Tiedustelu paljonko täällä on kreationisteja?

Bibliaa

Toiveena olisi keskustelujen puhdistaminen asiattomista kirjoituksista.

Olen itse nuoren maan kreationisti. Asioita mielelläni tutkiskeleva uskova.

Kysyisin paljonko meitä kreationisteja täällä on, ja että miten saisimme nämä keskustelut toimivammaksi. Minulla olisi ehdotus keskustelujen saamiseksi asiallisemmiksi, mutta jos ensin ilmaisette itsenne niin voisimme siitä jatkaa.

esim. "Olen Biblia. Keskusteluja aika-ajoin seuraava ja silloin aktiivisesti niihin osallistuva nuoren maan kreationisti" tai-
"Olen "x" vanhan maan kreationisti, seuraan ketjuja aktiivisesti mutta en osallistu ollenkaan keskusteluihin" -tai
"Olen "x" ja kantani kreationismiin on kyselevä, kirjoitan usein mutta minua häiritsee palstan asiattomuus" -jne..

70

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskon Luojaan joten olen kreationisti.
      Hyväksyn evoluutioteorian pätevimpänä tieteellisenä selityksenä luonnon monimutoisuudelle.
      Sinällään minulle ei ole kovinkaan merkityksellistä miten Jumala loi, tai missä ajassa.
      Raamatun luomiskertomusta pidän vertauskuvallisena.

      • tieteenharrastaja

        Minulle sopii epin vastaus.


      • Pläääääh

        Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta.

        Luomisusko eli kreationismi on sentään jo 6000 vuotta vanha, sensijaan evoluutioTEORIA on ainoastaan 150 vuotta sitten keksitty huteran hatarateoria, johon ei enää pysty tiedemiehetkään uskomaan, koska aukkoja on liian monta.


      • Pläääääh kirjoitti:

        Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta.

        Luomisusko eli kreationismi on sentään jo 6000 vuotta vanha, sensijaan evoluutioTEORIA on ainoastaan 150 vuotta sitten keksitty huteran hatarateoria, johon ei enää pysty tiedemiehetkään uskomaan, koska aukkoja on liian monta.

        Eiköhän luomisuskoisia ole ollut jo reilusti kauemmin kuin 6000 vuotta.


      • Bibliaa

        Siitä huolimatta toivon ettei tämä ketju menisi kinasteluksi. Teen vain pientä galluppia päämääränä asiallisempi keskustelu. Nuo vastaukset olivat rehellisiä ja asiallisia. Toivottavasti voisi pysyäkin sellaisina.


      • logiikkaa_peliin
        Pläääääh kirjoitti:

        Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta.

        Luomisusko eli kreationismi on sentään jo 6000 vuotta vanha, sensijaan evoluutioTEORIA on ainoastaan 150 vuotta sitten keksitty huteran hatarateoria, johon ei enää pysty tiedemiehetkään uskomaan, koska aukkoja on liian monta.

        Noin osoittaa omahyväinen ja tekopyhä ja suuruudenhullu kreationisti-nihilisti kristillistä nöyryyttä ja lähimmäisenrakkautta. Ei teidän valehtelullanne ole mittaa eikä määrää, mutta ihmekös tuo kun ette tunne ettekä ymmärrä edes omaa Raamattuanne. Opettelisit ensin lukemaan ja tulisit vasta sitten esittelemään nihilististä tietämättömyyttäsi.


      • Pläääääh kirjoitti:

        Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta.

        Luomisusko eli kreationismi on sentään jo 6000 vuotta vanha, sensijaan evoluutioTEORIA on ainoastaan 150 vuotta sitten keksitty huteran hatarateoria, johon ei enää pysty tiedemiehetkään uskomaan, koska aukkoja on liian monta.

        "Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta."

        Luehan tarkemmin mitä sanoin:

        "Hyväksyn evoluutioteorian pätevimpänä tieteellisenä selityksenä luonnon monimutoisuudelle."

        Jos sinä tai joku muu esittää paremmat tieteelliset todisteet siitä miten Jumala loi, niin silloin hyväksyn sen parhaimmaksi tieteelliseksi teoriaksi luonnon monimuotoisuudelle.
        Silloinkaan en välttämättä usko sen olevan totuus, vaan paras tieteellinen teoria.


      • utti

        Palstan keskustelukykyiset kreationistit olikin sitten jo siinä eli epi ja th.


      • tieteenharrastaja
        utti kirjoitti:

        Palstan keskustelukykyiset kreationistit olikin sitten jo siinä eli epi ja th.

        M-h pitää mielestäni ainakin laskea mukaan, Muutamia muitakin on vilahdellut, mutte ei jäänyt vakinaiseksi.


      • Juu, minä myös olen lavealla määritelmällä kreationisti. Uskon, että Jumalan luomistapa oli mm. alkuräjähdys ja evoluutio.


      • utti
        moloch_horridus kirjoitti:

        Juu, minä myös olen lavealla määritelmällä kreationisti. Uskon, että Jumalan luomistapa oli mm. alkuräjähdys ja evoluutio.

        Jottei kellekään jäisi epäselvyyttä, jätin sinut edellä huomiotta vain ja ainoastaan siksi, etten muista ennen tätä nähneeni, että olisit luokitellut itseäsi kreationistiksi tai esittänyt sensuuntaisia ajatuksia.

        Olet toki useasti kertonut uskovasi jumalaan, mutten ole nähnyt edes tarpeelliseksi kysyä mihin niistä, koska tuo ei ole näkynyt argumentaatiossasi mitenkään.

        Vaikutat siis liian rehelliseltä ja reaalitodellisuudessa elävältä ollaksesi uskottavasti kreationisti ;).


      • utti kirjoitti:

        Jottei kellekään jäisi epäselvyyttä, jätin sinut edellä huomiotta vain ja ainoastaan siksi, etten muista ennen tätä nähneeni, että olisit luokitellut itseäsi kreationistiksi tai esittänyt sensuuntaisia ajatuksia.

        Olet toki useasti kertonut uskovasi jumalaan, mutten ole nähnyt edes tarpeelliseksi kysyä mihin niistä, koska tuo ei ole näkynyt argumentaatiossasi mitenkään.

        Vaikutat siis liian rehelliseltä ja reaalitodellisuudessa elävältä ollaksesi uskottavasti kreationisti ;).

        Kiitän. Wikipediasta löytyy tuo laaja määritelmä, joka luokittelee minutkin kreationistiksi:

        "Kreationismi eli luomisusko on oppi, jonka mukaan kaikkeus ja sen elolliset olennot ovat syntyneet luomistapahtumassa. Kreationismilla voidaan suppeimmillaan tarkoittaa nk. nuoren maan kreationismia, laajimmillaan sillä voidaan tarkoittaa uskoa jonkinlaiseen luomistapahtumaan."


      • uhkgj
        moloch_horridus kirjoitti:

        Juu, minä myös olen lavealla määritelmällä kreationisti. Uskon, että Jumalan luomistapa oli mm. alkuräjähdys ja evoluutio.

        molon laveaan uskoon kuuluvat myös ufousko ja apinaihmismenninkäiset, hehe


      • Pläääääh kirjoitti:

        Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta.

        Luomisusko eli kreationismi on sentään jo 6000 vuotta vanha, sensijaan evoluutioTEORIA on ainoastaan 150 vuotta sitten keksitty huteran hatarateoria, johon ei enää pysty tiedemiehetkään uskomaan, koska aukkoja on liian monta.

        Kristinusko on noin 2000 vuotta vanhojen verenhimoisten hiekka hirmujen keksimä selitys olemassaolollemme. Se perustuu myytteihin, satuihin ja uskomuksiin. Evoluutioteoria on noin 150 vuotta vanha tieteellinen teoria lajien kehittymisestä ja se perustuu tieteellisiin todisteisiin ja faktoihin. Voit kieltää nämä faktat ja uskoa satuolentoihin, mutta itse elämäsi tuhlaat pienen mielesi vankina.


      • Fhhfhfhfhfhj
        Pläääääh kirjoitti:

        Sinähän ET ole kreationisti todellakaan, sillä uskot evoluutioTEORIAAN, joka ei ole totuutta, vaan saatanan valhetta.

        Luomisusko eli kreationismi on sentään jo 6000 vuotta vanha, sensijaan evoluutioTEORIA on ainoastaan 150 vuotta sitten keksitty huteran hatarateoria, johon ei enää pysty tiedemiehetkään uskomaan, koska aukkoja on liian monta.

        Evoluutio on vaikuttanut maapallolla jo n. 4 miljardia vuotta. Viimeisen 150 vuoden aikana sitä on vasta alettu ymmärtämään.


    • ErkkiEiUsko

      Keskustelujen tasoa nostaa parhaiten omalla panoksellaan. Liian moni vain trollailee tai julistaa omaa näkemystään vailla keskustelunhalua. Humoristinen linja on mielestäni myös aivan ok. Tyylinsä kaikilla.

    • Bibliaa

      Eiköhän täältä löydy jokunen uskovakin?

      • utti

        Uskovat temmattiin jo ylös kuvun päälle. Taisit levitellä liikaa vanhoja kretuvalheita että jäit tänne.


    • kvsi

      Uskon, että maailmankaikkeus voi olla älykkäästi suunniteltu, mutta olen skeptinen
      nuoren, mutta äärettömän maailmankaikkeuden suhteen. Tärkeintä on havainto ja kaikki muu tulee vasta havainnon jälkeen (esim. aine). Havaintojen mukaan maailmankaikkeus on kerroksellinen.


      • hmmmmmmm

        Minkään havainnon mukaan mitään Jumalaa ei ole.


    • Jyrimtklainen

      minä en usko yhtään mitään, vaan tiedän että evoluutio on satua ja genesis totta

    • Jyririr

      Hehe, tyhmä. Minä olen MTKlla huomannut että homostelelssni tapahtuu genesiksen mukaista puutumista. aloittaja lienee joku evokkihutsuttelija. hehe

    • söin.hänet

      "Toiveena olisi keskustelujen puhdistaminen asiattomista kirjoituksista."

      Joten kreationistien olisi lakattava puhumasta evoluutiosta ja alettava keskustella kreationismista.

      • yurkil000js

        Saaks puhua homoista ja pallihiestä?


      • Taikauskonnoton

        Kreationistit haluavat puhua evoluutiosta, koska he kuvittelevat, että mikäli pystyisivät edes hieman horjuttamaan evoluutioteoriaa, niin koskaanhavaitsematon taikatemppuilija (eli Jumala) olisi ehdottomasti toteennäytetty ja Raamattu muuttuisi kaikessa ristiriitaisuudessaan ja epätotuudenmukaisuudessaan aukottomaksi totuudeksi.


      • Taikauskonnoton kirjoitti:

        Kreationistit haluavat puhua evoluutiosta, koska he kuvittelevat, että mikäli pystyisivät edes hieman horjuttamaan evoluutioteoriaa, niin koskaanhavaitsematon taikatemppuilija (eli Jumala) olisi ehdottomasti toteennäytetty ja Raamattu muuttuisi kaikessa ristiriitaisuudessaan ja epätotuudenmukaisuudessaan aukottomaksi totuudeksi.

        Taika. Kuis kauan jaksat dorkentaa ittees? Nyt kyllä ois kevennyksen paikka :D

        https://www.youtube.com/watch?v=8jnaMhc9Qlk


    • Bibliaaa

      Minulla olisi ehdottaa ratkaisua, mutta ellei halukkuutta ole..

      • Biblia. Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota.

        Musta tuntuu, ettei asiallinen keskustelu onnistu Allerin palstalla.


      • Taikauskonnoton

        "Raamattua on mahdotonta kumota."

        Riittää kun hyvin perustellen toteaa raamatun olevan taruja, legendaa ja juoruja. Silloinhan Raamattu on automaattisesti kumollaan.


      • Taikauskonnoton kirjoitti:

        "Raamattua on mahdotonta kumota."

        Riittää kun hyvin perustellen toteaa raamatun olevan taruja, legendaa ja juoruja. Silloinhan Raamattu on automaattisesti kumollaan.

        Raamattu on jo kumonnut itse itsensä ollessaan sisäisesti ristiriitainen.


      • Bibliaaaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Biblia. Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota.

        Musta tuntuu, ettei asiallinen keskustelu onnistu Allerin palstalla.

        "Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota."
        - Tiedän tuon.

        Ylläpidossa ja valvojissa on evolutistiuskovaisia eikä heidän intresseihin kuulu palstan asiallisuus. Siksi tiedustelenkin asiaa. Raamatun ohjeet antavat meille kuitenkin neuvoja mitä voisimme asialle tehdä..

        Jälleen joku, joka ei pidä asiallisista kirjoituksista ja totuuden kertomisesta rekisteröi käyttöönsä käyttämäni nimimerkkini.


      • Bibliaaaa kirjoitti:

        "Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota."
        - Tiedän tuon.

        Ylläpidossa ja valvojissa on evolutistiuskovaisia eikä heidän intresseihin kuulu palstan asiallisuus. Siksi tiedustelenkin asiaa. Raamatun ohjeet antavat meille kuitenkin neuvoja mitä voisimme asialle tehdä..

        Jälleen joku, joka ei pidä asiallisista kirjoituksista ja totuuden kertomisesta rekisteröi käyttöönsä käyttämäni nimimerkkini.

        "Jälleen joku, joka ei pidä asiallisista kirjoituksista ja totuuden kertomisesta rekisteröi käyttöönsä käyttämäni nimimerkkini."

        Kyse ei ole siitä vaan jonkinlaisesta bugista. Itselleni kävi aikoinaan samoin. Nimimerkin rekisteröinnillä ongelmasta pääsee.


      • Bibliaaaa kirjoitti:

        "Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota."
        - Tiedän tuon.

        Ylläpidossa ja valvojissa on evolutistiuskovaisia eikä heidän intresseihin kuulu palstan asiallisuus. Siksi tiedustelenkin asiaa. Raamatun ohjeet antavat meille kuitenkin neuvoja mitä voisimme asialle tehdä..

        Jälleen joku, joka ei pidä asiallisista kirjoituksista ja totuuden kertomisesta rekisteröi käyttöönsä käyttämäni nimimerkkini.

        Etkö itse uskalla rekisteröidä nimimerkkiäsi?


      • Bibliaaaa
        Epiphanius kirjoitti:

        "Jälleen joku, joka ei pidä asiallisista kirjoituksista ja totuuden kertomisesta rekisteröi käyttöönsä käyttämäni nimimerkkini."

        Kyse ei ole siitä vaan jonkinlaisesta bugista. Itselleni kävi aikoinaan samoin. Nimimerkin rekisteröinnillä ongelmasta pääsee.

        Se sinun "bugi" on keskusteluhaluton evoluutioauskovainen, tieteelliseltä määritelmältään Homo sluttus. Ei muuta. Homo sluttus lajille on vain tyypillistä ettei he havaitse eivätkä tunnusta asiaa.


      • Taikauskonnoton kirjoitti:

        "Raamattua on mahdotonta kumota."

        Riittää kun hyvin perustellen toteaa raamatun olevan taruja, legendaa ja juoruja. Silloinhan Raamattu on automaattisesti kumollaan.

        Piruhan tuota on yrittänyt jo jonninaikaa...

        http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gif


      • utti kirjoitti:

        Raamattu on jo kumonnut itse itsensä ollessaan sisäisesti ristiriitainen.

        Utti. Mitä, ja milloin, tarjoat tilalle? Kuten tiedämme, evoluutiota ei ole.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Biblia. Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota.

        Musta tuntuu, ettei asiallinen keskustelu onnistu Allerin palstalla.

        Raamattu on kumottu jo monet kerrat, taukki! Miten selität ne löydetyt fossiilien tuhannet löydökset dinosauruksista, joita paleontologit ovat tutkineet jo satoja vuosia. Ei taida niitä pelkästään tutkimallakaan saada maapallon iäksi 6000 vuotta vaan puhutaan miljoonista vuosista.
        Entäpä jääkausi, sekin on kreationistin mukaan vain jonkun keksimä.

        Milloin kreationistit ymmärtää kun uskovat siihen jumalaansa ja jeesukseensa ja siihen nuoreen maailmaan, että ne ovat ihmisen keksimiä huuhaajuttuja ja raamattu on ihmisen kirjoittama teos, jossa "jumalan sanana" voidaan pitää sitä että kirjoittaja on itse halunnut olla luomansa jumala, kuten nykyisinkin uskovat ajattelevat olevansa jumala!??!?

        Raamattua on aloittanut kirjoittamaan joku eräs Rooman Keisareista ja jota on mahdollisesti jatkanut taas seuraava Rooman Keisari jne. Kirjoitustyö on jatkunut pitkään monien sukupolvien yli kunnes siitä edes mietittiin tehdä nide ja nimetä se raamatuksi!

        Raamatulla oli Rooman Keisarille pyrkimys että niillä opein tulisi hallita kansaa.

        Nykyisin kansa pysyisi koossa varmaan ilman raamatun oppejakin, muttei kuitenkaan minkään tyrannihallitsijan edessä, kun maailma on sattumoisin pikkaisen muuttunut niistä ajoista kun raamattu on kirjoitettu.

        Lisäksi nykyisin raamattu aiheuttaa uskoville ongelmia, jotka joutuvat jopa viettämään mielisairaalassa suurimman osan elämästä eli silloin se on ongelmana hyvin yhteiskunnallinenkin!


      • yurki1000js kirjoitti:

        Biblia. Maa on nuori ja elämä luotiin kuudessa päivässä 6000 vuotta sitten. Raamattua on mahdotonta kumota.

        Musta tuntuu, ettei asiallinen keskustelu onnistu Allerin palstalla.

        LUE: tyrannihallitsija = jumala, jeesus


      • ateisti1982 kirjoitti:

        LUE: tyrannihallitsija = jumala, jeesus

        Nää on henkimaailman juttuja. Et kai sä muuten nukkuisi niin sikeesti.

        EDELLEEN

        Kaikki on ennustettu. Nämä asiat ovat tuttuja, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !


      • yurki1000js kirjoitti:

        Nää on henkimaailman juttuja. Et kai sä muuten nukkuisi niin sikeesti.

        EDELLEEN

        Kaikki on ennustettu. Nämä asiat ovat tuttuja, koska Raamattu tuli Suomeen kauan sitten. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Missä kohtaa raamatussa lukee, että sä saat käyttää nettiä!?!?


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Missä kohtaa raamatussa lukee, että sä saat käyttää nettiä!?!?

        Pyydän sinua palaamaan asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Pyydän sinua palaamaan asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa.

        Missä kohtaa raamatussa lukee että sä saat käyttää nettiä!?


    • Taikauskonnoton

      Olen taikauskonnoton, enkä siis tietenkään usko taikatemppuihin, kuten luomiseen.

      • Sää sitten loit ittes.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Sää sitten loit ittes.

        Eikö sinulle ole kerrottu "kukista ja mehiläisistä"?



      • yurki1000js kirjoitti:

        Ei oo, mutta aineenvaihdunnasta on. Tiäks kui pal fisustaja kuluttaa mutkan kautta vuodessa ruohoo? Tonni tonnia. Oliks yllätys? Kuis ei maailman asiat oo sua kiinnostanu? Taijat olla peruskoulun uhri.

        http://www.globalchange.umich.edu/globalchange1/current/lectures/kling/energyflow/energyflow.html

        Nappasin linkin täältä:

        https://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        Taikauskonnoton kertoi, ettei usko olevansa luotu, niin sinä ehdotat hänelle, että olisiko hän sitten luonut itsensä. Jos hän ei usko luomiseen, niin miksi hän uskoisi itse luoneensa itsensä? Miksi itsensä luominen olisi ainoa vaihtoehto luoduksi tulemiselle?

        Kun sitten viittasin siihen, että eiköhän hän ole vanhempiensa jälkeläinen, niin sinä alat spekuloimaan kalastajien ruohonkulutuksella. Miten minusta tuntuu, että sinulla on kyllä kulunut "ruohoa" tässä vuosien varrella, kun jutut lentävät hetkessä tuolla tavalla valovuosien päähän toisistaan...

        Ehdit tietysti samassa demonisoimaan vielä peruskouluakin, mikä tunnetusti Suomessa on verraten hyvällä tolalla. Sen koulun muuten käyvät lähes ihan kaikki suomalaiset, ja näin on ollut jo pitkään. Kukapa siis ei olisi sen "uhri"?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Sää sitten loit ittes.

        eikö sun vanhemmat loineet sua vaan sun äitisi on sikissyt kai sitten pyhästä hengestä eli toisin sanoen olet kaiketi isätön ja äitisi huora?!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        eikö sun vanhemmat loineet sua vaan sun äitisi on sikissyt kai sitten pyhästä hengestä eli toisin sanoen olet kaiketi isätön ja äitisi huora?!

        miks dorkennat ittees ?


      • khaonymous kirjoitti:

        Taikauskonnoton kertoi, ettei usko olevansa luotu, niin sinä ehdotat hänelle, että olisiko hän sitten luonut itsensä. Jos hän ei usko luomiseen, niin miksi hän uskoisi itse luoneensa itsensä? Miksi itsensä luominen olisi ainoa vaihtoehto luoduksi tulemiselle?

        Kun sitten viittasin siihen, että eiköhän hän ole vanhempiensa jälkeläinen, niin sinä alat spekuloimaan kalastajien ruohonkulutuksella. Miten minusta tuntuu, että sinulla on kyllä kulunut "ruohoa" tässä vuosien varrella, kun jutut lentävät hetkessä tuolla tavalla valovuosien päähän toisistaan...

        Ehdit tietysti samassa demonisoimaan vielä peruskouluakin, mikä tunnetusti Suomessa on verraten hyvällä tolalla. Sen koulun muuten käyvät lähes ihan kaikki suomalaiset, ja näin on ollut jo pitkään. Kukapa siis ei olisi sen "uhri"?

        No jopas. Mitäs tykkäät oikukkaasta EVIL-uutioon liittyvästä luonnonlaista?

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <


      • yurki1000js kirjoitti:

        No jopas. Mitäs tykkäät oikukkaasta EVIL-uutioon liittyvästä luonnonlaista?

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

        Yhdistelet taas asioita summittaisesti. Lainauksessasi (?) näkyy ilmeisesti jonkinlainen alkuräjähdysolkiukko, mutta kyselet miten se liittyy evoluutioon. Siis tuollaisilla tiedollisilla eväillä sitä vain sekoittaa tätä pakkaa. Minä en ymmärrä miksi te fundamentalistit ette koskaan opi sitä, että jo havaittua ja selitettyä evoluutiota ei voi kumota jo havaitun ja selitetyn alkuräjähdyksen selityksen toistaiseksi olemassaolevilla puuteilla tai varsinkaan sen selityksen väärinkäsityksillä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        miks dorkennat ittees ?

        Missä kohtaa raamatussa lukee, että sä saat käyttää nettiä!?


      • khaonymous kirjoitti:

        Yhdistelet taas asioita summittaisesti. Lainauksessasi (?) näkyy ilmeisesti jonkinlainen alkuräjähdysolkiukko, mutta kyselet miten se liittyy evoluutioon. Siis tuollaisilla tiedollisilla eväillä sitä vain sekoittaa tätä pakkaa. Minä en ymmärrä miksi te fundamentalistit ette koskaan opi sitä, että jo havaittua ja selitettyä evoluutiota ei voi kumota jo havaitun ja selitetyn alkuräjähdyksen selityksen toistaiseksi olemassaolevilla puuteilla tai varsinkaan sen selityksen väärinkäsityksillä.

        Khao: "Yhdistelet taas asioita summittaisesti. Lainauksessasi (?) näkyy ilmeisesti jonkinlainen alkuräjähdysolkiukko, mutta kyselet miten se liittyy evoluutioon."

        Taijat olla peruskoulun uhri kun et oppinut sisälukua. Koeta keskittyä.

        OIKUKAS LUONNONLAKI

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <


      • yurki1000js kirjoitti:

        Khao: "Yhdistelet taas asioita summittaisesti. Lainauksessasi (?) näkyy ilmeisesti jonkinlainen alkuräjähdysolkiukko, mutta kyselet miten se liittyy evoluutioon."

        Taijat olla peruskoulun uhri kun et oppinut sisälukua. Koeta keskittyä.

        OIKUKAS LUONNONLAKI

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

        »Taijat olla peruskoulun uhri kun et oppinut sisälukua. Koeta keskittyä.»

        Et ole osoittanut, että en olisi oppinut sisälukutaitoa. Kyllä minä tiedän, mitä sepityksessäsi ajetaan takaa, ja siksi kritisoinkin sen älyttömyyttä. Sen sijaan tajutakseen miten big bang -teoria ja evoluutioteoria ovat kaksi täysin eri asiaa, ei tarvitse sisälukutaitoa. Edelleen on voimassa tämä edellinen argumenttini, että yhdistelet vieläpä olkiukkoversiotasi alkuräjähdyksestä evoluutioteoriaan.

        Noin sinä siis toimit vaikka sekin on kerrottu, ettei alkuräjähdyksen väitetä olleen aivan kaiken alku ja tapahtuneen niin, että sitä ei edeltäisi yhtikäs mikään. Vaikka kukaan ei tiedä "miksi" oli olemassa sitä edeltänyt tilanne, josta kvanttimössöstä pullahtivat ensin inflaatio ja sitten kuuma alkuräjähdys, niin nämä asiat eivät kumoa omissa hyvissä kantimissaan seisovaa evoluutioteoriaa, eikä moinen epätieto kumoa edes alkuräjähdysteoriaa.

        Näyttääkin siltä, että evodenialistinen kreationismi lähtee aina liikkeelle siitä, että kun sillä itsellään ei ole mitään teoreettista sanomaa (siis pelkkä "luomistiede" on vain puhetta ilman tekoja), niin se ottaa hyökkäyksen kohteeksi evoluutioteorian. Kuten Venäjä, joka uhittelemalla muille ja lietsomalla kansansa vihaa muita kohtaan yrittää peitellä sitä, ettei se ole mikään kauhean hieno valtio, niin näin uhittelee kreationismi omaa pienuuttaan peitellen tieteelle, pörhistelee karvojaan.

        No mitäs sitten kun on jo käyty miljoona kertaa läpi, että kun evoluutioteoriassa ei ole mitään vikaa vastoin kreationistien väitteitä? Kun on huomattu, että löytyvät mekanismit, löytyy lisää "puuttuvia" lenkkejä, ja vieläpä nähdään laboratoriossa hyödyllisten mutaatioiden vaikutus livenä, ja pystytään ekologiassa seuraamaan, missä luonnossa mennään tällä hetkellä. No kreationistien on pakko keksiä jotain vikaa evoluutioteoriaan sen ulkopuolelta, ja sitten liittää tämä vika evoluutioteoriaan.

        Näin keksitään, että oikeastaan kaikki Genesistä kirjaimellisesti ottamista vastaan ikävästi haraava tiede kasataan yhdeksi sumpuksi, jota nimetään sitten evokkitieteeksi tms. Sitten sille keksitään näitä ominaisuuksia, että "ensin ei mikään räjähti ja muuttu kalaks ja sit sille kasvo karvat ja se synnytti ihmise!"

        Ei kertakaikkiaan ole sisälukutaidossa puutetta oppia vuosien varrella mitä on kreationistien tarjonta tälle maailmalle; se on argumentaatiovirheitä.


    • >> Toiveena olisi keskustelujen puhdistaminen asiattomista kirjoituksista. <<
      Tuo taitaa tarkoittaa, että haluaisit poistattaa täältä ns väärät mielipiteet, vai mitä.

      >> Kysyisin paljonko meitä kreationisteja täällä on <<
      Etkä tunnista aidon kreationistin kirjoitusta feikistä? Miten sitten tunnistaisit heitä jostain listasta? Mutta vastaan, että teitä on täällä ehkä viisi. Kuka tietää, kun te kirjoittelette usein kertanikeillä. Yurki1000, MarkS, sinä, Räyhis ja Torppa.
      Vai tuliko joku mainittua jo kahteen kertaan?

      >> Ylläpidossa ja valvojissa on evolutistiuskovaisia eikä heidän intresseihin kuulu palstan asiallisuus. Siksi tiedustelenkin asiaa. <<

      Mitä kuvittelet saavauttavasi tuolla tiedustelullasi. Teidän yec-uskovien pitäisi pysyä suljetuilla saiteilla, niin ulkopuoliset eivät pystyisi häiritsemään rikkumatonta yksimielisyyttänne.

      >> Jälleen joku, joka ei pidä asiallisista kirjoituksista ja totuuden kertomisesta rekisteröi käyttöönsä käyttämäni nimimerkkini. <<
      Jos kertanikin kommentti pyydetään poistoon, niin tuo nikki automaattisesti menee käyttökieltoon, olipa kommentti mitä tahansa, vaikkapa "Hyvää Huomenta palstalaiset!". Näin tuolla kerrottiin, liekö totta.

      • "Vai tuliko joku mainittua jo kahteen kertaan? "

        Mahdollisesti jo viiteen kertaan?! :)


    • Bibliaaaaaa

      kirjoitit "Mitä kuvittelet saavauttavasi tuolla tiedustelullasi. Teidän yec-uskovien pitäisi pysyä suljetuilla saiteilla, niin ulkopuoliset eivät pystyisi häiritsemään rikkumatonta yksimielisyyttänne."

      Olen samoilla linjoilla osittain. En kuitenkaan välitä ilmaista teille mitkä tarkemmat suunnitelmani ovat. Tavoitteeni on että me keskenämme voisimme oppia toisiltamme paremmin ja se että olisimme myös yksimielisiä. Me kun tiedämme hyvin että Jumalan tekojen tutkiminen ei ole mitään pelleilytiedettä/pseudotiedettä, jollaisena te sitä pidätte. Ilmaisin tosiaan että voisimme päästä tällä asiattomista hölinöistä.

      Kiitän että mainitsit näitä nimiä: "Yurki1000, MarkS, sinä, Räyhis ja Torppa" pidän vastaustasi rehellisenä.

    • Bibliaaaaaa

      Kirjoitit "Jos kertanikin kommentti pyydetään poistoon, niin tuo nikki automaattisesti menee käyttökieltoon, olipa kommentti mitä tahansa, vaikkapa "Hyvää Huomenta palstalaiset!". Näin tuolla kerrottiin, liekö totta."

      "Liekö totta" -ei tietenkään
      Päättelykykyinen ihminen hyvin ymmärtää ettei kyseessä ole bugi tai käyttökielto vaan homo sluttus -lajille ominainen piirre, jolla pyrkii estämään viisauden ja hyvyyden leviämistä. Oikea uskovainen ei tuollaiseen syyllisty. Mm S.korpinen ja epiphanius, jotka tuollaisia väitteitä esittivät ja korpinen joka esiintyy jopa ylläpitäjinä, on tuollaista tyypillistä käytöstä. On vaan harmillista ettette paheksu tuollaista lajitoverinne käytöstä. Mutta kun tahto oppia ja käyttäytyä puuttuu niin en voi muuta kuin todeta asia.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14416002/noin-toimii-evokki
      Vain hölmö ei ymmärrä ettei bugit kirjoittele rekatuilla nikeillä. Tähän tuskin riittää edes että asian osoittaa. Eihän selkeiden asioiden osoittaminen muutenkaan ole perille mennyt niiden keskuudessa jonka KJV luokittelee "willingly ignorant"

      • koe.nimimerkki.qwerty

        "Hyvää iltapäivää palstalaiset!"


      • koe.nimimerkki.qwerty
        koe.nimimerkki.qwerty kirjoitti:

        "Hyvää iltapäivää palstalaiset!"

        koe.kommentti


      • koe.nimimerkki.qwerty kirjoitti:

        koe.kommentti

        Näyttihän tuo kommentointi onnistuvan, vaikka olin pistänyt poistopyynnön tuohon ed. kommenttiin. Hmm...



      • Bibliaaaaaa
        qwertyilija kirjoitti:

        Ok.

        Uskottelua. Epätoivoista jota on nähty ennenkin. Ylläpitäjiksi tekeytyviäkin on. Lukitus ei tapahdu useastakaan ilmiannosta.


      • Bibliaaaaaa kirjoitti:

        Uskottelua. Epätoivoista jota on nähty ennenkin. Ylläpitäjiksi tekeytyviäkin on. Lukitus ei tapahdu useastakaan ilmiannosta.

        Taidat lähtökohtaisesti pitää kaikkia paitsi itseäsi epärehellisinä...

        Kerropas varsin, mikset itse kehtaa rekisteröidä nimimerkkiäsi!


    • Bibliaaaaaa

      Totuus on että nämä häiriköt tahtovat selitellä asiat toisenlaiseksi, joka on kyllä selkeesti osoitettavissa. Ei suinkaan ensimmäinen kerta kuten on jo osoitettu. Valheita aina pyritään puolustelemaan toisilla valheilla ja uskotteluilla.. asian voi todeta antamastani kreationistiksi tekeytyvän nikkivaras Biblian (rekisteröitynyt) aloituksesta.

      • Totuus on että sinä häirikkö tahdot selitellä asiat toisenlaisiksi, joka on kyllä selkeesti osoitettavissa. Ei suinkaan ensimmäinen kerta kuten on jo osoitettu. Valheita aina pyritään puolustelemaan toisilla valheilla ja uskotteluilla.. asian voi todeta mistä tahansa sinun ja Yurki1000js:n kirjoituksesta.


      • Häiriköt eli kirjoitatko itsestäsi?!


      • T.Mosse

        Pidän itseäni kreationistina. Jumala(joka on henki) loi universumin, jotta siellä voisi asua hänen kaltaisiaan olentoja, jotka tuntevat, itkevät ja nauravat, suuttuvat ja leppyvät, mutta lopulta rakastavat. kaikki lopulta päättyy harmoniaan, sitä ennen käy melkoinen vilske. Odotamme pölyn laskeutumista.

        Jumala on Henki. Hänellä ei ole porakonetta eikä ruuvimeisseliä, jotta hän voisi ripustaa kuun roikkumaan katosta. Hän on yksinkertaisesti Henki. Apunaan hänellä on jonkinlainen substanssi, viisaus ( en käytä termiä ID, koska sen ovat niin monet ryvettäneet), jonka Hän saattoi emanoida ensin energiaksi, jossa oli potntiaalisia ominaisuuksia, kuten valonsäteellä spektri. Tämä energian spektri on luonnonlait, jotka nekin emanoituivat energiaan, joka saattoi tämän spektrin mukaisesti järjestäytyä partikkeleiksi. Partikkeleiden sisäiset ominaisuudet määräsivät niiden luonteen, sen miten ne käyttäytyisivät ajassa, tilassa ja materiassa.

        Tämä oli ensimmäinen päivä. Jumala, Henki, oli luonut ajan, tilan ja materian. Melko Raamatullista. Saanko jo kiiltokuvan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe