Hyviä uutisia Tampereelta: kristillinen piilo-opetus verolle

Kimmo Koo

Aamulehti uusoi asiasta otsikolla Seurakunnan pitää levittää Sanaa muskareissakin. Nettiversio http://www.aamulehti.fi/Paakirjoitukset/1194739799904/artikkeli/vaarista lauluista kalliit lunnaat.html

Minusta olisi luonnollista, että jos seurakunta perii jostain tilaisuudesta tai palvelusta maksuja, sen pitäisi olla myös veronalaista tuloa. Pitäähän keisarille antaa se mikä keisarille kuuluu

7

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • € :lle ei vastinetta

      On sanoinkuvaamattoman väärin että muita aatteita, filosofioita, uskomuksia omaavat eivät voi perustaa, tämänhetkisten virallisten kirkkojen kanssa samalle viivalle tulevia, yleishyödyllisiä lafkoja joihin jäsenet sitten sais halutessaan maksaa verojaan.
      Vieläpä pahempaa että kaiken maailman aivopesumuskari- ym. toimintaa rahoitetaan keräämällä pakolla minulta rahaa, yhteisöveron muodossa.

      Ei ole oikeudenmukaiset lait Suomessa kirkkojen suhteen, ei todellakaan!

    • xsfkszk

      Jutussa valitetaan, että menee hiustenhalkomiseksi. Poistetaan kirkolta erityiskohtelu ja perusteettomat edut niin vältytään hiustenhalkomiselta ja tulkinnoilta.

      • <<>>

        Uskontokuntia täytyy avustaa koska kaikkivaltias on kertakaikkiaan kyllästynyt
        rahoittamaan niiden toimintaa.

        Että sellainen kaikkivaltias on heillä siellä tukenaan.


      • Kimmo Koo
        <<>> kirjoitti:

        Uskontokuntia täytyy avustaa koska kaikkivaltias on kertakaikkiaan kyllästynyt
        rahoittamaan niiden toimintaa.

        Että sellainen kaikkivaltias on heillä siellä tukenaan.

        Tämä on harvinaisen totta. Jos Jumalanpalveluksessa sinetöitäisiin tyhjä rasia ja seurakunta rukoilisi Jumalalta sopivaa kolehtia, olisi kiva nähdä kuinka paljon Kaikkivaltias haluaisi käyttää rahaa eri palveluihin.


    • sdftuj

      Loistava esimerkki siitä minkälaiseen järjettömyyteen kirkon etuoikeudet johtavat.

      • voihanveeee

        JOs seurakunta kerrankin edes vahingosa olisi järjestämässä toimintaa, joka ei olisi leimallisesti uskonnollista, niin se on pakko muuttaa uskonnolliseksi, että säästyisi veronmaksulta.

        Jos pekikasinolla tai yökerhossa tai pornokaupassa soitettaisiin jatkuvasti uskonnollista musaa, niin saisko nekin verovapauden?


      • voihanveeee
        voihanveeee kirjoitti:

        JOs seurakunta kerrankin edes vahingosa olisi järjestämässä toimintaa, joka ei olisi leimallisesti uskonnollista, niin se on pakko muuttaa uskonnolliseksi, että säästyisi veronmaksulta.

        Jos pekikasinolla tai yökerhossa tai pornokaupassa soitettaisiin jatkuvasti uskonnollista musaa, niin saisko nekin verovapauden?

        No tokihan sen arvaa, että kirkon pitämissä muskareissa on aina pohjalla uskonnollinen hapatus tavalla tai toisella


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe