( mitä mieleen tulee jne. )
HOODAAYAA. (M) ..HOODETAA ( F ) tarkoittavat
heprealaista/ juutalaista......miestä ja naista.
Miksi tuo kuulostaa tutulta ? Siitä syystä, että minulle tuli mieleen lause,
Huudetaan ....Hoosiannaa Daavidin ( pojalle), mutta se onkin YAA, joka ilmeiseti on YAH, koska YAH lausuttuna kuulostaa YAA.
Mitä YAH tarkoittaa ? Onko YAH...... YHWH. ?
------------
Lause:
MELKOOTAA D SHMAYAA........ joka on käännetty taivasten valtakunnaksi
Minulle tuo kääntyy,
Meidät kootaan Daavidin Seemin majaan. --MA-YAA, kuin YAH, Yahin maja, Rauhan maja ------ja MA voisi olla MAMA. Kuin Daavidin isä ja äiti.
QYEMTAA D MAARAAN..... joka on käännetty ylösnousemukseksi.
Kristityt ovat kääntäneet MAARAAN, tottakai, Jeesukseksi Kristukseksi, koska herra on MARRYAA, mutta minulle siitä tulee mieleen Egyptin Amon- Ra, joka oli yhdistetty Amon ja Ra.
( Raan- Maa)
Lause siis kuin; ' odottele ( venttaa) Ra:n Maata.'
Mutta siellä on D
Jos jätetään ylimääräiset Amon-Ra, ja Jeesus pois ja otetaan vain valo-aurinko symboliikka ja mystinen D, niin eikö sekin ole Daavidin valon maa.
Miksi aramea kuulostaa niin tutulta ----
26
551
Vastaukset
- 14+12
Kun kristityt ovat muuttaneet Daavin majan ..MAARAAN:si , eli RA:n maaksi , he ovat muuttaneet D:n R:si ja niin sanat HOODAAYAA JA HOODETAA ovat muuttuneet. HOORAAYAA JA HOORETAA ja sehän kuulostaa, kuin huoraajat eli pettäjät.
Se taas onkin poikinut monenlaista käsitystä jumalanpojan eli RA:n hylkäämisestä, aina seksuaaliseen ylikuntoisuuteen.
Muistan lukeneeni erään kirkkoisän, vai oliko se Luther sanoneen synagogaa huorataloksi.- Raamatussa kerrottu
että Daavidin pojalla oli paljon vaimoja myös. Miten mahtoi täyttää sen velvollisuutensa heitä kohtaan aviollisen oikeuden suhteen?
Kuitenkin Jumalan ohje Israelin kuninkaalle oli yksi vaimo riittää.
Toki Samuel tunsi Jumalan ja kovin suri sitä kun israelilaiset yleensä edes tahtoivat kuningasta itselleen, sillä Herran rinnalle ei toisia tullut Mooseksen opetuksen mukaan ketään edes halata.
Toki terve merkki nuoressa miehessä on tietynlainen vetovoima vastakkaiseen sukupuoleen, ja samaan sukupuoleen osoittaa jo kauhistusta varmuudella. - Daavidin sankariteot
Raamatussa kerrottu kirjoitti:
että Daavidin pojalla oli paljon vaimoja myös. Miten mahtoi täyttää sen velvollisuutensa heitä kohtaan aviollisen oikeuden suhteen?
Kuitenkin Jumalan ohje Israelin kuninkaalle oli yksi vaimo riittää.
Toki Samuel tunsi Jumalan ja kovin suri sitä kun israelilaiset yleensä edes tahtoivat kuningasta itselleen, sillä Herran rinnalle ei toisia tullut Mooseksen opetuksen mukaan ketään edes halata.
Toki terve merkki nuoressa miehessä on tietynlainen vetovoima vastakkaiseen sukupuoleen, ja samaan sukupuoleen osoittaa jo kauhistusta varmuudella.sodissa tunnetaan hyvin ja Jumala valitsi Israelille kuninkaaksi otollisen miehen Daavidissa, mutta ei saanut rakentaa temppeliä kuten Salomo ja vaikuttavan suureksi sen temppelin ja Salomon maine myös tuli.
Jeesus opetti että yksi kedon kukka on vaatetumpi kuin Salomo kaikessa loistossaan, ja samoin on opetettu ihmisestä kuin kedon ruohona, joten ei eksytä. Katsotaan taivaan lintuja ja muistetaan että Jumala huolehtii ihmisestä myös, ihan jokaisesta pienimmästä suurimpaan. Toki maailmassa myös paljon pahaa tapahtuu ihmisten paatumisen tähden.
- 19+9
Jumala on arameaksi ALAAHA ja Jeesus on EESHO.
Alaaha tai Allah on ilmeisesti kiertynyt sanoista EL ELOHIM ELOAH.. ELÄHÄ, ALÄHÄ, ILAH, AL-ilah, ALLAH.- puolueeton'''
Arameaksi jumala on elah eikä allah, allah on muslimien jumalan nimi, arabiaksi jumala on ilah, arabiankielinen raamattu ei koskaan käyttää muslimien jumalan nimiä vain siinä käytetään rabbu-l-ilahu (herra jumala)
- TARIQISLAM
puolueeton''' kirjoitti:
Arameaksi jumala on elah eikä allah, allah on muslimien jumalan nimi, arabiaksi jumala on ilah, arabiankielinen raamattu ei koskaan käyttää muslimien jumalan nimiä vain siinä käytetään rabbu-l-ilahu (herra jumala)
Puhutko sinä arabia jos et niin pidä se turpas tukossa, mitä tässä lukee ?
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ - puolueeton'''
TARIQISLAM kirjoitti:
Puhutko sinä arabia jos et niin pidä se turpas tukossa, mitä tässä lukee ?
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَTekstinpätkä on koraanista sirata al ladhina an amta alayhim ghayri al-magdubi,
alayhin wa la ad dallina siinä se on latinalaisissa kirjaimissa kuinka sinä suomentaisit sen arvoisa arabian ekspertti ??? - Atte Ateisti
TARIQISLAM kirjoitti:
Puhutko sinä arabia jos et niin pidä se turpas tukossa, mitä tässä lukee ?
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَAvauksen suura, eli Surat al-Fatiha, suurista ensimmäinen.
Käännös:
...niiden tietä, joiden osana on Sinun mielisuosiosi
ei niiden tietä, jotka ovat Sinun vihasi alaisia, eikä niiden, jotka harhaan eksyvät.
- 16+10
Näyttää siltä, että kristityt ja muslimit ovat rakentaneet uskontojaan vain juutalaisten ( Daavidin maja ) mustamaalaamiseen ja manaamiseen.
Kristityt päättivät että juutalaiset ovat antikristus, ( paholaisen lapset ) koska juutalaiset eivät kääntyneet MAARAAN, eli Ra;n maahan, tai kristillisesti Kristukseen.
Niinpä: PAAVI
PAATRREEAARRQAA MUKHRUMTAA ROOSHUMTAA D SLEEVAA.....DYAANTAA.
Paavi julistaa pannaan ( kirkonkiroukseen) tuomitsee.
Muslimit miellyttäkseen kristittyjä miettivät mikä voisi olla antimessias ja heidän oma versionsa tukee edellistä, eli kun 'juutalainen/ heprealainen' on arameaksi HOODAAYAA, ottivat muslimit siitä osan eli DAAYAA ja sepittivät antimessiaan DAJJAL.... al-DAJJAL on nimeltään muslimien antimessias.
Ei läydy koraanista, on myöhempi kehitelmä.
(mis' heil' on manaaja) mishilmaanaa....= muslimi arameaksi.Mutta se tukee Sunnaa, eli profeetta Muhammed salla'alayhi wassalamin puheita. Mehdi muslimien kanssa, taistelee Dajjalia vastaan yhdessä Kristuksen ja rukoilevien pyhmiysten ja seurakunnan kanssa.
hassua että sana muslimi löytyy arameasta, joka on Jeesuksen kotikieli, ja jolla kirjoitettiin alkuperäinen Injil (Euangel, evankeliumi)/Gospel eli Raamattu. kaikki meinaa samaa.
Samalla kun kuukausi myöhemmin Paavin erosta (600 vuoteen ei oo Paavi eronnu Vatikaanista) paljastettiin Turkista löytynyt Aramealainen Raamattu, jossa Ahmedin/Muhammedin tulo ennustetaan.
"He also mentioned the Vatican (Pope) had made an official request to see the scripture - a controversial text which Muslims claim is an addition to the original gospels of Mark, Matthew, Luke and John.
In line with Islamic belief, the Gospel treats Jesus as a human being and not a God.
It rejects the ideas of the Holy Trinity and the Crucifixion and reveals that Jesus predicted the coming of the Prophet Muhammad.
In one version of the gospel, he is said to have told a priest: 'How shall the Messiah be called? Muhammad is his blessed name'."
http://islamnewsroom.com/news-we-need/1800-another-ancient-bible-discovered- fennomania*
Kännissä jo näin aikaisin illasta?
Entäs Ukko Nooa?
UKKO NOO = UKKONEN = suom. muinaisjumala UKKO, jolla vakan alla AKKA = Al Aqsa.
Tämä tarkoittaa, että Ukko Nooa tunnettiin jo suomalaisten muinaishistoriassa suomalaisten pääjumalana. Tätä tukee Ukkosen jumalan vaimolle AKALLE rakennettu moskeija Jerusalemin temppelivuorella: Al Aqsan moskeija.
Koska Ukko ja Akka olivat ilmakehän, eli Ukkosen jumalia, on todennäköistä, että näin Isaskarin heimo lensi Suomeen, ennenkuin Isaskaria oli syntynytkään!
ISASKARI = IS = on ruåts. jää. "JÄÄ-KARI", eli kari Pohjanlahdessa: jää kari = ikuisen roudan kari. Tästä tulee myöskin vanhoja muinaisisraelilaisia sotilaita kuvaava nimitys "jääkäri", sillä ruåtsalaiset halusivat kutsua jääkareja hienommin "jää-kärit"!
Ikuisesta roudasta puhuttaessa, eli Ukko Nooan pojista, kutsutaan heitä nykyään varsinkin musiikkipiireissä roudareiksi. Tämä todistaa että rok-musiikki on muinaisisraelilaista perua = ROK = KALLIO = KALLIOMOSKEIJA.
Näin voimme päätellä suomalaisten olevan Ukko Nooan ja hänen poikansa Isaskarin jälkeläisiä, jotka lensivät Suomeen ukkosen, eli salamoiden mukana.
SALA-MA = salainen maa. Viittaa selvästi Suomeen.
Näin on kirjoitettu. - Pelastus Juudasta
mhmd kirjoitti:
Mutta se tukee Sunnaa, eli profeetta Muhammed salla'alayhi wassalamin puheita. Mehdi muslimien kanssa, taistelee Dajjalia vastaan yhdessä Kristuksen ja rukoilevien pyhmiysten ja seurakunnan kanssa.
hassua että sana muslimi löytyy arameasta, joka on Jeesuksen kotikieli, ja jolla kirjoitettiin alkuperäinen Injil (Euangel, evankeliumi)/Gospel eli Raamattu. kaikki meinaa samaa.
Samalla kun kuukausi myöhemmin Paavin erosta (600 vuoteen ei oo Paavi eronnu Vatikaanista) paljastettiin Turkista löytynyt Aramealainen Raamattu, jossa Ahmedin/Muhammedin tulo ennustetaan.
"He also mentioned the Vatican (Pope) had made an official request to see the scripture - a controversial text which Muslims claim is an addition to the original gospels of Mark, Matthew, Luke and John.
In line with Islamic belief, the Gospel treats Jesus as a human being and not a God.
It rejects the ideas of the Holy Trinity and the Crucifixion and reveals that Jesus predicted the coming of the Prophet Muhammad.
In one version of the gospel, he is said to have told a priest: 'How shall the Messiah be called? Muhammad is his blessed name'."
http://islamnewsroom.com/news-we-need/1800-another-ancient-bible-discoveredja Jeesus on suomenkielinen nimi Juutalaisten Kuninkaalla.
- Ägräs
fennomania* kirjoitti:
Kännissä jo näin aikaisin illasta?
Entäs Ukko Nooa?
UKKO NOO = UKKONEN = suom. muinaisjumala UKKO, jolla vakan alla AKKA = Al Aqsa.
Tämä tarkoittaa, että Ukko Nooa tunnettiin jo suomalaisten muinaishistoriassa suomalaisten pääjumalana. Tätä tukee Ukkosen jumalan vaimolle AKALLE rakennettu moskeija Jerusalemin temppelivuorella: Al Aqsan moskeija.
Koska Ukko ja Akka olivat ilmakehän, eli Ukkosen jumalia, on todennäköistä, että näin Isaskarin heimo lensi Suomeen, ennenkuin Isaskaria oli syntynytkään!
ISASKARI = IS = on ruåts. jää. "JÄÄ-KARI", eli kari Pohjanlahdessa: jää kari = ikuisen roudan kari. Tästä tulee myöskin vanhoja muinaisisraelilaisia sotilaita kuvaava nimitys "jääkäri", sillä ruåtsalaiset halusivat kutsua jääkareja hienommin "jää-kärit"!
Ikuisesta roudasta puhuttaessa, eli Ukko Nooan pojista, kutsutaan heitä nykyään varsinkin musiikkipiireissä roudareiksi. Tämä todistaa että rok-musiikki on muinaisisraelilaista perua = ROK = KALLIO = KALLIOMOSKEIJA.
Näin voimme päätellä suomalaisten olevan Ukko Nooan ja hänen poikansa Isaskarin jälkeläisiä, jotka lensivät Suomeen ukkosen, eli salamoiden mukana.
SALA-MA = salainen maa. Viittaa selvästi Suomeen.
Näin on kirjoitettu.Tää on mahtava, kiits!!! :DDDD
otan talteen!!
- 18+17
Jos Alaaha ja El tarkoittavat sanaa jumala, niin kuka jumala on kysessä ?
Jos Profeetta Elia kirjoitetaan ELYAH, tarkoittaa nimi samaa kuin 'Jumala YAH' , eli YHWH.
Jossain luin että profeetta ELISA, olisi oikeasti ELSHUA, eli Jumala pelastaa.
Kun kristillinen sana ELISA pätkitään, siitä tulee EL- .ISA ..... ISA on islamissa Jeesus, joten ELISA olisi samaa, kuin ' jumala jeesus' ( isa).
Isa taas voi kääntyä isäksi.- puolueeton'''
aivaan islamissa se (isa) ja arabiaksi sen yasuu, alaaha ei ole mikään arabilainen sana ees vain se on allahu (muslimien jumala) jumala on.
- 2+5
ISA on kuitenkin, ainakin meillä, naisen nimi.
Kuka oli ISA ? Mistä Isa tulee ?- Matriarkka Isa*
Isa tulee sanasta Isaskar. Ei ole suomalainen, pikemminkin ruåtsalainen naisen etunimi. Tämä viittaa ruåtsalaisten äitilinja-geenien johtavan Isaskariin ja suåmalaiset saavat hävetä! Ette te mitää hienoa råtua åle, luulette vaan!
Isa oli muinaisheprealainen matriarkka, josta juontaa ruåtsalaisten kautta suåmen rahwaalle syntynyt luulo, että "isä" on isä, vaikka oikeasti "isä" on äiti = Ukko Nooan vaimo, Isa.
Isalla ja Nooalla oli poikia, yhden nimi oli Helsinki. Raamatun ulkopuoliset tekstit kertovat hänen olleen hel'vetin syntinen mies = HEL SIN. Tämä tieto löytyy mm. Jaaffetin apokryyfisistä kirjoista, jotka on kirjoitettu koptiksi ja on hemmetin outoa kieltä.
Helsinki lensi Raamatusta tänne Suameen n. 50 vuotta vedenpaisumuksen jälkeen ja toi mukanaan kirjakääröjä, jotka ovat haudattuina Väinämöisen temppelin lattialautojen alle. Jos vain Suomen hallitus suostuisi, tarvittaisiin vaan muutama kymmenen miljoonaa ekeä ja hauta voitaisiin määrittää Lauttasaaren alle, josta tarkempia tietoja jakaa allekirjoittanut profeetta.
LAUTTA = Ukko Nooan vene, eli lautta. SAARI viittaa saareen, johon Helsinki tömäytti itsensä, pudotessaan SALA-MAN päältä taivaalta.
Hyvää muuten tuo korvasienikastike uusien perunoiden kanssa. (Tä, pitiks ne keittää ensin?) - puolueeton'''
Isa on alkuperäisesti hindulaisen shiva jumalan toinen nimi, luulisin että se on sieltä lähtenyt jotenkin arabian kielen
- Samoin huudettaessa
YEHOSHUA! tulee mieleen YESHUA! ja edelleen JEESUS! Todella tutun tuntuista, totisesti, ylistetään Isään Herran nimessä! Varsinkaan ei loukkaannuta Jeesukseen, sillä ei ole siitä mitään hyvää kenellekkään.
- Jeesuksessa on aina
se hyvä Isän Jumalan antama uuden liiton juutalaisuus ja hyvä niin. Kristityillä voi olla aivan eri jeesus, joka ei ole Juutalaisten Kuningas ja Israelin Herra, ja Israelkin on saanut korvausteologeilla uuden merkityksen ja juutalaisuus on huonoa heille mutta Jeesuksessa ainoa Jumalan hyvä siunaus ja sydämen ympärileikkaus uudessa liitossa, joten ei sotketa näitä asioita erilaisilla termeillä, joista ei Raamatussakaan juuri mitään löydy.
- hell'untaivalhe
Jaaha. Tässä messiaanisten antikristillinen sanoma ei enää peittele itseään.
Suoraa vihaa ja valhetta.
Kristityillä on vajaat 2000 vuotta ollut ihan oikea Jeesus, josta UT kertoo.
Noin valehtelevat mess-helluntailaiset. Ovat yli 100 vuotta tehneet antikristillistä työtään myös Suomessa.
Voisiko hell'ari enää selvemmin sanomaansa julkituoda? Tähän asti he ovat pitäneet vihansa vielä seurakuntiensa salakokouksissa. Olen aina varoittanut heistä, sillä valitettavasti olen tuntenut tuon pimeydenlahkon lapsuudestani asti.
. - Jeesuksen aikaan
hell'untaivalhe kirjoitti:
Jaaha. Tässä messiaanisten antikristillinen sanoma ei enää peittele itseään.
Suoraa vihaa ja valhetta.
Kristityillä on vajaat 2000 vuotta ollut ihan oikea Jeesus, josta UT kertoo.
Noin valehtelevat mess-helluntailaiset. Ovat yli 100 vuotta tehneet antikristillistä työtään myös Suomessa.
Voisiko hell'ari enää selvemmin sanomaansa julkituoda? Tähän asti he ovat pitäneet vihansa vielä seurakuntiensa salakokouksissa. Olen aina varoittanut heistä, sillä valitettavasti olen tuntenut tuon pimeydenlahkon lapsuudestani asti.
.ei juutalaisillakaan, toki joillakin oli, ollut sitä hyvää elävää rakkaussuhdetta Israelin Herraan ja Jumalaan, joten ei eksytä kristittyjen pyhyydestä, kun hedelmänsä on moninaisesti epäjumalanpalvelusta ja valhetta ja vihaa kansakuntina. Löytyy sodat ja antisemitismi myös ja rakkaus evoluutiovalheisiin ja sapatinpäivän muuttamiseen ja haureus on moninaisesti saavuttanut nämä vapaan seksuaalisuuden kyllästämät kansakunnat.
Juutalaisten Herra ja Jumala on Pyhä, Pyhä, Pyhä, joten ei eksytä ihmisten uskonnolllisuuksien ulkokultaisuuksiin Suomessakaan, toki ei muidenkaan maiden kohdalla, mutta terve opetus ja lainsäädäntö on kyllä hyvää myös kansakunnan vanhurskauden kannalta varmuudella, ja laittomuus saa aikaan monien hukkumista siihen ja pahaa on Jumalan silmissä myös. Ei eksytä vaan tunnetaan Israelin historia ja Jumala Raamatun pyhien kirjoituksien ja historian kirjoituksien kautta.
Euroopan kristillisessä Saksassa on tapahtunut tähän mennessä koko ihmiskunnan historian pahin rikos eli holokausti ja oliko sattumaa vai onko saksalaiset miten tämän onnistuneet saamaan, ei varmaan Lutherin johdosta kai kumminkaan eikä Hitlerinkään pelkästään ja oliko sillä vaikutusta että Babylonian arkeologisia esineitä Berliiniin on paljon koottu aikanaan.
- Minusta aramea ei
kuulosta tutulta mutta heprea ja kreikka enemmän kyllä.
- Miten sana "Suomi"
muistuttaako mitä mahdollista sanaa noista seemiläisistä kielistä Lähi-idästä? Nykysuomen sanakirjaa ei ehkä kannata lukea.
- Atte Ateisti
Mielestäni kyseeseen voisi tulla vain arabian kielen : "su´ Ummi" سؤ امى
Tarkoittaa "huono äitini".
Onko muita etymologisia ehdotuksia? - suoni3
Atte Ateisti kirjoitti:
Mielestäni kyseeseen voisi tulla vain arabian kielen : "su´ Ummi" سؤ امى
Tarkoittaa "huono äitini".
Onko muita etymologisia ehdotuksia?SUO-ME = MEIDÄN SUO
SUO Englaniksi, Ruotsiksi sekä & muiden Indoeuropalais,t-Germanilaisen kielien ryhma on Fen/ =suo Fenn siiis sieltä myög IA loppu sufix tarkoita maa ESIM: FENNIA, FENNIA=ULKOMALAISELLE SUOME/SUOMI SUOMALAISELLE
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483