Kehujien klubi

TimoWe

Olen aina ollut erikoisessa asemassa perheessäni. Kaikki muut perheenjäseneni ovat aina vaatineet paljon huomiota ja tilaa ja pienenä poikana koin että ainoa vaihtoehto oli antaa sitä heille. Joko he olivat niin "onnettomia" tai "erinomaisia" ettei siinä ollut meikäläisen tunteilla niin väliä.

Olen kärsinyt tästä koko ikäni. Vanhempani arvostavat toisia sisaruksiani paljon enemmän, olipa tilanne mikä hyvänsä. Vaikka minusta tulisi Suomen presidentti, olisi siskoni tentin läpimeneminen isompi juttu. Sisarukseni osaavat myös härskisti käyttää vanhempiani hyväksi esim. rahallisesti ja vaatien että heistä oltaisiin huolissaan, vaikka murheet tuntuvat olevan toisinaan aika lailla "herne prinsessan patjan alla"-tasoa. Koska olen myös sisaruksistani ainoa sinkku, olen heidän mielestään tosi luuseri, vaikkeivat he voisi olla pahemmin väärässä.

Olen tosi väsynyt tähän kaikkeen. Olen kasvanut tosi itsenäiseksi ja muut ihmiset tuntuvat tuntevan minut paljon paremmin kuin oma lapsuuden perheeni. He ovat kamalia. Olen oikeasti menestynyt todella hyvin elämässäni ja minua pidetään rohkeana ja taitavana ihmisenä ja minulla on paljon ystäviä. Monta vuotta perheeni tapa suhtautua minuun satutti todella syvästi ja hain heiltä toisensa jälkeen kiintymystä, arvostusta ja hyväksyntää. Nyt olen vain todella kyllästynyt tähän kaikkeen ja minun on hyvin vaikeaa kunnioittaa heitä. Kesäaika on kamalaa, kun lomien aikaan pitäisi nähdä sukulaisiaan. Ajatuskin jo ahdistaa. Tiedän kokoontumisten olevan täynnä itsensä kehumista ja minun nälvimistä tai minun kanssa kilpailua. En haluaisi täysin katkaistakaan välejä kun en jaksa sitä draamaa (hehän ovat aina oikeassa) ja järkipuhe ei tehoa. Neuvoja mitä teen?

4

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no your not

Juttusi ei ole tosi. Miten muka sinulla on paljon ystäviä jos kerta sinua on lytätty koko ikäsi, sellaisella ei ole muita ihmissuhteita. Miten voit olla menestynyt jos sinua on lytätty koko ikäsi, sellaisella ei ole itsetuntoa, eikä voimavaroja keskittyä johonkin rakentavaan, vaan kaikki voimat menevät ongelmien säätämiseen. Et ole itsenäinen ja rohkea.

Jos juttusi on totta: jatka samaan malliin.

• öööhhh

Mulla ei kyllä kiinnosta minkään vertaa, kuinka vähän tai paljon vanhempani on arvostavinaan tai arvostamataaan ta taa öö
      niin kuin tekemisiäni.

Enemmän ärsyttää kun ne luulee että teen joitain henkilö kohtaisia saavutuksia ja sitten äiti luulee että hänen psyko psyykaus on mennyt läpi ja että haen häneltä hyväksyntää se sanoo "Ei sun tartte näyttää mitään kelpaat tuollaisenaan"
      Että inhoan sitä ihmistä ja muita niitä

Mutta piaan koittaa se päivä kun valmistun sitten saloong sakers

• rekkapomo

Jos TimoWe ja öööhhh ovat yksi ja sama kirjoittaja, niin seuraava ihmetykseni:

Erittäin hyvä olisi tietää ikäsi. Avauksesi on merkillisen kaksijakoinen - olet yhtä aikaa tavattoman ylimielinen ja muita väheksyvä ja samaan hengenvetoon surkuttelet itseäsi ja olet uhmakas.

Anteeksi nyt, mutta tulee tuntu kuin olisit murkkuikäinen ja -äkäinen.

By The Way: Mille alalle olet valmistumassa?// Saitko kesäduunin?

• trtrtr

Siinä missä avioparit "kasvavat erilleen",myös perheet kasvavat erilleen. Lähipiirissäni on veljekset jotka ovat jo persoonaltaan hyvin erilaisia, ei siis liene ihme että elämä on ajanut heitä kovin eri suuntiin. Toinen on ollut aina rauhallinen, sovitteleva ja vastuuntuntoinen. Hänen elämänsä näyttäisi olevan kaikin puolin tasapainossa ja onnellinen. Toinen veljeksistä ei taas koskaan ole oikein ajatellut huomista pidemmälle. Hän innostuu asioista ja tekee ratkaisuja huhupuheiden ja fiilisten mukaan, ja on päätynyt mahalaskuun kerran jos toisenkin. Veljesten vanhemmat ovat pahentaneet tilannetta paapomalla ja pelastamalla perheen "vauvan" ongelmista. Ja kerta toisensa jälkeen tämä on ajautunut suurempiin ongelmiin. Nyt jo vanhojen vanhempien elämä pyörii täysin tämän yhden reppanan ympärillä ja toinen veljeksistä etääntyy perheestä. Hänen elämänsä on kovin toisenlainen ja fyysisestikin kaukana siitä missä muu perhe pyörii. Perhe tuntuu tulkitsevan hänen puheensa usein leveilyksi tai arvosteluksi vain koska ei ymmärrä hänen elämäänsä. Välejä hän ei halua laittaa poikki mutta yrittää tasapainoilla tuossa välissä, jätttää kommentit omaan arvoona ja ottaa etäisyyttä kun homma menee kestämättömäksi. Tilanne tekee hänet surulliseksi, ja turhauttaa, mutta onneksi isoin osa hänen elämäänsä on kuitenkin lapsuuden perheen ulkopuolella ja sieltä saa voimaa.

Keskity siihen hyvään mitä sinulla on. Valitettavasti sellaisetkin ihmiset saavat lapsia jotka eivät kykene antamaan heille tarvittavaa rakkautta ja arvostusta. Kun sen huomaa omissa vanhemmissan niin varmasti sattuu mutta se ei ole kuitenkaan koskaan sen lapsen vika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      53
      5650
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      72
      2741
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1990
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      37
      1826
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      159
      1811
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1753
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1518
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1151
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1139
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      64
      956
    Aihe