Petri Karisman haastattelu Virhemarginaali podcastissä

20 + 8

26

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • tutkintapyyntö

        Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.

        Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.

        Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".

        Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.


      • Katri Perisma
        tutkintapyyntö kirjoitti:

        Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.

        Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.

        Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".

        Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.

        Totta, vain ateistiset viestit säilytetään.

        Poliisille on tehty tutkintapyyntö asiasta.


      • ........
        Katri Perisma kirjoitti:

        Totta, vain ateistiset viestit säilytetään.

        Poliisille on tehty tutkintapyyntö asiasta.

        Poliisia varmaan kiinnostaa aivan mielettömästi jonkun harhaisen hihhulin perättömät tutkintapyynnöt. Saisit hävetä, että vaivaat poliisia tällaisella.


      • Kl
        ........ kirjoitti:

        Poliisia varmaan kiinnostaa aivan mielettömästi jonkun harhaisen hihhulin perättömät tutkintapyynnöt. Saisit hävetä, että vaivaat poliisia tällaisella.

        kyllä siinä valvojan leuka loksahtaa kun häkki heilahtaa


      • ..
        Katri Perisma kirjoitti:

        Totta, vain ateistiset viestit säilytetään.

        Poliisille on tehty tutkintapyyntö asiasta.

        hyvä Katri!


      • Pk
        .. kirjoitti:

        hyvä Katri!

        Samaa mieltä


    • kakkiahan se

      No kakkiahan se Karisma puhui

      • Jori Mäntysalo

        Kun tarkastellaan uskontokuntiin kuulumattomien ja uskontokuntiin kuuluvien määrää Suomessa niin esiin ponnahtaa yllättäviä ja osin hämmästyttäviäkin lukuja.

        Nimittäin kaikesta ateistien ja kaikenkarvaisten vapaa-ajattelijoiden hömppäpömpästä ja älämölöstä huolimatta uskontokuntiin kuuluu edelleen neljä viidestä suomalaisesta, ja uskontokuntiin kuulumattomia on vain yksi viidestä!

        Evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluu peräti 77% suomalaisista.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa

        Siinä atte vinkuu kun kirkko porskuttaa..


      • tutkintapyyntö
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Kun tarkastellaan uskontokuntiin kuulumattomien ja uskontokuntiin kuuluvien määrää Suomessa niin esiin ponnahtaa yllättäviä ja osin hämmästyttäviäkin lukuja.

        Nimittäin kaikesta ateistien ja kaikenkarvaisten vapaa-ajattelijoiden hömppäpömpästä ja älämölöstä huolimatta uskontokuntiin kuuluu edelleen neljä viidestä suomalaisesta, ja uskontokuntiin kuulumattomia on vain yksi viidestä!

        Evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluu peräti 77% suomalaisista.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa

        Siinä atte vinkuu kun kirkko porskuttaa..

        Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.

        Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.

        Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".

        Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.


    • Kiitoksia!

      Ihan mielenkiintoinen haastattelu. Kiitos linkistä.

      Alun akustinen kitaramusiikki ja uutistenlukijan harras ääni toivat mieleen jonkin nyhverön ripariohjaajan leirinuotiolla :D

    • Kiitos, Petri!

      En tiedä, lukeeko Petri Karisma tätä, mutta täältä silti anonyymi kiitos vapaa-ajattelijoiden tekemästä työstä. Voin vain kuvitella sitä duunin määrää, jonka olette tehneet uskomusten tasa-arvon edistämiseksi.

      • tutkintapyyntö

        Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.

        Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.

        Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".

        Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.


    • Kimmo Koo

      Hienoa, että liiton johtoon on saatu ihminen, jonka mielestä tärkeämpää kuin ärsyttäminen on järkevät perusteleminen ja eri tavalla ajattelevien hyväksyminen.

    • Nuoret ja vanhat

      Lopussa Karismalta kysytään, miten hän kokee poliittisen kentän vastaanottokyvyn uskonnottomien asialle. Hän vastaa mielestäni osuvasti, että nuoret, pois lukien kristillisdemokraatit ja perussuomalaiset, ovat paljon avoimempia kuin suuret ikäluokat. Eli tuoretta verta vain sinne eduskuntaan seuraavissa vaaleissa, ei mitään vanhoja kääkkiä!

      • tutkintapyyntö

        Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.

        Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.

        Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".

        Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.


    • petrifan

      Petrillä on myös hyviä kirjoituksia Vapaa-ajattelijat lehdessä. Ne löytyy liiton sivuilta, jos et ole jäsen.

      • tutkintapyyntö

        Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.

        Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.

        Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".

        Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.


      • skeidaa ne o

        O


    • eroa valtiokirkosta

      Ihan hyvä, että eroakirkosta.fi- sivu erotettiin Vapaa-ajattelija liiton alaisuudesta itsenäisemmäksi. Kirkosta eroajat eivät välttämättä ole vapaa-ajattelijoita.

      • eroa valtiokirkosta

        "helluntalaiset ovat uskontokuntiin kuulumattomia" ?


      • eroa valtiokirkosta
        eroa valtiokirkosta kirjoitti:

        "helluntalaiset ovat uskontokuntiin kuulumattomia" ?

        "turkki on sekulaarinen valtio" ?


      • 32
        eroa valtiokirkosta kirjoitti:

        "helluntalaiset ovat uskontokuntiin kuulumattomia" ?

        Osa helluntalaisista saattaa kuulua helluntaikirkkoon ja osa ev.lut- kirkkoon, mutta osa ei kuulu mihinkään rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan.

        Samanaikaisesti osa kuitenkin kuuluu "rauhanyhdistyksiin", jotka ovat aatteelisia yhdistyksiä mutta eivät rekisteröityjä uskonnollisia yhdyskuntia, siksi helluntalisista osa on tosiaankin uskontokuntiin kuulumattomia.


      • eroa valtiokirkosta
        32 kirjoitti:

        Osa helluntalaisista saattaa kuulua helluntaikirkkoon ja osa ev.lut- kirkkoon, mutta osa ei kuulu mihinkään rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan.

        Samanaikaisesti osa kuitenkin kuuluu "rauhanyhdistyksiin", jotka ovat aatteelisia yhdistyksiä mutta eivät rekisteröityjä uskonnollisia yhdyskuntia, siksi helluntalisista osa on tosiaankin uskontokuntiin kuulumattomia.

        Rekisteröytyyn uskontokuntaan kuulumattomuus ei tarkoita sitä, ettei olisi täysin uskonnoton muutenkaan. Joten vapaa-ajattelijoiden on ehkä turhaa ruveta jakamaan rekisteröytyihin uskontokuntiin kuulumattomia vielä osiin. Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena.


      • gaadahaa
        eroa valtiokirkosta kirjoitti:

        Rekisteröytyyn uskontokuntaan kuulumattomuus ei tarkoita sitä, ettei olisi täysin uskonnoton muutenkaan. Joten vapaa-ajattelijoiden on ehkä turhaa ruveta jakamaan rekisteröytyihin uskontokuntiin kuulumattomia vielä osiin. Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena.

        "Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena."

        Ei voi. Sanopa mihin uskontokuntaan agnostikon laittaisit, muslimiksi?


      • eroa valtiokirkosta
        gaadahaa kirjoitti:

        "Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena."

        Ei voi. Sanopa mihin uskontokuntaan agnostikon laittaisit, muslimiksi?

        Miksi uskovaisen pitäisi kuulua johonkin uskontokuntaan?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe