Paavali. Ensimmäinen Gnostikko' sanoo näin painavasti.

nordlunde

"Kun minä olin lapsi, ajattelin ja puhuin aivan niinkuin lapsi, ja minulla oli lapsen mieli. Mutta kun miehistyin hylkäsin minä lapselliset". 1Kor.13:11. Ja mitä hän lapsellisilla tarkoittaa? Se näkyy saman kirjeen aikaisemmasta kohdasta. 13:10."Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista".

"Minun ei käynyt teille puhuminen, niinkuin "Hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa ("Rakkaqudessa"), maitoa juotin teille enkä ruokaa, sillä' sitä ette silloin vielä sietäneet. Ettekä nytkään vielä siedä. 1Kor.3:1-2. Ja vielä aikaisemmin: Viisautta me tahdomme puhua täydellisten seurassa. 1Kor.2-6.

"Tappamattomuus on luonnollista sille, joka noudattaa Jeesuksen ensimmäistä käskyä. Tämähän on lyhyesti lausuttuna: älä suutu, -eikö ole merkillisen kiintoisa elämän ohje? Mutta sangen vaikea noudattaa. Olisiko todella tarkoitus, että semmoista käskyä noudatettaisiin, - aina, ja jokapaikassa? Jos niin on, että tätä Jeesuksen antamaa elämän ohjettaa on hänen seuraajakseen tunnustautuvan kristityn noudatettava aina!

Niin mistä johtuu, että tämä Jeesuksen elämän ohje ei saa vastakaikua? - Olemmeko me kristityiksi tunnustautuvat näin ollen sitä käskyä tunteneet lainkaan? Sillä puhutaanhan vain teologiassammekin n.s. pyhästä vihasta joka mielestämme on täysin oikeutettu!

Elääkö kristikunta yhä vanhassa liitossa' pitäen kiinni Mooseksen kymmenestä käskystä, jotka nekin käyvät sille ylivoimaisiksi noudattaa. Sillä jos kansat, niin hyvin kuin yksilöt pitäisivät pyhänä "Mooseksen" käskyä; älä tapa" kuinka silloin kävisi niin kutsuttujen kristillisten sotien?

Eikö ole selvää, että kristikunnassa vielä vähemmän tunnetaan ja ymmärretään Jeesuksen käskyjä? Mutta on hyvä tietää, että Jeesuksen käskyt onkin annettu vapaaehtoisena kehoituksena: - Jos tahdotte olla kristityitä tehkää niinkuin minä käsken: Jos ette, tahdo ei kukaan teitä siihen pakoita.

Onko taivasten - valtakunta kuoleman jälkeinen elämä? Katso. Luuk.17:20-21. "Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla.21. eikä voida sanoa: "Katso, katso täällä se on; tahi "Tuolla"; sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä".

2

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.I 2

Niin sielun-elämä tulee muuttua täydelliseen Kristus rakkauden valtaistuimeksi josta se hoitaa kaikki Jumalalliset rakkauden täyteiset tekonsa. H.I

• viinipuussa

Onko taivasten - valtakunta kuoleman jälkeinen elämä? Katso. Luuk.17:20-21. "Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla.21. eikä voida sanoa: "Katso, katso täällä se on; tahi "Tuolla"; sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä".

Jeesus kuvasi itseään viinipuuna, tähän kuvaukseen liittyy syvällinen sanoma. Tämä sanoma on vallankumouksellinen ihmisen lihalle, mutta erittäin tarpeellinen jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle, joka haluaa kantaa hyvää hedelmää Jumalalle.

"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.

Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.

Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.

Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
      Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Joh 15.1-17

Meidän sisimmässämme oleva synti tuhoaa meidät, sen tähden Jeesus leikkaa meistä ne oksat, jotka tuottavat synnin hedelmää, jotta uusi Jumalan mielenmukainen oksa pääsee kasvamaan, joka kantaa hyvää hedelmää Jumalalle.

Uskova ei siis kärsi pelkän kärsimyksen vuoksi, eikä kenenkään edes tarvitse kärsiä turhan kärsimyksen vuoksi. Mutta kärsimyksen tarkoituksen ymmärtäminen avaa meille valtavan ihanan näköalan Kristuksessa, eikä pelota meitä pois kärsimyksen päivänä, vaan saa meidät entistä lujemmin tarttumaan uskon kautta Kristukseen.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/hakukone.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe