Eräät oudoilta tuntuvat oikeinkirjoitukseen tai sanankäyttöön liittyvät seikat, jotka Jehovan todistajien oletetaan keksineen, saavatkin tukea muista raamatunkäännöksistä tai hakuteoksista.
Luukkaan 23:43:ssa Uuden maailman käännös esittää Jeesuksen sanat hänen kanssaan teloitetulle rikolliselle:
”Totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.”
Alkuperäisessä kreikassa ei ollut välimerkkejä, kuten kaksoispisteitä,
mutta tavallisesti kääntäjät lisäävät jonkinlaisia välimerkkejä
auttaakseen lukemista.
Useimmat panevat tämän jakeen kuitenkin kuulumaan sellaiselta,
kuin Jeesus ja rikollinen olisivat harpanneet paratiisiin tuona samana päivänä.
Kirkkoraamattu sanoo: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.”
Kaikki eivät kuitenkaan esitä tällaista ajatusta.
Professori Wilhelm Michaelis kääntää tämän jakeen:
”Totisesti minä vakuutan sinulle jo tänään: sinä tulet (kerran) olemaan minun kanssani paratiisissa.”
Tämä käännös on paljon johdonmukaisempi kuin Kirkkoraamatun.
Kuoleva rikollinen ei olisi voinut mennä Jeesuksen kanssa paratiisiin tuona samana päivänä.
Jeesusta ei herätetty ennen kuin kolmantena päivänä kuolemansa jälkeen. Sillä välin hän oli Haadeksessa, ihmiskunnan yhteisessä haudassa. – Apostolien teot 2:27, 31; 10:39, 40.
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blog/show?id=2119722:BlogPost:409683&commentId=2119722:Comment:416237&xg_source=activity
oikein..kirjoituksesta.. ;)
sanon TÄNÄÄN:
2
67
Vastaukset
- huomasin
Sanon sinulle tänään:olet mukava.
Sanon sinulle:tänään olet mukava.
-iso ero, kyllä ;) - kommunikoin :)
Viittomakielellä? ;D
http://www.jwbrothers.org/videos/3016/alfabeto-dactilologico-lse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483