Ban Ki Moon paheksuu Israelin

21

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaisi

      ehkä olla vähän kriittinen sen suhteen, minkä maan uutispalvelua käyttää.

      • Bolsevikkikommari

        Kyllähän teidän juutalaisten pitää osata arvostaa omaa komukka-uutistoimistoanne, sillä tehän sen keksitte, kommunismin nimittäin.


    • kannattaa myös

      paheksua palestiinalaisten laitonta siirtokuntapolitiikkaa länsirannalla, sillä ovat tulleet sinne ihan muualta asuttamaan sitä.

    • Tosimies.

      Mutta jokapäivä lenteliviä raketteja hän ei juuri paheksu kuten muukaan maailma.
      Tänäänkin arabit kivittivät 11v juutalaispojan, kukaan ei tunnu sitä paheksuvan?

      En edes avaa linnkiäsi , kuulostaa aika punaiselta juutalaisia vihaavalta potaskalta!?

      • vanha ja vakaa

        hyvähän se on Palestiinalaiset vapaustaistelijat muistuttavat juutalaisia siitä että he ovat ryöstetyllä maalla.


      • vanha ja vakaa
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        hyvähän se on Palestiinalaiset vapaustaistelijat muistuttavat juutalaisia siitä että he ovat ryöstetyllä maalla.

        täsmennys juutalaiset ovat ryöstetyllä maalla


      • Tosimies.
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        hyvähän se on Palestiinalaiset vapaustaistelijat muistuttavat juutalaisia siitä että he ovat ryöstetyllä maalla.

        Höpönhöpöt.

        Jos jokainen juutalainen kääntyisi yhdessä yössä muslimeiksi (yhdessä yössä myös arabeista tuli palestiinalasia) niin mitään ongelmaa ei enää olisikaan muslimen taholta.

        Ongelma on muslimien viha juutalaisia kohtaan.
        Ja siitä seurannut propaganda varastettuineen maineen,s yyttelyineen Israelia aparheidd maaksi ja ties miksi.

        Pallywood.

        http://www.youtube.com/watch?v=Eww7BkkvFdo


      • vanha ja vakaa
        Tosimies. kirjoitti:

        Höpönhöpöt.

        Jos jokainen juutalainen kääntyisi yhdessä yössä muslimeiksi (yhdessä yössä myös arabeista tuli palestiinalasia) niin mitään ongelmaa ei enää olisikaan muslimen taholta.

        Ongelma on muslimien viha juutalaisia kohtaan.
        Ja siitä seurannut propaganda varastettuineen maineen,s yyttelyineen Israelia aparheidd maaksi ja ties miksi.

        Pallywood.

        http://www.youtube.com/watch?v=Eww7BkkvFdo

        Niinhän se on, juutalaisten olisi pitänyt aikoinaan paremmin miettiä lähteäkkö vehkeilemään muslimeja vastaan.
        Stalin olisi antanut heille kyllä maata ja ameriikkaankin olisi mahtunut.
        Viha vaan yltyy muslimien taholta kun juutalaiset jatkavat laitonta maanryöstöpolitiikkaansa länsirannalla.
        Israelin pitäisi kyllä vähitellen alkaa luopumaan aparheidpolitiikastaan.


      • Perustelut
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Niinhän se on, juutalaisten olisi pitänyt aikoinaan paremmin miettiä lähteäkkö vehkeilemään muslimeja vastaan.
        Stalin olisi antanut heille kyllä maata ja ameriikkaankin olisi mahtunut.
        Viha vaan yltyy muslimien taholta kun juutalaiset jatkavat laitonta maanryöstöpolitiikkaansa länsirannalla.
        Israelin pitäisi kyllä vähitellen alkaa luopumaan aparheidpolitiikastaan.

        puuttuvat taas kerran asenteellisesta kirjoituksestasi. Mielestäsi siis juutalaiset alkoivat vehkeilemään muslimeja vastaan. Väität tietäväsi ketkä aloittivat ja kyseesssä oli uskonnollinen kysymys, ei maallinen. Sellaista väität, mutta et perustele.

        Lopuksi syytät Israelia apartheidpolitiikasta. Sitä ennen lataat kunnon eurooppalaisen puheenvuoron. Sen mukaan juutalaisille pitää löytää joku kolkka maailmasta. Olkoon se mikä tahansa, mutta lähtekööt pois Euroopasta.

        Kirjoituksesi on poikkeuksellisen vastenmielinen. Sinulle juutalaiset ovat rettelöitsijöitä ja riidankaivajia.


      • aito israelson
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        hyvähän se on Palestiinalaiset vapaustaistelijat muistuttavat juutalaisia siitä että he ovat ryöstetyllä maalla.

        Muistuttavat että ei kannata luovuttaa enempää alueita kun sopimukset heti rikotaan.Jos hamas ja muut ovat jatkuva uhka Israelille ja sen asukkaille ei lisää alueita tietenkään luovuteta:palestiinalaiset ovat samassa tilanteesa ja käyttäytyvät yhtä järjettömästi kuin 1948-67, heillä tuolloin oli ne alueet johon oma valtio piti perustaa mutta se ei kiinnostanut Israelin synty piti estää ja se että nyt on sovittu tuon valtion synnystä on Israelin ansioita kukaan ei 1949-1967 puhunut palestiinan valtion synnystä vaikka Jordania ;Egypti ja palestiinalaiset olisivat voineet sen yhdessä tehdä koska hyvänsä ,alueethan oli heillä .
        Israel on itsekin tehnyt virheitä mutta sen tavoitteena ei ole ollut muiden alueen valtioiden hävittäminen tai synnyn estäminen.

        "Palestiinalaiset vapaustaistelijat " muistiutvat siitä että rabirasimi elää ja voi hyvin lähi-idässä ja ettäa lueen vähmmsitökansat ja sukonot joista jokain on ollut omalla alueellan ennen arabeja ja islmia ovat arabien silmissä yhä ä toisen luokan ihmisiä joilta voi vaati akikke aistä mitä ei itse pidäVähemistökasnat juutlaiet kabyylit, berberit, kurdit, uskonnot juutalaisuus kristinusko koptit, assyyrit jne

        Arabivaltiot ovat suuri takapajula ,siksi alueen yhtäkään ongelmaa ei vielä ole pystytty ratkomaan ,ei sisäisiä eikä ulkoisia.Shiat tappavat sunneja, sunnit shioja, naisia sorretaan, etnisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä sorretaan, ei ole riippumattomia oikeuslaitoksia , vapaita toimivia kansalaisyhteiskuntia. edes alullaan. Joku diktaattori voi tuosta vain tappaa 9000 omaa kansalaistaan, maa on johtajan läänitys ja diktaattor n puoliso ostaa samaan aikaan Pariisista luksustuotteita äkykotiinsa.Shoppailu on kivaa.
        Hamas huutaa allahu allahu ja lähettää 30 .tuhannen rakettinsa Israeliin, silä tavoin rauha tulee ja Palestiina vapautuu? No ehkä lopulta Hamasista itsestään. .


      • aito israelson
        aito israelson kirjoitti:

        Muistuttavat että ei kannata luovuttaa enempää alueita kun sopimukset heti rikotaan.Jos hamas ja muut ovat jatkuva uhka Israelille ja sen asukkaille ei lisää alueita tietenkään luovuteta:palestiinalaiset ovat samassa tilanteesa ja käyttäytyvät yhtä järjettömästi kuin 1948-67, heillä tuolloin oli ne alueet johon oma valtio piti perustaa mutta se ei kiinnostanut Israelin synty piti estää ja se että nyt on sovittu tuon valtion synnystä on Israelin ansioita kukaan ei 1949-1967 puhunut palestiinan valtion synnystä vaikka Jordania ;Egypti ja palestiinalaiset olisivat voineet sen yhdessä tehdä koska hyvänsä ,alueethan oli heillä .
        Israel on itsekin tehnyt virheitä mutta sen tavoitteena ei ole ollut muiden alueen valtioiden hävittäminen tai synnyn estäminen.

        "Palestiinalaiset vapaustaistelijat " muistiutvat siitä että rabirasimi elää ja voi hyvin lähi-idässä ja ettäa lueen vähmmsitökansat ja sukonot joista jokain on ollut omalla alueellan ennen arabeja ja islmia ovat arabien silmissä yhä ä toisen luokan ihmisiä joilta voi vaati akikke aistä mitä ei itse pidäVähemistökasnat juutlaiet kabyylit, berberit, kurdit, uskonnot juutalaisuus kristinusko koptit, assyyrit jne

        Arabivaltiot ovat suuri takapajula ,siksi alueen yhtäkään ongelmaa ei vielä ole pystytty ratkomaan ,ei sisäisiä eikä ulkoisia.Shiat tappavat sunneja, sunnit shioja, naisia sorretaan, etnisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä sorretaan, ei ole riippumattomia oikeuslaitoksia , vapaita toimivia kansalaisyhteiskuntia. edes alullaan. Joku diktaattori voi tuosta vain tappaa 9000 omaa kansalaistaan, maa on johtajan läänitys ja diktaattor n puoliso ostaa samaan aikaan Pariisista luksustuotteita äkykotiinsa.Shoppailu on kivaa.
        Hamas huutaa allahu allahu ja lähettää 30 .tuhannen rakettinsa Israeliin, silä tavoin rauha tulee ja Palestiina vapautuu? No ehkä lopulta Hamasista itsestään. .

        Tekstin tarkistaminen jäi, painoin sen vahingossa menemään sitä ennen :anteeksi lukuisat virheet.


      • Pelkkää propagandaa
        aito israelson kirjoitti:

        Tekstin tarkistaminen jäi, painoin sen vahingossa menemään sitä ennen :anteeksi lukuisat virheet.

        Tekstissäsi on asiavirheitä enemmän kuin kirjoitusvirheitä, kirjoitusvirheet ovat anteeksiannettavissa, asiavirheet ei.


      • Deronda
        Pelkkää propagandaa kirjoitti:

        Tekstissäsi on asiavirheitä enemmän kuin kirjoitusvirheitä, kirjoitusvirheet ovat anteeksiannettavissa, asiavirheet ei.

        Kerro meille, mitä ne asiavirheet ovat, niin päästään keskustelun alkuun.


      • vanha ja vakaa
        Perustelut kirjoitti:

        puuttuvat taas kerran asenteellisesta kirjoituksestasi. Mielestäsi siis juutalaiset alkoivat vehkeilemään muslimeja vastaan. Väität tietäväsi ketkä aloittivat ja kyseesssä oli uskonnollinen kysymys, ei maallinen. Sellaista väität, mutta et perustele.

        Lopuksi syytät Israelia apartheidpolitiikasta. Sitä ennen lataat kunnon eurooppalaisen puheenvuoron. Sen mukaan juutalaisille pitää löytää joku kolkka maailmasta. Olkoon se mikä tahansa, mutta lähtekööt pois Euroopasta.

        Kirjoituksesi on poikkeuksellisen vastenmielinen. Sinulle juutalaiset ovat rettelöitsijöitä ja riidankaivajia.

        en minä oikein viiti puskajussille perustella.
        Hommaa nimimerkki ja pidä se jatkossa ennenkuinn tulet tänne
        kirjoittamaan mitään. Eiks jeh.


    • YK on jakautunut myös Israelin suhteen kahtia. Vaikka Ban Ki Moon haluaisi muodostaa palestiinalaisvaltion, ei se ole mahdollinen, sillä juuri sionistien miehityspolitiikka on esteenä.

      • aito israelson

        Ei ole esteenä Israelhan (ja jishuv hallintoineen sitä ennen) on tunnustanut paitsi kaikki Palestiinan jaot , myös Palestiinan valtion ja tehnyt rauhan sen edustajien kanssa .Nyt vain kaikki palestiinalaiset eivät tunnusta näitä sopimuksia.Esim kun Israel luovutti Gazan palestiinalaishallintoon , siellä nousi valtaan Hamas, osin tappamalla muiden palestiinalaisjärjestöjen jäseniä ja Hamas ilmoitti oitis senkin , ettei tunnusta eikä tule koskaantunnustamaan yhtään Israelin kanssa tehtyä sopimusta, perusteena tälle se esittää Koraanin tulkintoineen .Hamas myös aloitti järjettömät rakettihyökkäykset Israeliin , selväksi on tullut että Israeliin hyökätään oli rauha tai ei .

        Puhuminen vapaustaistelijoista tilanteessa, jossa nämä toimillaan estävät oman valtion synnyn on idiotismia, ellei kannata samaa päämäärää kuin nämä:alueellista arabi-ja islaminuskon ylivaltaa.


    • aito israelson

      Sinun ja "vanha ja vakaa":n tiedot ovat olemattottomia Israelia ei ole jaettu, Palestiinan mandaatin alue on.Jaetulle alueelle piti syntyä juutalais-ja arabi valtio, mutta vain ensin mainittu syntyi. Arabit keskittivät tarmonsa ,ei oman valtion synnyttämiseen , vaan Israelin hävittämiseen ja Palestiinan valtiolle tarkoitetut alueet, ne joille nyt pitäisi syntyä Palestiinan valtio, miehittivät Egypti ja Jordania.

      Israel sai nuo arabimaiden miehittämät alueet haltuunsa kun nämä 1967 hyökkäsivät sen kimppuun.Israel on sopinut Palestiinan valtion synnystä ,luovuttanut alueita Palestiinan hallinnolle järjestänyt mm sen poliisivoimat, kouluttanut viranomaisia jne mutta palestiinalaisosapuoli kokonaisuudessaan ei ole vieläkään tunnustanut Israelin oikeutta elää ja elää rauhassa kuten sopimus myös vaatii.

    • Israel ei ole luovuttanut yhtään maita palestiinalaisille, vaan sionistit varastivat arabien maat ns. kuuden päivän sodassa 1967. Sen takia useimmat arabit ei tule koskaan
      tunnustamaan Israelin valtiota, koska sehän olisi myös islamin loppu. Vaikka rikkailla uskovaisilla on yksi jumala eli god, muslimeilla, sionisteilla ja kristityillä on eri ajanlaskut ja siis eri jumalatkin.

      • Deronda

        Väitteesi ovat käsittämättömia. Vertaa karttaa vuoden 1967 sodan jälkeen nykyiseen karttaa ja huomaat, että Israel on luovuttanut lähes kaiken pois.


      • aito israelson

        Israel ei varastanut se sai ne puolustusodassa, se on palauttanut Siinain ;Gazan ja osan länsirantaa. Sotahan syttyi v.-67 koska arabimaat eivät ennen vuotta 67 ja vallattuja alueitakaan tunnustaneet Israelia vaan halusivat hävittää sen. Israelin sodassa valtaamat alueet olivat tuolloin arabeilla ja Palestiinan valtio olisi voitu perustaa koska hyvänsä.

        Ajattelusi ei minulle oikein avaudu: mitenkä islamin usko loppuisi siihen että loputkin arabimaat tunnustaisivat Israelin, moni niistä on sen jo tehnyt.
        Sionisteilla ei ole omaa ajanlaskua eivätkä kalenterit vaikuta tässä asiassa yhtään mihinkään.


    • 15+17

      Se olisikin suuri murhe, se islamin loppu. ??

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe