mahdu enää muuta kuin se, että syytetään Jokelan koulusurmista ihmisiä, jotka eivät jumaliin usko.
Katselkaa nyt niitä jeesuksen verisiä kidutuskuvia orgastisessa nautinnossanne ja kirotkaa kaikki, jotka eivät usko teidän satuihinne. Hallelujaa, aamen!
Mikä tuossa jessen kuoliaaksi kiduttamisessa uskovaisia muuten niin kiehtoo?
En ole koskaan tajunnut.
Eikö uskovaisten päähän
40
1343
Vastaukset
se tapettiinko joskus mahdollisesti elänyt esihihhuli nimeltä jeesus ristillä tai ei vai oliko kyseistä herraa ikinä olemassa, jääköön omaan arvoonsa.
Jos krisseliä hetkeäkään kiinnostaisi oman taikauskonsa lähtökohdat ja viitteet todellisuuteen, niin hän ehkä tietäisi mitä tuo ristinkuolema todellisuudessa tarkoitti. Aivan totta, silloin rikollisia ja pikkunilkkejä oikeasti naulittiin ristille, se ei ole satua kuten esimerkiksi tarinat pikkulasten surmaamisesta kunungas Herodeksen käskystä.
Esitänkin tässä avoimen haasteen; mitä ristiinnaulitseminen tarkoitti, kuinka se tehtiin, mitkä olivat valmistelevat toimenpitee ja mihin itseasiassa nuo ihmiset kuolivat?
Pystyykö yksikään hihhuli listaamaan muutaman faktan aiheesta?- Kössönöm
Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään.
Joo, olen aika hölmö, kun tällaista kyselen, mutta ottaa pattiin, että kun tätä totena väitetään, niin ei sitten kuitenkaan saa yksinkertaiseen kysymykseen selkeää vastausta perusteluineen.
Ristiinnaulitun kuolemaa selitetään verenvuodolla, mutta tämän sadistisen teloitusmenetelmän uhri tosiasiassa kuoli tukehtumiseen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiinnaulitseminen#Ristiinnaulitsemisen_fysiologiset_seuraukset - f.e.s.
Ristiinnaulitseminen tarkoitti ripustamista. Käytössä ei ollut vain yhtä standardimallia, eikä se risti, johon viittaat, ollut varsinaisesti edes risti. Siinä oli pystypuu ja poikkipuu, johon kiinnitettiin nimikyltti.
Valmistavina toimenpiteinä on tietenkin kaivettava kuoppa, johon upottaa pystypuu. tuota tuomittu ei kanniskellut, vaan ainoastaan poikkipuun. Itse toimi on todennäköisimmin tapahtunut maassa. Poikkipuu kiinnitetty pystypuuhun, tuomittu kiinnitetty ristiin ja sitten kokonaisuus nostettu pystyyn.
Kuolinsyy taas ollut useimmiten tukehtuminen. Tosin osa on saattanut "vain kuolla". Ihminen pystyy kuitenkin, tavoitteen saavuttaakseen, lykkäämään kuolemaansa, joten ehkä sitä voi myös nopeuttaa.
Ai niin. Pääasiallisesti, etenkin Rooman vaikutuspiirissä, ristille ripustettiin orjia. Kössönöm kirjoitti:
Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään.
Joo, olen aika hölmö, kun tällaista kyselen, mutta ottaa pattiin, että kun tätä totena väitetään, niin ei sitten kuitenkaan saa yksinkertaiseen kysymykseen selkeää vastausta perusteluineen.
Ristiinnaulitun kuolemaa selitetään verenvuodolla, mutta tämän sadistisen teloitusmenetelmän uhri tosiasiassa kuoli tukehtumiseen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiinnaulitseminen#Ristiinnaulitsemisen_fysiologiset_seurauksetkysymykseesi:
"Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään. "
on tietysti se että hän kuoli puolestasi.
Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta?
Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista?
Aivan totta.
Kamelikuskeja emme ole, idiooteiksi emme halua tulla, olkaamme siis taikauskosta vapaita.Nas.se kirjoitti:
kysymykseesi:
"Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään. "
on tietysti se että hän kuoli puolestasi.
Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta?
Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista?
Aivan totta.
Kamelikuskeja emme ole, idiooteiksi emme halua tulla, olkaamme siis taikauskosta vapaita.sun wikipedian linkkisi jota tarjoilit vastaukseksi kysymyksiin, ei pidä paikkaansa.
Mutta pidetään hihhuleita jännityksessä vielä muutaman nopanheittovuoron ajan.f.e.s. kirjoitti:
Ristiinnaulitseminen tarkoitti ripustamista. Käytössä ei ollut vain yhtä standardimallia, eikä se risti, johon viittaat, ollut varsinaisesti edes risti. Siinä oli pystypuu ja poikkipuu, johon kiinnitettiin nimikyltti.
Valmistavina toimenpiteinä on tietenkin kaivettava kuoppa, johon upottaa pystypuu. tuota tuomittu ei kanniskellut, vaan ainoastaan poikkipuun. Itse toimi on todennäköisimmin tapahtunut maassa. Poikkipuu kiinnitetty pystypuuhun, tuomittu kiinnitetty ristiin ja sitten kokonaisuus nostettu pystyyn.
Kuolinsyy taas ollut useimmiten tukehtuminen. Tosin osa on saattanut "vain kuolla". Ihminen pystyy kuitenkin, tavoitteen saavuttaakseen, lykkäämään kuolemaansa, joten ehkä sitä voi myös nopeuttaa.
Ai niin. Pääasiallisesti, etenkin Rooman vaikutuspiirissä, ristille ripustettiin orjia.valitettavasti.
Viittaa siihen että et ole tutustunut siihen mihin uskot yhtään ajatuksen kanssa, pintaraapaisua syvemmältä.- Kössönöm
Nas.se kirjoitti:
kysymykseesi:
"Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään. "
on tietysti se että hän kuoli puolestasi.
Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta?
Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista?
Aivan totta.
Kamelikuskeja emme ole, idiooteiksi emme halua tulla, olkaamme siis taikauskosta vapaita.oli mainio.
- Kössönöm
Nas.se kirjoitti:
sun wikipedian linkkisi jota tarjoilit vastaukseksi kysymyksiin, ei pidä paikkaansa.
Mutta pidetään hihhuleita jännityksessä vielä muutaman nopanheittovuoron ajan.ei pitänyt paikkansa. Tukehtumiskuolemako? Tjaah, en tiedä, kun en ristiinnaulittuja nähnyt, mutta jos ajatellaan painovoiman vaikutusta, niin kyllä se on aivan järkevä selitys, että keuhkot painuu kasaan ja sitten sitä tukehtuu.
Kössönöm kirjoitti:
ei pitänyt paikkansa. Tukehtumiskuolemako? Tjaah, en tiedä, kun en ristiinnaulittuja nähnyt, mutta jos ajatellaan painovoiman vaikutusta, niin kyllä se on aivan järkevä selitys, että keuhkot painuu kasaan ja sitten sitä tukehtuu.
oli se todellinen syy muttei:
"tukehtuminen, joka johtui rintakehän huonosta asennosta."
johtunut rintakehän huonosta asennosta.
Eli palataan niihin valmisteleviin toimenpiteisiin, miksi siis ristiinnaulittu kuoli tukehtumalla, eikä esimerkiksi nauloista johtuvaan verenhukkaan tms.- f.e.s.
Nas.se kirjoitti:
valitettavasti.
Viittaa siihen että et ole tutustunut siihen mihin uskot yhtään ajatuksen kanssa, pintaraapaisua syvemmältä."Ihmisen roikottaminen käsistä ilman, että jalat voivat ottaa tukea, johtaa 20-40 minuutin kuluessa verenkierron romahtamiseen, tajuttomuuteen ja kuolemaan. Painovoiman vaikutuksesta veri pakkautuu alaruumiiseen. Kun lihaspumpun vaikutus puuttuu, veri jää alavartalon suuriin laskimoihin ja veriplasma tihkuu hiussuoniston läpi kudokseen. Viinin antaminen vielä nopeuttaa verenkierron romahdusta ja kuolemaa, sillä alkoholi laajentaa verisuonet. Mikäli ristin alaosassa on poikittainen puu, johon jalat voidaan tukea, pidentyy tajuttomuuden tulo tuntien päähän. Pohkeiden luiden katkaisu estää lihaspumpun hyödyntämisen ja lopettaa uhrin kärsimykset hyvin nopeasti."
Tyytyväisempi? f.e.s. kirjoitti:
"Ihmisen roikottaminen käsistä ilman, että jalat voivat ottaa tukea, johtaa 20-40 minuutin kuluessa verenkierron romahtamiseen, tajuttomuuteen ja kuolemaan. Painovoiman vaikutuksesta veri pakkautuu alaruumiiseen. Kun lihaspumpun vaikutus puuttuu, veri jää alavartalon suuriin laskimoihin ja veriplasma tihkuu hiussuoniston läpi kudokseen. Viinin antaminen vielä nopeuttaa verenkierron romahdusta ja kuolemaa, sillä alkoholi laajentaa verisuonet. Mikäli ristin alaosassa on poikittainen puu, johon jalat voidaan tukea, pidentyy tajuttomuuden tulo tuntien päähän. Pohkeiden luiden katkaisu estää lihaspumpun hyödyntämisen ja lopettaa uhrin kärsimykset hyvin nopeasti."
Tyytyväisempi?siis sellaiseen paikkaan missä luetaan loitsuja ja suoritetaan taikauskoisia riittejä.
Osallistu siellä ruumissyöntii, nappaa pala lihaa ja huuhdo alas kuolleen verellä.
Katso ylös eteesi, huomaat havainnekuvan, 3D mallinnuksen siitä miten rikollinen roikkuu.
Havaitset jalkojen olevan tuetut, jopa ihan naulavarmistetut.
Kuvassa on toki virheitä, ihminen on valkoihoinen, ei muistuta mitenkään "etelänmaalaisen oloista", toinen karkea virhe on naulat kämmenissä, oikeastihan ne lyötiin ranteisiin.
Kolmas virhe sitten jo paljastaakin vastauksen, joten säästäkäämme se.- f.e.s.
Nas.se kirjoitti:
siis sellaiseen paikkaan missä luetaan loitsuja ja suoritetaan taikauskoisia riittejä.
Osallistu siellä ruumissyöntii, nappaa pala lihaa ja huuhdo alas kuolleen verellä.
Katso ylös eteesi, huomaat havainnekuvan, 3D mallinnuksen siitä miten rikollinen roikkuu.
Havaitset jalkojen olevan tuetut, jopa ihan naulavarmistetut.
Kuvassa on toki virheitä, ihminen on valkoihoinen, ei muistuta mitenkään "etelänmaalaisen oloista", toinen karkea virhe on naulat kämmenissä, oikeastihan ne lyötiin ranteisiin.
Kolmas virhe sitten jo paljastaakin vastauksen, joten säästäkäämme se.Olisit voinut laittaa sen vastauksesi samalla, en aio sitä arvailla.
Toisaalta toivon, että olisit keksinyt jotain omaperäistä, mutta epäilen. No, tuo selviää...ehkä. - apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
siis sellaiseen paikkaan missä luetaan loitsuja ja suoritetaan taikauskoisia riittejä.
Osallistu siellä ruumissyöntii, nappaa pala lihaa ja huuhdo alas kuolleen verellä.
Katso ylös eteesi, huomaat havainnekuvan, 3D mallinnuksen siitä miten rikollinen roikkuu.
Havaitset jalkojen olevan tuetut, jopa ihan naulavarmistetut.
Kuvassa on toki virheitä, ihminen on valkoihoinen, ei muistuta mitenkään "etelänmaalaisen oloista", toinen karkea virhe on naulat kämmenissä, oikeastihan ne lyötiin ranteisiin.
Kolmas virhe sitten jo paljastaakin vastauksen, joten säästäkäämme se.ehjät. Ja totta, naulat lyötiin ranteisiin, kämmenen liha ei olisi kestänyt roikkumista. Muistaakseni kämmentä tarkoittava sana alkukielessä tarkoittaa kämmenosaa kyynerpäähän asti, tästä on siis syntynyt väärä mielikuva naulojen paikasta.
- apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
oli se todellinen syy muttei:
"tukehtuminen, joka johtui rintakehän huonosta asennosta."
johtunut rintakehän huonosta asennosta.
Eli palataan niihin valmisteleviin toimenpiteisiin, miksi siis ristiinnaulittu kuoli tukehtumalla, eikä esimerkiksi nauloista johtuvaan verenhukkaan tms.Kuoleman aiheutti tukehtuminen, jonka taas aiheutti lihaksiin ja palleaan aiheutunut paine, joka pysäytti rintakehän sisäänhengitysasentoon. Jotta ihminen olisi voinut vapauttaa rintakehän, hänen piti ponnistaa jaloillaan ylöspäin, jotta lihaksiin kohdistuva paine hetkeksi helpotti. Kun ihmiseltä katkaistiin sääriluut, tämä ei enää onnistunut.
Ilman sääriluiden katkaisuakin ihminen väsyy tuossa tilanteessa (ristinnaulitsemista edeltäneen pahoinpitelynkin vaikutuksesta) ja hengitys hidastuu. Uhri joutuu niin kutsuttuun happomyrkytystilaan. Siinä veren hiilidioksiidi hajoaa hiilihapoksi, mikä kohottaa veren happopitoisuutta. Vähitellen sydämenlyönnit muuttuvat epätasaisiksi, ja itseasiassa Jeesus olisi sen perusteella tunnistanut, että hän on kuolemassa. Sen jälkeen hän kuoli sydämenpysähdykseen.
Jo ennen kuin hän kuoli, hypovoleeminen sokki oli tihentänyt sydämenlyöntejä siinä määrin, että sekin olisi ennemmin tai myöhemmin aiheuttanut sydänhalvauksen nesteen kertyessä sydäntä ympäröivään kalvoon ja keuhkojen ympärille. Kuolinsyy olisi tuolloin ollut nesteen kertyminen sydän- ja keuhkopussiin.
Mitä tapahtui, kun roomalainen sotilas puhkaisi Jeesuksen kyljen keihäällä? Mitä tuli ulos? - apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
kysymykseesi:
"Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään. "
on tietysti se että hän kuoli puolestasi.
Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta?
Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista?
Aivan totta.
Kamelikuskeja emme ole, idiooteiksi emme halua tulla, olkaamme siis taikauskosta vapaita."Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta? "
Eivät kuolleet. Jeesus pelastui, koska hänen vanhempansa veivät hänet pois Beetlehemistä. Lasten kuolema ei auttanut Jeesusta mitenkään, vaan poistuminen turvaan. Jos Herodes olisi vaatinut Jeesusta luovutettavaksi tai hän tappaisi lapset, niin silloin lasten tappaminen olisi pelastanut Jeesuksen.
Voisi tietenkin ajatella, että lapset kuolivat Jeesuksen takia, sen takia, että Herodes halusi tappaa Jeesuksen, estää hänen elämänsä. Näinhän nykyäänkin toimitaan eri puolilla maailmaa. Kristittyjä tapetaan, jotteivät he julistaisi Jeesuksen elämää ja ylösnousemusta. He eivät kuole Jeesuksen puolesta, vaan sen takia, että uskovat Jeesukseen.
"Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista? "
Tekemällä samaa kuin Aatami ja Eeva. Sitähän sinäkin koko ajan teet ja osoitat näin syyllisyytesi Jumalan edessä. Myös omat tekosi puhuvat puolestaan, jos rehellisesti tarkastelet elämääsi. Vai oletko kokonaan syytön? - Elwen
Nas.se kirjoitti:
kysymykseesi:
"Olen vain kaivannut sitä selitystä, että miten jessen kiduttaminen kuoliaaksi vaikutti yhtään mihinkään ja jos joku näin väittää, niin ihan mielelläni kuulisin sen selvityksen siitä, miten se ihan konkreettisesti yleensä pystyi vaikuttamaan mihinkään. "
on tietysti se että hän kuoli puolestasi.
Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta?
Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista?
Aivan totta.
Kamelikuskeja emme ole, idiooteiksi emme halua tulla, olkaamme siis taikauskosta vapaita.kyllä sinä olet syyllinen apostolin ja muiden hihhulien edessä.
Turha kiemurrella. apostoli_tz kirjoitti:
Kuoleman aiheutti tukehtuminen, jonka taas aiheutti lihaksiin ja palleaan aiheutunut paine, joka pysäytti rintakehän sisäänhengitysasentoon. Jotta ihminen olisi voinut vapauttaa rintakehän, hänen piti ponnistaa jaloillaan ylöspäin, jotta lihaksiin kohdistuva paine hetkeksi helpotti. Kun ihmiseltä katkaistiin sääriluut, tämä ei enää onnistunut.
Ilman sääriluiden katkaisuakin ihminen väsyy tuossa tilanteessa (ristinnaulitsemista edeltäneen pahoinpitelynkin vaikutuksesta) ja hengitys hidastuu. Uhri joutuu niin kutsuttuun happomyrkytystilaan. Siinä veren hiilidioksiidi hajoaa hiilihapoksi, mikä kohottaa veren happopitoisuutta. Vähitellen sydämenlyönnit muuttuvat epätasaisiksi, ja itseasiassa Jeesus olisi sen perusteella tunnistanut, että hän on kuolemassa. Sen jälkeen hän kuoli sydämenpysähdykseen.
Jo ennen kuin hän kuoli, hypovoleeminen sokki oli tihentänyt sydämenlyöntejä siinä määrin, että sekin olisi ennemmin tai myöhemmin aiheuttanut sydänhalvauksen nesteen kertyessä sydäntä ympäröivään kalvoon ja keuhkojen ympärille. Kuolinsyy olisi tuolloin ollut nesteen kertyminen sydän- ja keuhkopussiin.
Mitä tapahtui, kun roomalainen sotilas puhkaisi Jeesuksen kyljen keihäällä? Mitä tuli ulos?syynä ei tietenkään ole ollut asento, vaan aiempi ruoskinta.
"Mitä tapahtui, kun roomalainen sotilas puhkaisi Jeesuksen kyljen keihäällä? Mitä tuli ulos?"
Noh, emme tiedä teloitettiinko jeesus niminen rikollinen, jos koskaan elikään ristillä ja jos teloitettiin, keihästarina on vain yksi vivahde sadussa.
Mutta et kai tarkoittanutkaan kysymystä muuta kuin spekulointina, jossitteluna?apostoli_tz kirjoitti:
"Noh, siitähän vai kuilu syvenee. Sadun mukaan Herodeksen käskystä tapetut alle 2v pojat kuolivat Jessen puolesta, eikö totta? "
Eivät kuolleet. Jeesus pelastui, koska hänen vanhempansa veivät hänet pois Beetlehemistä. Lasten kuolema ei auttanut Jeesusta mitenkään, vaan poistuminen turvaan. Jos Herodes olisi vaatinut Jeesusta luovutettavaksi tai hän tappaisi lapset, niin silloin lasten tappaminen olisi pelastanut Jeesuksen.
Voisi tietenkin ajatella, että lapset kuolivat Jeesuksen takia, sen takia, että Herodes halusi tappaa Jeesuksen, estää hänen elämänsä. Näinhän nykyäänkin toimitaan eri puolilla maailmaa. Kristittyjä tapetaan, jotteivät he julistaisi Jeesuksen elämää ja ylösnousemusta. He eivät kuole Jeesuksen puolesta, vaan sen takia, että uskovat Jeesukseen.
"Ja miten sinä voit olla syyllinen tai kärsiä rangaistusta satukirjan Aatamin ja Eevan teoista? "
Tekemällä samaa kuin Aatami ja Eeva. Sitähän sinäkin koko ajan teet ja osoitat näin syyllisyytesi Jumalan edessä. Myös omat tekosi puhuvat puolestaan, jos rehellisesti tarkastelet elämääsi. Vai oletko kokonaan syytön?tuo tarina pikkulasten tappamisesta on satua, valetta, niin ei ole koskaan käynyt.
Minusta sinä syyllistyt kusipäisyyteen leimaamalla muita ihmisiä mielikuvitusjumalasi nimissä.
Luoda nyt ensin satuolento ja sitten tuomita muita sen avulla.apostoli_tz kirjoitti:
ehjät. Ja totta, naulat lyötiin ranteisiin, kämmenen liha ei olisi kestänyt roikkumista. Muistaakseni kämmentä tarkoittava sana alkukielessä tarkoittaa kämmenosaa kyynerpäähän asti, tästä on siis syntynyt väärä mielikuva naulojen paikasta.
mikä sinua tuossa kidutuskuolemassa niin kiehtoo, mikä?
Kaikkihan me ymmärrämme ristiriidan todellisuuden ja (jeesus)sadun välillä mutta mikä kiehtoo ja viehättää?- f.e.s.
Nas.se kirjoitti:
syynä ei tietenkään ole ollut asento, vaan aiempi ruoskinta.
"Mitä tapahtui, kun roomalainen sotilas puhkaisi Jeesuksen kyljen keihäällä? Mitä tuli ulos?"
Noh, emme tiedä teloitettiinko jeesus niminen rikollinen, jos koskaan elikään ristillä ja jos teloitettiin, keihästarina on vain yksi vivahde sadussa.
Mutta et kai tarkoittanutkaan kysymystä muuta kuin spekulointina, jossitteluna?Suuri vastauksesi, oliko se todellakin tuossa?
- apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
tuo tarina pikkulasten tappamisesta on satua, valetta, niin ei ole koskaan käynyt.
Minusta sinä syyllistyt kusipäisyyteen leimaamalla muita ihmisiä mielikuvitusjumalasi nimissä.
Luoda nyt ensin satuolento ja sitten tuomita muita sen avulla.vaan kysyin, että oletko syytön?
Minun ei tarvitse sinua leimata, vaan riittää kun luen kirjoituksiasi. Sinä itse olet itsesi leimannut ja osoittanut, ettei Jeesus kuollut turhaan ristillä.
Näin on myös itseni kanssa. Olen syyllistynut ivailuun, ja sarkasmiin. Olen antanut välillä samalla mitalla takaisin ja olen siitä pahoillani.
Mutta oletko sinä valmis myöntämään väärinkäytöksesi, joita myös synniksi kutsutaan?
"9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." - apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
syynä ei tietenkään ole ollut asento, vaan aiempi ruoskinta.
"Mitä tapahtui, kun roomalainen sotilas puhkaisi Jeesuksen kyljen keihäällä? Mitä tuli ulos?"
Noh, emme tiedä teloitettiinko jeesus niminen rikollinen, jos koskaan elikään ristillä ja jos teloitettiin, keihästarina on vain yksi vivahde sadussa.
Mutta et kai tarkoittanutkaan kysymystä muuta kuin spekulointina, jossitteluna?sekoitus, jota Johannes kuvaa, vahvistaa tuon nesteen kertymisnäkemyksen.
Aiempi ruoskinta ja pahoinpitely ei yksistään välttämättä aiheuttanut kuolemaa, mutta se td. joudutti Jeesuksen tapauksessa sitä sekä verenhukan, sokkireaktion ja nestehukan takia. Rintakehän lukkiutuminen estää ihmistä saamasta happea ja hän tukehtuu. Tämä oli lääkärin lausunto asiasta. Sääriluiden murskaaminen vahvistaa tuon näkemyksen, koska silloin ihminen ei enää kykene nostamaan itseään ylös, jotta saisi hengitettyä. - apostoli_tz
Nas.se kirjoitti:
mikä sinua tuossa kidutuskuolemassa niin kiehtoo, mikä?
Kaikkihan me ymmärrämme ristiriidan todellisuuden ja (jeesus)sadun välillä mutta mikä kiehtoo ja viehättää?Jumala tuli ihmiseksi, kärsi puolestamme moisen kuoleman. Eikä pelkkä kuolema ole se, joka kiehtoo, vaan Jeesuksen koko maanpäällinen elämä. Hän luopui loistokkaasta elämästä, oli omiensä hylkimä ja torjuma. Hän seurusteli muiden hylkäämien ihmisten kanssa, suhtautui heihin rakkaudella (vaikka foinikialaisnaisen kohdalla vaikuttikin tylyltä, opetuslapsia koetellakseen). Jumala luopui voimasta ja vallasta, nöyrtyi ihmiseksi ja antoi ihmisten kohdella itseään kuten Jeesusta kohdeltiin.
Jeesus olisi milloin vain voinut luopua tehtävästään. Hän olisi voinut olla hiljaa tai Jumalan Poikana pelastaa itsensä. Hänen ei olisi tarvinnut mennä ristille, eikä muutenkaan kärsimyksen tietä.
Olisitko sinä valmis kuolemaan sinua pilkkaavien ja jopa vihaavien ihmisten puolesta? Rakastamaan heitä loppuun asti?
Jeesuksen rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan siinä eniten kiehtoo ja se, että hän syyttömänä meni ristille kuolemaan, eikä syyttänyt teloittajiaan, vaan pyysi heidän puolestaan anteeksi.
Jumala ei olekaan etäinen enää, ei kaukainen persoona, vaan persoona, joka tuli niin lähelle ihmistä kuin on mahdollista. Hän tuli itse ihmiseksi, eli ihmisenä ja kärsi ihmisenä joukkossamme. Jumala tuli lihaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut tuhota luomakunta ja kaikki, jotka Jumalaa vastustivat ja elivät synnissä. Saman Hän voisi edelleen tehdä, mutta Poikansa tähden ei sitä tee, vaan armahtaa jokaisen, joka armon haluaa. apostoli_tz kirjoitti:
Jumala tuli ihmiseksi, kärsi puolestamme moisen kuoleman. Eikä pelkkä kuolema ole se, joka kiehtoo, vaan Jeesuksen koko maanpäällinen elämä. Hän luopui loistokkaasta elämästä, oli omiensä hylkimä ja torjuma. Hän seurusteli muiden hylkäämien ihmisten kanssa, suhtautui heihin rakkaudella (vaikka foinikialaisnaisen kohdalla vaikuttikin tylyltä, opetuslapsia koetellakseen). Jumala luopui voimasta ja vallasta, nöyrtyi ihmiseksi ja antoi ihmisten kohdella itseään kuten Jeesusta kohdeltiin.
Jeesus olisi milloin vain voinut luopua tehtävästään. Hän olisi voinut olla hiljaa tai Jumalan Poikana pelastaa itsensä. Hänen ei olisi tarvinnut mennä ristille, eikä muutenkaan kärsimyksen tietä.
Olisitko sinä valmis kuolemaan sinua pilkkaavien ja jopa vihaavien ihmisten puolesta? Rakastamaan heitä loppuun asti?
Jeesuksen rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan siinä eniten kiehtoo ja se, että hän syyttömänä meni ristille kuolemaan, eikä syyttänyt teloittajiaan, vaan pyysi heidän puolestaan anteeksi.
Jumala ei olekaan etäinen enää, ei kaukainen persoona, vaan persoona, joka tuli niin lähelle ihmistä kuin on mahdollista. Hän tuli itse ihmiseksi, eli ihmisenä ja kärsi ihmisenä joukkossamme. Jumala tuli lihaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut tuhota luomakunta ja kaikki, jotka Jumalaa vastustivat ja elivät synnissä. Saman Hän voisi edelleen tehdä, mutta Poikansa tähden ei sitä tee, vaan armahtaa jokaisen, joka armon haluaa.minä en ymmärrä näitä kärsimysjuttuja, joissa kaikkivaltias Jumala on osallinen,
Minä en kykenisi luomaan jumalaa joka potkaiseen varpaan kiveen ja kiroaa kun sattuu.
Mutta raamatun jumalat kuten muutkin ovat ihmisten luomistyön tulos ja ymmärrettävästi silloin käytökseltään ja ominaisuuksiltaan hyvin ihmismäisiä sekä hyvässä että pahassa.
Eikä vähätellä sovi sitäkään että luomalla jumalalle ihmismäiset ominaisuudet, saadaan ajatuksesta houkuttelevampi, hihhulille helpompi samaistua.apostoli_tz kirjoitti:
vaan kysyin, että oletko syytön?
Minun ei tarvitse sinua leimata, vaan riittää kun luen kirjoituksiasi. Sinä itse olet itsesi leimannut ja osoittanut, ettei Jeesus kuollut turhaan ristillä.
Näin on myös itseni kanssa. Olen syyllistynut ivailuun, ja sarkasmiin. Olen antanut välillä samalla mitalla takaisin ja olen siitä pahoillani.
Mutta oletko sinä valmis myöntämään väärinkäytöksesi, joita myös synniksi kutsutaan?
"9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."elämä ovat kaksi eri asiaa.
Vain totaalinen kusipää leimaa ihmisiä jonkin satuhahmon perusteella.- konna
apostoli_tz kirjoitti:
Jumala tuli ihmiseksi, kärsi puolestamme moisen kuoleman. Eikä pelkkä kuolema ole se, joka kiehtoo, vaan Jeesuksen koko maanpäällinen elämä. Hän luopui loistokkaasta elämästä, oli omiensä hylkimä ja torjuma. Hän seurusteli muiden hylkäämien ihmisten kanssa, suhtautui heihin rakkaudella (vaikka foinikialaisnaisen kohdalla vaikuttikin tylyltä, opetuslapsia koetellakseen). Jumala luopui voimasta ja vallasta, nöyrtyi ihmiseksi ja antoi ihmisten kohdella itseään kuten Jeesusta kohdeltiin.
Jeesus olisi milloin vain voinut luopua tehtävästään. Hän olisi voinut olla hiljaa tai Jumalan Poikana pelastaa itsensä. Hänen ei olisi tarvinnut mennä ristille, eikä muutenkaan kärsimyksen tietä.
Olisitko sinä valmis kuolemaan sinua pilkkaavien ja jopa vihaavien ihmisten puolesta? Rakastamaan heitä loppuun asti?
Jeesuksen rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan siinä eniten kiehtoo ja se, että hän syyttömänä meni ristille kuolemaan, eikä syyttänyt teloittajiaan, vaan pyysi heidän puolestaan anteeksi.
Jumala ei olekaan etäinen enää, ei kaukainen persoona, vaan persoona, joka tuli niin lähelle ihmistä kuin on mahdollista. Hän tuli itse ihmiseksi, eli ihmisenä ja kärsi ihmisenä joukkossamme. Jumala tuli lihaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut tuhota luomakunta ja kaikki, jotka Jumalaa vastustivat ja elivät synnissä. Saman Hän voisi edelleen tehdä, mutta Poikansa tähden ei sitä tee, vaan armahtaa jokaisen, joka armon haluaa.aikalailla yksinkertaistettu versio raamatun höpötyksistä:
"Toinen vaihtoehto olisi ollut tuhota luomakunta ja kaikki, jotka Jumalaa vastustivat ja elivät synnissä. Saman Hän voisi edelleen tehdä, mutta Poikansa tähden ei sitä tee, vaan armahtaa jokaisen, joka armon haluaa."
Mutta raamatun mukaan jumala tulee tuhoamaan luomakuntansa joka tapauksessa.
Nyt vain Jeesuksesta johtuvana lisärangaistuksena on helvettituomio niille, jotka eivät häneen usko.
Eli tätä taustaa vasten olisi ollut paljon parempi, että Jahve olisi jättänyt kokonaan itsensä ruoskituttamatta ja tuhonnut koko luomansa paskan samantein. Huono luomistyö ei muutenkaan ole jeezuksella korjautunut, kuten jokainen tv-uutisia katsova tai historiaa tunteva voi helposti päätellä.
- f.e.s.
Voit miettiä miten olisit itse kirjoittanut, jos tekijä olisikin ollut jonkun uskonnollisen lahkon jäsen. Mutta, kummin päin tahansa, typeräähän moinen yleistäminen on. Inhimillistä.
Itse episodissa taas kannattaa kiinnittää huomiota median toimintaan...
http://iltasanomiset.blogspot.com/- Kössönöm
kirkko halusi kiilottaa kuvaansa ja päästi lehdistön kirkkoon, josta sitten jälkeenpäin arvosteli lehdistön toimia. Mikäs sen somempaa!!!Pinnat kotiin!!!
- iskee jälleen!
Kössönöm kirjoitti:
kirkko halusi kiilottaa kuvaansa ja päästi lehdistön kirkkoon, josta sitten jälkeenpäin arvosteli lehdistön toimia. Mikäs sen somempaa!!!Pinnat kotiin!!!
Sinulla on häikkää luetun ymmärtämisessä ja sisäistämisessä!
Adressin ovat koonneet Jokelan asukkaat, ei kirkko!! 8-? - Kössönöm
iskee jälleen! kirjoitti:
Sinulla on häikkää luetun ymmärtämisessä ja sisäistämisessä!
Adressin ovat koonneet Jokelan asukkaat, ei kirkko!! 8-?vaikka itse päästivät lehdistön kirkkoon kuvaamaan. Siinäkin kirkko pelasi kieroa julkisuuspeliä.
- kirkon
Kössönöm kirjoitti:
vaikka itse päästivät lehdistön kirkkoon kuvaamaan. Siinäkin kirkko pelasi kieroa julkisuuspeliä.
toimintaa kohtaan on jotensakin harhaista. Jokelan koulun oppilaat, opettajat ja asukkaat ovat raivoissaan median käytöksestä. Jos kirkko sallikin median tulla kriisikeskukseen, niin ei se tarkoita että media saa käyttäytyä sikamaisesti. Esim. sunnuntaiseen hartaustilaisuuteen oli ulko-oven kieltolapusta huolimatta tunkeutunut media-ihmisiä.
Kirkko pelaa kieroa julkisuuspeliä vain ateistien sairaassa mielikuvituksessa. Jos kirkko ei olisi osallistunut mitenkään onnettomuuden avustustehtävään, heti olisi kuorossa huudettu kirkon olevan kiero ja turha laitos, josta ei ihmisille ole mitään apua tai hyötyä. - Kössönöm
kirkon kirjoitti:
toimintaa kohtaan on jotensakin harhaista. Jokelan koulun oppilaat, opettajat ja asukkaat ovat raivoissaan median käytöksestä. Jos kirkko sallikin median tulla kriisikeskukseen, niin ei se tarkoita että media saa käyttäytyä sikamaisesti. Esim. sunnuntaiseen hartaustilaisuuteen oli ulko-oven kieltolapusta huolimatta tunkeutunut media-ihmisiä.
Kirkko pelaa kieroa julkisuuspeliä vain ateistien sairaassa mielikuvituksessa. Jos kirkko ei olisi osallistunut mitenkään onnettomuuden avustustehtävään, heti olisi kuorossa huudettu kirkon olevan kiero ja turha laitos, josta ei ihmisille ole mitään apua tai hyötyä.mainiosti, että kirkko ei osallistu hymistelyineen tilanteisiin joissa on katastrofi päällä, vaan jättää sen ammattilaisten hoidettavaksi. Menköön uskovaiset hakemaan sitä kirkollista sanomaa, jos niin haluavat, mutta miksi se ns. hoito annetaan kirkolle ja unohdetaan muut kuin uskovaiset.
Joo-joo sairashan minä olen, kun en usko jumaliin ja muihin henkiolentoihin. Mietipä omaa mielikuvitusmaailmaasi. - antoi
Kössönöm kirjoitti:
mainiosti, että kirkko ei osallistu hymistelyineen tilanteisiin joissa on katastrofi päällä, vaan jättää sen ammattilaisten hoidettavaksi. Menköön uskovaiset hakemaan sitä kirkollista sanomaa, jos niin haluavat, mutta miksi se ns. hoito annetaan kirkolle ja unohdetaan muut kuin uskovaiset.
Joo-joo sairashan minä olen, kun en usko jumaliin ja muihin henkiolentoihin. Mietipä omaa mielikuvitusmaailmaasi.tilansa kriisiavun antoon, jossa oli muitakin kriisiavun ammattilaisia, ihan niin kuin sinäkin halusit. Sinun mielestä siis kirkko ei voi antaa apua puhumatta uskonasioista? Kirkon tilat nyt sattui olemaan lähinnä koulua fyysisesti.
Sunnuntaiseen uhrien muistoksi järjestettyyyn hartaustilaisuuteen ei ketään pakotettu. Mikä tässä nyt oikein jurppii? ¿:-O
Kaikki, niin ateistit kuin uskovat, saivat kaiken sen inhimillisen avun, joka niissä yhtäkkisissä oloissa oli mahdollista järjestää.
Kyllä, harhaisen täytyy mielikuvituksen olla, jos kirkon tilat tekevät avusta uskon tuputtamista (vaikka tuskinpa kukaan hädän hetkellä uskontoa oli tuputtamassa!). - Kössönöm
antoi kirjoitti:
tilansa kriisiavun antoon, jossa oli muitakin kriisiavun ammattilaisia, ihan niin kuin sinäkin halusit. Sinun mielestä siis kirkko ei voi antaa apua puhumatta uskonasioista? Kirkon tilat nyt sattui olemaan lähinnä koulua fyysisesti.
Sunnuntaiseen uhrien muistoksi järjestettyyyn hartaustilaisuuteen ei ketään pakotettu. Mikä tässä nyt oikein jurppii? ¿:-O
Kaikki, niin ateistit kuin uskovat, saivat kaiken sen inhimillisen avun, joka niissä yhtäkkisissä oloissa oli mahdollista järjestää.
Kyllä, harhaisen täytyy mielikuvituksen olla, jos kirkon tilat tekevät avusta uskon tuputtamista (vaikka tuskinpa kukaan hädän hetkellä uskontoa oli tuputtamassa!).kuitenkin. Ai, että uskonnottomille ei järjestetty muuta kriisiapua kuin kirkonmenot. Eikö? No siinä tapauksessa sanon vaan, että onpa törkeää toimintaa.
Sinuna en muuten puhuisi mitään harhaisuudesta. Mikä se taas olikaan mihin sinä uskot? - pinnistää!
Kössönöm kirjoitti:
kuitenkin. Ai, että uskonnottomille ei järjestetty muuta kriisiapua kuin kirkonmenot. Eikö? No siinä tapauksessa sanon vaan, että onpa törkeää toimintaa.
Sinuna en muuten puhuisi mitään harhaisuudesta. Mikä se taas olikaan mihin sinä uskot?>Ai, että uskonnottomille ei järjestetty muuta kriisiapua kuin kirkonmenot.>
Hei haloo, miten sinä oikein luet, onko silmäsi todellakin kierot kuvaannollisesti?
En minä noin ole sanonut, sinä niin sanot.
Kaikille järjestettiin apua kirkon tiloissa SPR:n ja kirkon omien diakonityöntekijöiden avulla, siis ihan normaalia maallista apua, mitä onnettomuuksissa annetaan. OK? Yes.
No, sitten kirkko järjestää sunnuntaina, niin kuin normaalistikin, jumalanpalveluksen, joka nyt tragedian vuoksi muodostui muistojumalanpalveluksi, jonne sai vapaasti mennä tai olla menemättä.
Jos kirkon tilat sinällään tekevät kriisiavusta epäilyttävän uskovaisten hallinta- ja manipulointikaappauksen hätätilanteessa, en osaa tuollaista tulkintaa muuksi kuin harhaiseksi kuvata.
Vielä hampaankolossa?
Opiskelua ei koskaan ole liikaa:
http://www.diak.fi/diakoni - Kössönöm
pinnistää! kirjoitti:
>Ai, että uskonnottomille ei järjestetty muuta kriisiapua kuin kirkonmenot.>
Hei haloo, miten sinä oikein luet, onko silmäsi todellakin kierot kuvaannollisesti?
En minä noin ole sanonut, sinä niin sanot.
Kaikille järjestettiin apua kirkon tiloissa SPR:n ja kirkon omien diakonityöntekijöiden avulla, siis ihan normaalia maallista apua, mitä onnettomuuksissa annetaan. OK? Yes.
No, sitten kirkko järjestää sunnuntaina, niin kuin normaalistikin, jumalanpalveluksen, joka nyt tragedian vuoksi muodostui muistojumalanpalveluksi, jonne sai vapaasti mennä tai olla menemättä.
Jos kirkon tilat sinällään tekevät kriisiavusta epäilyttävän uskovaisten hallinta- ja manipulointikaappauksen hätätilanteessa, en osaa tuollaista tulkintaa muuksi kuin harhaiseksi kuvata.
Vielä hampaankolossa?
Opiskelua ei koskaan ole liikaa:
http://www.diak.fi/diakoniammattiapua olisi pitänyt tarjota muualla kuin kirkon tiloissa, vai väitätkö, että Tuusulassa ei muita paikkoja ole kuin kirkko? Siis sai olla menemättä kirkkoon jos halusi. Onpa nättiä!
- tykkänäänsä
Kössönöm kirjoitti:
ammattiapua olisi pitänyt tarjota muualla kuin kirkon tiloissa, vai väitätkö, että Tuusulassa ei muita paikkoja ole kuin kirkko? Siis sai olla menemättä kirkkoon jos halusi. Onpa nättiä!
Mitä järkeä on lähteä tuollaisessa hätätilanteessa jonnekin kauemmaksi, kun ihan vieressä kirkolla on hyvää tilaa. Ehkä kirkon valinta johtui juuri siitä että se ensimmäisenä SPR:n kanssa tarttui tilaisuuteen. Kirkon seurakuntasali on ihan tavallinen sali, josta ei mitään lutteruksen liimaa tartu. ;) Hee...
>Siis sai olla menemättä kirkkoon jos halusi. Onpa nättiä!>
Sie oot vinkura ville, sa miun sanoneen!
Onhan se nättiä, oo-on on on!
Kenellekään ei tuputettu kristinuskon sanomaa väkisin. ;) Hee...
Jos itse joutuisin onnettomuuteen, apua ottaisin vastaan vaikka muslimien moskeijatiloissa, jos se olisi lähimpänä.
-Höh, siis mitä välii paikal... *stadin nasaalilla*
- apostoli_tz
oli Auvinen, ei kukaan teistä. Syyllinen oli ihminen, joka kielsi Jumalan olemassaolon. Se ei siltikään tee kaikista Jumalan kieltävistä ihmisistä murhaajia, kuten ei kaikista kristityistäkään, vaikka Bush tappaakin ihmisiä ja sanoo uskovansa Jumalaan. Nyt ehkä ymmärrät, miltä monista kristityistä on tuntunut jatkuva rinnastaminen Bushiin ja muihin väkivallantekijöihin, jotka sanovat olevansa kristittyjä.
"Mikä tuossa jessen kuoliaaksi kiduttamisessa uskovaisia muuten niin kiehtoo?"
Vastasin jo Nasselle alempana, mutta yritän havainnollistaa asiaa esimerkillä.
Ajattele, että olisit maassa, jossa kuolemantuomi on voimassa. Olisit ajanut jalankulkijan yli autolla, eikä tuomioistuin kuuntelisi mitään selityksiä (mikä arabimaissa on aivan mahdollista), vaan langettaisi sinulle kuolemantuomion.
Sitten tulisi täysin viaton sivullinen ja sanoisi sinulle, että hän voi mennä puolestasi kuolemaan. Hän kärsisi tuomiosi puolestasi ja sinä saisit vapauden.
Näin Jeesus tekisi puolestasi, vaikka olisit maailman ainoa ihminen ja menossa kadotukseen. Hän menisi ristille, jotta sinä voisit jäädä ilman rangaistusta synneistäsi (vai oletko elänyt täysin nuhteettoman elämän, omallatunnolla ei ole MITÄÄN?) ja voisit elää vapaata elämää, jossa synnillä ei ole enää valtaa sinuun.kun kieltää Zeuksen Jumaluuden.
Haista nyt jo . Yritä olla hetki ihmisiksi. Kunnioita kuolleiden omaisia ja älä länkytä satukirjasi paskaa, älä ratsasta ruumiilla.- puh huh
Se viaton sivullinen on sama henkilö, joka on langettanut sinulle kuolemantuomion, ei jalankulkijan yli ajamisesta, vaan kollektiivisena rangaistuksena rikkeestä, josta kerrotaan satukirjassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592