Uskonnon levittäminen

Toimiiko uskonnon levittäminen paremmin ateismin leimaamisena Stalinistisena diktatuuri mörkönä.
Vai armon uskoa lahjana tarjoavan pelastuksen työläisenä?

- Mielestäni jälkimmäinen toimii paremmin. Koska se antaa pehmeän ja inhimillisen kuvan uskovaisesta, joka pyrkii tarjoamaan valoa elämään.

Mutta uskovaiset lyövät mielestäni kirveensä kiveen yrittäessään leimata ateisteja diktaattoreiksi ja massamurhaajiksi. Koska se antaa vain kaksinaamaisen kuvan uskonnon omista edustajista. Ja uskonnosta joka on jo kurkkuaan myöten täynnä seksiskandaaleja jo muutenkin ynnä muut rikkeet.

Jolloin uskonnosta että sen edustajista itsestään tulee lähes hirviömäinen ja kovasydämminen mielikuva. Kun yrittävät ateisteja leimata.

""Minua ei haittaa yhtään, jos joku tappaa kristinuskon nimissä"
SamiA24.12.2011 00:36

7

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittajalle

      >>>...uskovaiset lyövät mielestäni kirveensä kiveen yrittäessään leimata ateisteja diktaattoreiksi ja massamurhaajiksi. Koska se antaa vain kaksinaamaisen kuvan uskonnon omista edustajista.

    • Esko

      Ateistien pää täytetään roskalla ja propagandalla. Tämä ateismissa on kaikkein säälittäväntä. Ateisti ei saa mistään asiasta oikeaa kuvaa, vaan täysin sepitetyn valhekuvan. Se ei ole kovin hauskaa katsoa kanssaihmisistä.
      Tulee ajateltua ateistien mielen toimintaa. He eivät pysty ollenkaan harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja, vaan valitsevat nopeasti valheet, joita pitävät totuutena.

      • "Ateistien pää täytetään roskalla ja propagandalla."

        - Eli millä?

        "Tämä ateismissa on kaikkein säälittäväntä. Ateisti ei saa mistään asiasta oikeaa kuvaa, vaan täysin sepitetyn valhekuvan."

        -2 2=4. - näin opetettiin koulussa. Onko minulta mennyt sitten jotain ohi?

        "Se ei ole kovin hauskaa katsoa kanssaihmisistä."

        -Siis mikä?

        "Tulee ajateltua ateistien mielen toimintaa. He eivät pysty ollenkaan harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja, vaan valitsevat nopeasti valheet, joita pitävät totuutena."

        -Ai kuten että maapallon on pyöreä tai että ammoniakki on emäksistä? - Mikä näissä nyt on vialla?


      • elämän pilasi

        Tänäänkin joku kertoi minulle tarinansa miten hänen "tosiuskovainen" isänsä oli pilannut hänen elämänsä jo suurinpiirtein kehdosta lähtien...

        Minusta siinä on riittävästi syytä vastustaa uskontoja. Jos uskonto ei paranna elämän laatua, verrattuna uskonnottomuuteen, mitä virkaa on uskonnoilla?


      • Esko
        elämän pilasi kirjoitti:

        Tänäänkin joku kertoi minulle tarinansa miten hänen "tosiuskovainen" isänsä oli pilannut hänen elämänsä jo suurinpiirtein kehdosta lähtien...

        Minusta siinä on riittävästi syytä vastustaa uskontoja. Jos uskonto ei paranna elämän laatua, verrattuna uskonnottomuuteen, mitä virkaa on uskonnoilla?

        Tässä on paha virhe, kun puhutaan uskonto, uskonto, uskonto, ollenkaan selittämättä millaisesta uskonnosta on kysymys. Sehän voi olla melkein mitä tahansa. Pitäisi kertoa tarkemmin mistä on kysymys. Eri uskonsuuntien nimitykset ovat kyllä jo aika hyviä vihjeitä. Ne ovat määriteltyjä.

        Kristinuskossakin on kyllä sellaista, että halutaan herättää ihmisessä syyllisyyden tunteita. Puhutaan synnintunnosta. Tästä syystä pitäisi tehdä parannus. Kuulija ei halua tehdä parannusta, vaan rypee entisessä syntisessä elämässään. Tästä syntyy erimielisyyttä ja vastenmielisyyttä. Kysymys on kuitenkin vain paremmasta elämästä.


      • Metsä vastaa
        Esko kirjoitti:

        Tässä on paha virhe, kun puhutaan uskonto, uskonto, uskonto, ollenkaan selittämättä millaisesta uskonnosta on kysymys. Sehän voi olla melkein mitä tahansa. Pitäisi kertoa tarkemmin mistä on kysymys. Eri uskonsuuntien nimitykset ovat kyllä jo aika hyviä vihjeitä. Ne ovat määriteltyjä.

        Kristinuskossakin on kyllä sellaista, että halutaan herättää ihmisessä syyllisyyden tunteita. Puhutaan synnintunnosta. Tästä syystä pitäisi tehdä parannus. Kuulija ei halua tehdä parannusta, vaan rypee entisessä syntisessä elämässään. Tästä syntyy erimielisyyttä ja vastenmielisyyttä. Kysymys on kuitenkin vain paremmasta elämästä.

        "vaan rypee entisessä syntisessä elämässään"

        Ja tuossa sinä todistit avauksen täsmällisen oikeaksi. Taas kerran uskova, jonka pakkomielteenä on ateismin ja ateistien täydellinen demonisointi ja jonka mielestä kukaan ateisti ei voi elää mitään ihan tavallista normaalia ihmisarvoista elämää kaikessa rauhassa, ehei. Ateistihan ei tee muuta kuin "rypee synnissä".

        Ja tuon jälkeenkin ihmettelet, jos minä pidän sinua vastenmielisenä idioottina?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe