Tito osasi asiansa

Historia.

Jugoslavian diktaattori osasi asiansa sillä hän laittoi suostuttelemalla Jugoslavian uskovaiset(Katolilaiset,Ortodoksit ja Muslimit) asumaan keskenänsä rauhassa.

Titon kuollessan taas Abrahamilaiset edustajat todistivat rauhanomaisia ominaisuuksia ajamalla maan saman tien sisällisotaan ja sortumalla kansanmurhiin ja juuripa kristittyjen osalta taas.

11

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tito "suostutteli" kansaansa samoilla menetelmillä kuin Stalin, Mao ja Hitler.

      Mittakaava oli tosin pienempi, mutta menetelmät samoja.

      Asiantuntevasti Tito keinojansa käytteli. Siitä olen samaa mieltä.

      Se, että uhriluku jäi satoihin tuhansiin eikä kavunnut miljooniin ei tainnut johtua Brozin hellämielisyydestä tai tehottomuudesta, vaan muista syistä.

      • Tietäjä

        Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

        Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.


      • Tietäjä kirjoitti:

        Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

        Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.

        Tito oli kroaatti.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Tito oli kroaatti.

        Puoliksi kroaatti.


      • .
        Phoebus kirjoitti:

        Puoliksi kroaatti.

        Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.


      • Tietäjä kirjoitti:

        Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

        Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.

        "Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa."

        Tutustu siihen, mitä Jugoslaviassa tapahtui sen jälkeen kun sota saksalaisia (ja muita jugoslavian vastarintaliikkeitä) vastaan loppui.

        Alkuvaiheen puhdistusten jälkeisestä ajasta voi ottaa vaikka esimerkisi, mitä tapahtui Goli Otokin saarella.


      • 1232e4rtg
        . kirjoitti:

        Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.

        Kroatia on kyllä ollut olemassa muodossa jos toisessakin jo paljon ennen Titon syntymää.


      • . kirjoitti:

        Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.

        Jugoslaviassa oli "kansallisia" ryhmiä kuten kroaatit, serbit, sloveenit, montenegrolaiset, makedonialaiset, albaanit ja bosniakit.

        Vaikka ne ovatkin pääosin samaa sukujuurta, niin ne pitivät oman "kansallisuutensa" erillään muista ryhmistä.

        Tosin Titon ajan loppupuolella seka-avioliitot alkovat hitaasti yleistyä ja syntyi ns. jugoslaaveja.


      • ,.,
        Phoebus kirjoitti:

        "Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa."

        Tutustu siihen, mitä Jugoslaviassa tapahtui sen jälkeen kun sota saksalaisia (ja muita jugoslavian vastarintaliikkeitä) vastaan loppui.

        Alkuvaiheen puhdistusten jälkeisestä ajasta voi ottaa vaikka esimerkisi, mitä tapahtui Goli Otokin saarella.

        Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!


      • ?????
        ,., kirjoitti:

        Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!

        ''Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!''
        Ja olet saanut puolueen doktriinin mukaista historianopetusta?


      • ,., kirjoitti:

        Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!

        Et ole sieltä päinkään, jos et tiedä mitä mm. entisille ushtasan kannattajille tehtiin sodan jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe