Miten ateistiksi tullaan?

Etsijä.

Olen ajatellut alkaa ateistiksi, mutta en tiedä miten ateistiksi tullaan.
Tarvitseeko mun vain pamahtaa jumaluskon puutteeseen?

18

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etsijä.

Riittääkö siihen Kristittyjen tekemä Internet-terrorismi sekä rasismi

• omituinen selittäjä

"Olen ajatellut alkaa ateistiksi, mutta en tiedä miten ateistiksi tullaan.
      Tarvitseeko mun vain pamahtaa jumaluskon puutteeseen?"

Esitä itsellesi kysymys: Uskonko minä jumaliin? (yhteen tai useampaan)

Mikäli vastaus on kielteinen niin olet ateisti, onnea!

• Neuvoja.

Kannattaa lukea täällä Jaakobin ja SamiA:n kirjoituksia. Jos olet edes hieman älykäs, niin olet ateisti, ennenkuin huomaatkaan!

• +++++++++++++

Jokainen on syntyessään atesiti. Ateistiksi päästään takaisin kykeenalaistamalla se uskonto mihin uskoo ja se jumala/jumalat mihin uskoo.

Miettii miksi hyväksyy tämän jumalan/jumalat, miksi hylkää muut jumalat ja voiko samoja perusteluja käyttää myös muiden jumalien puolustamiseen tai omaa jumalaa/jumalia vastaan.

• welder88

Minä päätin erota kirkosta kun näin että jotkin koulut yhdysvalloissa opettavat lapsille että maapalla on korkeintaan 6 000vuotta vanha, dinosaurukset elivät samaan aikaan ihmisten kanssa ja kaikki söivät kasveja.

Lisäksi olen aina ollut kiinnostunut tieteestä(katson kaikki avara luonnot ja muut dokumoentit ja tilaan tieteenkuvalehteä).

Itse olen erittäin uskovaisesta suvusta joten tiedän mitä raamatussa sanotaan mutta raamattu alkoi pikkuhiljaa tuntua mahdottomalta ja epäloogiselta.

Kävin henkistä taistelua n. vuoden ja 06.01.2008 erosin kirkosta, www.eroakirkosta.fi kautta.

• KasvisAivoUskis

Kristittyjä siis vainottiin vuosituhansia sitten, kun kaikki söivät vihanneksia...

• M@k3

Itse paukahdin ateistiksi kun huomasin että kristinusko on silkkaa tyhjän myymistä.

Oletteko koskaan ihmetelleet miksi 'Jumala' palkitsee ihmisiä ihan poskettomasti siitä jos he uskovat häneen ja rankaisee jos he eivät usko.

Mitä tapahtuu niiden uskontojen papeille joiden uskontoon kukaan ei enää usko?

• .

Homoile,huumeita,raiskaa lapsia,aja huonolla autolla,ole kommunisti,jne

• iksu-tep

Tämä käsitys voisi pitää paikkansa jossakin kontekstissa! Onko niin, että tuntemasi uskovaiset olivat tällaisia ennen uskoontuloaan?

• .
        iksu-tep kirjoitti:

Tämä käsitys voisi pitää paikkansa jossakin kontekstissa! Onko niin, että tuntemasi uskovaiset olivat tällaisia ennen uskoontuloaan?

Olivat ja suurimmaksi osaksi Lestadiolaisia.

• Jos olet vielä teisti, niin sinun tulee vain tutustua uskontosi perusteisiin ennakkoluulottomasti ja avoimin mielin.

Muuta ei tarvita.

Luultavasti mitään pamausta ei tule, ainoastaan upea oivallus.

Onnea etsinnällesi!

• Jaakob opastaa

Kierrä vähä muailimaa ja huhuile ympäriinsä: Jumalaa, huhuu ,missä sä oo-oot! Olemattomalta ei luonnollisestikaan tule vastausta, joten päädyt ainoaan oikeaan johtopäätökseen ja olet ateisti.

• iisiä

Jos haluat ateistiksi niin peitä silmäsi ja sulje korvasi. Pääset näin todellisuudesta pois.

• Aloittajalle
      Onko sinulla ainoatakaan tuttavaa, joka aikuisen oikeesti pitää varmana, että tapaa jonkun jo kuolleen omaisensa varmasti tuonpuoleisessa.
      Jos edes tosi-uskovista murto-osalla olisi varma luottamus tuonpuoleiseen, paratiiseineen ym mukavuuksineen, niin tuon kuoleman ei pitäisi olla heille niin ahdistava.

Suurin osa haluaa kieltää kuoleman edes ajatuksissaan, koska ajatus tuntuu monista liian peruuttamattomalta. Siksi osa ihmistä on uskovinaan taivaaseen. Silti lähes kaikki rimpuilee tässä ainokaisessa elämässään, koska eivät aikuisenoikeesti siihen taivaaseensa usko.

• ganap na kaguluhan

Johan on tyhmä nikki. "ikiateisti"... Minähän en tule edes vanhuuteni kuolemanhädässä kääntymään uskovaiseksi!

Ihan kuin pystyisit ennustamaan tulevaisuutesi. Moni ateisti on polvistunut viimehetkillään jumaluudeen eteen, kun huomaa olevansa väistämättömyyden kanssa silmätysten.

Se olisi yhtä röyhkeää ja typerää kuin uskovainen väittäisi ole ikiteisti.

• ???
        ganap na kaguluhan kirjoitti:

Johan on tyhmä nikki. "ikiateisti"... Minähän en tule edes vanhuuteni kuolemanhädässä kääntymään uskovaiseksi!

Ihan kuin pystyisit ennustamaan tulevaisuutesi. Moni ateisti on polvistunut viimehetkillään jumaluudeen eteen, kun huomaa olevansa väistämättömyyden kanssa silmätysten.

Se olisi yhtä röyhkeää ja typerää kuin uskovainen väittäisi ole ikiteisti.

Miksi hihhuli ottaa nikikseen kaaos?

• ganap na kaguluhan
        ??? kirjoitti:

Miksi hihhuli ottaa nikikseen kaaos?

Miksi kommunisti ottaa nikikseen ??? ?

• iksu-tep

Ja sitäkin kautta voi vaikka miettiä, että mitkä syyt sinut vielä pitäisivät teistinä. Kenen syitä ne ovat, minkälaisia tunteita nämä syyt sinussa herättävät ja mikä niissä on tärkeätä? Ehkä sitä kautta löydät vastauksia jotka opastavat sinua omaan suuntaasi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      33
      4705
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      31
      2276
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1780
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1708
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1492
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      140
      1392
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1116
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      1060
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1024
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      71
      987
    Aihe