Messiaanisia on enemmän kuin juutalaiset luulevatkaan...

KTS (Ei kirj.)

24

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+9

      Jäännös jää aina kääntymättä.

    • vähän aiheen sivuun

      KTS kysy mielipidettäsi paljonko on uudestisyntyneitä vedestä ja Hengestä Suomessa arviosi mukaan?

      Miten ymmärrät uudestisyntymisen Jumalasta kuten Jeesus sen opetti Nikodeemukselle?

    • Milloin sinä

      KTS uudestisynnyit, jos niin olet kokenut ja miten tapahtui?

      • vai oletko oikeasti

        muslimi?


    • Amerikassa niitä

      on lisääntyvästi, samoin salaa Israelissakin, Suomessa vähän juutalaisiakin.

    • aito israelson

      Mikä heitä estää? Ainahan joko joukossa on muutama pöpi.Juutalainen joka uskoo toista juutalaista jumalaksi on sellainen. Jos se Jeesus , joka voi olla jonkun tällaisen "messiaanisen" sukulainenkin, on niin erinomainen , niin siitä vaan kirkkoon ja kasteelle, ei Suomi ole Saudi-Arabia tai Iran , ei täällä ketään häiritä, uskokoon mitä hyvänsä .

      • SB

        Pöpi tai ei niin aivan normaalit esim. juutalaisesta isästä syntyneet luterilaisen äidin kasvattamat ovat omaksuneet kristinuskon juutalaisessa kehyksessä.
        Tällaistä tapahtuu koska solmitaan seka-avioliittoja ja puoliso ei käänny juutalaisuuteen.
        Usein juuri se kristitty puolisko kokee juutalaisen aviopuolison jotenkin ihmeelliseksi kristitystä arvomaailmasta käsin ja siitä se soppa syntyy.
        äärikristitty ei muutu vaan lapset omaksuvat kristillisyyden.
        Tunnen tammoisiä tapauksia ainakin kolme perhettä..saattaa nitä olla kuitenkin aika paljon koska seka-avioliittoja solmitaan aika paljon.


      • aito israelson
        SB kirjoitti:

        Pöpi tai ei niin aivan normaalit esim. juutalaisesta isästä syntyneet luterilaisen äidin kasvattamat ovat omaksuneet kristinuskon juutalaisessa kehyksessä.
        Tällaistä tapahtuu koska solmitaan seka-avioliittoja ja puoliso ei käänny juutalaisuuteen.
        Usein juuri se kristitty puolisko kokee juutalaisen aviopuolison jotenkin ihmeelliseksi kristitystä arvomaailmasta käsin ja siitä se soppa syntyy.
        äärikristitty ei muutu vaan lapset omaksuvat kristillisyyden.
        Tunnen tammoisiä tapauksia ainakin kolme perhettä..saattaa nitä olla kuitenkin aika paljon koska seka-avioliittoja solmitaan aika paljon.

        "esim. juutalaisesta isästä syntyneet luterilaisen äidin kasvattamat ovat omaksuneet kristinuskon juutalaisessa kehyksessä. "
        näitä on ja osa kuuluukin kirkkoon, hehän eivät ole juutalaisia vaikka nimi olisikin .Toinen ryhmä on juutalaisuuteen juutalaisen miehen vuoksi kääntyneet, jotkut heistä ovat avioeron jälkeen palanneet kristityiksi ja tiedän itsekin erään joka nimittää itseään nyt "messiaaniseksi juutalaiseksi".


      • ihan sama
        aito israelson kirjoitti:

        "esim. juutalaisesta isästä syntyneet luterilaisen äidin kasvattamat ovat omaksuneet kristinuskon juutalaisessa kehyksessä. "
        näitä on ja osa kuuluukin kirkkoon, hehän eivät ole juutalaisia vaikka nimi olisikin .Toinen ryhmä on juutalaisuuteen juutalaisen miehen vuoksi kääntyneet, jotkut heistä ovat avioeron jälkeen palanneet kristityiksi ja tiedän itsekin erään joka nimittää itseään nyt "messiaaniseksi juutalaiseksi".

        kutsutaanko juutalaiseksi vai kristityksi, oleellista on yksi se, onko uudestisyntynyt elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä ja onko nimi Uhrilampaan elämänkirjassa.


      • pelastus on
        aito israelson kirjoitti:

        "esim. juutalaisesta isästä syntyneet luterilaisen äidin kasvattamat ovat omaksuneet kristinuskon juutalaisessa kehyksessä. "
        näitä on ja osa kuuluukin kirkkoon, hehän eivät ole juutalaisia vaikka nimi olisikin .Toinen ryhmä on juutalaisuuteen juutalaisen miehen vuoksi kääntyneet, jotkut heistä ovat avioeron jälkeen palanneet kristityiksi ja tiedän itsekin erään joka nimittää itseään nyt "messiaaniseksi juutalaiseksi".

        kuitenkin yksin Juutalaisten Kuningas Yeshuasta (Jeesuksesta), koko kristitty nimitys on turha, sillä vain Yeshuan opetuslapseus merkitsee, eikä Yeshua ole koskaan ollut mitään muuta kuin Immanuel ja Juudan Leijona ja Daavdin Juurivesa. Samoin juutalaisten on hyvä tulla juutalaiseen Uuteen Liittoon ja on kirjoitettu koko Raamatussa. Tietysti Yeshua on Messias eli Voideltu Kuningas ja Ylipappi eli Kristus, ja vain häneen syntymällä ja hänessä pysymällä on juutalaisella ja kristityllä ja kenelläkään ihmisellä pääsy syömään elämänpuusta, joka on Jumalan Uudessa Jerusalemissa, missä myös Yeshua on Isän valtaistuimella.


      • Ylistys ja kunnia ja
        aito israelson kirjoitti:

        "esim. juutalaisesta isästä syntyneet luterilaisen äidin kasvattamat ovat omaksuneet kristinuskon juutalaisessa kehyksessä. "
        näitä on ja osa kuuluukin kirkkoon, hehän eivät ole juutalaisia vaikka nimi olisikin .Toinen ryhmä on juutalaisuuteen juutalaisen miehen vuoksi kääntyneet, jotkut heistä ovat avioeron jälkeen palanneet kristityiksi ja tiedän itsekin erään joka nimittää itseään nyt "messiaaniseksi juutalaiseksi".

        kiitos Isälle Yeshuan nimessä, sillä Poika on Herra ja Kuningas ja Jumala, amen. HalleluYeshua!

        Joka näkee Yeshuan, näkee myös Isän, amen.

        Kaikkiin ihmisiin nähden Jumala voidaan nähdä ainoastaan Nasaretilaisessa Yeshuassa, amen!


      • 30

        "Mikä heitä estää? Ainahan joko joukossa on muutama pöpi"

        No ehkä tuo asenteesi kertoo jo riittävästi.


    • 16+6

      Kenellä on kiire saada käännynnäisiä...kuka putoaa valtaistuimelta ?

      • Ainakin sen tietää

        jokainen Jumalan valtakunnan armoon ja totuuteen pyhittynyt, että Nasaretilainen Yeshua (Jeesus suomeksi) on saanut Daavidin Juurivesana ja Aabrahamin Siemenenä sen valtaistuimen Herrauden Immanuelina.

        Herra Yeshua ei putoa valtaistuimelta koskaan, Paha sen sijaan taivaasta alas viskataan kun Jumalan evankeliumi on maailmalle julistettu ja se on ratkaisunsa tehnyt kenet hylkää ja kenet tahtoo vastaanottaa, ja maailman ihmiset saavat maistaa omaa lääkettään, jos eivät parannukseen nöyrry, ja Jumalan armoa vastaanota edes ehdoissa vaan tahtovat jatkaa ylpeydessä vaikka kaikki on jo selvästi Jumalan puolelta osoitettu Jerusalemin ensimmäisessä etsikkoajassa noin kaksi vuosituhatta sitten. Jos joku ei tätä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä, silloin ei ole mitään tehtävissä sillä usko ei ole jokaisen ihmisen, amen.

        Käännynnäisiä ei Isä Jumala tahdo vaan totuudellisen parannusen tehneitä ja elävää vettä ja Pyhän Hengen siunausken tahtovia ja vanhurskauteen ja pyhitykseen halajavia. Maailmallset saavat tahtoessaan siinä jatkaa, sillä niinkuin Gideonille Herran puhuessa, riittää Israelin Pyhälle Herralle otolliset ja arvolliset, koirat saavat omissaan jatkaa ja pelkurit koteihinsa mennä.

        Janotaan Israelin Pyhän Herran armoa ja totuutta niinkuin Joosua ja Kaaleb aikanaan, sillä niinkuin Jerikon muurin murtuivat tulee myös tämän maailman Paha taivaasta alas heitetyksi ajallaan, ja myös alkaa tämän maan viimeinen ja synkein ajanjakso ennen sen tuhoutumista Herran Yeshuan palatessa pyhien enkeliensä kanssa ja saattaessa valtakuntansa Jumalan pyhien sapatinlevoksi ja tulevaksi tuhatvuotisjaksoksi.

        Herran Yeshuan tulemus on varma kuin auringon nousu yön jälkeen, ja tärkeää on tahtoa hengellistä hyvää nimessään ja Hengessään sillä mitään muuta tietä eikä porttia ole kenellekkään jätetty, amen.

        Yeshuan on Yksi Herra, amen, HalleluYeshua!


    • Suomea vaivaa

      suomettuminen myös uskonto-asiossa, sillä eihän sitä nyt julkisesti ...

      Ollaan niin mieleviä, että ihan suu pitää pitää kiinni ja kieli kurissa eikä ainakaan Herraa Jeesusta nyt julkisesti saa kukaan kiittää eikä kunnioittaa, sehän osoittaa tässä meidän ikiomassa kulttuurissa ...

      Rakastakaa totuutta ja Herran Jeesuksen opetusta! Toki kaikki saavat tahtoessaan olla kuin Nikodeemus tai Josefus kovassa paineessa hallitusmiesten keskuudessa, ja on hyvin ymmärrettävää että mielistytään helpommin ihmisiltä tulevaan kunniaan kuin siihen jota Herra taivaasta salassa antaa.

      Suomessa on opittu: parempi varoa sanojaan ja mielipiteitään ilmaisemasta avoimesti, kun saattaa katua jälkeenpäin ja nolostua sanoistaan, kun mieli voi muuttua aivan kuin Suomen sääkin on välillä ihanan polttavan lämmintä ja välillä niin vietävän jäätävää vaikka saunassa voikin lämmitellä.

    • 7+8

      Kuka on syyttäjä ? Saat -anaa sanotaan syytäjäksi ?

      Pyhä henki on puolustaja.

      Kristityt ovat syyttäjiä. ???????????? voi voi voi...

      • kannattaa ymmärtää

        mikä on Jumalan tahto, sillä tärkeää olla tahdossaan jokaiselle ihmiselle.

        Syyttäjä syyttää Jumalan tahdossa olevia, tietenkään ei Paha syytä sen valtakunnassa ahneudessa ja kaikessa laittomuudessa olevia, sillä hehän rakastavat Mammonaa ja Pahaa tehden tahtoaan.

        Syyttäjä vihaa Jumalaa ja Yeshuaa ja tahtoaan esilläpitäviä, sillä ei tietenkään tahdo kenenkään tulevan Yeshuan opetuslapseksi totuudellisesti. Siksi on myös valheellisesti tekeytynyt Jeesuksen nimeä käyttämään, mutta ei pidä esillä uudestisyntymistä elävästä vedestä eikä Pyhästä Hengestä eikä muista Jumalan tahdon mukaisista, niinkuin Yeshua on ne opettanut.

        Tärkeää ymmärtää, mikä on Jumalasta ja mitkä ihmisistä ja Pahasta, sillä tämä maailma on ihmisille annettu hallittavaksi ja on siksi Pahan vallassa. Tietysti on Yeshuan pieni lauma, joka tuntee Jumalan ilmoituksen Raamatussa ja Herran Hengen siunausta on saanut armoliitossa vastaanottaa, sillä jokaiselle annetaan Yeshuan nimessä, amen.

        HalleluYeshua!


    • Jumalan armon

      vastaanottaminen Yeshuassa on suurinta mitä kukaan ihminen voi anoa ja saada, amen. Mitään ei hyödytä ketään ihmistä vaikka saisi koko maailman omakseen, mutta sielulleen vahingon ilman Yeshuaa, amen.

      Älkää eksykö!

    • Tärkeintä on anoa

      Pyhän Hengen opetus Yeshuan nimessä ja vastaanottaa koko Raamatusta Jumalan tahdon ilmoitus, myös tulevista, sillä Paha tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi myös väkevässä ekstyksessä ja tulee esille hävityksen kauhistuksessa, kun Jumalan pyhiä tappaessaan luulevat tekevänsä palvelusta Jumalalle, tämä toteutuu jo tänään jihadin kannattajissa, samoin monet täällä vihaavat Jumalan totuuden sanoja ja opetusta ja ilmoitusta ja sekin on Pahasta.

      Älkää eksykö!

    • 20+8

      Armoliitosta kertoo Jesaja, Jesaja vaikutti 700-vuotta ennen Jeesusta.

      Jesaja ( Isaih) Yeshajahu.

    • Autuaat Jumalan

      Hengen opettamaa vanhurskautta ja totuudessa pyhitystä Israelin Pyhästä Herrasta Yeshuasta janoavat ja myös voimassaan vaeltavat todistus sydämessään ja sielussaan ja mielessään armoliitossaa vanhurskauden vaatetus todistuksena Isän Jumalan mielisuosiosta, amen. HalleluYeshua!

      Yeshuan syntymästä: ´Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.´ (Jesaja 7:14)

      Jumalan Pojan Kuninkuudesta Daavidin sukukunnasta: ´Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.´ (Jesaja 9:6)

      Todistus Herran Yeshuan vanhurskaudesta: ´Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen Henki, neuvon ja voiman Henki, tiedon ja Herran pelon Henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.´ (Jesaja 11:2-4)

      Parasta on kuitenkin todistus Herran laupeudesta: ´Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta´ (Jesaja 61:1)

      Poistakaa loukkaantuminen Israelin Pyhää kohtaan, sillä ei ole hyvää eikä otollista yhdellekään, eikä varsinkaan Jaakobin sukukuntien jälkeläisille.

    • 9+15

      Siellä puhuu Jesaja, ja lapsi Jeesus ei syntynyt Jesajan aikana.

      Se oli joku muu lapsi.

    • Jesaja on Jumalan

      profeetta ja toi esille Israelin Herran ja Jumalan tahdossa tulevista.

    • Israelin sukukuntien

      jälkeläisiä voi olla Suomessa enemmän kuin kukaan arvaakaan. Toki tämän asian totuudellinen varmentaminen voi olla vaikeaa, mutta hyvinkin se on näin, että tänne kaikaiseen pohjoiseen maahan, niinkuin siitä on kirjoitettu, on todellakin pohjoinen erokirjan saanut Israel muuttanut. Hyvinkin mahdollista ja mutta miten se voitaisiin tieteellisesti varmentaa voi olla vaikeaa. Hieno sinivalkoinen ristilippu on osaksemme suotu ja ennenkaikkea lahjavanhurskaus Yeshuassa eli Jeesuksessa olkoon kansakuntamme toivo hyvästä ja armollisesta parannuksesta ja tuomiosta ja lahjavanhurskaudesta ja pyhityksestä.

      Jokainen pitäköön huolta, että voi tuottaa hyvää hedelmää tulemalla ja pysymällä Israelin Pyhän Herran ja Jumalan armoliitossa ja Totuuden Hengessä Yeshuan pyhässä ja ainutlaatuisessa nimessä, amen. HalleluYeshua!

      Tietysti on vapaus jokaisella käyttää myös Jeesuksen tai muuta Herran rakasta nimeä. Tärkeintä on noudattaa opetuksiaan ja siten rakastaa Yhtä Herraa, amen. HalleluYeshua!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe