Miten reagoitte jos tapahtuu ylösnousemus?

derekkitär

Jos spekuloidaan hieman. Mikäli olet kaupassa tai jossain muussa julkisella paikalla ja tapahtuu ylöstempaus,niin miten reagoitte? Menettekö sekaisin vai alatteko rukoilemaan jumalaa? Eli käännyttekö siinä vaiheessa uskoon Toki se voi olla sinä vaiheessa myöhäistä. Vai oletteko kuin ei mitään olisi tapahtunut, kun ette järkytykseltänne osaa reagoida? Itse ehkä ajattelisin että raamattu olikin tota, mikäli näin tapahtuisi. Mutta se ei auta siinä vaiheessa kun jo valitutu on nostettu ylös. Mutta olisi kiva kuulla, miten luulette reagoivanne tällaiseen tapaukseen :)

51

754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??

Mitä mahdat tarkoittaa ylöstempauksella? Miksi pitäisi tempautua ylös?.

Ihmisiä on lentänyt avaruuteen reilut 50v:tta,Raamattu ei ole ohjekirja kyseiseen
      asiaan.

Hapenpuute ja kylmyys tappaa 12km korkeudessa alle minuutissa. Onneksi ilmanpaine
      ja maanvetovoima estää tempautumasta.

• voi kysyä "miten

reagoitte KUN tapahtuu ylöstempaus?" Siihen liittyy kyllä niin voimakas asia, että tempaus on vain yksi osa sitä. Sitä en tiedä miten paljon aikaisemmin ennen tempausta voi nähdä tuosta suuresta tapahtumasta.

• poopo

Miten on yleensä reagoitu todellisuudessa tehtyihin avaruuslentoihin?.

Miksi skekuloida asialla josta on olemassa todellista faktaa?.
      Kokeilkoon jokainen "ylöstemmmatuksi" haluava ja pypätköön ulos lentokoneesta.

Baikonurista laukaistaan Sojuzeja 3kk välein jolloin miehistö vaihtuu ISS:llä.
      Laukaisu on voimakas tapahtuma koska kysymyksessä on kantoraketilla saatu
      pakovoima. Sojuzeja on laukaistu yli 40v:tta. joten kokemusta on.

• tiliakkus

Aloittaja haluaa tietää hihhuleiden ylöstempauksen seurauksista. Lähes 2000v.tta
      kestänyt lähtölaskenta, ei ole onnistunut joten se siitä.

Montako kertaa on samaiset huru-ukot ennustaneet maailmanlopun?. Pian 2000v.tta
      on jokaisen sukupolven aikana uhkailtu Jeesuksen tulolla ym. Miten on regoitu?

• hehhehehe

Kyllä minä sanon, että hihhuleita ovat ne jotka eivät ole uskossa.

• puusutari
        hehhehehe kirjoitti:

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku

• 13+10
        hehhehehe kirjoitti:

Jokainen saa uskoa mihin tahtoo, mutta en kyllä itse usko siihen että joku ukko on tuolla taivaassa ja katselee ja suojelee meitä..... -_-

• derekkitär

Nin sen takia kysyin, en itsekään usko tollasiin, mutta mikäli tällainen tapahtuisi mitä tekisitte? Tässä nyt muutama puhuu raketeista kun ei mielikuvitusta voi käyttää. Aika tosikkoja näkyy olevan tälläkin palstalla näemmä. Eli vois vastata myös asiallisesti, vaikka ei uskoisikaan. Nuo avaruusraketit on vanha vitsi, ei edes kuussa ole oikeasti käyty kuin amerikkkalsiet mielestä jotka syytää koko ajan propagandaa maailmalle. Kuussa käyntiin ei usko kuin amerikkalaiset ja jenkkejä ihailemmat apinalaumat.

• Varmuudella

kannattaa jokaisen ihmisen elää ja kuolla Jeesuksessa, sillä tulemuksensa suuressa päivässä ensimmäisessä ylösnousemuksessa siten voi päästä siihen tuhatvuotiseen valtakuntaan, joka alkaa uudistetun maan päällä kun tämä aikakausi päättyy ja on Raamatussa käännetty ´maailmanlopuksi´.

Etsikää Jumalan valtakuntaa Jeesuksen nimessä ja anokaa elävää vettä ja Pyhän Hengen opetusta (myös tempauksesta, kun kiinnostaa), sillä jokaiselle anovalle annetaan eikä ketään yhteyteensä tulevaa hyljätä eikä jätetä ja se on todella suurta ja ihanaa ja käsittämätöntä tässä pimeässä ajassa eläville ihmisille.

Herra Jeesus on hyvä paimen, joka antoi henkensä että sinulla hänessä on yltäkylläinen elämä ja tulevaisuuden toivo. Älä väheksy pyhää Uhrilammasta ja ylösnoussutta Kuningasta, sillä tulonsa on varma kuin aamu yön jälkeen.

• Laihduttaja

Alan laihduttaa kovemmin jotta tempaus olisi mahdollisimman kevyt ja mukava.

• No otan...

...esille Kossupullon ja pitkät siivut. Olen siis kaatunut kännissä ja joku avulias porukka ovat tempaisseet minut ylös taas seisoma-asentoon. Kiitän vähäsen äshä suhahdellen ja kompuroin kotiin lataamaan lisää Kosanderia.

Sitten unille!

• Openmindandeyes

Ylöstempaus ei ole fyysinen tapahtuma, vaan henkinen kun muistamme kuka me olemme.
      Tulemme aikaan jossa ihminen kulkee maan päällä täydessä tietoisuudessa.

• Jesse on paras

Kyllä se on fyysinen. Jeesus juuri kertoi minulle että se on fyysinen.
        http://www.youtube.com/watch?v=kLBDFe3mDtk
        http://en.wikipedia.org/wiki/Saints_and_levitation
        "The ability was also attributed to other figures in Early Christianity. The apocryphal Acts of Peter gives a legendary tale of Simon Magus' death. Simon is performing magic in the Roman Forum, and in order to prove himself to be a god, he flies up into the air. The apostle Peter prays to God to stop his flying, and he stops mid-air and falls, breaking his legs, whereupon the crowd, previously non-hostile, stones him to death."

http://www.youtube.com/watch?v=4T0fAbknJc8#t=2m18s

• Epäuskoinen

En tule uskoon vaikka ite jeesus tulis yppii maan päälle

• Boff6690

En minäkään. Vetäsin sitä hippiä turpiin. Alkaisin itse jeesukseksi.

• humahuta

Ja sitten temmataan ylös niin että pölähtää, on se vaan haipakkaa, Männes vaan
        tehhään kuperkeooi.

• Jumalaton boy
        Boff6690 kirjoitti:

En minäkään. Vetäsin sitä hippiä turpiin. Alkaisin itse jeesukseksi.

Samaa mieltä. Aatelkaa ny, eihän tarttis ku pukeutuu " Jeesukses " ja mennä jonku ovelle sanomaan " Nyt on tullut aika .... " Nii ne jo palvoo sua XD

• sepeteusX

Mä reagoin ylöstempaukseen kuolemalla!

• Olen iloinen!

No iloita pitää! Jos aamulla pääsee nousemaan ylös sängystä ihan ite, terveenä ja elossa, se on aihe iloon ja kiitollisuuteen.

Yleensä en kaupassa tai muualla julkisella paikalla nuku joten en osaa kuvitella ylösnousemista siellä.

• jos sattuu..

olemaan kaupassa niin kannattas ainakin yksi kaljakori siepeta mukaan.

• Paljon riippuu siitä

onko itse mukana siinä ja myös mitä se konkreettisesti tarkoittaa.

Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta on kerrottu: ´

´ "Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan
      meuaks saakka". Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." ´ (apt 1:8-11)

• näitä erilaisten

"tempaamisten" kauppamiehiä ja edusmiehiä ja -naisia profetioineen on myös liikkeellä. Tärkeää on pysyä Raamatun ilmoituksessa ja ensimäisestä ylösnousemuksesta on kirjoitettu ja varmuudella Isän Jumalan ilmoitus oikein tulkittuna:

´Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.´ (Ilm. 20:4-6)

Varmuudella minä tahdon olla ainakin tuossa ensimmäisessä ylösnousemuksessa ja myös tahdon vakaasti kehottaa sinua siihen, sillä Jeesus tullessaan lähettää enkelinsa omansa noutamaan neljältä ilman suunnalta ja ensin kuolleet ylösnousevat ja sitten elosssa olevat Jeesus tykönsä noutaa.

Uuteen Jerusalemiin pääsevät ainoastaan ne, joiden nimet on Jeesuksen elämänkirjassa ja sielujemme pelastus tulee suun tunnustuksen kautta.

• vapaa sielu

Jos ylöstempaus tapahtuisi, se tuskin olisi fyysisesti nähtävissä. Todennäköisimmin näyttäisi vain siltä että joukko ihmisiä kuolee ympäri maailmaa. Joten en tulisi "uskoon", mikäli tarkoitat elämistä kristittynä. Suhteeni mahdolliseen jumalaan on henkilökohtainen eikä siihen ulkopuoliset mielipiteet,"pyhät" tavarat tai "ihmeet" vaikuta.

• vm.91

On se jännä, kun puhutaan oikeasta asiasta, mihin lukijat täällä eivät usko, niin kukaan ei uskalla vastata ;) Ylösnousemustilanteessahan tulee vaikka minkälaista katastrooffia niille jotka eivät usko. Autoja kolaroi jne. Tätähän on ennustettu tapahtuvaksi, eikä ihme, niinhän siinä käy. Jos minä ajan autolla ja tuo tapahtuu, niin ei minua enää siinä auton ratissa nähdä vaan auto jatkaa menojaan niin pitkälle kuin menee kun lakataan polkemasta kaasua :)

• Kielisininen

Eli kannattaa ajaa avoautolla ja jättää kravatti kotiin.

• pilli-piipari1

nimenomaan. kyllä ylöstempaus näkyy kaikille. esim jenkeis on ollut laki lentäjillä, että jos lentokoneen kapu on uskossa Jeesukseen, niin toisen tulee olla ateisti ja miksi näin, niin siksi, ettäjos tulee ylöstempaus,niin sen koneen saa turvallisesti alas koneen kapun hävitessä.naurakaa vaan epikset, mutta tää juttu on tosi.

• Harvoint

Joo enpä tiedä miten reagoisin jos mut ylöstempaistaisiin.
      En kyllä oikein usko et minä oisin kohteena, mut vois siinä pomo ihmetellä et mihin ******** se on jäänyt ku ei ole työpaikalla, soittelis varmaan kännykkään.

Sitä mietin tuossa, et voi siinä olla melkoinen kuhina ylöspäin, jos kaikki tempaistaan yhtäaikaa. Voipi olla tungosta yläilmoissa sit.

• .k.

Rukoilla jumalaa? Jos näkisin "ylöstempauksen ", niin en minä sitä mihinkään satuolentoon yhdistäisi. Seuraisin tilannetta ja miettisin asialle selitystä, kuten aina ennenkin odottamattoman asian tapahtuessa.

• annimuun

Soittaisin ajan mielenterveystoimistoon... keskusteluapua... you konw?... varmuuden vuoksi :D

• Ajatelkaapa jotain tempaistavaa joka tempaushetkellä sattuu olemaan maailman korkeimman pilvenpiirtäjän kellarikerroksessa.

Sieltä se sitten rytisten nousee joka ikisen laipion läpi, kolauttaa päänsä kaikkiin niinhin ja on varmaan ilmaan päästyä pahasti mustelmilla ja ryvettynyt. Vaatteetkin on varmasti hyvin huonossa kunnossa, ja hieno uusi Rolex-rannekellokin mennyt rikki! Ai ai ai!

• Taivaan portilla sanoo sitten Pyhä Pietari: "Tuossa kunnossa ei sitten missään tapauksessa sisään".

• AvaruusMatkailija

Minä ainakin ryhdyn googlettamaan löytääkseni paikan missä jaetaan avaruusasusteita&varusteita, sillä ei tuolla ylhällä pitkälle pärjää ilman happea, eikä lämpimiä vaatteita!

• MoniaOngelmiaTulee

Miten ne ihmiset menettelevät ylöstempauksessa, joilta on sydän tai muu ruumiin osa siirretty toiselle ihmiselle? Jaetaanko heille puuttuva osa jossakin?

• tuohitorvi1

Silloin kun ihminen saa ylösnousemusruumiin on se kokonaan uusi luomus.Ei Jumala ole luojana riippuvainen siitä vanhasta vaan luo uutta.Ihmisen tietoisuus kuitenkin säilytetään ja se siirretään tähän uuteen ylösnousemusruumiiseen,joka on jotakin mitä meidän on mahdoton kuvitella,sillä on kykyjä joita vanhassa ruumiissa ei ollut.Samoin käy kun ihminen herätellään tuomiolle,siis heille jotka eivät taivaaseen pääse.Kysymys onkin siitä missä iäisyytemme vietämme uusissa ruumiissamme ollessa.Kaikki me tuomiolle joudumme mutta toiset tuomitaan kadotukseen ja toiset saa armon.Tekojensa mukaan,eli ilmeisesti tuomioissa on tuon mukaan eroja.

• Nuijaoikealla
        tuohitorvi1 kirjoitti:

Silloin kun ihminen saa ylösnousemusruumiin on se kokonaan uusi luomus.Ei Jumala ole luojana riippuvainen siitä vanhasta vaan luo uutta.Ihmisen tietoisuus kuitenkin säilytetään ja se siirretään tähän uuteen ylösnousemusruumiiseen,joka on jotakin mitä meidän on mahdoton kuvitella,sillä on kykyjä joita vanhassa ruumiissa ei ollut.Samoin käy kun ihminen herätellään tuomiolle,siis heille jotka eivät taivaaseen pääse.Kysymys onkin siitä missä iäisyytemme vietämme uusissa ruumiissamme ollessa.Kaikki me tuomiolle joudumme mutta toiset tuomitaan kadotukseen ja toiset saa armon.Tekojensa mukaan,eli ilmeisesti tuomioissa on tuon mukaan eroja.

On siinä jonottamista... Onko jumalan oikeuslaitoksen päätöksiin valitusoikeutta? Ja onko siellä taivaallista oikeusasiamiesta joka patistaa jesseä hoitamaan ne muutamakymmen miljardia sielua tuomiolle. Taitaa käsittelyajat olla pitempiä kuin kaikkosen taulukaupoissa.

• 2 tuumaa puuttuu
        Nuijaoikealla kirjoitti:

On siinä jonottamista... Onko jumalan oikeuslaitoksen päätöksiin valitusoikeutta? Ja onko siellä taivaallista oikeusasiamiesta joka patistaa jesseä hoitamaan ne muutamakymmen miljardia sielua tuomiolle. Taitaa käsittelyajat olla pitempiä kuin kaikkosen taulukaupoissa.

Sori, piti vielä kysyä että saako valittaa jos uuden tomumajan varustelutaso ei ole sen alkuperäisen veroinen.

• Anselmi-Untamo

Kun niin tapahtuu että suuri joukko ihmisiä kerralla vain katoaa,seuraus on siitä asiantuntijoiden mukaan maailmanlaajuinen katastrofi.Lentokoneita putoaa maahan,syntyy massiivisia kolareita vilkkailla ajoteillä,rikollisjengit aloittaa ryöstelyt,poliisi tulee olemaan voimaton ja julistetaan yleinen ulkonaliikkumiskielto jolloin turvallisuusjoukkoja haetaan apuun.Nämä ampuu ensin ja kyselee vasta sitten ja he ovat erittäin tehokkaita ja agressiivisia armoa tuntematta..Seurakuntien tänne jääneet juorukellot ja panettelijat ym pyhien vainoajat parkuvat koska eivät päässeet mukaan,mutta eivät kadu pahoja tekojaan.Tapahtuu myös niin että luopioita uudistuu ja heistä tulee monesta marttyyreja,sillä kristittyjä uudestisyntyneitä alkaa syntyä paljon ja he joutuvat vainotuiksi niin,että henkensä ovat jatkuvasti vaarassa jos uskonsa tunnustavat .Kysymys olikin mitä tekisin kun huomaisin ylöstempauksen tapahtuneen.Odottaisin ensin varmaa tietoa siitä,sillä saattaa olla valetempauskin ennen oikeaa,jos tieto olisi tosi,kävisi kuten sanotaan,että tieto lisäisi tuskaani,ja varmasti olisin peloissani ´ja ahdistunut.Yllättynyt en olisi,sillä tiedän tuohon pelastuneiden ylöstemmattujen joukkoon kuulumisen olevan äärimmäisen vaikea saavuttaa mutta vaikka tiedän sen olevan pian tosiasiaa,en voi mitenkään varautua siihen.Lopullisesti siis odottaisin joutuvani kidutettavaksi tai tapetuksi,ja rukoukseni olisi "anna minun kuolla kivutta ja nopeasti kun kuolemani aika koittaa",sillä pakopaikkaa ei olisi missään,jollei Jumala semmoista jostakin järjestä.En kuitenkaan voisi ajatella että semmoinen suoja olisi minulle,ja siinä tilanteessa on kaikki toivo mennyt,ja mieliala pelokas ja ahdistunut,sillä kauhut olisi vasta edessäpäin ja ei ihan vähäisinä.Jumalan Pyhä Henki on kuitenkin edelleen tuossakin tilanteessa maan päällä sillä hän on aina ja kaikkialla,ja pelastuuhan vielä kokonainen kansa Israel,ja tämä pelastus on Pyhän Hengen vaikutuksesta.Pelastuu myös monta katuvaa muista maista,mutta monet,ehkä useimmat marttyyrikuoleman kautta.Oli miten oli,jos nyt luulette kokeneenne jotakin kauheaa on nämä vasta synnytystuskien alkua,ja aina voi lohduttautua sillä,että Jeesus Kristus vielä laittaa asiat kuntoon,ja Hän on ainoa toivomme silloin ja nyt.

• Olly

Jaa ihan että asiantuntijoiden mukaan? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• tuohitorvi1
        Olly kirjoitti:

Jaa ihan että asiantuntijoiden mukaan? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tästä aiheesta on tehty asiantuntijatutkimus mitä tapahtuu jos suuri joukko yllättäen katoaisi.Jimiltä taisi siitä tulla ohjelma joskus ja itseäni se ei naurattanut.

• tuomiotorvi
        tuohitorvi1 kirjoitti:

Tästä aiheesta on tehty asiantuntijatutkimus mitä tapahtuu jos suuri joukko yllättäen katoaisi.Jimiltä taisi siitä tulla ohjelma joskus ja itseäni se ei naurattanut.

saapahan ainakin ostoskärryn marketissa kun osa on tempastu taivaalle ja osa tempoo tumppua kotona ja loput tempasee kaljaa.

• uskokaa jumalaan

Ettekö käsitä saatanan typerykset että joudutte oikeasti helvettiin. IKUINEN KÄRSIMYS. Tiedättepä ainaski häviönne. Vielä ei oo liian myöhäistä

• Hiili hangossa

Joo joo, joka itsensä ylentää, se alennetaan. Tervetuloa meän helvettiin.

• Varmaan nauraisin itseni hengiltä.

• Ihme possu

Mille sinä nauraisit?

• Ihme possu kirjoitti:

Mille sinä nauraisit?

Sille että on olemassa taivas ja että ihmiset tosiaan pääsisivät sinne.

• raakarzga
    • Johnny Walker

Menisin lähimpään alkoon hakemaan viskipullon.

• tempun teit

Näin vain yhden ihmisen lentävän taivaalle. Näittekö te ihmisten nousevan tuonne pilvien yläpuolelle?

Mitähän meille muille tapahtuu?

• huubaayy

Mä tempautuisin kovin korkeelle enkä tuomiolle joutuis, sen verran hyvinpalkattu asianajaja.

• axelli2

Itse en ole hyväpalkkainen,mutta pelkäänpä että taivaspaikkani on ikuisesti mennyttä.

• tuhatvuotinen

24000 temmataan taivaisiin henkiolentoina hallitsemaan maata se on valittujen luku ja he tulevat hallitsemaan jeesuksen kanssa ne 1000 vuotta.pitkiin valkoisiin pukeutuneet ovat eri juttu ja siinä porukassa on kaikenlaisia ihmisiä,he tulevat suuresta ahdistuksesta silloin kun muistohaudat avautuvat ja kuolleet astuvat esiin.on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita.enemmän saattaa järkyttää kun kuolleita alkaa tulla hautausmailta ja meristä kun ne antavat kuolleensa.jos itse olen hengissä tuona päivänä niin pannu on kuumana edesmenneille sukulaisille ja tutuille.siis valitut ovat eria sia kuin maanpäälle herätetyt...kysy jehovantodistajilta miten kaikki tapahtuu,sillä heillä on viisain ja raamatun kanssa sopusointuisin selitys.ps.en kuulu tällähetkellä ko uskoon ,mutta tiedän että he ovat ainoita jumalan lähettiläitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe