Minkä ikäistä kannattaisi etsiä?

nainen..88

Olen 22 -vuotias nainen. Haluaisin jo vakiintua, mennä naimisiin ja saada lapsia kunhan vaan sopivanlainen mies löytyisi. Olen tässä miettinyt, minkä ikäisiä minun kannattaisi ensijassa etsiä. Onko minun ikäisissäni miehissä sellaisia, jotka olisivat jo valmiita sitoutumaan vai pitäisikö ihan suosiolla katsella vähän vanhempaa miestä? Juokseeko miehet johonkin kymmenen kilometrin säteelle jos kerron näistä aikomuksistani? En tietenkään heti ole mihinkään alttarille raahaamassa, vaan haluan eka tutustua kunnolla ja miehen tulee olla oikeasti sellainen jonka kanssa jutut menee yhteen ja synkkaa.

Miten sitten onko noissa vähän vanhemmissa miehissä 27-32 paljon niitä, joilla on jo lapsi/lapsia. Mikään uusperhekuvio-hässäkkä ei kiinnosta minua.

46

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikisinkkumies

      Kannattaa tosiaan katsella ehkä juuri 27-35 ikäisiä miehiä. Itsellä ainakin tuossa iässä vasta alkoi tehdä mieli kunnon sitoutumista ja perheenkin perustaminen alkoi tuntua mahdolliselta. Ennen tuota ikää ei oikein moisia ajatuksia ollut.

      Isolla osalla päälle kolmikymppisistäkään sinkkumiehistä ei ole vielä lapsia.

    • nainen__84___

      Jos et tiedä normaalista elämästä, ihmisten seurustelusta ja parisuhteista, sen vertaa, että joudut kyselemään tällaisia asioita kehoitan käsi sydämellä kartuttamaan sitä omaa elämänkokemustasi vielä lisää ennenkuin alat perustamaan perhettä.

      Ei ole tarkoitus loukata, mutta tekstisi on pelottavan naivia. Seurustelu ja parisuhde ovat taitolajeja ja jonkun kanssa perheen perustaminen on iso päätös. Niin iso päätös, että silloin pitää tuntea oma itsensä ja kumppaninsa todella hyvin. Perheen perustaminen vaatii sitoutumista, monesta asiasta luopumista ja paljon joustamista.

      On aika harvinaista, että joku tosissaan haluaa perustaa perheen jo 22-vuotiaana. Se ei ole kovin harvinaista, että useampi 22-vuotias tunnistaa itsestään unelman/halun joskus perustaa perheen kun sen aika on oikea ja sopiva kumppani löytyy.

      Parisuhteen onnistumisen edellytyksenä ei ole mikään maaginen ikä-ero. Kaikki riippuu niin paljon juuri niistä henkilöistä, heidän persoonastaa ja elämänkokemuksesta. Mutta se on kyllä fakta että 32 vuotialla on paljon paljon enemmän elämänkokemusta kuin 22 vuotiaalla. 32 vuotias ja hänen lähipiirinsä elämää myös aivan erillaisessa elämäntilaneessa kuin 22 vuotiaat, mikä myös kannattaa muistaa.

      • nainen..88

        Huoh. Tiedän kyllä, että perheen perustaminen on iso päätös. Siitä ei tarvitse alkaa mulle paasaamaan. Ja kuten sanoin en todellakaan ole ketään samantien alttarille raahaamassa. Vaikka nyt samantien tutustuisin johonkin mieheen, jonka kanssa synkkais välittömästi niin olisin varmaan jotain 25-26 v. jo siinä vaiheessa kun olisimme naimisissa ja meillä olisi lapsi. Että ei tuo nyt mun mielestä mitenkään hirmu aikaista oo ensimmäisen lapsen saamiselle.

        Miksi odottaa jonnekin kolmevitoseksi, kun lapsien saantikin ylipäätään jo alkaa vaikeutua, ja mukana voi olla myös muuta haastavaa kuviota kuten esim. miehen edellisestä suhteesta saamat lapset tai joku hankala ex-kumppani. Kyllä tuollaisen paletin pyörittäminen on jo huomattavasti haastavampaa. Tunnen paljon pariskuntia, jotka ovat menneet kohtuu nuorena naimisiin ja saaneet lapsia, ja jotka ovat edelleen (7-8 vuoden jälkeen) onnellisesti yhdessä. Ja sitten tunnen myös heitä, jotka joskus kolmekymppisinä koittavat saada jonkun uusperhekuvion toimimaan, molemmilla on jo omia lapsia ja hankkivat siihen vielä yhteisen lapsen, ja homma kaatuu aika nopeasti.

        Tuokin on oikeasti aika yksilökohtaista kuka on valmis sitoutumaan ja perustamaan perheen ja kuka ei. Ikä ei aina kerro kaikkea. Jotkut eivät ole siihen valmiita koskaan.


      • mies neuvoo aloittaj
        nainen..88 kirjoitti:

        Huoh. Tiedän kyllä, että perheen perustaminen on iso päätös. Siitä ei tarvitse alkaa mulle paasaamaan. Ja kuten sanoin en todellakaan ole ketään samantien alttarille raahaamassa. Vaikka nyt samantien tutustuisin johonkin mieheen, jonka kanssa synkkais välittömästi niin olisin varmaan jotain 25-26 v. jo siinä vaiheessa kun olisimme naimisissa ja meillä olisi lapsi. Että ei tuo nyt mun mielestä mitenkään hirmu aikaista oo ensimmäisen lapsen saamiselle.

        Miksi odottaa jonnekin kolmevitoseksi, kun lapsien saantikin ylipäätään jo alkaa vaikeutua, ja mukana voi olla myös muuta haastavaa kuviota kuten esim. miehen edellisestä suhteesta saamat lapset tai joku hankala ex-kumppani. Kyllä tuollaisen paletin pyörittäminen on jo huomattavasti haastavampaa. Tunnen paljon pariskuntia, jotka ovat menneet kohtuu nuorena naimisiin ja saaneet lapsia, ja jotka ovat edelleen (7-8 vuoden jälkeen) onnellisesti yhdessä. Ja sitten tunnen myös heitä, jotka joskus kolmekymppisinä koittavat saada jonkun uusperhekuvion toimimaan, molemmilla on jo omia lapsia ja hankkivat siihen vielä yhteisen lapsen, ja homma kaatuu aika nopeasti.

        Tuokin on oikeasti aika yksilökohtaista kuka on valmis sitoutumaan ja perustamaan perheen ja kuka ei. Ikä ei aina kerro kaikkea. Jotkut eivät ole siihen valmiita koskaan.

        Täällä on paljon kitkeriä feministisiä vanhojapiikoja jotka eivät halua ikinä aviomiestä ja lapsia. Ne samat vanhatpiiat eivät halua myöskään sinun haluavan oikeaa parisuhdetta ja lapsia. Siksi ne yrittävät teilata sinut ja suunnitelmasi. Siksi ne myös plussaavat sinua vastustavia mielipiteitä ja miinustavat sinua puolustavia.


    • Marja-Tuulia

      Mikäli tuon ikäinen mies on vielä sinkkuna on siihen kyllä hyvät syynsäkin. Kunnolliset ja tervepäiset ovat tuossa iässä jo vakiintuneita, jos ylipäätään vakiintuvaa sorttia ovat. Ne vähänkään paremmat tuon ikäryhmän miehet jotka vapaina ja joilla terve ajautusmaailma ja arvot ovat jo toisella kierroksella. Eli kuvioon tulee mukaan väkisinkin ex ja lapset.

      • Etkö pidä ujoja kunnollisina ja tervepäisinä?


    • ab c

      En usko asioiden olevan iästä kiini. Eri asia sitten halutavatko ihmiset samoja asioita ja samalla aikataululla. Sanoit ettet halua heti, mutta jos tarkoitat sitoutumisella sitä, että oletat toisen haluavan myös jo vakiintua, lapsia, ja mennä naimisiin, niin eikö se sitten käytännössä ole melkolailla heti tahtomista. Jos tarkoitat sitoutumisella sitä, että on valmis sitoutumaan yhteen naiseen jossakin mielessä niin varmaan aika moni on siihen valmis, ja vain pieni osa haluaa tapailla montaa yhtä aikaa.

      • nainen..88

        Siis tarkoitan sitä, että jos tapaan vaikka nyt jonkun miehen. Niin me tutustuttais, tapailtais, alettais seurustelemaan, seurusteltais ehkä joku vuosi tai enemmän tai vähemmän (riippuu nyt vähän tapauksesta), ja sitten ehkä voitais kihlautua ja alkaa suunnitteleen häitä, jos siltä tuntuu... Ja sen jälkeen sitten mahd. saada lapsia.

        Mutta sanotaan nyt näin, että en vois kuvitella olevan miehen kanssa, joka haluais vaikka seurustella vaan vuosikausia, mutta ei olisi ikinä valmis menemään naimisiin tai ei haluais lapsia.


      • ab c
        nainen..88 kirjoitti:

        Siis tarkoitan sitä, että jos tapaan vaikka nyt jonkun miehen. Niin me tutustuttais, tapailtais, alettais seurustelemaan, seurusteltais ehkä joku vuosi tai enemmän tai vähemmän (riippuu nyt vähän tapauksesta), ja sitten ehkä voitais kihlautua ja alkaa suunnitteleen häitä, jos siltä tuntuu... Ja sen jälkeen sitten mahd. saada lapsia.

        Mutta sanotaan nyt näin, että en vois kuvitella olevan miehen kanssa, joka haluais vaikka seurustella vaan vuosikausia, mutta ei olisi ikinä valmis menemään naimisiin tai ei haluais lapsia.

        "Mutta sanotaan nyt näin, että en vois kuvitella olevan miehen kanssa, joka haluais vaikka seurustella vaan vuosikausia"

        Tuo olikin yksi pointtini. Suurin osa varmaan haluaa naimisiin ja lapsia ja on valmis sitoutumaan, mutta eihän sillä ole mitään merktystä jos käsitykset asioiden aikataulusta ovat täysin erit (tulee helposti yhteentörmäys). Aloituksessa jätit sen kaikkein keskeisimmän asian pois, eli minkälaisella aikataulla näet asioiden tapahtuvan. Käsitteet haluaisin jo, ei heti, yms. ovat erittäin tulkinnan varaisia verrattuna esim. siihen ilmaisuun kun tuolla toisessa viestissä ilmaisit jonkinlaisen ajatusta minkä ikäisenä näet itsesi perheellisenä ja naimisissa olevana. Aikatauluhan kertoo jotain siitä minkä laista sitoutumista ja etenemistä odotat.


    • jukka80

      moi,täälä 30v mies,etsin elämääni naista tositarkotuksella,semmosta jonka kans sais perustaa perheen ja elää loppuelämän,ota ihmeessä yhteyttä,terv jukka:)

      • nainen..88

        Ootko mistä päin Suomea?


      • jukka80
        nainen..88 kirjoitti:

        Ootko mistä päin Suomea?

        moi,olen eteläpohjanmaalta,matka ero ei minua haittaa,olis oikeesti kiva tutustuu sinuun,terv jukka:)


      • nainen..88
        jukka80 kirjoitti:

        moi,olen eteläpohjanmaalta,matka ero ei minua haittaa,olis oikeesti kiva tutustuu sinuun,terv jukka:)

        Ok, ite oon etelä-suomesta, tosin koko kesä tulee vietettyä Oulun seudulla. Että onhan tuossa pikkusen matkaa. Mun pitäis tämän päivän aikana saada yks asia hoidettua, ja meinaan jumittua tänne palstalle koko ajan, niin sopiiko, jos teen tässä vaikka maanantain tai tiistain aikana anonyymin s-postin, ja laitan sen tänne palstalle? Voisit kirjoitella ja kertoa vähän lisää itsestäsi.


      • hjhjghgggggggs
        nainen..88 kirjoitti:

        Ok, ite oon etelä-suomesta, tosin koko kesä tulee vietettyä Oulun seudulla. Että onhan tuossa pikkusen matkaa. Mun pitäis tämän päivän aikana saada yks asia hoidettua, ja meinaan jumittua tänne palstalle koko ajan, niin sopiiko, jos teen tässä vaikka maanantain tai tiistain aikana anonyymin s-postin, ja laitan sen tänne palstalle? Voisit kirjoitella ja kertoa vähän lisää itsestäsi.

        Tuo "jukka" on vain trolli, joka on usein pannut tuon samanlaisen kommentin tai aloituksen tälle palstalle.


      • nainen..88
        hjhjghgggggggs kirjoitti:

        Tuo "jukka" on vain trolli, joka on usein pannut tuon samanlaisen kommentin tai aloituksen tälle palstalle.

        Voi vitsit, miten täälläkään enää mistään ottaa mitään selvää. Tulkaa vahvistamaan mulle vakionikit, onko jukka80 trolli?


      • ab c
        nainen..88 kirjoitti:

        Voi vitsit, miten täälläkään enää mistään ottaa mitään selvää. Tulkaa vahvistamaan mulle vakionikit, onko jukka80 trolli?

        En kirjoittanut tuota, mutta miksi et käytä hakua? En tiedä onko trolli (ei ehkä tarkoituksellisesti) mutta alla vain muutama ketju haulla poimmittuna:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9741865
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8472321
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9825716
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9869174
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9752897
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9771540
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9867174
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9839435
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9830166


      • jukka80
        nainen..88 kirjoitti:

        Ok, ite oon etelä-suomesta, tosin koko kesä tulee vietettyä Oulun seudulla. Että onhan tuossa pikkusen matkaa. Mun pitäis tämän päivän aikana saada yks asia hoidettua, ja meinaan jumittua tänne palstalle koko ajan, niin sopiiko, jos teen tässä vaikka maanantain tai tiistain aikana anonyymin s-postin, ja laitan sen tänne palstalle? Voisit kirjoitella ja kertoa vähän lisää itsestäsi.

        moi,joo sopii mut jos haluut mun sähkö posti osoite on [email protected]


      • nainen..88
        ab c kirjoitti:

        En kirjoittanut tuota, mutta miksi et käytä hakua? En tiedä onko trolli (ei ehkä tarkoituksellisesti) mutta alla vain muutama ketju haulla poimmittuna:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9741865
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8472321
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9825716
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9869174
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9752897
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9771540
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9867174
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9839435
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9830166

        Kiitos :) En edes tiennyt tuollaisesta, että noita ketjuja pystyy tuolleen hakemaan. Näyttää olevan kyllä sellanen tyyppi, joka ehdottelee jokaikiselle naiselle ja ties mitä. Ja kiitti vaan Jukka, mutta mulle riitti. Mun s-postia ei oo tulossa tänne, eikä varmaan tuohon sunkaan osoitteeseen postia, jos ei nyt sitten joku muu innostu kirjoittelemaan.


      • ab c
        nainen..88 kirjoitti:

        Kiitos :) En edes tiennyt tuollaisesta, että noita ketjuja pystyy tuolleen hakemaan. Näyttää olevan kyllä sellanen tyyppi, joka ehdottelee jokaikiselle naiselle ja ties mitä. Ja kiitti vaan Jukka, mutta mulle riitti. Mun s-postia ei oo tulossa tänne, eikä varmaan tuohon sunkaan osoitteeseen postia, jos ei nyt sitten joku muu innostu kirjoittelemaan.

        Eipä kestä. Mistäs olet kumppania metsästänyt vai onko projekti vasta ihan aluillaan? Tuolla Suomi24 treffi osiossa taitaa näkyä profiilien tiedoissa osittain nuo asiat joiden perään olit aloituksessa kiinnostunut, haluaako lapsia, onko lapsia, ikä...


      • nainen..88
        ab c kirjoitti:

        Eipä kestä. Mistäs olet kumppania metsästänyt vai onko projekti vasta ihan aluillaan? Tuolla Suomi24 treffi osiossa taitaa näkyä profiilien tiedoissa osittain nuo asiat joiden perään olit aloituksessa kiinnostunut, haluaako lapsia, onko lapsia, ikä...

        Aluillaanhan tää oon. Oon pitänyt vaan lähinnä silmät auki. No jonkinverran oon kattonut nuita suomi24 treffi-ilmoituksia, mutta niissäkin on monissa tosi lyhyesti kerrottu asioista, eikä oo oikein mitään mihin kiinnostua tai mihin tarttua. Tyyliin: "Olen vähän huono kertomaan itsestäni mitään. Ota selvää jos kiinnostuit." Niin, siis mistä pitäis kiinnostua, jos tyyppi ei edes kerro itsestään mitään. Vähänkö aikaa niitä selaa niin kaikki alkaa näyttämään ja kuulostamaan ihan samanlaisilta.


    • Free Fanny

      Mitäs jos aloittaisit siitä päästä, että elät nuoruuttasi ja nautit siitä ja odotat, että kohdalle tulee ihminen johon *rakastut'. Eikö olisi paljon ihanampaa ryhtyä rakentamaan yhteistä tulevaisuutta sellaisen ihmisen kanssa, johon on ihastunut ja sen jälkeen rakastunut kuin miettiä millainen mies sopisi kumppaniksi, jotta saisi parisuhteen.

      Kun kohdalle osuu ihminen, joka saa sukat pyörimään jalassa etkä halua ajatella tulevaisuutta ilman häntä, niin sitten tutustuessanne selvität mitä hän toivoo tulevaisuudelta. Jos toiveet ovat täysin erilaiset, joudut luopumaan joko hänestä tai haaveistasi, mutta sekin on vain elämää.

      (Ei, Fanny ei pelkää kilpailua, koska Fanny ei ottaisi miestä joka haluaa lapsia.)

      • +30v vanhapiika

        Näyttää toimineen Free Fannylla "tosi hyvin".


      • ...

        Aloittaja ei vissiin kyllä antanut kuvaa, että hän haluaa löytää paperilla soveliaan kumppanin, jonka kanssa perustaa perhe ilman toisesta välittämisen turhuutta.

        Aika paljon muutenkin kommenttia, että älä älä älä.


      • Ei jaksa tuota pentu

        Free Fannyn ohjeet ovat perseestä. Mutta senhän tietää jo kaikki.


      • nainen..88

        Olen elänyt jo nuoruuttani ja jumittanut tässä samassa tilanteessa jo tarpeeksi kauan. Minulla ei kovin pitkään enää valmistumiseen ole ja tämä opiskeluaika on ollut ihan hyväkin elää perheettömänä. On pystynyt keskittymään opiskeluun, kiinnostaviin harrastuksiin, matkustella jne.

        Vaikka ns. etsinkin miestä, se ei tarkoita sitä että otan heti ensimmäisen kohdalle osuvan ja vähän sinnepäin sopivan miehen. Tottakai mun täytyy ihastua ja rakastuakin ihmiseen, jonka kanssa ajattelin sen loppuelämäni viettää. Ja harvoinpa ne sopivanlaiset kumppanit ihan tuolta taivaasta suoraan tömähtävät syliin, että ei siitä ainakaan haittaa ole jos vähän tarkempaankin ympärilleen kattelee.


    • Ei, en trollaa.

      Olen 31 -vuotias mies. Haluaisin jo vakiintua, mennä naimisiin ja saada lapsia jos sopivanlainen nainen löytyisi. Olen tässä miettinyt, minkä ikuisia minun kannattaisi ensisijassa etsiä. Onko minun ikäisissäni naisissa sellaisia, jotka olisivat odottaneet sitä oikeaa, vai pitäisikö ihan suosiolla katsella vähän nuorempaa naista? Juokseeko naiset johonkin kymmenen kilometrin säteelle jos kerron näistä aikomuksistani? En tietenkään heti ole mihinkään alttarille raahaamassa, vaan haluan eka tutustua kunnolla ja naisen tulee olla oikeasti sellainen jonka kanssa jutut menee yhteen ja synkkaa.

      Miten sitten onko noissa vähän nuoremmissa naisissa 21-26 paljon niitä, joilla on jo lapsi/lapsia. Mikään uusperhekuvio-hässäkkä ei kiinnosta minua.

      • Ei, en trollaa.

        Korjaan, ikäisiä, ei ikuisia.


    • kokemus tuo

      Iteläni ei ole lapsia ja etin sun ikästä naista,
      joten kyl se tuossa 29-32 akselissa menis..
      Ja miehellä taas 19-27.

    • p1985

      Ei tuo kyllä ole iästä kiinni. Eräällä nuoremmalla työkaverillani on jo neljä lasta vaikka hän on minua 3 vuotta nuorempi ja panostaa perheeseensä todella paljon. Ei esimerkiksi ole käynyt firman yhteisissä juhlissa kertaakaan firmassa olonsa aikana. Itselläni ei esimerkiksi ole lapsia mutta jos se oikea ihminen osuu kohdalle jonka kanssa haluaa sitoutua ja perheen perustaa niin sitten se tapahtuu.

    • kätilö890001

      Hei!!

      Itsekin olen 22-vuotias nainen, opiskelen vielä, mutta minulla on jo pidempään ollut samanlaiset toiveet kuin sinulla. Nyt sitten löysin hänet tänä keväänä. Olemme puhuneet jo häistä ja odotamme innolla että saisimme lapsen parin vuoden sisällä. Emme ole vielä hätiköimässä mutta sitoutuminen on 100% joten olen todella onnellinen :).

      Tietenkin kannattaa etsiä vanhempaa ja vauraampaa :) Minä esim. suunnittelen jääväni pariksi vuodeksi kotiäidiksi mikä sopii miehelle hyvin mutta tarvitsemme hänen tulojaan.

      • Väärällä palstalla?

        "Tietenkin kannattaa etsiä vanhempaa ja vauraampaa :) "

        Olen sanaton.


      • voivoi.....

        "Tietenkin kannattaa etsiä vanhempaa ja vauraampaa :)"

        Mites paljon,jotain oman isän ikäistäkö,50 ??
        Sellasethan ne haluaakin lapsia rääkymään.

        Ja kyllä tuo on muutenkin vähän väärä periaate etsiä kumppania;Vauras jotta voi tehdä lapsen/lapsia.Hieman takaperoisesti ajateltu.


    • vuosimalli 86.

      Kyllä niitä varmasti on, itse olen 25v mies samaa toivon minäkin. Sitä en tiedä mistä löytäisit samankaltaisen miehen. Mut varmaan suurin osa 20-25 vuotiaista miehestä ei päällimäisenä mieti perheen perustamista, mutta oma arvioni vaan.

    • Jaahas mä olen ap:n mukaan vanhempi (5v ikäeroo) mies, ei mulla ole lapsia vielä. Enkä mä niitä halua ihan nopeella aikataululla, parin vuoden seukkaamisen jälkeen vasta voi ajatella.

      Minäkään en voi ajatella ap:n tavoin alkavani suhteeseen sellaisen kanssa jolla on jo lapsia, eli uusperhekuvio on myös poissuljettu mun osalta.

      Mut mä en juokse karkuun jos naisella johon olen tutustumassa on tuollaiset aikomukset, kun kysehän on siitä kuinka hyvin sopii asiat yhteen.

    • plööhplööh

      Kertokaas miksi nämä nuorena pentuja puskevat naiset ovat yleensä aivan vitun rumia ja monesti myös hieman hitaalla käyviä? Pelkäävätkö he oman viehätysvoimansa katoamista ja siten täytyy aloittaa se pentutehtailu jo teininä?

      • nainen..88

        Kertoisitteko kuka tämä idiootti on, joka kuvittelee tuntevansa minut? Ensinnäkään en ole teini nytkään, ja aloittaisin tuon "pentutehtailun" aikaisintaan parin-kolmen vuoden päästä, jos nyt samantien alkaisin tutustumaan johonkin sopivaan miekkoseen. Onko 25 -vuotias sinusta teini?


      • plöhplöhplööö
        nainen..88 kirjoitti:

        Kertoisitteko kuka tämä idiootti on, joka kuvittelee tuntevansa minut? Ensinnäkään en ole teini nytkään, ja aloittaisin tuon "pentutehtailun" aikaisintaan parin-kolmen vuoden päästä, jos nyt samantien alkaisin tutustumaan johonkin sopivaan miekkoseen. Onko 25 -vuotias sinusta teini?

        En varmaankaan missään vaiheessa osoittanut viestiäni sinulle? Laskisin kyllä vielä päälle parikymppiset melko teineiksi, vaikka eivät sitä ikänsä puolesta varsinaisesti olekaan.

        Mutta miksi niin kiire?


    • YTM

      Itse olen 36 vuotias mies ja seurustelen 18v naisen kanssa. Ehkä paras seurustelukumppani on lähellä omaa ikääni. Tällä hetkellä ei ole mitään valittamista kaikki on mennyt mukavasti.

    • Nuori ehdokas

      Hmm minusta iällä ei ole hirvittävästi väliä tuossa kohtaa jos oikeasti niin sanotusti "natsaa".
      Että kyllä juu jossain 23-30 hujakoilla yleensä miehet haluavat vakiintua jos ovat vakiintuakseen mutta onhan tuolla noita nuoria miehiä joita kiinnostaa vakiintua jo hyvinkin nuorena esim itse olen 20v perusjannu uudenmaan alueelta ja olisin halukas vakiintumaan ja ipanoita hankkimaan ja mikä ettei alttarillekki saakka mennä jos vain onnistuisi löytymään se joku nainen jonka kanssa "natsaisi".

    • ertrt

      Olen minä löytänyt nuorempiakin perhekeskeisiä kuin 27-32 (lähempänä ikää 25). En tiedä ovatko harvassa vai vaikeasti tavoitettavissa vai molempia... itse löysin oman, ujon ja sitoutumisesta perheestä haaveilevan poikaystävän sattuman kaupalla.

      Sinun kannattaa etsiä miestä, joka haaveilee samoista asioista. Niitä on varmasti monessa ikäryhmässä, myös omassasi. Saattaa vain olla, että joudut hakemaan kumppanisi jostain piilosta... Monet hyvät miehet saattavat olla ujoja.

      Löydät kyllä etsimäsi! Olet vielä nuori, joten monet hieman sinua vanhemmistakin miehistä ovat vielä lapsettomia.

      • nainen..88

        Mua nyt alkoi kiinnostamaan. Mistä löysit miehesi ja miten tutustuitte?


    • jackaroo

      Kyllähän niitä nuorempiakin perhettä haluavia miehiä löytyy, mutta kyllä se vakiintuminen varmasti vielä tuossa iässä melko montaa pelottaa, joten ehkä aloittajan kannattaa suunnata katseensa itseään hieman vanhempiin miehiin.

      Mutta ei se pelkkä ikä tässä niin kauheasti kuitenkaan merkkaa, vaan enemmän se missä elämäntilanteessa se mies sattuu olemaan. Joku 30v ikuisuusopiskelija voi olla hyvinkin huono valinta, kun taas 23 vuotias yksityisyrittäjänä toimiva sähköasentaja taas todella hyvä valinta. Jos miehellä on vakituinen työpaikka ja oma elämä muutenkin järjestyksessä, niin kyllähän sitä varmasti helpommin siihen vakavampaan suhteeseen ryhtyy ja alkaa itsekin haluta omaa perhettä.

      Aloittaja on 22 vuotias, mutta ei kerro omasta koulutuksestaan tai elämäntilanteestaan yhtään mitään. Jos on aloittaja on itse jo työelämässä ja opinnot on tehty ja etsii kaltaistaan miestä, niin varmaan vähän nuoremmistakin niitä voi löytyä, ehkä se 22-25 voisi olla tässä tapauksessa se hyvä ikähaitari. Jos taas aloittaja on yhä opiskelija eikä työelämäkään ole vielä kovin varmalla pohjalla, niin sitten sitä kohderyhmän ikää kannattaa nostaa varmaan 5:llä vuodella. Omaa perhettä suunnittelevia 25-30 vuotiaita akateemisia töissä käyviä miehiä varmasti riittää kunhan vain muistaa "mainostaa" itseään.

    • milari86

      Ei se kai sitä ikää oo ikinä kattonu, mutta näitä on tullu itekkii mietittyä melkosesti, ja tulos on aina sama, oma elämä ensin kuntoon sitten parisuhde vakaaksi ja onnelliseksi, yhteiselo muutenkin toimivaa, ja lapset kuvioihin aivan viimeisenä kun kaikki muu on kunnossa...voidaan miettiä s-postin välillä näitä asioita enemmänkin

    • zabster

      No onhan se tavallaan totta ettei hirveen moni parikymppinen kundi vielä innostu mistään perheleikeistä. Itse esimerkiksi en edes voisi kuvitella mitään häitä ym. ainakaan 10 vuoteen. Mutta kuten moni tässä onkin sanonut, ei se NIIN siitä iästä ole kiinni, kyllä mä itse tunnen ihan 20-24 -vuotiaina isäksi tulleita, että ei se nyt mitenkään tavatonta ole. Lisäksi kun varmaan aluksi ainakin muutaman vuoden vietätte aikaa ihan kaksisteen niin alatte jo olla siellä 25 kieppeillä jolloin jo huomattavasti useampi lämpenee noille perhekuvioille. Että ei sun nyt kannata sitä hakua mihinkään tiettyyn ikäryhmään kohdistaa, kunhan löydät sellasen jampan jonka kanssa on mukavaa ja klikkaa jne.

    • onnea jo 13 v

      Minä en ollut suunnitellut perheen perustamista, mutta sitten 21-v:na tapasin mieheni, ja pam! Tiesin, että juuri sen miehen kanssa halusin naimisiin ja perheen. 22-v olin naimisissa ja heti perää raskaana. Nyt olen 34-v edelleen saman miehen kanssa onnellisesti naimisissa, lapsia nyt kaksi. Mies minua 7 v vanhempi.
      En ole koskaan katunut uorena vakiintumista, mutta mulla kävikin satumainen onni kun niin ihanan miehen löysin! Älä etsi miestä sitoutumaan, vaan sitoudu jos satut löytämään tarpeeksi hyvän miehen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1416
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      70
      1408
    3. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      66
      1394
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      261
      1290
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1085
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      124
      822
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      809
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      778
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      751
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      717
    Aihe