Kysymyksiä fundiksille- ja niihin tyypilliset vastaukset.
Miksi evoluutio ei voi mielestäsi pitää paikkaansa, vaikka siihen on olemassa kunnon perustelut?
vastaukset:
Eihän se voi olla totta, kun maapallo luotiin 10 000 vuotta sitten.
Jumala loi taivaan ja maan.
Aluksi oli Aatami ja Eeva.
Miten perustelet jumalasi olemassa olon, vaikka jo antiikin aikana oli omat jumalansa?
No kun raamatussa sanotaan, että se on yksi ja oikea jumala.
Etkö ole nähnyt ihme parantumisia?
Sitten kun antaa perustelut niin tapahtuu usein tämä =>
Laa Laa Laa en kuullut mitä sanoit tai sitten aletaan huutamaan, että joudut helvettiin tai otetaan raamatusta esimerkkejä oman kannan puolesta.
Mistä tämä johtuu? Ihmiselle tulee ristiriita siitä, että jos jumala ei olekkaan olemassa, tai jos minut onkin opettettu väärin. Jumalalla on kuitenkin ollut tälle henkilölle niin suuri merkitys elämässä, että siitä on vaikeaa päästää irti.
Fundamentalistien antamat vastaukset pohjautuvat melkein aina raamattuun. Ainoat konkreettiset esimerkit ovat ihmeparantumiset, mutta yleensä kyseessä on kuitenkin yksittäiset tapaukset, joten niitä ei voida käyttää kunnollisina perusteluina.
Tämän takia tosiuskovaisten kanssa on mahdoton keskustella, koska jokainen vastaus antaa joko lisää kysymyksiä tai todistaa itse - itsensä.
Tyypillinen fundis (idiootti)
6
94
Vastaukset
- ja sinä et
On tänäänkin paljon lääkäreitä ja biologian lehtoreita ym, jotka ovat tutkineet luonnonteiteitä ja voivat usova vilpittömästi Jumalaan ja Raamttuun.
- asdx
Niin mutta uskon silti, että tieteen parissa on enemmän ateisteja, kun uskovaisia. Minulle se ainakin aiheuttaisi ristiriidan, että uskon samalla jumalaan ja raamattuun, mutta hylkään luomiskertomuksen, joka silloin tarkottaisi, että en usko jumalaan. Jos puolestaan uskoisin luomiskertomukseen en voisi olla kovin hyvä biologi, koska jos nyt lätkäistään todisteen pöydälle, niin eiköhän se ole aika selvää, että evoluutio on fakta, ja sitä on aika vaikeaa kieltää jollakin menninkäissadulla, josta ei ole todisteita.
asdx kirjoitti:
Niin mutta uskon silti, että tieteen parissa on enemmän ateisteja, kun uskovaisia. Minulle se ainakin aiheuttaisi ristiriidan, että uskon samalla jumalaan ja raamattuun, mutta hylkään luomiskertomuksen, joka silloin tarkottaisi, että en usko jumalaan. Jos puolestaan uskoisin luomiskertomukseen en voisi olla kovin hyvä biologi, koska jos nyt lätkäistään todisteen pöydälle, niin eiköhän se ole aika selvää, että evoluutio on fakta, ja sitä on aika vaikeaa kieltää jollakin menninkäissadulla, josta ei ole todisteita.
asdx
20.6.2011 18:35
>>>Niin mutta uskon silti, että tieteen parissa on enemmän ateisteja, kun uskovaisia.
- asdx
*todisteet* :D
Köhöm.....
"Ainoat konkreettiset esimerkit ovat ihmeparantumiset, mutta yleensä kyseessä on kuitenkin yksittäiset tapaukset, joten niitä ei voida käyttää kunnollisina perusteluina."
Mutta eihän yhtään todistettavasti tapahtunutta ihmeparannusta ole koskaan dokumentoitu. Jokaisessa on ollut kyse joko selvästä huijauksesta tai parantuminen on ollut mahdollista myös hoidon ansiosta tai ihan itsestään, luonnollisesti.
Ei siis ole edes yksittäisiä tapauksia, joten niitä ei voi käyttää perusteluina lainkaan.- asdx
Olet aivan oikeassa, sekosin tuossa sanoissani. Minun piti jatkaa, koska niitä ei voida todistaa millään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin324640Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302267Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141770Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71698- 821482
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401382- 641116
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2301045Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101014Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70981