tämä Tapanin toisaalla kirjoittama uskomus:
---> Pyhää Henkeä kyllä joskus verrataan aurinkoon. Hän on yhdessä paikassa kerrallaan, mutta Hänen vaikutuksensa voi ulottua kaikkiin, jotka eivät varta vasten mene "varjoon".
Raamattuhan ei anna Pyhästä Hengestä tuollaista kuvaa.
mihin perustuu
54
176
Vastaukset
- Ev.lut.
"Raamattuhan ei anna Pyhästä Hengestä tuollaista kuvaa."
Ei annakaan, mutta Tapani ei voi suoraan myöntää, että mormonitemppeleissä on aurinkojumalan kuva. Paholainen pentagrammi on jo Zappaksen saivarteluilla yritetty selittää merkityksettömäksi.- zappax .
Älä viitsi jatkaa typerien mielipiteidesi esittämistä...
"Paholainen pentagrammi on jo Zappaksen saivarteluilla yritetty selittää merkityksettömäksi. "
Sillä ne ovat merkityksettömiä koska nitä ei käytetä mainitsemassa tarkoituksessa.
Oletko IHAN AIKUISTEN OIKEASTI noin kovapäinen että tät et ymmärrä?
Etkä kehtaa kohdata totuutta muuten kuin vättämällä että minä saivartelen?
Että voi jonkun ihmisen itsetunto ja usko olla niin matalla että pitää mennä toisen uskoa vääntämään tioed miksi...
Tietenkin on kysymys vertaamisesta. Kaipa ymmärrät, että useat henkilöt ja jopa kaikki, jotka eivät varta vasten ole "varjossa", voivat tuntea samanaikaisesti Pyhän Hengen vaikutuksen.
- aurinko on aurinko
Kuvitteletko olevasi Faarao ja Atonin palvoja?
- Lehi
Kolminaisuusopissa Jumalaa on verratu aurinkoon seuraavasti: Vaika auringosta lähtee valo ja säteet, niin ne ovat kuitenkin samaa aurinkoa. Samoin Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala Isän kanssa, vaika ne lähtevät Isästä.
Jos kolminaisuuden kannattajat vertaavat Isän Pojan ja Pyhän Hengen kolminaisuuta tällä tavalla aurinkoon, auringin säteeseen ja valoon, niin miksi me ei saataisi samoin vertausta auringosta, kun haluamme valoitaa oppiamme Pyhästä Hengestä?- tode*
valoitapa hieman oppianne Pyhästä Hengestä. Kuka on tämä henkiolento ja mistä on tullut ja saanut arvonimen Pyhä Henki?
Kristinopin mukaanhan Pyhä Henki on Jumalan Henki, siis Jumala itse. tode* kirjoitti:
valoitapa hieman oppianne Pyhästä Hengestä. Kuka on tämä henkiolento ja mistä on tullut ja saanut arvonimen Pyhä Henki?
Kristinopin mukaanhan Pyhä Henki on Jumalan Henki, siis Jumala itse.Kaikkea ei ole ilmoitettu, mutta tässä on Pyhien kirjoitusten oppaamme antia:
PYHÄ HENKI. Katso myös Anteeksiantamaton synti; Ilmoitus; Innoitus; Jumala, jumaluus; Kaste; Kyyhkysen merkki; Lohduttaja; Lupauksen Pyhä Henki; Pyhän Hengen lahja.
Jumaluuden kolmas jäsen (1. Joh. 5:7; OL 20:28). Hän on henkipersoona, jolla ei ole liha- ja luuruumista (OL 130:22). Pyhää Henkeä sanotaan usein Hengeksi tai Jumalan Hengeksi.
Pyhällä Hengellä on tärkeitä tehtäviä pelastussuunnitelmassa: 1) Hän todistaa Isästä ja Pojasta (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 28:11; Et. 12:41). 2) Hän ilmoittaa totuuden kaikesta (Joh. 14:26; 16:13; Moroni 10:5; OL 39:6). 3) Hän pyhittää ne, jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet kasteen (Joh. 3:5; 3. Nefi 27:20; Moos. 6:64–68). 4) Hän on lupauksen Pyhä Henki (OL 76:50–53; 132:7, 18–19, 26).
Pyhän Hengen voima voi tulla ihmisen päälle jo ennen kastetta ja todistaa, että evankeliumi on tosi, mutta oikeus Pyhän Hengen jatkuvaan toveruuteen, kelvollisuuden ehdolla, on lahja, joka voidaan saada ainoastaan Melkisedekin pappeuden haltijan kätten päällepanemisella, valtuudella suoritetun kasteen jälkeen Jeesuksen Kristuksen tosi kirkon jäseneksi.
Jeesus opetti, että kaikki synnit voidaan antaa anteeksi, paitsi pilkka Pyhää Henkeä vastaan (Matt. 12:31–32; Mark. 3:28–29; Luuk. 12:10; Hepr. 6:4–8; OL 76:34–35).
Henki ohjaa ihmisiä seuraamaan Jumalan säädöksiä, Hes. 36:27. Apostolit valtuutettiin kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, Matt. 28:19. Pyhä Henki opettaa teille kaiken, Joh. 14:26. Ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina, 2. Piet. 1:21. Henki johdatti Nefiä, 1. Nefi 4:6. Jumalan salaisuudet paljastetaan Pyhän Hengen voimalla, 1. Nefi 10:17–19. Pyhä Henki osoittaa teille kaiken, mitä teidän tulee tehdä, 2. Nefi 32:5. Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta, Moroni 10:5. Minä puhun sinulle sinun mielessäsi ja sinun sydämessäsi Pyhän Hengen kautta, OL 8:2. Henki johdattaa tekemään hyvää, OL 11:12. Pyhä Henki tietää kaiken, OL 35:19. Pyhä Henki opettaa rauhaa tuovia valtakunnan asioita, OL 36:2 (OL 39:6). Ellette saa Henkeä, teidän ei tule opettaa, OL 42:14. Pyhä Henki todistaa Isästä ja Pojasta, OL 42:17 (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 11:32, 35–36). Pyhä Henki antaa toisten tietää, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, OL 46:13. Mitä he puhuvatkin Pyhän Hengen innoittamina, se on pyhä kirjoitus, OL 68:4. Pyhä Henki vuodatetaan, niin että hän todistaa kaikesta, mitä te sanotte, OL 100:8. Pyhä Henki on kumppanisi alati, OL 121:45–46.- Ev.lut.
Alunoerin kysymys oli siitä, että mormonitemppelissä on auringonjumalan kuva. Siitä Tapani keksi väittää, että kyse on Pyhän Hengen vertauskuvasta aivan kuin kuvan temppeliiin panijat olisivat tätä tarkoittaneet.
Ev.lut. kirjoitti:
Alunoerin kysymys oli siitä, että mormonitemppelissä on auringonjumalan kuva. Siitä Tapani keksi väittää, että kyse on Pyhän Hengen vertauskuvasta aivan kuin kuvan temppeliiin panijat olisivat tätä tarkoittaneet.
Nauvoon Temppelissä olevat merkit ovat kotoisin Johanneksen Ilmestyskirjan 12 luvun 1 jakeesta. Temppelit ovat erittäin symboolisia. Tämän tiedon on kirjoittanut muistikirjaansa Temppelin rakentajien esimies Josephin sanoin.
Nauvoon Temppelin kuvat edustavat Kristuksen kirkkoa. Ja koska kuviot ovat esitetty taivaallisessa asetelmassa ne tietenkin voidaan yhdistää Herran taivaalliseen kirkkoon, tai siihen jota joskus kutsutaan Ainosynytisen kirkoksi. Mormonismin ensyklobedia viitta siihen että "Ainosyntyisen Kirkko on Kristuksen taivaallinen kirkko ja sen jäsenet ovat korotettuja henkilöitä" Tämä on huomionarvoista koska 4 toukokuuta 1842 Joseph Smith antoi useammalle pyhälle Temppeli Nauvoon ajan endowmentin. Ja näyttää siltä että Herra laitatti symboleja jotka edustivat siinä suoritettavien pyhien toimitusten luonnetta Nauvoon Temppeliin.
MAP kirkon temppelit on suunnattu Jeesuksen Krsituksen palvelemiseen. Symboolit voivat edustaa eri asioita eri yhteiskunnissa. Profeetat, arkkitehdit ja työmiehet ovat erityisesti selittäneet MAP kirkon symboliikan tarkoitusta. Kaikki on suunnattu Jumalan ja Hänen Poikansa palvelemiseen. Jopa vastustajienkin lehti kertoo tähden mm olleen symbooli aamutähdestä, joka Uudessa Testamentissa on esitetty Herran Jeeskuksen Krsituksen arvonimenä.- zappax .
Siksi että kolminaisuuden kannattajat haluavat pitää yksinoikeuden auringonpalvontaan...
- zappax .
Ev.lut. kirjoitti:
Alunoerin kysymys oli siitä, että mormonitemppelissä on auringonjumalan kuva. Siitä Tapani keksi väittää, että kyse on Pyhän Hengen vertauskuvasta aivan kuin kuvan temppeliiin panijat olisivat tätä tarkoittaneet.
Alunperin kysymys on siitä että sinä et halua ymmärtää yhtään mitään mikä on sinun mielestäsi uskosi vastaista.
Meilä ei ole mitään aurigonjumlan kuvaa missään tgemppelissä.
Emme palvo mitään aurigonjumalaa.
Tätä sinä et käsitä
"Siitä Tapani keksi väittää, että kyse on Pyhän Hengen vertauskuvasta aivan kuin kuvan temppeliiin panijat olisivat tätä tarkoittaneet. "
Etkä myöskään tätä: Tapanilla on oikeus mielipiteeseensä.
LUE nyt hyvä mies ne antamani linkit siellä tosessa ketjussa... - tode*
Tapani1 kirjoitti:
Kaikkea ei ole ilmoitettu, mutta tässä on Pyhien kirjoitusten oppaamme antia:
PYHÄ HENKI. Katso myös Anteeksiantamaton synti; Ilmoitus; Innoitus; Jumala, jumaluus; Kaste; Kyyhkysen merkki; Lohduttaja; Lupauksen Pyhä Henki; Pyhän Hengen lahja.
Jumaluuden kolmas jäsen (1. Joh. 5:7; OL 20:28). Hän on henkipersoona, jolla ei ole liha- ja luuruumista (OL 130:22). Pyhää Henkeä sanotaan usein Hengeksi tai Jumalan Hengeksi.
Pyhällä Hengellä on tärkeitä tehtäviä pelastussuunnitelmassa: 1) Hän todistaa Isästä ja Pojasta (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 28:11; Et. 12:41). 2) Hän ilmoittaa totuuden kaikesta (Joh. 14:26; 16:13; Moroni 10:5; OL 39:6). 3) Hän pyhittää ne, jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet kasteen (Joh. 3:5; 3. Nefi 27:20; Moos. 6:64–68). 4) Hän on lupauksen Pyhä Henki (OL 76:50–53; 132:7, 18–19, 26).
Pyhän Hengen voima voi tulla ihmisen päälle jo ennen kastetta ja todistaa, että evankeliumi on tosi, mutta oikeus Pyhän Hengen jatkuvaan toveruuteen, kelvollisuuden ehdolla, on lahja, joka voidaan saada ainoastaan Melkisedekin pappeuden haltijan kätten päällepanemisella, valtuudella suoritetun kasteen jälkeen Jeesuksen Kristuksen tosi kirkon jäseneksi.
Jeesus opetti, että kaikki synnit voidaan antaa anteeksi, paitsi pilkka Pyhää Henkeä vastaan (Matt. 12:31–32; Mark. 3:28–29; Luuk. 12:10; Hepr. 6:4–8; OL 76:34–35).
Henki ohjaa ihmisiä seuraamaan Jumalan säädöksiä, Hes. 36:27. Apostolit valtuutettiin kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, Matt. 28:19. Pyhä Henki opettaa teille kaiken, Joh. 14:26. Ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina, 2. Piet. 1:21. Henki johdatti Nefiä, 1. Nefi 4:6. Jumalan salaisuudet paljastetaan Pyhän Hengen voimalla, 1. Nefi 10:17–19. Pyhä Henki osoittaa teille kaiken, mitä teidän tulee tehdä, 2. Nefi 32:5. Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta, Moroni 10:5. Minä puhun sinulle sinun mielessäsi ja sinun sydämessäsi Pyhän Hengen kautta, OL 8:2. Henki johdattaa tekemään hyvää, OL 11:12. Pyhä Henki tietää kaiken, OL 35:19. Pyhä Henki opettaa rauhaa tuovia valtakunnan asioita, OL 36:2 (OL 39:6). Ellette saa Henkeä, teidän ei tule opettaa, OL 42:14. Pyhä Henki todistaa Isästä ja Pojasta, OL 42:17 (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 11:32, 35–36). Pyhä Henki antaa toisten tietää, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, OL 46:13. Mitä he puhuvatkin Pyhän Hengen innoittamina, se on pyhä kirjoitus, OL 68:4. Pyhä Henki vuodatetaan, niin että hän todistaa kaikesta, mitä te sanotte, OL 100:8. Pyhä Henki on kumppanisi alati, OL 121:45–46.millä perusteella joku henkiolento on Jumalan henki? Sillä ilmaisulla kun on Raamatun mukaan oma tarkoituksensa.
- tode*
tode* kirjoitti:
millä perusteella joku henkiolento on Jumalan henki? Sillä ilmaisulla kun on Raamatun mukaan oma tarkoituksensa.
niin... ei ole tullut ilmoitusta Pyhän Hengen olemuksesta, kun kukaan ei osaa vastata.
Ilmoittajalla on tässä paha paikka ja ilmoitus jää tekemättä. tode* kirjoitti:
niin... ei ole tullut ilmoitusta Pyhän Hengen olemuksesta, kun kukaan ei osaa vastata.
Ilmoittajalla on tässä paha paikka ja ilmoitus jää tekemättä.Pyhän Hengen olemus on olla kolmas jumaluuden jäsen. Meille ei ole ilmoitettu vielä kaikkea emmekä kaikkea tietoa tarvitse. Yhtä hyvin voisit kysellä taivaallisen Isämme olemusta. Emme tarkoin tiedä, miten Hänestä on tullut Jumala emmekä tarkoin tiedä sitäkään, miten me olemme tulleet taivaallisen Isämme lapsiksi aikaisemmassa olemassaolossa. - Onko aikaisempi olemassaolo sinulle selvää?
- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Pyhän Hengen olemus on olla kolmas jumaluuden jäsen. Meille ei ole ilmoitettu vielä kaikkea emmekä kaikkea tietoa tarvitse. Yhtä hyvin voisit kysellä taivaallisen Isämme olemusta. Emme tarkoin tiedä, miten Hänestä on tullut Jumala emmekä tarkoin tiedä sitäkään, miten me olemme tulleet taivaallisen Isämme lapsiksi aikaisemmassa olemassaolossa. - Onko aikaisempi olemassaolo sinulle selvää?
kysymyshän kuului kaikessa yksinkertaisuudessaan, että "kuinka joku voi olla Jumalan henki?".
Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa Raamatun ilmaisu "Jumalan henki"? tode* kirjoitti:
kysymyshän kuului kaikessa yksinkertaisuudessaan, että "kuinka joku voi olla Jumalan henki?".
Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa Raamatun ilmaisu "Jumalan henki"?Jumalalla on oma Henkensä ja Pyhällä Hengellä omansa eli Hän on tuo henki, mutta ilman ruumista. Isällä on ruumis kuten Pojallakin. Pyhää Henkeä sanotaan joskus Jumalan Hengeksi, koska Hän toimii Jumalan käskyn mukaan kuten Jeesuskin. Pyhä Henki on Kristuksen tavoin Isän palveluksessa eli Isälle alisteinen.
- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Jumalalla on oma Henkensä ja Pyhällä Hengellä omansa eli Hän on tuo henki, mutta ilman ruumista. Isällä on ruumis kuten Pojallakin. Pyhää Henkeä sanotaan joskus Jumalan Hengeksi, koska Hän toimii Jumalan käskyn mukaan kuten Jeesuskin. Pyhä Henki on Kristuksen tavoin Isän palveluksessa eli Isälle alisteinen.
"sanotaan joskus Jumalan Hengeksi..".
Missä Raamattu kutsuu Pyhää Henkeä erilliseksi henkiolennoksi? tode* kirjoitti:
"sanotaan joskus Jumalan Hengeksi..".
Missä Raamattu kutsuu Pyhää Henkeä erilliseksi henkiolennoksi?Kuten olen jo muutaman kerran kirjoittanut, Pyhä Henki esiintyy Isästä ja Pojasta erillisenä Jeesuksen kasteen ja Stefanuksen kivityskuvauksen yhteydessäKuten olen jo muutaman kerran kirjoittanut, Pyhä Henki esiintyy Isästä ja Pojasta erillisenä Jeesuksen kasteen ja Stefanuksen kivityskuvauksen yhteydessä
- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Kuten olen jo muutaman kerran kirjoittanut, Pyhä Henki esiintyy Isästä ja Pojasta erillisenä Jeesuksen kasteen ja Stefanuksen kivityskuvauksen yhteydessäKuten olen jo muutaman kerran kirjoittanut, Pyhä Henki esiintyy Isästä ja Pojasta erillisenä Jeesuksen kasteen ja Stefanuksen kivityskuvauksen yhteydessä
kun Jeesus kastettiin, Jumalan henki tuli alas ikäänkuin kyyhhkysen muodossa. Kyseessä oli siis Jumala itse, Jumalan henki, ei joku erillinen henkiolento.
Stefanuksen kivityksen yhteydessä Pyhä Heneki ei mylskään esiintynyt erillisenä olentona, vaan Jumalana henkenä, joka "täytti steganuksen voimallaan".
Merkille pantavaa Stefuksen kuolemassa oli myös se, että siinä hetkessä Jeesus oli se Herra, jolle Stefanus uskoi henkensä. Siinä yksi Jumalan kolminaisen olemuksen selistystapa. tode* kirjoitti:
kun Jeesus kastettiin, Jumalan henki tuli alas ikäänkuin kyyhhkysen muodossa. Kyseessä oli siis Jumala itse, Jumalan henki, ei joku erillinen henkiolento.
Stefanuksen kivityksen yhteydessä Pyhä Heneki ei mylskään esiintynyt erillisenä olentona, vaan Jumalana henkenä, joka "täytti steganuksen voimallaan".
Merkille pantavaa Stefuksen kuolemassa oli myös se, että siinä hetkessä Jeesus oli se Herra, jolle Stefanus uskoi henkensä. Siinä yksi Jumalan kolminaisen olemuksen selistystapa.Jumala olisi kuollut, jos Hänen Henkensä olisi irrallisena tullut kuin kyyhkynen Jeesuksen kasteen yhteydessä. Sama koskee Stefanuksen kastetta. Pyhä Henki on itsenäinen persoona ja olento. Jopa kolminaisuusopin mukaan Hän on eri persoona kuin Isä ja Poika, joten ei Hän ole Isä-Jumalan Henki. - Silti Pyhää Henkeä sanotaan joskus Jumalan Hengeksi, mutta silloin tarkoitetaan Jumalaa palvelevaa Henkeä.
- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Jumala olisi kuollut, jos Hänen Henkensä olisi irrallisena tullut kuin kyyhkynen Jeesuksen kasteen yhteydessä. Sama koskee Stefanuksen kastetta. Pyhä Henki on itsenäinen persoona ja olento. Jopa kolminaisuusopin mukaan Hän on eri persoona kuin Isä ja Poika, joten ei Hän ole Isä-Jumalan Henki. - Silti Pyhää Henkeä sanotaan joskus Jumalan Hengeksi, mutta silloin tarkoitetaan Jumalaa palvelevaa Henkeä.
eipä tuo ole kuollut.
Ei Pyhä Henki ole kolminaisuusopin mukaan erillinen olento. Jumala on henki, joka tuli ihmiseksi alas maailmaan..
Raamatun mukaan PH on Jumalan henki, eikä Raamattu siis kutsu Häntä silloin tällöin Jumalan Hengeksi.
Ja mitä kummaa höpöä tuo "Jumalaa palveleva henki" nyt sitten on? Ihan uutta tarinaa. tode* kirjoitti:
eipä tuo ole kuollut.
Ei Pyhä Henki ole kolminaisuusopin mukaan erillinen olento. Jumala on henki, joka tuli ihmiseksi alas maailmaan..
Raamatun mukaan PH on Jumalan henki, eikä Raamattu siis kutsu Häntä silloin tällöin Jumalan Hengeksi.
Ja mitä kummaa höpöä tuo "Jumalaa palveleva henki" nyt sitten on? Ihan uutta tarinaa.Pyhä Henki ja Jeesus Kristus tekevät kaiken Isän tahdon mukaan. He palvelevat Isän suunnitelman toteuttamiseksi.
Kolminaisuusopin mukaankin Pyhä Henki on oma persoonansa. Olento sanaa tuossa opissa kartetaan, mutta kuinka kukaan voi olla eri persoona olematta myös eri olento!- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Pyhä Henki ja Jeesus Kristus tekevät kaiken Isän tahdon mukaan. He palvelevat Isän suunnitelman toteuttamiseksi.
Kolminaisuusopin mukaankin Pyhä Henki on oma persoonansa. Olento sanaa tuossa opissa kartetaan, mutta kuinka kukaan voi olla eri persoona olematta myös eri olento!älä minulta kysy, mikä on Jumalalle mahdollista, ja ihmiselle mahdotonta.
Raamatun kuvauksen mukaan Pyhä Henki ei ole olento. Hän on, kuten kirjoitukset sanovat, henki. Ja kun muistetaan, että vain Jumala on pyhä, niin sana Pyhästä Hengestä on sana Jumalan hengestä. tode* kirjoitti:
älä minulta kysy, mikä on Jumalalle mahdollista, ja ihmiselle mahdotonta.
Raamatun kuvauksen mukaan Pyhä Henki ei ole olento. Hän on, kuten kirjoitukset sanovat, henki. Ja kun muistetaan, että vain Jumala on pyhä, niin sana Pyhästä Hengestä on sana Jumalan hengestä.Etkö pidä Pyhää Henkeä persoonana?
Tämä on varsin erikoista logiikkaa: "Ja kun muistetaan, että vain Jumala on pyhä, niin sana Pyhästä Hengestä on sana Jumalan hengestä."- Kristinopiksi
tode* kirjoitti:
valoitapa hieman oppianne Pyhästä Hengestä. Kuka on tämä henkiolento ja mistä on tullut ja saanut arvonimen Pyhä Henki?
Kristinopin mukaanhan Pyhä Henki on Jumalan Henki, siis Jumala itse.luulemasi ei näköjään tiedä ...
- sole mio
Aurinko paistaa myös pahoille, ole huoleti zappax.
- zappax .
Heheh .
Sehän nyt ei olekaan mun huolenani...
- Sivusta seuraava
Terveisiä Todelle, pistän minäkin korteni kekoon tähän "Pyhä Henki " keskusteluun. Tämä on tarkoitettu vastaamaan Toden aloitukseen.
(Lainasit Tapanin esimerkkiä auringosta.)
Minä koitan valoittaa asia Radion avulla.
Kun ajatellaan radio lähetystä, lähetys tapahtuu yhdestä paikasta ja radio aallot lähetetään suurelle alueelle (riippuen lähettimen vahvuudesta). Kaikki immeiset tällä lähetys alueella voivat "tuunata" radionsa lähettimen aalto pituudelle ja nauttia lähetettävästa ohjelmasta.
Samalla tavoin me omalla elämällämme (uskollamme ja käskyjen pitämisellä) "tuunaamme" itsemme Pyhän Hengen aaltopituudelle, jotta me voimme saada Pyhän Hengen todistuksen Taivaallisesta Isästämme, Hänen Pojastaan Jeesukseta Kristuksesta ja kaikista evankeliumin periaatteista ja toimituksista.
Terveisin, Sivusta seuraava- läheltä katsova
Joo, mutta kaikki tuo tapahtuu ilman 'radion aaltoja', ei meidän tarvitse 'tuunata' itseämme mihinkään.
läheltä katsova kirjoitti:
Joo, mutta kaikki tuo tapahtuu ilman 'radion aaltoja', ei meidän tarvitse 'tuunata' itseämme mihinkään.
Meidän tulee rakastaa totuutta, jotta sen ymmärtäisimme ja voisimme ottaa vastaan:
2. Tess. 2
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
Se "tuunaaminen" jota tarvitaan on totuuden rakkaus.- tode*
niin.. radio on ihan hyvä esimerkki, kunhan muistetaan, että Jumala itse on se paikka, josta lähetys (Jumalan Pyhä Henki) tapahtuu
- Sivusta seuraava
läheltä katsova kirjoitti:
Joo, mutta kaikki tuo tapahtuu ilman 'radion aaltoja', ei meidän tarvitse 'tuunata' itseämme mihinkään.
Koetetaan avata "läheltä katsovan" silmiä sokeana syntyneen miehen ( jolle Jeesus antoi hänen näkönsä) sanoilla lainattuna Joh. 9:stä luvusta:
26 He kyselivät: "Mitä hän sinulle teki? Millä tavoin hän avasi silmäsi?" 27 Mies vastasi: "Johan minä sen teille sanoin, te vain ette kuunnelleet. Miksi te taas tahdotte sen kuulla? Tekeekö teidänkin mieli hänen opetuslapsikseen?" 28 He vastasivat hänelle pilkallisesti: "Sinä hänen opetuslapsensa olet, me olemme Mooseksen opetuslapsia. 29 Me tiedämme, että Jumala puhui Moosekselle, mutta mistä tuo mies on peräisin, sitä emme tiedä." 30 "Merkillistä", mies vastasi, "että te ette tiedä, mistä hän on -- ja kuitenkin hän on antanut minulle näköni. 31 Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti. 32 Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät. 33 Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen." 34 Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
mitä jae 31 sanoo sinulle vai sanooko se mitään?
Jotta ihminen voi saada Pyhän Hengen todistuksen ihmisen on kunnioitettava Jumalaa ja elää hänen tahtonsa mukaisesti eli pitää hänen käskynsä parhaansa mukaan. Eikö se tässä ole ehtona siitä, että Jumala kuulee meitä. Siis meidän on "tuunattava" elämämme Jumalan tahdon mukaiseksi jos haluamme Pyhän Hengen todistuksen itsellemme.
"Läheltä katsova" haiskahtaa hiukan fariseukselta kun "sinä (mormoni) rupeat opettamaan meitä..."
terveisin, Sivusta seuraava - Lehi
tode* kirjoitti:
niin.. radio on ihan hyvä esimerkki, kunhan muistetaan, että Jumala itse on se paikka, josta lähetys (Jumalan Pyhä Henki) tapahtuu
Enneminkin tulisi muistaa, että Pyhän Hengen "lähetyspaikka" on taivas, jossa myös Jumala ja enkelit asuvat.
- tode*
kyllä se Raamatun mukaan on Jumala itse, onhan kyseessä Jumalan henki. Taivas on siellä, missä Jumala on.
- selkeästi sanottu
Lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta, sanoo Jeesus Kristus. Tämän ymmärtää sokea Reettakin, siinä ihan turhaan fariseukset ja publikaanit riitelevät sanoista ja lauseista.
- Smok
Raamattu opettaa, että Pyhä Henki on kaikkialla laskettu kaiken lihan päälle. Raamattu on ylin auktoriteetti ja totuus. Ajatus siitä, että menisimme varjoon niin Jumala ei silloin yltäisi sinne on väärä, sillä ihminen ei voi paeta Jumalaa, katsokaa esim. Joonan tarina. Jeesusta ei pakoon pääse.
Varjoon menemisellä olen kuvannut sitä, että ihminen voi torjua Pyhän Hengen vaikutuksen. Meitä ei pakoteta ottamaan vastaan totuutta.
Pyhä Henki ja herran henki on kaikkialla ja... mutta Pyhän Hengen lahja on eri asia se on lupaus Pyhän Hengen jatkuvsta toveruudesta.
Mikä antaa Raamatulel tuon auktoriteetii aseman ja miksi ei muita Pyhiä Kirjoituksia hyväksytä ja mitkä kirjat kuuluvat tuohon hyväksyttyyn auktoriteettiin... luettelo kiitos.
Millä lailla Pyhä Kirjoitus on totuus. Entä jso kaksi pyhää Kirjoitusta kertoo tarinan eri lailla kuten Raamatussakin on... kumpi on oikea?- tode*
nenada kirjoitti:
Pyhä Henki ja herran henki on kaikkialla ja... mutta Pyhän Hengen lahja on eri asia se on lupaus Pyhän Hengen jatkuvsta toveruudesta.
Mikä antaa Raamatulel tuon auktoriteetii aseman ja miksi ei muita Pyhiä Kirjoituksia hyväksytä ja mitkä kirjat kuuluvat tuohon hyväksyttyyn auktoriteettiin... luettelo kiitos.
Millä lailla Pyhä Kirjoitus on totuus. Entä jso kaksi pyhää Kirjoitusta kertoo tarinan eri lailla kuten Raamatussakin on... kumpi on oikea?"Pyhä Henki ja herran henki on kaikkialla ja... mutta Pyhän Hengen lahja on eri asia se on lupaus Pyhän Hengen jatkuvsta toveruudesta. "
Ota tuosta nyt sitten selvää. tode* kirjoitti:
"Pyhä Henki ja herran henki on kaikkialla ja... mutta Pyhän Hengen lahja on eri asia se on lupaus Pyhän Hengen jatkuvsta toveruudesta. "
Ota tuosta nyt sitten selvää.Tässä selvennystä Pyhien kirjoitusten oppaan mukaan:
PYHÄ HENKI. Katso myös Anteeksiantamaton synti; Ilmoitus; Innoitus; Jumala, jumaluus; Kaste; Kyyhkysen merkki; Lohduttaja; Lupauksen Pyhä Henki; Pyhän Hengen lahja.
Jumaluuden kolmas jäsen (1. Joh. 5:7; OL 20:28). Hän on henkipersoona, jolla ei ole liha- ja luuruumista (OL 130:22). Pyhää Henkeä sanotaan usein Hengeksi tai Jumalan Hengeksi.
Pyhällä Hengellä on tärkeitä tehtäviä pelastussuunnitelmassa: 1) Hän todistaa Isästä ja Pojasta (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 28:11; Et. 12:41). 2) Hän ilmoittaa totuuden kaikesta (Joh. 14:26; 16:13; Moroni 10:5; OL 39:6). 3) Hän pyhittää ne, jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet kasteen (Joh. 3:5; 3. Nefi 27:20; Moos. 6:64–68). 4) Hän on lupauksen Pyhä Henki (OL 76:50–53; 132:7, 18–19, 26).
Pyhän Hengen voima voi tulla ihmisen päälle jo ennen kastetta ja todistaa, että evankeliumi on tosi, mutta oikeus Pyhän Hengen jatkuvaan toveruuteen, kelvollisuuden ehdolla, on lahja, joka voidaan saada ainoastaan Melkisedekin pappeuden haltijan kätten päällepanemisella, valtuudella suoritetun kasteen jälkeen Jeesuksen Kristuksen tosi kirkon jäseneksi.
Jeesus opetti, että kaikki synnit voidaan antaa anteeksi, paitsi pilkka Pyhää Henkeä vastaan (Matt. 12:31–32; Mark. 3:28–29; Luuk. 12:10; Hepr. 6:4–8; OL 76:34–35).
Henki ohjaa ihmisiä seuraamaan Jumalan säädöksiä, Hes. 36:27. Apostolit valtuutettiin kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, Matt. 28:19. Pyhä Henki opettaa teille kaiken, Joh. 14:26. Ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina, 2. Piet. 1:21. Henki johdatti Nefiä, 1. Nefi 4:6. Jumalan salaisuudet paljastetaan Pyhän Hengen voimalla, 1. Nefi 10:17–19. Pyhä Henki osoittaa teille kaiken, mitä teidän tulee tehdä, 2. Nefi 32:5. Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta, Moroni 10:5. Minä puhun sinulle sinun mielessäsi ja sinun sydämessäsi Pyhän Hengen kautta, OL 8:2. Henki johdattaa tekemään hyvää, OL 11:12. Pyhä Henki tietää kaiken, OL 35:19. Pyhä Henki opettaa rauhaa tuovia valtakunnan asioita, OL 36:2 (OL 39:6). Ellette saa Henkeä, teidän ei tule opettaa, OL 42:14. Pyhä Henki todistaa Isästä ja Pojasta, OL 42:17 (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 11:32, 35–36). Pyhä Henki antaa toisten tietää, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, OL 46:13. Mitä he puhuvatkin Pyhän Hengen innoittamina, se on pyhä kirjoitus, OL 68:4. Pyhä Henki vuodatetaan, niin että hän todistaa kaikesta, mitä te sanotte, OL 100:8. Pyhä Henki on kumppanisi alati, OL 121:45–46.
PYHÄN HENGEN LAHJA. Katso myös Hengen lahjat; Jumala, jumaluus; Lahja; Pyhä Henki.
Jokaisella kelvollisella kastetulla kirkon jäsenellä on oikeus Pyhän Hengen jatkuvaan vaikutukseen. Kun ihminen kastetaan Jeesuksen Kristuksen tosi kirkon jäseneksi, hän saa Pyhän Hengen lahjan sellaisen miehen kätten päällepanemisella, jolla on oikea valtuus (Ap. t. 8:12–25; Moroni 2:1–3; OL 39:23). Pyhän Hengen lahjan saamista sanotaan usein tulikasteeksi (Matt. 3:11; OL 19:31).
Ihmisiä käsketään kääntymään (tekemään parannus), ottamaan kaste, niin he saavat lahjaksi Pyhän Hengen, Ap. t. 2:38. Pietari ja Johannes antoivat Pyhän Hengen lahjan panemalla kätensä kastettujen päälle, Ap. t. 8:14–22. Pyhä Henki annettiin panemalla kädet kastettujen päälle, Ap. t. 19:2–6. Syntien anteeksianto tulee tulen ja Pyhän Hengen kautta, 2. Nefi 31:17. Me uskomme kätten päällepanemiseen Pyhän Hengen lahjan saamiseksi, UK 4.
SIIS: Pyhän Hengen lahja on kätten päällepanon kautta saatava mahdollisuus jatkuvaan Hänen kumppanuuteensa erotuksena ajoittaisista Pyhän Hengen vaikutuksista.- Sivusta seuraava
tode* kirjoitti:
"Pyhä Henki ja herran henki on kaikkialla ja... mutta Pyhän Hengen lahja on eri asia se on lupaus Pyhän Hengen jatkuvsta toveruudesta. "
Ota tuosta nyt sitten selvää.Tode,
Koitetaan ottaa siitä selvää...
Jokainen ihminen voi tuntea Pyhän Hengen vaikutusta kun hän tutkii evankeliumia, eli Pyhä Henki todistaa evakeliumin periaatteet etsivälle ja kolkutttavalle, joka kysyy vilpittömin sydämmin, vakain mielin, Kristukseen uskoen.
Pyhän Hengen lahjan ihminen saa kasteen jälkeen kätten päälle panon kautta, henkilöiltä joilla on valtuus tämän lahjan antamiseen.
Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota.
Esimerkki Pyhän Hengen lahjan antamisesta ja saamisesta (Apos. teot luvusta 8)
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen. 15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen. 16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. 17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Mielenkiintoisena lisänä voit vilkaista Kristuksen opin alkeita Heb. kirjeen kuudennen luvun alusta.
Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, 2 oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio. 3 Menkäämme eteenpäin, jos Jumala suo.
Ihmisen on synnyttävä vedestä ja hengestä jotta hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Vedestä ihminen syntyy kasteessa ja Hengestä hän syntyy kätten päälle panemisen kautta kasteen jälkeen.
Ei se niin vaikeeta ole, nämä periatteet on selvästi esitetty Uuden Testamentin sivuilla.
Terveisin, Sivusta seuraava - tode*
Sivusta seuraava kirjoitti:
Tode,
Koitetaan ottaa siitä selvää...
Jokainen ihminen voi tuntea Pyhän Hengen vaikutusta kun hän tutkii evankeliumia, eli Pyhä Henki todistaa evakeliumin periaatteet etsivälle ja kolkutttavalle, joka kysyy vilpittömin sydämmin, vakain mielin, Kristukseen uskoen.
Pyhän Hengen lahjan ihminen saa kasteen jälkeen kätten päälle panon kautta, henkilöiltä joilla on valtuus tämän lahjan antamiseen.
Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota.
Esimerkki Pyhän Hengen lahjan antamisesta ja saamisesta (Apos. teot luvusta 8)
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen. 15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen. 16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. 17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Mielenkiintoisena lisänä voit vilkaista Kristuksen opin alkeita Heb. kirjeen kuudennen luvun alusta.
Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, 2 oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio. 3 Menkäämme eteenpäin, jos Jumala suo.
Ihmisen on synnyttävä vedestä ja hengestä jotta hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Vedestä ihminen syntyy kasteessa ja Hengestä hän syntyy kätten päälle panemisen kautta kasteen jälkeen.
Ei se niin vaikeeta ole, nämä periatteet on selvästi esitetty Uuden Testamentin sivuilla.
Terveisin, Sivusta seuraava"Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota."
Ja tuoko nyt on sitten sitä täyttä tietoa???
No mitäs ne Pyhän Hengen armolahjat sitten ovat täyden tiedon mukaan? tode* kirjoitti:
"Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota."
Ja tuoko nyt on sitten sitä täyttä tietoa???
No mitäs ne Pyhän Hengen armolahjat sitten ovat täyden tiedon mukaan?Pyhien kirjoitusten oppaasta:
HENGEN LAHJAT. Katso myös Lahja.
Erityisiä hengellisiä siunauksia, joita Herra antaa arvollisille ihmisille heidän omaksi hyödykseen ja käytettäviksi muiden siunaukseksi. Tutki Hengen lahjojen kuvauksia seuraavista kohdista: OL 46:11–33; 1. Kor. 12:1–12; Moroni 10:8–18.
Tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja, 1. Kor. 12:31 (1. Kor. 14:1). Nefiläisille annettiin monia Hengen lahjoja, Alma 9:21. Voi sitä, joka sanoo, ettei Herra enää toimi lahjojen tai Pyhän Hengen voiman kautta, 3. Nefi 29:6. Jumala antaa lahjoja uskollisille, Morm. 9:7. Lahjat tulevat Kristuksen Hengen kautta, Moroni 10:17. Lahjoja on monia, ja jokaiselle ihmiselle on annettu lahja Hengen kautta, OL 46:11. Kirkon johtajille on annettu voima erottaa Hengen lahjoja, OL 46:27. Kirkon presidentillä on kaikki Jumalan lahjat, OL 107:92.- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Pyhien kirjoitusten oppaasta:
HENGEN LAHJAT. Katso myös Lahja.
Erityisiä hengellisiä siunauksia, joita Herra antaa arvollisille ihmisille heidän omaksi hyödykseen ja käytettäviksi muiden siunaukseksi. Tutki Hengen lahjojen kuvauksia seuraavista kohdista: OL 46:11–33; 1. Kor. 12:1–12; Moroni 10:8–18.
Tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja, 1. Kor. 12:31 (1. Kor. 14:1). Nefiläisille annettiin monia Hengen lahjoja, Alma 9:21. Voi sitä, joka sanoo, ettei Herra enää toimi lahjojen tai Pyhän Hengen voiman kautta, 3. Nefi 29:6. Jumala antaa lahjoja uskollisille, Morm. 9:7. Lahjat tulevat Kristuksen Hengen kautta, Moroni 10:17. Lahjoja on monia, ja jokaiselle ihmiselle on annettu lahja Hengen kautta, OL 46:11. Kirkon johtajille on annettu voima erottaa Hengen lahjoja, OL 46:27. Kirkon presidentillä on kaikki Jumalan lahjat, OL 107:92.ovatko ne Jumalan vai Pyhän Hengen lahjoja?
tode* kirjoitti:
ovatko ne Jumalan vai Pyhän Hengen lahjoja?
Jumaluuden jäsenet toimivat sopusoinnussa keskenään, joten sen erottelu, kuka antaa minkin lahjan on epäolennaista. Olen taipuvainen ajattelemaan niin, että ihminen voi omalla toiminnallaan oppia siten, että hänessä piilevänä olleet lahjat ilmenevät. Se on sitä talenttien kartuttamista. Jos emme käytä lahjojamme, niin voimme menettää ne. Tästähän on vertaus Raamatussa:
Palvelijoille uskotut rahat
14 "Silloin on käyvä näin: Mies oli muuttamassa pois maasta. Hän kutsui puheilleen palvelijat ja uskoi koko omaisuutensa heidän hoitoonsa. [Luuk. 19:11-27]
15 Yhdelle hän antoi viisi talenttia* hopeaa, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykyjensä mukaan. Sitten hän muutti maasta. [Ks. selitystä 18:24.][Room. 12:6-8; Ef. 4:7]
16 "Se, joka oli saanut viisi talenttia, ryhtyi heti toimeen: hän kävi niillä kauppaa ja hankki voittoa toiset viisi talenttia.
17 Samoin se, joka oli saanut kaksi talenttia, voitti toiset kaksi.
18 Mutta se, joka oli saanut vain yhden talentin, kaivoi maahan kuopan ja kätki sinne isäntänsä rahan.
19 "Pitkän ajan kuluttua isäntä palasi ja vaati palvelijoiltaan tilitykset. [Matt. 18:23]
20 Se, joka oli saanut viisi talenttia, toi toiset viisi niiden lisäksi ja sanoi: 'Herra, sinä annoit minulle viisi talenttia. Kuten näet, olen hankkinut voittoa toiset viisi.'
21 Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Tule herrasi ilojuhlaan!' [Matt. 24:45-47; Luuk. 16:10, Luuk. 22:29,30]
22 "Myös se, joka oli saanut kaksi talenttia, tuli ja sanoi: 'Herra, sinä annoit minulle kaksi talenttia. Kuten näet, olen hankkinut voittoa toiset kaksi.'
23 Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Tule herrasi ilojuhlaan!'
24 "Viimeksi tuli se palvelija, joka oli saanut vain yhden talentin, ja sanoi: 'Herra, minä tiesin, että sinä olet ankara mies. Sinä leikkaat sieltä, minne et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, minne et ole siementä viskannut. [Joh. 4:37]
25 Minä pelkäsin ja kaivoin talenttisi maahan. Tässä on omasi.'
26 Isäntä vastasi hänelle: 'Sinä kelvoton ja laiska palvelija! Sinä tiesit, että minä leikkaan sieltä, minne en ole kylvänyt, ja kokoan sieltä, minne en ole siementä viskannut.
27 Silloinhan sinun olisi pitänyt viedä minun rahani pankkiin, niin että olisin palatessani saanut omani takaisin korkoineen.
28 -- Ottakaa pois hänen talenttinsa ja antakaa se sille, jolla on kymmenen talenttia.
29 Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. [Matt. 13:12 ]
30 Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.' [Matt. 8:12 ]
.- Sivusta seuraava
tode* kirjoitti:
"Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota."
Ja tuoko nyt on sitten sitä täyttä tietoa???
No mitäs ne Pyhän Hengen armolahjat sitten ovat täyden tiedon mukaan?Tode,
En tainnut käyttää parhaita termejä kun vielä olet ulalla. Tässä hiukan lisää kaipaamaasi täyttä tietoa....
Pyhällä Hengellä on tärkeitä tehtäviä pelastussuunnitelmassa: 1) Hän todistaa Isästä ja Pojasta (1. Kor. 12:3; 3. Nefi 28:11; Et. 12:41). 2) Hän ilmoittaa totuuden kaikesta (Joh. 14:26; 16:13; Moroni 10:5; OL 39:6). 3) Hän pyhittää ne, jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet kasteen (Joh. 3:5; 3. Nefi 27:20; Moos. 6:64–68). 4) Hän on lupauksen Pyhä Henki (OL 76:50–53; 132:7, 18–19, 26).
Pyhän Hengen voima voi tulla ihmisen päälle jo ennen kastetta ja todistaa, että evankeliumi on tosi, mutta oikeus Pyhän Hengen jatkuvaan toveruuteen, kelvollisuuden ehdolla, on lahja, joka voidaan saada ainoastaan Melkisedekin pappeuden haltijan kätten päällepanemisella, valtuudella suoritetun kasteen jälkeen.
Kuten näet, minä käytin sanaa vaikutus ja kirkon virallinen termi on voima. Voima on tosiaan parempi termi. Voima ja lahja ovat eri asioita, kuten ylä olevasta tekstistä ilmenee. Ja se on täyttä tietoa! Molempia tarvitaan ennenkuin valmiiksi tullaan.
Kysyit myös Pyhään Hengen armolahjoista. Ensinnä: Kenelle näistä armolahjoista kirjoitettiin? Kirjeen saajat olivat alku kirkon kastettuja jäseniä jotka olivat saaneet Pyhän Hengen lahjan kätten päällepanon kautta kasteen jälkeen. Kaste oli ja on portti Kristuksen kirkon jäsenyyteen. Kirkon jäseniä kehoitettiin tavoittelemaan niitä heidän omaksi siunauksekseen ja käytettäväksi toisten siunaukseksi.
Nämä ovat niitä Kristuksen opin alkeita, ei ne niin vaikeita ole...
Terveisin, Sivusta seuraava - Sivusta seuraava
tode* kirjoitti:
"Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota."
Ja tuoko nyt on sitten sitä täyttä tietoa???
No mitäs ne Pyhän Hengen armolahjat sitten ovat täyden tiedon mukaan?Tode,
Jatkan hiukan vielä vastausta toteamukseesi:
"Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota."
Ja tuoko nyt on sitten sitä täyttä tietoa???
Luonollisesti Pyhän Hengen voima ja lahja tulevat samasta lähteestä. Oletin sen olevan selvä ilman eri mainintaa.
Pyhän Hengen voima todistaa evankeliumia tutkivalle sen totuudesta ennen kastetta. Jos evakeliumin tutkija ottaa evankeliumin periaateista vaarin eli
1. Uskoo Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana ja ihmiskunnan vapahtajana.
2. Tekee parannuksen ja alkaa elää Jumalan käskyjen mukaan parhaan kykynsä mukaan.
3. Liittyy Kristuksen kirkkoon upotuskasteen kautta sellaisen henkilön suorittamana, jolla on siihen valtuus.
4. Niin hänelle annetaan kasteen jälkeen Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta sellaisten henkilöiden toimesta, joilla on valtuus tämän toimituksen suorittamiseen.
Huom. Usko ja parannus ovat evankeliumin periaateita, kaste ja Pyhän Hengen lahjan saaminen kätten päällepanon kautta ovat evankeliumin toimituksia.
Esimerkkejä löytyy kummastakin, Pyhän Hengen voimasta ja Pyhän Hengen lahjan annosta ja saamisesta kätten päällepanon kautta uuden testamentin sivuilta.
Toivottavasti tämä valoittaa lisää, miksi kirjoitin että Pyhän Hengen voima ja lahja ovat eri asioita.
Terveisin, Sivusta seuraava - tode*
Sivusta seuraava kirjoitti:
Tode,
Jatkan hiukan vielä vastausta toteamukseesi:
"Siis, Pyhän Hengen vaikutus ja Pyhän Hengen lahja ovat eri asiota."
Ja tuoko nyt on sitten sitä täyttä tietoa???
Luonollisesti Pyhän Hengen voima ja lahja tulevat samasta lähteestä. Oletin sen olevan selvä ilman eri mainintaa.
Pyhän Hengen voima todistaa evankeliumia tutkivalle sen totuudesta ennen kastetta. Jos evakeliumin tutkija ottaa evankeliumin periaateista vaarin eli
1. Uskoo Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana ja ihmiskunnan vapahtajana.
2. Tekee parannuksen ja alkaa elää Jumalan käskyjen mukaan parhaan kykynsä mukaan.
3. Liittyy Kristuksen kirkkoon upotuskasteen kautta sellaisen henkilön suorittamana, jolla on siihen valtuus.
4. Niin hänelle annetaan kasteen jälkeen Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta sellaisten henkilöiden toimesta, joilla on valtuus tämän toimituksen suorittamiseen.
Huom. Usko ja parannus ovat evankeliumin periaateita, kaste ja Pyhän Hengen lahjan saaminen kätten päällepanon kautta ovat evankeliumin toimituksia.
Esimerkkejä löytyy kummastakin, Pyhän Hengen voimasta ja Pyhän Hengen lahjan annosta ja saamisesta kätten päällepanon kautta uuden testamentin sivuilta.
Toivottavasti tämä valoittaa lisää, miksi kirjoitin että Pyhän Hengen voima ja lahja ovat eri asioita.
Terveisin, Sivusta seuraavaniin mistä lähteestä tulevat PH:n voima ja PH:n lahjat? Raamatun mukaan niiden kummankin lähde on Jumala itse. Vastaukseksi ei käy tämä: "Pyhää henkeä kun joskus nimitetään Jumalaksi".
tode* kirjoitti:
niin mistä lähteestä tulevat PH:n voima ja PH:n lahjat? Raamatun mukaan niiden kummankin lähde on Jumala itse. Vastaukseksi ei käy tämä: "Pyhää henkeä kun joskus nimitetään Jumalaksi".
Pyhä Henki ja Kristus toimivat Jumalan, Isän, voiman kautta ja Hänen tahtonsa täyttäen. Heidän voimaansa voi siten pitää Isän voimana, mutta tietenkin heillä on omat voimansakin. Ihmisilläkin on omat voimansa, mutta emme voi hengellisesti mitään ilman Jumalan antamaa voimaa.
- tode*
Tapani1 kirjoitti:
Pyhä Henki ja Kristus toimivat Jumalan, Isän, voiman kautta ja Hänen tahtonsa täyttäen. Heidän voimaansa voi siten pitää Isän voimana, mutta tietenkin heillä on omat voimansakin. Ihmisilläkin on omat voimansa, mutta emme voi hengellisesti mitään ilman Jumalan antamaa voimaa.
aikamoinen voimien sekamelska. Kuinka ihmeessä eroitat, milloin sinua tuuppaa Pyhä Henki, tai Kristuksen voima, milloin isä Jumala?
tode* kirjoitti:
aikamoinen voimien sekamelska. Kuinka ihmeessä eroitat, milloin sinua tuuppaa Pyhä Henki, tai Kristuksen voima, milloin isä Jumala?
Henkien erottaminen on yksi Pyhän Hengen lahjoista. Minusta Kristuksen henki ilmaisee lähinnä sen, mikä on oikein ja mikä väärin. Se ilmenee omanatuntonamme ja on epäpesoonallinen. Pyhä Henki ilmaisee totuuden kaikesta. Isän Henki ei nähdäkseni ole meidän kanssamme paljonkaan tekemisissä, koska Hän toimii Poikansa ja Pyhän Hengen kautta. Kun Joseph Smith sai ensimmäisen näkynsä, Isä osoitti Poikaa ja sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani. Kuule Häntä." Kristus ilmoittaa meille Isän tahdon. Hän ei puhu omissa nimissään vaan sitä, mitä Isä on antanut Hänen tehtäväkseen. Kristuksen sanojen kautta ymmmärrämme Isän Hengen ja sen rakkauden, jota Hän tuntee meitä kohtaan.
- Keksitään lisää
'Kirkon presidentillä on kaikki Jumalan lahjat, OL 107:92' !!!!!!!
Taas tulee esiin nuo omatekoiset presidentit mormoneilla. Siis todellakaan Raamatussa ei mainita yhtään presidenttiä.
Vanhan 2000v vanhan ja uuden nykyaikaisen terminologian käyttö mormonien sanastossa hipoo jo suuruudenhulluutta. Itse mormoninkirja on kirjoitettu n. 1830-luvulla eläneen Smithin ajatustyylillä alun perin romaaniksi (jota hän ei saanut julkaistua romaanina joten keksi perustaa uuden uskonlahkon mormonit ja käyttöä kiralleen). Helppoheikin hommaa.
Mormonit tänään sotkevat ja vääristelevät asiat mielin määrin sillisalaatiksi: Raamatusta otetaan tarkoitukseen sopiva vanhan sivilisaation senaikuinen käsky, sitaatti tai kappale (vääristellään se mormoniopin mukaiseksi), sekoitetaan siihen mormonikirjan lauseet ja lopuksi täydennetään Ol-kirjan keksityillä tämänajan käskyillä, määreillä ja käyttöohjeilla vielä vakuudeksi, että joku hokkuspokkusprofeetta/johtaja on sen saanut Jumalalta. Ja 'kirkon johtajille on annettu voima erottaa Hengen lahjoja, OL 46:27. Kirkon presidentillä on kaikki Jumalan lahjat, OL 107:92'. Eikö tuo ole jo laskelmoivaa väärinjohtamista?
Mormonien kirja on J Smithin hatusta vedetty keksitty sepitelmä ja
valheita tehdään valheiden perään lisää sopivasti Map-kirkon
johtajien ja presidenttien määräämään tahtiin.
Pian varmaan Map-kirkon johtajat ja presidentit saavat ilmoitukset järjestää oma armeija. Mormoneille omat kenraalit, amiraalit, kersantit ym värikit ja tavallinen sotaväki tottelemassa kaikkia ilmoituksia ja käskyjä? Ehkä jatkossa mormonikunikaankin?Etkö huomaa, että presidentti -sanaa käytetään eri tavoin eri kielissä? Presidentiksi sanotaan ihan "omatekoisesti" eli kunkin kielen tapojen mukaan eri asemassa olevia johtavia henkilöitä. Me suomalaiset olemme tottuneet, että sanalla tarkoitetaan tasavallan presidenttiä. Joillekin taitaa olla yllättävää huomata, että sanaa käytetään meilläkin myös esim. korkeimman oikeuden johtajasta kuten täällä on mainittu.
Raamattu ei määrää kielessä käytettävistä sanoista. Tärkeintä on ymmärtää sisältö. Tuo viittaamasi Oppi ja liitot kirjan kohta on näin:
OL 107
92 katso, tämä on viisasta; niin, olla näkijä, ilmoituksensaaja, kääntäjä ja profeetta, ja hänellä on kaikki Jumalan lahjat, jotka hän suo kirkon päämiehelle.
Kristus asetti Pietarin kirkkonsa johtoon. Eikö nykyisellä oikean kirkon johtajalla tule olla samat lahjat kuin alkukirkon johtajallakin? Tässä on Pietarista:
Pietari tunnusti, että Jeesus on Kristus ja Jumalan Poika (Joh. 6:68–69), ja Herra valitsi hänet pitämään hallussaan valtakunnan avaimia maan päällä (Matt. 16:13–18). Kirkastusvuorella Pietari näki kirkastetun Vapahtajan sekä Mooseksen ja Eliaksen (Elian) (Matt. 17:1–9).
Pietari oli pääapostoli omana aikanaan. Vapahtajan kuoleman, ylösnousemuksen ja taivaaseennousemisen jälkeen hän kutsui kirkon koolle ja johti uuden apostolin kutsumista Juudas Iskariotin tilalle (Ap. t. 1:15–26). Pietari ja Johannes paransivat syntymästään saakka ramman miehen (Ap. t. 3:1–16) ja vapautuivat ihmeellisellä tavalla vankilasta (Ap. t. 5:11–29; 12:1–19). Pietari aloitti evankeliumin saarnaamisen pakanoille (Ap. t. 10–11). Pietari, Jaakob ja Johannes tulivat myöhempinä aikoina taivaasta ja antoivat Melkisedekin pappeuden ja sen avaimet Joseph Smithille ja Oliver Cowderylle (OL 27:12–13; 128:20).
- +++++++++
Mormoneille lisää arvonimikkeitä: pappi, lukkari, talonpoika, kuppari, rikas, rakas, köyhä, varas. Tässä sopivia titteleitä kirkkoonne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473