Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtajaa ja eroakirkosta.fi:n tiedottajaa Petri Karismaa haastateltiin Virhemarginaali-podcastissä eilen. Kannattaa kuunnella mitä sanottavaa miehellä on kirkosta eroamisesta ja Vapaa-ajattelijoista.
http://virhemarginaali.wordpress.com/2012/04/15/virhemarginaali-podcast-14-vapaa-ajattelijat/
Petri Karisman haastattelu Virhemarginaali podcastissä
26
389
Vastaukset
- tutkintapyyntö
Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.
Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.
Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".
Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole. - Katri Perisma
tutkintapyyntö kirjoitti:
Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.
Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.
Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".
Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.Totta, vain ateistiset viestit säilytetään.
Poliisille on tehty tutkintapyyntö asiasta. - ........
Katri Perisma kirjoitti:
Totta, vain ateistiset viestit säilytetään.
Poliisille on tehty tutkintapyyntö asiasta.Poliisia varmaan kiinnostaa aivan mielettömästi jonkun harhaisen hihhulin perättömät tutkintapyynnöt. Saisit hävetä, että vaivaat poliisia tällaisella.
- Kl
........ kirjoitti:
Poliisia varmaan kiinnostaa aivan mielettömästi jonkun harhaisen hihhulin perättömät tutkintapyynnöt. Saisit hävetä, että vaivaat poliisia tällaisella.
kyllä siinä valvojan leuka loksahtaa kun häkki heilahtaa
- ..
Katri Perisma kirjoitti:
Totta, vain ateistiset viestit säilytetään.
Poliisille on tehty tutkintapyyntö asiasta.hyvä Katri!
- Pk
.. kirjoitti:
hyvä Katri!
Samaa mieltä
- kakkiahan se
No kakkiahan se Karisma puhui
- Jori Mäntysalo
Kun tarkastellaan uskontokuntiin kuulumattomien ja uskontokuntiin kuuluvien määrää Suomessa niin esiin ponnahtaa yllättäviä ja osin hämmästyttäviäkin lukuja.
Nimittäin kaikesta ateistien ja kaikenkarvaisten vapaa-ajattelijoiden hömppäpömpästä ja älämölöstä huolimatta uskontokuntiin kuuluu edelleen neljä viidestä suomalaisesta, ja uskontokuntiin kuulumattomia on vain yksi viidestä!
Evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluu peräti 77% suomalaisista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa
Siinä atte vinkuu kun kirkko porskuttaa.. - tutkintapyyntö
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Kun tarkastellaan uskontokuntiin kuulumattomien ja uskontokuntiin kuuluvien määrää Suomessa niin esiin ponnahtaa yllättäviä ja osin hämmästyttäviäkin lukuja.
Nimittäin kaikesta ateistien ja kaikenkarvaisten vapaa-ajattelijoiden hömppäpömpästä ja älämölöstä huolimatta uskontokuntiin kuuluu edelleen neljä viidestä suomalaisesta, ja uskontokuntiin kuulumattomia on vain yksi viidestä!
Evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluu peräti 77% suomalaisista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa
Siinä atte vinkuu kun kirkko porskuttaa..Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.
Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.
Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".
Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.
- Kiitoksia!
Ihan mielenkiintoinen haastattelu. Kiitos linkistä.
Alun akustinen kitaramusiikki ja uutistenlukijan harras ääni toivat mieleen jonkin nyhverön ripariohjaajan leirinuotiolla :D - Kiitos, Petri!
En tiedä, lukeeko Petri Karisma tätä, mutta täältä silti anonyymi kiitos vapaa-ajattelijoiden tekemästä työstä. Voin vain kuvitella sitä duunin määrää, jonka olette tehneet uskomusten tasa-arvon edistämiseksi.
- tutkintapyyntö
Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.
Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.
Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".
Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.
- Kimmo Koo
Hienoa, että liiton johtoon on saatu ihminen, jonka mielestä tärkeämpää kuin ärsyttäminen on järkevät perusteleminen ja eri tavalla ajattelevien hyväksyminen.
- Nuoret ja vanhat
Lopussa Karismalta kysytään, miten hän kokee poliittisen kentän vastaanottokyvyn uskonnottomien asialle. Hän vastaa mielestäni osuvasti, että nuoret, pois lukien kristillisdemokraatit ja perussuomalaiset, ovat paljon avoimempia kuin suuret ikäluokat. Eli tuoretta verta vain sinne eduskuntaan seuraavissa vaaleissa, ei mitään vanhoja kääkkiä!
- tutkintapyyntö
Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.
Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.
Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".
Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole.
- petrifan
Petrillä on myös hyviä kirjoituksia Vapaa-ajattelijat lehdessä. Ne löytyy liiton sivuilta, jos et ole jäsen.
- tutkintapyyntö
Kirkosta eroaminen-palstalla on tehty sekä poliisille että ylläpidolle tutkintapyyntö palstan valvojasta joka mielivaltaisesti poistaa viestejä jotka eivät hän itseään miellytä.
Ilmeisesti varsin ateistinen valvoja poistaa kaikki kirkkoa vähänkin puoltavat viestit, mikä on eettisesti vastoin palstan sääntöjä.
Otsikossahan kehotetaan "keskustelemaan kirkosta eroamisesta, miksi erota ja mitä hyviä ja huonoja puolia eroamisessa on".
Kyseinen valvoja vaihtoon ja äkkiä, ei kai tämä Kiina ole. - skeidaa ne o
O
- eroa valtiokirkosta
Ihan hyvä, että eroakirkosta.fi- sivu erotettiin Vapaa-ajattelija liiton alaisuudesta itsenäisemmäksi. Kirkosta eroajat eivät välttämättä ole vapaa-ajattelijoita.
- eroa valtiokirkosta
"helluntalaiset ovat uskontokuntiin kuulumattomia" ?
- eroa valtiokirkosta
eroa valtiokirkosta kirjoitti:
"helluntalaiset ovat uskontokuntiin kuulumattomia" ?
"turkki on sekulaarinen valtio" ?
- 32
eroa valtiokirkosta kirjoitti:
"helluntalaiset ovat uskontokuntiin kuulumattomia" ?
Osa helluntalaisista saattaa kuulua helluntaikirkkoon ja osa ev.lut- kirkkoon, mutta osa ei kuulu mihinkään rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan.
Samanaikaisesti osa kuitenkin kuuluu "rauhanyhdistyksiin", jotka ovat aatteelisia yhdistyksiä mutta eivät rekisteröityjä uskonnollisia yhdyskuntia, siksi helluntalisista osa on tosiaankin uskontokuntiin kuulumattomia. - eroa valtiokirkosta
32 kirjoitti:
Osa helluntalaisista saattaa kuulua helluntaikirkkoon ja osa ev.lut- kirkkoon, mutta osa ei kuulu mihinkään rekisteröityyn uskonnolliseen yhdyskuntaan.
Samanaikaisesti osa kuitenkin kuuluu "rauhanyhdistyksiin", jotka ovat aatteelisia yhdistyksiä mutta eivät rekisteröityjä uskonnollisia yhdyskuntia, siksi helluntalisista osa on tosiaankin uskontokuntiin kuulumattomia.Rekisteröytyyn uskontokuntaan kuulumattomuus ei tarkoita sitä, ettei olisi täysin uskonnoton muutenkaan. Joten vapaa-ajattelijoiden on ehkä turhaa ruveta jakamaan rekisteröytyihin uskontokuntiin kuulumattomia vielä osiin. Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena.
- gaadahaa
eroa valtiokirkosta kirjoitti:
Rekisteröytyyn uskontokuntaan kuulumattomuus ei tarkoita sitä, ettei olisi täysin uskonnoton muutenkaan. Joten vapaa-ajattelijoiden on ehkä turhaa ruveta jakamaan rekisteröytyihin uskontokuntiin kuulumattomia vielä osiin. Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena.
"Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena."
Ei voi. Sanopa mihin uskontokuntaan agnostikon laittaisit, muslimiksi? - eroa valtiokirkosta
gaadahaa kirjoitti:
"Voihan esim. agmostikkoa pitää jonkin sortin uskovaisena."
Ei voi. Sanopa mihin uskontokuntaan agnostikon laittaisit, muslimiksi?Miksi uskovaisen pitäisi kuulua johonkin uskontokuntaan?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten277674- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483