YKSI-JA -AINOA-OIKEA

Kössönöm

USKONTO- Sitä on tässä "uskonnonvapauden" maassa kristinusko. Apostoli tuolla aiemmin sanoi, että helluntalaisia kutsutaan(?) kouluihin kertomaan omasta uskostaan. Tahtoisinpa nähdä milloin Vapaa-ajattelijat pääsevät et-tunneille puhumaan uskonnottomuudesta. Yritystä on ollut, mutta ainakaan täällä etelä-Suomessa ei olla oltu niin innostuneita asiasta. Mistä johtunee!

http://www.pakana.info/Opetus.html

18

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubastis

      ei ole vielä yltänyt tasavertaiseksi jumalauskon kanssa. Tällä hetkellä on vielä lapsenkengissä muiden uskontojen hyväksyminen. Luulisin että asia kehittyy, koska se on jo kehittymään lähtenyt, joskin siihen tulee menemään aikaa.

      • Ajatteleva ihminen

        on yksi nimi,jolla raamattu kutsuu saatanaa.Miksi te uskovaiset KIUSAATTE ateisteja?Jotkut ovat agnostikkoja tai panteisteja,eli eivät kiellä jonkinlaisen voiman mahdollista olemassaoloa.Teidän suvaitsemattomat ja härnäävät puheenne saavat niin paljon pahaa aikaan omalle asiallenne,että tuntuu kuin olisitte perkeleenne asialla,ettekä jumalanne.Joskus täällä "juttelee" lämminhenkinen ja lähimmäisenrakas uskovainen,kauniit sanat lämmittävät mieltä eivätkä ateistit suutu.


      • vexator
        Ajatteleva ihminen kirjoitti:

        on yksi nimi,jolla raamattu kutsuu saatanaa.Miksi te uskovaiset KIUSAATTE ateisteja?Jotkut ovat agnostikkoja tai panteisteja,eli eivät kiellä jonkinlaisen voiman mahdollista olemassaoloa.Teidän suvaitsemattomat ja härnäävät puheenne saavat niin paljon pahaa aikaan omalle asiallenne,että tuntuu kuin olisitte perkeleenne asialla,ettekä jumalanne.Joskus täällä "juttelee" lämminhenkinen ja lähimmäisenrakas uskovainen,kauniit sanat lämmittävät mieltä eivätkä ateistit suutu.

        Niin, tarkoittanetko kiusaamisella tällä palstalla tapahtuvaa? Jos tämä on ajatuksesi, syy lienee täysin ehdottoman melkovarmasti siinä, että tänne kerääntyy "the best of the both worlds" eli ateistien mutta myös uskovaisten pohjasakka.


    • näppinsä pelissä?

      Uskon että näin on.

    • peiliin?

      Ainakin tällä sivustolla esiintyvät vapaa-ajattelijat ja muut ateistit käyttävät usein niin ala-arvoista kieltä toisin ajattelevista, että minä opettajana en ainakaan ottaisi vastuuta semmoisten päästämisestä luokkaani. Sivistynyt, toista kunnioittava keskustelu on eri asia.

      • Kössönöm

        ja mitä ala-arvoista oli aloituksessa? Ja mitä toista kunnioittavaa on niissä viesteissä, joissa sanotaan, että joudut helvettiin, jos et usko meidän jumalaamme?


      • että itseään opettajaksi tituleeraava ei kykene ajattelemaan.

        Veikkaanpa että olet trolli, ainakin se olisi lasten edun mukaista.


      • Meikku-matelija

        Aika mustavalkoinen asenne. Ainankin minä olen huomannut myös uskovaisissa piireissä lapsille huonoja vaikutteita, ja sitä sopimatonta kieltäkin. Ai niin, uskovaisisten kohdalla niitä tietysti katsotaan läpi sormien.

        En voi olla muistuttamatta Pentescostalin kertomuksesta niistä helvetin piikikkäistä perskäärmeistä, ja se kikkelin mittaaja/pyllynnuuhkijauskis olisi koululaisten mielestä varmaan toivottu ja hauska vitsiniekka ussantunnilla vierailijaksi.

        Se toisia kunnioittava keskustelu ei taida olla kovin monen tällä palstalla vierailevan kristityn vahvinta osaamista. Koppava osoittelu sensijaan sujuu kyllä yhdeltä sun toiselta. Olisiko uskontotunneilla sittenkin tarvetta opiskella suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä nimenomaan uskonnollisissa asioissa.


      • apostoli_tz
        Meikku-matelija kirjoitti:

        Aika mustavalkoinen asenne. Ainankin minä olen huomannut myös uskovaisissa piireissä lapsille huonoja vaikutteita, ja sitä sopimatonta kieltäkin. Ai niin, uskovaisisten kohdalla niitä tietysti katsotaan läpi sormien.

        En voi olla muistuttamatta Pentescostalin kertomuksesta niistä helvetin piikikkäistä perskäärmeistä, ja se kikkelin mittaaja/pyllynnuuhkijauskis olisi koululaisten mielestä varmaan toivottu ja hauska vitsiniekka ussantunnilla vierailijaksi.

        Se toisia kunnioittava keskustelu ei taida olla kovin monen tällä palstalla vierailevan kristityn vahvinta osaamista. Koppava osoittelu sensijaan sujuu kyllä yhdeltä sun toiselta. Olisiko uskontotunneilla sittenkin tarvetta opiskella suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä nimenomaan uskonnollisissa asioissa.

        ja millaista erilaisuutta hyväksyisit?

        Otit esimerkiksi Pentecostalin. Taisi tulla suvaitsevaisuutesi raja nopeasti vastaan?


      • konna
        apostoli_tz kirjoitti:

        ja millaista erilaisuutta hyväksyisit?

        Otit esimerkiksi Pentecostalin. Taisi tulla suvaitsevaisuutesi raja nopeasti vastaan?

        myös herra apostolilla oli lieviä vaikeuksia niellä
        Pentecostalin näkemyksiä herra Bushin toiminnan siunauksellisuudesta.

        Mutta jos olet muuttanut mieltäsi ja nyt sitten allekirjoitat kaiken, mitä uskonveljesi laukoo, niin sehän vain osoittaa sinun olevan Nassen viitoittamalla tiellä:/


      • konna

        "ateistit käyttävät usein niin ala-arvoista kieltä toisin ajattelevista, että minä opettajana en ainakaan ottaisi vastuuta semmoisten päästämisestä luokkaani."

        Sehän voisi tosiaan haitata opettajan toimen suorittamista. Keväällä sinäkin kerrot jälleen pikkutaaperoille, kuinka ihanaa on, kun joskus muinoin roomalaiset hakkasivat kahdeksan tuuman rautanauloilla ihmisen puuhun roikkumaan.

        Ja vanhemmat ihmettelevät, kun pikku-lasse näyttää jotenkin kalpealta ja veri on paennut kasvoilta, kun hän tulee suorittamasta oppivelvollisuuttaan.

        Ala-arvoista kieltä? Peiliäkö kaipasit?

        Perverssiuskonnon opetus koulussa pitäisi kieltää ja korvata se vaikka liikunnalla.


      • apostoli_tz
        konna kirjoitti:

        myös herra apostolilla oli lieviä vaikeuksia niellä
        Pentecostalin näkemyksiä herra Bushin toiminnan siunauksellisuudesta.

        Mutta jos olet muuttanut mieltäsi ja nyt sitten allekirjoitat kaiken, mitä uskonveljesi laukoo, niin sehän vain osoittaa sinun olevan Nassen viitoittamalla tiellä:/

        minun suvaitsevaisuudestani, vaan Meikun. Jos julistaa suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden ymmärtämistä, mutta samassa puheenvuorossa osoittaa olevansa suvaitsematon tiettyjä asioita kohtaan (mikä voi olla viisastakin), niin silloin tulee eteen ristiriita.

        "Mutta jos olet muuttanut mieltäsi ja nyt sitten allekirjoitat kaiken, mitä uskonveljesi laukoo, niin sehän vain osoittaa sinun olevan Nassen viitoittamalla tiellä:/ "

        Ei kannanottoni ollut Pentocostalin puheita puolustava, vaan kysymys Meikulle. Mieleni ei ole muuttunut Penten laukomisien suhteen. Olen monestakin asiasta hänen kanssaa eri mieltä.

        Kysymys siis kuuluu, että missä menee suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden hyväksymisen raja?

        Ihminen, joka suitsuttaa suvaitsevaisuuden ilosanomaa, mutta samalla ei suvaitse suvaitsemattomuutta.....? Täydellinen suvaitsevaisuus on mahdottomuus, koska silloin pitäisi myös suvaita suvaitsemattomuus.

        Tämä oli pointtini.


      • apostoli_tz
        konna kirjoitti:

        "ateistit käyttävät usein niin ala-arvoista kieltä toisin ajattelevista, että minä opettajana en ainakaan ottaisi vastuuta semmoisten päästämisestä luokkaani."

        Sehän voisi tosiaan haitata opettajan toimen suorittamista. Keväällä sinäkin kerrot jälleen pikkutaaperoille, kuinka ihanaa on, kun joskus muinoin roomalaiset hakkasivat kahdeksan tuuman rautanauloilla ihmisen puuhun roikkumaan.

        Ja vanhemmat ihmettelevät, kun pikku-lasse näyttää jotenkin kalpealta ja veri on paennut kasvoilta, kun hän tulee suorittamasta oppivelvollisuuttaan.

        Ala-arvoista kieltä? Peiliäkö kaipasit?

        Perverssiuskonnon opetus koulussa pitäisi kieltää ja korvata se vaikka liikunnalla.

        "Ja vanhemmat ihmettelevät, kun pikku-lasse näyttää jotenkin kalpealta ja veri on paennut kasvoilta, kun hän tulee suorittamasta oppivelvollisuuttaan."

        Lodutukseksi vanhemmat ostavat Lasselle uuden X-box pelin, jossa sankarisotilas lahtaa kaikki viholliset erilaisilla aseilla ja valloittaa uusia maailmoja. Isäkin välillä pelaa ja kehuu kuinka peli kehittää refleksejä ja paha saa palkkansa...

        Kun Lasse kasvaa muutaman vuoden, vanhemmat toki ostavat hänelle siiderit, että voivat olla varmoja mitä hän juo. Heidän tietämättään Lasse ottaa sidukat pohjiksi ja saa aikuiselta hakijalta mäyräkoiran tämän lisäksi. Vanhemmat ovat ihmeissään, että miten se Lasse olikin niin huonoon kuntoon itsensä juonut, että joutuis selviämsiasemalle? Mutta pitää ne siiderit ostaa, kun kaveritkin saavat.

        " Keväällä sinäkin kerrot jälleen pikkutaaperoille, kuinka ihanaa on, kun joskus muinoin roomalaiset hakkasivat kahdeksan tuuman rautanauloilla ihmisen puuhun roikkumaan."

        Näinköhän opettajat kertovat? Mel Gibsonin elokuvassakin on ikäraja, 18 vuotta.

        On eri asia kertoa jonkun kuolleen, kuin mässäillä yksityiskohdilla. Kai sinä sen tervejärkisenä aikuisena ymmärrät?

        Toivottavasti.


      • Meikku-matelija
        apostoli_tz kirjoitti:

        minun suvaitsevaisuudestani, vaan Meikun. Jos julistaa suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden ymmärtämistä, mutta samassa puheenvuorossa osoittaa olevansa suvaitsematon tiettyjä asioita kohtaan (mikä voi olla viisastakin), niin silloin tulee eteen ristiriita.

        "Mutta jos olet muuttanut mieltäsi ja nyt sitten allekirjoitat kaiken, mitä uskonveljesi laukoo, niin sehän vain osoittaa sinun olevan Nassen viitoittamalla tiellä:/ "

        Ei kannanottoni ollut Pentocostalin puheita puolustava, vaan kysymys Meikulle. Mieleni ei ole muuttunut Penten laukomisien suhteen. Olen monestakin asiasta hänen kanssaa eri mieltä.

        Kysymys siis kuuluu, että missä menee suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden hyväksymisen raja?

        Ihminen, joka suitsuttaa suvaitsevaisuuden ilosanomaa, mutta samalla ei suvaitse suvaitsemattomuutta.....? Täydellinen suvaitsevaisuus on mahdottomuus, koska silloin pitäisi myös suvaita suvaitsemattomuus.

        Tämä oli pointtini.

        Minulla ei ole tarvetta suitsutella mitään ilosanomia. Olen ennenkin sanonut, että jokainen saa uskoa mihin hyvänsä, kunhan ei vahingoita tai ahdstele sillä muita. Jos hän kertoisi itse kokeneensa jotain sen kaltaista, tilanne olisi ihan toinen. Kun hän tulee tarjoamaan niitä tarinoitaan vihamielisellä asenteella toisille ihmisille, kyseessä on hyökkäävä käytös toisia ihmisiä kohtaan, jota en hyväksy. Samaa logiikkaa voi soveltaa muihinkin kirjoitteluihin, mutta Pentescostal kyllä kunnostautuu sillä saralla erityisesti. Ei sen kummempaa.


      • konna
        apostoli_tz kirjoitti:

        "Ja vanhemmat ihmettelevät, kun pikku-lasse näyttää jotenkin kalpealta ja veri on paennut kasvoilta, kun hän tulee suorittamasta oppivelvollisuuttaan."

        Lodutukseksi vanhemmat ostavat Lasselle uuden X-box pelin, jossa sankarisotilas lahtaa kaikki viholliset erilaisilla aseilla ja valloittaa uusia maailmoja. Isäkin välillä pelaa ja kehuu kuinka peli kehittää refleksejä ja paha saa palkkansa...

        Kun Lasse kasvaa muutaman vuoden, vanhemmat toki ostavat hänelle siiderit, että voivat olla varmoja mitä hän juo. Heidän tietämättään Lasse ottaa sidukat pohjiksi ja saa aikuiselta hakijalta mäyräkoiran tämän lisäksi. Vanhemmat ovat ihmeissään, että miten se Lasse olikin niin huonoon kuntoon itsensä juonut, että joutuis selviämsiasemalle? Mutta pitää ne siiderit ostaa, kun kaveritkin saavat.

        " Keväällä sinäkin kerrot jälleen pikkutaaperoille, kuinka ihanaa on, kun joskus muinoin roomalaiset hakkasivat kahdeksan tuuman rautanauloilla ihmisen puuhun roikkumaan."

        Näinköhän opettajat kertovat? Mel Gibsonin elokuvassakin on ikäraja, 18 vuotta.

        On eri asia kertoa jonkun kuolleen, kuin mässäillä yksityiskohdilla. Kai sinä sen tervejärkisenä aikuisena ymmärrät?

        Toivottavasti.

        lapsi ymmärtää, mistä ristiinnaulitsemisessa on oikeasti kysymys. Ilman sen kummempia mässäilyjä.

        Pikku-lasse olen minä itse. En tiedä, kuinka nykyään näitä tapahtumia ala-asteikäisille kuvataan. Ei niistä nyt mitään sulosointuja saa revittyä, vaikka kuinka yrittäisi.

        Totta, että lapsilla ja nuorilla on nykyään muutakin väkivaltaviihdettä tarjolla. Se ei tee alkuperäisestä reality-showsta sen hyväksyttävämpää kerrottavaa.


      • Meikku-matelija
        konna kirjoitti:

        lapsi ymmärtää, mistä ristiinnaulitsemisessa on oikeasti kysymys. Ilman sen kummempia mässäilyjä.

        Pikku-lasse olen minä itse. En tiedä, kuinka nykyään näitä tapahtumia ala-asteikäisille kuvataan. Ei niistä nyt mitään sulosointuja saa revittyä, vaikka kuinka yrittäisi.

        Totta, että lapsilla ja nuorilla on nykyään muutakin väkivaltaviihdettä tarjolla. Se ei tee alkuperäisestä reality-showsta sen hyväksyttävämpää kerrottavaa.

        sitä pikkusaukkona kauhistelin. Minusta homman teki kauheammaksi vielä se, että ymmärsin open puheesta, että me lapsetkin olimme jotenkin syyllisiä siihen, ja se mies piti tappaa meidänkin takia. Koko 2 km yksinäisen hiihtomatkan kotiin mietin asiaa. Hyvä puoli asiassa oli se, että ymmärsin, että kaikki opettajan kertoma ei ehkä olekaan totta, ja alkeellisella tavalla tajusin myös sen, että kristinuskon ja minun välillä on selkeä näkemysero.

        Nykyään kait lapsia varotaan pelottelemasta ja syyllistämästä niin paljon, kun ennen oli tapana. Rokotusta pelkäävälle naperolle ristiinnaulitseminen voi olla kuitenkin aika rankkaa kuultavaa ilman yksityiskohtiakin, ja mielikuvitus voi täydentää kertomukseen ne puuttuvat yksityiskohdat.


      • Kössönöm
        Meikku-matelija kirjoitti:

        sitä pikkusaukkona kauhistelin. Minusta homman teki kauheammaksi vielä se, että ymmärsin open puheesta, että me lapsetkin olimme jotenkin syyllisiä siihen, ja se mies piti tappaa meidänkin takia. Koko 2 km yksinäisen hiihtomatkan kotiin mietin asiaa. Hyvä puoli asiassa oli se, että ymmärsin, että kaikki opettajan kertoma ei ehkä olekaan totta, ja alkeellisella tavalla tajusin myös sen, että kristinuskon ja minun välillä on selkeä näkemysero.

        Nykyään kait lapsia varotaan pelottelemasta ja syyllistämästä niin paljon, kun ennen oli tapana. Rokotusta pelkäävälle naperolle ristiinnaulitseminen voi olla kuitenkin aika rankkaa kuultavaa ilman yksityiskohtiakin, ja mielikuvitus voi täydentää kertomukseen ne puuttuvat yksityiskohdat.

        pikkupetterille aikamoinen täräys, jos ei kotona ole höpisty mitään jeesuksista. Työkaverini kertoi, että kun hänen lapsensa tuli koulusta, niin jo ovella huusi, että ookkona äiti kuuluu jotta jeesus kuoli ristillä. Että semmosta.


      • Kössönöm kirjoitti:

        pikkupetterille aikamoinen täräys, jos ei kotona ole höpisty mitään jeesuksista. Työkaverini kertoi, että kun hänen lapsensa tuli koulusta, niin jo ovella huusi, että ookkona äiti kuuluu jotta jeesus kuoli ristillä. Että semmosta.

        että nykypäivänä joutuu pienille lapsille edelleen toistamaan kamelikuskien nuotiotarinoita ja toteamaan kyseessä olevan aikuisten sadun.

        "Mahtaa se oll pikkupetterille aikamoinen täräys, jos ei kotona ole höpisty mitään jeesuksista. Työkaverini kertoi, että kun hänen lapsensa tuli koulusta, niin jo ovella huusi, että ookkona äiti kuuluu jotta jeesus kuoli ristillä. Että semmosta."

        Ja nää pervot pitävät normaalina että moisia taikauskoisia höpötyksiä toistellaan, yrityksiltä kerätään varojen sen tukemiseen, valtiopäivät avataan ao. loitsujen tahdissa jne.

        Järkyttävää lapsen mielen raiskaamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe