yksinäisyys...

sivusta seurannut...

miten saatais yksinäiset ,ujot,hiljaiset uskovaiset nuoret tutustumaan keskenään ettei tarvitsisi olla yksin....tiedän paljon nuoria joilla ei ole uskovaisia kavereita....ry.llekkin seuroihin meno olisi helpompaa kun olisi kavereita...ideoita tarvittais!!!

22

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omon

      Välittämistä lähimmäisestä enemmän, minun kokemus on että pikkuporukoita syntyy usein juuri siitä syystä kun pinnallisuus ja ulkokullaisuus on saanut valtaa ja lähimmäisen rakkaus jää toisarvoiseksi. Oletetaan liikaa ja luullaan näitä yksinäisiä ylpeiksi kun eivät itse tule tyrkyttämään seuraansa. Rohkeasti juttelemaan näiden ujojen kanssa ja aitoa välittämistä niin he saavat siitä itsetuntoa ja rohkeutta. Monesti juuri pettymykset tai hylkäämiset saa ihmisen sulkeutumaan.

      • Huolissaan olijat...

        Kun pahimmat elämän ja mielenrauhan uhkaajat ovat omassa liikkeessä, se tekee monista äärimmäisen varovaisia kaikissa ihmissuhteissaan. uskovainen ei voi koskaan tietää minä päivänä ne läheiset ja rakakat uskonsisaret ja veljet laittaa hoitokokouksen pystyyn tai jos ei muuta niin laittaa liikkeelle ilkeämielisen juorun selän takana leviteltäväksi.

        Kas kun sitä ruvetaan niin rakakasti olemana huolissaan toisen sielun tilasta... ja takana on kaikkea muuta tietenkin kuin aitoa lähimmäisyyttä, silkkaa pahantahtoisuutta, kateutta ja muuta saastaa.


      • Terve varominen hyvä
        Huolissaan olijat... kirjoitti:

        Kun pahimmat elämän ja mielenrauhan uhkaajat ovat omassa liikkeessä, se tekee monista äärimmäisen varovaisia kaikissa ihmissuhteissaan. uskovainen ei voi koskaan tietää minä päivänä ne läheiset ja rakakat uskonsisaret ja veljet laittaa hoitokokouksen pystyyn tai jos ei muuta niin laittaa liikkeelle ilkeämielisen juorun selän takana leviteltäväksi.

        Kas kun sitä ruvetaan niin rakakasti olemana huolissaan toisen sielun tilasta... ja takana on kaikkea muuta tietenkin kuin aitoa lähimmäisyyttä, silkkaa pahantahtoisuutta, kateutta ja muuta saastaa.

        On ihan terveellistä olla varovainen. Puukkoa tulee selkään, on koettu. Ei kannata uskoa ihan kaikista uskovaisistakaan ihmisistä aina hyvää, se on sinisilmäisyyttä.


      • Yhteisön ketut
        Huolissaan olijat... kirjoitti:

        Kun pahimmat elämän ja mielenrauhan uhkaajat ovat omassa liikkeessä, se tekee monista äärimmäisen varovaisia kaikissa ihmissuhteissaan. uskovainen ei voi koskaan tietää minä päivänä ne läheiset ja rakakat uskonsisaret ja veljet laittaa hoitokokouksen pystyyn tai jos ei muuta niin laittaa liikkeelle ilkeämielisen juorun selän takana leviteltäväksi.

        Kas kun sitä ruvetaan niin rakakasti olemana huolissaan toisen sielun tilasta... ja takana on kaikkea muuta tietenkin kuin aitoa lähimmäisyyttä, silkkaa pahantahtoisuutta, kateutta ja muuta saastaa.

        Huolissaan olijat...
        "uskovainen ei voi koskaan tietää minä päivänä ne läheiset ja rakakat uskonsisaret ja veljet laittaa hoitokokouksen pystyyn tai jos ei muuta niin laittaa liikkeelle ilkeämielisen juorun selän takana leviteltäväksi."

        Hyvin kirjoitettu!
        Yhteisössä ne kateellisimmat ja samalla lääväsuisimmat ovat ahkerimpia toisten asioista huolta kantavia ja toisia neuvovia. Vaikka totuus on, että he ovat itse eläneet elämänsä miten ovat eläneet. Saattaahan olla, että jopa äiti on opettanut huolehtimaan, niin että sairaalloiselle ja häiriintyneelle käytökselle löytyy myös jonkinlainen selityskin. Harvat seesteiset ja ujot kaipaavat epähienojen lääväsuisten ystävyyttä. Kun heidän kanssaan ei ryhdy veljeilemään, he alkavat levittämään seläntakana jos minkälaisia perättömiä itse keksimiään juoruja. Ystävyyttä näytellään kasvotusten olemalla imeliä ja yrittämällä saada tietoa, että mitä kuuluu. Jos juoruakoille/-äijille ei suostu juuri kommentoimaan, he kyllä osaavat keksiä kaiken, jotta voivat seläntakana valehdella kaikenlaista.

        On hyvä, että nyt kesksutellaan ja aikaisemminkin tapahtuneet "petokset" tulevat julkisuuteen, niin yhteisö saa nähdä mitä tarkoittaa sairas ja petollinen "hoitaja".


      • Varottava esimerkki
        Terve varominen hyvä kirjoitti:

        On ihan terveellistä olla varovainen. Puukkoa tulee selkään, on koettu. Ei kannata uskoa ihan kaikista uskovaisistakaan ihmisistä aina hyvää, se on sinisilmäisyyttä.

        "Terve varominen hyvä"

        Uskovaisista löytyy myös valehtelijoita, jotka toimivat joka paikassa tavoitellen omaa hyötyä. Totuushan on, että toisen ystäväksi lyöttäytyvä voi rikkoa hirvittävän määrän sen luulemansa ujon ystävyyssuhteita - ihan vaan "rakkaudesta"/kateudesta. Tiedän yhden tapauksen.


    • Ei ole helppoa

      Ujot menevät paniikkiin kun heille sanoo jotain. Auttakaa minua! Miten voin lähestyä ujoja?

      • minä vaan...

        eivät kaikki ole samanlaisia....:) jos todelle haluat auttaa yksinäisiä niin pyytää vaan porukkaan mukaan...siinä se hiljainenki pikkuhiljaa tutustuu ja rohkistuu puhumaan :) eikö vaan...


      • Ujo
        minä vaan... kirjoitti:

        eivät kaikki ole samanlaisia....:) jos todelle haluat auttaa yksinäisiä niin pyytää vaan porukkaan mukaan...siinä se hiljainenki pikkuhiljaa tutustuu ja rohkistuu puhumaan :) eikö vaan...

        Tietenkin osa yksinäisistä ujoista haluaisi tutustua tuisiin ihmisiin , mutta eivät uskalla ujoutensa takia.


      • Äkkiä pakoon

        "Ei ole helppoa"

        Tämä ei pidä paikkaansa! Voin kokemuksesta sanoa, että pakeneminen ei johdu siitä, että heille sanoo jotain, vaan siitä, ettei kukaan ujo kaipaa lääväsuista tunkeilevaa "lähestyjää". Pakon ja äkkiä - se on ohje! Tottahan on, että rumien ihmisten fobia on seurausta "akneauttajan" tunkeilusta. Liukaskieliset lähestyjät ovat yleensä äärimmäisen kateellisia ujojen rauhallisesta ja seesteisestä olemuksesta. Ujous kaunistaa! Se häiritsee ja tekee lääväsuiset levottomaksi/neuroottiseksi.


      • Pois, pois
        Äkkiä pakoon kirjoitti:

        "Ei ole helppoa"

        Tämä ei pidä paikkaansa! Voin kokemuksesta sanoa, että pakeneminen ei johdu siitä, että heille sanoo jotain, vaan siitä, ettei kukaan ujo kaipaa lääväsuista tunkeilevaa "lähestyjää". Pakon ja äkkiä - se on ohje! Tottahan on, että rumien ihmisten fobia on seurausta "akneauttajan" tunkeilusta. Liukaskieliset lähestyjät ovat yleensä äärimmäisen kateellisia ujojen rauhallisesta ja seesteisestä olemuksesta. Ujous kaunistaa! Se häiritsee ja tekee lääväsuiset levottomaksi/neuroottiseksi.

        Totta on, että voi olla vaikea päästä eroon näistä ystävyyttään tarjoavista tungettelijoista, sillä ihan tavallaiset hienotunteiset merkin annot eivät heihin tehoa. On käytettävä järeämpää menetelmää.


    • Ilman on parempi

      Se ujo ja hiljainen ei välttämättä kaipaa seuraa siinä määrin kuin jokin joka paikkaan nokkansa tukkija voi luulla. Ujot tarvitsevat yhtä hienotunteista ja tasokasta seuraa kuin itsekin ovat. Hienotunteisuus ennen kaikkea täytyy säilyttää. Minulla on kokemuksia ystäväksi lyöttäytyneestä "juoruämmästä/hölösuusta", joka tukki itseään ystäväksi, vaikka en sitä halunnutkaan, mutta loppujen lopuksi juorusi selän takana mitä sylki suuhun toi. Hirvittävintä on petollinen ystävyys.

    • Varo pelkoyhteisöjä
    • 'Ystävyyttä'

      Monta tilannetta olen nähnyt ollessani sekä porukan sisällä että porukan ulkopuolella. Joskus oma porukka ei ole hyväksynyt alkuunkaan, että pyydän jonkun oman ystäväni mutta porukan ulkopuolisen tytön mukaan lähtiessämme jonnekin, mikä tuntui tosi häijyltä. Porukan 'vahvat' yrittivät määräillä kaikesta, ketä saa tulla, ketä ei. Porukassa olo on joskus hyvin sitovaa: et voi oikein tutustuakaan muihin. Tätä tekevät sekä tytöt että pojat. Mitä pelätään? Sitä, että oman porukan tytöt/pojat kiinnostuvat ulkopuolisesta. Omia intressejä siinä vahditaan. On myös paljon panettelua ja se on suoraan yhteydessä siihen, että ainakin hieman vanhempien sinkkujen kohdalla epäsuhta tyttöjen ja poikien määrässä on niin suuri. Suoraa ilkkumistakin voi kohdata: Sullapa ei oo ennää yhtään ystävää... ja mulla on vaikka kuinka paljo.

    • vanhaa mallia

      En tiedä tämän päivän nuorista ja porukoista.Olen nuoruteni elänyt se on vain muistojen albumissa.Kun olin nuori ei ollut tuollasta erottelua jos tuo onkaan totta.Minulla oli nuoruus jota en mistään hinnasta antaisi pois.Paljon ystäviä,kutsuja,retkiä joilla huumoria riitti,nuotioiltoja.Suviseuraretkiä joille oli mahtava osallistua kun tiesi tapaavansa yhä enämpi tuttuja ympäri Suomen.Kännyköitä ei ollut,miten liemme saaneet yhteyksiä aina tapaamisiin.Yksi oli kuulutukset että tule Suomen lipun alle ,odotan .En tiedä olimmeko nuoret silloin sosiaalisempia toisiamme kohtaan,kaveria ei jätetty pulaan.Nuoruuden ystävyyssiteet ovat niin vahvat vieläkin että yhä pidämme yhteyttä kymmenien vuosien takaisiin ystäviin.

      • pyssi

        Olet mitä ilmeisimmin ollut nuori ennen hoitokokouksia.


      • vanhaa mallia
        pyssi kirjoitti:

        Olet mitä ilmeisimmin ollut nuori ennen hoitokokouksia.

        vastaus sinulle pyssi,olin nuori hoitokokouksien aikaan,minusta niissä oli vierasta joka ei kuulunut kristillisyyteen siksi en ottanut niitä tosissani.voin sanoa nuoruuteni oli hyvää ja monet rakkaat muistot jäi joita nyt kun elämänilta lähestyy yhä muistelen.


    • tähtiä

      Miten yksinäisiä ihmisiä voitaisiin auttaa.

      • joululaulut

        Nyt voi mennä ainakin kirkkoihin laulamaan Kauneimpia joululauluja, niitä lauletaan melkein joka kirkossa.
        http://www.kauneimmatjoululaulut.fi/kj_fi/

        (Tämäkin on ollut syntiä n. 40 vuotta, hoitokokouksista lähtien. Nykyään saadaan käydä laulamassa hyvällä omallatunnolla ja laittaa rahaa kolehtiinkin.)


      • Hoitoko keino?

        Miten lääväsuisia, ystävyyttään paonomaisesti tarjoavia juorulijoita voidaan auttaa? Miten heidät saa pois kintereiltään?


      • Pois kintereiltä
        Hoitoko keino? kirjoitti:

        Miten lääväsuisia, ystävyyttään paonomaisesti tarjoavia juorulijoita voidaan auttaa? Miten heidät saa pois kintereiltään?

        Uskon tosiaan, että monen todella suuri ongelma on päästä eroon pakonomaisesti ystävyyttää tarjoavasta häirilköstä.


    • kohti suoraan

      Epäsosiaalista käytöstä on se, että tahallaan jättää jonkun porukasta pois tai sortaa jotakuta. Myös erilaisuudesta ilkkuminen on epäsosiaalista puhumattakaan siitä, että jos joku tietty tulee iltakylään, niin se aiheuttaa pakokauhun ja joittenkin poistumisen. Tuon pitäisi pistää herätyskellot soimaan. Mitä pelkään ja miksi toimin niin kuin toimin? Ei tietenkään panettelua ja juoruilua pidä hyväksyä, saati sitä että iltakylissä alettaisiin elokuvia vahtaamaan. On hyvä olla suora ja suoraan sanoa, mitä mieltä asioista on. Jos joku niistä pahentuu, niin se on vain merkki siitä, että sana on käynyt kohti.

    • yhteisoppimaan

      Pohdihan vähän avarakatseisemmin eli sitä, miten nuoret saataisiin tutustumaan keskenään ja eri-ikäisiin uskovaisuudesta riippumatta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe