Uskoville haaste

M@k3

Epäilen että kristinusko on huijausta ja rahastusta, pystyykö joku uskovainen todistamaan että näin ei ole?

23

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko ei ole huijausta uskonnot taas on eri juttu.

• Harjoitat USKONTOA nimeltään kristinusko. Tämä näkyy USKONA kristinuskon keskeisiin opinkappaleisiin sekä uskonnollisuutena. Olet USKONNOLLINEN ihminen ja tämä näkyy mm:

Uskona uskonnon opinkappaleisiin
        Aatteellisena uskonnollisuutena
        Kirkon kannattamisena
        Uskonnollisiin menoihin osallistumisena
        Uskonnollisten elämysten kokemisena

• KeljuKooKojootti kirjoitti:

Harjoitat USKONTOA nimeltään kristinusko. Tämä näkyy USKONA kristinuskon keskeisiin opinkappaleisiin sekä uskonnollisuutena. Olet USKONNOLLINEN ihminen ja tämä näkyy mm:

Uskona uskonnon opinkappaleisiin
        Aatteellisena uskonnollisuutena
        Kirkon kannattamisena
        Uskonnollisiin menoihin osallistumisena
        Uskonnollisten elämysten kokemisena

En kuulu kirkkoon, itse asiassa Raamatussa ei mainita sanaa kirkko.
        Ainoastaan -92 KR väännös on sen laittanut sanan ekkelsia tilalle.

• hobo7 kirjoitti:

En kuulu kirkkoon, itse asiassa Raamatussa ei mainita sanaa kirkko.
        Ainoastaan -92 KR väännös on sen laittanut sanan ekkelsia tilalle.

"En kuulu kirkkoon, itse asiassa Raamatussa ei mainita sanaa kirkko.
        Ainoastaan -92 KR väännös on sen laittanut sanan ekkelsia tilalle."

Eli se siis mainitaan julmalan mmmuuttumattomassa snananassa.

• M@k3

No olipa sitten hyvä etten kysynyt siitä.

• ghzswgr

Saako kukaan muu kuin uskovainen todistaa, että näin ei ole?

• dgnxd

Pystyn todistamaan.

Googlettamalla kirjoituksiasi käy selväksi, että et epäile kristinuskon olevan huijausta ja rahastusta vaan että uskot sen olevan huijausta ja rahastusta. Täten olen todistanut, että et epäile sitä.

• Senkin näsäviisastelija! Ehdit ensin. Harkitsin hetken heittää, että minä taas en epäile aisaa tippaakaan. Törkeetä tuommonen!

• Hän pitää huolen!

No itse olen ainkin todistus tuota vastaan: saan palkaa sen verran että tulen toimeen ja olen itse isäntä ommille tuloilleni. Kuitenkin olen syvällisen onnellinen ihminen. Sitä ei muuten ole monet tänäkään päivän Suomessa!

• Sinua on huijattu taitavasti.

• itsietA w31

Onko kristinusko huijausta? Periaatteessa sekä on että ei. Kristinuskoon kuuluvat opit ovat valheellisia, mutta ei ole henkilöä, joka käskisi opettamaan näitä. Uskovaiset jakavat oppiaan, sillä he uskovat Jumalan haluavan niin, joten asian voi ilmaista siten, että Jumala on huijari, mutta koska Jumalaa ei ole, ei ole ketään, joka on laittanut alulleen nämä käskyt. On tapahtunut paradoksaalinen ilmiö.
      Onko kristinusko rahastusta? On olemassa kirkkoverot, mutta niiden maksaminen on vapaaehtoista ja suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun, joka lähettää apupakettien lisäksi lähetyssaarnaajia. Tämä on heidän mielestä Afrikkalaisille hyväksi.

• uiytujrt

''On olemassa kirkkoverot, mutta niiden maksaminen on vapaaehtoista''
        Ei ole alaikäisille.

''suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun, joka lähettää apupakettien lisäksi lähetyssaarnaajia.''
        Mistä sen näkee?

• uiytujrt

''Kristinuskoon kuuluvat opit ovat valheellisia, mutta ei ole henkilöä, joka käskisi opettamaan näitä. ''
        Ei henkilöä, mutta raamatussa on käsky. Niin, ja kirkkojen pomot kautta aikojen ovat käskeneet, kuka muuten maksaisi heidän pannumyssynsä.

• uiytujrt kirjoitti:

Ei ole alaikäisille.

''suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun, joka lähettää apupakettien lisäksi lähetyssaarnaajia.''
        Mistä sen näkee?

"Ei ole alaikäisille."

Ja lisäksi monet maksavat vastentahtoisesti velvollisuudentunteesta. Silloin se ei tavallaan ole täysin vapaaehtoista vaan pakotettua (ympäristön asuttamista vaatimuksista seuraavan henkisen paineen kautta).

• itsietA w31
        uiytujrt kirjoitti:

Ei ole alaikäisille.

Mistä sen näkee?

'''On olemassa kirkkoverot, mutta niiden maksaminen on vapaaehtoista'
        Ei ole alaikäisille."

Alaikäiset eivät maksa veroja.

'''suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun, joka lähettää apupakettien lisäksi lähetyssaarnaajia.'
        Mistä sen näkee? "

Se nyt on fakta. Kirkon Ulkomaanavun toiminta perustuu kristinuskoon ja lähetystyöhön.

• uiytujrt
        itsietA w31 kirjoitti:

'''On olemassa kirkkoverot, mutta niiden maksaminen on vapaaehtoista'
        Ei ole alaikäisille."

Alaikäiset eivät maksa veroja.

'''suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun, joka lähettää apupakettien lisäksi lähetyssaarnaajia.'
        Mistä sen näkee? "

Se nyt on fakta. Kirkon Ulkomaanavun toiminta perustuu kristinuskoon ja lähetystyöhön.

''Alaikäiset eivät maksa veroja.''
        Aloitin varsinaisen työelämäni 16-vuotiaana, palkasta maksoin veroa, myös kirkollisveroa. Myös sitä ennen kesätöistä maksoin verot.

''Se nyt on fakta. Kirkon Ulkomaanavun toiminta perustuu kristinuskoon ja lähetystyöhön.''
        Tarkoitin tätä osaa: ''suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun'', loput tuli mukaan vahingossa.

• itsietA w31
        uiytujrt kirjoitti:

''Alaikäiset eivät maksa veroja.''
        Aloitin varsinaisen työelämäni 16-vuotiaana, palkasta maksoin veroa, myös kirkollisveroa. Myös sitä ennen kesätöistä maksoin verot.

''Se nyt on fakta. Kirkon Ulkomaanavun toiminta perustuu kristinuskoon ja lähetystyöhön.''
        Tarkoitin tätä osaa: ''suuri osa näistä rahoista menevät Kirkon Ulkomaanapuun'', loput tuli mukaan vahingossa.

Kirkollisverot jaetaan seuraaville kuluttajille:
        Paikallisseurakunnat, Kiinteistötoimi, Yhteinen nuorisotyö, Yleishallinto Diakonia ja yhteiskuntavastuu, Yhteinen lapsityö, Hautaustoimi, Viestintä, Lähetysjärjestöt ja Kirkon Ulkomaanapu, Perheneuvonta ja Sairaalasielunhoito.
        Ehkei kirkollisveroista anneta sitä "suurta osaa" Kirkon Ulkomaanapuun, mutta osa rahoista kuitenkin.

• nauramisiin

Mikä sinusta on tehnyt epäilevän? Eihän ateismissa epäillä mitään, vaan kaikki tiedetään, koska tiede.

Eikö todistusvelvollisuus ole sinulla? Samalla tavalla vaadit kristittyjä todistamaan Jumalan olon. Odotan todisteita. Ja kuten ateistitkin tekevät, niin minäkin teen, eli päätän itse hyväksynkö todisteet vai hylkäänkö ne.

• K.R.S.

'' Eihän ateismissa epäillä mitään, vaan kaikki tiedetään, koska tiede.''
        Sinulla on väärä käsitys ateismista. Koska tiede... mitä?

''Eikö todistusvelvollisuus ole sinulla? Samalla tavalla vaadit kristittyjä todistamaan Jumalan olon. Odotan todisteita.''
        Mitä pitäisi todistaa?

''Ja kuten ateistitkin tekevät, niin minäkin teen, eli päätän itse hyväksynkö todisteet vai hylkäänkö ne.''
        Et sinä mitään todisteita kelpuuta, olet jo päättänyt että et halua uskoa todisteisiin.

• Aito kristinusko on jokaisen uskovan, elikä totuudesta tietoiseksi tulleen oma elämänkasomus. Jumala esittelee itsensä, ihmiselle. Ihminenhän ei voi mitään edes omalle pomolleen tai hallitukselle? Vai mitä? Kristinuskossa rahan antaminen perustuu Jeesuksen neuvoihin.Esim Kun Jeesus näki temppelissä köyhän lesken laittavan uhriarkkuun muutaman kolikon, hän sanoi: Hän antoi enemmän kuin muut. Muut antoivat liiastaan, mutta tuo köyhä leski antoi omasta elämisestää, kaikesta mitä hänellä oli." Jeesus puhuu paljonkin rahasta. Luehan raamattua! Jos vielä toimit oikein Jeesuksen sanoja noudattaen, tulet tuntemaan totuuden.Jumala on kyllä tehnyt olemassaolonsa minulle henkilökohtaisesti selväksi.Näin Hän tekee jokaiselle. Kokemusta ei voi siirtää toiselle, eikä sitä voi opettaa.Rauhaa!

• puhu puulle

Minä julistan evankeliumia. Ei minulla ole aikaa eikä kyllä haluakaan jäädä väittelemään jonkinjoutavia?

• erwstetye

''Minä julistan evankeliumia. Ei minulla ole aikaa eikä kyllä haluakaan jäädä väittelemään jonkinjoutavia?''
        Olet siis pelkkä saarnaava shakkipulu.

• Kysymyksiä ja vastauksia saattaapi tulla tänään TV 1 :n Voimalassa joka alkaa klo 2150.
      Hengestä, hurmiosta ja sielun valtaajista ........

Pitänee katsoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7411
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2946
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2432
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      106
      2386
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1617
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      234
      1604
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1468
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      406
      1451
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1434
    Aihe