Johanneksen Poika tuli ulos kaapista.

Seuraaja11

Johanneksen Poika lopetti kirjoittelun ateistisessa roskakanava Veljesseurassa. Johanneksen Poika kertoi Veikko Leinoselle uskovansa Jehovaan. VIHDOINKIN!
Kerran Johanneksen Poika lähestyi minua ja kertoi, ettei voi Veljesseurassa kertoa mitä ajattelee, koska tietäisi joutuvansa mielipiteinensä huonoon huutoon.

Silloin ajattelin, että on tämä käsittämätöntä. Mies lähtee jehovantodistajista ja kampanjoi voimalla, mutta pelkää muutamaa Veljesseuran törkyturpa-ateistia. Onko toi nyt jotakin vapautta ja selkärankaista käytöstä. Haastaa karhun, mutta antaa periksi paskakärpästen ininälle.

Menneet ovat menneitä.

Onnittelen Johanneksen Poikaa selkärankaisesta teosta. Onnittelen Johanneksen Poikaa siitä, että uskaltaa nyt aidosti ilmaista uskoa ja kertoa sen ääneen. Olet tullut kaapista ulos ja silmissäni alat saada hieman uskottavuutta.

33

1986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seuraaja11

      Johanneksen Pojan ja Veikko Leinosen keskustelu on hyvä. Suosittelen sitä. Kun tekstiä luin, niin siinä Johanneksen poika ei enää tuntunut vihaiselta exältä, vaan lähinnä jehovantodistajien pääluottamusmieheltä.
      Johanneksen pojan kahvittelukutsu Veikko Leinoselle on aidon inhimillinen, se lämmitti paatunuttakin palstahäirikköä.

    • herätäkunheräät

      "Johanneksen Poika kertoi Veikko Leinoselle uskovansa Jehovaan. VIHDOINKIN!"

      Onko Johanneksen pojan usko ollut jossain vaiheessa jollekin epäselvää?

      Kovat juhlan aiheet sulla. Seuraavaksi juhlitaan varmaan sitä, että Timo Soini tuli kaapista ja kertoi olevansa katolilainen.

      • Seuraaja11

        Ainakin Veljesseurassa JP ei kovin kovaan ääneen uskoa Jehovaan julistanut.
        Mutta linkitä tänne, jos minulta kyseinen julistus on jäänyt huomaamatta.


      • Seuraaja11

        No, minä olin sitten väärässä.


      • oisko.se
        Seuraaja11 kirjoitti:

        No, minä olin sitten väärässä.

        Paskakärpäsen ininää?


      • kiitosNäistä

        Kiitos näistä JoPo:n viestien esittelyistä. En tiennytkään, että hän oli Veljesseurassa julkisesti puhunut uskostaan Jumalaan.Itse olen lueskellut vasta aika vähän Veljesseuran keskusteluja ja pääasiassa siellä olen törmännyt kommentteihin , joissa puhutaan halveksivasti Raamatusta ja ateismia ihannoidaan kuin jonakin normiasiana, jota vain tyhmät eivät tajua.

        Kylläpä Jopo kirjoittikin kauniisti ja koskettavasti uskostaan Jumalaan esim kolmannessa noista linkeistä. :)


      • miten.sitten
        kiitosNäistä kirjoitti:

        Kiitos näistä JoPo:n viestien esittelyistä. En tiennytkään, että hän oli Veljesseurassa julkisesti puhunut uskostaan Jumalaan.Itse olen lueskellut vasta aika vähän Veljesseuran keskusteluja ja pääasiassa siellä olen törmännyt kommentteihin , joissa puhutaan halveksivasti Raamatusta ja ateismia ihannoidaan kuin jonakin normiasiana, jota vain tyhmät eivät tajua.

        Kylläpä Jopo kirjoittikin kauniisti ja koskettavasti uskostaan Jumalaan esim kolmannessa noista linkeistä. :)

        Millä tavalla Raamatusta tai Jumalasta sitten pitäisi puhua? Menevätkö ne rikki, jos niitä käsittelee väärin?


      • kiitosNäistä
        miten.sitten kirjoitti:

        Millä tavalla Raamatusta tai Jumalasta sitten pitäisi puhua? Menevätkö ne rikki, jos niitä käsittelee väärin?

        Jokainen ihminen tätä nykyä päättää tietenkin itse miten puhuu ja kirjoittaa Raamatusta ja Jumalasta.

        Jos jossakin paikassa on vallalla keskustelukulttuuri, jonka yleinen henki on kovin pilkallinen Jumalaa ja Raamattua kohtaan, niin moni Jumalaan uskova voi tuntea vastanmielisyyttä lueskella ja kirjoitella sellaisessa paikassa.

        Silloin voi tulla mieleen seuraava Raamatun kohta:

        "1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4. Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa. "

        Jumalaa rakastavat tietenkin toivovat, että Hänestä puhutaan kunnioittavasti ja samoin hänen sanastaan Raamatusta. Jos jonkun paikan yleinen henki menee hyvin pilkalliseksi, niin kyllä sieltä uskovaiset tai ainakin osa heistä voi kaikota.


      • miten.sitten
        kiitosNäistä kirjoitti:

        Jokainen ihminen tätä nykyä päättää tietenkin itse miten puhuu ja kirjoittaa Raamatusta ja Jumalasta.

        Jos jossakin paikassa on vallalla keskustelukulttuuri, jonka yleinen henki on kovin pilkallinen Jumalaa ja Raamattua kohtaan, niin moni Jumalaan uskova voi tuntea vastanmielisyyttä lueskella ja kirjoitella sellaisessa paikassa.

        Silloin voi tulla mieleen seuraava Raamatun kohta:

        "1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4. Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa. "

        Jumalaa rakastavat tietenkin toivovat, että Hänestä puhutaan kunnioittavasti ja samoin hänen sanastaan Raamatusta. Jos jonkun paikan yleinen henki menee hyvin pilkalliseksi, niin kyllä sieltä uskovaiset tai ainakin osa heistä voi kaikota.

        "Jumalaa rakastavat tietenkin toivovat, että Hänestä puhutaan kunnioittavasti ja samoin hänen sanastaan Raamatusta. Jos jonkun paikan yleinen henki menee hyvin pilkalliseksi, niin kyllä sieltä uskovaiset tai ainakin osa heistä voi kaikota. "

        Onpa näinkin, että pilkkaamalla harvemmin mitään hyvää saavutetaan. Toisaalta pitää saada esittää kysymyksiä koskien Raamatun luotettavuutta ja Raamatussa kuvaillun Jumalan toiminnan oikeudenmukaisuutta - muutenhan ei olla keskustelufoorumilla, vaan julistusfoorumilla.


    • ex-Jt-nytKristitty

      Minäkin uskon Jehovaan eli tarkemmin sanottuna Jahveen, Raamatun Jumalaan. Se, että uskoo Jahveen eli Jehovaan ei onneksi tarkoita sitä, että uskoisi Jehovan todistajat-organisaation olevan Jehovan eli Jahven äänitorvi ja kanava maan päällä. Se, että uskoo Jehovaan /Jahveen ei tarkoita sitä, että olisi samanlaiset uskon käsitykset ja samanlainen Raamatun tulkintatapa kuin Vartiotorniseuralla.

      Jehovan todistajat-järjestöhän täyttää tarkkaan Raamatun kuvaukseen Väärästä profeetasta, jota seuraamaan ei Raamatun mukaan missään nimessä pidä lähteä Tämä tulee selkeästi esiin esim Tuomas Yläjuurakon mainiosta tutkielmasta, joka on julkaistu Johanneksen Pojan sivustossa:

      http://johanneksenpoika.fi/dokumentit/vaara_profeetta.html

      Eiköhän Johanneksen Poikakin ole pannut tämän asian merkille. Varsinaista kantaansa hän ei tosin ole ilmeisesti asiasta sanonut. Tai en ole ainakaan huomannut.

      Johanneksen Poika on myös havainnut selvästikin, että Vartiotorniseuralla on vääristynyt, epäraamatullinen tulkinta ex-jäseniensä karttamisasiassa:

      http://johanneksenpoika.fi/karttaminen_vaarat_tulkinnat.html

      En yhtään ihmettelisi, jos Johanneksen poika olisi havainnut paljon enemmänkin epäraamatullisuutta ja vääryyttä Vartiotorniseuran toiminnassa ja opetuksissa kuin mitä hän on tuonut sivustollaan esiin.

      Olen iloinen, että Johanneksen poika uskoo Jehovaan eli Jahveen eli Jumalaan. Olen myös iloinen, ettei hän ole Jehovan todistajat -järjetön jäsenen ja ei kirjoituksensa mukaan koskaan aio siihen liittyäkään enää takaisin.

      Toivon Johanneksen Pojalle kaikkea hyvää ja siunausta hänen elämässään ja olen kiitollinen hänen sivustostaan ja siitä kovasta työstä, jota hän on tehnyt sivustonsa eteen auttaaksen muita.

      • Seuraaja11

        Itse olen myös luopunut Ateismista. Itseasiassa samalla perusteella, kuin JP. Huomasin myös, että kehitysoppi ja teoriat universumin synnystä vaativat liian suurta uskoa.


      • herätäkunheräät
        Seuraaja11 kirjoitti:

        Itse olen myös luopunut Ateismista. Itseasiassa samalla perusteella, kuin JP. Huomasin myös, että kehitysoppi ja teoriat universumin synnystä vaativat liian suurta uskoa.

        Koetko, ettet voi elää ilman että sinulla on tietty tarkka mielipide siitä miten kaikki on mennyt? Miksi? Kukaan ei kuitenkaan tiedä varmaksi, ja oli mielipiteemme mikä tahansa, se on todennäköisesti väärä. Miksi siis naulata käsityksensä johonkin, esimerkiksi mielikuvitusolentoihin?


      • Seuraaja11

        Ei tässä mitään ole naulattu. Uskoin vuoteen 2000 Jehovaan. Ateisti olin vuodet 2000-2015 Nyt uskon, että kaiken alku on jossakin älyllisessä olennossa, jonka nimestä ja muodosta en lähe kiistelemään.


      • ex-Jt-nytKristitty
        Seuraaja11 kirjoitti:

        Ei tässä mitään ole naulattu. Uskoin vuoteen 2000 Jehovaan. Ateisti olin vuodet 2000-2015 Nyt uskon, että kaiken alku on jossakin älyllisessä olennossa, jonka nimestä ja muodosta en lähe kiistelemään.

        Tosi hienoa, ettet ole enää ateisti! Ties mitä tästä tilanteesta vielä kehkeytyykään. :)

        Ajattelin suositella sinullekin hieman hyvää luettavaa tässä. Näihin kannattaa todella tutustua:

        William Lane Craig: Valveilla Uskon perusteltu puolustaminen

        Timothy Keller: Mihin Jumalaa tarvitaan Uskon ja skeptisyyden vuoropuhelua

        Tapio Puolimatka: Usko, tieto ja myytit

        Alister McGrath: Tieteen ja uskonnon dialogi

        Jos luet, ehkäpä joskus vielä kerrot täällä, mitä noista ajattelit. :)


      • jessekuolijakuopattiin
        ex-Jt-nytKristitty kirjoitti:

        Tosi hienoa, ettet ole enää ateisti! Ties mitä tästä tilanteesta vielä kehkeytyykään. :)

        Ajattelin suositella sinullekin hieman hyvää luettavaa tässä. Näihin kannattaa todella tutustua:

        William Lane Craig: Valveilla Uskon perusteltu puolustaminen

        Timothy Keller: Mihin Jumalaa tarvitaan Uskon ja skeptisyyden vuoropuhelua

        Tapio Puolimatka: Usko, tieto ja myytit

        Alister McGrath: Tieteen ja uskonnon dialogi

        Jos luet, ehkäpä joskus vielä kerrot täällä, mitä noista ajattelit. :)

        Sinulle luettavaa ja monelle muullekin. Jos luet voisit kertoa mitä ajattelit ;)

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14718888/raamatullisuudesta


      • hehhheeeeee

        Väärän profeetan määritelmä riippuu ihan siitä mitä teologit sanovat. Kaiken huipuksi raamatun jumala kertoo itsekin vedättävänsä ns. profeettoja.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14718888/raamatullisuudesta#comment-88831931

        Jos taas väärä ennustus olisi tae väärästä profeetasta, saisi samaan koppaan laittaa myös Jeesuksen ja Paavalin

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14711828/harhaopeista-keskustelua

        Karttaminen puolestaan on raamatullista. Myös ns. uudestisyntyneet uskovaiset karttavat, varsinkin ateisteja ;]

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14711812/karttaminen-ei-edelleenkaan-ole-jehovan

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14714261/raamattu-tukee-hylkaamista-ja-omien-sukulaisten

        On suorastaan irvokasta miten kukaan voi inistä jotain raamatullisuudesta ja vääristä profeetoista kun selvästi itsekin tietää ettei raamatun juttuihin voi luottaa. Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja, ei muuta.


      • herätäkunheräät
        Seuraaja11 kirjoitti:

        Ei tässä mitään ole naulattu. Uskoin vuoteen 2000 Jehovaan. Ateisti olin vuodet 2000-2015 Nyt uskon, että kaiken alku on jossakin älyllisessä olennossa, jonka nimestä ja muodosta en lähe kiistelemään.

        "Ei tässä mitään ole naulattu. -- Nyt uskon, että kaiken alku on jossakin älyllisessä olennossa, jonka nimestä ja muodosta en lähe kiistelemään."

        Olethan sinä naulannut uskomuksesi siihen, että kaiken alku on jossain älyllisessä olennossa. Mutta miksi, se minua kiinnostaa. Siis miksi tehdä tällaisia oletuksia itselle maailman isoimmista kysymyksistä, joihin kenelläkään ei ole varmaa tietoa. Mitä siitä saa? Lohtua? Jotain muuta? Miksi ei vain olisi rehellinen ja toteaisi (itselle), että ei tiedä, kuten ei tiedäkään?


      • punnintaa
        Seuraaja11 kirjoitti:

        Ei tässä mitään ole naulattu. Uskoin vuoteen 2000 Jehovaan. Ateisti olin vuodet 2000-2015 Nyt uskon, että kaiken alku on jossakin älyllisessä olennossa, jonka nimestä ja muodosta en lähe kiistelemään.

        "Ei tässä mitään ole naulattu. Uskoin vuoteen 2000 Jehovaan. Ateisti olin vuodet 2000-2015 Nyt uskon, että kaiken alku on jossakin älyllisessä olennossa, jonka nimestä ja muodosta en lähe kiistelemään."

        Niin, ja tuon nyttemmin uudestaan älylliseen Luojaan naulaamasi kannan motivoimana pidät henkilöihin kohdistuvaa vihamissiota VS:ssa kirjoittavia ja UUT:ä kohtaan ja samalla sivuutat verivelkaisen, valehtelevan ja kirjaimellisesti hengenvaarallisen Vartiotorniseuran todellisuuden.

        Mutta epärehellistä, kieroa, valehtelevaa ja kaksien punnuksien ihmisvetoista organisaatiotahan ei luonnollisestikaan voi puolustella kuin juurikin vastaavilla "arvoilla" ja metodeilla.

        Sanotaan, että sellanen ihminen kuin jumalkuvansa ja tuon perusteella nykyversion jumalkuvasi muistuttaa vahvasti VT:n vihajumalaa.

        Mutta onhan tuossa on marginaalia kasvaa ihmisenä kunnioittamaan universaaleja perus-ihmisarvoja, jotka ylittävät kunkin uskomuksien tai uskomuksien puutteen rajat ;-)


      • Seuraaja11 kirjoitti:

        Itse olen myös luopunut Ateismista. Itseasiassa samalla perusteella, kuin JP. Huomasin myös, että kehitysoppi ja teoriat universumin synnystä vaativat liian suurta uskoa.

        >Huomasin myös, että kehitysoppi ja teoriat universumin synnystä vaativat liian suurta uskoa.

        Myös mikroprosessorin toiminta vaatii aivan liian suurta uskoa, vai mitä? En minä ainakaan tajua ollenkaan, miten se voi pelittää.

        Se että emme älyn, koulutuksen tai molempien puutteen vuoksi pysty jotain tieteenhaaraa ymmärtämään, ei nyt ihan tarkoita sitä että uskomme siihen ei riitä. :)


    • Tutkittavaa

      Vartiotorni 15.7.2011 s.16
      Luopiot ovat "mieleltään sairaita", ja he yrittävät tartuttaa väärät opetukset toisiinkin. (1.Tim.6:3,4). - - Jehova kehottaa meitä yksi-selitteisesti pysymään erossa heistä.

      Vartiotorni 15.2.2004 s.28
      Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio.

      On syytä tietää, että monet Jehovan todistajista pois jääneet ovat jääneet pois siksi, että he haluavat olla rehellisiä. He eivät halua julistaa Jumalan nimissä alati muuttuvaa totuutta. Nyt heitä syytetään kuitenkin edellä kuvaillulla tavalla.

      Hallintoelin väittää olevansa Jumalan viestintäkanava, joten sillä ei pitäisi olla muuta osuutta sanoman sisältöön, kuin sen edelleen kertominen. Jeesuksen väitetään jakavan "ruokaa oikeaan aikaan" hallintoelimen välityksellä.

      Miksi totuus muuttuu kuitenkin jatkuvasti? Onko Jeesus erehtynyt? Onko hän syyllistynyt väärän opetuksen jakamiseen hallintoelimen kautta? Ei hän voi syyllistyä sellaiseen, joten kaiken opetuksen takana on todellisuudessa vain erehtyvistä ihmisistä mudostuva hallintoelin, vaikka se väittää muuta.

      Aina opetuksia muutettaessa hallintoelin kuitenkin tunnustaa, että HE ajattelivat ja päättelivät aiemmin tavalla, joka nyt havaittiin vääräksi tulkinnaksi, vaikka näitä opetuksia julkaistaessa vakuutettiin Jeesuksen opastaneen heitä pyhän hengen välityksellä.

      Koska Jeesus ei voi erehtyä, tunnustetaankin nyt, että opetus eli "hengellinen ruoka" onkin "uskollisen orjan valmistamaa" - ei Jeesuksen valmistamaa, jota "orjan" piti vain jakaa.

      Vartiotorni Helmikuu 2017 s.26
      Hallintoelin ei saa Jumalalta ilmestyksiä, eikä se myöskään ole erehtymätön. Se voi erehtyä, kun se selittää Raamattua - - Jeesus ei sanonut, että uskollinen orja valmistaisi täydellistä hengellistä ruokaa.

      Samaisessa Vartiotornissa vakuutetaan kuitenkin, että hallintoelimen julkaisema opetus on pyhän hengen opastamaa opetusta - ei heidän omaa opetustaan.

      Vartiotorni Helmikuu 2017 s.26
      Pyhä henki on auttanut hallintoelintä ymmärtämään hämärän peitossa olleita Raamatun totuuksia. - - Kukaan ihminen ei pystyisi omassa viisaudessaan ymmärtämään ja selittämään tällaisia ”Jumalan syviä asioita”. (Lue 1.Korinttilaiskirjeen 2:10.) Hallintoelin ajattelee samalla tavalla kuin apostoli Paavali, joka kirjoitti: ”Me myös puhumme, emme ihmisviisauden opettamin sanoin, vaan hengen opettamin.” (1.Kor.2:13.)

      Joten mikä Jehovan todistajien opetusten lähde on?

      Toisaalta vakuutetaan, että opetus on lähtöisin Jeesukselta, joka pyhän hengen välityksellä opastaa "uskollista orjaa" eli hallintoelintä.

      Toisaalta tunnustetaan, että hallintoelin ei ole erehtymätön opetuksissaan, koska opetukset ovatkin lähtöisin vain heiltä itseltään, eivätkä ne siksi ole täydellisiä eli täysin luotettavia.

      Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää, miksi monet eivät enää luota Jehovan todisajien opetuksiin, vaikka uskovat edelleen Jumalaan.

      • jotainpelättävää

      • punnintaa

        "Tutkittavaa":lle

        Sekavia tekstejäsi ei tahdo jaksaa tutkia (on kokonaisuudessaan muutenkin niin hurjasti luettavaa kaiken aikaa) kun et selvästi erottele lainausmerkerkeillä mikä on lainattua ja mikä omia kommentejasi. Tekstimassassa lainaamaton teksti sekoittu omiin kommentteihin.

        Sekolainaus:

        Vartiotorni 15.7.2011 s.16
        Luopiot ovat "mieleltään sairaita", ja he yrittävät tartuttaa väärät opetukset toisiinkin. (1.Tim.6:3,4). - - Jehova kehottaa meitä yksi-selitteisesti pysymään erossa heistä.

        *

        Selkeä lainaus (lainattu teksti aina sitaatteihin ja viitelähde yleensä aina heti sen jälkeen):

        "Luopiot ovat "mieleltään sairaita", ja he yrittävät tartuttaa väärät opetukset toisiinkin. (1.Tim.6:3,4). - - Jehova kehottaa meitä yksi-selitteisesti pysymään erossa heistä." Vartiotorni 15.7.2011 s.16

        Sitten selkeästi erilleen erotellen omat kommentit erikseen.

        **************

        Megalomaninen Vartiotorniseuran hallintoelin toimii kaikkien diktaattorien tavoin, jotka aivan ensiksi koettavat tukahduttaa opposition ja siihen keskeisesti liittyvän lehdistön, vapaan sanan, kaksisuuntaisen dialogin ja leimaavat kaikki kritiikin esille nostajan manipuloijiksi ja valehtelijoiksi.

        Jenkkien uusi presidentti antoi aiheesta lehdistötilaisuudessa hienon tyylinäytteen vasta jokunen päivä sitten ja josta repuplikaani John McCain varoittikin.

        Entisiin uskontovereihinsa kohdistuvassa mustamaalaus- ja loanheittokampankassaan, toistuvien kaksien punnuksien Vartiotorniseuran hallintoelin toimii juri varoittamallaan ja tuomitsemallaan alla olevalla tavalla.

        ”Myös yleistykset ovat erittäin tehokas propagandan käyttämä keino. Yleistämällä on helppo hämärtää todellisiin kysymyksiin liittyviä tärkeitä seikkoja, ja sen avulla halvennetaan tämän tästä kokonaisia ihmisryhmiä.” Herätkää 22.6.2000

        ”Jotkut solvaavat niitä, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä, asettamalla heidän persoonallisuutensa ja vaikuttimensa kyseenalaisiksi, sen sijaan että he keskittyisivät itse asioihin. Nimittelemällä saadaan ihmiseen, ryhmään tai ajatukseen lätkäistyä kielteinen leima, joka on helppo muistaa. Nimittelijä toivoo leiman pysyvän. Jos ihmiset torjuvat henkilön tai ajatuksen tuon kielteisen leiman perusteella sen sijaan että he punnitsisivat todisteita itse, nimittelijän strategia on tehonnut.” Herätkää 22.6.2000


      • NäinMieAattelen

        Hieno kommentti sinulta nimimerkki:

        Tutkittavaa
        (19.2.2017 21:04)

        Olen ihan samaa mieltä! Jt-lahkon hallintoelin on toiminut ja opettanut siihen malliin, ettei ole todellakaan mikään uskottava "uuden valon" levittelijä!

        Se taas ei kerro muuta kuin Vartiotorniseuran epäluotettavuudesta. (Itse asiassahan se täyttääkin Raamatun kuvauksen Väärästä profeetasta.)

        Se, että Vartiotorniseura on mitä on, ei poista sitä asiaa, että Jumala on olemassa. Raamattuhan nimenomaan ennustikin , että tulee olemaan monenmoisia eksyttäjiä ja Vääriä profeettoja ja niitä ei tulisi lähteä seuraamaan.

        Jos näin on päässyt kuitenkin käymään, ei ole mitään järkeä eikä syytä luopua Jumalaan uskomisesta, vaan on hyvä vain korjata kurssiaan perusteellisesti ja tutkia tarkemmin ja ilman mielenhallintakeinojen jyrää, mitä se Raamattu oikeasti kertookaan Jumalasta ja Hänen tahdostaan. Näin aattelin, kun Jt-lahkosta erosin.


      • punnintaa
        NäinMieAattelen kirjoitti:

        Hieno kommentti sinulta nimimerkki:

        Tutkittavaa
        (19.2.2017 21:04)

        Olen ihan samaa mieltä! Jt-lahkon hallintoelin on toiminut ja opettanut siihen malliin, ettei ole todellakaan mikään uskottava "uuden valon" levittelijä!

        Se taas ei kerro muuta kuin Vartiotorniseuran epäluotettavuudesta. (Itse asiassahan se täyttääkin Raamatun kuvauksen Väärästä profeetasta.)

        Se, että Vartiotorniseura on mitä on, ei poista sitä asiaa, että Jumala on olemassa. Raamattuhan nimenomaan ennustikin , että tulee olemaan monenmoisia eksyttäjiä ja Vääriä profeettoja ja niitä ei tulisi lähteä seuraamaan.

        Jos näin on päässyt kuitenkin käymään, ei ole mitään järkeä eikä syytä luopua Jumalaan uskomisesta, vaan on hyvä vain korjata kurssiaan perusteellisesti ja tutkia tarkemmin ja ilman mielenhallintakeinojen jyrää, mitä se Raamattu oikeasti kertookaan Jumalasta ja Hänen tahdostaan. Näin aattelin, kun Jt-lahkosta erosin.

        "Se, että Vartiotorniseura on mitä on, ei poista sitä asiaa, että Jumala on olemassa. Raamattuhan nimenomaan ennustikin , että tulee olemaan monenmoisia eksyttäjiä ja Vääriä profeettoja ja niitä ei tulisi lähteä seuraamaan."

        Raamattu ei myöskään tunne viattomien verellä rappaamaa pakko-uskontunnustuksien tyranista Nikea-lahkoa.

        Raamattu itse on suurelta osin vuosituhansia vanhemmasta kulttuurista ja uskomusperimästä, Mesopotamiasta lainattua.

        Samoin itse Raamatun tekstit ovat moneen kertaan muuttuneet aikansa kulttuurin, käsityksien ja ko. kontekstissä eläneiden kopioijien toimesta. Silti fundikset taistelavat pilkkujenkin paikoista ja kiistelevät kenen käännös on se paras käännös, loputtomien kopioiden kopioista.

        Niin, ja on hyvä olla sivuuttamatta, että nykymuotoonsa päätyneen, alati muuttuneen ja ristiriitaisen Raamatunkin jumalversio on vain yksi lukuisista muista.


    • 2324gerer

      Mitähän onnittelemista tuossakin on. Onneksi olkoon, joku uskoo satuihin.

    • Sunfara

      Aloituksessa:

      "Johanneksen Poika lopetti kirjoittelun ateistisessa roskakanava Veljesseurassa. "

      Veljesseura on entisten todistajain foorumi, ja sellaisena tarjoaa tietoa lahkosta niin monien entisten jäsenkokemusten ja vartiotornien kautta, että se on lievästi sanottuna arka paikka todistajalle, ja sen vuoksi siitä todistajat käyttävät voimakkaita kielteisiä ilmauksia.
      Siellä on myös oma fooruminsa vertaistukea varten. (Lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän).

    • punnintaa

      "Johanneksen Poika kertoi Veikko Leinoselle uskovansa Jehovaan. VIHDOINKIN!"

      Missä yli-rippipapin roolissa lausunnoissaan umpikiero Veikko Leinonen nyt oikein on. Että oikein itse Veikko Leinoselle tunnusti jumaluskonsa. Mitä elämälle ehdottomia (pelastus-?) pisteitä tuosta itselleen saa?

      "Kerran Johanneksen Poika lähestyi minua ja kertoi, ettei voi Veljesseurassa kertoa mitä ajattelee, koska tietäisi joutuvansa mielipiteinensä huonoon huutoon."

      Niin, haaste uskovalle on se, että jos ja kun uskomuksiaan alkaa totuuksina kertomaan, niin silloin ne tulisi voida myös perustella. Uskomuksien julistuksiin kun tuppaa aina samalla sisältymään toisten elämän niihin sitomispyrkimykset, suoraan tai epäsuorasti. Sitten kun ei siihen kykene, niin se voi synnyttää tunteen ettei oikein ole kovin hyvässä huudossa.

      "Onnittelen Johanneksen Poikaa siitä, että uskaltaa nyt aidosti ilmaista uskoa ja kertoa sen ääneen. Olet tullut kaapista ulos ja silmissäni alat saada hieman uskottavuutta."

      Minkäs kunniapisteiden jakajan roolissa kuvittelet olevasi, samalla kun itse selkärangattomasti vaikenet ja siten tuet kirjaimellisesti hengenvaarallista ja umpikieroa, ihmisvetoista Vartiotorniseuraa.

      • Kumpare

        Onhan Johanneksenpoika aina tunnustanut uskonsa.
        Mutta hän ei ole kai koskaan puhunut minkään kirkkokunnan tai lahkon puolesta, etenkään kun joutui vartiotorniuskonnon lahkossa kestämään erinäisiä vääryyksiä, niin, vääryyksiä myös vartiotornin mukaan.
        Mutta siellä on ns vanhin yleensä oikeassa, eikä esimies ole antanut potkuja. Joitakin tapauksia on ymmärrettävissä niin, että esimies on neuvonut vanhinta jättämään lahkon. (mikä on tapahtunut hiljaisesti)


      • manaat
        Kumpare kirjoitti:

        Onhan Johanneksenpoika aina tunnustanut uskonsa.
        Mutta hän ei ole kai koskaan puhunut minkään kirkkokunnan tai lahkon puolesta, etenkään kun joutui vartiotorniuskonnon lahkossa kestämään erinäisiä vääryyksiä, niin, vääryyksiä myös vartiotornin mukaan.
        Mutta siellä on ns vanhin yleensä oikeassa, eikä esimies ole antanut potkuja. Joitakin tapauksia on ymmärrettävissä niin, että esimies on neuvonut vanhinta jättämään lahkon. (mikä on tapahtunut hiljaisesti)

        Tällaisia vanhimpia Jumala siunaa.
        Että ihan kehoittaa lähtemään jos raamattu kiinnostaa liikaa?


      • HermanniP

        Mutta ei ainakaan mnaatin mukaan. Täysi pelle.


      • tervetuloavaan
        HermanniP kirjoitti:

        Mutta ei ainakaan mnaatin mukaan. Täysi pelle.

        Nythän teitä pellejä sitten on täällä kaksi. Nimimerkit: HermanniP ja manaat.Taitaa HermanniP:llä alkaa nousta/laskea kauhu pöksyihin? Vankilareissu odottaa ja siellä olevat suihkut on tollaisille HermanniP:lle ihan mukava paikka. Pääset jodlaamaan . Siitä pitää isotpojat huolen.


    • sananhelinää

      Umpikiero,hengenvaarallinen,ihmisvetoinen?
      Mahtoiko kirjoittaja kuvailla itseään?

      • ihmettellee

        Mille foorumille ?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe