on massiivinen laitos. Sen huomasin kun sivustolla kävin.
En enää ihmettele, miksi uskonnottomia ei televisiossa näy. Resurssit ja vaikutusvalta mediassa ovat vallan toiset kuin esim. Vapaa-ajattelijoilla.
Ei voi välttyä ajatukselta, että se ylimenevä osa, joka yhteisöverotuotosta hautaustoimeen kuluu, käytetään tuotteen mainostamiseen. Kysymys kuitenkin kuuluu: Mikä tuote?
http://www.evl.fi/kkh/kt/
Kirkon tiedotuskeskus
10
882
Vastaukset
- kirkon merkitykseen nähden
Perinteisen printtimedian huomiointi kirkossa on ihan hyvässä hoidossa. Sen sijaan sähköisessä mediassa ja erityisesti uusmedian kohdalla ollaan pahasti jäljessä. Tämä taas vaatisi enemmän resursseja, sikäli tiedostuskeskus on pieni ja perinteinen. Uskonnottomien näkyminen mediassa on toinen juttu: kirkkokaan ei tee suoraan medioihin mitään, vaan tuottaa niiden käyttöön lähinnä tiedotteita. Lehdet sitten julkaisevat minkä parhaaksi näkevät. Sama pätee vaikkapa vapaa-ajattelijoiden tiedotteeseen. Nimi tiedotuskeskus on kuvaava nimi, mainontaan ja brändäykseen kirkko on käyttänyt hyvin vähän varoja. Helsingin uskotoivorakkaus on tästä poikkeus, joka tehdään Hesan yhtymän omilla varoilla, mutta näitä on ollut hyvin vähän (ja sikäli kai kampanja saakin huomioita)
- Kimmo Koo
Olet asiassa oikeassa. Kirkon tiedotuskeskus ei maksa mainoksistaan.
Kirkon kannalta parhaita mainoksia ovat kuolinilmoitukset ja seurakunnalliset ilmoitukset, joita varsinkin vanhempi väestönosa lukee. Televisioon kirkolla on uskonnonvapauslainvastaisesti varattu oma siivu. Uusmedian tuottajana kirkko on heikoilla sillä täällä jokainen joutuu maksamaan omat kustannuksensa.
Paperilla kirkolla on asiat median suhteen hyvin. Todellisuus on onneksi paljon valoisampi, sillä kirkko tavoittaa erittäin huonosti nuoret. Jos - ja kun - uskonnonopetus saadaan pois koulusta, kirkko ei pärjää enää kilpailussa. Kimmo Koo kirjoitti:
Olet asiassa oikeassa. Kirkon tiedotuskeskus ei maksa mainoksistaan.
Kirkon kannalta parhaita mainoksia ovat kuolinilmoitukset ja seurakunnalliset ilmoitukset, joita varsinkin vanhempi väestönosa lukee. Televisioon kirkolla on uskonnonvapauslainvastaisesti varattu oma siivu. Uusmedian tuottajana kirkko on heikoilla sillä täällä jokainen joutuu maksamaan omat kustannuksensa.
Paperilla kirkolla on asiat median suhteen hyvin. Todellisuus on onneksi paljon valoisampi, sillä kirkko tavoittaa erittäin huonosti nuoret. Jos - ja kun - uskonnonopetus saadaan pois koulusta, kirkko ei pärjää enää kilpailussa."Jos - ja kun - uskonnonopetus saadaan pois koulusta, kirkko ei pärjää enää kilpailussa."
Mitä tekee nuori täytettyään 18 vuotta?
Aivan oikein, eroaa kirkosta. Jos ev-luteilla ei olisi uskiksen moraalia, vaan he ryhdikkäästi olisivat vastavuoroisuusperiaatetta noudattaen esittäneet 16 vuotiaille äänestysoikeun lisäksi myös oikeutta erota kirkosta, niin tuota kahdeksantoistavuotiaiden buumia ei olisi.
Se syntyisi 16 vuotiaiden keskuuteen.
No, nykyiset lahkosta eroavat nuoret saavat jälkikasvua parinkymmenen vuoden sisällä joka tarkoittaa sitä että jälkeläiset ovat ala-asteella 2030-luvulla ja silloin heistä kuuluu kirkkoon enää 5-15% joten homma on ohi.
Varsinkin kun toiselta laidalta pukkaa erilailla taikauskoisia.- Eija_Moilanen
Kimmo Koo kirjoitti:
Olet asiassa oikeassa. Kirkon tiedotuskeskus ei maksa mainoksistaan.
Kirkon kannalta parhaita mainoksia ovat kuolinilmoitukset ja seurakunnalliset ilmoitukset, joita varsinkin vanhempi väestönosa lukee. Televisioon kirkolla on uskonnonvapauslainvastaisesti varattu oma siivu. Uusmedian tuottajana kirkko on heikoilla sillä täällä jokainen joutuu maksamaan omat kustannuksensa.
Paperilla kirkolla on asiat median suhteen hyvin. Todellisuus on onneksi paljon valoisampi, sillä kirkko tavoittaa erittäin huonosti nuoret. Jos - ja kun - uskonnonopetus saadaan pois koulusta, kirkko ei pärjää enää kilpailussa.Ootkohan muistanut laittaa nimen adressiin uskonnon opetus pois koulusta? Poika parka on yrittänyt kerätä viime maaliskuusta asti. Teeppä nyt sille hyvä mieli, kun olet kerran tuota mieltä.
http://www.adressit.com/uskonnot_pois_kouluista
Unohdit muuten rippikoulun. Mulla se kevätpuolella kuskaaminen ja istuminen alkaa. - Kimmo Koo
Eija_Moilanen kirjoitti:
Ootkohan muistanut laittaa nimen adressiin uskonnon opetus pois koulusta? Poika parka on yrittänyt kerätä viime maaliskuusta asti. Teeppä nyt sille hyvä mieli, kun olet kerran tuota mieltä.
http://www.adressit.com/uskonnot_pois_kouluista
Unohdit muuten rippikoulun. Mulla se kevätpuolella kuskaaminen ja istuminen alkaa.Virkamiehenä joudun hoitamaan asioita jotka sivuavat uskontoa.
"Unohdit muuten rippikoulun. Mulla se kevätpuolella kuskaaminen ja istuminen alkaa."
En unohtanut. Rippikoulu tarvitsee koulua. Jos uskontoluokassa ei nähtäisi kuka on menossa rippikouluun, aniharva lähtisi, sillä kuka uskaltaisi mennä tuntemattomien hihhullien joukkoon. Pääosalle nuorista kaikki kontaktit kirkkoon ennen rippikoulua tulee koulun kautta. - Eija_Moilanen
Kimmo Koo kirjoitti:
Virkamiehenä joudun hoitamaan asioita jotka sivuavat uskontoa.
"Unohdit muuten rippikoulun. Mulla se kevätpuolella kuskaaminen ja istuminen alkaa."
En unohtanut. Rippikoulu tarvitsee koulua. Jos uskontoluokassa ei nähtäisi kuka on menossa rippikouluun, aniharva lähtisi, sillä kuka uskaltaisi mennä tuntemattomien hihhullien joukkoon. Pääosalle nuorista kaikki kontaktit kirkkoon ennen rippikoulua tulee koulun kautta.Virkamies taitaa potea unettomuutta tai on sitten lomalla.
Ensimmäinen asia on, että asia lapset eivät joudu vieraiden hihhuleiden käsiin vaan useammilla on kerhoista saakka kokemusta niistä turvallisista aikuisista, jotka ovat heidän ympärillään.
Toinen asia virkamiehen tietoon. Uskonnon opetusta on 1 h viikossa. Ja useimmiten sen pitää oma opettaja ala-asteella.
Kolmas asia on, että tämä on myös lasten omien vanhempien asia, mutta ei ateistisen henkilön, jolle nämä asiat eivät kuulu kuin pelkästään omien lastensa kautta.
Neljäs asia on, että pistän niin paljon rahaa läpi kunnalle ja valtiolle, että katson oikeudekseni vaikuttaa omien lasteni kouluopetukseen, mutta ymmärrän kunnioittaa myös muiden tätä oikeutta.
Pystyykö virkamies ymmärtämään tämän? - Nasse.
Eija_Moilanen kirjoitti:
Virkamies taitaa potea unettomuutta tai on sitten lomalla.
Ensimmäinen asia on, että asia lapset eivät joudu vieraiden hihhuleiden käsiin vaan useammilla on kerhoista saakka kokemusta niistä turvallisista aikuisista, jotka ovat heidän ympärillään.
Toinen asia virkamiehen tietoon. Uskonnon opetusta on 1 h viikossa. Ja useimmiten sen pitää oma opettaja ala-asteella.
Kolmas asia on, että tämä on myös lasten omien vanhempien asia, mutta ei ateistisen henkilön, jolle nämä asiat eivät kuulu kuin pelkästään omien lastensa kautta.
Neljäs asia on, että pistän niin paljon rahaa läpi kunnalle ja valtiolle, että katson oikeudekseni vaikuttaa omien lasteni kouluopetukseen, mutta ymmärrän kunnioittaa myös muiden tätä oikeutta.
Pystyykö virkamies ymmärtämään tämän?ei koululaitoksen.
Opettakoot uskontokunnat omille jäsenilleen itse riittejään, se ei kuulu koululaitokselle. - Kimmo Koo
Eija_Moilanen kirjoitti:
Virkamies taitaa potea unettomuutta tai on sitten lomalla.
Ensimmäinen asia on, että asia lapset eivät joudu vieraiden hihhuleiden käsiin vaan useammilla on kerhoista saakka kokemusta niistä turvallisista aikuisista, jotka ovat heidän ympärillään.
Toinen asia virkamiehen tietoon. Uskonnon opetusta on 1 h viikossa. Ja useimmiten sen pitää oma opettaja ala-asteella.
Kolmas asia on, että tämä on myös lasten omien vanhempien asia, mutta ei ateistisen henkilön, jolle nämä asiat eivät kuulu kuin pelkästään omien lastensa kautta.
Neljäs asia on, että pistän niin paljon rahaa läpi kunnalle ja valtiolle, että katson oikeudekseni vaikuttaa omien lasteni kouluopetukseen, mutta ymmärrän kunnioittaa myös muiden tätä oikeutta.
Pystyykö virkamies ymmärtämään tämän?"Virkamies taitaa potea unettomuutta tai on sitten lomalla."
Töissä on kiireisin aika vuodesta. Kun pääsin kotiin, nukuin kunnon tirsat, valmistelin seuraavaa päivää ja menin yhdeksältä nukkumaan. Olen oppinut, että aamulla herättyä on turha maata väkisin.
"Neljäs asia on, että pistän niin paljon rahaa läpi kunnalle ja valtiolle, että katson oikeudekseni vaikuttaa omien lasteni kouluopetukseen, mutta ymmärrän kunnioittaa myös muiden tätä oikeutta."
Hienoa, että vanhemmat ovat kiinnostuneita koulusta. Toivoisin, että kirkkoon kuulumattomat vanhemmat huolehtisivat, että heidän lapsensa pääsisivät ET-opetukseen. Suomessa on kirkkoon kuulumattomia yli kymmenen kertaa niin paljon kuin ortodokseja, mutta paljon vähemmän päteviä opettajia. (ihmettele ja kauhistele http://www.feto.fi/ET_opettajat.htm) Monessa kunnassa ekaluokkalaiset laitetaan muitta mutkitta joko ortodoksiseen tai luteilaiseen uskontoon kuuluipa kirkkoon tai ei. Tilanne ei parane ellei vanhemmat puutu asiaan.
"Toinen asia virkamiehen tietoon. Uskonnon opetusta on 1 h viikossa. Ja useimmiten sen pitää oma opettaja ala-asteella."
Uskonnonopetusta on (muistaakseni) 4,9 % opetusajasta. Peruskoululaisen vuosikustannus lienee yli 5000 euroa, joten uskontoa opetetaan 250 eurolla jokaiselle koululaiselle joka vuosi.
"Pystyykö virkamies ymmärtämään tämän?"
Yritän hoitaa hommani siten, että apuuni voi luottaa jokainen uskontoon katsomatta. - huh huh...
Nas.se kirjoitti:
"Jos - ja kun - uskonnonopetus saadaan pois koulusta, kirkko ei pärjää enää kilpailussa."
Mitä tekee nuori täytettyään 18 vuotta?
Aivan oikein, eroaa kirkosta. Jos ev-luteilla ei olisi uskiksen moraalia, vaan he ryhdikkäästi olisivat vastavuoroisuusperiaatetta noudattaen esittäneet 16 vuotiaille äänestysoikeun lisäksi myös oikeutta erota kirkosta, niin tuota kahdeksantoistavuotiaiden buumia ei olisi.
Se syntyisi 16 vuotiaiden keskuuteen.
No, nykyiset lahkosta eroavat nuoret saavat jälkikasvua parinkymmenen vuoden sisällä joka tarkoittaa sitä että jälkeläiset ovat ala-asteella 2030-luvulla ja silloin heistä kuuluu kirkkoon enää 5-15% joten homma on ohi.
Varsinkin kun toiselta laidalta pukkaa erilailla taikauskoisia.Mutta eikös uskonnosta vapaa halua olla vapaa myös muistakin uskonnoista eikä pelkästään kristinuskosta? Onhan se hurjaa jos näitä sharialain kannattajia olisi enemmistö ja tiedät varmaan, mitä shariassa sanotaan ateisteista?
huh huh... kirjoitti:
Mutta eikös uskonnosta vapaa halua olla vapaa myös muistakin uskonnoista eikä pelkästään kristinuskosta? Onhan se hurjaa jos näitä sharialain kannattajia olisi enemmistö ja tiedät varmaan, mitä shariassa sanotaan ateisteista?
päästään siihen että parannus ihmisoikeuksien kannalta arveluttavaan tilanteeseen johtaa katstrofiin?
Aivan oikein, uskislogiikalla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483