuten näet, kristillinen maailmankatsomus edellyttää enemmän vastuuta.»

Ehei, se on hyvä tapa PAKOILLA vastuuta kun voi vain todeta että olen syntinen, anna anteeksi.

Sitäpaitsi itse olet paasannut siitä, ettei moraalia edes ole (oletan että tarkoitat ettei kristillisyys edellytä tai edes toivo moraalisen vastuun kantamista), vaan että tärkeintä (ainoa tärkeä asia) on noudattaa lakia.
        Toistuvista pyynnöistä huolimatta et kuitenkaan osannut kertoa MITÄ lakia pitäisi noudattaa.

• SamiA
        +++++++++++++ kirjoitti:

"Et sinä kykene ottamaan vastuuta edes tässä ajassa. "

Miten niin en pystyisi ottamaan vastuuta omista teoistani?

"Ainoa vaihtoehto on antaa sinulle sen mukaan, kun et ansaitse."

Miksi toi on epäreilu vaihtoehto on ainoa?

"Kuolema on synnin palkka. Vastuunottaminen tarkoittasi kohdallasi kuolemaa."

Tarkoittaako toi sitä, että jos otan vastuun omista teoista ansaitsen kuoleaman, mutta jos olen vastuuton ansaitsen elämään?

"Todellisuus on ateistien versio totuudesta. Jo sanakirja osaa erottaa totuuden ja todellisuuden toisistaan.
        Itse asiassa todellisuus ei tarkoita yhtään mitään, vai mitä se tarkoittaa? "

Todellisuus tarkoittaa kaikkea sitä mitä on olemassa ja kaikki olemassaolevat asiat voidaan havaita jotenkin.

Totuus on se mikä on totta ja vastaa todellisuutta.

Evoluutio esimerkiksi on totta ja osa todellisuutta.

”Tarkoittaako toi sitä, että jos otan vastuun omista teoista ansaitsen kuoleaman, mutta jos olen vastuuton ansaitsen elämään?”

Synnin palkka on kuolema; kaikki synti on kuolemaksi.
        Se, että sinä vastaat synneistäsi on sitä, että sinun on kuoltava.
        Vaikuttaa siltä, että puhuessasi vastuunottamisesta, puhutkin hyvityksestä. Haluat hyvittää tekemäsi vääryydet ja luulet, että se riittää.

”Todellisuus tarkoittaa kaikkea sitä mitä on olemassa ja kaikki olemassaolevat asiat voidaan havaita jotenkin.”

Tuo kuulostaa ihan buddhalaisuudelta.
        Maailma lakkaa olemasta, jos havaitsija ei sitä havaitse.
        Jokaisen päässä on vielä oma maailma, koska jokainen havainnoi maailman eritavalla. Todellisuus näin ollen on kelluvakäsite.

• Aaltonen, nukkuisit yösi.

• Muistuttajaatti

Miten on, Sami, huomenna klo 16:30 Helsingin rautatieaseman ovilla, hatullinen paskaa? Et kai valehdellut?

• ltte piru

"Miten on, Sami, huomenna klo 16:30 Helsingin rautatieaseman ovilla, hatullinen paskaa? Et kai valehdellut?"

Ei onnistu. Sami on sen sortin kristitty joka ottaa vastuun sanoistaan vasta kuolemansa jälkeen.

• EL

SamiA, kirjoituksesi viestii, että olet tietämätön, ennakkoluuloinen ja selvästi uskontosi sokaisema.

• Muikkuinen

Muuten hyvä mutta evoluutio ei ole elämän tarkoitus, tämä tarkoittaa siis että rakensit siitä olkiukon ja hakkasit sen helvettiin. Vähän sama asia olisi tehdä polttopuita saunan lämmitykseen kuitenkin polttaen ne liiteriin ja sanoen tämä oli tarkoitukseni.

• poikjuhg

"Näin ollen on täysin ymmärrettävää, että evolutionisti haluaa Helvettiin mukaansa paljon seuralaisia esim. lapsensa, puolisonsa ja ystävänsä."

Entä sinä?

• ...

Olet todella pahasti väärässä. Elämän tarkoitus on 42.

Sen lisäksi olet väärällä alueella. Jos haluat keskustella evoluutiosta, niin oikea alue siihen on tietysti... Evoluutio. Se on Tiede ryhmässä.
      Koska et sitä aluetta itse kuitenkaan löydä, niin laitan tähän linkin aivan sinua varten; http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5515
      Tee siitä vaikka kirjanmerkki selaimeesi, niin osaat sinne toistekin.

Yritä tämän jälkeen kirjoittaa keskustelunaloituksesi evoluutiosta oikealle alueelle.

• SamiA

”Jos haluat keskustella evoluutiosta, niin oikea alue siihen on tietysti... Evoluutio. Se on Tiede ryhmässä.”

En ole keskustellut evoluutioteoriasta sanaakaan.
        Tarkoitus on keskustella evoluutiosta maailmankatsomuksena, jolloin tämä on keskustelu ihmisestä iankaikkisuus olentona tai olentona, jonka elämä päättyy ajalliseen kuolemaan.

Voit toki painaa sitä peukkua siellä sivun oikeassa laidassa, jos siitä saat fibarit.

• Apo-Calypso
        SamiA kirjoitti:

”Jos haluat keskustella evoluutiosta, niin oikea alue siihen on tietysti... Evoluutio. Se on Tiede ryhmässä.”

Tarkoitus on keskustella evoluutiosta maailmankatsomuksena, jolloin tämä on keskustelu ihmisestä iankaikkisuus olentona tai olentona, jonka elämä päättyy ajalliseen kuolemaan.

Voit toki painaa sitä peukkua siellä sivun oikeassa laidassa, jos siitä saat fibarit.

Evoluutio ei ole maailmankatsomus vaan luonossa tapahtuva prosessi, tollo. Kuvittelet varmaankin, että gravitaatio on myös maailmankatsomus?

• ...
        SamiA kirjoitti:

"En ole keskustellut evoluutioteoriasta sanaakaan."

Onko ymmärryksessäsi tai lukutaidossasi vikaa? Mainitsemani alueen nimi on Evoluutio. Se ei ole Evoluutioteoria. Evoluutio-alueella keskustellaan evoluutiosta.

Tämän alueen nimi on Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Jos et todellakaan ymmärrä kreationismin ja evoluution eroa, niin jatka kaikin mokomin tällä alueella.

• SamiA
        ... kirjoitti:

"En ole keskustellut evoluutioteoriasta sanaakaan."

Onko ymmärryksessäsi tai lukutaidossasi vikaa? Mainitsemani alueen nimi on Evoluutio. Se ei ole Evoluutioteoria. Evoluutio-alueella keskustellaan evoluutiosta.

Tämän alueen nimi on Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Jos et todellakaan ymmärrä kreationismin ja evoluution eroa, niin jatka kaikin mokomin tällä alueella.

”Tämän alueen nimi on Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Jos et todellakaan ymmärrä kreationismin ja evoluution eroa, niin jatka kaikin mokomin tällä alueella.”

Se että elämä jatkuu kuoleman jälkeen on enemmän kreationismia kuin evoluutiota, joten keskustelu käydään ihan oikeassa paikassa. Itse et taida kyetä erottamaan evoluutiota ja kreationismia toisistaan.

Toiseksi tämä on kuoleva palsta, eikä keskustelujen toppuuttaminen auta asiaan. Keskustelut ovat pudonneet kymmenesosaan, joten on vain ajan kysymys, koska homma hyytyy. Peukkupoliisit jäävät lopulta painelemaan peukkuja toisilleen.

• ltte piru
        SamiA kirjoitti:

”Tämän alueen nimi on Kreationismi ja älykäs suunnittelu. Jos et todellakaan ymmärrä kreationismin ja evoluution eroa, niin jatka kaikin mokomin tällä alueella.”

Se että elämä jatkuu kuoleman jälkeen on enemmän kreationismia kuin evoluutiota, joten keskustelu käydään ihan oikeassa paikassa. Itse et taida kyetä erottamaan evoluutiota ja kreationismia toisistaan.

Toiseksi tämä on kuoleva palsta, eikä keskustelujen toppuuttaminen auta asiaan. Keskustelut ovat pudonneet kymmenesosaan, joten on vain ajan kysymys, koska homma hyytyy. Peukkupoliisit jäävät lopulta painelemaan peukkuja toisilleen.

"Toiseksi tämä on kuoleva palsta"

Niin on. Siitä voit syyttää ennen kaikkea a/jb/viksumpaa, möttöskää ja itseäsi.

• +++++++++++
        SamiA kirjoitti:

"Se että elämä jatkuu kuoleman jälkeen on enemmän kreationismia kuin evoluutiota, joten keskustelu käydään ihan oikeassa paikassa. Itse et taida kyetä erottamaan evoluutiota ja kreationismia toisistaan."

Mistä tiedät, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen?

• SamiA
        +++++++++++ kirjoitti:

"Se että elämä jatkuu kuoleman jälkeen on enemmän kreationismia kuin evoluutiota, joten keskustelu käydään ihan oikeassa paikassa. Itse et taida kyetä erottamaan evoluutiota ja kreationismia toisistaan."

Mistä tiedät, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen?

"Mistä tiedät, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen? "

Kaikkihan sen tietävät, kaikki eivät vaan usko siihen.
        Ihmisen on vaikea uskoa asioihin, jotka ovat totta. Helppo uskoa asioihin, jotka eivät ole totta. Ihminen haluaa valita ja ihminen valitsee valheen.

• Taidat vain toivoa?
        SamiA kirjoitti:

Ihmisen on vaikea uskoa asioihin, jotka ovat totta. Helppo uskoa asioihin, jotka eivät ole totta. Ihminen haluaa valita ja ihminen valitsee valheen.

Miksi sinä SamiA koet tarpeelliseksi valehdella niin monesta asiasta? Kuuluuko se jotenkin uskontoosi, kulttuuriisi vai onko kyse jonkinlaisesta muusta sisäsyntyisestä pakosta?

• Töppönen.
        SamiA kirjoitti:

Minun on hyvin vaikea uskoa asioihin jotka eivät ole totta. Kristityillä lienee päinvastoin.

• Sami, missä on naisen paikka sinun ruokakunnassasi?

> En ole keskustellut evoluutioteoriasta sanaakaan.
      > Tarkoitus on keskustella evoluutiosta maailmankatsomuksena,
      > jolloin tämä on keskustelu ihmisestä iankaikkisuus olentona
      > tai olentona, jonka elämä päättyy ajalliseen kuolemaan.

Tämä keskusteluksi väittämäsi on sinun tekopyhien ja omahyväisten ajatustesi esilletuontia. Kukaan ei ole elänyt ikuisesti, meistä molemmista tulee kuoltuamme aivan samanlaista mikrobien ruokaa.

• SamiA

”Kukaan ei ole elänyt ikuisesti, meistä molemmista tulee kuoltuamme aivan samanlaista mikrobien ruokaa.”

”Se joka minuun uskoo ei koskaan kuole, ja vaikka hän olisi kuollut, niin hän eläisi”, sanoi Jeesus.

Käänteisesti ”Se joka ei usko minuun, ei koskaan elä, ja vaikka hän eläisi, niin hän olisi kuollut”. Oletko sinä kuollut?
        Ilman Jeesusta sinussa ei ole elämää.

• 34
        SamiA kirjoitti:

”Kukaan ei ole elänyt ikuisesti, meistä molemmista tulee kuoltuamme aivan samanlaista mikrobien ruokaa.”

”Se joka minuun uskoo ei koskaan kuole, ja vaikka hän olisi kuollut, niin hän eläisi”, sanoi Jeesus.

Käänteisesti ”Se joka ei usko minuun, ei koskaan elä, ja vaikka hän eläisi, niin hän olisi kuollut”. Oletko sinä kuollut?

"”Se joka minuun uskoo ei koskaan kuole, ja vaikka hän olisi kuollut, niin hän eläisi”, sanoi Jeesus.

Ilman Jeesusta sinussa ei ole elämää."

Haista pitkä pee. Minun jokaisessa varpaankynnessäni on enemmän todellista elämää kuin sinussa on koskaan ollutkaan.

• V.Loco
        SamiA kirjoitti:

Minulla on ollut aivan mahtava elämä luonnollisesti tiettyine elämään kuuluvine ylä ja alamäkineen,olen asunut monessa maassa ja nähnyt kaikenlaista,paljon kerrassaan huikeita elämyksiä jne. jne. eli muutakin on kierretty kuin tahkoa ja en ole tarvinut- enkä tule elämääni tarvitsemaan mitään keksimistänne kymmenistätuhansista jumalista tai sadoistatuhansista lahkoistanne.

Jos koet elämäsi tyhjäksi ja kurjaksi ja haluat täyttää sen mustan aukkosi jollain uskonnolla niin en toki moiti sinua-kukin tyylillään.

• +
        SamiA kirjoitti:

Se joka syö kattilallisen puuroa on kyllänen. Käänteisesti se joka ei syö kattilallista puuroa on nälkäinen?

Väärin. Ei käänteisyys ole noin automaattista. Joku joka ei ole koskaan syönyt puuroa voi aivan yhtä hyvin olla kylläinen.

• harvinainen lintu

Olisiko liikaa vaadittu että selvittäisit itsellesi mitä eroa on evoluutiolla ja evoluutioteorialla? Sinun kanssasi on pirun vaikea puhua kun sinulla tuntuu olevan joka sanalle oma omituinen määritelmäsi. (Ja Viksumpi on toinen ja jos mahdollista vielä pahempi.)

• SamiA

”Olisiko liikaa vaadittu että selvittäisit itsellesi mitä eroa on evoluutiolla ja evoluutioteorialla?”

Ei mitään eroa; samaa kehitysjööttiä molemmat.
        Ilmeisesti et itse osaa erottaa luonnonvalintaa ja peräänkuuluttamaasi evoluutioteoriaa tai evoluutiota toisistaan.

• Liikaa näytti olevan
        SamiA kirjoitti:

”Olisiko liikaa vaadittu että selvittäisit itsellesi mitä eroa on evoluutiolla ja evoluutioteorialla?”

Ei mitään eroa; samaa kehitysjööttiä molemmat.
        Ilmeisesti et itse osaa erottaa luonnonvalintaa ja peräänkuuluttamaasi evoluutioteoriaa tai evoluutiota toisistaan.

On kyllä todettava, että tyhmyys ei pue ketään, ei edes datanomia.

• Oletko Sami koskaan huomannut että evoluutioteoria ei kiellä jumalien olemassaoloa?

• Useimpien sanomana olisin melkein varma, että olet ymmärtänyt tahallasi väärin. Sinun kohdallasi kuitenkin oletan että olet aivan tosissasi.

Evoluutin tarkoitus, jos sellaista nyt on, on elämän kiertokulku.Kuolema ei ole ongelma, sillä se kuuluu elämään, eikö?
      Kuoleem ei siis ole ystävä eikä vihollinen. Miksi sen pitäisi edes olla jompaa kumpaa? Se on osa elämän kiertokulkua..

Mitä kuoleman pelastavaan voimaan tulee, mielestäni juuri uudelleensyntymään uskovat kristityt pitävät kuolemaa vapauttajana. Silloin riittää että USKOO, millään muulla ei enää ole merkitystä; ei tehdyillä teoilaa eikä sen seuraamuksilla. Heidän mielestään kuolema on se, mitä odotetaan, sen jälkeen tulee pelastus.

Kun kuolemme (kuten kaikki joskus tekevät), oma elämämme loppuu, mutta elämämme vaikutukset jäävät. Jos (kun) olemme tehneet vääryyttä, ne kantavat hedelmää, usein ennaltaan arvaamatonta mutta silti.

Evoluutioon uskova (ainakaan sellainen joka ei usko Jumalaan eikä jälleensyntymään) ei halua ketään Helvettiin, koska hän ei usko sellaista paikkaa olevankaan. Sen sijaan (no nyt puhun ainoastaan omasta puolestani) tärkeää on toimia parhaan ymmärryksen mukaan tässä elämässä, jotta seuraajillamme ei olisi ihan kusiset paikat.

»Mitä minuun tulee, niin olen maailman syntisin ihminen ja tarvitsen eniten Jumalan armoa. Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, enkä yritä edes väittää mitään muuta.»

Nimenomaan. Odotat kuolemaa, koska toivot, että Jumala armahtaa sinut. Eikö?

• SamiA

”Evoluutin tarkoitus, jos sellaista nyt on, on elämän kiertokulku.Kuolema ei ole ongelma, sillä se kuuluu elämään, eikö?”

Kuolema ja elämä ovat evoluutiossa samanarvoisia.
        Huonoa siinä on se, että kuolemaa ei nähdä vihollisena, vaan enneminkin ystävänä. Näin ollen evoluutioteoria on teologiaa.
        Rajanveto on ilmiselvä, koska evoluutioteoriaan on sisäänrakennettu se, miten ihmisen tulee suhtautua kuolemaan.

”Heidän mielestään kuolema on se, mitä odotetaan, sen jälkeen tulee pelastus.”

Ei vaan Kristus pelastaa ensin. Sen jälkeen kuolema on voitto.
        Elämä on Kristus ja kuolema voitto, sanoi Apostoli Paavali.

”Evoluutioon uskova (ainakaan sellainen joka ei usko Jumalaan eikä jälleensyntymään) ei halua ketään Helvettiin”

Kaikki me tiedämme, että Helvetti, Taivas ja Jumala ovat totta.
        Kukaan ei siis vahingossa viettele ketään Helvettiin. Joka viettelee yhden näistä minun vähimmistä veljistäni, niin sille olisi parempi, kun myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitetään syvyyteen, sanoi Jeesus.

”tärkeää on toimia parhaan ymmärryksen mukaan tässä elämässä”

Miksi et sitten tee niin?

”Odotat kuolemaa, koska toivot, että Jumala armahtaa sinut. Eikö?”

Kuten jo edellä totesin, niin tarvitsen joka päivä Jumalan armoa. Toiseksi, miksi minä odottaisin kuolemaa, koska minulla on elämä. Elämä on Jeesus.

• Saarnavaihde päällä?
        SamiA kirjoitti:

”Evoluutin tarkoitus, jos sellaista nyt on, on elämän kiertokulku.Kuolema ei ole ongelma, sillä se kuuluu elämään, eikö?”

Huonoa siinä on se, että kuolemaa ei nähdä vihollisena, vaan enneminkin ystävänä. Näin ollen evoluutioteoria on teologiaa.
        Rajanveto on ilmiselvä, koska evoluutioteoriaan on sisäänrakennettu se, miten ihmisen tulee suhtautua kuolemaan.

”Evoluutioon uskova (ainakaan sellainen joka ei usko Jumalaan eikä jälleensyntymään) ei halua ketään Helvettiin”

Kukaan ei siis vahingossa viettele ketään Helvettiin. Joka viettelee yhden näistä minun vähimmistä veljistäni, niin sille olisi parempi, kun myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitetään syvyyteen, sanoi Jeesus.

Kuten jo edellä totesin, niin tarvitsen joka päivä Jumalan armoa. Toiseksi, miksi minä odottaisin kuolemaa, koska minulla on elämä. Elämä on Jeesus.

Miksi ihmeessä kuoleman pitäisi olla jokin mystinen vihollinen? Siksi, että arvon datanomi niin haluaa?

Ja ei, me kaikki emme tiedä, tarkemmin ottaen et edes sinä tiedä sitä. Toivoa voit, uskoakin ehkä, mutta tietoa asiasta ei ole. Älä siis valehtele, vaikka se sinulle niin tavanomaista näyttää olevankin. Tosin kyllä sinäkin taidat syvällä sisimmässäsi tiedostaa omien "oppiesi" järjettömyyden ja tyhjyyden, mutta et vain uskalla todella myöntää sitä itsellesi. Kaatuisihan siinä koko tarkoin varjelemasi mustavalkoinen ja ahdas maailmasi.

Ja vähemmästäkin sitä ovat sivulliset joutuneet kärsimään, ikävä kyllä.

• SamiA kirjoitti:

»Huonoa siinä on se, että kuolemaa ei nähdä vihollisena, vaan enneminkin ystävänä. Näin ollen evoluutioteoria on teologiaa. »

Miten niin teologiaa? Tarkastappa sanan "teologia" määritelmä.
        Kuten sanoin, kuolemaa ei pidetä ystävänä. Näin ollen sinun "näin ollen" on käsittämätön päätelmä.

»Kaikki me tiedämme, että Helvetti, Taivas ja Jumala ovat totta.»

Tiedämmekö? Vai uskotko vain, että Helvetti on totta?

»”tärkeää on toimia parhaan ymmärryksen mukaan tässä elämässä”

Miksi et sitten tee niin?»

Mistä päättelet etten tee?

»Kuten jo edellä totesin, niin tarvitsen joka päivä Jumalan armoa. Toiseksi, miksi minä odottaisin kuolemaa, koska minulla on elämä. Elämä on Jeesus.»
        »Ei vaan Kristus pelastaa ensin. Sen jälkeen kuolema on voitto.
        Elämä on Kristus ja kuolema voitto, sanoi Apostoli Paavali. »

Aivan, eli kuolema on ystäväsi.

• ++++++++++++++

"Elämäntarkoitus evoluutiossa on kuolla."

Evoluutiolla ei ole elämäntarkoitusta tai edes tarkoitusta. Evoluutio on vain mekanismi jolla eliöt voivat sopeutua ja selviytyä muuttuvissa elinoloissa.

Evoluutio mahdollistaa elämän jatkumisen.

"Jos uskot evoluutioon, niin uskot kuolemaan."

Kuolema on tosiasia vaikka evoluutioon ei uskoisi.

"Jos ei muulla tavalla, niin sillä, että sinun ei tarvitse vastata kuoleman jälkeen elämäsi aikana tehdyistä teoista ja valinnoista kenellekään."

Vastuu juuri onkin tässä elämässä. Ei millekkään taikaolennolle kuoleman jälkeen.

"Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta, vaan kuolema päästää sinut pälkähästä samoin kuin koiran veräjästä."

Eli pitäisikö olla vastuussa jollekin taikaolennolle kuoleman jälkeen kuin vahingoitetuille nyt?

Kukaan ei mene missään kristinuskon versiossa helvettii sen takia, että on uskonut asioihin jotka on totta.

Ne jotka ottavat vastuun vasta kuoleman jälkeen ovat vastuunpakoilijoita, sillä et enään pysty ottamaan vastuuta.

• SamiA

”Kuolema on tosiasia vaikka evoluutioon ei uskoisi.”

Vain kuolleet kuolevat.

”Ne jotka ottavat vastuun vasta kuoleman jälkeen ovat vastuunpakoilijoita, sillä et enään pysty ottamaan vastuuta.”

Et sinäkään kykene ottamaan vastuuta.
        Sinulle annetaan sen mukaan, kun et ansaitse. Tosin edessäsi saattaa olla sellainenkin päivä, kun sinulle annetaan sen mukaan, kun ansaitset. Mene ja tiedä.

Ihminen ei ole mikään vastuunottaja. Ihmiseltä vaaditaan uskollisuutta vähässä.

• Datanomille vauhtia?
        SamiA kirjoitti:

”Kuolema on tosiasia vaikka evoluutioon ei uskoisi.”

Vain kuolleet kuolevat.

”Ne jotka ottavat vastuun vasta kuoleman jälkeen ovat vastuunpakoilijoita, sillä et enään pysty ottamaan vastuuta.”

Et sinäkään kykene ottamaan vastuuta.
        Sinulle annetaan sen mukaan, kun et ansaitse. Tosin edessäsi saattaa olla sellainenkin päivä, kun sinulle annetaan sen mukaan, kun ansaitset. Mene ja tiedä.

Ihminen ei ole mikään vastuunottaja. Ihmiseltä vaaditaan uskollisuutta vähässä.

Älä SamiA taas kerran projisoi omia puutteitasi ja kyvyttömyyksiäsi koskemaan kaikkia muitakin. Et sinä ole mikään ihmisen mitta, pikemminkin päinvastoin. Se, että sinä olet kyvytön olemaan hyvä ihminen ei suinkaan tarkoita sitä, että kaikki sitä olisivat. Onneksi.

Ja muista myös toki itsekin, että eräänä kauniin päivänä kaikki tuo sisälläsi raivoava tiedon- ja ihmisviha saattavat aiheuttaa sen, että sinäkin saat aivan ansiosi mukaan. Eikä se ansio kenties ole aivan sitä mitä sinä märissä unissasi olet tähän saakka kuvitellut, ei alkuunkaan.

• SamiA

”Eli pitäisikö olla vastuussa jollekin taikaolennolle kuoleman jälkeen kuin vahingoitetuille nyt?”

Et ymmärrä velkasuhdetta.
        Olet velkaa lähimmäisellesi, jolloin jonkun täytyy maksaa tuo velka lisäksi olet rikkonut taivasta vastaan, etkä millään kykene maksamaan velkaasi taivasta vastaan. Kyse ei ole hyvityksestä vaan velasta, jota sinä et kykene maksamaan.
        Se, että miten hyvä sinä ihmisenä olet, ei riitä hyvitykseen, eikä velan maksuun.

Vastuunotto kohdallasi tarkoittaa sitä, että et maksa velkaasi.

• ...
        SamiA kirjoitti:

”Eli pitäisikö olla vastuussa jollekin taikaolennolle kuoleman jälkeen kuin vahingoitetuille nyt?”

Olet velkaa lähimmäisellesi, jolloin jonkun täytyy maksaa tuo velka lisäksi olet rikkonut taivasta vastaan, etkä millään kykene maksamaan velkaasi taivasta vastaan. Kyse ei ole hyvityksestä vaan velasta, jota sinä et kykene maksamaan.
        Se, että miten hyvä sinä ihmisenä olet, ei riitä hyvitykseen, eikä velan maksuun.

"Vastuunotto kohdallasi tarkoittaa sitä, että et maksa velkaasi."

Juuri niin! Milloinkas sinä aiot maksaa velkasi Auringolle. Aurinko on mahdollistanut koko aurinkokunnan synnyn ja tuottanut lämpöä, valoa ja energiaa myös sinulle. Joten sinuna harkitsisin kohdistamaan maksusi ja velkasuhteesi oikealle taholle. Jumalastasi sinulle ei ole minkäänlaisia todisteita eikä velkakirjaa, mutta Aurinko on aivan varmasti todellinen ja silmin havaittava.

Sun Ra eli Aurinko esittää sinullekin laskunsa jonain päivänä. Varaudu siihen.

• Muistuttajaatti
        SamiA kirjoitti:

Nyt kävi niin että taisit vahingossa unohtaa lupauksesi ja jättää paskansyönnin väliin. Sovittaisiinko samantien joku toinen päivä jolloin pidät sanasi vai valehtelitko ihan tarkoituksella?

• 34

Suoraan sanoen alkaa huolestuttaa. Sami on uskonkiimassaan lähestymässä sitä vaihetta, josta uutistoimittaja seuraavana päivänä kertoo että naapurien soitettua poliisille mies tappoin sekä perheensä että itsensä.

• "Elämäntarkoitus evoluutiossa on kuolla."

Ei ole, mutta toisaalta kuolema on myös tilan tekemistä tuleville.

"Jos evoluutiolla on päämäärä, niin se on kuolema."

Evoluutiolla ei ole päämäärää.

"Jos uskot evoluutioon, niin uskot kuolemaan."

Uskoisin luultavasti kuolemaan, vaikken uskoisikaan evoluutioon. Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolema
      Etkö sinä usko kuoleman olemassaoloon?

"Teet kuolemasta ikään kuin ystäväsi, joka pelastaa sinut."

En tee.

"Jos ei muulla tavalla, niin sillä, että sinun ei tarvitse vastata kuoleman jälkeen elämäsi aikana tehdyistä teoista ja valinnoista kenellekään."

Niin. Minusta me olemme vastuussa tekemisistämme ja valinnoistamme
      itsellemme, aikalaisillemme ja tuleville sukupolville jo elämämme aikana. Vastuuta ei siis voi sälyttää kohtalon tai Jumalan harteille eikä pahoja tekoja voi saada anteeksi mystisesti uskomalla Jumalaan. Tekemiseni jäljet jäävät tuleville taakaksi tai helpotukseksi, vaikka itse aikani tullessa poistunkin tältä näyttämöltä.

"Evoluutio on pakenijoiden uskonto."

Ei, vaan fatalistinen usko ennalta määrättyyn on. Evoluutio on luonnonilmiö.

"Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta, vaan kuolema päästää sinut pälkähästä samoin kuin koiran veräjästä."

Ei. Vastuu tulee ottaa jo elämän aikana eikä Jumalan anteeksiantoon uskomisella ole mitään tekemistä todellisen vastuunkannon kanssa.

"Evoluutiossa kuolema on ihmisen toivo, rakastaja ja pelastaja."

Ei ole. Evoluutiolla ei ole kantaa mainitsemiisi asioihin.

"Evoluutio on Helvettiin menijöiden maailmankatsomus tai filosofia."

Ei ole. Evoluutio on luonnonilmiö. http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio

"Evolutionisti ei itse mene sisään elämään, eikä hän salli, että kukaan muukaan menee."

Ottamatta kantaa siihen olenko 'evolutionisti' tunnen vahvasti eläväni, vastuullisena tässä ajassa. Tunnetko sinä?

Ahaa. Minusta tuo ei ole olenkaan ymmärrettävää enkä lainkaan halua noin tapahtuvan. Ymmärrätkö sinä tosiaan tuollaista?

Suosittelen, että selvität itsellesi mitä käsite 'evoluutio' tarkoittaa. Suosittelen myös, että olet sanasi mittainen ja ilmoitat, missä voimme tulla katsomaan, kun täytät lupauksesi ja syöt hatullisen paskaa. (Voin tarvittaessa avustaa sinua, jos nautittavan annoksesi hankkimisessa on vaikeuksia.) Aiotko kutsua myös Jani Toivolan paikalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3285
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1312
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1245
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe